-
@W202 Γιατί να του βάλεις (υποδεέστερων υποθέτω προδιαγραφών) 10W-40? Δεν έχεις κανένα λόγο ειδικά αν θέλεις το μοτέρ να αντέξει πάνω από 1.000.000χλμ. (που στο εύχομαι και πραγματικά το πιστεύω).
Οι μελέτες έδειξαν ότι οι φθορές τα πρώτα χιλιόμετρα είναι αρκετά μεγάλες, και εν συνεχεία (αφού πέσουν) αυξάνονται με πολύ αργό ρυθμό, τόσο που οι πιο συχνές αλλαγές (εννοώ 15.000 αντί για 25.000 όχι ανά 1000χλμ.) να δημιουργούν αυξημένη φθορά. Οι αναλύσεις σου πάντως ποτέ δεν έδειξαν ότι το λάδι σου είναι 'τελειωμένο'. Το αντίθετο μάλιστα...
Ο υπολογιστής δεν καταλαβαίνει τι λάδι του βάζεις. Δουλεύει με το δεδομένο ότι είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών. Αν τώρα βάζεις άλλο λάδι ενώ η οδηγία είναι σαφής, πρόβλημά σου (αλλά μην βγάζεις συμπεράσματα μετά και φωτογραφίες λασπωμένων ή κατεστραμένων μοτέρ). Πως να το πω... το ταχύμετρο δουλεύει με δεδομένο ότι βάζεις σωστή διάσταση λάστιχα, αν βάλεις άλλες διαστάσεις προφανώς θα είναι άλλα ντ' άλλα. Ελπίζω να είναι κατανοητό.
Όταν βγήκε το Κορσάκι μου υπήρχε η προηγούμενη της Dexos προδιαγραφή GM-LL-A/B-025. Λάδια τέτοια δεν υπάρχουν πια και η Dexos την υπερκαλύπτει και είναι συμβατή προς τα πίσω με αυτήν. Αυτό σημαίνει ότι ο υπολογιστής υποθέτει πως βάζω την παλαιά προδιαγραφή, αλλά αυτό δεν δημιουργεί προβλήματα (υπάρχει συμβατότητα.)
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
nickolas καλα τα λες και εν μερη εχεις δικιο αλλα στο σημειο που λες ότι οι συχνες αλλαγες κανουν και κακο διαφωνω καθετα εκτος αν ο ορος συχνες αλλαγες οριοθετειται στα 1000χιλιομετρα.Το λαδι μετα από την αλλαγη θελει λιγους θερμικούς κυκλους για να πιασει νέο φιλμ πανω στα μεταλλα και τοτε ναι υπαρχει παραπανω φθορα αλλα εως εκει.Ειτε τα 10w60 ειτε τα 5w50 της mobil1 που χρησιμοποιω τα καταλαβαινω με την παροδο του χρονου ποσο γρηγορα πεφτουν λογω καδενας που ζεστο στο ρελαντί κροταλιζει λιγο-και περιοδικος ελαφρυς χτυπος.
-Μεχρι 2-3000 απλα ραπτομηχανή
-Μεχρι 7000χιλιομετρα εμφανίζεται αρκετα το κροταλισμα(όχι ενοχλητικα)και ο χτυπος αραια
-Μεχρι 17-18000 χιλιόμετρα εντείνονται τα παραπανω αλλα αρκετα ανεκτα
-Ε στο σημειο των 18000 περιπου είναι που από τη μια μερα στην άλλη εχουν γινει νερακια και θελουν αλλαγη.....τα εχω αφησει μια φορα μεχρι τα 25000 χιλιόμετρα.....η συμπεριφορα δεν χειροτερευε μεν-ηταν σταθερη αλλα σε σχεση μετα την κατασταση προ των 18000 το λυπάσαι το αυτοκινητο.
Στο δικομου το αυτοκινητο είναι εμφανεστατο ότι με τα συγκεκριμενα λαδια οριο είναι οι 18000.....μετα το λαδι σπαει.Ο κατασκευαστης δινει 15.000 χιλιόμετρα με 10w40Δοκίμασε ένα 5w 30, συνθετικό g V, και αποδεσμεύσου από τον αριθμό των χιλιομέτρων και από τους θορύβους.
Ναι, υπάρχει τεχνική εξήγηση.
-
Εχω 420κ και δεν εχω αλλαξει τεντωτηρα καδενας....τωρα ή θα βαλω προφορτιση στο ελατηριο ή θα τον αλλαξω.
Α επιδεινωση οφείλεται στο λαδι που λεπταινει....χαρακτηριστικα ειχα βρει συγκριτικο με λαδια που μετα από 1000 χιλιόμετρα τα συγκριναν με το πως ηταν αρχικα.Το καλυτερο ηταν το mobil1 15w50 που εβγαλε 87% νομιζω δλδ εχασε 13%των ιδιοτήτων του.
Αν αναφερεσαι στον χτυπο πραγματικα δεν ξερω....αρχικα ειχα ανησυχησει αλλα παραμενει ο ιδιος εδώ και παραπολλα χιλιόμετρα. -
nickolas του εβαζα 10w60 και τωρα 5w50(είναι πιο καλο σε αντοχή το 60αρι επεφτε λιιιγο πιο γρηγορα) 10w40 σκεφτηκα λογω κοστους μιας και δεν θα τον επισκευασω τον κινητηρα απλα θα τον αλλαξω καποτε αλλα το αφησα γτ τα βρηκα τα μοβιλ1 12+ευρω από 16-17 ευρω που τα παιρνα.
Syncro for ever πρεπει να μου το ξαναπες...αλλα πρωτον το αμαξι είναι πολύ βαρυ και αρα ο κινητήρας δουευει υπο μεγαλο φορτιο αλλα θελω λιπαντικο φιλμ και υψηλη πιεση στα κουζινετα.Η μερκ το δινει μονο για βορειες χωρες(ουτε καν γερμανια) και γενικα σαν κινητήρας από το εργοστασιο είναι σαν τους παλιους χοντροκομμένους κινητήρες που εχουν πολλες ανοχες(δεν καιει αλλα ανοχες εχει).
Τεσπα εχω και ένα θεμα με τα λεπτορευστα λιπαντικα.Εσυ στο δικο(το vw) σου βαζεις 5w30?πως παει ζεστο? -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
nickolas του εβαζα 10w60 και τωρα 5w50(είναι πιο καλο σε αντοχή το 60αρι επεφτε λιιιγο πιο γρηγορα) 10w40 σκεφτηκα λογω κοστους μιας και δεν θα τον επισκευασω τον κινητηρα απλα θα τον αλλαξω καποτε αλλα το αφησα γτ τα βρηκα τα μοβιλ1 12+ευρω από 16-17 ευρω που τα παιρνα.
Syncro for ever πρεπει να μου το ξαναπες...αλλα πρωτον το αμαξι είναι πολύ βαρυ και αρα ο κινητήρας δουευει υπο μεγαλο φορτιο αλλα θελω λιπαντικο φιλμ και υψηλη πιεση στα κουζινετα.Η μερκ το δινει μονο για βορειες χωρες(ουτε καν γερμανια) και γενικα σαν κινητήρας από το εργοστασιο είναι σαν τους παλιους χοντροκομμένους κινητήρες που εχουν πολλες ανοχες(δεν καιει αλλα ανοχες εχει).
Τεσπα εχω και ένα θεμα με τα λεπτορευστα λιπαντικα.Εσυ στο δικο(το vw) σου βαζεις 5w30?πως παει ζεστο?1)Ένα g V λιπαντικό 5w 30, είναι πιο παχύρευστο, σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, από ένα ορυκτέλαιο 10w 40!
'You can largely ignore what's printed on the bottle. For something to qualify as a 0w40, there's a range of kinematic viscosities it can have. So it is entirely possible for there to be a 'thin 0w40' and a 'thick 0w40'. There are some 5w30s that are so thick they're only 5% thinner than some 5w40s, for example. It's a sliding scale.
The reason I say you can ignore what's on the bottle is that the HTHSV (high temp high shear viscosity, sometimes shown as just HTHS) is the true 'operational viscosity' of an oil. HTHS is basically the oil's kinematic viscosity at 150 C, a temperature you will see in the bearings and other high-stress areas. Judge an oil's viscosity by the HTHS value, not the printed viscosity on the label. The VW 502/505 (and ACEA A3/B3 spec upon which it is based) calls for HTHS to be at least 3.5. You will see a whole host of oils right around there: 0w30s, 5w30s, 0w40s, and 5w40s.
Here's a good example: Castrol Syntec 0w30 and Liqui-Moly Synthoil Energy 0w40 both have HTHSV of 3.6. This means that for all intents and purposes, these two oils will have the same viscosity during normal operation. This is despite one appearing to be thinner! Another good example: Red Line 5w30 and Mobil 1 0w40 both have HTHSV of 3.8. Again, both of those oils will have the same viscosity during normal operation....yet one is 5w30 and the other 0w40!
Here's another doosy that will really illustrate it well: Motul 300V 5w40 offers HTHSV of 4.51. Castrol Syntec 5w50 offers HTHSV of 4.3...so which oil is thicker? The Motul is, despite being labeled as a 5w40 and appearing to be thinner.
One more in case you still aren't getting it: Red Line 5w20 has HTHSV of 3.3. Pennzoil Ultra 5w30 has HTHSV of 3.1...so the Pennzoil is thicker because it's a 5w30, right? Wrong, the Red Line is thicker since it has a higher HTSV.
Where people get into trouble is assuming that all 0w30s, for example, are the same viscosity. They aren't. Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0w30 has an HTHSV of only 3.0 -- it is considerably thinner than Castrol Syntec 0w30 (3.6). The M1 would be some 17% thinner in operation despite being labeled as the same viscosity! Certain boutique oils for racing/high-performance apps, like Red Line and Motul 300V, have abnormally high HTHSV for their grade. Red Line's 5w30, as I said above, is as thick as many 5w40/0w40s! This is a result of the special group V basestocks they use.
I'll add something since I'm sure people are wondering why the labeled viscosity can be so misleading: it's because the '5w40' is derived from its performance at two temperature points that the engine spends almost no time at. The HTHSV is measured at 150C which is absolutely seen for extended periods in the valvetrain, among other places'.
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... -Why-5W-40
2)Ένα g V λάδι δεν σπάει ποτέ! Αντίθετα όσο δουλεύει τόσο γίνεται πυκνότερο!
Δες εδώ πως, με τα χιλιόμετρα, το μεν RED LINE έγινε πιο παχύρευστο, το δε MOBIL άρχισε να σπάει:
Θα το δεις στην σειρά που λέει 'VIS@ 100C', όπου το μεν RED LINE από 10.6 πάει 12.25, το δε MOBIL από 14.3 πάει 11.82.
3)Το g V 5W 30 είναι το ιδανικό λάδι για όλους, σχεδόν, τους κινητήρες και για άλλους λόγους, (ταχύτερη κυκλοφορία μέσα στον κινητήρα, απεριόριστη αντοχή, συντομότερη προσαρμογή στις διάφορες συνθήκες λειτουργίας).
4)Με έξτρα ψυγείο λαδιού το έχω φτάσει έως 120 βαθμούς C σε συνεχή ανηφόρα, επί 15΄, (περίπου), με 180 χλμ. και τετάρτη με 6.000 στροφές, με υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα, (g60). No problem!
5)Είπαμε 'polyolesters' για κινητήρες αεροπλάνων!
-
Το ότι στους 100 βαθμούς γινεται παχυτερο πραγματικα δεν μπορω να το εξηγησω καπως....
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Το ότι στους 100 βαθμούς γινεται παχυτερο πραγματικα δεν μπορω να το εξηγησω καπως....Δεν λέει αυτό.
Λέει ότι, με τα χιλιόμετρα, από το αρχικό 10,6 των προδιαγραφών του, ανέβηκε στο 12,25.
Το αντίθετο συνέβη με το MOBIL που, με τα χιλιόμετρα, επηρεάστηκε αρνητικά.
Φαινόμενο που παρουσιάζεται τακτικά σε αναλύσεις g V λαδιών.
-
Με έξτρα ψυγείο λαδιού το έχω φτάσει έως 120 βαθμούς C σε συνεχή ανηφόρα, επί 15΄, (περίπου), με 180 χλμ. και τετάρτη με 5.000 στροφές, με υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα, (g60). No problem!
είναι η ανηφόρα της Τρίπολης 45χλμ;;;;
δεν της το είχα.......μπράβο της!θα ορκιζόμουν οτι είναι καμιά 10αριά το πολύ -
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Με έξτρα ψυγείο λαδιού το έχω φτάσει έως 120 βαθμούς C σε συνεχή ανηφόρα, επί 15΄, (περίπου), με 180 χλμ. και τετάρτη με 5.000 στροφές, με υπερσυμπιεζόμενο κινητήρα, (g60). No problem!
είναι η ανηφόρα της Τρίπολης 45χλμ;;;;
δεν της το είχα.......μπράβο της!θα ορκιζόμουν οτι είναι καμιά 10αριά το πολύΑπ΄ότι έμαθα από Τριπολιτσιώτη 8 χλμ. είναι.
Τέλος πάντων, και για επίπεδη διαδρομή, για κινητήρα με 280.000 χλμ. 23ετίας και χωρίς καμία επισκευή, η συμπεριφορά του λιπαντικού υπήρξε άριστη.
*
(Σε λίγο θα γράψω και τα χιλιόμετρα, χωρίς αλλαγή, που έχει κάνει).
*Περίπου 15.000
-
Μπερδευτηκα Λοιπον εχουμε μοναδες κινηματικου ιξωδους centi-stoke=cSt.Kαι 1cSt=1mm^2/sec.
Αρα αν θυμαμαι καλα οσο μεγαλυτερο είναι τοσο πιο γρηγορα ρεει-απλωνει.Αρα εδώ βλέπουμε ότι το μοβιλ1 γινεται πιο παχυρευστο ενώ το redline γινεται πιο λετορευστο!(νομιζω πως ετσι είναι)
Και παλι πως ένα λαδι στους 100 βαθμούς γινεται παχυτερο από πριν.....κανονικα επρεπε να γινει λεπτορευστο εκτος αν ξεφυγουμε κι άλλο στα χιλιόμετρα οπου γινεται οσο παει σαν βαλβολινη από την οξειδωση-βρωμια-πολυμερισμο.
ΛΑΘΟΣ νομιζω πως τα εγραψα......ΠΡΕΠΕΙ να είναι αναποδα....βοηθειστε καποιος γτ θα αρχισω να διαβαζω....μου σπαε τα νευρα -
σύμφωνα λοιπόν με τα νέα δεδομένα άντε να το δούλεψες έτσι 2-3 λεπτά......αλοίμονο αν είχες θέμα!!!Οι περοσσότεροι σε αυτό το δρόμο,αναξάρτητα απο το αυτοκίνητο που οδηγάνε,το πάνε με το πετάλι στο πάτωμα και όπου μας βγάλει.Δεν νομίζω να έχουν όλοι super-duper λάδια για να βγάλουν μια ανηφόρα και κανείς δεν έχει πάρει το μοτέρ στο χέρι επειδή πέρασε απο εκεί με οικονομικά και ταπεινά λιπαντικά!
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
σύμφωνα λοιπόν με τα νέα δεδομένα άντε να το δούλεψες έτσι 2-3 λεπτά......αλοίμονο αν είχες θέμα!!!Οι περοσσότεροι σε αυτό το δρόμο,αναξάρτητα απο το αυτοκίνητο που οδηγάνε,το πάνε με το πετάλι στο πάτωμα και όπου μας βγάλει.Δεν νομίζω να έχουν όλοι super-duper λάδια για να βγάλουν μια ανηφόρα και κανείς δεν έχει πάρει το μοτέρ στο χέρι επειδή πέρασε απο εκεί με οικονομικά και ταπεινά λιπαντικά!Tότε έχεις δίκιο εσύ.
(Bέβαια το ερώτημα που απάντησα δεν είναι ούτε πόσα χιλιόμετρα είναι η ανηφόρα της Τρίπολης ούτε αν χρειαζόμαστε ειδικό λάδι για να την ανέβουμε.
Αλλά, θα μου πεις, τι σημασία έχει...).
-
@W202 τα λάδια που βάζεις κάλυπταν την προδιαγραφή της Merc για το μοτέρ σου?? Μέσα στο manual θα λέει τι προδιαγραφή θέλει πχ.MB Approval 229.3
Αν βάλω το 2.2 μοτέρ στο site της Mobil (click) μου προτείνει το Mobil Super 3000 X1 5W-40.
Το 25000χλμ. αλλαγή της Mercedes είναι προφανώς με long life λάδια. Το 60άρι αποκλείεται να ήταν, ποιο 50άρι βάζεις τώρα? -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
@W202 τα λάδια που βάζεις κάλυπταν την προδιαγραφή της Merc για το μοτέρ σου?? Μέσα στο manual θα λέει τι προδιαγραφή θέλει πχ.MB Approval 229.3
Αν βάλω το 2.2 μοτέρ στο site της Mobil (click) μου προτείνει το Mobil Super 3000 X1 5W-40.
Το 25000χλμ. αλλαγή της Mercedes είναι προφανώς με long life λάδια. Το 60άρι αποκλείεται να ήταν, ποιο 50άρι βάζεις τώρα?Το 60 αρι δεν καλυπτει από ότι θυμαμαι την mb approval 229.1.Tο mobil1 5w50 (ένα βγαζει) καλυπτει και την mb approval 229.3.Για καθημερινη χρηση είναι αψογο το 5w50 ενώ για σκισιμο μονο και αλλαγη το 10w60 κερδιζει με HTHS 5,7.Προδιαγραφες δεν γραφει καπου το μανουαλ για τα λαδια(1993...)αλλα εχει ένα πινακακι με θερμοκρασίες και ιξωδη εκει υπαρχει και 50αρι ΙΣΩΣ κι 60αρι δεν θυμαμαι.
Αρχικα τα αλλαξα από 60 αρι σε 50αρι γτ φοβομουν για τα ελατήρια των πιστονιών.....και παρατηρησα μεγαλη διαφορα στο στροφαρισμα ψηλα.
Εν ολιγοις είναι 'λεπτο' 50αρι και πιστευω βρισκεται προς τα κατώτατα ορια της κλίμακας του 50.Να τονισω πως δεν εκαψε καθολου(το εννοω-οπτικα στην βεργα τουλάχιστον μετα από 15.000).Παραπανω ξεχασα να πω πως εκει στις 18000 με το 10-60 εκτος του ότι επιδεινωνονταν πολύ ακουστικα ο κινητήρας ξαφνικα εκαιγε 300-400 μλ.....ενώ με το 50αρι όχι. -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
@W202 τα λάδια που βάζεις κάλυπταν την προδιαγραφή της Merc για το μοτέρ σου?? Μέσα στο manual θα λέει τι προδιαγραφή θέλει πχ.MB Approval 229.3
Αν βάλω το 2.2 μοτέρ στο site της Mobil (click) μου προτείνει το Mobil Super 3000 X1 5W-40.
Το 25000χλμ. αλλαγή της Mercedes είναι προφανώς με long life λάδια. Το 60άρι αποκλείεται να ήταν, ποιο 50άρι βάζεις τώρα?Το 60 αρι δεν καλυπτει από ότι θυμαμαι την mb approval 229.1.Tο mobil1 5w50 (ένα βγαζει) καλυπτει και την mb approval 229.3.Για καθημερινη χρηση είναι αψογο το 5w50 ενώ για σκισιμο μονο και αλλαγη το 10w60 κερδιζει με HTHS 5,7.Προδιαγραφες δεν γραφει καπου το μανουαλ για τα λαδια(1993...)αλλα εχει ένα πινακακι με θερμοκρασίες και ιξωδη εκει υπαρχει και 50αρι ΙΣΩΣ κι 60αρι δεν θυμαμαι.
Αρχικα τα αλλαξα από 60 αρι σε 50αρι γτ φοβομουν για τα ελατήρια των πιστονιών.....και παρατηρησα μεγαλη διαφορα στο στροφαρισμα ψηλα.
Εν ολιγοις είναι 'λεπτο' 50αρι και πιστευω βρισκεται προς τα κατώτατα ορια της κλίμακας του 50.Να τονισω πως δεν εκαψε καθολου(το εννοω-οπτικα στην βεργα τουλάχιστον μετα από 15.000).Παραπανω ξεχασα να πω πως εκει στις 18000 με το 10-60 εκτος του ότι επιδεινωνονταν πολύ ακουστικα ο κινητήρας ξαφνικα εκαιγε 300-400 μλ.....ενώ με το 50αρι όχι.Αυτά τα εντελώς βλαπτικά για τον κινητήρα σου λάδια:
1)Στην εκκίνηση, την φάση όπου προκαλείται η μεγαλύτερη φθορά στον κινητήρα, δεν λιπαίνουν.
2)Σις κανονικές θερμοκρασίες λειτουργίας έχουν χαμηλότερη ταχύτητα κυκλοφορίας και δεν ψύχουν ούτε λιπαίνουν σωστά.
-
Τελικά, πόσοι ξέρουν Αγγλικά σ΄αυτό το forum και πόσοι, που δεν ξέρουν, βάζουν την απλή και εύκολη διαδικασία με το google...
**SAE International** ' In one of our previous studies it was observed that engine oil samples collected from fleet vehicles after 12,000 mile drain interval showed 10-15 % lower friction and more importantly, an order of magnitude lower wear rate than those of fresh oils. It was also observed that the composition of the tribochemical films formed was quite different on the surface tested with the drain oils from those formed with fresh oils. The objective of this investigation is to demonstrate how the friction and wear performance changed with oil drain intervals. A fleet of three vehicles was run in Las Vegas and oil samples were collected at various drain intervals from 3000 miles to 15000 miles. As in the previous study, the results showed that the aged engine oils provide lower friction and much improved wear protection capability. These improvements were observed as early as the 3000 mile drain interval and continued to the 15000 mile drain interval. The composition of tribochemical films formed on the surface with the 3000 mile drain interval is similar to that formed with the 12000 mile drain interval as seen before. These findings could be an enabler for achieving longer drain interval although several other factors must to be considered.'
Περίμενε! Έχει και συνέχεια!
-
Re: Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
Δημοσίευσηαπό Syncro for ever » 24/10/15 17:26
Μιλάμε για συνθετικά groupV λάδιαΠερί ιξώδους.
'Here's another doosy that will really illustrate it well: Motul 300V 5w40 offers HTHSV of 4.51. Castrol Syntec 5w50 offers HTHSV of 4.3...so which oil is thicker? The Motul is, despite being labeled as a 5w40 and appearing to be thinner.
One more in case you still aren't getting it: Red Line 5w20 has HTHSV of 3.3. Pennzoil Ultra 5w30 has HTHSV of 3.1...so the Pennzoil is thicker because it's a 5w30, right? Wrong, the Red Line is thicker since it has a higher HTSV.
Where people get into trouble is assuming that all 0w30s, for example, are the same viscosity. They aren't. Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0w30 has an HTHSV of only 3.0 -- it is considerably thinner than Castrol Syntec 0w30 (3.6). The M1 would be some 17% thinner in operation despite being labeled as the same viscosity! Certain boutique oils for racing/high-performance apps, like Red Line and Motul 300V, have abnormally high HTHSV for their grade. Red Line's 5w30, as I said above, is as thick as many 5w40/0w40s! This is a result of the special group V basestocks they use.
I'll add something since I'm sure people are wondering why the labeled viscosity can be so misleading: it's because the '5w40' is derived from its performance at two temperature points that the engine spends almost no time at. The HTHSV is measured at 150C which is absolutely seen for extended periods in the valvetrain, among other places.'
Περίμενε! Έχει και συνέχεια!
-
Αν δεν διαβάσεις/μελετήσεις αυτό, δεν θα καταλάβεις ποτέ!
**Motor Oil Articles by Dr. Ali E. Haas (AEHaas) **
http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles -
Το 5w50 στην εκκίνηση σου εγγυομαι ότι είναι το ιδιο λεπτορευστο με το 5w30.Στη γερμανια φορουσε 0-40,μετα ελλαδα 10-40 και μετατις 250.000 χιλιόμετρα ξεκινησε το 10-60.Τρ πλεον 5-50.Χιλιομετρα:420.000 συμπιεση βγαζει μεν ακριβως οση όταν βγηκε από το εργοστασιο,δεν καιει λαδια αλλα στον στροφαλο-κουζινετα σιγουρα θα εχει ανοχες αρα μπορω να βαλω και 50αρι....το 60αρι το απερριψα γτ καπου στις 500.000+θα σπασει καποιο ελατηριο και ελεγα να μην το επισπευσω.
Δεν συμφωνεις ότι το 5w30 (της redline)με hths 3,7-3,8 δεν θα αντεχει το ιδιο σε σχεση με το 5w50(ψιλο μαλιστα σε σχεση με αλλα 5-50)και hths4,3?
Σκεψου το εξης:
Στροφαλος-κουζινετα.Εδω αν εχουμε αμεση επαφη στροφαλου με κουζινετα το κουζινετο θα την ακουσει.Εδω εχουμε μεγαλη πιεση λαδιου οπου λαδι διαρρεει την περιοχη του κουζινετου-στροφαλου και δεν τους επιτρεπει να ερθουν σε επαφη μεταξυ τους.Αν η ανοχη είναι πολύ μικρη θελουμε ένα λεπτορευστο λιπαντκο ούτως ώστε να δημιουργει μεν αξιολογη πιεση αλλα να μπορει να εισχωρησει κιολας.Πιεση δεν σημαινει και λιπανση.Αν εδώ με μικρες ανοχες εχουμε παχυρευστο λιπαντικο θα εχουμε μεγαλυτερη πιεση αλλα πολύ μικρη ροη.
Όταν εχουμε μεγαλες ανοχες συμφωνα με τα παραπανω θελουμε ένα παχυρευστο λιπαντικο .Επιπλέον όμως λογω μεγαλων ανοχων η σχετικη κινηση στροφαλου-κουζινετων είναι μεγαλυτερη και εδώ είναι το κρισιμο σημειο που διαφωνούμε.Λογω κραδασμων κτλ κτλ ο στρόφαλος τεινει να κινηθεί όχι απολυτα περιστρεφομενα αλλα και γραμμικα(αν τα λεω καλα)αν εδώ δεν εχουμε ένα παχυρευστο λιπαντικο με πολύ μεγαλη πιεση.....η κινηση αυτή δεν θα 'αποσβεστεί' και ο στρόφαλος θα αγγιξει το κουζινετο διχως μεταξυ τους να υφισταται πλεον ροη λιπαντικου όπως κ φιλμ. -
Σε ένα λαδι συνηθίζεται να μετραται το ιξωδες στους 0(?) στους 40,100 ΚΑΙ στους 150 βαθμους ειναι το hths δλδ το φιλμ πανω στην επιφανεια.Το ότι ένα λαδι ξεκινα πιο λεπτο στους 0,40,100 δεν σημαινει ότι είναι και πιο λεπτο στους 150.
ΟΜΩΣ φερε μου ένα αυτοκινητο που μπορω να το αγορασω εγω εσυ και ο απέναντι που το λαδι σε φυσιολογικες συνθηκες να ξεπερνα τους 100 βαθμούς!Στο δικο μου φορτωμενο με συνολικο βαρος(επιβάτες-πραγματα-υγραεριο)μεγαλυτερο των 2100κιλων και σε ανηφορικη διαδρομή με στροφες,με αυτοματο σασμαν 4ταχυτο και το σασμαν να είναι τυπου μετατροπεα ροπης και πολυυυυυ γκαζι δεν μπορεσα να το ανεβασω πανω 100 βαθμούς και αυτους τους αγγιξε εν σταση και όταν το εσβησα(μιλω για λαδι)Τωρα κατι αυτοκίνητα που εχουν τους λαιμους από την πολλαπλη διπλα από το φιλτρο λαδιου ειτε το καρτερ(πεζο -σιτροεν νομιζω)....τι να πω με ξεπερνα
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]