-
Γειά σας!
Τον Δεκέμβριο έκανα ένα μεγάλο ταξίδι όπου έφτασα ως το Σουφλί.
Για όσους λατρεύουν τα στατιστικά έκανα 2812 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 67,1km/h και κατανάλωση 7,4lt/100km. Αυτό περιλαμβάνει όλο το ταξίδι, από την πόρτα του σπιτιού μου και πίσω.Λέω λοιπόν να σας περιγράψω τι είδα στους δρόμους. Ας πάρουμε τη διαδρομή κομμάτι-κομμάτι, όπου έχω παρατηρήσεις.
-
Λαμία - Βόλος.
Τα πιο γελοία όρια ταχύτητας στο ταξίδι. Ο παλιός δρόμος (1 λωρίδα ανά κατεύθυνση και βοηθητική, χωρίς μπαριέρα) έχει όριο 110 και 70 όταν διέρχεται μέσα από τις πόλεις (Στυλίδα και Καραβόμυλο). Αντίθετα, ο νέος δρόμος ως το Βελεστίνο με την πολύ καλή άσφαλτο, 2 λωρίδες συν βοηθητική και κεντρικό τοιχείο έχει όρια 100 ως και 80! Σε πολλά σημεία έχει μείνει η σήμανση των έργων ενώ αυτά έχουν τελειώσει από το καλοκαίρι. Ακόμα χειρότερα, σε κάποια σημεία που γίνονται ακόμα έργα υπάρχουν και λάθος ταμπέλες (πχ για παράκαμψη αριστερά όταν στην πραγματικότητα είναι δεξιά). Χώρια που τα όρια ταχύτητας κατεβαίνουν στα 60 1km πριν τα έργα, ακριβώς την ώρα που λες να προλάβω να περάσω τις νταλίκες που κινούνται διαρκώς στον δρόμο. Οπότε προσοχή όπου δεν έχει τελειώσει ο δρόμος! -
Κατερίνη - Θεσσαλονίκη.
Κατά τη γνωμη μου η καλύτερη χάραξη στην Ελλάδα. Δύο χωριστά οδοστρώματα σε απόσταση 20 μέτρων μεταξύ τους με μπαριέρες και φυτά ενδιάμεσα. Κινείσαι σε έναν τεράστιο μονόδρομο. Οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όμως είναι συχνά ανεπαρκείς, αφού δεξιά κινούνται τα αργά φορτηγά, στην μέση τα πιο γρήγορα φορτηγά και όλοι οι άλλοι στριμόχνωνται στην αριστερή. -
Περιφεριακός Θεσαλονίκης.
Αθηναίοι πάρτε θάρρος! Η κίνηση στον περιφεριακό της Θεσσαλονίκης δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει την Κατεχάκη. Κορδελιό-Πυλαία την Παρασκευή το βράδυ χρειάστηκε μιάμηση ώρα. Αλλά και την Πέμπτη το απόγευμα δεν ήταν πολύ καλύτερα -πάλι μια ώρα χρειάστηκε. Μεγάλη διαφορά όμως είδα στην συμπεριφορά των οδηγών. Δεν είδα πολλούς να χώνονται να περάσουν από τις λωρίδες και μάλιστα ο τροχονόμος την είπε σε έναν που πήγε να μπει μπροστά στην ουρά στο φανάρι! Είδα όμως να ακολουθούν τα ασθενοφόρα για να κερδίσουν χρόνο. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είδα πολλά μηχανάκια. -
Θεσσαλονίκη - Σέρρες.
Άσφαλτος σαπούνι, ισόπεδες διαβάσεις, αλλά καλή σήμανση, τόσο στις διασταυρώσεις, μα κυρίως στη διαχωριστική γραμμή που μπορείς να την εμπιστευθείς για να προγραμματίσεις το προσπέρασμα. Το όριο είναι 90 ως 110 και όταν πλησιάζεις σε διασταύρωση 70. Όλες οι διασταυρώσεις έχουν καλό φωτισμό. Είδα κάμερα (gatso) σε διασταύρωση (δεν θυμάμαι καλά, αλλά νομίζω στο Λευκοχώρι). Θέλει προσοχή στο σημείο που λήγει το κομμάτι με την μπαριέρα στην μέση, γιατί τελειώνει πριν από απότομη δεξία κατηφορική στροφή και ταυτόχρονα οι δύο λωρίδες γίνονται μία! -
Δυτική πλευρά Κερκίνης.
Ένας υπέροχος στενός δρόμος. Πηγαίνετε αργά για να χαζεύετε τα πουλιά στη λίμνη. Δυστυχώς έχει ελάχιστα σημεία που μπορείτε να σταματήσετε με ασφάλεια, αλλά στο φράγμα έχει πάρκινγκ, οπότε μπορείτε να πάρετε τα κυάλια και να δείτε τα πουλιά με την ησυχία σας. Τώρα με την ομίχλη το τοπίο θύμηζε σκηνικό του Αγγελόπουλου. -
Προμαχώνας - Σέρρες.
Καλά, μόλις μπαίνουν από την Βουλγαρία θα παθαίνουν την πλάκα τους με τον δρόμο. Σε λίγο ολοκληρώνονται τα 10 χιλιόμετρα μέχρι την διαστάυρωση για Κιλκίς. Απο κει και πέρα όμως... -
Σέρρες - Δράμα.
Πολύ στροφιλίκι βρε παιδάκι μου. Και ανηφόρες και κατηφόρες. Και ομίχλη στη Νέα Ζίχνη. Μα αξίζει να τον περάσεις μόνο και μόνο για να επισκευτείς το Σπήλαιο της Αλιστράτης, με διαφορά το πιο ωραίο που έχω πάει! -
Δράμα - Καβάλα.
Μια μεγάλη ευθεία, αλλά αρκετή κίνηση και δεν μπορείς ουσιαστικά να τρέξεις: κακή άσφλατος και πολλά χωριά. Οι στροφές ανηφορίζοντας προς την Εγνατία είναι εντάξει, αλλά κατηφορίζοντας προς την Καβάλα θέλουν προσοχή. -
Εγνατία (Ξάνθη - Κήποι).
Τέλειος δρόμος! Η άσφαλτος είναι πολύ καλή και δεν κρατάει νερό. Αν και το ότι η δεξιά βαστάει λίγο σε σχέση με την αριστερή, με κάνει να φοβάμαι μήπως έχει αρχίσει ήδη να κάθετε από το βάρος των φορτηγών... Το μόνο τμήμα που η Εγνατία δεν έχει τελειώσει είναι από τις Σάπες ως την Μαρώνεια, αλλά κι εκεί έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση αν και χωρίς μπαριέρες. Δεν νομίζω ότι θα το διαπλατύνουν ποτέ ή θα διορθώσουν τις στροφές, γιατί τα χώματα δεξιά-αριστερά θυμίζουν Μαλακάσα. Σε δύο τμήματα (από την ακόμα ημιτελή διασταύρωση 2 για Αλεξανδρούπολη ως τη διασταύρωση 3 της βιομηχανικής περιοχής και από τους Κήπους προς τη διασταύρωση για Σουφλί) έχει κατηφορικές ευθείες με μεγάλη ορατότητα (πάνω από 2km) όπου μπορείς να δοκιμάσεις την τελική του αυτοκινήτου. Αν θέλετε μπορείτε να δοκιμάσετε και το ρεκόρ κατανάλωσης: εγώ μπόρεσα να το κρατήσω κάτω από 6lt στα 100! Κίνηση ελάχιστη πέρα από τούρκικες νταλίκες. Θυμίζω ότι η Εγνατία δεν έχει κανένα βενζινάδικο! -
Αλεξανδρούπολη - Σουφλί.
Τυπική εθνική οδός. Πολύ καλή σήμανση όμως, ακριβώς όπως και στο Θεσσαλονίκη - Σέρρες. -
Επαρχιακό δίκτυο Θράκης.
Είναι καλύτερο από τους δρόμους των Μεσογείων, και σε κατάσταση οδοστρώματος και φυσικά σε σήμανση. Ενώ στα Μεσόγεια είναι εγγυημένο ότι θα χαθείς, στη Θράκη οι πληροφοριακες πινακίδες ήταν τόσο καλές ώστε δεν χρειάστηκα ποτέ οδηγίες! Κάμερα gatso υπάρχει στην ανατολική έξονδο της Ξάνθης, κρυμμένη πίσω από μια πληροφοριακή πινακίδα, 20 μέτρα πριν την πινακίδα που ανεβάζει το όριο από 50 σε 70! Η βενζίνη στο Σουφλί είναι 0,15 ευρώ ακριβότερη από την Αθήνα. -
Ξάνθη - Καβάλα.
Εδώ η Εγνατία δεν έχει τελειώσει. Και ο δρόμος αυτός είναι για γέλια. Συγκρίνοντάς τον με των Σερρών αναρωτιέμαι, πώς καθορίζονται τα όρια ταχύτητας. Μπαίνοντας στο νομό Καβάλας υπάρχει πινακίδα που ορίζει το όριο σε εθνική οδό στα 110. Πουθενά σε αυτό τον δρόμο δεν υπάρχει όριο 110. Το μεγαλύτερο είναι 90. Για τις ίδιες συνθήκες με τις Σέρρες τα όρια στην Καβάλα είναι 20km/h πιο κάτω. Φτάνεις σε ένα από τα λιγοστά σημεία που επιτρέπεται το προσπέρασμα και το όριο πέφτει στα 70. Βλέπεις μεγάλη ευθεία και έχει διπλή γραμμή. Ευτυχώς τα φόρτηγα βοηθάνε πολύ την κατάσταση, αφήνοντας χώρο όσο μπορούνε. -
Παράκαμψη Καβάλας.
Φαρδύς δρόμος που θυμίζει την Περιφεριακή Υμηττού. Οπως και η δικιά μας ΔΕΝ έχει χάραξη αυτοκινητόδρομου, γιατί οι κλίσεις είναι μεγάλες και οι στροφές πολύ απότομες. Τα όρια μπορείτε να τα περνάτε με +20 χωρίς πρόβλημα στο στεγνό (είναι το ίδιο χαμηλά με τον Υμηττό), αλλά για το βρεγμένο η ποιότητα του οδοστρώματος δεν μου γέμισε το μάτι. Προσοχή γιατί στον ανήφορο η δεξιά είναι πιασμένη μονίμως από φορτηγά και στην αριστερή όλο και κάποιος γρήγορος θα περνά χωρίς να σκέφτεται... -
Καβάλα - Ασπροβάλτα.
Με το που τελειώνει η παράκαμψη στον Άγιο Ανδρέα, θα δείτε δεξιά το φυλάκιο όπου πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της θητείας μου! Μετά ακολουθεί μια κατηφόρα (2 λωρίδες ανά κατέυθυνση με τοιχίο) που είναι για γερά νεύρα. Πολύ άγρια άσφαλτος και όριο μόλις 60, αλλά ο δρόμος είναι αρκετά ύπουλος για κάποιον που περνά για πρώτη φορά. Μην ξεθαρρεύετε γιατί τα 90 εδώ είναι πιο επικίνδυνα από τα 180 στην Κομοτηνή. Η γελοιότητα των ορίων της Καβάλας συνεχίζεται. Και μην ξεχνάτε ότι στα χωριά γύρω από την Ασπροβάλτα υπάρχει πάντα μπλόκο. Το όριο είναι 50 (40 στην Ασπροβάλτα) που είναι λογικό το καλοκαίρι με τους λουόμενους, αλλά τον ραντάρ γράφει και τον χειμώνα στην ερημιά. -
Εγνατία (Θεσσαλονίκη).
Η Εγνατία στον νομό Θεσσαλονίκης είναι σκιά της αδελφής της στην Θράκη. Η άσφαλτος είναι γυαλί και μαζέυει νερά. Ειδικά στο τμήμα της παράκαμψης της Θεσσαλονίκης (με τις 4 λωρίδες + βοηθητική ανά κατεύθυνση) το οδόστρωμα είναι χάλια. Επιπλέον περνάει και συγκοινωνία! Α, και το όριο είναι μόλις 90! -
Βελεστίνο - Βόλος.
Εδώ η λακούβα πάει σύννεφο. Μην τρέχετε, παρότι είναι ευθεία γιατί θα σας μείνει κάποια ζάντα. Αρκετά φορτηγά και έργα με παράκαμψη πλησιάζοντας στον Βόλο. -
Θήβα - Οινόφυτα - Σχηματάρι.
Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο. Εδώ μπορείς να πηγαίνεις με 80 ή με 180. Ενδιάμεσο δεν υπάρχει. Το 80 είναι στη δεξιά ανάμεσα στα φορτηγά. Το 180 στην αριστερή και ενίοτε στην βοηθητική. Λοιπόν οι Αθηναίοι οδηγούμε σαν παλαβοί. Πρέπει να μας έχει επιρεάσει πολύ αρνητικά αυτή η πόλη. Τέτοια σχιζοφρενική κατάταση δεν συνάντησα πουθενά αλλού! -
Σχηματάρι - Άγιος Στέφανος.
Έχουμε ξαναγράψει στο φόρουμε για την κακή ποιότητα τυ οδοστρώματος, με τα συνεχή μπαλώματα και τις καθιζήσεις. Η οδήγηση τόσες μέρες απέδειξε ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο οι Αθήνα. Ο βορράς χαίρεται καλύτερους δρόμους.
-
-
Γειά σας!
Τον Δεκέμβριο έκανα ένα μεγάλο ταξίδι όπου έφτασα ως το Σουφλί.
Για όσους λατρεύουν τα στατιστικά έκανα 2812 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 67,1km/h και κατανάλωση 7,4lt/100km. Αυτό περιλαμβάνει όλο το ταξίδι, από την πόρτα του σπιτιού μου και πίσω.Λέω λοιπόν να σας περιγράψω τι είδα στους δρόμους. Ας πάρουμε τη διαδρομή κομμάτι-κομμάτι, όπου έχω παρατηρήσεις.
-
Λαμία - Βόλος.
Τα πιο γελοία όρια ταχύτητας στο ταξίδι. Ο παλιός δρόμος (1 λωρίδα ανά κατεύθυνση και βοηθητική, χωρίς μπαριέρα) έχει όριο 110 και 70 όταν διέρχεται μέσα από τις πόλεις (Στυλίδα και Καραβόμυλο). Αντίθετα, ο νέος δρόμος ως το Βελεστίνο με την πολύ καλή άσφαλτο, 2 λωρίδες συν βοηθητική και κεντρικό τοιχείο έχει όρια 100 ως και 80! Σε πολλά σημεία έχει μείνει η σήμανση των έργων ενώ αυτά έχουν τελειώσει από το καλοκαίρι. Ακόμα χειρότερα, σε κάποια σημεία που γίνονται ακόμα έργα υπάρχουν και λάθος ταμπέλες (πχ για παράκαμψη αριστερά όταν στην πραγματικότητα είναι δεξιά). Χώρια που τα όρια ταχύτητας κατεβαίνουν στα 60 1km πριν τα έργα, ακριβώς την ώρα που λες να προλάβω να περάσω τις νταλίκες που κινούνται διαρκώς στον δρόμο. Οπότε προσοχή όπου δεν έχει τελειώσει ο δρόμος! -
Κατερίνη - Θεσσαλονίκη.
Κατά τη γνωμη μου η καλύτερη χάραξη στην Ελλάδα. Δύο χωριστά οδοστρώματα σε απόσταση 20 μέτρων μεταξύ τους με μπαριέρες και φυτά ενδιάμεσα. Κινείσαι σε έναν τεράστιο μονόδρομο. Οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όμως είναι συχνά ανεπαρκείς, αφού δεξιά κινούνται τα αργά φορτηγά, στην μέση τα πιο γρήγορα φορτηγά και όλοι οι άλλοι στριμόχνωνται στην αριστερή. -
Περιφεριακός Θεσαλονίκης.
Αθηναίοι πάρτε θάρρος! Η κίνηση στον περιφεριακό της Θεσσαλονίκης δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει την Κατεχάκη. Κορδελιό-Πυλαία την Παρασκευή το βράδυ χρειάστηκε μιάμηση ώρα. Αλλά και την Πέμπτη το απόγευμα δεν ήταν πολύ καλύτερα -πάλι μια ώρα χρειάστηκε. Μεγάλη διαφορά όμως είδα στην συμπεριφορά των οδηγών. Δεν είδα πολλούς να χώνονται να περάσουν από τις λωρίδες και μάλιστα ο τροχονόμος την είπε σε έναν που πήγε να μπει μπροστά στην ουρά στο φανάρι! Είδα όμως να ακολουθούν τα ασθενοφόρα για να κερδίσουν χρόνο. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είδα πολλά μηχανάκια. -
Θεσσαλονίκη - Σέρρες.
Άσφαλτος σαπούνι, ισόπεδες διαβάσεις, αλλά καλή σήμανση, τόσο στις διασταυρώσεις, μα κυρίως στη διαχωριστική γραμμή που μπορείς να την εμπιστευθείς για να προγραμματίσεις το προσπέρασμα. Το όριο είναι 90 ως 110 και όταν πλησιάζεις σε διασταύρωση 70. Όλες οι διασταυρώσεις έχουν καλό φωτισμό. Είδα κάμερα (gatso) σε διασταύρωση (δεν θυμάμαι καλά, αλλά νομίζω στο Λευκοχώρι). Θέλει προσοχή στο σημείο που λήγει το κομμάτι με την μπαριέρα στην μέση, γιατί τελειώνει πριν από απότομη δεξία κατηφορική στροφή και ταυτόχρονα οι δύο λωρίδες γίνονται μία! -
Δυτική πλευρά Κερκίνης.
Ένας υπέροχος στενός δρόμος. Πηγαίνετε αργά για να χαζεύετε τα πουλιά στη λίμνη. Δυστυχώς έχει ελάχιστα σημεία που μπορείτε να σταματήσετε με ασφάλεια, αλλά στο φράγμα έχει πάρκινγκ, οπότε μπορείτε να πάρετε τα κυάλια και να δείτε τα πουλιά με την ησυχία σας. Τώρα με την ομίχλη το τοπίο θύμηζε σκηνικό του Αγγελόπουλου. -
Προμαχώνας - Σέρρες.
Καλά, μόλις μπαίνουν από την Βουλγαρία θα παθαίνουν την πλάκα τους με τον δρόμο. Σε λίγο ολοκληρώνονται τα 10 χιλιόμετρα μέχρι την διαστάυρωση για Κιλκίς. Απο κει και πέρα όμως... -
Σέρρες - Δράμα.
Πολύ στροφιλίκι βρε παιδάκι μου. Και ανηφόρες και κατηφόρες. Και ομίχλη στη Νέα Ζίχνη. Μα αξίζει να τον περάσεις μόνο και μόνο για να επισκευτείς το Σπήλαιο της Αλιστράτης, με διαφορά το πιο ωραίο που έχω πάει! -
Δράμα - Καβάλα.
Μια μεγάλη ευθεία, αλλά αρκετή κίνηση και δεν μπορείς ουσιαστικά να τρέξεις: κακή άσφλατος και πολλά χωριά. Οι στροφές ανηφορίζοντας προς την Εγνατία είναι εντάξει, αλλά κατηφορίζοντας προς την Καβάλα θέλουν προσοχή. -
Εγνατία (Ξάνθη - Κήποι).
Τέλειος δρόμος! Η άσφαλτος είναι πολύ καλή και δεν κρατάει νερό. Αν και το ότι η δεξιά βαστάει λίγο σε σχέση με την αριστερή, με κάνει να φοβάμαι μήπως έχει αρχίσει ήδη να κάθετε από το βάρος των φορτηγών... Το μόνο τμήμα που η Εγνατία δεν έχει τελειώσει είναι από τις Σάπες ως την Μαρώνεια, αλλά κι εκεί έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση αν και χωρίς μπαριέρες. Δεν νομίζω ότι θα το διαπλατύνουν ποτέ ή θα διορθώσουν τις στροφές, γιατί τα χώματα δεξιά-αριστερά θυμίζουν Μαλακάσα. Σε δύο τμήματα (από την ακόμα ημιτελή διασταύρωση 2 για Αλεξανδρούπολη ως τη διασταύρωση 3 της βιομηχανικής περιοχής και από τους Κήπους προς τη διασταύρωση για Σουφλί) έχει κατηφορικές ευθείες με μεγάλη ορατότητα (πάνω από 2km) όπου μπορείς να δοκιμάσεις την τελική του αυτοκινήτου. Αν θέλετε μπορείτε να δοκιμάσετε και το ρεκόρ κατανάλωσης: εγώ μπόρεσα να το κρατήσω κάτω από 6lt στα 100! Κίνηση ελάχιστη πέρα από τούρκικες νταλίκες. Θυμίζω ότι η Εγνατία δεν έχει κανένα βενζινάδικο! -
Αλεξανδρούπολη - Σουφλί.
Τυπική εθνική οδός. Πολύ καλή σήμανση όμως, ακριβώς όπως και στο Θεσσαλονίκη - Σέρρες. -
Επαρχιακό δίκτυο Θράκης.
Είναι καλύτερο από τους δρόμους των Μεσογείων, και σε κατάσταση οδοστρώματος και φυσικά σε σήμανση. Ενώ στα Μεσόγεια είναι εγγυημένο ότι θα χαθείς, στη Θράκη οι πληροφοριακες πινακίδες ήταν τόσο καλές ώστε δεν χρειάστηκα ποτέ οδηγίες! Κάμερα gatso υπάρχει στην ανατολική έξονδο της Ξάνθης, κρυμμένη πίσω από μια πληροφοριακή πινακίδα, 20 μέτρα πριν την πινακίδα που ανεβάζει το όριο από 50 σε 70! Η βενζίνη στο Σουφλί είναι 0,15 ευρώ ακριβότερη από την Αθήνα. -
Ξάνθη - Καβάλα.
Εδώ η Εγνατία δεν έχει τελειώσει. Και ο δρόμος αυτός είναι για γέλια. Συγκρίνοντάς τον με των Σερρών αναρωτιέμαι, πώς καθορίζονται τα όρια ταχύτητας. Μπαίνοντας στο νομό Καβάλας υπάρχει πινακίδα που ορίζει το όριο σε εθνική οδό στα 110. Πουθενά σε αυτό τον δρόμο δεν υπάρχει όριο 110. Το μεγαλύτερο είναι 90. Για τις ίδιες συνθήκες με τις Σέρρες τα όρια στην Καβάλα είναι 20km/h πιο κάτω. Φτάνεις σε ένα από τα λιγοστά σημεία που επιτρέπεται το προσπέρασμα και το όριο πέφτει στα 70. Βλέπεις μεγάλη ευθεία και έχει διπλή γραμμή. Ευτυχώς τα φόρτηγα βοηθάνε πολύ την κατάσταση, αφήνοντας χώρο όσο μπορούνε. -
Παράκαμψη Καβάλας.
Φαρδύς δρόμος που θυμίζει την Περιφεριακή Υμηττού. Οπως και η δικιά μας ΔΕΝ έχει χάραξη αυτοκινητόδρομου, γιατί οι κλίσεις είναι μεγάλες και οι στροφές πολύ απότομες. Τα όρια μπορείτε να τα περνάτε με +20 χωρίς πρόβλημα στο στεγνό (είναι το ίδιο χαμηλά με τον Υμηττό), αλλά για το βρεγμένο η ποιότητα του οδοστρώματος δεν μου γέμισε το μάτι. Προσοχή γιατί στον ανήφορο η δεξιά είναι πιασμένη μονίμως από φορτηγά και στην αριστερή όλο και κάποιος γρήγορος θα περνά χωρίς να σκέφτεται... -
Καβάλα - Ασπροβάλτα.
Με το που τελειώνει η παράκαμψη στον Άγιο Ανδρέα, θα δείτε δεξιά το φυλάκιο όπου πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της θητείας μου! Μετά ακολουθεί μια κατηφόρα (2 λωρίδες ανά κατέυθυνση με τοιχίο) που είναι για γερά νεύρα. Πολύ άγρια άσφαλτος και όριο μόλις 60, αλλά ο δρόμος είναι αρκετά ύπουλος για κάποιον που περνά για πρώτη φορά. Μην ξεθαρρεύετε γιατί τα 90 εδώ είναι πιο επικίνδυνα από τα 180 στην Κομοτηνή. Η γελοιότητα των ορίων της Καβάλας συνεχίζεται. Και μην ξεχνάτε ότι στα χωριά γύρω από την Ασπροβάλτα υπάρχει πάντα μπλόκο. Το όριο είναι 50 (40 στην Ασπροβάλτα) που είναι λογικό το καλοκαίρι με τους λουόμενους, αλλά τον ραντάρ γράφει και τον χειμώνα στην ερημιά. -
Εγνατία (Θεσσαλονίκη).
Η Εγνατία στον νομό Θεσσαλονίκης είναι σκιά της αδελφής της στην Θράκη. Η άσφαλτος είναι γυαλί και μαζέυει νερά. Ειδικά στο τμήμα της παράκαμψης της Θεσσαλονίκης (με τις 4 λωρίδες + βοηθητική ανά κατεύθυνση) το οδόστρωμα είναι χάλια. Επιπλέον περνάει και συγκοινωνία! Α, και το όριο είναι μόλις 90! -
Βελεστίνο - Βόλος.
Εδώ η λακούβα πάει σύννεφο. Μην τρέχετε, παρότι είναι ευθεία γιατί θα σας μείνει κάποια ζάντα. Αρκετά φορτηγά και έργα με παράκαμψη πλησιάζοντας στον Βόλο. -
Θήβα - Οινόφυτα - Σχηματάρι.
Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο. Εδώ μπορείς να πηγαίνεις με 80 ή με 180. Ενδιάμεσο δεν υπάρχει. Το 80 είναι στη δεξιά ανάμεσα στα φορτηγά. Το 180 στην αριστερή και ενίοτε στην βοηθητική. Λοιπόν οι Αθηναίοι οδηγούμε σαν παλαβοί. Πρέπει να μας έχει επιρεάσει πολύ αρνητικά αυτή η πόλη. Τέτοια σχιζοφρενική κατάταση δεν συνάντησα πουθενά αλλού! -
Σχηματάρι - Άγιος Στέφανος.
Έχουμε ξαναγράψει στο φόρουμε για την κακή ποιότητα τυ οδοστρώματος, με τα συνεχή μπαλώματα και τις καθιζήσεις. Η οδήγηση τόσες μέρες απέδειξε ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο οι Αθήνα. Ο βορράς χαίρεται καλύτερους δρόμους.
-
-
Γειά σας!
Τον Δεκέμβριο έκανα ένα μεγάλο ταξίδι όπου έφτασα ως το Σουφλί.
Για όσους λατρεύουν τα στατιστικά έκανα 2812 χιλιόμετρα με μέση ταχύτητα 67,1km/h και κατανάλωση 7,4lt/100km. Αυτό περιλαμβάνει όλο το ταξίδι, από την πόρτα του σπιτιού μου και πίσω.Λέω λοιπόν να σας περιγράψω τι είδα στους δρόμους. Ας πάρουμε τη διαδρομή κομμάτι-κομμάτι, όπου έχω παρατηρήσεις.
-
Λαμία - Βόλος.
Τα πιο γελοία όρια ταχύτητας στο ταξίδι. Ο παλιός δρόμος (1 λωρίδα ανά κατεύθυνση και βοηθητική, χωρίς μπαριέρα) έχει όριο 110 και 70 όταν διέρχεται μέσα από τις πόλεις (Στυλίδα και Καραβόμυλο). Αντίθετα, ο νέος δρόμος ως το Βελεστίνο με την πολύ καλή άσφαλτο, 2 λωρίδες συν βοηθητική και κεντρικό τοιχείο έχει όρια 100 ως και 80! Σε πολλά σημεία έχει μείνει η σήμανση των έργων ενώ αυτά έχουν τελειώσει από το καλοκαίρι. Ακόμα χειρότερα, σε κάποια σημεία που γίνονται ακόμα έργα υπάρχουν και λάθος ταμπέλες (πχ για παράκαμψη αριστερά όταν στην πραγματικότητα είναι δεξιά). Χώρια που τα όρια ταχύτητας κατεβαίνουν στα 60 1km πριν τα έργα, ακριβώς την ώρα που λες να προλάβω να περάσω τις νταλίκες που κινούνται διαρκώς στον δρόμο. Οπότε προσοχή όπου δεν έχει τελειώσει ο δρόμος! -
Κατερίνη - Θεσσαλονίκη.
Κατά τη γνωμη μου η καλύτερη χάραξη στην Ελλάδα. Δύο χωριστά οδοστρώματα σε απόσταση 20 μέτρων μεταξύ τους με μπαριέρες και φυτά ενδιάμεσα. Κινείσαι σε έναν τεράστιο μονόδρομο. Οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όμως είναι συχνά ανεπαρκείς, αφού δεξιά κινούνται τα αργά φορτηγά, στην μέση τα πιο γρήγορα φορτηγά και όλοι οι άλλοι στριμόχνωνται στην αριστερή. -
Περιφεριακός Θεσαλονίκης.
Αθηναίοι πάρτε θάρρος! Η κίνηση στον περιφεριακό της Θεσσαλονίκης δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει την Κατεχάκη. Κορδελιό-Πυλαία την Παρασκευή το βράδυ χρειάστηκε μιάμηση ώρα. Αλλά και την Πέμπτη το απόγευμα δεν ήταν πολύ καλύτερα -πάλι μια ώρα χρειάστηκε. Μεγάλη διαφορά όμως είδα στην συμπεριφορά των οδηγών. Δεν είδα πολλούς να χώνονται να περάσουν από τις λωρίδες και μάλιστα ο τροχονόμος την είπε σε έναν που πήγε να μπει μπροστά στην ουρά στο φανάρι! Είδα όμως να ακολουθούν τα ασθενοφόρα για να κερδίσουν χρόνο. Μου έκανε εντύπωση ότι δεν είδα πολλά μηχανάκια. -
Θεσσαλονίκη - Σέρρες.
Άσφαλτος σαπούνι, ισόπεδες διαβάσεις, αλλά καλή σήμανση, τόσο στις διασταυρώσεις, μα κυρίως στη διαχωριστική γραμμή που μπορείς να την εμπιστευθείς για να προγραμματίσεις το προσπέρασμα. Το όριο είναι 90 ως 110 και όταν πλησιάζεις σε διασταύρωση 70. Όλες οι διασταυρώσεις έχουν καλό φωτισμό. Είδα κάμερα (gatso) σε διασταύρωση (δεν θυμάμαι καλά, αλλά νομίζω στο Λευκοχώρι). Θέλει προσοχή στο σημείο που λήγει το κομμάτι με την μπαριέρα στην μέση, γιατί τελειώνει πριν από απότομη δεξία κατηφορική στροφή και ταυτόχρονα οι δύο λωρίδες γίνονται μία! -
Δυτική πλευρά Κερκίνης.
Ένας υπέροχος στενός δρόμος. Πηγαίνετε αργά για να χαζεύετε τα πουλιά στη λίμνη. Δυστυχώς έχει ελάχιστα σημεία που μπορείτε να σταματήσετε με ασφάλεια, αλλά στο φράγμα έχει πάρκινγκ, οπότε μπορείτε να πάρετε τα κυάλια και να δείτε τα πουλιά με την ησυχία σας. Τώρα με την ομίχλη το τοπίο θύμηζε σκηνικό του Αγγελόπουλου. -
Προμαχώνας - Σέρρες.
Καλά, μόλις μπαίνουν από την Βουλγαρία θα παθαίνουν την πλάκα τους με τον δρόμο. Σε λίγο ολοκληρώνονται τα 10 χιλιόμετρα μέχρι την διαστάυρωση για Κιλκίς. Απο κει και πέρα όμως... -
Σέρρες - Δράμα.
Πολύ στροφιλίκι βρε παιδάκι μου. Και ανηφόρες και κατηφόρες. Και ομίχλη στη Νέα Ζίχνη. Μα αξίζει να τον περάσεις μόνο και μόνο για να επισκευτείς το Σπήλαιο της Αλιστράτης, με διαφορά το πιο ωραίο που έχω πάει! -
Δράμα - Καβάλα.
Μια μεγάλη ευθεία, αλλά αρκετή κίνηση και δεν μπορείς ουσιαστικά να τρέξεις: κακή άσφλατος και πολλά χωριά. Οι στροφές ανηφορίζοντας προς την Εγνατία είναι εντάξει, αλλά κατηφορίζοντας προς την Καβάλα θέλουν προσοχή. -
Εγνατία (Ξάνθη - Κήποι).
Τέλειος δρόμος! Η άσφαλτος είναι πολύ καλή και δεν κρατάει νερό. Αν και το ότι η δεξιά βαστάει λίγο σε σχέση με την αριστερή, με κάνει να φοβάμαι μήπως έχει αρχίσει ήδη να κάθετε από το βάρος των φορτηγών... Το μόνο τμήμα που η Εγνατία δεν έχει τελειώσει είναι από τις Σάπες ως την Μαρώνεια, αλλά κι εκεί έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση αν και χωρίς μπαριέρες. Δεν νομίζω ότι θα το διαπλατύνουν ποτέ ή θα διορθώσουν τις στροφές, γιατί τα χώματα δεξιά-αριστερά θυμίζουν Μαλακάσα. Σε δύο τμήματα (από την ακόμα ημιτελή διασταύρωση 2 για Αλεξανδρούπολη ως τη διασταύρωση 3 της βιομηχανικής περιοχής και από τους Κήπους προς τη διασταύρωση για Σουφλί) έχει κατηφορικές ευθείες με μεγάλη ορατότητα (πάνω από 2km) όπου μπορείς να δοκιμάσεις την τελική του αυτοκινήτου. Αν θέλετε μπορείτε να δοκιμάσετε και το ρεκόρ κατανάλωσης: εγώ μπόρεσα να το κρατήσω κάτω από 6lt στα 100! Κίνηση ελάχιστη πέρα από τούρκικες νταλίκες. Θυμίζω ότι η Εγνατία δεν έχει κανένα βενζινάδικο! -
Αλεξανδρούπολη - Σουφλί.
Τυπική εθνική οδός. Πολύ καλή σήμανση όμως, ακριβώς όπως και στο Θεσσαλονίκη - Σέρρες. -
Επαρχιακό δίκτυο Θράκης.
Είναι καλύτερο από τους δρόμους των Μεσογείων, και σε κατάσταση οδοστρώματος και φυσικά σε σήμανση. Ενώ στα Μεσόγεια είναι εγγυημένο ότι θα χαθείς, στη Θράκη οι πληροφοριακες πινακίδες ήταν τόσο καλές ώστε δεν χρειάστηκα ποτέ οδηγίες! Κάμερα gatso υπάρχει στην ανατολική έξονδο της Ξάνθης, κρυμμένη πίσω από μια πληροφοριακή πινακίδα, 20 μέτρα πριν την πινακίδα που ανεβάζει το όριο από 50 σε 70! Η βενζίνη στο Σουφλί είναι 0,15 ευρώ ακριβότερη από την Αθήνα. -
Ξάνθη - Καβάλα.
Εδώ η Εγνατία δεν έχει τελειώσει. Και ο δρόμος αυτός είναι για γέλια. Συγκρίνοντάς τον με των Σερρών αναρωτιέμαι, πώς καθορίζονται τα όρια ταχύτητας. Μπαίνοντας στο νομό Καβάλας υπάρχει πινακίδα που ορίζει το όριο σε εθνική οδό στα 110. Πουθενά σε αυτό τον δρόμο δεν υπάρχει όριο 110. Το μεγαλύτερο είναι 90. Για τις ίδιες συνθήκες με τις Σέρρες τα όρια στην Καβάλα είναι 20km/h πιο κάτω. Φτάνεις σε ένα από τα λιγοστά σημεία που επιτρέπεται το προσπέρασμα και το όριο πέφτει στα 70. Βλέπεις μεγάλη ευθεία και έχει διπλή γραμμή. Ευτυχώς τα φόρτηγα βοηθάνε πολύ την κατάσταση, αφήνοντας χώρο όσο μπορούνε. -
Παράκαμψη Καβάλας.
Φαρδύς δρόμος που θυμίζει την Περιφεριακή Υμηττού. Οπως και η δικιά μας ΔΕΝ έχει χάραξη αυτοκινητόδρομου, γιατί οι κλίσεις είναι μεγάλες και οι στροφές πολύ απότομες. Τα όρια μπορείτε να τα περνάτε με +20 χωρίς πρόβλημα στο στεγνό (είναι το ίδιο χαμηλά με τον Υμηττό), αλλά για το βρεγμένο η ποιότητα του οδοστρώματος δεν μου γέμισε το μάτι. Προσοχή γιατί στον ανήφορο η δεξιά είναι πιασμένη μονίμως από φορτηγά και στην αριστερή όλο και κάποιος γρήγορος θα περνά χωρίς να σκέφτεται... -
Καβάλα - Ασπροβάλτα.
Με το που τελειώνει η παράκαμψη στον Άγιο Ανδρέα, θα δείτε δεξιά το φυλάκιο όπου πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της θητείας μου! Μετά ακολουθεί μια κατηφόρα (2 λωρίδες ανά κατέυθυνση με τοιχίο) που είναι για γερά νεύρα. Πολύ άγρια άσφαλτος και όριο μόλις 60, αλλά ο δρόμος είναι αρκετά ύπουλος για κάποιον που περνά για πρώτη φορά. Μην ξεθαρρεύετε γιατί τα 90 εδώ είναι πιο επικίνδυνα από τα 180 στην Κομοτηνή. Η γελοιότητα των ορίων της Καβάλας συνεχίζεται. Και μην ξεχνάτε ότι στα χωριά γύρω από την Ασπροβάλτα υπάρχει πάντα μπλόκο. Το όριο είναι 50 (40 στην Ασπροβάλτα) που είναι λογικό το καλοκαίρι με τους λουόμενους, αλλά τον ραντάρ γράφει και τον χειμώνα στην ερημιά. -
Εγνατία (Θεσσαλονίκη).
Η Εγνατία στον νομό Θεσσαλονίκης είναι σκιά της αδελφής της στην Θράκη. Η άσφαλτος είναι γυαλί και μαζέυει νερά. Ειδικά στο τμήμα της παράκαμψης της Θεσσαλονίκης (με τις 4 λωρίδες + βοηθητική ανά κατεύθυνση) το οδόστρωμα είναι χάλια. Επιπλέον περνάει και συγκοινωνία! Α, και το όριο είναι μόλις 90! -
Βελεστίνο - Βόλος.
Εδώ η λακούβα πάει σύννεφο. Μην τρέχετε, παρότι είναι ευθεία γιατί θα σας μείνει κάποια ζάντα. Αρκετά φορτηγά και έργα με παράκαμψη πλησιάζοντας στον Βόλο. -
Θήβα - Οινόφυτα - Σχηματάρι.
Η παράνοια σε όλο της το μεγαλείο. Εδώ μπορείς να πηγαίνεις με 80 ή με 180. Ενδιάμεσο δεν υπάρχει. Το 80 είναι στη δεξιά ανάμεσα στα φορτηγά. Το 180 στην αριστερή και ενίοτε στην βοηθητική. Λοιπόν οι Αθηναίοι οδηγούμε σαν παλαβοί. Πρέπει να μας έχει επιρεάσει πολύ αρνητικά αυτή η πόλη. Τέτοια σχιζοφρενική κατάταση δεν συνάντησα πουθενά αλλού! -
Σχηματάρι - Άγιος Στέφανος.
Έχουμε ξαναγράψει στο φόρουμε για την κακή ποιότητα τυ οδοστρώματος, με τα συνεχή μπαλώματα και τις καθιζήσεις. Η οδήγηση τόσες μέρες απέδειξε ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο οι Αθήνα. Ο βορράς χαίρεται καλύτερους δρόμους.
-
-
Η αντιολισθηρά στρωση στην Εγνατία έχει περισότερα κενα (περισσωτερο σφουγγάρι) από την Αττική οδό και για αυτό αφήνει το νερό να φεύγει πλάι στα ρείθρα του δρόμου. Αν η δεξιά λωρίδα σου φάνηκε να μην τραβάει το νερό σαν την αριστερή αυτό ίσως να οφείλεται απο το γεγονος οτι έχουν γεμίσει αυτά τα κενά με χώμα και εμποδίζουν την ροή του νερού. Ισως να θέλει πλύσιμο με πίεση αλλά όπως καταλαβαίνεις αυτό είναι ψιλά γράμματα για την Ελληνική πραγματικότητα. Η χάραξη της παράκαμψης Καβάλας είχε γίνει πριν από πολλά χρόνια (ίσως 20 ) και με μικρώτερο πλάτος (συνολικό 18 μέτρα) αντι 24 που έχει η Εγνατία τώρα. Ετσι αναγκάσθηκαν να 'στριμώξουν' την νέα κατασκευή στα 22 μέτρα και μέσα στις απαλλωτριόσεις που υπήρχαν απο παλιά, αυτό είχε σαν συνέπεια το στροφιλίκι που υπάρχει τώρα. Πολύ μελλοντικά υπάρχει σκέψις να γίνει ένα τουνελ, οπότε θα έχουμε ευθείες χαράξεις!!!!. Για το οδόστρωμα της παράκαμψης Θεσσαλονίκης ισως δεν έχουν κάνει ακόμη την αντιολισθηρά για αυτό σου φάνηκε λεία. Συνήθως κατασκευαστικά την αντιολισθηρά την κάνουν κανα 6αμηνο μετά απο την προηγούμενη στρώση.
-
Διόδια που υπάρχουν στην Β. Ελλάδα? Η Εγνατία έχει?
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Διόδια που υπάρχουν στην Β. Ελλάδα? Η Εγνατία έχει?Οχι ακομα. Ισως ντραπηκαν επειδη δεν εχουν παραδωσει ακομα ολα τα χιλιομετρα Ειναι παντως προγραμματισμενα και μαλιστα σε αρκετα σημεια, απ' οσα εχω δει στους χαρτες...
-
Ώραία η περιγραφή του ταξιδιού σου!!!με τι αυτοκίνητο έκανες τέτοια κατανάλωση?
Ο χρήστης TGD έγραψε:
- Σχηματάρι - Άγιος Στέφανος.
Έχουμε ξαναγράψει στο φόρουμε για την κακή ποιότητα τυ οδοστρώματος, με τα συνεχή μπαλώματα και τις καθιζήσεις. Η οδήγηση τόσες μέρες απέδειξε ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο οι Αθήνα. Ο βορράς χαίρεται καλύτερους δρόμους.
Την επόμενη φορά κάνε την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Έδεσσα-Φλώρινα.Εκεί να δείς 'Χαρά' που θα κάνεις(αν φτάσεις σώος)
- Σχηματάρι - Άγιος Στέφανος.
-
Ο χρήστης cpp έγραψε:
Διόδια που υπάρχουν στην Β. Ελλάδα? Η Εγνατία έχει?Δεν διαβάζεις 4Τ?????????????
-
Ωπ!!!Πατρίδες!Ειδικά ο δρόμος Θεσσαλονίκη-Έδεσσα είναι και άψογα συντηρημένος.Δε όμως μπορώ να καταλάβω πως έχουν ανοίξει μερικές 100άδες λακούβες...Επίσης τα αστέρια φτιάξαν πριν 3 περίπου χρόνια αν θυμάμαι καλά κομμάτι 15χλμ μες τον κάμπο που για να προσπεράσεις φαρδύ όχημα βγαίνεις στο απέναντι ρεύμα(διαχωριστικό;τι είναι τούτο;)
Η εγνατία πάντως για Αλεξ/πολη είναι φοβερή,αν και πολύ βαρετή.Νομίζω πως μεγάλο κομμάτι της κατασκεύασε κυπριακή εταιρία,μάλλον γι αυτό.Χωρίς συντήρηση πάντως,πόσο να αντέξει;
Ξέρει κανείς κανένα ωραίο δρόμο (στροφιλίκια κλπ) κοντά στην Αλεξ/πολη;Πάντως ο επόμενος που θα περάσει από δω καλείται να ειδοποιήσει για καφέ,να γνωριστούμε. -
O TGD εγραψε :
Το μόνο τμήμα που η Εγνατία δεν έχει τελειώσει είναι από τις Σάπες ως την Μαρώνεια, αλλά κι εκεί έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση αν και χωρίς μπαριέρες. Δεν νομίζω ότι θα το διαπλατύνουν ποτέ ή θα διορθώσουν τις στροφές, γιατί τα χώματα δεξιά-αριστερά θυμίζουν Μαλακάσα.
Απο γνωστους και φιλους που εχω στο πολεοδομικο αλεξανδρουπολης ξερω οτι υπαρχουν σχεδια για χαραξη νεου δρομου που θα αρχιζει απο την δυτικη εξοδο της αλεξ/πολης και θα συνανταει την υπολοιπη εγνατια στισ ευθειες τησ κομοτινης. Ο υπολοιπος δρομος με τισ 2 λοριδες και τισ στροφες θα παραχωρηθει ως τοπικο δικτυο -τωρα ετσι μου χουν πει, το τι θα γινει ειναι αλλο θεμα-
Ο charmak66 εγραψε :
Ξέρει κανείς κανένα ωραίο δρόμο (στροφιλίκια κλπ) κοντά στην Αλεξ/πολη;Πάντως ο επόμενος που θα περάσει από δω καλείται να ειδοποιήσει για καφέ,να γνωριστούμε.
Εχεις δοκιμασει τη διαδρομη αλεξ/πολη-αισυμη; οπως επισης και απο το επαρχιακο δικτυο την διαδρομη αλεξ/πολη - κιρκας -συκοραχη;
Αλεξανδρουπολιτης εισαι; -
-
Το ταξίδι το έκανα με BMW (E46) Compact 1.8. Είναι όλη η κατανάλωση, δηλαδή περιλαμβάνει τη διάσχιση της Αθήνας δις και τον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης (τετράκις).
-
Δεν έχω καμμία σχέση με την περιοχή. Το πιο κοντινό ήταν ότι ο ξάδελφός μου υπηρετούσε ως υπολοχαγός στις Σάπες, αλλά δεν είχα παέι να τον δω. Μου άρεσε όμως και θα ξαναπάω.
-
Εκτός εθνικής στον Έβρο πέρασα μόνο τον δρόμο της Δαδιάς. Εκεί είδα και όριο ταχύτητας ειδικά για άρματα μάχης! Επίσης δεν ανέβηκα στα ορεινά της Ροδόπης.
-
Η Εγνατία δεν έχει πουθενά διόδια.
-
-
Εχεις δοκιμασει τη διαδρομη αλεξ/πολη-αισυμη; οπως επισης και απο το επαρχιακο δικτυο την διαδρομη αλεξ/πολη - κιρκας -συκοραχη;
Αλεξανδρουπολιτης εισαι;[/quote]Δεν έχω δοκιμάσει καμιά διαδρομή καθώς σεν υπάρχει αυτοκίνητο.Σε λίγο καιρό όμως θα έχει ο κολλητός και γι'αυτό ψάχνω το θέμα.Δεν είμαι Αλεξανδρουπολιτης,απλά σπουδάζω εδώ.Αν και με 6 χρόνια τουλάχιστον στην Αλεξ/πολη,όταν με το καλό τελειώσω,θα πρέπει να είμαι λιγάκι και απ' αυτό.
-
Εκπληκτικό ποστ! Πραγματικός οδικός χάρτης είσαι! Αν υπάρχουν και άλλοι με τόση όρεξη, ανυπομονώ να δω και άλλα τέτοια θέματα!
-
funkyreverend μια καλη ιδεα θα ηταν να πηγαινες μια βολτα ως εκει να μας πεις και συ τη γνωμη σου..
-
ξεθαβω το topic γιατι θα ανεβω οδικως στην πατριδα (Αλεξανδρουπολη).
Επειδη οδικως εχω να ανεβω 8 χρονια και επειδη οι δρομοι εχουν αλλάξει θα ηθελα να μου πειτε ποια ειναι τα επικυνδινα σημεια στο Θεσσαλονικη-Αλεξανδουπολη.Ευχαριστώ
-
Αν δεν απατώμαι, προχθές έγιναν τα εγκαίνια της Παράκαμψης Ασπροβάλτας, οπότε το βασικό σημείο έφυγε.
Από Ξάνθη και πέρα είσαι τέλειος, με εξαίρεση το κομμάτι Σάπες-Μεσημβρίας (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση χωρίς στηθαίο).
Στο Καβάλα-Ξάνθη, το πιο επικίνδυνο στατιστικά σημείο είναι το 31-39km (τώρα θα σε γελάσω που ακριβώς πέφτει αυτό...) Από την Καρβάλη και μετά η κίνηση πέφτει στην Παλιά Εθνική (και να μην ξανακούσω κακή κουβέντα για την Κορίνθου-Πατρών μετά από αυτό). Δεν ξέρω να έχει αλλάξει κάτι.
Κανένας με νέα για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα; Συμφέρει από βόρεια η Βόλβη; Έτοιμάστηκε η Εγνατία εκεί, ή σε ρίχνουν πάλι στους επαρχιακούς δρόμους.
-
Το πιο επικίνδυνο κομμάτι της διαδρομής είναι για μένα το Ξάνθη-Καβάλα.
ΑΞίζει να πάει κανείς βόρεια της βόλβης καθώς καταλήγει σε αυτοκινητόδρόμο και δεν κινδυνεύει από τις προσπεράσεις των απέναντι.Το να φτάσεις μέχρι εκεί είναι λίγο ζόρι αν έχει κίνηση,καθώς ο δρόμος (περίπου 20 χλμ) δεν έχει και πολλά σημεία για προσπεράσεις.Βέβαια είναι πολύ γραφικός,οπότε αν πλακώσει κίνηση χαλρώνεις και απολαμβάνεις τη θέα στις λίμνες.
Το κομμάτι που ανφέρει ο TGD εμένα μ' αρέσει.Έχει στροφές-καμπές που στρίβεςι με τα όσα και επειδή ο δρόμος είναι πολύ φαρδύς,δύσκολα θα μπει κάποιος απέναντι στο ρεύμα σου.Πάντως θέλουν προσοχή οι διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος...
-
Πολύ καλό θέμα.
Σκοπεύω να φτάσω μέχρι το Σουφλί την επόμενη εβδομάδα, οπότε οι οδηγίες αυτές θα είναι πολύ χρήσιμες. -
Από Θεσ/κη περνάς πάνω από τη λίμνη όπου και δεν επιτρέπονται φορτηγά που πάνε από κάτω. Τα συναντάς μετά και τα τρως στη μάπα στην γραφική διαδρομή που συχνά έχει κίνηση και που καταλήγει σε Ασπροβάλτα κλπ. Ανυπομονώ να δω το νέο κομάτι Εγνατίας στην περιοχή (μάλλον θα το γνωρίσω τον 15Αύγουστο με λάθος αυτοκίνητο... τζίπ με χωμάτινα λάστιχα...).
Ο περιφερειακός της Καβάλας είναι η χαρά του παιδιού (αρκεί να μην παρασυρθείς, δεν είναι όλες οι στροφές ίδιες, μερικές είναι όντως για το όριο των 70+ ενώ άλλες είναι 140+). Είναι σαν πίστα παρμένη από ηλεκτρονικά παιχνίδια, 2 λωρίδες, μπαριέρες μέση και άκρη, εναλλαγές σε ύψος, ελάχιστη κίνηση και ωραίες στροφές υψηλών ταχυτήτων με ωραία θέα! Προς Θεσ/κη έχει συχνά αστυνομία προς το τέλος της 'πίστας' σε κατηφόρα με φανάρι (νομίζω για Ελευθερούπολη).
Το κακό κομάτι είναι από Καβάλα μέχρι την Εγνατία της Ξάνθης όπου διατίθεται 1 λωρίδα +βοηθητική. Στην περιοχή λίγο πριν ΚΑΙ λίγο μετά το Νέστο έχει σχεδόν πάντα αστυνομία. Γενικά είναι το επικίνδυνο τμήμα της διαδρομής και καθώς έχει και αρκετή τοπική κίνηση απαιτείται προσοχή και υπομονή. Επίσης κάπου υπάρχει ένα φανάρι όπου πρέπει να πας αριστερά αλλά η σήμανση για αυτό είναι μικρή ταμπέλα χαμηλά στη δεξιά άκρη του δρόμου μόλις 20 μέτρα πριν το φανάρι... Λίγο μετά έχει κι άλλο φανάρι (για δεξιά) και ταμπέλα ότι δεν έχει βενζινάδικο για τα επόμενα πολλά χιλιόμετρα... ευτυχώς έχει ένα και μάλιστα με εστιατόριο περίπου 50-100 μέτρα μετά την προειδοποίηση!
Η διαδρομή από Σάπες (όπου παύει η Εγνατία) μέχρι Μάκρη κοντά στην Αλεξ/πολη (που ξαναρχίζει) όπου είναι οι 2 λωρίδες χωρίς διαχωριστικό κατά τη γνώμη μου είναι χάρμα (μόνο όταν είναι στεγνές) καθώς διαθέτει ωραίες γρήγορες στροφές και η κίνηση είναι ελάχιστη. Απλά σου κακοφαίνεται μετά την ωραία, ομαλή και ίσια Εγνατία καθώς ο δρόμος έχει πολλές κακοτεχνίες, μπαλώματα, ανωμαλίες στη μία τουλάχιστον από τις δύο λωρίδες.......
Γενικά από την Εγνατία στην Ξάνθη μέχρι σύνορα η κίνηση είναι ελάχιστη (και λίγο βαρετά στις ευθείες...) και αυτός είναι ένας λόγος που δεν μπαίνουν διόδια αφού δεν θα βγάζουν τα έξοδά τους! -
Ο δρόμος από Βρασνά -Ασπροβάλτα μέχρι Αμφίπολη είναι ανοιχτός από την προηγούμενη εβδομάδα΄και είναι πολύ καλός
Ταξίδι στην Θράκη - οι δρόμοι