-
Μια και το θέμα είναι για λιπαντικά, θα ήθελα να ρωτήσω εάν έχει χρησημοποιήσει κάποιος το Castrol GTX Magnatec ή αν έχει ακούσει κάτι γι' αυτά τα λάδια.
-
Ο χρήστης harisman έγραψε:
Καταρχάς φίλε georgex μόνο για VW μπορώ να μιλάω από προσωπική πείρα. Απο αντιπροσωπείες Seat και Skoda μόνο ότι ακούω και διαβάζω αλλά από ότι φαίνεται το άρτιο επίπεδο υπηρεσιών, η τιμολογιακή πολιτική και κυρίως ο σεβασμός στον πελάτη είναι έννοιες που μεταλαμπαδεύονται επιτυχώς από την Kosmocar στα άλλα μελή του VAG....
Από κει και πέρα, αυτοί ξέρουν τις απαντήσεις του τύπου 'ναι...ίσως...αλλά για να είσαι σίγουρος....καλύτερα πιο νωρίς να έχεις το κεφαλί σου ήσυχο....κτλ' να σε κρατάνε μέσα στο μαντρί
Τα κουφά που έχω διαβάσει εδώ μέσα για karenta κλπ δεν τα έχω συναντήσει στην Skoda. Αντίθετα είμαι ευχαριστημένος. Η απάντηση που πήρα για τις συχνότερες αλλαγές λαδιών δεν ήταν το συνήθες 'καλύτερα πιό νωρίς για να είσαι ήσυχος', αλλά ότι μπορώ να κρατάω το προτεινόμενο από το εργοστάσιο χωρίς πρόβλημα.
Και αν είναι να τους βλέπω κάθε 30.000χλμ για σέρβις/λάδια, αντί να με υποχρεώνουν να τους βλέπω συχνότερα, μπορεί να μείνω και πελάτης τους.
Για το αν θα μείνω και μετά την λήξη της εγγύησης στα εξουσιοδοτημένα, αυτό θα κριθεί από την συμπεριφορά των/του συγκεκριμένου συνεργείου, και όχι με προκατάληψη, γιατί και από συνεργεία της γειτονιάς έχω πικρή πείρα.
-
Για όσους πιστεύουν τα τμήματα μάρκετινγκ των κατασκευαστών που συνιστούν λεπτά λάδια 0W30 για όλες τις συνθήκες (δηλαδή καλοκαίρι και οδήγηση με συνεχή υψηλή ταχύτητα) έχω να παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία:
-
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 κυκλοφόρησε το 10W40 (μέχρι τότε όλοι χρησιμοποιούσαν το 10W30 για καθημερινή χρήση). Πιστεύοντας τις διαφημίσεις, το χρησιμοποιούσα γιατί δεν ήταν τόσο λεπτόρρευστο όταν ζεσταινόταν. Το αποτέλεσμα ήταν μετά από 100.000 χλμ το εσωτερικό του κινητήρα να είναι σκεπασμένο από μια μαύρη λάσπη, κατάλοιπα των Viscosity Improvers που χρησιμοποιούσε το νέο λάδι και δεν ήταν δοκιμασμένα (με το χρόνο και την υψηλή θερμοκρασία μετατρεπόντουσαν σε πίσσα).
-
Προς το τέλος της δεκαετίας του 80 δοκίμασα το συνθετικό λάδι της Mobil (πάλι πιστεύοντας τους διαφημιστές) και το έβαλα στον ίδιο κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν να χάνει ο κινητήρας λάδι από την αντλία βενζίνης, το καθρέφτη, από τη φλάντζα στο καπάκι των βαλβίδων, από παντού - και να είναι σκεπασμένος ολόκληρος με λάδι. Μετά η Mobil πρόσθεσε στο συνθετικό της περισσότερους εστέρες που φουσκώνουν τις φλάντζες και οι διαρροές περιορίστηκαν σημαντικά. (Με τον καιρό πάντως ο παλιός κινητήρας καθάρισε από την εσωτερική λάσπη).
Γι αυτό, όταν μου λένε να βάλω καλοκαιριάτικα το 0W30 εγώ απαντώ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ και αφήνω τους άλλους, τους τολμηρούς, να πειραματισθούν. Βάζω συνθετικό 10W30, 10W40 και 15W50 ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες και ας καταναλώνει λίγο παραπάνω καύσιμο.
-
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Για όσους πιστεύουν τα τμήματα μάρκετινγκ των κατασκευαστών που συνιστούν λεπτά λάδια 0W30 για όλες τις συνθήκες (δηλαδή καλοκαίρι και οδήγηση με συνεχή υψηλή ταχύτητα)Εγώ πιστεύω τους μηχανικούς που κατασκεύασαν τον κινητήρα που έχει το αυτοκίνητό μου. Δεν ξέρω αν το τμήμα μάρκετινγκ αποφάσισε τι λάδι θα παίρνει ο κινητήρας, μπορεί να έχεις και δίκιο τι να πω.
έχω να παραθέσω την προσωπική μου εμπειρία:
-
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 κυκλοφόρησε το 10W40 (μέχρι τότε όλοι χρησιμοποιούσαν το 10W30 για καθημερινή χρήση). Πιστεύοντας τις διαφημίσεις, το χρησιμοποιούσα γιατί δεν ήταν τόσο λεπτόρρευστο όταν ζεσταινόταν. Το αποτέλεσμα ήταν μετά από 100.000 χλμ το εσωτερικό του κινητήρα να είναι σκεπασμένο από μια μαύρη λάσπη, κατάλοιπα των Viscosity Improvers που χρησιμοποιούσε το νέο λάδι και δεν ήταν δοκιμασμένα (με το χρόνο και την υψηλή θερμοκρασία μετατρεπόντουσαν σε πίσσα).
-
Προς το τέλος της δεκαετίας του 80 δοκίμασα το συνθετικό λάδι της Mobil (πάλι πιστεύοντας τους διαφημιστές) και το έβαλα στον ίδιο κινητήρα. Το αποτέλεσμα ήταν να χάνει ο κινητήρας λάδι από την αντλία βενζίνης, το καθρέφτη, από τη φλάντζα στο καπάκι των βαλβίδων, από παντού - και να είναι σκεπασμένος ολόκληρος με λάδι. Μετά η Mobil πρόσθεσε στο συνθετικό της περισσότερους εστέρες που φουσκώνουν τις φλάντζες και οι διαρροές περιορίστηκαν σημαντικά. (Με τον καιρό πάντως ο παλιός κινητήρας καθάρισε από την εσωτερική λάσπη).
Ο κατασκευαστής πρότεινε τόσο λεπτό λάδι για τον συγκεκριμένο κινητήρα? (βλέπε και παράδειγμα που ανέφερα πιό πάνω με το vti)
Γι αυτό, όταν μου λένε να βάλω καλοκαιριάτικα το 0W30 εγώ απαντώ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΩ και αφήνω τους άλλους, τους τολμηρούς, να πειραματισθούν. Βάζω συνθετικό 10W30, 10W40 και 15W50 ανάλογα με το αυτοκίνητο και τις συνθήκες και ας καταναλώνει λίγο παραπάνω καύσιμο.
Έχεις δίκιο να λές να μην πειραματίζεται ο κόσμος. Γι'αυτό και όταν ο κατασκευαστής προτείνει για τον κινητήρα το 0W-30, πρέπει να αφήνουμε τους τολμηρούς να πειραματίζονται με άλλα λάδια.
-
-
Είναι λίγο άσχετο αυτό που θα ρωτήσω αλλά με βασανίζει και...απο όσο παρακολουθώ την συζήτηση πιστεύω οτι θα βγάλω ένα συμπεράσμα.
Η απορία μου λοιπόν είναι η εξής. Εχθές άλλαξα(το συνεργείο δηλαδή) τα πρώτα λάδια στο καινούργιο μου τουτού (είναι και το πρώτο μου )
και πρόσεξα σήμερα οτι η στάθμη του λαδιού στην βέργα είναι λίγο πιο πάνω απο το ανώτατο όριο. Και όταν λέω λίγο εννοώ 5 χιλιοστά πιο πάνω όταν το ανώτατο απο το κατώτατο απέχει κάπου στα 4 εκατοστά.Τίθεται θέμα αύξησης πίεσης λαδιού τουτέστην επιπλέον ζόρι για το μοτέρ ???
Το ξέρω οτι το όριο που θέτει ο κατασκευαστής είναι συγκεκριμένο και όντας και εγώ ψύρας με απασχολεί να μάθω τι θά ήταν καλύτερο να κάνω.
Η μέτρηση έγινε 3-4 φορές σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα με ζεστό κινητήρα και περιμένοντας λίγα λεπτά να κάτσει το λάδι (Εννοείται και σε επίπεδο μέρος)
Απο την αρρώστια μου με βλέπω να φτάνω ακριβώς την γραμμούλα (άνω όριο) απο τις πολλές φορές που θα τσεκάρω την στάθμηΕυχαριστώ για το χρόνο σας και συγνώμη αν είμαι ψιλό εκτός θέματος!
-
Δεν είναι καλό αυτό. Στο βιβλίο του δικού μου γράφει:
Ο έλεγχος γίνεται με τον κινητήρα σβηστό αλλά σε θερμοκρασία λειτουργίας και φυσικά σε επίπεδο σημείο. Αν εξακολουθεί να είναι πάνω από τη στάθμη, 'υπάρχει κίνδυνος να καταστραφεί ο κινητήρας ή ο καταλυτικός μετατροπέας'!
Συνίσταται η αφαίρεση του επιπλέον λαδιού με αναρρόφηση ή από την τάπα εξαγωγής. -
Ακριβώς έτσι έχει μετρηθεί. Μετά απο βόλτα παρκάρω στο γραράζ μου περιμένω μετρικά λεπτά και μετράω. Είναι όπως είπα πιο πάνω!
Θα αφαιρέσω να είμαι ακριβώς στην γραμμή και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο!
Απλός ρωτάω έτσι για να δω γνώμες εμπειρίες και πληροφορίες παράλληλα!
Ευχαριστώ Μάνο! -
Ο χρήστης digilef έγραψε:
Ακριβώς έτσι έχει μετρηθεί. Μετά απο βόλτα παρκάρω στο γραράζ μου περιμένω μετρικά λεπτά και μετράω. Είναι όπως είπα πιο πάνω!Θα αφαιρέσω να είμαι ακριβώς στην γραμμή και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο!
Απλός ρωτάω έτσι για να δω γνώμες εμπειρίες και πληροφορίες παράλληλα!
Ευχαριστώ Μάνο!Να σου και ενα ευκολο τροπο αφαιρεσης λαδιου;Θα αγορασεις λεπτο λαστιχο , να χωραει να μπει στην θεση της βεργας και μια μεγαλη συριγγα(που κανουμε ενεσεις).
Θα βαλεις την μια ακρη απο το λαστιχο μεσα στην θεση της βεργας και θα προσαρμοσεις την συριγγα (χωρις την βελονα) στην αλλη ακρη.Θα τραβηξεις σιγα σιγα το εμβολο της συριγγας και μετα απο μια δυο φορες θα αρχισει να βγαινει το λαδι.Με την συριγγα μπορεις να δεις και ποσο παραπανω σου εχουν βαλει.
Οταν θα σπρωχνεις το εμβολο προς τα μεσα θα αφαιρεις την συριγγα απο το λαστιχο. -
Κάτι τέτοιο είχα στο μυαλό μου. Ένας ακόμα τρόπος είναι με το λάστιχο μόνο. Βάζεις την μία άκρη μέσα στη θέση της βέργας και απο την άλλη ρουφάς ελαφρά μέχρι να δείς το λάδι να ανεβαίνει Προσοχή μην το πιείτε παιδιά....μόνο λουστήτε
Το λάδι που βγάνει το οδηγείς σε ένα μπουκαλάκι και τέλος.
(Προσωπικά το έχω κάνει πολλές φορές λόγω του ότι έχω ενυδρείο και πιστέψτε με καλύτερα να πιείς λάδια παρά τις ακαθαρσίες των ψαριών )
Ο πιό ανώδυνος τρόπος είναι αυτός που είπες όμως εσύ Bill33
Ευχαριστούμε
-
To λαδι ειναι 'χοντρο' σε σχεση με το νερο και δεν ρέει ευκολα για να το ρουφηξεις.Θα χασεις την ανασα σου ρουφωντας.
Για αλλα υγρα (νερο,βενζινη,πορτοκαλαδα ) μπορεις να κανεις το εξης:βαζεις ολο το λαστιχο μεσα στο υγρο,φροντιζοντας να μην μεινει καθολου αερας μεσα ,το ταπωνεις με το δαχτυλο και το τραβας εξω . Αφηνοντας το δαχτυλο απο την ακρη αρχιζει να τρεχει το υγρο ,λογω της βαρυτητας.Παντα βεβαια αδειαζουμε σε πιο χαμηλο σημειο απο εκει που τραβαμε .
-
Ο χρήστης digilef έγραψε:
Ακριβώς έτσι έχει μετρηθεί. Μετά απο βόλτα παρκάρω στο γραράζ μου περιμένω μετρικά λεπτά και μετράω. Είναι όπως είπα πιο πάνω!Θα αφαιρέσω να είμαι ακριβώς στην γραμμή και να έχω το κεφάλι μου ήσυχο!
Απλός ρωτάω έτσι για να δω γνώμες εμπειρίες και πληροφορίες παράλληλα!
Ευχαριστώ Μάνο!Μήπως πρέπει να περάσεις πρώτα από το συνεργείο που έβαλες το λάδι και να τους δείξεις το λάθος που έχουν κάνει? Γιατί αν πάθεις κάποια ζημιά στον καταλύτη ποιός θα πληρώσει την ζημιά?
Έγώ σκεφτόμουν να πάω από το συνεργείο επειδή ήταν 1 χιλιοστό παραπάνω το λάδι... αλλά τελικά λέω ας μην γίνομαι υπερβολικός. -
Ίσως να πάω άυριο πρωί πριν τη δουλεία.
Ο καταλύτης αλήθεια απο τι παθαίνει ζημιά ?
Αυτό που καταλαβαίνω οτι ίσως γίνεται είναι το εξής :
Το παραπάνω λάδι δημιουργεί επιπλέον πίεση με αποτέλεσμα να περνά λίγο και στο χώρο της καύσης περνώντας συνεπώς και στον καταλύτη πράγμα που τον αδρανοποιεί.
Κάτι τέτοιο πρέπει να είναι μάλλον.
Τέτοιου είδους ζημιά δεν νομίζω να έχει γίνει όυτε στο ελάχιστο γιατί εκτός του οτι δεν το ζορίζω έχουν περάσει και 30-40 χιλιόμετρα απο την αλλαγή λαδιών.
Το απόγευμα με βλέπω με σύριγκες πάνω απο το καπό Bill33
-
Και τα τσιμουχάκια τωω βαλβίδων ζορίζονται επίσης αλλά δεν είναι και καμιά καταστροφή.
-
Μπορεί να καταστρέψει τις τσιμούχες (όπως έχουν αναφέρει και άλλοι).
Εάν το λάδι είναι πολύ και κτυπάει επάνω στο στροφαλοφόρο, τότε αφρίζει (φαίνεται πολύ αφρός στο δείκτη του λαδιού) και έχεις κατά πολύ μειωμένη λίπανση (και σύντομα ζημίες).
Εάν δεν αφρίζει το λάδι, δεν έχουν γίνει ζημιές και εάν το αφαιρέσεις όπως σου υπέδειξαν δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
-
Σας ευχαριστώ όλους γαι το ενδιαφέρον....αλλά τα πράγματα ήταν χειρότερα απο όσο είχα δεί. Η παραπάνω ποσότητα δηλαδή ....
Επειδή το θέμα σηκώνει περαιτέρω σχόλια και συζήτηση εδώ...
http://www.4troxoi.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=12613
Παρακαλώ κάντε ένα κόπο να με συμβουλέψετε .
Χίλια ευχαριστώ!!!
-
Μην ανησυχείς, όπως σου είπα, εάν δεν αφρίζει το λάδι δεν έχουν γίνει ζημιές.
Καλά κάνεις και φωνάζεις γιατί καλύτερα μισό λίτρο κάτω παρά μισό λίτρο επάνω. Είναι απρόσεκτοι.
-
Ευχαριστώ leonp . Όπως είχαμε πει ζημιά δεν υφίστανται όντως αλλά....μισό λίτρο δεν είναι απροσεξία...είναι γκαβομάρα ή ασχετοσύνη γιατί το θυμάμαι πολύ καλά το κοίταξε αφού πρόσθεσε και μάλιστα αφού έβαλε μπροστά το μοτέρ.
Ευχαριστώ και πάλι!
ΛΑΔΙΑ+SKODA OCTAVIA 5