-
Να και κάτι ωραίο, και κάπως σχετικό πιστεύω με το forum, που δεν έχουμε συζητήσει ποτέ. (ελπίζω δηλαδή! )
Συλλέγει κανείς μινιατούρες αυτοκινήτων?
Φτιάχνετε μοντέλα (αυτοκίνητα) ?Αν ναι και σας ενδιαφέρει αυτό το θέμα, θα συζητήσουμε μετά για μάρκες και κλίμακες κλπ !
-
Να και κάτι ωραίο, και κάπως σχετικό πιστεύω με το forum, που δεν έχουμε συζητήσει ποτέ. (ελπίζω δηλαδή! )
Συλλέγει κανείς μινιατούρες αυτοκινήτων?
Φτιάχνετε μοντέλα (αυτοκίνητα) ?Αν ναι και σας ενδιαφέρει αυτό το θέμα, θα συζητήσουμε μετά για μάρκες και κλίμακες κλπ !
-
Να και κάτι ωραίο, και κάπως σχετικό πιστεύω με το forum, που δεν έχουμε συζητήσει ποτέ. (ελπίζω δηλαδή! )
Συλλέγει κανείς μινιατούρες αυτοκινήτων?
Φτιάχνετε μοντέλα (αυτοκίνητα) ?Αν ναι και σας ενδιαφέρει αυτό το θέμα, θα συζητήσουμε μετά για μάρκες και κλίμακες κλπ !
-
Ωπ, χτύπησες ευαίσθητη χορδή! Ασχολούμαι με το τ/κ μοντελισμό 10 χρόνια και μια στο τόσο συμμετέχω σε αγώνες.
Το παραπάνω είναι το πρώτο μου αυτοκίνητο και πρόκειται για ένα ηλεκτρικό κλίμακας 1/10, τετρακίνητο με πολλές βελτιώσεις, κάτι σαν full Gr A για να καταλάβουν και οι υπόλοιποι φορυμίστες.
Τον τελευταίο καιρό φτιάχνω ένα θερμικό τετρακίνητο κλίμακας 1/10 με καπάκι Cordoba WRC για αγώνες σε ασφάλτινη πίστα.
Επίσης από μεταλλικά έτοιμα, έχω σε κλίμακα 1:43 :
Lancia Stratos (Darniche)
Lancia 037 Rally (Alen)
Lancia Deltona (Auriol)
Toyota Celica T 4WD (Fujimoto)
Ford Escort Cosworth (Makinen- 1η νίκη)
Subaru Impreza Gr A (Sainz)
Toyota Corolla WRC (Zivas)
Alfa 155 DTM (Nanini)και θέλω ακόμη μερικά GrB καθώς και WRC.
Αυτά! -
Και εγω ασχολουμαι λιγο με μοντελισμο. Συγκεκριμενα εχω ενα θερμικο 1/10 πισωκινητο και πριν λιγο καιρο αγορασα ενα ηλεκτρικο 1/28 (miniz της Kyosho) για μεσα στο σπιτι...
-
Να σας ρωτήσω κάτι:
Τα καλά ηλεκτρικά πιάνουν ποτέ την ισχύ των θερμικών;
Για πόσο διαρκεί η ενέργειά τους;
Σε τιμή συμφέρουν σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό;
Τα θερμικά είναι αξιόπιστα και εύχρηστα;
Έχω κι άλλα να ρωτήσω, λίγα - λίγα, μην σας βραχυκυκλώσω από τώρα όμως...
-
Εγώ είχα ενα ηλεκτρικό buggie 1/10 της Kyosho. Αν και ποτέ δεν βρήκα κάποιον εδω γύρω για να τα βάλουμε μαζί, έχω μεγάλη αυλή (με φυσικά άλματα!!) και το δούλευα αρκετά. Μέχρι που το έδωσα σε ένα φίλο που όπως μου είπε το σφήνωσε στη ρόδα από ένα Lada που... ξεπάρκαρε!!! και έσπασε η πλύμνη.
Ε, από τότε είναι μέσα στην κούτα του.. -
Γιώργο καταρχήν έχω μικρή εμπειρία αλλά και γω 'ψαχνόμουν' για μετάβαση σε θερμικό. Αλλά όπως είπα τι να το κάνω άμα δεν υπάρχει άνθρωπος για να τα βάλουμε μαζί σε μια πιστούλα ?
Τα ηλεκτρικά δεν μπορούν να πιάσουν την ισχύ των θερμικών, ιδίως αν μιλάμε για τα 1/8 που είναι τέρατα συγκριτικά. Εγώ να φανταστείς είχα... αγωνιστικό ηλεκτροκινητήρα που τραβούσε πιο δυνατά από τον stock. Αλλά φυσικά κρατούσε λιγότερο η μπαταρία. Μια μπαταρία κρατούσε 10 λεπτά με τον δυνατό και 16-17 με τον stock. Προς το τέλος πέφτει η απόδοση, όπως πέφτει η πίεση μιας μπουκάλας με νίτρο :)))
Αυτό είναι και το πιο σπαστικό, κρατάει λίγο. Ενώ στα θερμικά βάζεις καύσιμο και τρέχει με τις ώρες.Το κακό είναι ότι τα θερμικά θέλουν περισσότερη συντήρηση. Δεν ξέρω αν είναι υπερβολή, αλλά μετά από κάθε βόλτα καθαρίζεις και τον κινητήρα, λύσιμο κανονικό.
Εγώ στο ηλεκτρικό ήθελα 2 ώρες για πλήρες καθάρισμα! αλλά το έκανα μια φορά τη βδομάδα.Από τιμές δεν ξέρω, έχω να ασχοληθώ από τότε που πήγαινα Λύκειο :)))
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
]Να σας ρωτήσω κάτι:Τα καλά ηλεκτρικά πιάνουν ποτέ την ισχύ των θερμικών;
Για πόσο διαρκεί η ενέργειά τους;
Σε τιμή συμφέρουν σε σχέση με ένα αντίστοιχο θερμικό;
Τα θερμικά είναι αξιόπιστα και εύχρηστα;
Έχω κι άλλα να ρωτήσω, λίγα - λίγα, μην σας βραχυκυκλώσω από τώρα όμως...
Αν εξαιρέσουμε τα θερμικά 1/8 και επικεντρωθούμε στα 1/10, τα δυνατά θερμικά έχουν μεγαλύτερη ισχύ από τα δυνατά ηλεκτρικά. Τα ηλεκτρικά όμως είναι λίγο ελαφρύτερα, με χαμηλότερο κέντρο βάρους, με πιο ραφιναρισμένη μετάδοση και πιο επίπεδη καμπύλη ροπής με αποτέλεσμα να μπορούν να κινηθούν το ίδιο γρήγορα με τα θερμικά. Βέβαια είναι όλα σχετικά, ένα αγωνιστικό ηλεκτρικό είναι πολύ γρηγορότερο από ένα 'βολτίσιο' θερμικό και αντίστροφα.
Η Λάντσια στη φωτογραφία παραπάνω παίζει 5,5 λεπτά (οι προκριματικοί και οι τελικοί διαρκούν 5 λεπτά) και έχει μοτεράκι που βγάζει 29000rpm. Η 'Σέλικα' ενός φίλου που έχει το ίδιο σασί(Tamiya) με τη 'Λάντσια' μου, με πιο ήρεμο μοτέρ, παίζει 7 λεπτά περίπου.
Το αυτοκίνητο με το οποίο τρέχω στην κατηγορία touring (σαν DTM) έχει ακόμα πιο δυνατό μοτέρ από το χωμάτινο μου, αλλά λόγω χαμηλού βάρους παίζει 7 λεπτά. Η φωτογραφία είναι από εκκίνηση τελικού κυπέλλου στη Βάρκιζα το 2001 (1ος μου Εθνικού επιπέδου αγώνας). Το αυτοκίνητο μου είναι το άσπρο στα δεξιά.
Πάντως τα 10 λεπτά που αναφέρει ο glf έίναι λογικός χρόνος, αν δεν έχεις 'μπαταριοφάγο' μοτέρ.
Ένα θερμικό και ένα ηλεκτρικό παρόμοιου επιπέδου, αν συνυπολογίσουμε το κόστος χρήσης στην τιμή αγοράς, κοστίζουν περίπου το ίδιο, σύμφωνα με έρευνα περιοδικού.
Τα ηλεκτρικά είναι σαφώς πιο εύχρηστα και λίγο πιο αξιόπιστα. Όχι πως τα θερμικά είναι αναξιόπιστα αλλά ο κραδασμός από τον κινητήρα ταλαιπωρεί το πλαίσιο. Επιπρόσθετα αν δεν διαβάσεις κάποια πράγματα για την ρύθμιση των θερμικών κινητήρων κινδυνεύεις να τους κάνεις ζημιά. Τέλος τα θερμικά είναι πιο βρώμικα.
Έχω δύο θερμικά κλίμακας 1/10, ένα για αγώνες
και ένα πισωκίνητο για πατηλίκια! Το αγωνιστικό είναι ένα τετρακίνητο kyosho, το οποίο με την προσθήκη ενός καπακιού WRC θα μετατραπεί σε ραλλύ.Πάντως ένα καλό αυτοκινητάκι, ανεξάρτητα αν είναι ηλεκτρικό ή θερμικό μπορεί να κινηθεί τόσο γρήγορα που ο έλεγχος του σε μία πίστα δεν είναι εύκολη υπόθεση!
-
Έχω δοκιμάσει να οδηγήσω θερμικό (λεπτομέρειες δεν ξέρω, τετρακίνητο πάντως ήταν) και ήταν αρκετά δύσκολος ο έλεγχος και μου άρεσε!
Όμως καναμε ώρα πολύ να το βάλουμε μπρος (δεν ξέρω αν φταίνε οι ρυθμίσεις που έκανε ο ιδιοκτήτης, αφού ήταν αρχάριος) και τελικά άδειαζε η μπαταρία για την μπουζόπιπα που είχε... Και έκανε πάρα πολλή ώρα (14 ώρες) να ξαναγεμίσει (πρακτικά πρέπει να φορτίζεις από την προηγούμενη). Για το ότι είναι βρώμικα δεν μου είναι μεγάλο πρόβλημα, αφού συγκρινόμενα με το καρτ που είχα είναι πεντακάθαρα!!
Τα ηλεκτρικά πόση ώρα φορτίζουν;
Και παίρνουν μπρος με την πρώτη όμως φαντάζομαι, ε; Αξίζει να έχεις πολλές μπαταρίες για να πηγαίνεις για αρκετή ώρα, ή είναι πανάκριβες; -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Τα ηλεκτρικά πόση ώρα φορτίζουν;
Και παίρνουν μπρος με την πρώτη όμως φαντάζομαι, ε; Αξίζει να έχεις πολλές μπαταρίες για να πηγαίνεις για αρκετή ώρα, ή είναι πανάκριβες;Εξαρτάται από τον φορτιστή, την μπαταρία και την ένταση του ρεύματος κατά τη φόρτιση.
Ο φορτιστής μου (που προορίζεται για σπορ και αγωνιστική χρήση) χρειάζεται περίπου 35 λεπτά στα 5Α για τις μπαταρίες χωρητικότητας 2000mAh που χρησιμοποιώ. Οι ίδιες μπαταρίες είναι πολύ καλές σπορ μπαταρίες (όχι φουλ racing όμως) και τις είχα πάρει το '98 17000δρχ τη μία. Έχω τέσσερις, γιατί 4 είναι τα πεντάλεπτα στους αγώνες που τρέχω. Μία απλή μπαταρία κοστίζει 8-9000δρχ περίπου ενώ μία κορυφαία 30000+δρχ.Αν κάποιος θέλει να παίζει συνέχεια, τότε η καλύτερη λύση είναι τα θερμικά.
Ένα σωστά ρυθμισμένο θερμικό, πρέπει να παίρνει μπρος με ένα-δυο τραβήγματα της κορδονιέρας.
-
Από πολύ μικρός είχα εντυπωσιαστεί από τη συλλογή ενός μεγαλύτερου φίλου μου με στατικά μοντέλα. Εδώ και λίγα χρόνια, έχω αρχίσει να φτιάχνω και γω τη δικιά μου συλλογή, αποκλειστικά με αγωνιστικά όμως, αυτοκίνητα. Κλίμακα 1:43. Τα περισσότερα είναι της vitesse (έκλεισε δυστυχώς) και ένα ή δύο της ixo και της minichamps.
-
Ο χρήστης Christos M έγραψε:
Από πολύ μικρός είχα εντυπωσιαστεί από τη συλλογή ενός μεγαλύτερου φίλου μου με στατικά μοντέλα. Εδώ και λίγα χρόνια, έχω αρχίσει να φτιάχνω και γω τη δικιά μου συλλογή, αποκλειστικά με αγωνιστικά όμως, αυτοκίνητα. Κλίμακα 1:43. Τα περισσότερα είναι της vitesse (έκλεισε δυστυχώς) και ένα ή δύο της ixo και της minichamps.Τι αυτοκίνητα έχεις μέχρι τώρα;
Όταν πήρα το πρώτο μου 1:43 (ένα vitesse), μου είχε κάνει εντύπωση που η εταιρία ήταν Πορτογαλική. Ακόμας ένας τομέας που η 'φτωχή' Πορτογαλία μας βάζει τα γυαλιά. Θα μπορούσαμε και εμείς να παράγουμε μεταλλικά στατικά μοντέλα. Η μόνη ελληνική εταιρία στο χώρο, από ότι γνωρίζω, είναι η PENKA MODELS που βγάζει αξεσουάρ για τηλεκατευθυνόμενα.
Η Minichamps είναι χορηγός του Schumacher.Ίσως η καλύτερη αλλά και ακριβότερη από όλες.
-
Ο χρήστης Christos M έγραψε:
Από πολύ μικρός είχα εντυπωσιαστεί από τη συλλογή ενός μεγαλύτερου φίλου μου με στατικά μοντέλα. Εδώ και λίγα χρόνια, έχω αρχίσει να φτιάχνω και γω τη δικιά μου συλλογή, αποκλειστικά με αγωνιστικά όμως, αυτοκίνητα. Κλίμακα 1:43. Τα περισσότερα είναι της vitesse (έκλεισε δυστυχώς) και ένα ή δύο της ixo και της minichamps.Παλιότερα έφτιαχνα αεροπλανάκια. (3η Γυμνασίου). Δυστυχώς η καθαρίστρια που έχουμε 'δοκιμάζει' κάθε τόσο αν πετάνε πραγματικά... Έχουν φάει άπειρες ελεύθερες πτώσεις από τα 2 μέτρα... Από ότι φαίνεται έκανα καλή δουλειά, αφού δεν είχα απώλειες εκτός από κομμάτια των ελίκων και μια ρόδα... Όμως πλέον ελάχιστα διασώζονται, και δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα από το να τα πετάς στα σκουπίδια γιατί πλέον δεν επιδιορθώνονται...
Καλά, τι τους κάνει πλέον; Τα πατάει;;;Ακόμα και ένα αγαλματάκι (πολύ μικρό) που έφτιαξα στην 2α Γυμνασίου κατέστρεψε...
Την προκαλώ όμως να χαλάσει το δοκίμιο που έκανα στο Α' εξάμηνο στην σχολή μου. ΣΙΔΕΡΟ ΜΑΣΙΦ!!! Καμιά ώρα θα της το φέρω στο κεφάλι να 'καθαρίσω' αυτήν όπως εκείνη 'καθάρισε' τις δημιουργίες μου!!!
-
Εεε! Τι γίνεται εδώ? Έβαλα ένα topic και ξεχάστηκα τελείως!
Το hobby με το στατικό μοντελισμό έχει αρχίσει από πάρα πάρα πολλά χρόνια...Έχω φτιάξει πάρα πολλά και ακόμα έχουν μείνει αρκετά...
Ο βασικός εχθρός είναι η σκόνη η οποία χαλάει την κόλλα και ίσως το χρώμα και τα κομματάκια πλέον φεύγουν πάρα πολύ εύκολα...Η λύση όμως υπάρχει και λέγεται διαφανή καλύμματα από PVC !!! που φτιάχνουν κάποια μαγαζιά με όχι και πολύ μικρό κόστος...
(πχ ένα κουτί από παπούτσια περίπου 30 ευρώ νομίζω )Η τεράστια συλλογή όμως είναι σε matchbox που και ποιος δεν έχει λατρέψει...
Τότε τα παλιά που ήταν τα original αγγλικά με τρομερή ποιότητα ενώ τώρα έχουν γίνει made in china και είναι πραγματικά ψεύτικα.
Δυστυχώς όμως είχα την συνήθεια να κάνω crash tests οπότε η κατάσταση του δεν είναι και η καλύτερη.Σε στατικό μοντελισμό για όποιον ασχολείται θα με καταλάβει γιατί τα σταμάτησα...Πιστέψτε με χρειάζεται ένα άλλο δωμάτιο γιατί η μυρωδιά από την κόλλα αλλά και τις μπογιές (πάντα με αερογράφο αν θέλουμε φανταστικό αποτέλεσμα) είναι εκτός των άλλων επικίνδυνη.
Πάντως από μάρκες νομίζω ότι η TAMIYA είναι πολύ μπροστά...Πάντως πρόκειται για hobby που θέλει πολύ αγάπη, αν θες να το κάνεις σωστά
Σε μία Mercedes Gt Sauber που έχω δίπλα μου υπήρχε σημείο που ήθελε ανάμειξη σε 3 χρώματα με διαφορετικές αναλογίες με μέγεθος κουμπιού κινητού και όταν τελειώσει το μοντέλο δεν φαίνεται κιόλας! Εννοείται πως το έβαψα...Για τα σιδερένια αυτοκινητάκια (τα έτοιμα) επειδή υπάρχει ένα χάος στο πως κάνεις την συλλογή (διαλέγεις βάση της μάρκας? Της κλίμακας? Της εταιρίας που τα φτιάχνει? Της εποχής? Κλπ κλπ) αποφάσισα πρόσφατα να αρχίσω μία συλλογή με ότι παλιό (κυρίως) Citroen βρω.
Προσοχή για όσους δεν το ξέρουν! Η συλλογή σας αποκτά περισσότερη αξία αν κρατάτε και τα κουτάκια!!!
Μέχρι τώρα έχω (στην σοβαρή συλλογή που υπάρχει στο σπίτι!) :
ID (solido 1/18)
ID (σε 2 χρώματα 1/87 Busch)
H van ! (1/87 Busch)
Traction avant (1/43 Solido)
Traction avant (Wiking 1/87)
2cv (Wiking 1/87)
2cv (Maisto 1/43)
Ami 6 (Κιόμως βρήκα ami 6 στην Ελλάδα!!! Norev 1/87)(Ψάχνω με μανία να βρώ ami 8 αλλά από ότι μου είπανε μόνο στην Γαλλία θα το βρω...Αν μπορεί να κανείς να βοηθήσει σε αυτό, το εκτιμώ!)
Περιέργως τα μαγαζιά στην Αθήνα δεν είναι και λίγα...και αρκετά σοβαρά στην περιοχή του Κολωνακίου (Δυστυχώς ένα από αυτά το έχει επηρεάσει η περιοχή-όσον αφορά το ύφος και τη συμπεριφορά των πωλητών...)
Για Τ/Κ δεν νομίζω ότι έχω τόσα χρήματα και χρόνο αλλά θα με ενδιέφερε πολύ!
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Από ότι φαίνεται έκανα καλή δουλειά, αφού δεν είχα απώλειες εκτός από κομμάτια των ελίκων και μια ρόδα... Όμως πλέον ελάχιστα διασώζονται, και δεν υπάρχει χειρότερο συναίσθημα από το να τα πετάς στα σκουπίδια γιατί πλέον δεν επιδιορθώνονται...
Όχι! Ακόμα έχουν αξία και πάντα θα έχουν για σένα..εκτός αν σε στεναχωρεί πολύ να το βλέπεις χαλασμένο
Αλλά το πρόβλημα του ξεσκονόπανου ανεξάρτητα του ποιος το κρατάει, με έχει πληγώσει και εμένα πολύ! -
Θέλω να κατέβω Αθήνα να βρω μινιατούρες και αγωνιστικά τηλ/μενα.
Πού μπορώ να βρω καλά μαγαζιά??
Υπάρχουν έτοιμα αγωνιστικά(τ/κ)???? -
Ο χρήστης Akis έγραψε:
Θέλω να κατέβω Αθήνα να βρω μινιατούρες και αγωνιστικά τηλ/μενα.
Πού μπορώ να βρω καλά μαγαζιά??
Υπάρχουν έτοιμα αγωνιστικά(τ/κ)????Υπάρχουν καλά έτοιμα τ/κ από πολλές εταιρίες, γνωστά ως RTR(Ready To Run), αλλά η ομορφιά του μοντελισμού είναι να το φτιάξεις μόνος σου. Και άλλωστε όταν χρειαστεί συντήρηση ή βελτίωση, θα πρέπει να το λύσεις.
Για μαγαζιά δες αυτό το link
http://www.radiocontrol.gr
στην ενότητα αγορά.Θα σου συνιστούσα το RC Hobby Athens για τ/κ, είναι από τα καλύτερα καταστήματα του χώρου και στέλνει αντικαταβολή.
-
Και μερικές όμορφες φωτογραφίες από το παραπάνω site...
Jigger-Στεφανής
Ακρόπολις 1994, τεχνικός έλεγχος
Αuriol (Θόδωρεεεεεε.....έλα να δεις!)
-
Πέτρο, πες πόσο ακριβό χόμπι είναι ο μοντελισμός αυτού του είδους? Υπάρχει φυσικά πρωτάθλημα. Ποιοι παίρνουν μέρος. Είναι χωρισμένο σε κατηγορίες και γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδος?
Ειδικά για το κόστος θέλω ενημέρωση πως ξεκινάς...... -
Ο χρήστης cmarin έγραψε:
Πέτρο, πες πόσο ακριβό χόμπι είναι ο μοντελισμός αυτού του είδους? Υπάρχει φυσικά πρωτάθλημα. Ποιοι παίρνουν μέρος. Είναι χωρισμένο σε κατηγορίες και γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδος?
Ειδικά για το κόστος θέλω ενημέρωση πως ξεκινάς......Τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε τέσεερις κλίμακες : 1/5, 1/8,1/10 και 1/12.
Όσο μεγαλώνει το μέγεθος τόσο μεγαλώνει και το κόστος. Τα 1/5 και τα 1/8 είναι κατά κανόνα θερμικά ενώ τα 1/12 ηλεκτρικά. Τα 1//10 είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία και περιλαμβάνει θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα όλων των κατηγοριών. Για να σας δώσω μία ιδέα, το μήκος ενός αυτοκινήτου 1/10 που φτιάχνω αυτό τον καιρό είναι 47 εκατοστά και το πλάτος 25.Τώρα στο κόστος. Ένα απλό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να ξεκινήσει κανείς κοστίζει από 50000δρχ περίπου. Μία τηλεκατεύθυνση 25000δρχ, ένας φορτιστής 10000δρχ και άλλο τόσο μία μπαταρία. Υπάρχουν πολλές βετιώσεις που μπορεί να κάνει κανείς, όπως να βάλει καλύτερο μοτέρ, να ενισχύσει το σασί, να βάλει καλύτερα λάστιχα,διαφορικό ρυθμιζόμενης εμπλοκής, να αλλάξει λάδια και ελατήρια στα αμορτισέρ και γενικά να κάνει ότι και σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο αλλά πολύ πιο εύκολα!
Τα θερμικά ξεκινάνε γύρω στις 70000δρχ, γλυτώνεις τα έξοδα για φορτιστή και μπαταρία, αλλά υπάρχει η δαπάνη για αγορά καυσίμου και μπουζόπιπας, οπότε δεν είναι μεγάλη η διαφορά. Όλα τα παραπάνω είναι για μοντέλα για αρχάριους.
Αν πάμε στα αγωνιστικά 1/10, οι τιμές ξεκινάνε από 120000δρχ και πάνω για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σταθεί σε αγώνα. Βέβαια υπάρχουν και τα ενιαία, που έχουν σαν βάση ένα φτηνό αυτοκίνητο.
Η γνώμη μου είναι πως με λιγότερες από 200000δρχ παίρνει κανείς ένα ωραιότατο αυτοκίνητο για διασκέδαση (με το οποίο θα μπορεί να κάνει και αγώνες), με τηλεκατεύθυνση και ότι άλλο χρειάζεται για να λειτουργήσει.
Η μεγαλύτερη λέσχη είναι η ΕΛΜΕ που διοργανώνει αγώνες κυρίως στην Αττική και από αυτούς τους αγώνες προκύπτουν οι εθνικοί πρωταθλητές. Υπάρχουν και κάποιοι πυρήνες στην Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στη Λευκάδα, στη Χίο και αλλού, όπου διοργανώνονται τοπικοί αλλά και εθνικοί αγώνες.
Πάντως το κόστος για συμμετοχή μιας χρονιάς σε κάποιο επίσημο πρωτάθλημα είναι μεγάλο (ένα καλό buggy 1/8 κοστίζει 300000δρχ, και ο κινητήρας του 160000δρχ), αφού το επίπεδο έχει ανέβει. Επίσης, πέρα από τα χρήματα, απαιτείται και πολύς χρόνος και κόπος για να στήσει, να συντηρήσει και να μάθει κανείς το αυτοκίνητο του σε τέτοιο επίπεδο.
Η αγορά του εξοπλισμού είναι ένα μέρος μόνο των εξόδων.Η μεγαλύτερη δαπάνη, όπως και στους πραγματικούς αγώνες είναι για τα αναλώσιμα.
Για κάποιον που απλώς θέλει να χαρεί αυτό το χόμπυ χωρίς να δώσει μια περιουσία, η μόνη λύση είναι τα ενιαία, ή ακόμα καλύτερα, αγώνες μεταξύ φίλων.
Μοντελισμός και scale models