ξερετε καμοια φορα ειναι δυσκολο να περιγραψεις κατι που αντικαθιστα κατι αλλο που τοσο αγαπησες. αυτο θα προσπαθησω να κανω και στο παρακατω κειμενο παρουσιαζοντας το καινουργιο φοκους και κανοντας μια ατυπη συγκριση με το απερχομενο μοντελο αλλα και με τον σκληρο κατα τα αλλα ανταγωνισμο.
το ραντεβου ειχε κλειστει απο χθες. σημερα το πρωι θα ειχα στα χερια μου και για μια μερα το καινουργιο φοκους για ενα εξαντλητικο test drive. ο πωλητης μου παραδιδει το κλειδι και χαριτολογωντας μου λεει : να το προσεχεις. το αυτοκινητο ειναι γαλαζιο στην πλουσιοτερη εκδοση (ghia).πρωτη εκπληξη ειναι το κλειδι, πλεον εγινε τυπου σουγιας με τρια κουμπια πανω του. (τυπικη γερμανοποιηση).
μπαινοντας μεσα αυτο που τραβαει την προσοχη σου ειναι η απομιμιση ξυλου στο ταμπλο και το ραδιο cd mp3 της ΣΟΝΥ(το οποιο ειναι απλα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ). τιποτε δεν θυμιζει το προσφατο παρελθον. τα παντα εχουν αλλαξει. απο τον λεβιε των ταχυτητων ,το τιμονι , τα πλαστικα μεχρι και τον πινακα οργανων. οι γερμανοι ριξανε μαυρη πετρα στο παρελθον (που τοσα ακουσε για την ποιοτητα των υλικων) και βαλανε τα κεφαλια κατω εχωντας σαν απωτερο σκοπο να πλησιασουν , ισως και να ξεπερασουν στον ηγετη του εσωτερικου διακοσμου που ακουει στο ονομα , γκολφ. τα καταφερνει??? η απαντηση ειναι αρνητικη. τα υλικα ειναι κατωτερης ποιοτητας και το φινιρισμα επιδεχεται μια κριτικη , οπως για παραδειγμα το κουμπι των αλαρμ και τα κουμπια του κλιματισμου.
το θετικο παντως ειναι οτι αποδειχθηκε μια γεροδεμενη κατασκευη και δεν ακουστηκε τσικ απο το ταμπλο , μιας και οδηγηθηκε σε σκληρα οδοστρωματα.
πρωτος σταθμος του τεστ ηταν φυσικα το βουνο Χωλομωντας στην καρδια της χαλκιδικης. το πλεσιο ανταποκρινεται απλα αψογα στις εντολες του οδηγου , και πληροφορει χωρις παρατραγουδα για τις κινησεις των τροχων.
το τιμονι , αν και εχασε σε πληροφορηση σε σχεση με το φοκους 1 και πλεον εγινε αρκετα πιο ελαφρυ θα ελεγα (ποσο μαλλον με τις 16αρες ζαντες , και το 205 λαστιχο) στεκει στο υψος των περιστασεων , και μενει συμμαχος στην οδηγικη απολαυση. φυσικα δεν πρεπει να παραβλεψουμε οτι απλα δεν συγκρινεται με κανενα αλλο της κατηγοριας (πλην ισως της 147 , που τελικα και εκεινο ισως και να ειναι και πιο ελαφρυ, και του μαζντα 3 το οποιο παραμενει υδραυλικο παρα το πεισμα των καιρων). ο επιλογεας ταχυτητων κοντινε και εγινε αρκετα πιο γρηγορος αλλα με το τυπικο χασιμο της αλλαγης απο 2α σε 3η που επισκιαζει και το φοκους πρωτης γενιας. κριμα ομως που και αυτος εχασε το χαρακτηριστικο κλουκ και γενικως της αισθησης για χαρη της φιλικοτητας. Το μεγαλο πληγμα ερχεται απο τα φρενα (αεριζομενοι δισκοι μπροστα , ταμπουρα πισω) τα οποια μπορει μεν να αποδιδουν πολυ καλα (αν και αρχισαν να παραδιδουν το πνευμα τους λιγο πριν φτασουμε στην Αρναια) , απο την αλλη ομως απλα εξαφανιστηκε δια μαγειας η αισθηση. απλα δηλαδη πατας ενα πενταλ και περιμενεις να σταματησει το αυτοκινητο. μερικες φορες κατανταει και ανασφαλες κατω απο συνθηκες γρηγορης οδηγησης οπου αναζητας ΟΛΟ το αυτοκινητο να βρισκεται ΕΚΕΙ. το ΑΒS ειναι εκει και παρεμβαινει οποτε πραγματικα το χρειαζεσαι , αν και σε συνθηκες βουνου κατανταει πονοκεφαλος. ψηλα γραμματα.
φυσικα να μην ξεχασουμε τον κινητηρα. εδω ερχεται η ωρα να δωσουμε ενα μεγαλο μπραβο στους μηχανικους της φορντ που απλα πετανε το γαντι οχι μονο στον ανταγωνισμο αλλα και στους επικριτες της προηγουμενης γενιας. απλα εξαιρετικος. ροπη παντου , δυνατος σε ολο το φασμα των στροφων , ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ συνεργαζεται αψογα με το κιβωτιο , και απλα ο οδηγος εχει την αισθηση οτι ποτε δεν θα τον προδωσει. πλεον οι προσπερασεις γινονται χωρις πολυ σκεψη , απλα πατωντας το αρκετα αμεσο γκαζι (ηλεκτρονικο) , παραβλεποντας το εφιαλτικο παρελθον.
πηγαινοντας τωρα στο καθαρα οδηγικο κομματι. το αυτοκινητο ως επι το πλειστον θα κινηθει με απολυτη ουδετεροτητα και χωρις παρατραγουδα για τον μεσο οδηγο. ο ψαγμενος θα αναπολησει το turn in του προγονου καθως και την αμεσοτητα των αντιδρασεων. οχι , δεν εχουν χαθει, απλα εχει η μαγεια της επικοινωνιας καπου κανει διακοπες. η υποστροφη θα ερθει μετα απο αρκετη πιεση και σε λιγες περιπτωσεις. για υπερστροφη ουτε λογος, οι πολλαπλοι συνδεσμοι κανουν δουλεια. φυσικα τιποτε δεν ειναι απαγορευτικο για πρωτοποθετηση του αυτοκινητου πριν τη στροφη.
το δευτερο ποδι της χαλκιδικης ηταν απλα βουτηρο σε ζεστο ψωμι για το φοκους. οι ανοιχτες καμπες , το μακρυ μεταξονιο , το ακαμπτο πλαισιο και η ψαγμενη γεωμετρια απλα σε ταξιδευαν με απαγορευτικες ταχυτητες.
εκεινο που μας εκαψε ηταν η καταναλωση οπου με 11,5 λιτρα / 100 κμ ( συμφωνα παντα με τον υπολογιστη ταξιδιου) μας εκανε κατα 35 ευρο φτωχοτερους (Για 350 χιλιομετρα) . ενταξει ειχαμε ανεβασμενο ρυθμο , τι να κανουμε???
σαν επιλογο , καθεσαι και σκεφτεσαι τελικα τι γινεται στον απιστευτο αυτο πολεμο των πωλησεων??? απο την μια η φορντ θελησε να γκολφοποιησει το φοκους με καλυτερης ποιοτητας εσωτερικο , ενω απο την αλλη η VW να φοκουποιησει το γκολφ εξελισοντας ενα ακαμπτο πλεσιο μια ολοκαινουργια αναρτηση για τον πισω αξονα.
τελικα αξιζουν τα χρηματα τους??? μαλλον θεμα προτεραιοτητων ειναι και τιποτε παραπανω......
προσωπικα ??? με 19,000 ευρο που κοστιζουν πανω κατω? μαλλον θα εψαχνα για ενα φοκους ST πρωτης γενιας με λιγα χιλιομετρα.