-
γεια σου φιλε.
καταρχην γραφεται skoda και οχι scodaεν συνεχεια, ειναι skoda.. δεν ξερω αν αυτο σου ξυνιζει, αλλα ειμαι σιγουρος οτι στην πορεια θα το εκτιμησεις..
μπορει τα λεφτα και τα ανταλακτικα να ειναι της vw
αλλα οταν η skoda εφτιαχνε αυτοκινητα η vw επλεκε πουλοβερ.οι τσεχοι ειναι πολυ πεισματαρηδες, και βαζουνε την δικια τους υπεραξια επιπλεον της αξιας της vw.
αυτο ειναι κατι που ισως το αισθανθεις στην πορεια..τελος το εργοστασιο τους καθε χρονο παιρνει τουλαχιστον δυο διακρισεις οσον αφορα την ποιοτητα αναμεσα σε ΟΛΑ τoυ ομιλου (audi included)
η ποιοτητα συναρμολογησης ειναι παρα πολυ καλη. καλοταξιδος
δες και skodaclub.gr forum -
Εχω απο το 2/2003 το 307 SW. Για το αυτοκινητο εχουν γραφτει αρκετα και στο forum. Πολυ συνοπτικα:
(+)Ανεση στο ταξιδι, χαμηλος θορυβος
(+)Ανετοι χωροι μπρος και πισω (αυξημενο μεταξονιο σε σχεση με το απλο 307)
(+)Εξαιρετικες πολυμορφικες δυνατοτητες (τρια ανεξαρτητα καθισματα πισω που συρονται, ανακλινονται, αναδιπλωνονται, αφαιρουνται τελειως, τοποθετουνται σε διαφορετικες θεσεις)
(+)Πολυ καλα φρενα
(+)Προθυμος κινητηρας με καλα χαρακτηριστικα ιπποδυναμης και ροπης
(+)Μεγαλο ντουλαπακι-ψυγειο (μη γελατε, πολυτιμο στις καλοκαιρινες διακοπες)(+/-) Πανοραμικη οροφη (που ομως δεν ανοιγει και γινεται θερμοκηπιο)
(+/-) Δυνατοτητα 7θεσιας διαμορφωσης, με προσθετα ομως καθισματα που την καθιστουν πρακτικα ανεφαρμοστη.
(+/-) Ασφαλης αλλα αδιαφορη οδικη συμπεριφορα
(+/-) Μετριο τιμονι και επιλογεας**(-) Βαρος, το οποιο πνιγει τον κινητηρα και καταστρεφει τις επιταχυνσεις. **
(-) Αρχιζει να παλιωνει σαν μοντελοService και λαδια καθε 30.000 χλμ! Εγγυηση 2 χρονια.
Καταναλωση σε ταξιδι στον αυτοκινητοδρομο ποτε πανω απο 8 lt (στο trip computer).Ειναι μια επιλογη με υψηλο κατα τη γνωμη μου δεικτη value for money (οπως και το Skoda).
Προσωπικα ειμαι πολυ ευχαριστημενος απο το αυτοκινητο, το οποιο εξυπηρετει αριστα το σκοπο για τον οποιο το πηρα (ανετα ταξιδια με μπαγκαζια για 2 παιδια, δυνατοτητα να καθεται πισω κανονικων διαστασεων επιβατης μαζι με τα 2 παιδικα καθισματακια).Προβληματα αξιοπιστιας δεν αντιμετωπισα (40.000 χλμ). Το αυτοκινητο εχει τα γνωστα προβληματα των 307 (ελλατωματικος διακοπτης φλας που αναβει αντιθετα μετα τη στροφη, κορνα που δεν λειτουργει αμεσως, ανεπαισθητος μεταλλικος θορυβος απο καποιο εξαρτημα (ζουαν), τα οποια εχουν αναφερθει αναλυτικο στο σχετικο thread (ειναι...τεραστιο):
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic. ... hlight=307Το Skoda δεν το εχω οδηγησει, εχω ομως διαβασει και ακουσει τα καλυτερα.
-
Για την αξιοπιστία των skoda έχω ακούσει από φίλο μηχανικό στην αντιπροσωπεία ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. Χαρακτηριστικά μου είπε: 'καμία σχέση με VW!!!' (και πολύ φτηνότερα θα συμπλήρωνα...). Μαλλον έχει δίκιο ο φίλος που γράφει για την υπεραξια των Τσέχων. Πάντως, και είναι προσωπική άποψη, θα προτιμούσα τον παλιό καλό, αξιόπιστο κινητήρα 1.6 με τα 102 άλογα και όχι τον FSI για τον οποίο (εκτός του ότι ακούγονται διάφορα παράπονα...) σοβαρό μειονέκτημα στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε είναι η απαίτηση σε σούπερ αμόλυβδη. Νομίζω πως δεν έχουν μεγάλη διαφορά σε επιδόσεις (μπορεί και μηδαμινή).
Για το Peugeot έχω ακούσει τοοόσα πολλά που δεν θα το προτιμουσα...
-
Ο χρήστης Asimov έγραψε:
Για την αξιοπιστία των skoda έχω ακούσει από φίλο μηχανικό στην αντιπροσωπεία ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. Χαρακτηριστικά μου είπε: 'καμία σχέση με VW!!!' (και πολύ φτηνότερα θα συμπλήρωνα...). Μαλλον έχει δίκιο ο φίλος που γράφει για την υπεραξια των Τσέχων.Καμια σχεση με VW!!! Ρε παιδια, οι κινητηρες κατασκευαζονται στην ιδια γραμμη παραγωγης, τι εννοει ο φιλος σου καμια σχεση;;; Τα περι υπεραξιας των Τσεχων, παραδοσης στη βαρια βιομηχανια κλπ, εχουν πλεον σημερα πολυ μικρη αξια. Οι γραμμες παραγωγης ειναι σχεδον πληρως αυτοματοποιημενες. Η καθε εταιρια θετει τις προδιαγραφες παραγωγης της, ασχετα απο τον τοπο. Seat συναρμολογουνται στη Γερμανια, VW στην Ισπανια, Audi στην Ουγγαρια, και οτι αλλο συνδυασμο θελετε. Οι κινητηρες και η συναρμολογηση, μεσα στο ιδιο γκρουπ, γινονται κατα γραμμη παραγωγης ομοειδους προιοντος, ασχετως μαρκας και χωρας, με μονο κριτηριο το κοστος. Τα υπολοιπα ειναι να 'χαμε να λεγαμε.
ΥΓ: Αυτα φυσικα δεν σημαινουν υποχρεωτικα οτι τα Skoda/VW δεν ειναι αξιοπιστα, απλα πρεπει ολοι (και ειδικα επαγγελματιες του χωρου σαν το φιλο σου) να σκεφτομαστε τι λεμε.
-
kantoniou σιγουρα ετσι ειναι..
τα μοτερ ειναι vw, και μαλιστα οχι τα τελευταια μοντελα, και οχι τα ισχυροτερα..επισης τα μοντελα που βγαινουνε τελικα σε παραγωγη, ειναι παντα downgraded σε σχεση με τα μεγαλα audi και vw σε κυβισμο, δυναμη και τετρακινηση (στα διαμηκη skoda δεν εχει μπει ακομα torsen, αμφιβαλλω αν θα μπει ποτε)
και οτι κανει το σχεδιαστηριο της skoda που ειναι απειλητικο για Audi/vw, κοβεται ξερα! (βλεπε skoda tudor, superb s/w κλπ)ομως, ακομα και στα δεδομενα κοινα ανταλακτικα, φαινεται πως βαζουνε υπεραξια οι τσεχοι.
τι εννοοω? πχ στο δικο μου 1.8τ εχω 50.000χλμ και δεν εχει παρουσιασει coil pack problem (καιγονται οι πολλαπλασιαστες - κοινο σφαλμα)
γιατι? γιατι εχει coil packs απο τους κωδικους αντικαταστασης, οχι αυτους που ενδεχομενα καιγονται.
το ιδιο και με τα παραθυρα, και γενικα με διαφορα μικροπροβληματα που ταλανιζουνε το ονομα του group.επισης, μιλησα για ποιοτητα συναρμολογησης.
δεν μπορω να επεκταθω αρκετα εδω, αλλα στα εργοστασια της skoda χρησιμοποιειται τεχνικη fractal factory.τα fractals στα μαθηματικα, χρησιμοποιουνται για να περιγραψουνε συνθετες διαταξεις στοιχειων οπως αυτα υπαρχουνε στη φυση,
οπου για μικροτερα και μικροτερα τμηματα υπαρχει η ιδια δομη και μεταφερεται η ιδια πληροφορια.
ετσι λοιπον και στην παραγωγη υπαρχουνε ομαδες ανθρωπων που τους ενδιαφερει το γενικο αποτελεσμα πχ να κλεινει η πορτα σωστα, να δουλευει σωστα και να ειναι συμμετρικη με την απεναντι, και οχι μονο να ειναι βιδωμενα απανω της τα ανταλακτικα που λεει το manual.
ολοι οι ανθρωποι στην παραγωγη, κοιτανε το αποτελεσμα και οχι μονο το ..βιδωμα.
διαβασε γενικα για συστηματα παραγωγης fractal αν θελεις. βοηθανε στην ποιοτητα.επισης το γεγονος οτι τα εργοστασια της skoda (επειδη χρηματοδοτηθηκε σχετικα προσφατα) ειναι πιο συγχρονα απο καποια αλλα του group -τα οποια προυπηρχαν- δινει μια ιδεα του πως ειναι δυνατον το εργοστασιο της skoda να παιρνει τιμητικες διακρισεις μεσα σε ολον τον ομιλο.
τελος οι τσεχοι καθονται και ρυθμιζουν τους εγκεφαλους μονοι τους, και καμια φορα τα καταφερνουνε καλα
οπως πχ [>>εδω
-
Πολύ σωστά... Το παράδειγμα των ταξί είναι που μου ανέφερε κι ο φίλος μου! Όσο για τα ανταλλακτικά, προφανώς είναι κοινά, αλλά η συναρμολόγηση γίνεται σε διαφορετικά εργοστάσια (ομολογώ πως τις τεχνικές που περιγράφεις δεν τις ήξερα, αλλά εξηγούν αυξημένη αξιοπιστία σε σχέση με το υπόλοιπο group...).
Τώρα για όσα γράφει ο φίλος kantoniou:
Δηλαδή δεν είναι αξιόπιστος κάποιος που ασχολείται με αυτά τα αυτοκινητα ενα 8ωρο τουλάχιστον καθε μέρα (κι εχουν περασει χιλιάδες από τα χέρια του); Η μήπως οι έρευνες δεν είναι που αποτυπώνουν αυτή τη διαφορά (ποσοστα ικανοποίησης/βλαβών) αναμεσα στις μάρκες του group; Η μήπως δεν είναι ούτε αυτές αξιόπιστες; -
@PetRaN
Φιλε PetRaN, δεν διαφωνω σε οσα γραφεις. Για τις μεθοδους οργανωσης των γραμμων παραγωγης, χωρις να ειμαι ειδικος, εχω διαβασει αρκετα πραγμaτα, οταν ημουν ακομα στο Πανεπιστημιο, εχουν ομως περασει αρκετα χρονια, και το Alzheimer δε με βοηθα... Δεν ηξερα ότι η Skoda διαφοροποιειται προς το καλυτερο στη συναρμολογηση από τη VW. Τοσο το καλυτερο για τη Skoda. -
Απλα επεσημανα καποια πραγματα:
- Το θεμα της αξιοπιστιας ειναι πρωτιστα θεμα των μηχανικων μερων (κινητηρας, κιβωτιο, ηλεκτρικα κλπ). Η συναρμολογηση εχει να κανει περισσοτερο με θεματα 'ποιοτητας' οπως τριγμοι, βαψιμο κλπ και μονο δευτερευοντως με βλαβες που ακινητοποιουν το οχημα.
-
(Για καποιο γελοιο λογο που δεν εχω καταλαβει, δεν μπορω να ανεβασω ολοκληρο το post. Θα το ανεβασω σε 13 ημιωρα επεισοδια... )
edit: Τα 2 προηγουμενα και τα 6 επομενα posts, αποτελουν ενα ενιαιο.
-
- Η σημασια της ΧΩΡΑΣ προελευσης ενος αυτοκινητου εχει μειωθει στο ελαχιστο. Ολο και λιγοτερα αυτοκινητα παραγονται στη χωρα προελευσης της φιρμας, και αυτο το φαινομενο συνεχως διευρυνεται. Πχ στην ιστοσελιδα της Skoda αναφερεται οτι τα Fabia και Octavia παραγονται στη Τσεχια και συναρμολογουνται στην Ουκρανια και Βοσνια-Ερζεγοβινη!!!
-
Επισης η εταιρια ιδρυσε εργαστασιο στην Ινδια (και αυριο στην Κινα κλπ). Δεν εχω χρονο να ψαξω από πού προερχονται κινητηρες κλπ, ουτε και εχει μεγαλη σημασια.
http://www.skoda-auto.com/global/company/worldwide/ -
Τα παραδειγματα ειναι ατελειωτα. Αν ψαχναμε που κατασκευαζεται και συναρμολογειται το αυτοκινητο του καθενος μας θα ειχαμε πολλες εκπληξεις.
3. Με τη συνεχως αυξανομενη χρηση των ρομποτ, η σημασια του ανθρωπινου παραγοντα φθινει διαρκως. Ετσι η συμμετοχη της «τσεχικης κληρονομιας» στον παραγοντα αξιοπιστια, είναι πλεον πολυ μικρη. -
@PetRaN & @Asimov
Εγω ωστοσο δεν συμπεραινω απο τα παραπανω οτι τα Skoda/VW δεν ειναι καλα ή αξιοπιστα, ουτε και εγραψα κατι τετοιο. Αλλωστε για τους Τσεχους και -κυριως- τις Τσεχες εχω την καλυτερη αποψη. Εγραψα απλα οτι το να το αποδιδουμε στο οτι ειναι 'Τσεχικα' ειναι πλεον λανθασμενο (=ξεπερασμενο) σε μεγαλο βαθμο. -
Υπενθυμιζω:
Ο χρήστης kantoniou έγραψε:
ΥΓ: Αυτα φυσικα δεν σημαινουν υποχρεωτικα οτι τα Skoda/VW δεν ειναι αξιοπιστα, απλα πρεπει ολοι (και ειδικα επαγγελματιες του χωρου σαν το φιλο σου) να σκεφτομαστε τι λεμε. -
Ο χρήστης kantoniou έγραψε:
(To 307) Ειναι μια επιλογη με υψηλο κατα τη γνωμη μου δεικτη value for money (οπως και το Skoda).Το Skoda δεν το εχω οδηγησει, εχω ομως διαβασει και ακουσει τα καλυτερα.
Φιλικα
-
(Συγγνωμη για το γελοιο τροπο δημοσιευσης. Δεν 'επαιρνε' με τιποτα post με 'πολλες' γραμμες. Δεν μου εχει ξανασυμβει.)
Το νεo moto του forum: Το λακωνιζειν εστι φιλοσοφειν.
-
φανταζομαι πως εχει να κανει και με το οτι η επενδυση στην τσεχια ειναι σχετικα νεα,
οποτε εξαρχης δομηθηκαν τα παντα συμφωνα με πιο τελευταιες τεχνολογιες.
το εργοστασιο αμα το δεις σε τιποτα φωτο ειναι σαν εργο μοντερνας τεχνης..επισης οπως ειπα, φαινεται πως κανουνε επιλογη στα διαθεσιμα ανταλακτικα, και βαζουνε κωδικους απο τους καλους και οχι τους προβληματκους.
(πχ παραθυρα που πεφτουνε και κλιμα προβλημα σε οκταβια δεν εχω ακουσει ποτε, αν θυμαμαι καλα)
ή το αλλο, για τον 150αρι κινητηρα, τσιμπισανε απο την borg wagner την τουρμπινα k03s(053/057/κλπ) (μεγαλυτερη παροχη 10-15 αλογα)..
οποτε καποια στιγμη το 2001-02, ολοι ψαχνονταν πως γινοταν ενα skoda 1.8t με προγραμα να παει 200-210 αλογα, ενω πχ ενα passat ή ενα golf 185-195στις λεπτομερειες λοιπον νομιζω οτι προσπαθουν να 'διαφοροποιηθουν' οι τσεχοι..
ετσι κι αλλιως οπως εγραψα, ο ομιλος δεν τους δινει και ευχερια να φτιαξουνε οτι θελουνε..
και παντα υπαρχει (καθ)υστερηση στα νεα μοτερ, και ειδικα στα μεγαλα(απλα δεν υπαρχουν ).επισης να πω πως μιας και η skoda παιρνει μεγαλυτερο μεριδιο στην αγορα σιγα-σιγα,
κανεις (εγω τουλαχιστον) δεν μπορει να εγγυηθει οτι τα πραγματα στο μελλον θα παραμεινουνε οπως ειναι τωρα.
μπορει να ακριβηνει, να πεσει η ποιοτητα, να..να..να..να..πχ στην ινδια/κινα, το νεο octavia θελανε να το βγαλουνε σαν VW OCTAVIA
τελικα αποφασιστηκε να κατεβει εκει η skoda πληρης και να δουνε τι θα κανουνε..οποτε
μια φωτογραφια της skoda χτες & μια σημερα ειναι περιπου αυτα που εγραψα..
το πως θα ειναι αυριο..δεν το γνωριζω.
πχ το δικο μου αυτοκινητο γνωριζω οτι κατασκευαστηκε στο εργοστασιο με τις διαδικασιες που εγραψα.
μαλιστα επειδη οι στοχοι παραγωγης ητανε μικροι, αποφασιστηκε οτι φουλ ρομποτοποιηση δεν συμφερει, και ειναι αρκετα ..χειροποιητο.
αν τωρα στο μελλον φτιαχνεται απο ρομποτ στην ταυλανδη, δεν μπορω να το προβλεψω..
αμα μαθω ομως τιποτα, θα το γραψω..οσο για το ποστ σε 6 τμηματα..dont worry..τεχνολογια ειναι αυτη..shit happens
skoda octavia5 1.6fsi combi ή peugeot 307 sw 1.6;