-
Η ελληνικά ρεπρίζ
Δεν πρέπει να υπάρχει αντίστοιχο θέμα και αν θεωρείται τεχνικό ας μεταφερθεί εκεί.
Πόσο αντιπροσωπευτικές είναι;
Εμένα μου φέρνουν κάτι αντίστοιχο προς τα όρια ταχύτητας.
Οι τυποποιημένες μετρήσεις είναι 30-50 με 3η 50-80 με 3η κλπ. Ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα. Το κιβώτιο δεν παίζει ρόλο; ο κόφτης;
αν πχ ένα αυτοκίνητο με 2α φτάνει τα 110 με ποια σχέση θα προσπεράσει πιο γρήγορα;
Με τις επιταχύνσεις της 2ας τι γίνεται; θα προσπεράσετε ποτέ νταλίκα που κινείται με 50-60χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο (συνηθισμένο φαινόμενο) με... 3η;
Τι ενδιαφέρει περισσότερο από θέμα ασφάλειας και ταχύτητας πάντα, το 80-110 με 3η ή 4η;
Σίγουρα είναι ενδεικτικές της ελαστικότητας των κινητήρων και της ευκολίας κίνησης, (ειδικά κάτι 40-60 με 4η) αλλά όταν τίθεται θέμα ασφάλειας δεν νομίζω να έχεις 40 και 4η και να προσπαθείς να επιταχύνεις στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να κατεβάσεις
Και βέβαια μιλάμε πάντα για βενζινοκίνητα, ατμοσφαιρικά ή turbo, αν υπήρχαν και diesel στις δοκιμές...
-
Η ελληνικά ρεπρίζ
Δεν πρέπει να υπάρχει αντίστοιχο θέμα και αν θεωρείται τεχνικό ας μεταφερθεί εκεί.
Πόσο αντιπροσωπευτικές είναι;
Εμένα μου φέρνουν κάτι αντίστοιχο προς τα όρια ταχύτητας.
Οι τυποποιημένες μετρήσεις είναι 30-50 με 3η 50-80 με 3η κλπ. Ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα. Το κιβώτιο δεν παίζει ρόλο; ο κόφτης;
αν πχ ένα αυτοκίνητο με 2α φτάνει τα 110 με ποια σχέση θα προσπεράσει πιο γρήγορα;
Με τις επιταχύνσεις της 2ας τι γίνεται; θα προσπεράσετε ποτέ νταλίκα που κινείται με 50-60χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο (συνηθισμένο φαινόμενο) με... 3η;
Τι ενδιαφέρει περισσότερο από θέμα ασφάλειας και ταχύτητας πάντα, το 80-110 με 3η ή 4η;
Σίγουρα είναι ενδεικτικές της ελαστικότητας των κινητήρων και της ευκολίας κίνησης, (ειδικά κάτι 40-60 με 4η) αλλά όταν τίθεται θέμα ασφάλειας δεν νομίζω να έχεις 40 και 4η και να προσπαθείς να επιταχύνεις στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να κατεβάσεις
Και βέβαια μιλάμε πάντα για βενζινοκίνητα, ατμοσφαιρικά ή turbo, αν υπήρχαν και diesel στις δοκιμές...
-
Η ελληνικά ρεπρίζ
Δεν πρέπει να υπάρχει αντίστοιχο θέμα και αν θεωρείται τεχνικό ας μεταφερθεί εκεί.
Πόσο αντιπροσωπευτικές είναι;
Εμένα μου φέρνουν κάτι αντίστοιχο προς τα όρια ταχύτητας.
Οι τυποποιημένες μετρήσεις είναι 30-50 με 3η 50-80 με 3η κλπ. Ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα. Το κιβώτιο δεν παίζει ρόλο; ο κόφτης;
αν πχ ένα αυτοκίνητο με 2α φτάνει τα 110 με ποια σχέση θα προσπεράσει πιο γρήγορα;
Με τις επιταχύνσεις της 2ας τι γίνεται; θα προσπεράσετε ποτέ νταλίκα που κινείται με 50-60χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο (συνηθισμένο φαινόμενο) με... 3η;
Τι ενδιαφέρει περισσότερο από θέμα ασφάλειας και ταχύτητας πάντα, το 80-110 με 3η ή 4η;
Σίγουρα είναι ενδεικτικές της ελαστικότητας των κινητήρων και της ευκολίας κίνησης, (ειδικά κάτι 40-60 με 4η) αλλά όταν τίθεται θέμα ασφάλειας δεν νομίζω να έχεις 40 και 4η και να προσπαθείς να επιταχύνεις στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να κατεβάσεις
Και βέβαια μιλάμε πάντα για βενζινοκίνητα, ατμοσφαιρικά ή turbo, αν υπήρχαν και diesel στις δοκιμές...
-
Στο θέμα των ρεπρίζ, τα diesel είναι κάπως υπερτιμημένα νομίζω
Μπορεί η θεωρητική ροπή να είναι...εξωπραγματική, αλλά επειδή έχουν μικρό εύρος στροφών και συνδυάζονται με μακριά κιβώτια, τελικά η ροπή που περνάει στους τροχούς δεν έχει και τόσο μεγάλη διαφορά -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Με τις επιταχύνσεις της 2ας τι γίνεται; θα προσπεράσετε ποτέ νταλίκα που κινείται με 50-60χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο (συνηθισμένο φαινόμενο) με... 3η;πόσους ξέρεις που ΔΕΝ κατεβάζουν τη σωστή ταχύτητα για να προσπεράσουν??? Εγώ πολλούς
-
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Στο θέμα των ρεπρίζ, τα diesel είναι κάπως υπερτιμημένα νομίζω
Μπορεί η θεωρητική ροπή να είναι...εξωπραγματική, αλλά επειδή έχουν μικρό εύρος στροφών και συνδυάζονται με μακριά κιβώτια, τελικά η ροπή που περνάει στους τροχούς δεν έχει και τόσο μεγάλη διαφοράΜπορεί να είναι μικρό το εύρος των στροφών αλλά έχει άλλη αίσθηση η γενικότερη απόδοση...
Δε σε προκαλεί όσο θα σε προκαλούσε ένα βενζινοκινητήρας με αντίστοιχη ροπή (λόγω πολύ μεγαλύτερης ιπποδύναμης), αλλά όσον αφορά την πρακτικότητα και την αίσθηση κινείται σε άλλο πλανήτη...Ένα καλό αμάξωμα με ένα καλό diesel (λειτουργία/απόδοση), είναι κατ' εμέ πολύ καλή πρόταση για καθημερινό αυτοκίνητο...
-
Aν έχεις GTI επιταχύνεις με όποια σχέση έχεις
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
Aν έχεις GTI επιταχύνεις με όποια σχέση έχειςαν έχεις GTI και επιταχύνεις με όποια σχέση έχεις, έχεις αγοράσει λάθος αυτοκίνητο
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Aν έχεις GTI επιταχύνεις με όποια σχέση έχεις
αν έχεις GTI και επιταχύνεις με όποια σχέση έχεις, έχεις αγοράσει λάθος αυτοκίνητο
-
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Με τις επιταχύνσεις της 2ας τι γίνεται; θα προσπεράσετε ποτέ νταλίκα που κινείται με 50-60χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο (συνηθισμένο φαινόμενο) με... 3η;
Τι ενδιαφέρει περισσότερο από θέμα ασφάλειας και ταχύτητας πάντα, το 80-110 με 3η ή 4η;
Σίγουρα είναι ενδεικτικές της ελαστικότητας των κινητήρων και της ευκολίας κίνησης, (ειδικά κάτι 40-60 με 4η) αλλά όταν τίθεται θέμα ασφάλειας δεν νομίζω να έχεις 40 και 4η και να προσπαθείς να επιταχύνεις στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να κατεβάσεις
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ικανότητα ενός κινητήρα κρίνεται και από το πως επιταχύνει χωρίς να χρειαστεί να κατεβάσεις σχέση. Απλά εδώ στην Ελλάδα έχοντας συνηθίσει σε ''μικρούς'' κινητήρες θεωρούμε όντως δεδομένο πως προσπέρασμα χωρίς κατέβασμα είναι αδιανόητο... δεν θα έπρεπε όμως με ένα μοτέρ με καλή κατανομή ροπής. Δεν μιλάμε βέβαια για ακραίες περιπτώσεις αλλά για τα παραδείγματα που αναφέρεις....
-
Ο χρήστης 993cc έγραψε:
Με τις επιταχύνσεις της 2ας τι γίνεται; θα προσπεράσετε ποτέ νταλίκα που κινείται με 50-60χλμ./ώρα σε επαρχιακό δρόμο (συνηθισμένο φαινόμενο) με... 3η;
Τι ενδιαφέρει περισσότερο από θέμα ασφάλειας και ταχύτητας πάντα, το 80-110 με 3η ή 4η;
Σίγουρα είναι ενδεικτικές της ελαστικότητας των κινητήρων και της ευκολίας κίνησης, (ειδικά κάτι 40-60 με 4η) αλλά όταν τίθεται θέμα ασφάλειας δεν νομίζω να έχεις 40 και 4η και να προσπαθείς να επιταχύνεις στο αντίθετο ρεύμα, χωρίς να κατεβάσεις
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ικανότητα ενός κινητήρα κρίνεται και από το πως επιταχύνει χωρίς να χρειαστεί να κατεβάσεις σχέση. Απλά εδώ στην Ελλάδα έχοντας συνηθίσει σε ''μικρούς'' κινητήρες θεωρούμε όντως δεδομένο πως προσπέρασμα χωρίς κατέβασμα είναι αδιανόητο...
[list:33cz5n8e]Συνυπολογίζοντας παράγοντες, όπως ελληνικοί φιδίσιοι, ανηφορικοί δρόμοι, νταλίκες διπλές/τριπλές, λωρίδες μία ανά κατεύθυνση [/list:u:33cz5n8e]
-
Ο χρήστης 993cc έγραψε:
Ìå ôéò åðéôá÷ýíóåéò ôçò 2áò ôé ãßíåôáé; èá ðñïóðåñÜóåôå ðïôÝ íôáëßêá ðïõ êéíåßôáé ìå 50-60÷ëì./þñá óå åðáñ÷éáêü äñüìï (óõíçèéóìÝíï öáéíüìåíï) ìå... 3ç;
Ôé åíäéáöÝñåé ðåñéóóüôåñï áðü èÝìá áóöÜëåéáò êáé ôá÷ýôçôáò ðÜíôá, ôï 80-110 ìå 3ç Þ 4ç;
Óßãïõñá åßíáé åíäåéêôéêÝò ôçò åëáóôéêüôçôáò ôùí êéíçôÞñùí êáé ôçò åõêïëßáò êßíçóçò, (åéäéêÜ êÜôé 40-60 ìå 4ç) áëëÜ üôáí ôßèåôáé èÝìá áóöÜëåéáò äåí íïìßæù íá Ý÷åéò 40 êáé 4ç êáé íá ðñïóðáèåßò íá åðéôá÷ýíåéò óôï áíôßèåôï ñåýìá, ÷ùñßò íá êáôåâÜóåéò
Äåí åßíáé áêñéâþò Ýôóé. Ç éêáíüôçôá åíüò êéíçôÞñá êñßíåôáé êáé áðü ôï ðùò åðéôá÷ýíåé ÷ùñßò íá ÷ñåéáóôåß íá êáôåâÜóåéò ó÷Ýóç. ÁðëÜ åäþ óôçí ÅëëÜäá Ý÷ïíôáò óõíçèßóåé óå ''ìéêñïýò'' êéíçôÞñåò èåùñïýìå üíôùò äåäïìÝíï ðùò ðñïóðÝñáóìá ÷ùñßò êáôÝâáóìá åßíáé áäéáíüçôï... äåí èá Ýðñåðå üìùò ìå Ýíá ìïôÝñ ìå êáëÞ êáôáíïìÞ ñïðÞò. Äåí ìéëÜìå âÝâáéá ãéá áêñáßåò ðåñéðôþóåéò áëëÜ ãéá ôá ðáñáäåßãìáôá ðïõ áíáöÝñåéò....
Ôüëìá íá êÜíåéò óôçí ÊáôÜñá ðñïóðÝñáóç óå öïñôçãü ÷ùñßò íá êáôåâÜóåéò ôá÷ýôçôá êáé åÜí ôá êáôáöÝñåéò ìðñÜâï óïõ.¼ôé êéíçôÞñá êáé íá Ý÷åéò åßíáé äýóêïëï íá ôï êáôáöÝñåéò.
-
Ναι φυσικά και θα κατεβάσω και στους φιδίσιους και στην Κατάρα και αλλού... γιατί και γω αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα έχω. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τα περιοδικά δεν πρέπει να καταγράφουν ρεπρίζ αν η βελόνα δεν είναι στα κόκκινα! Γιατί σχεδόν αυτό γράφτηκε! Και αν μιλάμε για προσπέρασμα σε δρόμο με 2 λωρίδες εκεί θα πρεπε να υπολογίζεται και η ικανότητα του κινητήρα να επιταχύνει αξιοπρεπώς χωρίς κατέβασμα (πάντα αν βρίσκεται μέσα σε ''λογικές '' στροφές).
-
....να μην υπήρχε κ αυτό το ρημάδι το ηλεκτρόγκαζο με την υστέρησή του...
-
Ο χρήστης technik έγραψε:
Aν έχεις GTI επιταχύνεις με όποια σχέση έχειςΜε όλα επιταχύνεις! Τα %g είναι το θέμα
-
Ο χρήστης 993cc έγραψε:
Ναι φυσικά και θα κατεβάσω και στους φιδίσιους και στην Κατάρα και αλλού... γιατί και γω αυτοκίνητο με μικρό κινητήρα έχω. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τα περιοδικά δεν πρέπει να καταγράφουν ρεπρίζ αν η βελόνα δεν είναι στα κόκκινα! Γιατί σχεδόν αυτό γράφτηκε! Και αν μιλάμε για προσπέρασμα σε δρόμο με 2 λωρίδες εκεί θα πρεπε να υπολογίζεται και η ικανότητα του κινητήρα να επιταχύνει αξιοπρεπώς χωρίς κατέβασμα (πάντα αν βρίσκεται μέσα σε ''λογικές '' στροφές).Δεν γράφτηκε αυτό. Γράφτηκε γιατί ΔΕΝ μπαίνουν ΚΑΙ οι επιταχύνσεις με 2α ή ΚΑΙ όλο το εύρος της 3ης, 120-140 ανάλογα το αυτοκίνητο κάτι που είναι εύκολο, έτσι όπως γίνονται οι μετρήσεις
-
Το ζητημα ειναι να επιταχυνεις μετρωντας δευτερολεπτα και οχι 24ωρα.
Εγω με το πουντο βλεπω οτι δεν καταφευγω τοσο συχνα στο κατεβασμα ταχυτητας οταν χρειαζομαι αμεση επιταχυνση,οσο συχνα κατεφευγα με την 33.
Διαφορα στα κυβικα και στην ροπη.Μεχρι στιγμης δεν εχει χρειαστει να κατεβασω δευτερα για προσπερασμα,δεν ξερω που μπαινει ο κοφτης στο πουντο ακομα.Με την 33 σε ανηφορες (οπως Αχλαδοκαμπος ) με προσπερασμα εχω κατεβασει σε 2αρα αλλα απλα επειδη ειμουν με χαμηλη ταχυτητα.Και στην προσπεραση σπανια να εχω κατεβασει ταχυτητα ,προεπιλεγω την ταχυτητα και προσπερνω κοιτωντας παντα να ειμαι μακρυα απο τον κοφτη
Παντως σε γενικες γραμμες αν δεν ειμαι σιγουρος δεν προσπερνω. -
Ðïéï ðïõíôï Ý÷åéò?
-
Η γνώμη μου εμένα πάντως για το προσπέρασμα και για το αν χρειαστεί να κάνει κάποιος κατεύασμα είναι η εξής:
Όλα εξαρτώνται από τα χαρακτηριστικά λειτουργείας του κινητήρα και από το πόσο πυκνά διατεταγμένα είναι οι σχέσεις του κιβωτίου. Για να γίνει κατανοητό αυτό που λέω φέρνω ένα παράδειγμα. Honda civic type R. Ο κινητήρας του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι από τους πλέον υψηλόστροφους και όντας ατμοσφαιρικός έχει την τάση να ανοίγει και να δίνει ψηλά. Κάτω από τις 6000rpm είναι όπως ένας συμβατικός δίλιτρος. Μετά κάνει το ξέσπασμα και ανοίγει. Δηλαδή εάν βρίσκεσαι για παράδειγμα στις 4000 στροφές και θές να προσπεράσεις καλό είναι να κατεβάσεις, εκεί που με έναν συμβατικό δίλιτρο δεν θα χρειαζόταν. Καλό θα ήταν στο κατεύασμα για προσπέραση γενικά οι στροφές του μοτέρ να πάνε λίγο παραπάνω από τις στροφές που αποδίδεται η μέγιστη ροπή, και από εκεί και πέρα το μοτέρ να ανευάσει σταδιακά μέχρι τον κόφτη.
Σε ένα εντελώς άλλο φιλοσοφίας και κατασκευής μοτέρ όπως το δίλιτρο turbo FSI το κατεύασμα σχέσης πιστέυω πως είναι ανούσιο εάν ήδη βρίσκεσαι από τισ 3000rpm και πάνω. Ενδεικτικά το Golf Gti που έχει το συγκεκριμένο μοτέρ σε μέτρηση των 4τροχών βγάζει στο δυναμόμετρο 110ps στον τροχό στις 3000 μόλις στροφές! (τελική τιμή ιπποδύναμης 178ps στις 6800 εάν θυμάμαι καλά). Με τέτοιες τιμές τι να το κάνεις το κατεύασμα? Φυσικά υπεύθυνος εδώ είναι η ροπή η οποία από πολύ χαμηλά είναι πραγματικά τερατώδης!
Εν ολίγις η ροπή είναι αυτή που θα κάνει το ΄΄μπάμ΄΄ και θα αρχίσει το αυτοκίνητο να επιταχύνει σε κάποιο υποθετικό προσπέρασμα. και όχι η απόλυτη ιπποδύναμη. Η ιπποδύναμη θα μετρήσει πολύ στην επίτευξη της τελικής ταχύτητας αλλά το μέγεθος της ροπής είναι αυτό που θα καθορίσει το πόσο γρήγορα θα επιτευχθεί η τελική. Η ιπποδύναμη είναι απλά αποτέλεσμα της ροπής. Ο τύπος που τις συνδέει είναι ο εξής:
ιπποδύναμη (ισχύς) = ροπή * στροφές κινητήρα.
Για να γίνει κατανοητός ο παραπάνω τύπος ας φέρουμε στο μυαλό μας τον 2λιτρο της BMW και αυτόν του type R. Ο πρώτος έχει ένα μεγάλο προβάδισμα σε τιμές ροπής, αλλά ο δεύτερος πρακτικά βγάζει περισσότερα άλογα από τον πρώτο ακόμα και με μικρότερη ροπή. Αιτία όπως είναι φυσικό είναι ότι ο κινητήρας του type R έχει την ικανότητα να στροφάρει σχεδόν 2000rpm περισσότερες από αυτόν της BMW. Εάν το type R είχε κόφτη στις 6600rpm τότε η μπέμπα θα ήταν σαφώς ταχύτερη.
Πιστεύω όμως ότι βγήκα λίγο εκτός από το θέμα των ρεπρίζ, αλλά πως να το κάνουμε, το ένα πράγμα φέρνει το άλλο... Μπορεί να ανοίξει όμως και ένας νέος κύκλος συζητήσεων πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Εγώ είπα απλά τη γνώμη μου...
σ.σ. Το θέμα με το κιβώτιο δεν το αναλύω γιατί έχω βαρεθεί να γράφω... -
Ο χρήστης elteo έγραψε:
....να μην υπήρχε κ αυτό το ρημάδι το ηλεκτρόγκαζο με την υστέρησή του...Πες΄τα,Πες'τα!Το ρημάδι!!!
Επιταχύνσεις εν κινήσει