-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Δημήτρη,άν καί δέν είμαι συνάδελφος,πιστεύω ότι η πρόσθετη αεροτομή,μάλλον προσφέρει σέ κάθετη δύναμη,καί μάλλον αυξάνει τήν οπισθέλκουσα.Μια αεροτομή μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη χώρις να παράγει οπισθελκουσα! Ειδικά σε αυτοκίνητα τύπου yaris punto κτλ που δεν έχουν κώλο!
Ο αέρας φτάνοντας στο πισω τζάμι αρχίζει καθοδική πορεία λόγω υποπίεσης στο πίσω μέρος! Αμα λοιπον προεκτείνουμε την οροφή που αυτοκινήτου ο αέρας θα πιέζει προσπαθόντας να συνεχίζει την καθοδική πορεία του, αλλα επειδή η προέκταση είναι οριζόντια πρακτικά δεν παράγεται οπισθελκουσα
-
@037, dimitrios, gorghs, lotusnick, aristotelis και λοιπή ομογένεια...
Μου φαίνεται πως θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να τα λέμε από κοντά συχνότερα...
Θα στείλω το learjet του 'Μιχαλάκη' να σας μαζεύει κάποιο απομεσήμερο Σαββάτου ή Κυριακής να πίνουμε ένα καφεδάκι στις όχθες της Κόμο (έτσι για να μοιράζουμε την απόσταση LOL) και μετά να σας κάνει και πάλι delivery στα σπιτάκια σας...Χαίρομαι πολύ που υπάρχουν τόσο θετικά άτομα που τιμούν με την παρουσία τους και τις ερωτήσεις και τις γνώσεις τους τις διάφορες συζητήσεις του φόρουμ, που έστω και **μια **συνάντηση γνωριμίας μεταξύ μας θα κατέληγε σε full-week motorsport event με όλη την παρεά εδώ στην Ελλάδα (Βόρεια και Νότια, μιας και ο Hunter, Mavridis και λοιποί βρίσκονται σε βορίώτερο παράλληλο)...
-
Theo111R,
Ευχαριστω για τα καλα σου λογια. Μιας και ειμαστε εδω καλη παρεα ολοι, γιατι οχι να μην ακουμε και να μην μαθαινουμε απο εμπειριες αλλων.
Οι καλοι γιατροι μαθαινουν απο τους ασθενεις τους. Αν και εγω δεν ζηταω κανενα ρολο εδω, ουτε του γιατρου ουτε του ασθενη, αν και εαν καποιος με εξεταζε μαλλον θα με εβρισκε να τεινω προς ασθενεια.....
Παντως τελευταια φορα που εκανα εξετασεις αιματος, το μικροβιολογικο εστειλε και ενα δειγμα στην Shell, διοτι βρηκαν ιχνη οργανικων ενωσεων, με μεγαλο ποσοστα ισοεπτανιου.
Αποφασισα να βαλω μερικες φωτο να κανουμε την συζητηση καλυτερη, αν και ειμαι εκτος θεματος εδω, αλλα επειδη ΔΕΝ σκοπευω να ανοιξω αλλο, ας με ανεχτειτε για λιγο
Η ροη του αερα γυρω απο το αυτοκινητο ειναι ΤΕΛΕΙΩΣ τρισδιαστατη, καισχεδον σε ολο την επιφανεια, σε αντιθεση με ενα αεροπλανο οπου εχουμε κατα κυριο λογο πιο απλα φαινομενα. Συνεπεια της πολυ εντονης τρισδιαστατικοτητος της ροης ειναι να εχουμε μεγαλες διαφορες και αποκλεισεις απο αυτοκινητο σε αυτοκινητο και απο καθε λογης προσθετα αξεσουαρ.
ΝΑΙ συνηθως ενα φτερο παραγει και αντισταση, και καποιες φορες μεγαλη.
Υπαρχουν ομως και περιπτωσεις οπου ενα φτερο, μπορει να βοηθησει, τουλαχιστον στον αεροδυναμικο τομεα, αν οχι στον αισθητικο.
Η φτερουγα/απλωστρα του πανεμορφου 156, οχι μονο μειωνει ΠΑΡΑ πολυ το πισω σηκωμα αλλά και μειβνει την αντισταση λιγο (CD = 0.29 με και 0.30 χωρις!!
Η αντισταση λοιπον των αυτοκινητων κατα κυριο λογο προερχεται απο το ΠΙΣΩ μερος τους και οχι απο το μπροστα. Η ανικανοτητα να δημιουργησουμε πισω την ΙΔΙΑ πιεση με μπροστα εχει ως αποτελεσμα την εμφανιση της αντιστασης.
Ο αερας στο πισω μερος, δημιουργει δινες και ασυνεχειες με αποτελεσμα μειωμενες πιεσεις, χαμενη ενεργεια κλπ, τα οποια ειναι και η αιτια της αντιστασης. Ο αερας πισω μπορει μεχρι και να γυρισει ΑΝΑΠΟΔΑ οπως φαινεται σε μια φωτογραφια, και αυτο ειναι κακο, αλλα συμβαινει σχεδον σε ολα τα αυτοκινητα.
Να υπογραμμισω οτι η μετωπικη επιφανεια παιζει μεγαλο ρολο.Ευτυχως που το Ελιζ ειναι μικρο, αλλιως οι τελικες των 200-220 θα ηταν ονειρο θερινης νυκτος
Εδω βλεπουμε την αναστροφη του αερα, καθως σκαρφαλωνει στο πισω τζαμι.
Η καλυτερη συμπεριφορα λογω spoiler, και απο κατω η λιγο χειροτερη λογω της μη υπαρξεως του spoiler.
Kai εδω η 'τρυπα', ή αλλιως η χαμηλη πιεση στα οπισθια ενος Ροβερ 75, το οποιο για την ιστορια ειχε πολυ καλη αεροδυναμικη.
-
kai mias kai shzytzme gia aerodynamikh kai einai ligaki asxetos s'auton ton tomea, 8a h8ela na rothso...
Ta fins sthn aerotomh ('h sta under-trays) kata poso boh8ane?
Κοντερίσια και πραγματική τελική