Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ξαναδιάβασε τις ταλαντώσεις, τη συχνότητα του συστήματος τη ρυθμίζεις με τον αποσβεστήρα (δεδομένη μάζα και ελατήριο).
Πιο σκληρό ελατήριο = μεγαλύτερη συχνότητα
Πιο μεγάλη απόσβεση αμορτισέρ = μικρότερη συχνότητα
Ένας υπολογιστής ταλαντώσεων
http://www.efunda.com/formulae/vibratio ... l.cfm#calc
Μα και το πρόγραμμα που μου προτείνεις, αυτό που λέω υποστηρίζει...
Παράδειγμα : Για m=10Kg, c=120Nm/s, Κ=1000N/m, το ωο ισούται με 10rad/sec, ενώ το ωd ισούται με 8rad/sec. Η διαφορά είναι μεγαλούτσικη (20%), αλλά μιλάμε για ένα ζ ίσο με 0,6 (Πάρα πολύ μεγάλο! Στις αναρτήσες των οχημάτων πολύ σπάνια ξεπερνάει το 0,5. Συνήθως είναι στο 0,25 με 0,35.)
Για όλα τ' άλλα ίδια, αλλά με c=105Nm/s, βγαίνει ζ=0,521. Η απόκλιση μεταξύ του ωο και του ωd είναι της τάξης του 15%.
Επίσης, όσο μικρότερο είναι το ζ, τόσο μικρότερη είναι και αυτή η απόκλιση. Δηλαδή για ζ=0.4 φαντάσου ότι η διαφορά είναι κάτω του 10%. Με την συνεχή μείωση του c (άρα και του ζ), το ωd ανεβαίνει και τείνει να ταυτιστεί με το σταθερό ωο (το οποίο εξαρτάται αποκλειστικά από τα m,K). Βέβαια, αυτό που μας ενδιαφέρει στους υπολογισμούς είναι το ωd και όσο σκληραίνει ο αποσβεστήρας, τόσο αυτό κατεβαίνει (όπως το λες).