-
To είχα κάνει κι εγώ αυτό που λες. Είχα φτιάξει λίστα με πολλά αυτοκίνητα και προσπαθούσα να βρω τον σωστό συνδυασμό διορθωτικών παραγόντων. Είχα μάλιστα διάφορες στήλες με διαφορετικές τιμές (πχ να μετράει πιο πολύ πχ η κατανάλωση). Είχα βάλει να κάνει και normalising για πράματα όπως κατανάλωση, μήκος, βάρος κλπ. Έμαθα το excell όχι αστεία.
Υπάρχουν κάμποσα πράματα που μπορείς να βάλεις. Χώροι, διαστάσεις (πχ δεν θέλεις πολύ μεγάλο που είναι δυσκίνητο, ούτε πολύ φαρδύ αλλά ούτε πολύ στενό, απόσταση από έδαφος, συνολικό ύψος, ούτε πολύ βαρύ, κυβικά ούτε πολλά ούτε λίγα, ισχύ, ροπές, εσωτερικό πλάτος, απόσταση για τα πόδια των επιβατών, λίτρα χώρου αποσκευών και διαμόρφωση αυτού,τελική, διάφορες ρεπρίζ από δοκιμές, 0-100, φρένα είδος και επιδόσεις, προσθιοκίνητο ή πίσω ή 4χ4, φυσικά τιμή αγοράς, εξοπλισμό και πολλά άλλα και μάλιστα είχα βάλει και likeability).
Στην πράξη όσο μαγείρεμα και να κάνεις δεν υπάρχει ο σωστός συνδυασμός διορθωτικών παραγόντων. Αυτό που θα γίνει είναι ότι θα απορρίψεις μερικά που δεν σου κάνουν με τίποτα όσο καλό σκόρ και να έχουν. Θα βοηθήσει αν ξεκαθαρίσεις χαρακτηριστικά που είναι λόγος απόρριψης (πχ τιμή, μικρός χώρος αποσκευών). Μετά θα δεις μερικά από κοντά και θα απορρίψεις όποια δεν σου κάνουν κλικ όσο καλά κι αν είναι και στο τέλος αφού δοκιμάσεις μερικά λίγο περισσότερο * θα πάρεις αυτό που σου αρέσει και θα κάνεις την καρδιά σου πέτρα αν υστερεί κάπου (πχ δεν έχει το πιο μεγάλο χώρο αποσκευών).- αυτό είναι το σωστό σημείο να ρωτήσεις για να μάθεις απόψεις, γνώσεις και εντυπώσεις άλλων. Που σου αρέσουν μερικά αλλά έχουν φυσικά κάποιες διαφορές ή κάποια αδύνατα σημεία που σε δυσκολεύουν. Πολλές φορές κάποια πράματα δεν τα έχεις προσέξει ή δεν μπορείς να τα ξέρεις.
-
Πάντως πλέον στην Ελλάδα θα πρέπει να κοιτάμε και άλλα πράγματα όπως η μάρκα και ουχί δια λόγους πριστίζ ή οτιδήποτε άλλο, αλλά για λόγους επιβιωσιμότητας. Περιέργες μάρκες που βασίζονται σε ένα-δύο μοντέλα θα πρέπει να αποφεύγονται καθώς ένα κανόνι στην Ελλάδα πλεόν είναι πολύ εύκολο αλλά σπανιότερα έχουμε δει και κανόνια εταιρειών διεθνώς (ρόβερ πχ, αιωνία της η μνήμη). Με τις αντιπροσωπείες μετά ψιλοτρέχεις οπότε καλύτερα να αποφεύγονται...
-
Δεν τρέχεις. Αφθονα τα ανταλλακτικά.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
Μμμμ θα ακούσεις και το 'πλήρωσε για να το φέρουμε', έως και σε ορισμένες - εκνευριστικές - χρονικές στιγμές 'δεν το έχουμε' (!!) και αρχίζεις τις γύρες στις αντιπροσωπείες. Χαζή και ανούσια ταλαιπώρια...
Ο μέσος καταναλωτής καλό είναι να αποφεύγει να ψωνίζει 'περιέργες' μάρκες.
-
Για Ροβερ που ανεφερες δεν ισχυει αυτο. Για Σααμπ δε γνωριζω.
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Να βάλω κι εγώ την οξεία μου περί αξιοπιστίας!!!
Σε κάτι γερές ανηφόρες που κάνω κάθε μέρα, τώρα με τη ζέστη γερμανικά βλέπω στην άκρη του δρόμου με σηκωμένο καπώ. Και βλέπω ΚΑΘΕ μέρα.
Δε βλέπω ούτε γιαπωνέζικα, ούτε γαλλικά, ούτε ιταλικά (προς τιμήν τους)!
Αν και ιταλόφιλος , ενα θα σου πω... ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ...
το Α και το Ω σε ένα αμάξι. Οταν βλέπεις ένα π.χ κολάρο ετοιμοθάνατο και το αφήνεις, ή έχεις να ανοίξεις το καπώ απο το προηγούμενο ΄σερβις (που το έκανες πριν 5 χρόνια) να συμπληρώσεις αντιπηκτικο μην περιμένεις και πολλά.
Για αυτο και τα περι αξιοπιστίας τα ακούω βερεσέδια αν δεν ξέρω τί οδηγός είναι ο άλλος και πως το συντηρεί.
Κάνε μια βόλτα σε ένα συνεργείο και δες τα με τα μάτια σου για το επίπεδο τόσο των οδηγών όσο και μερικών μαστροχαλαστών.Υ.Γ Εχω κάνει επικές μάχες με τον κάθε τρόμπα για να ακολουθήθεί το service manual του εργοστασίου
Συμπέρασμα : Παίρνουμε αυτό που μας φτιάχνει να το οδηγούμε και end of story Για όλα τα άλλα υπάρχουν οι εγγυήσεις.
Συμφωνώ μαζί σου, αλλά, μόνο οι ιδιοκτήτες γερμανικών δεν κάνουν συντήρηση;;;;
Είναι δυνατόν;Σίγουρα δεν ακούγονται και τα καλύτερα για τα γερμανικά και αυτό σε επηρεάζει ακόμα και άν δεν το βλέπεις το φαινόμενο. ίσως να μην είναι αμάξια που συγχωρούν την κακομετεχειρηση και τις παραλήψεις. Αυτό που θα με απωθούσε περισσότερο στα γερμανικά ειναι η σχέση τιμής -αξίας και ο συνήθως φτωχός εξοπλισμός σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Κατα τα άλλα περι ορέξεως ...
-
Περί ορέξεως, μουλάρι θέλω να έχω που να μην θέλει πολύ σανό και να μην ψοφάει με το που το τσιμπήσει μύγα!!!!
Το φαινόμενο το βλέπω πάντως! Από αυτό καταλαβαίνω ότι ήρθε καλοκαίρι!
-
Τι θα κοιτούσατε εσείς ...
Να κάνω εντύπωση στους γείτονες, αλλά και σε φίλους και γνωστούς.
-
+1
Να πάω καλή ώρα όπως τώρα στο χωριό, να παρκάρω έξω από το καφενείο στη πλατεία και να έχω στριμένο το τιμόνι να φαίνεται το φαρδύ ζαντολάστιχο από την Αουντάρα άμα λάχει να 'ουμ -
Εχεις, είχες η δεν είχες ποτε αυτοκίνητο ; Τι ηλικία έχεις ;
-
Ο χρήστης Gianniz έγραψε:
Χαίρετε παιδιά!Εξετάζω το ενδεχόμενο αγοράς αμαξιού(αμφιβάλω κατά πόσο το βάζω στη σωστή ενότητα, αν όχι ας μεταφερθεί). Έχω φτιάξει ένα excelοφυλλο όπου βάζω όλους τους δυνατούς παράγοντες που παίζουν ρόλο στην αγορά ενός αμαξιού.
ΔΕ θέλω να μου προταθούν αμάξια. Αυτό που θέλω είναι να με βοηθήσετε στο τι πρέπει να κοιτάξω προκειμένου να αξιολογήσω όσο πιο σωστά γίνεται τον κάθε παράγοντα.
Οι παράγοντες λοιπόν είναι (τυχαία σειρά) : αξιοπιστία, κατανάλωση, δύναμη/επιτάχυνση, ασφάλεια, εξοπλισμός, αντιπροσωπεία, πάγια κόστη, εμφάνιση, τιμή, test drive/οδηγική συμπεριφορά, μεταπωλητική αξία, άνεση.
Ο κάθε παράγοντας βαθμολογείται από το 1 μέχρι το 10. Στον κάθε παράγοντα έχω και έναν συντελεστή βαρύτητας. Όλοι μαζί αθροίζουν στο 1. Π.χ. μπορεί στην κατανάλωση να έχω 0,7 και στην μεταπωλητική αξία 0,01. Αν πιστεύετε ότι πρέπει να προσθέσω κάποιον παράγοντα ακόμα στην αξιολόγηση μου παρακαλώ αναφέρετε τον.
Αξιοπιστία : Για να δώσω εδώ βαθμό σκέφτομαι να καταφύγω σε forums των διάφορων μοντέλων που θα εξετάσω και να διαβάσω τις γνώμες/εμπειρίες των κατόχων. Τι προβλήματα τους έχουν βγει και τέτοια. Δε συμμερίζομαι απόψεις του στυλ 'είναι γερμανικό άρα είναι καλό', 'είναι γαλλικό άρα είναι μάπα'.
KOITAS ΛΙΣΤΕΣ από ανεξ. εταιρίες
Κατανάλωση : Εδώ θα δώσω βαθμό διαβάζοντας πάλι εμπειρίες καθότι απ' ότι καταλαβαίνω τα εργοστασιακά νούμερα δεν είναι και πάντα η πραγματικότητα.
Δύναμη/Επιτάχυνση : Δε θέλω αμάξι για μπαντιλίκια και ανοίγματα αλλά θέλω όταν πατάς το γκάζι να το καταλαβαίνεις. Όχι να κολλάς πίσω, απλά να μην είναι τάφος. Τι κοιτάω επομένως και τι νούμερα θεωρούνται καλά ; Εδώ δε ξέρω... Κοιτάω το 0-100 ? Στην ροπή τα νούμερα τι σημαίνουν ακριβώς ? Σε αυτήν την κατηγορία θέλω βοήθεια.
Ασφάλεια : Παθητική και ενεργητική. Και εδώ δυσκολεύομαι λίγο να αξιολογήσω αυτόν τον παράγοντα. Οκ, όσα παραπάνω συστήματα (abs,esp,και ότι άλλο μπορεί να υπάρχει) φαντάζομαι τόσο το καλύτερο αλλά είναι μόνο αυτό ;
Πάγια Κόστη : Ασφάλεια, Service, Τέλη. Νομίζω ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο εδώ.
Εμφάνιση : Καθαρά υποκειμενικό
Εξοπλισμός : Τι θεωρείται full extra εξοπλισμός στις μέρες μας ; Με λίγα λόγια σε τι εξοπλισμό θα δίνατε το 10 ;
test drive/οδηγική συμπεριφορά : Τα βάζω μαζί αυτά γιατί μάλλον για το δεύτερο θα βγάλω συμπέρασμα μέσω του πρώτου. Θα διαβάσω και γνώμες κατόχων για την οδηγική συμπεριφορά.
Μεταπωλητική Αξία : Όσο πιο μεγάλο, λιγότερο δημοφιλές και ακριβό τόσο μικρότερη η μεταπωλητική αξία του φαντάζομαι ε ;
**[b]
υπολόγισε (-30 / 40% κάθε 3χρόνια) **[/b]Άνεση : Υποκειμενικό θα έλεγα και αυτό.
**καθόλου υποκειμενικό ** /// απλά όσο καλύτερη οδική συμπεριφορά θα έχει τόσο λιγότερη άνεση θα έχει ... εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις, που όμως ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ.
Συγγνώμη αν κούρασα, απλά προσπαθώ να τα βάλω σε μια καλύτερη σειρά στο μυαλό μου πριν αρχίσω να ψάχνω.
-
Βέβαια παίζει και η περίπτωση να μην έχει ούτε οδική συμπεριφορά ούτε άνεση.....
-
Λοιπόν επειδή το συγκεκριμένο τόπικ 'μπάζει' από παντού και ο δημιουργός του αγνοείται μάλλον, ας αποφασίσει πρώτα εάν θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο και έπειτα ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ διαθέτει για την αγορά του να πάρει τις ανάλογες απαντήσεις σχετικά με όλα τα ζητήματα που τον απασχολούν.
Γιατί φίλτατε εάν εσείς έχετε όλες αυτές τις απαιτήσεις ταυτόχρονα από ένα αυτοκίνητο τότε χρειάζεστε κάτι πολύ ιδιαίτερο και premium φυσικά και επειδή τέτοιου είδους συζητήσεις δεν είναι αόριστες, βάλτε κάποια πράγματα στο τραπέζι ωστέ να έχετε σοβαρές απαντήσεις και να μην σας παραθέτουν τραγουδάκια απο το δίκτυο ως απάντηση. -
Ο χρήστης Mist έγραψε:
Λοιπόν επειδή το συγκεκριμένο τόπικ 'μπάζει' από παντού και ο δημιουργός του αγνοείται μάλλον, ας αποφασίσει πρώτα εάν θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο και έπειτα ΠΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ διαθέτει για την αγορά του να πάρει τις ανάλογες απαντήσεις σχετικά με όλα τα ζητήματα που τον απασχολούν.
Γιατί φίλτατε εάν εσείς έχετε όλες αυτές τις απαιτήσεις ταυτόχρονα από ένα αυτοκίνητο τότε χρειάζεστε κάτι πολύ ιδιαίτερο και premium φυσικά και επειδή τέτοιου είδους συζητήσεις δεν είναι αόριστες, βάλτε κάποια πράγματα στο τραπέζι ωστέ να έχετε σοβαρές απαντήσεις και να μην σας παραθέτουν τραγουδάκια απο το δίκτυο ως απάντηση.Κοιτα ο πιτσιρικάς σιγά μην ξαναμπεί....Σε κανα 2 χρόνια που θα έχει πάρει και δίπλωμα ίσως να φτιάξει καινούργιο τοπικό για το πώς να διαλέξει το σωστό μεταχειρισμένο Matiz 0.8l (premium as hell!!!! ) απο μάντρα της Hertz από πέμπτο χέρι γιατί που να μπλέκεις με κομπρέσορες και τούρμπο (χαλάνε τα ρημάδια).ΑΑΑ!!! και για να του πούμε τι λάδι παίρνει αυτός ο κινητήρας- διαμάντι!!
Τουλάχιστον, σαν ελάχιστο φόρο τιμής στην πολύτιμη συνεισφορά του ενός και μοναδικού ποστ του μικρού,ωφείλουμε να μετασκευάσουμε το τοπικ σε μια πάλαι ποτέ καλλονή του παλιού καλού καιρου!!!!
Vagέληδες(με ή χωρίς κατανάλωση λαδιού) , Alfisti (κάπου θα ξεθάψουμε κανέναν), BMWακηδες (αν έμεινε κ κανένας μετά απο τοσα εξπορτ) και λοιποί εγκάθετοι are all welcome!!!!Have fun boys!!!!
Over and out!!!
Τι θα κοιτούσατε εσείς ...