-
Με αφορμή το topic 'Πόσα αυτοκίνητα έχετε στην οικογένειά σας', το οποίο βρίσκεται στην θεματική ενότητα 'Περι αυτοκίνησης', θα ήθελα να ρωτήσω κάτι.
Όπως έγραψα και στο προαναφερθέν topic, έχουμε και ένα Ford Sierra 1,6 8v στην οικογένεια. Το συγκεκριμένο αμάξι παλιά φορούσε τον 1,3 8v. Η συντήρησή του ήταν πλημμελής. Άλλαζε λάδια (no name της πλάκας) όποτε το θυμότανε. Επίσης από την αρχή (δηλαδή από τα πρώτα χιλιόμετρα) είχε πρόβλημα με το διπλό καρμπυρατέρ του (της weber, αν θυμάμαι καλά). Μπούκωνε, δεν έπερνε καθόλου εύκολα μπροστά κ.τ.λ.
Γενικά το αμάξι σέρνονταν απίστευτα (όχι ότι τώρα πάει καλά, αλλά εντάξει). Με τον καιρό ο κινητήρας άρχισε να καίει λάδια και να έχει πολλές αναθυμιάσεις (λάδια μέσα στον παπά κ.τ.λ.). Έπεσε κι' άλλο η απόδοσή του και ο πατέρας μου του έκανε ένα ρεκτιφιέ.
Συγκεκριμένα (ήμουν μικρός τότε, δεν θυμάμαι καλά) πρέπει να έγινε ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, στα κομβία, να γυαλίστηκαν οι βαλβίδες και να περάστηκαν τα αναπροσαρμοσμένα ελατήρια, κουζινέτα κ.τ.λ. Ίσως να αλλάχθηκαν και οι οδηγοί και οι έδρες των βαλβίδων.
Ο μηχανικός τότε είχε πει στον πατέρα μου ότι ο κινητήρας αυτός είχε ήδη υποστεί ένα ρεκτικφιέ . Προφανώς αυτό το βρήκε αφού οι διαστάσεις των εξαρτημάτων θα απέκλειναν από τις εργοστασιακές 'κατά ένα ρεκτιφιέ'. Οπότε αυτό που έκανε ήταν ουσιατικά το δεύτερο.Μετά το αμάξι πήγαινε καλύτερα. Όχι για πολύ καιρό όμως, μιας και μετά λίγα χρόνια, πάλι άρχισε να μην πηγαίνει καλά.
Όμως μια μέρα (περί το 1995), που πηγαίναμε οικογενειακώς στην Χαλκιδική (στην Νικήτη όπου έχουμε σπίτι), το αμάξι ήταν για κλάματα!!! Δεν πήγαινε βήμα!
Την τετάρτη δεν είχε καθόλου ροπή να την σηκώσει και μόλις την έβαζε ο πατέρας μου, το αμάξι κρεμούσε άγρια με το παραμικρό. Στην ανηφόρα της Καρδίας (ανηφόρα μήκους 1-1,5 χιλιομέτρου με κλίση ~10%) έπρεπε να βάλει ακόμα και 2α!!! Τέλος πάντων, κούτσου - κούτσου το αμάξι την ανέβηκε (με 35~40 km/h, ενώ οι άλλοι πήγαιναν με 90+).
Γενικά ο πατέρας μου το πήγαινε παντού με μια ταχύτητα κάτω. Οι στροφές συνεπώς ήταν πολύ ψηλά...Λίγα χιλιόμετρα μετά όμως το αμάξι άρχισε να βγάζει μαύρους καπνούς. Οι καπνοί αυτοί δε περάσαν και στην καμπίνα και αν δεν κατεβάζαμε τέρμα τα παράθυρα, μπορεί να παθαίναμε και τίποτα!!!
Ύστερα ήρθε οι express service και μας πήρε (και μας φέσωσε άγρια για την εγγραφή, αφού ο πατέρας μου για 'οικονομία' δεν γραφότανε πουθενά). Και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες...
Τέλος πάντων, για να μην μακρυγορώ, στο τέλος έγινε το εξής :
Όταν πήγα στο συνεργείο, όπου ήταν το αμάξι, είδα τα έμβολα του κινητήρα.
Το ένα εξ' αυτών ήταν λειψό! Δηλαδή του έλλειπε ένα κομμάτι περιφερειακά. Πως είναι ένα δαγκωμένο μήλο; Έτσι... Αυτό ευθύνονταν για την ζημιά. Αλλά ποτέ μου δεν μπόρεσα να το εξηγήσω. Μετά έπαψε να με απασχολεί.Και τώρα υποβάλω την ερώτησή μου!!!
Που οφείλονταν αυτή η αστοχία; Τι ακριβώς έγινε και αποσπάστηκε αυτό το κομμάτι;
Ποιος ήταν ο μηχανισμός;Γιατί μου φάνηκε πολύ παράξενο. Δεν ήταν κάποιο σπάσιμο, που λες, εντάξει έσπασε.
Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι το συγκεκριμένο έμβολο αστόχησε σε πίεση επιφανείας.Κάποια εμπεριστατωμένη άποψη, ενός έμπειρου;
-
Με αφορμή το topic 'Πόσα αυτοκίνητα έχετε στην οικογένειά σας', το οποίο βρίσκεται στην θεματική ενότητα 'Περι αυτοκίνησης', θα ήθελα να ρωτήσω κάτι.
Όπως έγραψα και στο προαναφερθέν topic, έχουμε και ένα Ford Sierra 1,6 8v στην οικογένεια. Το συγκεκριμένο αμάξι παλιά φορούσε τον 1,3 8v. Η συντήρησή του ήταν πλημμελής. Άλλαζε λάδια (no name της πλάκας) όποτε το θυμότανε. Επίσης από την αρχή (δηλαδή από τα πρώτα χιλιόμετρα) είχε πρόβλημα με το διπλό καρμπυρατέρ του (της weber, αν θυμάμαι καλά). Μπούκωνε, δεν έπερνε καθόλου εύκολα μπροστά κ.τ.λ.
Γενικά το αμάξι σέρνονταν απίστευτα (όχι ότι τώρα πάει καλά, αλλά εντάξει). Με τον καιρό ο κινητήρας άρχισε να καίει λάδια και να έχει πολλές αναθυμιάσεις (λάδια μέσα στον παπά κ.τ.λ.). Έπεσε κι' άλλο η απόδοσή του και ο πατέρας μου του έκανε ένα ρεκτιφιέ.
Συγκεκριμένα (ήμουν μικρός τότε, δεν θυμάμαι καλά) πρέπει να έγινε ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, στα κομβία, να γυαλίστηκαν οι βαλβίδες και να περάστηκαν τα αναπροσαρμοσμένα ελατήρια, κουζινέτα κ.τ.λ. Ίσως να αλλάχθηκαν και οι οδηγοί και οι έδρες των βαλβίδων.
Ο μηχανικός τότε είχε πει στον πατέρα μου ότι ο κινητήρας αυτός είχε ήδη υποστεί ένα ρεκτικφιέ . Προφανώς αυτό το βρήκε αφού οι διαστάσεις των εξαρτημάτων θα απέκλειναν από τις εργοστασιακές 'κατά ένα ρεκτιφιέ'. Οπότε αυτό που έκανε ήταν ουσιατικά το δεύτερο.Μετά το αμάξι πήγαινε καλύτερα. Όχι για πολύ καιρό όμως, μιας και μετά λίγα χρόνια, πάλι άρχισε να μην πηγαίνει καλά.
Όμως μια μέρα (περί το 1995), που πηγαίναμε οικογενειακώς στην Χαλκιδική (στην Νικήτη όπου έχουμε σπίτι), το αμάξι ήταν για κλάματα!!! Δεν πήγαινε βήμα!
Την τετάρτη δεν είχε καθόλου ροπή να την σηκώσει και μόλις την έβαζε ο πατέρας μου, το αμάξι κρεμούσε άγρια με το παραμικρό. Στην ανηφόρα της Καρδίας (ανηφόρα μήκους 1-1,5 χιλιομέτρου με κλίση ~10%) έπρεπε να βάλει ακόμα και 2α!!! Τέλος πάντων, κούτσου - κούτσου το αμάξι την ανέβηκε (με 35~40 km/h, ενώ οι άλλοι πήγαιναν με 90+).
Γενικά ο πατέρας μου το πήγαινε παντού με μια ταχύτητα κάτω. Οι στροφές συνεπώς ήταν πολύ ψηλά...Λίγα χιλιόμετρα μετά όμως το αμάξι άρχισε να βγάζει μαύρους καπνούς. Οι καπνοί αυτοί δε περάσαν και στην καμπίνα και αν δεν κατεβάζαμε τέρμα τα παράθυρα, μπορεί να παθαίναμε και τίποτα!!!
Ύστερα ήρθε οι express service και μας πήρε (και μας φέσωσε άγρια για την εγγραφή, αφού ο πατέρας μου για 'οικονομία' δεν γραφότανε πουθενά). Και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες...
Τέλος πάντων, για να μην μακρυγορώ, στο τέλος έγινε το εξής :
Όταν πήγα στο συνεργείο, όπου ήταν το αμάξι, είδα τα έμβολα του κινητήρα.
Το ένα εξ' αυτών ήταν λειψό! Δηλαδή του έλλειπε ένα κομμάτι περιφερειακά. Πως είναι ένα δαγκωμένο μήλο; Έτσι... Αυτό ευθύνονταν για την ζημιά. Αλλά ποτέ μου δεν μπόρεσα να το εξηγήσω. Μετά έπαψε να με απασχολεί.Και τώρα υποβάλω την ερώτησή μου!!!
Που οφείλονταν αυτή η αστοχία; Τι ακριβώς έγινε και αποσπάστηκε αυτό το κομμάτι;
Ποιος ήταν ο μηχανισμός;Γιατί μου φάνηκε πολύ παράξενο. Δεν ήταν κάποιο σπάσιμο, που λες, εντάξει έσπασε.
Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι το συγκεκριμένο έμβολο αστόχησε σε πίεση επιφανείας.Κάποια εμπεριστατωμένη άποψη, ενός έμπειρου;
-
Με αφορμή το topic 'Πόσα αυτοκίνητα έχετε στην οικογένειά σας', το οποίο βρίσκεται στην θεματική ενότητα 'Περι αυτοκίνησης', θα ήθελα να ρωτήσω κάτι.
Όπως έγραψα και στο προαναφερθέν topic, έχουμε και ένα Ford Sierra 1,6 8v στην οικογένεια. Το συγκεκριμένο αμάξι παλιά φορούσε τον 1,3 8v. Η συντήρησή του ήταν πλημμελής. Άλλαζε λάδια (no name της πλάκας) όποτε το θυμότανε. Επίσης από την αρχή (δηλαδή από τα πρώτα χιλιόμετρα) είχε πρόβλημα με το διπλό καρμπυρατέρ του (της weber, αν θυμάμαι καλά). Μπούκωνε, δεν έπερνε καθόλου εύκολα μπροστά κ.τ.λ.
Γενικά το αμάξι σέρνονταν απίστευτα (όχι ότι τώρα πάει καλά, αλλά εντάξει). Με τον καιρό ο κινητήρας άρχισε να καίει λάδια και να έχει πολλές αναθυμιάσεις (λάδια μέσα στον παπά κ.τ.λ.). Έπεσε κι' άλλο η απόδοσή του και ο πατέρας μου του έκανε ένα ρεκτιφιέ.
Συγκεκριμένα (ήμουν μικρός τότε, δεν θυμάμαι καλά) πρέπει να έγινε ρεκτιφιέ στους κυλίνδρους, στα κομβία, να γυαλίστηκαν οι βαλβίδες και να περάστηκαν τα αναπροσαρμοσμένα ελατήρια, κουζινέτα κ.τ.λ. Ίσως να αλλάχθηκαν και οι οδηγοί και οι έδρες των βαλβίδων.
Ο μηχανικός τότε είχε πει στον πατέρα μου ότι ο κινητήρας αυτός είχε ήδη υποστεί ένα ρεκτικφιέ . Προφανώς αυτό το βρήκε αφού οι διαστάσεις των εξαρτημάτων θα απέκλειναν από τις εργοστασιακές 'κατά ένα ρεκτιφιέ'. Οπότε αυτό που έκανε ήταν ουσιατικά το δεύτερο.Μετά το αμάξι πήγαινε καλύτερα. Όχι για πολύ καιρό όμως, μιας και μετά λίγα χρόνια, πάλι άρχισε να μην πηγαίνει καλά.
Όμως μια μέρα (περί το 1995), που πηγαίναμε οικογενειακώς στην Χαλκιδική (στην Νικήτη όπου έχουμε σπίτι), το αμάξι ήταν για κλάματα!!! Δεν πήγαινε βήμα!
Την τετάρτη δεν είχε καθόλου ροπή να την σηκώσει και μόλις την έβαζε ο πατέρας μου, το αμάξι κρεμούσε άγρια με το παραμικρό. Στην ανηφόρα της Καρδίας (ανηφόρα μήκους 1-1,5 χιλιομέτρου με κλίση ~10%) έπρεπε να βάλει ακόμα και 2α!!! Τέλος πάντων, κούτσου - κούτσου το αμάξι την ανέβηκε (με 35~40 km/h, ενώ οι άλλοι πήγαιναν με 90+).
Γενικά ο πατέρας μου το πήγαινε παντού με μια ταχύτητα κάτω. Οι στροφές συνεπώς ήταν πολύ ψηλά...Λίγα χιλιόμετρα μετά όμως το αμάξι άρχισε να βγάζει μαύρους καπνούς. Οι καπνοί αυτοί δε περάσαν και στην καμπίνα και αν δεν κατεβάζαμε τέρμα τα παράθυρα, μπορεί να παθαίναμε και τίποτα!!!
Ύστερα ήρθε οι express service και μας πήρε (και μας φέσωσε άγρια για την εγγραφή, αφού ο πατέρας μου για 'οικονομία' δεν γραφότανε πουθενά). Και ύστερα ήρθαν οι μέλισσες...
Τέλος πάντων, για να μην μακρυγορώ, στο τέλος έγινε το εξής :
Όταν πήγα στο συνεργείο, όπου ήταν το αμάξι, είδα τα έμβολα του κινητήρα.
Το ένα εξ' αυτών ήταν λειψό! Δηλαδή του έλλειπε ένα κομμάτι περιφερειακά. Πως είναι ένα δαγκωμένο μήλο; Έτσι... Αυτό ευθύνονταν για την ζημιά. Αλλά ποτέ μου δεν μπόρεσα να το εξηγήσω. Μετά έπαψε να με απασχολεί.Και τώρα υποβάλω την ερώτησή μου!!!
Που οφείλονταν αυτή η αστοχία; Τι ακριβώς έγινε και αποσπάστηκε αυτό το κομμάτι;
Ποιος ήταν ο μηχανισμός;Γιατί μου φάνηκε πολύ παράξενο. Δεν ήταν κάποιο σπάσιμο, που λες, εντάξει έσπασε.
Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι το συγκεκριμένο έμβολο αστόχησε σε πίεση επιφανείας.Κάποια εμπεριστατωμένη άποψη, ενός έμπειρου;
-
Απο αυτο ελειπε κομματι ;
Ή απο αυτο;
Εδω η φωτο απο ενα σπασμενο πιστονι http://shearwater-sailing.com/Boat Sy ... piston.jpg
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εδω η φωτο απο ενα σπασμενο πιστονι http://shearwater-sailing.com/Boat Sy ... piston.jpgΠαναγίτσα μου!!!
Όχι! Το έμβολο διατηρούσε την ακεραιότητά του. Απλά σε μια άκρη του είχε αποσπαστεί ένα κομμάτι. Όπως δαγκώνεις ένα μήλο στην άκρη του και του αποσπάς ένα κομμάτι...
-
Ρε παιδιά! Κανείς;;!!!
-
Για να φύγει κάποιο κομμάτι από το πιστόνι πρέπει να υπήρχε έντονη προανάφλεξη ή να μπήκε κάποιο ξένο σώμα στον κύλινδρο. Εχει συμβεί με σπασμένη ακίδα από μπουζί και με βιδάκια που έπεσαν μέσα στην εισαγωγή.
Η κύρια αιτία παραμένει όμως η προανάφλεξη (πολλοί οι λόγοι που μπορεί να προέρχεται) -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Για να φύγει κάποιο κομμάτι από το πιστόνι πρέπει να υπήρχε έντονη προανάφλεξη ή να μπήκε κάποιο ξένο σώμα στον κύλινδρο. Εχει συμβεί με σπασμένη ακίδα από μπουζί και με βιδάκια που έπεσαν μέσα στην εισαγωγή.
Η κύρια αιτία παραμένει όμως η προανάφλεξη (πολλοί οι λόγοι που μπορεί να προέρχεται)Αχά!!!
Δηλαδή τώρα δεν μιλάς για πυράκια, αλλά για προανάφλεξη, σωστά;
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Για να φύγει κάποιο κομμάτι από το πιστόνι πρέπει να υπήρχε έντονη προανάφλεξη ή να μπήκε κάποιο ξένο σώμα στον κύλινδρο. Εχει συμβεί με σπασμένη ακίδα από μπουζί και με βιδάκια που έπεσαν μέσα στην εισαγωγή.
Η κύρια αιτία παραμένει όμως η προανάφλεξη (πολλοί οι λόγοι που μπορεί να προέρχεται)Αχά!!!
Δηλαδή τώρα δεν μιλάς για πυράκια, αλλά για προανάφλεξη, σωστά;
προαναφλεξη = πυρακια , same thing
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Για να φύγει κάποιο κομμάτι από το πιστόνι πρέπει να υπήρχε έντονη προανάφλεξη ή να μπήκε κάποιο ξένο σώμα στον κύλινδρο. Εχει συμβεί με σπασμένη ακίδα από μπουζί και με βιδάκια που έπεσαν μέσα στην εισαγωγή.
Η κύρια αιτία παραμένει όμως η προανάφλεξη (πολλοί οι λόγοι που μπορεί να προέρχεται)Αχά!!!
Δηλαδή τώρα δεν μιλάς για πυράκια, αλλά για προανάφλεξη, σωστά;
Ενα και το αυτο δεν ειναι;
Τελικα απο το πιστονι ελειπε κομματι ή απο την μπιελα; -
Τα πειράκια είναι το ηχητικό αποτέλεσμα της (πέραν των ορίων) προανάφλεξης.
Ενώ για να χτυπάνε πειράκια απαιτείται να υπάρχει μεγάλη και έντονη προανάφλεξη (ή αυτανάφλεξη), όταν υπάρχει προανάφλεξη δεν σημαίνει ότι χτυπάνε πειράκια -
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
προαναφλεξη = πυρακια , same thingΌχι, δεν είναι έτσι...
Το πυράκι (αυτανάφλεξη) θα λάβει χώρα μετά τον σπινθήρα και είναι κρουστική καύση, αφού ολοκληρώνεται πάραυτα.
Η προανάφλεξη θα συμβεί πριν τον σπινθήρα (το λέει και η λέξη). Σχετίζεται με τα υπέρθερμα καυσαέρια που φυλακίστηκαν από τον προηγούμενο κύκλο (ενεργές ρίζες) τα οποία δρουν σαν φορείς μετάδοσης της φλόγας. Δεν δρουν δηλαδή σαν εμπόδια στην μετάδοση της φλόγας (όπως θα συμβεί αν κρυώσουν λίγο). Συνήθως η προανάφλεξη δεν κάνει κακό στον κινητήρα.
Σε όλους τους κινητήρες μπορείς να δημιουργήσεις προϋποθέσεις προανάφλεξης. Εγώ π.χ. όταν ήμουν μικρός και σκάλιζα το χορτοκοπτικό του εξοχικού μας, έγινε το εξής : Ξαφνικά αυτό εκεί που δούλευε κανονικά, άρχισε να στροφάρει γ@μιώντας! Μην ξέροντας τι να κάνω, τράβηξα το μπουζοκαλώδιο (μου ήρθε και ένα ψιλό electric shock)! Αλλά αυτό συνέχισε να δουλεύει για τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα!!! Μετά έσβησε...
Γενικά οι κινητήρες HCCI θα χρησιμοποιούν αυτό το τερτίπι των καυσαερίων, για να επιτύχουν οικονομία και πολύ χαμηλούς ρύπους (μέχρι κάποιο φορτίο φυσικά). Νομίζω ότι η Honda εξελίσει μια τέτοια τεχνολογία, μέρος της οποίας ανέλαβε εργολαβικά ένα ερευνητικό ινστιτούτο στην Αγγλία.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Τελικα απο το πιστονι ελειπε κομματι ή απο την μπιελα;Αφού υπογραμμίζω την λέξη 'έμβολο'...
-
thanks guys. τωρα το διευκρινησα και εγω
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
προαναφλεξη = πυρακια , same thing
Όχι, δεν είναι έτσι...
Το πυράκι (αυτανάφλεξη) θα λάβει χώρα μετά τον σπινθήρα και είναι κρουστική καύση, αφού ολοκληρώνεται πάραυτα.
Η προανάφλεξη θα συμβεί πριν τον σπινθήρα (το λέει και η λέξη). Σχετίζεται με τα υπέρθερμα καυσαέρια που φυλακίστηκαν από τον προηγούμενο κύκλο (ενεργές ρίζες) τα οποία δρουν σαν φορείς μετάδοσης της φλόγας. Δεν δρουν δηλαδή σαν εμπόδια στην μετάδοση της φλόγας (όπως θα συμβεί αν κρυώσουν λίγο). Συνήθως η προανάφλεξη δεν κάνει κακό στον κινητήρα.
Το ίδιο πράγμα είναι, μπορεί σε ένα κείμενο να χρησιμοποιείς τους όρους προανάφλεξη ή αυτανάφλεξη για να ξεχωρίσεις τους δύο τύπους αλλά στην ουσία σημαίνουν το ίδιο.
Εάν δεν έχει ξεκινήσει η καύση από τον σπινθήρα του μπουζί έχεις αυτανάφλεξη. Ακόμα και να έχει ξεκινήσει η καύση του μείγματος από το μπουζί, το υπόλοιπο μείγμα πάλι αυταναφλέγεται. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τον όρο προανάφλεξη στη παραπάνω πρόταση. Καλό είναι αυτό που κάνεις να ξεχωρίζεις τους δύο τύπους αυτανάφλεξης αλλά δεν έχει διαφορά εννοιολογικά, κάποιος άλλος τα χρησιμοποιεί αλλιώς. Προανάφλεξη σημαίνει ότι το μείγμα αναφλέγεται πριν να φθάσει σ' αυτό το μέτωπο της φλόγας, δηλαδή αυταναφλέγεται. Σημασία έχει να ξεχωρίζεις τους δύο τύπους στην αρχή του κειμένου και μετά να χρησιμοποιείς τον ίδιο όρο.
Η προανάφλεξη όπως τη περιγράφεις πιο πάνω, είναι πιο καταστροφική για το κινητήρα γιατί αναφλέγεται μεγαλύτερη ποσότητα μείγματος και το μπανγκ είναι πιο δυνατό.
Όπως είπε και ο Βασίλης, είδες τι κάνει στο πιστόνι η αυτανάφλεξη; Συνήθως κάνει μεγάλες τρύπες. Πρώτα όμως τα αποτελέσματα φαίνονται στο μπουζί. Εγώ νομίζω ότι ο κινητήρας ήταν λάθος χρονισμένος (εκκεντροφόρος) γι αυτό οι ψηλές στροφές και η έλλειψη ροπής χαμηλά αλλά και λάθος ο χρονισμός του σπινθήρα (μεγάλη προπορεία) για να λειτουργεί τουλάχιστον.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Όπως είπε και ο Βασίλης, είδες τι κάνει στο πιστόνι η αυτανάφλεξη; Συνήθως κάνει μεγάλες τρύπες. Πρώτα όμως τα αποτελέσματα φαίνονται στο μπουζί. Εγώ νομίζω ότι ο κινητήρας ήταν λάθος χρονισμένος (εκκεντροφόρος) γι αυτό οι ψηλές στροφές και η έλλειψη ροπής χαμηλά αλλά και λάθος ο χρονισμός του σπινθήρα (μεγάλη προπορεία) για να λειτουργεί τουλάχιστον.Δηλαδή εσύ λες ότι αυτό φταίει και 'κουτσουρέυτηκε' το ένα εκ των εμβόλων του Sierra μας;
Για εξήγησέ το λίγο πιο αναλυτικά... -
Δεν είναι απαραίτητο να ήταν λάθος χρονισμένος.
Αν είχε κάνει Ψ χιλιάδες χλμ. και με 2 ρεκτιφιέ (τα οποία δεν είναι σίγουρο ότι ήταν και σωστά) , θα είχε τόσες διαρροές από τα ελατήρια (blow by) , τα τσιμουχάκια των βαλβίδων και από τις έδρες των βαλβίδων ..... που η προανάφλεξη θα ήταν .. κανόνας. -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Το ίδιο πράγμα είναι, μπορεί σε ένα κείμενο να χρησιμοποιείς τους όρους προανάφλεξη ή αυτανάφλεξη για να ξεχωρίσεις τους δύο τύπους αλλά στην ουσία σημαίνουν το ίδιο.Εάν δεν έχει ξεκινήσει η καύση από τον σπινθήρα του μπουζί έχεις αυτανάφλεξη. Ακόμα και να έχει ξεκινήσει η καύση του μείγματος από το μπουζί, το υπόλοιπο μείγμα πάλι αυταναφλέγεται. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τον όρο προανάφλεξη στη παραπάνω πρόταση. Καλό είναι αυτό που κάνεις να ξεχωρίζεις τους δύο τύπους αυτανάφλεξης αλλά δεν έχει διαφορά εννοιολογικά, κάποιος άλλος τα χρησιμοποιεί αλλιώς. Προανάφλεξη σημαίνει ότι το μείγμα αναφλέγεται πριν να φθάσει σ' αυτό το μέτωπο της φλόγας, δηλαδή αυταναφλέγεται. Σημασία έχει να ξεχωρίζεις τους δύο τύπους στην αρχή του κειμένου και μετά να χρησιμοποιείς τον ίδιο όρο.
Η προανάφλεξη όπως τη περιγράφεις πιο πάνω, είναι πιο καταστροφική για το κινητήρα γιατί αναφλέγεται μεγαλύτερη ποσότητα μείγματος και το μπανγκ είναι πιο δυνατό.
Όπως είπε και ο Βασίλης, είδες τι κάνει στο πιστόνι η αυτανάφλεξη; Συνήθως κάνει μεγάλες τρύπες. Πρώτα όμως τα αποτελέσματα φαίνονται στο μπουζί. Εγώ νομίζω ότι ο κινητήρας ήταν λάθος χρονισμένος (εκκεντροφόρος) γι αυτό οι ψηλές στροφές και η έλλειψη ροπής χαμηλά αλλά και λάθος ο χρονισμός του σπινθήρα (μεγάλη προπορεία) για να λειτουργεί τουλάχιστον.
Πάντως στο R&D (τεύχος 6) που περιγράφεται η τεχνολογία HCCI, λέει το εξής :
Λέει :
'Για να έχουμε μια άμεση σύγκριση μεταξύ των φαινομένων της κρουστικής αυτανάφλεξης και της ελεγχόμενης αυτανάφλεξης, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η δεύτερη προκαλείται χωρίς να έχουμε καν δημιουργήσει κάποια μορφή κύματος καύσης, προερχόμενου από μπουζί (γι' αυτό και 'γω αποκαλώ την ελεγχόμενη αυτανάφλεξη προανάφλεξη, αλλά έχεις δίκιο, ουσιαστικά είναι το ίδιο πράγμα).
*Αντίθετα στην περίπτωση της κρουστικής αυτανάφλεξης, αυτή μπορεί να ξεκινήσει σε σημεία που βρίσκονται μέσα στο άκαυστο μείγμα και μπροστά από το κινούμενο μέτωπο της ήδη υπάρχουσας φλόγας. Και η αιτία της γέννησης της κρουστικής αυτανάφλεξης δεν είναι άλλη από την σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας *(άρα) και της πίεσης, που επικρατούν μέσα στον θάλαμο καύσης, μετά την έναρξη από το μπουζί.
Αυτή η αυτανάφλεξη ξεκινά από πολλά σημεία ταυτόχρονα και οδηγεί σε ξαφνική και απότομη αύξηση της πίεσης μέσα στον θάλαμο καύσης, η οποία μπορεί να οδηγήσει προβλήματα στο πιστόνι και τα τοιχώματα του θαλάμου καύσης''Στην πράξη, η καύση με ελεγχόμενη αυτανάφλεξη δεν είναι - ουσιαστικά - παρά μια 'ήπια' μορφή της γνωστής μας κρουστικής αυτανάφλεξης / καύσης (knock), που στην καθημερινή γλώσσα την αποκαλόυμε με τον όρο 'πειράκια'.'
Άρα η ελεγχόμενη αυτανάφλεξη ή όπως την λέω εγώ 'προανάφλεξη', δεν είναι επικίνδυνη για τον κινητήρα...
Ή υπάρχει και άλλο, τρίτο είδος προανάφλεξης/αυτανάφλεξης; -
Μου επιτρέπετε μια μικρή ορθογραφική παρέμβαση;
Το σωστό είναι >Ο χρήστης gvala έγραψε:
...πειράκια...
υποκοριστικό του πείρου, και όχι πυράκια...
-
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Δεν είναι απαραίτητο να ήταν λάθος χρονισμένος.
Αν είχε κάνει Ψ χιλιάδες χλμ. και με 2 ρεκτιφιέ (τα οποία δεν είναι σίγουρο ότι ήταν και σωστά) , θα είχε τόσες διαρροές από τα ελατήρια (blow by) , τα τσιμουχάκια των βαλβίδων και από τις έδρες των βαλβίδων ..... που η προανάφλεξη θα ήταν .. κανόνας.Δηλαδή εσύ λες ότι από την πολύ 'μαυρίλα', που σε μικρό χρονικό διάστημα συγκεντρώθηκε λόγω κακής στεγανότητας, άρχισε να χτυπά πειράκια ο κινητήρας, μόλις βρήκε τα σκούρα (υψηλό φορτίο, υψηλές στροφές). Εξού και η καταστροφή του εμβόλου...
Μου φαίνεται λογικό, αλλά μέσα στην πόλη, όπου το οδηγούσε ο πατέρας μου (χαμηλές στροφές, μικρά φορτία πλην των εκκινήσεων από στάση), δεν θυμάμαι να είχε παραπονεθεί για πειράκια. Μήπως, αν δεν είχε γίνει εκείνο το ταξίδι στην Χαλκιδική, θα είχε επιδεινωθεί η κατάσταση και έτσι θα χτυπουσε πειράκια ακόμα και σε πολύ ήπιες καταστάσεις;
Αλλά σε ποιον να παραπονεθεί; Στην μητέρα μου;;;...
Τεχνική απορία - Αυτανάφλεξη