-
Υπάρχει μια βασική παρανόηση με τα φίλτρα αέρος. Τα αλλάζουμε γιατί βουλώνουν και όχι γιατί δεν φιλτράρουν καλά.
Όπως κάποια πανάκια για γυαλιά, τα χάρτινα φίλτρα αέρος φιλτράρουν καλύτερα όσο πιο βρώμικα είναι. Καθώς όμως γεμίζουν σκόνη αρχίζουν να φράζουν και βλέπουμε πτώση ιπποδύναμης και έμμεσα αύξηση κατανάλωσης (στο βαθμό που πατάμε πιο συχνά τέρμα γκάζι και έχουμε τον κινητήρα σε open loop που καίει πολύ). Επιπλέον σημαντική ποσότητα σκόνης μπαίνει στον κινητήρα κατά την αλλαγή του φίλτρου αέρος σε βαθμό που κάποιοι να προτείνουν η αλλαγή λαδιού να γίνεται κάποια χιλιόμετρα μετά την αλλαγή του φίλτρου αέρος ώστε να μην επιμολύνονται με σκόνη τα καινούργια λάδια.Εδώ http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=492905#Post492905 είναι ένα ωραίο άρθρο από το bitog από σύγκριση διαφορετικών φίλτρων σε Duramax κινητήρα.
Συνοπτικά το στοκ φίλτρο μπούκωσε με σχεδόν 600gr σκόνης αφήνοντας να περάσουν 0,4gr σκόνης ενώ το ελευθέρας K&N μπούκωσε με λίγο πάνω από 200gr σκόνης αφήνοντας να περάσουν 6gr σκόνης. Δηλαδή το στοκ χάρτινο φίλτρο φιλτράρισε ~45 φορές καλύτερα από το K&Ν έχοντας επιπλέον σχεδόν 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.Εννοείται πως το τίναγμα/φύσημα κλπ. των στοκ χάρτινων φίλτρων δεν έχει κανένα νόημα.
Edit: εδώ είναι όλη η μελέτη http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=3148386#Post3148386
-
Υπάρχει μια βασική παρανόηση με τα φίλτρα αέρος. Τα αλλάζουμε γιατί βουλώνουν και όχι γιατί δεν φιλτράρουν καλά.
Όπως κάποια πανάκια για γυαλιά, τα χάρτινα φίλτρα αέρος φιλτράρουν καλύτερα όσο πιο βρώμικα είναι. Καθώς όμως γεμίζουν σκόνη αρχίζουν να φράζουν και βλέπουμε πτώση ιπποδύναμης και έμμεσα αύξηση κατανάλωσης (στο βαθμό που πατάμε πιο συχνά τέρμα γκάζι και έχουμε τον κινητήρα σε open loop που καίει πολύ). Επιπλέον σημαντική ποσότητα σκόνης μπαίνει στον κινητήρα κατά την αλλαγή του φίλτρου αέρος σε βαθμό που κάποιοι να προτείνουν η αλλαγή λαδιού να γίνεται κάποια χιλιόμετρα μετά την αλλαγή του φίλτρου αέρος ώστε να μην επιμολύνονται με σκόνη τα καινούργια λάδια.Εδώ http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=492905#Post492905 είναι ένα ωραίο άρθρο από το bitog από σύγκριση διαφορετικών φίλτρων σε Duramax κινητήρα.
Συνοπτικά το στοκ φίλτρο μπούκωσε με σχεδόν 600gr σκόνης αφήνοντας να περάσουν 0,4gr σκόνης ενώ το ελευθέρας K&N μπούκωσε με λίγο πάνω από 200gr σκόνης αφήνοντας να περάσουν 6gr σκόνης. Δηλαδή το στοκ χάρτινο φίλτρο φιλτράρισε ~45 φορές καλύτερα από το K&Ν έχοντας επιπλέον σχεδόν 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.Εννοείται πως το τίναγμα/φύσημα κλπ. των στοκ χάρτινων φίλτρων δεν έχει κανένα νόημα.
Edit: εδώ είναι όλη η μελέτη http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=3148386#Post3148386
-
Υπάρχει μια βασική παρανόηση με τα φίλτρα αέρος. Τα αλλάζουμε γιατί βουλώνουν και όχι γιατί δεν φιλτράρουν καλά.
Όπως κάποια πανάκια για γυαλιά, τα χάρτινα φίλτρα αέρος φιλτράρουν καλύτερα όσο πιο βρώμικα είναι. Καθώς όμως γεμίζουν σκόνη αρχίζουν να φράζουν και βλέπουμε πτώση ιπποδύναμης και έμμεσα αύξηση κατανάλωσης (στο βαθμό που πατάμε πιο συχνά τέρμα γκάζι και έχουμε τον κινητήρα σε open loop που καίει πολύ). Επιπλέον σημαντική ποσότητα σκόνης μπαίνει στον κινητήρα κατά την αλλαγή του φίλτρου αέρος σε βαθμό που κάποιοι να προτείνουν η αλλαγή λαδιού να γίνεται κάποια χιλιόμετρα μετά την αλλαγή του φίλτρου αέρος ώστε να μην επιμολύνονται με σκόνη τα καινούργια λάδια.Εδώ http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=492905#Post492905 είναι ένα ωραίο άρθρο από το bitog από σύγκριση διαφορετικών φίλτρων σε Duramax κινητήρα.
Συνοπτικά το στοκ φίλτρο μπούκωσε με σχεδόν 600gr σκόνης αφήνοντας να περάσουν 0,4gr σκόνης ενώ το ελευθέρας K&N μπούκωσε με λίγο πάνω από 200gr σκόνης αφήνοντας να περάσουν 6gr σκόνης. Δηλαδή το στοκ χάρτινο φίλτρο φιλτράρισε ~45 φορές καλύτερα από το K&Ν έχοντας επιπλέον σχεδόν 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.Εννοείται πως το τίναγμα/φύσημα κλπ. των στοκ χάρτινων φίλτρων δεν έχει κανένα νόημα.
Edit: εδώ είναι όλη η μελέτη http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=3148386#Post3148386
-
Καλή η σκέψη ξεχωριστής ενότητας. Αν μπορούσε να μπει εδώ η συζήτηση από το 'περί λιπαντικών 2' θα βοηθούσε ιδιαίτερα πιστεύω...σελ312 (προτελευταίο ποστ) εώς 313 μέση και μετά 314-316
http://www.4tforum.gr/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=35916&start=4665
'Παραθέτω το λινκ από μια συζήτηση που με έκανε να το ψάξω. Άλλωστε για αυτό ρωτάω κι εδώ. Για να μάθω τι παίζει...
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... 819&page=1Απόσπασμα από σελίδα 1:
'PLUS... you CAN change your filter too often and harm your engine in the long term. Air filters have two efficiency ratings, initial and final. The filter gets more efficient as it loads up. According to an air filter specialist at Parker Filtration I interviewed, 90 percent of the amount of dirt that will pass thru a filter in it's operational life will do so in the first 10 percent of use. A good filter might start at 97-98 % efficiency but in a few thousand miles, will reach 99% plus. One or two percent doesn't seem like a big whoop until you consider two percent is a 50% decrease in the amount of junk getting into your engine. Parker has a great training slideshow that shows the actual amount of dirt in this situation... sitting in a pile.'Επίσης δείτε σελίδα 3 τον τύπο με το βρώμικο φίλτρο ο οποίος όμως δεν το αλλάζει λέει γιατί έχει ένα όργανο (air fiter service gauge) που το εμπιστεύεται για το πότε θα γίνει η αλλαγή του.'
-
Από το topic για τα λάδια.>Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Σχετικά με τα φίλτρα αέρος και το πότε φιλτράρουν καλύτερα αντιγράφω από εδώ: http://papers.sae.org/970673/
The results show that the efficiencies and pressure drops of the cellulose filters increase rapidly with dust loading. Oil treated cellulose filter was found to exhibit slower increases in pressure drop and collection efficiency, resulting in higher dust holding capacity.
Δηλαδή καθώς παλαιώνει το χάρτινο φίλτρο, αυξάνεται η ικανότητά του να φιλτράρει τον αέρα, αλλά και η αντίστασή του στη ροή του αέρα (που κοστίζει σε μέγιστη ιπποδύναμη). Τα φίλτρα που έχουν λάδι είναι πιο σταθερά στο φιλτράρισμα που προσφέρουν και την αντίσταση στη ροή του αέρα που δημιουργούν και συνολικά προσφέρουν καλύτερο φιλτράρισμα.
Επίσης εδώ υπάρχει ένα ωραίο paper http://papers.sae.org/2001-01-1356/ με τίτλο 'Automotive Engine Air Cleaners - Performance Trends' αλλά το abstract (περίληψη) δεν έχει πολλές πληροφορίες. Όποιος έχει τη δυνατότητα/όρεξη να το κατεβάσει ας ποστάρει!
-
Το τίναγμα δεν έχει πρόβλημα υπό φυσιολογικές συνθήκες,αυτό που καταστρέφει τις ιδιότητες του φίλτρου είναι το φύσημα!!
Πολλές φορές βάζω ηλεκτρική σκούπα και μαζεύω τις ακαθαρσίες (φύλλα,έντομα,κτλ) που έχουν συσσωρευτεί στο κουτί (παπα που λενε) χωρίς να πειράξω το φίλτρο, -
Ο χρήστης Nikos204 έγραψε:
Το τίναγμα δεν έχει πρόβλημα υπό φυσιολογικές συνθήκες,αυτό που καταστρέφει τις ιδιότητες του φίλτρου είναι το φύσημα!!
Πολλές φορές βάζω ηλεκτρική σκούπα και μαζεύω τις ακαθαρσίες (φύλλα,έντομα,κτλ) που έχουν συσσωρευτεί στο κουτί (παπα που λενε) χωρίς να πειράξω το φίλτρο,H ίδια η διαδικασία βάλε/βγάλε το φίλτρο βάζει σκόνη στο μοτέρ. + ότι το φίλτρο αέρος σχεδόν πάντα το αλλάζουμε πολύ νωρίς, με αποτέλεσμα χειρότερο φιλτράρισμα (είπαμε το βρώμικό φίλτρο είναι καλύτερο σαν φίλτρο). Οπότε αν δεν πρόκειται να βάλεις καινούργιο φίλτρο άστο όπως είναι. Εκτός και αν πράγματι έχει βουλώσει το φίλτρο και δεν έχεις λεφτά για καινούργιο όπου αφενός δεν είναι ακριβά, αφετέρου μάλλον δε θα καταφέρεις τίποτα.
Η ηλεκτρική σκούπα να πάρεις φύλλα κλπ. προφανώς δεν πειράζει σε τίποτα. -
Για επιβεβαίωση του από πάνω να βάλω και εδώ αυτήν την οδηγία για αλλαγή φίλτρου αέρα. Αφορά φορτηγά αλλά τα ίδια ισχύουν και για τα αυτοκίνητα. http://www.baldwinfilter.com/literature ... 89-3R3.pdf
Περί φίλτρων αέρος