-
Το βήμα της βάσης είναι 22cm
Από την κάμερα μπορούμε να δούμε πόσες φορές έκανε την παλινδρόμηση σε ένα λεπτό.
Ερώτημα
Μπορείς να μετρήσεις την επιτάχυνση? και τα g ?
Μετατόπιση του κόμβου της ανώτερης στάθμης είναι τόσο μικρή στα προτεταμένα που είναι αμελητέα.
Μετατόπιση βάσης θεμελίωσης = με μετατόπιση βάσης.
Διαστάσεις 1,1 Χ 1,1 Χ 1,3
Πλάκες 4 cm
Τοιχία 4 cm
ΚΛΙΜΑΚΑ κάθε 14 cm = 1 m
Διώροφο με κοιτόστρωση 5 cm εμβαδόν ορόφου 7,85Χ7,85=61,6m2.
Βάρος μοντέλου 1250 kg
Οπλισμός 18 βίδες περιμετρικά 6 mm διάμετρος + τρις κοχλίες περίσφυξης σε κάθε πάκτωση.
Διπλό πλέγμα με μάτια 5 Χ 5 cm πάχους 1,5 mm
Σκυρόδεμα ..αποτελείτε από άμμο με τσιμέντο αναλογίας 1 προς 4
Επειδή η ποιότητα του σκυροδέματος δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί με τις γνωστές C16/20 κλπ. όταν γίνει η σύγκριση με κοινό (χωρίς προένταση) κτήριο να ακολουθήσω στο νέο μοντέλο τις ίδιες διαστάσεις και την ίδια σύνθεση 'σκυροδέματος' τον ίδιο οπλισμό χάλυβα και τις ίδιες 4 φάσης επιτάχυνσης για ασφαλέστερα συμπεράσματα (σύγκριση ομοειδών μοντέλων).
Το βίντεο θα τραβηχθεί από δύο σταθερές και μία κινητή κάμερα, ώστε να βλέπουμε περιμετρικά κάθε τι που συμβαίνει, την ώρα που συμβαίνει.
Η επιτάχυνση θα είναι σταδιακή, σε 4 φάσεις -
Πείραμα
Το μοντέλο δεν έπαθε τίποτα, η σεισμική βάση αστόχησε στο σύστημα μετάδοσης.
Θα ξανά κάνω το πείραμα με μεγαλύτερες επιταχύνσεις, και μεγαλύτερη διάρκεια κάθε φάσης
όταν επισκευάσω την σεισμική βάση.
Πείραμα https://www.youtube.com/watch?v=nS8kOudxxyYΜετά το πείραμα ( έλεγχος στατικής δομής του φέροντα )
Youtube Video -
Συμπέρασμα από το πείραμα.
Στο 44 ον δευτερόλεπτο του βίντεο παρατήρησα κάποια φθορά του τσιμέντου ( σαν να πεταγόταν σκόνη ) στις πάνω πακτώσεις,όπως είχα πει ότι αν συμβεί αστοχία θα συμβεί πρώτα εκεί για λόγους ασφαλείας
Ούτε φθορά του τσιμέντου υπήρξε, ούτε αστοχία των συνδέσεων.
Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι η σκόνη αυτή που φαίνεται να βγαίνει στις πακτώσεις είναι προιόν τριβής στην διεπιφάνεια τένοντα σκυροδέματος μέσα στο σκυρόδεμα, και τα ελαστικά που είχα βάλει κάτω από τις ροδέλες για απόσβεση της σεισμικής ενέργειας, δούλεψαν σαν τρόμπες και έβγαλαν στην επιφάνεια αυτήν την σκόνη ( προιόν της τριβής.)
Αυτό μας βοηθάει να δούμε μία μεγάλη αλήθεια και το ΝΕΟΝ της εφεύρεσης.
Η εφεύρεση στην πράξη εισάγει μία αντίθετη τάση προς την ανοδική τάση του δώματος. Αυτήν την τάση σταμάτησα εγώ....γιατί η σκόνη δείχνει καθαρά ότι οι κοχλίες και το όλο σύστημα της βίδας ζορίστηκε αρκετά, δείχνοντας την απόκριση του συστήματος προς τις φορτίσεις του σεισμού.Από εδώ και πέρα θα κάνω τα παρακάτω βήματα.
α) Επισκευή του παλινδρομικού μηχανισμού, με ισχυρότερες μπάρες προώθησης ώστε να μην ξανασυμβεί το φαινόμενο της ολιγοκυκλικής κόπωσης του μετάλλου
β) Πείραμα σε δύο άλλες φάσεις με μεγαλύτερες επιταχύνσεις αυτών που προηγήθηκαν.
γ) Αν το μοντέλο δεν πάθει τίποτα, τότε θα αφαιρέσω τους κοχλίες και θα ξανά δοκιμάσω το ίδιο μοντέλο ( με τον σημερινό αντισεισμικό κανονισμό ) ώστε να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα. ( Πείραμα δύο ομοειδών μοντέλων με την ίδια σύνθεση 'σκυροδέματος' τις ίδιες φάσεις επιτάχυνσης και τον ίδιο οπλισμό )
Μετά τα συμπεράσματα θα είναι δικά σας.Υ.Γ Έχω και άλλα δύο βίντεο τα οποία τραβήχτηκαν από επαγγελματίες του είδους, ( από διαφορετικές οπτικές γωνίες ) και θα σας τα παρουσιάσω όταν γίνει η κατάλληλη επεξεργασία από το συνεργείο, και τα έχω στα χέρια μου.
-
Ανακοίνωση.
Την Κυριακή 10/11/2013 και ώρα 3 το μεσημέρι στην Νήσο ΙΟ Κυκλάδων δίπλα στο ξενοδοχείο Ερμής θα πραγματοποιηθεί το δεύτερο πείραμα δημόσια. Πάνω σε μία σεισμική βάση θα δοκιμαστεί ένα διώροφο μοντέλο από οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο θα φέρει μία νέα αντισεισμική τεχνολογία.
Το πείραμα θα δείξει αν κατόρθωσα ή όχι, να κατασκευάσω την πιο γερή κατασκευή σπιτιού στον κόσμο, που έχει γίνει ποτέ, όταν αυτό δέχεται έναν πάρα πολύ ισχυρό σεισμό.Το νέον της ευρεσιτεχνίας είναι ότι πακτώνει την κατασκευή στο έδαφος αφενός, και αφετέρου εισάγει ένα ( νέο ) καθοδικό φορτίο στους κόμβους της ανώτατης στάθμης του δώματος, ( χωρίς την ύπαρξη μάζας ) αντίθετης φοράς προς την ανοδική τάση του δώματος, προερχόμενη από την ταλάντωση που προκαλεί ο σεισμός.
Αυτό το κάθετο φορτίο στους ανώτατους κόμβους ( απόκριση στην άνοδο του δώματος ) προέρχεται από έναν τένοντα του οποίου το ένα του άκρο είναι πακτωμένο ( με ένα μηχανισμό ) στα βάθη μιας γεώτρησης, και το άλλο του άκρο είναι πακτωμένο στο δώμα ( με υδραυλικό σύστημα ή με απλή πάκτωση,) πετυχαίνοντας κατ αυτόν τον τρόπο την μείωση της ταλάντωσης του δομικού έργου, η οποία είναι υπεύθυνη για τις παραμορφώσεις και αστοχίες του έργου.
Με λίγα λόγια εισάγει μία νέα απόκριση στην άνοδο του δώματος, η οποία δεν υφίσταται στις σχεδιαζόμενες κατασκευές σήμερα.
Από την άλλη αυτή η τάση
α) μειώνει τις ιδιοσυχνότητες
β) έχει καλύτερη απόκριση προς τον μηχανισμό ορόφου, διότι δεν υπάρχουν διαφράγματα
γ) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς σινάφιας που υφίσταται στη διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα.
Αν αποφασίσουμε να επιβάλουμε και μερική προένταση στα κάθετα στοιχεία,
( μέσο του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας ) αυτό θα το κάνουμε μόνο για να αυξήσουμε την ενεργό διατομή και για να αυξήσουμε την ικανότητα των υποστυλωμάτων, προς την διάτμηση και να βελτιώσουμε τα λοξά βέλη, και τον λοξό εφελκυσμό, και την τέμνουσα βάσης.
Η προένταση όμως καταπονεί με περισσότερα φορτία θλίψης τις διατομές, και η απαίτηση χρησιμοποίησης ισχυρότερου σκυροδέματος είναι δεδομένη.
δ) είναι ένας πρόσθετος μηχανισμός απορρόφησης σεισμικής ενέργειας
Το να φορτίσεις με ένα μόνιμο στατικό φορτίο με μάζα το δώμα, δεν είναι το ίδιο, με την πάκτωση διότι επιβαρύνεις την κατασκευή
α) με πρόσθετα θλιπτικά φορτία στις διατομές των κολονών.
β) Με μεγαλύτερη αδράνεια την κατασκευή
Άλλο είναι η αντίδραση στο δώμα η οποία προέρχεται από την πάκτωση ενός τένοντα στο έδαφος, και δεν προσθέτει θλιπτικά φορτία στις διατομές των κολονών,.... και άλλο είναι να προσθέσεις φορτία μάζας στα υπάρχοντα στατικά φορτία, μεγαλώνοντας συγχρόνως και τους δείκτες των ροπών στους κόμβους.
Αυτή η αντίδραση στο δώμα που εισάγει η ευρεσιτεχνία πρέπει να είναι ίση και αντίθετη με την τάση ανόδου του δώματος, και προέρχεται από το έδαφος. -
ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟ ΠΙΟ ΓΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
αυτό το βίντεο δείχνει τις μεσαίες επιταχύνσεις.
Θα ανεβάσω και τα άλλα.
https://www.youtube.com/watch?v=8ubLKyyO2q0
Ακόμα μεγαλύτερη επιτάχυνση
https://www.youtube.com/watch?v=zOyoEWpvsjM
Ακόμα μεγαλύτερη επιτάχυνση από της άλλες δύο φορές.
Δείτε προς το τέλος του βίντεο που σηκώνεται η δοκός της βάσης!
Youtube VideoΣε αυτό το βίντεο σηκώθηκε η δοκός, έσπασε το ρουλεμάν της μιας μπάρας που κάνει την μετάδοση της
παλινδρομικής κίνησης, και αναγκάστηκα μετά τα 3,5 λεπτά που το κούνησα να σταματήσω.
Το μοντέλο δεν έπαθε το παραμικρό, η βάση διάλυσε.
Youtube Videoκαμία ριγμάτωση ...δεν έπαθε το παραμικρό.
Μετά το πείραμα
https://www.youtube.com/watch?v=FBJi592 ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=xNfBzTM ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=EnsC2yZ ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=7XH-wwJ ... e=youtu.be -
Προς το τέλος αυτού του βίντεο πειράματος https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA
παρατηρούμε την δοκό όπου επάνω της πάλλεται η σεισμική βάση να ξεκολλάει από τον τοίχο που ήταν συνδεδεμένη,
και να έχει ανοδικές τάσεις ροπής.
Αυτές οι ανοδικές τάσεις ροπής της δοκού δεν δικαιολογούνται με την παλμική κίνηση.
Δικαιολογούνται μόνο αν η ταλάντωση ( ροπή ) του μοντέλου είναι πάρα πολύ μεγάλη, αναγκάζοντας την δοκό να ξεκολλήσει από τον τοίχο, διότι δημιουργούνται ροπές στρέψις στην δοκό.
Απλά..οι κοχλίες στο δώμα του μοντέλου δεν το αφήνουν να σηκωθεί, γιατί είναι συνδεδεμένοι με τις βίδες της βάσης.
Η βάση αναγκάζεται να σηκωθεί, αλλά δεν μπορεί διότι τα ρουλεμάν εδράζονται μέσα σε σιδηροδοκό σχήματος (Π)
ο οποίος είναι γερά πακτωμένος στην δοκό.
Κατά αυτόν τον τρόπο, μεταβιβάζονται οι ροπές του μοντέλου στην δοκό μέσο της σιδηροδοκού.
Η αντισεισμική ευρεσιτεχνία επιτέλεσε τον σκοπό της.
Μετέφερε τις πλάγιες εντάσεις της αδράνειας σε κάθετες διατομές.
Αλήθεια..αυτό που έκανε η αντισεισμική ευρεσιτεχνία, πως το κατορθώνει ο σημερινός αντισεισμικός σχεδιασμός?
Δεν μπορεί να το κάνει διότι απλά ο οπλισμός του σταματάει στην βάση, και δεν είναι πακτωμένος στο έδαφος, όπως ο μηχανισμός της ευρεσιτεχνίας.Το μοντέλο παλινδρομεί 0,22 μ κατά τον οριζόντιο άξονα, και 0,03 μ κατά τον κάθετο άξονα.
Το μοντέλο είναι υπό κλίμακα 1 προς 7, 14
Οπότε οι πραγματικές μετακινήσεις σε κανονικό κτίριο είναι
Για την ακρίβεια: 7,14Χ22=157 εκατοστά οριζοντίως
και 7,14 Χ 3 = 21, 42 εκατοστά καθέτως.
Βάση τον αριθμό πλήρων παλινδρομήσεων και τον αντίστοιχο χρόνο τους (ή με άλλα λόγια τη γωνιακή ταχύτητα), μπορούμε να βρούμε την επιτάχυνση.Σε αυτό το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA
μέτρησα 28 παλινδρομήσεις σε 20 δευτερόλεπτα ( πήγαινε / έλα την μέτρησα σαν μία φορά ) Οπότε 22 πήγαινε και 22 έλα = 44 cm
Οπότε 28 παλινδρομήσεις Χ 44 cm = 12,32 m σε 20 δευτερόλεπτα
Με την μέθοδο των τριών, σε 60 δευτερόλεπτα διάνυσε 37 μέτρα.Για το πόσα Ρίχτερ είναι....
Έχοντας τις επιταχύνσεις αυτές (οριζόντιες και κατακόρυφες), από πολυπαραμετρικές καμπύλες, μπορεί αν πει κανείς τι σεισμό σε ρίχτερ πετύχαμε και ποιές αστοχίες θα ανέμενε κανείς για κάποιο είδος έδάφους, με βάση τις υπάρχουσες καταγραφές.
Για να το κάνω όσο πιό απλά μπορώ θα σας πω το εξής: Υπάρχουν διάφορες κλίμακες σεισμών και εφαρμόζονται με ένα βαθμό αξιοπιστίας αναλόγως της απόστασης των σεισμογράφων, του μεγέθους του σεισμού κλπ και γιαυτό βλέπεις διαφορετικά μεγέθη από τα διάφορα σεισμολογικά κέντρα. Έτσι στην κλίμακα ρίχτερ οι σεισμογράφοι που θα χρησιμοποιηθούν σαν δίκτυο υπολογισμού ενός σεισμού, δεν πρέπει να απέχουν περισσότερο από 600 χλμ από το επίκεντρο. Σε ρίχτερ, το μέγεθος ML ενός σεισμού καθορίζεται από το λογάριθμο του πλάτους των κυμάτων που καταγράφονται από σεισμόμετρα (και μάλιστα Wood-Anderson) σε μια ορισμένη περίοδο.
Άλλες πιό νέες κλίμακες, όπως η MW θεωρείται πιό αξιόπιστη για μεγάλους σεισμούς και χρησιμοποιεί έναν πολύπλοκο μαθηματικό τύπο, ενώ η πρόσφατη κλίμακα Μο θεωρείται η ακριβέστερη και δεν λαμβάνει υπόψη της την περίοδο των σεισμικών κυμάτων αλλά τη μέτρηση της σεισμικής ροπής.Ανεξαρτήτως κλίμακας πάντως, η μέτρηση προϋποθέτει σεισμόμετρα και αναφέρεται σε εδαφικές διαταραχές. Αυτές οι διαταραχές με τη σειρά τους προκαλούν τις σεισμικές επιταχύνσεις amax=b.g, όπου b ένας αριθμός μικρότερος ή κοντά στη μονάδα, που όπως είπαμε, οι επιταχύνσεις αυτές εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες για το ίδιο μέγεθος σεισμού.
Εμείς λοιπόν, επειδή τις διαταραχές δεν τις προκαλεί το έδαφος, δεν μπορούμε να έχουμε άμεσα μετρήσεις για ρίχτερ, αλλά έμμεσα από το αποτέλεσμα, δηλ. από τις επιταχύνσεις που προκαλούμε. Έτσι για την επιτάχυνση που βρίσκουμε, μπορούμε να πούμε ότι αυτή ήταν ίδια με αυτήν που προκλήθηκε στον τάδε σεισμό, για έδαφος αυτής της σύστασης, αν είμαστε κοντά στη επιτάχυνση εκείνη ή διαφορετικά να καταφύγουμε σε καμπύλες. Πιστεύω να έγινα κατανοητός. -
Φίλοι μου έκανα και το πείραμα χωρίς το seismostop.
To πρώτο πείραμα με το seismostop το κούνησα σε τέσσερις φάσεις επιτάχυνσης.- φάση = πρώτη ταχύτητα με το γκάζι στην μέση.
- φάση = πρώτη ταχύτητα με το γκάζι στο τέρμα.
- φάση = δεύτερη ταχύτητα με το γκάζι στην μέση.
- φάση = δεύτερη ταχύτητα με το γκάζι στο τέρμα.
Έβγαλα τους κοχλίες ( μόνο από κάτω ) για να δω αν το seismostop είχε προστατέψει το μοντέλο από τον τεχνητό σεισμό.
Κόλλησα με ηλεκτροκόλληση μπρος και πίσω πάνω στις γωνίες της βάσης σιδηροδοκούς για να σταματήσω την ολίσθηση του μοντέλου πάνω στην σεισμική βάση.
Έβαλα την πρώτη ταχύτητα, και στο 1/3 το γκάζι.
Με τα πρώτα προσεκτικά κουνήματα, διαπίστωσα ότι η ταλάντωση ήταν τόσο μεγάλη, που αν άφηνα το ντεμπραγιάζ ελεύθερο το μοντέλο θα έφευγε πάνω από την βάση.
Δεν μπόρεσα να το δοκιμάσω στην τιμή της επιτάχυνσης του προηγούμενου πειράματος. ( ούτε καν στην επιτάχυνση της πρώτης φάσης )
Το μοντέλο δεν έπαθε τίποτα.
Βέβαια αν άφηνα το ντεμπραγιάζ ελεύθερο, ( ακόμα και σε αυτή την μικρή επιτάχυνση ) η επάνω μου θα ερχότανε, ή θα έπεφτε από κάτω.
Η σεισμική βάση έπαθε ζημιά στα ρουλεμάν...τα διέλυσαν τα κάθετα χτυπήματα του μοντέλου.
Συμπέρασμα.
Α) Η προηγούμενη επιτάχυνση στο πρώτο πείραμα, ήταν σίγουρα πάρα πολλά g.
Αν ήταν μόνο 0,55 g, τότε αυτός που έκανα στο σημερινό πείραμα θα είναι 0,16g. = 3 Ρίχτερ
Ξέρετε εσείς σπίτι να ανατρέπεται με 3 Ρίχτερ?
Β) Μπορεί το μοντέλο να μην έπαθε τίποτα, αλλά η χρησιμότητα της ευρεσιτεχνίας στο σεισμό είναι εμφανής, προπαντός για τα ψιλά κτήρια, καθώς και για αυτά που δεν έχουν κολόνες και είναι κτισμένα μόνο με τούβλα
( συνεχής δόμηση )ΒΙΝΤΕΟ τρίτου πειράματος
Youtube VideoΜετά το τρίτο πείραμα ( Έλεγχος δομής μοντέλου και βάσης )
https://www.youtube.com/watch?v=dTBr0CtjRoM
Στο 33 ον δευτερόλεπτο του βίντεο, παρατήρησα μία μικρή διαμήκους ρωγμή. -
Αν ο μηχανισμός που έχω είναι ισχυρός ή όχι, για την πάκτωση των κατασκευών αυτό θα εξεταστεί αργότερα με άλλο διαφορετικό πείραμα.
Ας εξετάσουμε αν η πάκτωση του έργου με το έδαφος και το δώμα είναι καλύτερος αντισεισμικός σχεδιασμός από τον υπάρχοντα αντισεισμικό κανονισμό.
Φαντάσου λιπών ότι στο πείραμα αυτό https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA υπάρχει μόνον η κατασκευή και το έδαφος.
Η κατασκευή στο μοντέλο μας αρχίζει από την κοιτόστρωση και πάνω, και το έδαφος από την σιδερένια σεισμική βάση και κάτω.
Εγώ θεωρώ ότι στα βάθη μιας γεώτρησης αν πακτώσω την άγκυρα είναι αδύνατον για την κατασκευή να σηκώσει πάνω όλο αυτό το έδαφος.
Αφού θεωρώ την σεισμική βάση σαν έδαφος πολύ ισχυρό σε πάκτωση, στο πείραμά μας θεωρώ ότι έδαφος είναι η σεισμική βάση, τα ρουλεμάν, το Π του σιδερένιου δοκού, τα δοκάρια από Ο.Σ που πατάει η βάση, και ότι άλλο υπάρχει από κάτω.
Το μοντέλο με το έδαφος ( σεισμική βάση ) το ενώνουν οι τένοντες.
Κατά την ταλάντωση του μοντέλου οι τένοντες αντέδρασαν στην άνοδο του δώματος και σήκωσαν την σιδερένια σεισμική βάση. Η σιδερένια σεισμική βάση με την σειρά της σήκωσε τα ρουλεμάν όπου εδράζεται, τα ρουλεμάν βρήκαν αντίσταση στην άνοδο που είχαν στο Π της σιδερένιας δοκού, και αυτή καθώς είναι πακτωμένη με την δοκό από Ο.Σ την σήκωσε προς τα επάνω.
Όλη αυτή η αλυσίδα είναι αποτέλεσμα της ροπής του μοντέλου.Αφαιρώντας τους κοχλίες, από το κάτω μέρος της βάσης άλλαξε όλο το σκηνικό.
https://www.youtube.com/watch?v=Ux8TzWYvuQ0
Το μοντέλο μη έχοντας τους κοχλίες να το συγκρατούν άρχισε να ταλαντεύεται επικίνδυνα. Τα ρουλεμάν δεν είχαν πια ανοδικές τάσις μέσα στο Π της δοκού, διότι το μοντέλο ταλαντευόταν μόνο του πάνω στην σιδερένια σεισμική βάση. Αντί των ανοδικών τάσεων τα ρουλεμάν έπαιρναν κρουστικά κτυπήματα από την ταλάντωση της κοιτόστρωσης πάνω στην σεισμική βάση. Τα ρουλεμάν είναι βαμμένα και δεν αντέχουν στην κρούση. Για αυτό και έσπασαν.
Το μοντέλο πάλη δεν έπαθε σχεδόν τίποτα, διότι είχε πολύ ισχυρούς κόμβους ( οριζόντιους και κάθετους ) και διότι δεν ήταν δυνατόν να δοκιμαστεί στις επιταχύνσεις που δοκιμάστηκε το προηγούμενο πείραμα με τους κοχλίες, διότι θα είχαμε πλήρη ανατροπή.
Το συμπέρασμα που βγάζω εγώ είναι ότι αν το μοντέλο ήταν πιο πολλών ορόφων, θα είχε ακόμα περισσότερη ταλάντωση από ότι αυτό των δύο ορόφων....Πρώτο συμπέρασμα είναι ότι αυτό το αντισεισμικό είναι πάρα πολύ απαραίτητο για τα ψιλά κτίρια για να σταματάει την ταλάντωση από τον αέρα, και τον σεισμό.
Αν αυτό το μοντέλο από Ο.Σ του πειράματος ήταν κατασκευασμένο από οπτόπλινθους ( τούβλα ) χωρίς κολόνες, φαντάζεστε και μόνοι σας τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν οι κοχλίες και οι ντίζες. Συμπέρασμα απαραίτητο το αντισεισμικό στην συνεχή δόμηση.
Αυτή είναι η γνώμη μου....θα χαιρόμουν πολύ να μάθω και την δική σας.
Βασικά αυτό που κάνει η ευρεσιτεχνία είναι ότι κάνει πολύ πιο ισχυρά τα άκαμπτα μεγάλα κάθετα στοιχεία, προσδίδοντας σε αυτά μεγαλύτερη αντοχή τόσο στην τέμνουσα, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Υπάρχουν πολλοί σχεδιασμοί για την τοποθέτησή τους, οι οποίοι εξαρτώνται από τις αρχιτεκτονικές ανάγκες σχεδιασμού. -
Αυτό το άρθρο μου θα δημοσιευθεί στο http://www.greekarchitects.gr/
Γενική Περίληψη.
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών.
Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού
έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.
Ένα σημαντικό τμήμα των εξελίξεων για την αντισεισμική ενίσχυση των κατασκευών, αντιτίθεται με τις σύγχρονες αρχιτεκτονικές ανάγκες, οι οποίες απαιτούν όσο το δυνατό ελεύθερες κατόψεις ( μη συμμετρική κατασκευή Ο/Σ ) και μείωση των φερόντων στοιχείων του κτιρίου.
Επίσης, οι αρχιτεκτονικές ανάγκες διαφοροποιούν καθ’ ύψος την επιφάνειας κάλυψης (κάτοψης) του κτιρίου.Τα προβλήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των παραπάνω αρχιτεκτονικών απαιτήσεων είναι είτε η δημιουργία
«μαλακού ορόφου», είτε οι ουσιαστικές αποκλίσεις από την επιθυμητή συμμετρική διάταξη των στοιχείων ακαμψίας, καθώς και την εντονότερη καταπόνηση της κατασκευής, λόγω συγκέντρωσης εντατικών μεγεθών, αλλά και στρεπτομεταφορικών ταλαντώσεων.
Σχεδιάζουμε πλάστιμες κατασκευές, αλλά χρειαζόμαστε και την δυσκαμψία, για τις στρεπτομεταφορικές μετακινήσεις των ασύμμετρων ορόφων.
Σχεδιάζουμε με μεθόδους διαρροής ( ή αλλιώς πλαστικές περιοχές ) οι οποίες είναι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε έναν ισχυρό σεισμό ώστε να προστατέψουμε τα υποστυλώματα από αστοχίες, μεταφέροντας τις διαρροές στις δοκούς.
Ο αναφερθείς σχεδιασμός είναι πολύ χρήσιμος αλλά ανεπαρκής για τις σημερινές αρχιτεκτονικές ανάγκες.
Στην προσπάθειά μου να σχεδιάσω το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα
Α) Σχεδίασα έναν μηχανισμό ο οποίος προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Β) Σχεδίασα πιο αποτελεσματικές μεθόδους διαρροής.
Γ) Σχεδίασα πιο αποτελεσματική μέθοδο για την αποφυγή του μηχανισμού ορόφου
Δ) Σχεδίασα πιο αποτελεσματική μέθοδο για να εδράσω την κατασκευή.
Πως κατόρθωσα να τα συνδυάσω όλα αυτά μαζί?
Βίντεο σχεδιασμού. https://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI
Α) Σχεδίασα έναν μηχανισμό ο οποίος προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Ο μηχανισμός του υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της παρούσας
εφεύρεσης καθώς και ο τρόπος κατασκευής των δομικών
κατασκευών χρησιμοποιώντας τον υδραυλικό ελκυστήρα της
παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποί-
ηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των
δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσι-
κών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι
και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύ-
ρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση (έλξη) της
δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς
την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη
δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυ-
λικού ελκυστήρα δομικών έργων. Αυτός αποτελείται από ένα
συρματόσχοινο το οποίο διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κά-
θετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το
μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά. Στο κάτω άκρο του είναι
πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που πακτώνεται
στο ύψος της θεμελίωσης στα πρανή μιάς γεώτρησης και δεν
μπορεί να ανέλθει. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο,
είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο
οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη
έλξη στο συρματόσχοινο από τον υδραυλικό μηχανισμό και η
αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτω-
μένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή προένταση
στο δομικό έργο η οποία προσδίδει στα άκαμπτα κάθετα στοιχεία μεγαλύτερη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Β) Σχεδίασα πιο αποτελεσματικές μεθόδους διαρροής, τοποθετώντας σεισμικό αρμό στα κομβικά σημεία, με την προσθήκη ελαστομερούς υλικού καθ ύψος, τοποθετημένο μεταξύ των πλακών και του προτεταμένου με το έδαφος άκαμπτου φρεατίου.
Γ) Σχεδίασα πιο αποτελεσματική μέθοδο για την αποφυγή του μηχανισμού ορόφου
Διότι το άκαμπτο προτεταμμένο με το έδαφος φρεάτιο επιτυγχάνει τον έλεγχο των παραμορφωσιακών μεγεθών του κάθετου άξονα του πλάστιμου φέροντα, προερχόμενες από την διαφορά φάσης των καθ ύψος πλακών Το φρεάτιο μη έχοντας διαφράγματα, αφενός, και σαν εξολοκλήρου προτεταμένος φορέας αφετέρου, αποκλείει τον μηχανισμό ορόφου.
Ακόμα η μέθοδος αυτή εξασφαλίζει Απόσβεση και απόκρισηΑπόσβεση αναπτύσσεται σε όλα τα συστήματα που εκτελούν ταλάντωση .
Επίσης, σε πολλές πρακτικές εφαρμογές, προστίθενται ειδικές συσκευές οι οποίες, μέσω της αύξησης της απόσβεσης, οδηγούν σε μείωση της απόκρισης.
Στη δυναμική ανάλυση, ενδιαφερόμαστε για τα αποτελέσματα της απόσβεσης στην απόκριση.
Η κύρια επιρροή της απόσβεσης σε συστήματα που ταλαντώνονται είναι ότι μειώνει το εύρος της απόκρισης.
Ως συνέπεια, η ελεύθερη ταλάντωση σταματά όταν, μετά την αρχική διέγερση, η κατασκευή αφήνεται ελεύθερη να ταλαντωθεί.
Στις εξαναγκασμένες ταλαντώσεις, η απόσβεση γρήγορα εξαλείφει το παροδικό μέρος της απόκρισης και μειώνει το εύρος της μόνιμης απόκρισης.
Η απόσβεση επηρεάζει σημαντικά την απόκριση κατασκευών που υφίστανται φορτία μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.
Η απόσβεση επηρεάζει την απόκριση η οποία υπόκειται σε πολλές αλλαγές κατά τη διάρκεια των οποίων καταναλώνεται ενέργεια.
Η πρόσθετη απόσβεση παράγεται από ειδικές συσκευές απόσβεσης ενσωματωμένες στην κατασκευή.
Είναι συνήθως κυλινδρικά συστήματα με ένα εσωτερικά τοποθετημένο έμβολο και γεμάτα με υδραυλικό υγρό.
Η ενδογενής απόσβεση παράγεται από δυνάμεις που αναπτύσσονται στο εσωτερικό των κυλινδρικών συστημάτων, αναπτύσσοντας μοριακή τριβή στα υδραυλικά υγρά, η οποία μετατρέπετε σε θερμική ενέργεια.
Η κατανάλωση ενέργειας στο υδραυλικό σύστημα είναι μια πολύπλοκη διεργασία που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την πίεση που εφαρμόζεται στην διεπιφάνεια των υγρών, του εμβόλου, και του θαλάμου.Οι δυνάμεις που προκαλούν κατανάλωση ενέργειας ονομάζονται δυνάμεις απόσβεσης και πάντα αντιτίθενται στην κίνηση του συστήματος που εκτελεί ταλάντωση.
Η μέθοδος σχεδιασμού στο πάρα πάνω βίντεο εξασφαλίζει απόσβεση- Οριζοντίως στην βάση
- στο ύψος των ( διαφραγμάτων ) πλακών και του φρεατίου. ( σεισμικός αρμός )
- στο δώμα, που είναι τοποθετημένο το υδραυλικό σύστημα.
Και όλα αυτά, χωρίς να καταργεί την πλαστιμότητα του φέροντα, που από μόνη της και αυτή είναι ένας μηχανισμός απόσβεσης σεισμικής ενέργειας.
Δ) Σχεδίασα πιο αποτελεσματική μέθοδο για να εδράσω την κατασκευή.
Διευκρίνηση φορτίσεων προέντασης, που εφαρμόζονται μεταξύ δώματος και εδάφους
Όταν ο μηχανισμός του υδραυλικού συστήματος εφαρμόζει προένταση μεταξύ εδάφους και δώματος, εσείς νομίζετε ότι το έδαφος θα υποχωρήσει γιατί είναι μαλακό, και δέχεται περισσότερα φορτία από την πρόσθετη φόρτιση της προέντασης
Δεν συμβαίνει όμως αυτό.
Όταν λέμε ότι ο μηχανισμός του υδραυλικού συστήματος εφαρμόζει προένταση μεταξύ εδάφους και δώματος, στην πραγματικότητα αυτό που γίνεται είναι ότι εξασκούνται φορτία προέντασης μεταξύ βάσης και δώματος, και την ίδια στιγμή φορτίσεις προς στα πρανή της γεώτρησης.
Δηλαδή ποτέ ο υδραυλικός ελκυστήρας δεν φορτίζει το έδαφος με πρόσθετες κάθετες φορτίσεις πέραν των στατικών φορτίσεων του φέροντα,
όταν εφαρμόζουμε την προένταση
Απεναντίας βοηθάει το έδαφος να μην πάθει καθίζηση από τα φορτία της κατασκευής, λόγο των πλάγιων φορτίσεων που εξασκεί στα πρανή της γεώτρησης.Δηλαδή είναι ένας μηχανισμός που πακτώνεται στα πρανή της γεώτρησης,
στηρίζοντας την βάση, και ταυτόχρονα εφαρμόζει προένταση στα κάθετα στοιχεία, πλην του εδάφους.
Το έδαφος δηλαδή δεν δέχεται ουδεμία προένταση.
Αυτός ο μηχανισμός είναι ισχυρός τόσο στα κάθετα, όσο και στα ανοδικά φορτία, προστατεύοντας τον φέροντα και από την ταλάντωση, και από την καθίζηση του εδάφους.Η αιτία βρίσκεται στον μηχανισμό της άγκυρας, και συγκεκριμένα στους δύο σωλήνες που φέρει.
http://postimage.org/image/2dmcy79yc/
Αυτοί οι σωλήνες έχουν διαφορετική διάμετρο, έτσι ώστε ο ένας να ολισθαίνει μέσα στον άλλον.
Ο εσωτερικός σωλήνας είναι συνδεδεμένος με τον τένοντα.
Ο εξωτερικός σωλήνας που είναι και ο υποδοχέας του τένοντα, καταλήγει κάτω από την βάση, και αυτός είναι η αιτία που η βάση δεν υποχωρεί όταν το έδαφος τείνει να παραμορφωθεί, λόγο στατικών φορτίων και από την επιβολή φορτίσεων προερχόμενες από την προένταση.
Αυτός ο σωλήνας όταν δέχεται τα φορτία της βάσης, τείνει να υποχωρήσει κάθετα.
Αδυνατεί όμως να υποχωρήσει κάθετα, διότι είναι συνδεδεμένος με πίρους και μπάρες πυραμοειδούς μορφής, στο άλλο άκρο του, οι οποίες μπάρες μεταβιβάζουν τα φορτία της βάσης στα πρανή της γεώτρησης.
Αυτή η μεταβίβαση των φορτίων μέσο των μπαρών, υποβοηθείται και από τις άλλες πυραμοειδούς μορφής μπάρες οι οποίες είναι ανεστραμμένες και συνδεδεμένες με τον εσωτερικό σωλήνα του τένοντα.
Κατ αυτόν τον τρόπο, οι μπάρες σπρώχνουν κατά ένα σημείο από διαφορετική κατεύθυνση, και αποκλείουν την ολίσθηση στα πρανή της γεώτρησης.
Η πάνω σωλήνα μεταβιβάζει τάσεις της βάσης στα πρανή της γεώτρησης, και η κάτω σωλήνα μεταβιβάζει τάσεις του τένοντα στα πρανή της γεώτρησης.http://postimage.org/image/2mlql3ag4/
Δηλαδή έχουμε ένα νέο είδος πασσάλου τριβής, με το επιπλέον πλεονέκτημα την συνεχή τάση στα πρανή της γεώτρησης που εφαρμόζεται μέσο του τένοντα και των στατικών φορτίων του φέροντα.
Άρχισα να κάνω δικά μου πειράματα για να ελέγξω πρώτον την πρόσθετη ακαμψία και αντοχή στις τέμνουσες που προσδίδει η ευρεσιτεχνία σε άκαμπτες κατασκευές.
Σας παρουσιάζω τα αποτελέσματα των πειραμάτων που διεξήχθηκαν πάνω στην ίδια πλαισιωτή κατασκευή ( μοντέλο ) με και χωρίς το σύστημα της ευρεσιτεχνίας.
Η δοκιμές διεξήχθηκαν σε διαφορετικές επιταχύνσεις.
Πείραμα με το σύστημα της ευρεσιτεχνίας.- https://www.youtube.com/watch?v=8ubLKyyO2q0
- https://www.youtube.com/watch?v=zOyoEWpvsjM
- https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA
Πείραμα χωρίς το σύστημα της ευρεσιτεχνίας, σε πολύ μικρότερη επιτάχυνση, λόγο κινδύνου ανατροπής του μοντέλου.
https://www.youtube.com/watch?v=Ux8TzWYvuQ0
1)Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα που βγάζω εγώ είναι ότι αν το μοντέλο ήταν πιο πολλών ορόφων, θα είχε ακόμα περισσότερη ταλάντωση από ότι αυτό των δύο ορόφων....Πρώτο συμπέρασμα είναι ότι αυτό το αντισεισμικό είναι πάρα πολύ απαραίτητο για τα ψιλά κτίρια για να σταματάει την ταλάντωση από τον αέρα, και τον σεισμό, καθώς και για να εφαρμοσθεί στην πρώτη μέθοδο με το κεντρικό φρεάτιο ώστε να ελέγχει την πλαστιμότητα του φέροντα που πάλλεται γύρο του.
Ακόμα
Αν αυτό το μοντέλο από Ο.Σ του πειράματος ήταν κατασκευασμένο από οπτόπλινθους ( τούβλα ) χωρίς κολόνες, φαντάζεστε και μόνοι σας τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν οι κοχλίες και οι ντίζες.
2)Συμπέρασμα απαραίτητο το αντισεισμικό στην συνεχή δόμηση.
Βασικά αυτό που κάνει η ευρεσιτεχνία είναι ότι κάνει πολύ πιο ισχυρά τα άκαμπτα μεγάλα κάθετα στοιχεία, προσδίδοντας σε αυτά μεγαλύτερη αντοχή τόσο στην τέμνουσα, όσο και στις πλάγιες φορτίσεις.
Υπάρχουν πολλοί σχεδιασμοί για την τοποθέτησή του συστήματος οι οποίοι εξαρτώνται από τις αρχιτεκτονικές ανάγκες σχεδιασμού.
Το νέον της ευρεσιτεχνίας είναι ότι πακτώνει την κατασκευή στο έδαφος αφενός, και αφετέρου εισάγει ένα ( νέο ) καθοδικό φορτίο στους κόμβους της ανώτατης στάθμης του δώματος, αντίθετης φοράς προς την ανοδική τάση του, προερχόμενη από την ταλάντωση που προκαλεί ο σεισμός.
Αυτό το κάθετο φορτίο στους ανώτατους κόμβους ( απόκριση στην άνοδο του δώματος ) έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της ταλάντωσης του δομικού έργου, η οποία είναι υπεύθυνη για τις παραμορφώσεις και αστοχίες του έργου.
Με λίγα λόγια εισάγει μία νέα απόκριση στην άνοδο του δώματος, η οποία δεν υφίσταται στις σχεδιαζόμενες κατασκευές σήμερα.
Από την άλλη αυτή η κάθετη τάση
α) μειώνει τις ιδιοσυχνότητες
β) έχει καλύτερη απόκριση προς τον μηχανισμό ορόφου, διότι δεν υπάρχουν διαφράγματα
γ) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς σινάφιας που υφίσταται στη διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα.
Αν αποφασίσουμε να επιβάλουμε και μερική προένταση στα κάθετα στοιχεία, ( μέσο του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας ) αυτό θα το κάνουμε μόνο για να αυξήσουμε την ενεργό διατομή και για να αυξήσουμε την ικανότητα των υποστυλωμάτων, προς την διάτμηση και να βελτιώσουμε τα λοξά βέλη, και τον λοξό εφελκυσμό, και την τέμνουσα βάσης.
Η προένταση όμως καταπονεί με περισσότερα φορτία θλίψης τις διατομές, και η απαίτηση χρησιμοποίησης ισχυρότερου σκυροδέματος είναι δεδομένη.
Όσο για την οπή μεταξύ του φρεατίου και των πλακών, υπάρχουν λύσεις προς διερεύνηση.- Λύση είναι η τοποθέτηση σκληρού φελιζόλ γύρο από το φρεάτιο, και κατασκευή παχιάς πλάκας με διαδοκίδες.
- Λύση είναι διπλό τοιχίο στο φρεάτιο, με προσθήκη φελιζόλ μεταξύ των δύο φρεατίων. Το μέσα προτεταμένο, το εξωτερικό ( με διαφράγματα ) για να στηρίζει της πλάκες.
- Λύση είναι σιδηροδοκός σχήματος Γ πακτωμένος περιμετρικά με το φρεάτιο, ( κάτω από τα διαφράγματα ) Επάνω στον γωνιακό σιδηροδοκό εφέδρανα που θα στηρίζουν την πλάκα, και σεισμικό αρμό μεταξύ πλάκας και φρεατίου.
Εγώ πιστεύω ότι η πρώτη είναι η λύση, και μάλιστα το ιδανικό θα ήταν αν το φρεάτιο και η οπή της πλάκας είχαν κυκλικό σχήμα.
Ακόμα...
Ο τρόπος που δουλεύει το φρεάτιο, έχει σχέση με το γεωμετρικό σχήμα που παίρνει στο χώρο το κτίριο κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Η ενέργεια που αποθηκεύεται στο κτίριο μοιάζει με αυτήν ενός ελατηρίου που παραμορφώνεται. Δηλ. έχει σχέση με την παραμόρφωσή του και τις ασκούμενες δυνάμεις. Όταν μιλάμε για σεισμική απόκριση αυτό ακριβώς εννοούμε, δηλ. 'την παραμόρφωση και τα φορτία που αναπτύσσονται στο κτίριο, εξ αιτίας της εδαφικής κίνησης στη βάση της κατασκευής'. Το κτίριο κατά την σεισμική του ταλάντωση παίρνει διάφορες γεωμετρικές μορφές. Αυτές οι ιδιομορφές του αντιστοιχούν στις ιδιοπεριόδους του και είναι τόσες όσοι οι βαθμοί της ελευθερίας κίνησής του.
Αυτές ακριβώς οι ιδιομορφές καθορίζουν το είδος του στατικού φορέα και για την περίπτωση του φρεατίου βρίσκονται μεταξύ δύο οριακών καταστάσεων - στατικών συστημάτων. Η μία μπορεί να περιγραφεί σαν μία συνεχής δοκός με ανυποχώρητες στηρίξεις στις θέσεις των πλακών και πάκτωση στη βάση του φρεατίου και η άλλη με έναν εντελώς ελεύθερο πρόβολο πακτωμένο στη βάση μιας κοιτόστρωσης η οποία έχει όριζόντια σεισμική μόνωση.
Μία διευκρίνηση ακόμα.... Η πρώτη ( προτεταμένο φρεάτιο ) δίνει στην δεύτερη πλάστιμη κατασκευή την ελευθερία κινήσεων που χρειάζεται να έχει τοποθετώντας όλο και μεγαλύτερο σεισμικό αρμό καθ ύψος, στο ύψος των διαφραγμάτων, ώστε να αποφύγει την μεταφορά φορτίων προς τους κάτω ορόφους, η οποία θα προερχόταν από την πρωταρχική κρούση των πάνω πλακών με το φρεάτιο.
Άλλη μία διευκρίνηση...είναι ότι ο πλάστιμος φορέας δεν είναι πακτωμένος με το έδαφος διότι του έχω τοποθετήσει εφέδρανα, ή αυτή την άλλη οριζόντια σεισμική μόνωση της φωτογραφίας.
Τόσο οι καθ ύψος διαφορετικοί σεισμικοί αρμοί, όσο και η οριζόντια σεισμική μόνωση που τοποθέτησα στην μέθοδο, πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν στη βάση υπολογισμού των παραμορφώσεων.
-
Τα πράγματα φίλοι μου είναι πολύ απλά.... και άνθρωποι όπου δεν έχουν γνώσεις μηχανικού μπορούν να καταλάβουν ότι την βίδα την χρησιμοποιούμε για να στερεώσουμε πράγματα.
Ότι κάνει μία βίδα κάνει και η ευρεσιτεχνία αυτή.
Οι βίδες χρησιμοποιούνται για χιλιάδες πολλές μικρές εργασίες στερέωσης.
Γιατί να μην υπάρχει και μία μεγάλη βίδα που να βιδώνει όλες τις μεγάλες κατασκευές?
Το είδαμε στο πείραμα που έκανα ότι δεν υπάρχει περίπτωση άλλη κατασκευή να σταθεί πάνω στην σεισμική βάση που κατασκεύασα.
Όταν νομίζετε ότι μπορείτε να σχεδιάσετε κατασκευή η οποία θα μπορέσει να σταθεί πάνω στην σεισμική μου βάση, να μου το πείτε να την κατασκευάσω και να την δοκιμάσουμε αν αντέχει. -
- Σχεδιάζουμε πλάστιμες κατασκευές, αλλά χρειαζόμαστε και την στρεπτική ακαμψία για να σταματήσουμε την στρέψη των ασύμμετρων ορόφων.
- Σχεδιάζουμε με μεθόδους διαρροής ( ή αλλιώς πλαστικές ζώνες ) οι οποίες είναι προεπιλεγμένες περιοχές αστοχίας ώστε να είναι οι πρώτες που αστοχούν-διαρρέουν σε έναν ισχυρό σεισμό.
.. βελτίωσα αυτούς τους δείκτες της πλαστιμότητας, της στρεπτικής ακαμψίας, και των πλαστικών περιοχών.
Η ευρεσιτεχνία μου εξασφαλίζει
α) Στα κάθετα στοιχεία που θέλουμε να είναι άκαμπτα ....1) μεγαλύτερη ακαμψία 2) αντοχή στην τέμνουσα 3) μεγαλύτερη αντοχή στις πλάγια φορτίση 4) μικρότερη παραμόρφωση 5) ισχυρή θεμελίωση.
β) Καλύτερη μεθοδο διαρροής, ή αλλιώς πλαστικές ζώνες
Βίντεο σχεδιασμού. https://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI
Πως ..? Η ευρεσιτεχνία μου εξασφαλίζει ....
α) Στα κάθετα στοιχεία που θέλουμε να είναι άκαμπτα ....1) μεγαλύτερη ακαμψία 2) αντοχή στην τέμνουσα 3) μεγαλύτερη αντοχή στις πλάγια φορτίση 4) μικρότερη παραμόρφωση 5) ισχυρή θεμελίωση.?
Με την προένταση, την πάκτωση της κατασκευής με το έδαφος, και με την κάθετη αντίδραση στο δώμα.β) Στο πάρα πάνω βίντεο βλέπουμε δύο στατικά συστήματα...το ένα μέσα στο άλλο.
Η πρώτη προτεταμένη άκαμπτη κατασκευή έχει 1) μεγαλύτερη ακαμψία 2) αντοχή στην τέμνουσα 3) μεγαλύτερη αντοχή στις πλάγια φορτίση 4) μικρότερη παραμόρφωση 5) ισχυρή θεμελίωση,...για να αντέξει τις κρούσεις από τον πλάστιμο φορέα και να σταματάει την παραμόρφωση του κάθετου άξονά του. ( την διαφορά φάσης των πλακών, οι οποίες παραμορφώνουν τον κάθετο άξονα σε σχήμα S )
Δηλαδή ο άκαμπτος φορέας ελέγχει τις παραμορφώσεις του πλάστιμου φορέα, ώστε αυτός να μην περάσει στα όρια διαρροής.
Πάμε καλά μέχρι εδώ?
Στο ύψος των πλακών δημιούργησα σεισμικό αρμό για δύο λόγους.
1)Ο σεισμικός αρμός μεγαλώνει σταδιακά στους πάνω ορόφους για να αποφύγω την μεταφορά φορτίων προς τους κάτω ορόφους, η οποία θα προερχόταν από την πρωταρχική κρούση της πάνω πλάκας - με το φρεάτιο του ανελκυστήρα
Δες το σχέδιο αυτό http://s5.postimg.org/rllh3dhzb/002.jpg
2)Για να διαχωρίσω τα άκαμπτα κάθετα στοιχεία από τα πλάστιμα, για καλύτερη συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο στατικών συστημάτων.
Ο σεισμικός αρμός δίνει στον πλάστιμο φορέα, απεριόριστο βαθμό ελευθερίας κινήσεων προς όλες κατευθύνσεις ο οποίος πλάστιμος φορέας από μόνος του είναι ένας μηχανισμός απόσβεσης σεισμικής ενέργειας.
Πρόσθετη Απόσβεση σεισμικής ενέργειας εξασφαλίζει η ευρεσιτεχνία του βίντεο..στο- Στο υδραυλικό σύστημα στο δώμα.
- Στον σεισμικό αρμό
- Στην οριζόντια σεισμική μόνωση
Αυτά τα δύο στατικά συστήματα μπορούν να συνεργαστούν μαζί όπως βλέπουμε στο βίντεο, https://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI
ή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο το άκαμπτο δομικό στοιχείο μόνο του για να κατασκευάσουμε άκαμπτες κατασκευές, όπως δείχνουν τα link.
https://www.youtube.com/watch?v=Q6og4VWFcGA
http://postimg.org/image/poaeawzrj/
Από την άλλη αυτή η κάθετη αντίδραση που εφαρμόζει η ευρεσιτεχνία στο δώμα..
α) μειώνει τις ιδιοσυχνότητες και το εύρος της ταλάντωσης σημαντικά.
β) έχει καλύτερη απόκριση προς τον μηχανισμό ορόφου, διότι δεν υπάρχουν διαφράγματα
γ) Απαλείφει το πρόβλημα της ανεπαρκούς σινάφιας που υφίσταται στη διεπιφάνεια σκυροδέματος χάλυβα.
Αν αποφασίσουμε να επιβάλουμε και μερική προένταση στα κάθετα στοιχεία, ( μέσο του μηχανισμού της ευρεσιτεχνίας ) αυτό θα το κάνουμε μόνο για να αυξήσουμε την ενεργό διατομή και για να αυξήσουμε την ικανότητα των υποστυλωμάτων, προς την διάτμηση και να βελτιώσουμε τα λοξά βέλη, και τον λοξό εφελκυσμό, και την τέμνουσα βάσης.
Αν συμφωνείτε με αυτά που λέω, θεωρώ ότι είναι μεγάλο σκάνδαλο εκ μέρους των αρμόδιων φορέων, που δεν με βοηθούν πάνω στην εφαρμοσμένη έρευνα που κάνω μόνος μου.
Αν διαφωνείτε εδώ είμαι να σας απαντήσω... -
Σε αυτό το βίντεο υπάρχουν δύο διαφορετικά μοντέλα.
https://www.youtube.com/watch?v=AnPr5wDi6So
Μόλις το βίντεο αρχίζει, βλέπουμε το πρώτο μοντέλο που είναι από τούβλα να αστοχεί αμέσως.
Παρατηρούμε τον κάθετο άξονα των λαμπάδων και των γωνιών, να παρουσιάζει μία μετατόπιση πότε δεξιά και πότε αριστερά.
Αυτή η μετατόπιση του κάθετου άξονα των γωνιών, αναγκάζει τα πρέκια να σηκωθούν προς τα πάνω.
Υπάρχει όμως το βάρος της κατασκευής, που έρχεται σε αντίθεση με την άνοδο που έχει το πρέκι.
Το βάρος υπερνικά την άνοδο που έχει το πρέκι, και βλέπετε εμφανέστατα την αστοχία ( κρακ )
Θέλετε και άλλο πείραμα για να το καταλάβετε?
Αυτό σας το λέω χρόνια τώρα και δεν το καταλαβαίνετε.
Στο ίδιο βίντεο, στο πρώτο λεπτό, βλέπουμε μια συμπαγή άκαμπτη κατασκευή ( χωρίς αρμούς χτισίματος ) πολύ πιο ισχυρή από την οπτοπλινθοδομή.
Σαν άκαμπτη και ισχυρή που είναι, αντιδρά αλλιώς.
Οι κόμβοι αντέχουν και πάει βόλτα πάνω στην σεισμική βάση.
Αν όμως το πλάτος παλινδρόμησης ήταν πιο μεγάλο, και το ύψος αυτού του μοντέλου μεγαλύτερο, ( θα άντεχαν οι κόμβοι ) αλλά θα επερχόταν ανατροπή λόγο μεγάλης ροπής, διότι στα ψιλά κτίρια υπάρχει ψιλό κέντρο βάρους.
Θα αντιδρούσε δηλαδή σαν αυτό το μοντέλο στο πείραμά μου.
https://www.youtube.com/watch?v=Ux8TzWY ... vEulYCex2A
Τώρα αν το μοντέλο είχε μικρές κολόνες, και πολλούς ορόφους, θα έσπαγε στους κόμβους όπως έσπασε το πρώτο πείραμα της οπτοπλινθοδομής. ( για τον ίδιο ακριβός λόγο )
Το φάρμακο το ξέρετε... αν ήταν πακτωμένα στο δώμα με την βάση, κανένα από τα πάρα πάνω μοντέλα δεν θα είχε αστοχία.
Ούτε ρωγμές θα βλέπατε στους κόμβους, ούτε ανατροπή θα πάθαινε το μοντέλο, ούτε βόλτα θα πήγαινε.
Θα αντιδρούσε έτσι https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy ... 4-overview
Αν αυτά που είπα δεν δείχνουν την αλήθεια,
τότε τι άλλο να σας πω.....πειράματα δεν είναι αυτά? ..τι άλλο θέλετε? -
Αν έχετε απορίες για την προηγούμενη ανάρτηση, εδώ είμαι να σας τις λύσω.
Εγώ εξετάζω που έχει πρόβλημα ο σημερινός αντισεισμικός σχεδιασμός, και δείνω την λύση.
Δεν εξετάζω διατομές, αντοχές, και επιταχύνσεις.
Εξετάζω μία νέα μέθοδο σχεδιασμού, που λύνει υπάρχοντα προβλήματα του σημερινού αντισεισμικού σχεδιασμού.
Με αυτά που σας είπα, κάνω κουρελόχαρτο τον Ελληνικό αντισεισμικό κανονισμό, ο οποίος δεν μου επιτρέπει να χρησιμοποιήσω την μέθοδό μου στις κατασκευές.
Δηλαδή ο αντισεισμικός σχεδιασμός σήμερα, επιβάλει σε όλες τις αριστερές κολόνες μιας κατασκευής, ( μέσο της δοκού που είναι ενωμένες στον κόμβο,) να σηκώσουν τις δεξιές κολόνες και όλο το βάρος του σπιτιού σούζα.
Αυτό δεν μπορεί να το κατορθώσει διότι κανένας κόμβος στον κόσμο ( όσο οπλισμό και να έχει ) δεν μπορεί να αντέξει αυτήν την ροπή που δημιουργεί ο συνδυασμός ταλάντωσης και στατικών φορτίων.
Εγώ σταματώ την ταλάντωση οπότε και την προσπάθεια των αριστερών κολονών να σηκώσουν σούζα τις δεξιές, και ούτω καθεξής εναλλάξ.
Οπότε σταματώ και την ροπή στον κόμβο.
Θα μου πείτε τώρα...και που οδηγώ αυτές τις φορτίσεις του σεισμού?
Τις εκτρέπω και τις οδηγό στην κάθετη διατομή της κολόνας.
Η εκτροπή αυτή είναι προιόν της πάκτωσης δώματος εδάφους, διότι κατά την ταλάντωση επέρχεται μία αντίδραση στην άνοδο του δώματος, και στην αντικριστή άκρη στο Π της βάσης, σταματώντας την μεγάλη ταλάντωση.
Ταλάντωση = παραμόρφωση = αστοχία. -
Όλες οι ευρεσιτεχνίες στην Ελλάδα έχουν αυτή την κατάληξή..γιατί?
Υπάρχει λόγος? Πηγή http://www.rieas.gr/research-areas/gree ... -2013.html -
Σε έφαγαν τα κυκλώματα ε;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Σε έφαγαν τα κυκλώματα ε;Το να στέκομαι ακόμα όρθιος και να τους τα χώνω,... μάλλον φαίνεται ότι τα βραχυκύκλωσα τα κυκλώματα.
-
-
**Δεν έχω το δικαίωμα **
-
Ο μοχλός και ο φέρον οργανισμός
Η σχέση του μοχλού με τον σκελετό της οικοδομής είναι μεγάλη.
Μοχλοί είναι όλα τα οριζόντια στοιχεία, και υπομόχλια όλα τα κάθετα στοιχεία.
Με ένα μοχλό μπορούμε να μετακινήσουμε μεγάλα φορτία διότι πολλαπλασιάζουμε την αρχική δύναμη που εφαρμόζουμε.
Εξαρτάτε από την θέση που τοποθετούμε το υπομόχλιο.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ss.svg.png
Αν το υπομόχλιο είναι στο κέντρο, και οι δυνάμεις των άκρων είναι ίδιες, τότε έχουμε ισορροπία.
Αλλιώς οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστρεπτικές.
http://www.gpseminars.gr/LH2Uploads/Ite ... onymos.jpg
Αν όμως στο μέρος του υπομοχλίου έχουμε πάκτωση, τότε δημιουργείτε ροπή, και στρέψη στον κόμβο.
Αυτό συμβαίνει στους κόμβους ενός σκελετού οικοδομής, όπου η δύναμη είναι το φορτίο της κατασκευής, το οποίο πολλαπλασιάζετε στον κόμβο, ο οποίος έχει τον ρόλο που έχει το υπομόχλιο. ( υπομόχλιο = σημείο συμβολής υποστυλώματος δοκού )
Δηλαδή εσείς οι μηχανικοί πιστεύεται ότι ο κόμβος μπορεί να αντέξει το βάρος της κατασκευής πολλαπλασιαζόμενο εκατοντάδες φορές στον κόμβο.
Είναι αστείο και μόνο που το σκέπτεστε.
Ο μοχλός της δοκού ενεργοποιείτε μόνο κατά την ταλάντωση που προκαλεί ο σεισμός.
Αν δεν σταματήσετε την ταλάντωση του σκελετού, κάθε φορά που θα γίνετε σεισμός θα αναθεωρείτε τον αντισεισμικό κανονισμό, βάζοντας περισσότερο οπλισμό.
Αυτό κάνει πολύ πιο ακριβή μία κατασκευή....δεν την κάνει η ευρεσιτεχνία μου.
Το άλλο πρόβλημα που έχετε είναι η σινάφια του οπλισμού με το σκυρόδεμα.
Το υπομόχλιο διαχωρίζει τις δυνάμεις εφελκυσμού σε δεξιές και αριστερές
Υπάρχει εμφανή διαφορά δυναμικού στον κόμβο ως προς την σινάφια, του δεξιού και του αριστερού μέρους της δοκού, και του υποστυλώματος.
Επειδή είναι αδύνατον ο κόμβος να παραλάβει αυτά τα φορτία, η αντοχή του φέροντα εξαρτάτε μόνον από την ελαστικότητα ( πλαστιμότητα ) των υποστυλωμάτων.
Για τον λόγο αυτό σας αρέσει η πλαστιμότητα, διότι μέχρι σήμερα δεν είχατε άλλη εναλλακτική λύση.
Αν η πάκτωση του οπλισμού εφαρμόζετε εξωτερικά του σκυροδέματος, και όχι με την σινάφια, τότε καταργείται η διαφορά δυναμικού, διότι ο εφελκυσμός μετατρέπετε σε εξωτερικά φορτία θλίψης που αντέχει το σκυρόδεμα.
Αυτήν την λύση σας την δίνω στο πιάτο, και εσείς κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε γιατί τα αλλάζει όλα.
Η λύση που σας δίνω καταργεί την σχέση μοχλού υπομοχλίου, και το πρόβλημα διαφοράς δυναμικού στην σινάφια.
Και να το αποτέλεσμα. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy ... vEulYCex2AΚαι εσείς αντί να με βοηθήσετε, υποστηρίζεται ξενόφερτους αντισεισμικούς κανονισμούς, για τους οποίους μάλιστα έχετε συγκροτήσει και επιτροπή υπεράσπισης του ΕΑΚ, και τους έχετε βάλει και ΚΑΝ.ΕΠΕ για να κάθονται για όσους τον δέχονται. .
Είναι σκάνδαλο να συνεχίζετε να σχεδιάζετε λάθος, διότι φέρνετε την ευθύνη για ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. -
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πειράματος είναι.
The most rapid acceleration in this experiment is- In 60 seconds covered 45.52 meters.
2 ) Width 22 cm ... reciprocation .
3 ) In one minute made 216 runs of 22 cm
4 ) The width of the regression went through the 22 cm in 0.28 of a second .
maximum velocity of shaking at the base was 45.52/60 (= 0.76 meters per second)
the exciting time period was 0.28 sec
The exciting frequency which i assume , on the basis of provided data, is 3.8 Hz.
At different points on Earth, objects fall with an acceleration between 9.78 and 9.82 m/s2 depending on altitude, with a conventional standard value of exactly 9.80665 m/s2 (approx. 32.174 ft/s2).
I do not know how much (g) is the acceleration.
Can you tell me how much (g) is ;
In this video https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy ... 4-overview
from 2.40 minutes to 2.50 minutes ( in 10 seconds) I counted 36 times x 22 cm .
I forgot to tell you that the base goes up and down 8 cm
Does this also move the same time.
This Artisans earthquake is strong for a small model , ... yes or no ;Other technical features .
Concrete .. consists of four parts sand and one part cement . (Not gravel )
the quality of the concrete can not be matched to known C16/20
The width of the base is regression 22cm
Regression from 108 up to 216 strokes per minute of 22 cm
Model Dimensions Width 1.1 x Depth 1.1 x Height 1.3 m
Plates 4 cm width
Walls 4 cm thickness
By raft 5 cm thickness
SCALE 1 to 7 in actual size area of 64 sq.m per floor .
Weight 1300 kg
armature
Double steel mesh everywhere diameter 1,5 mm, steel mesh eyes , 5 x 5 cm
Tendons 5 mm diameter wrapped in five layers of duct tape to prevent the connection of concrete - steel - In 60 seconds covered 45.52 meters.
Ο seismic και το αντισεισμικό