-
Σκέφτομαι να αλλάξω άμεσα τα αμορτισέρ στην w211 και είμαι ανάμεσα σε 2 επιλογές: την κλασσική επιλογή των Bilstein Β6 που φοράει τώρα (στην εργοστασιακή τους όμως συνθήκη*) και στην άλλη λύση των koni sport (κίτρινα ρυθμιζόμενα). Θα ήθελα τις γνώμες σας.
Αρχική θέση: η χρήση των νορμάλ ελατηρίων της ΜΒ, αλλά ψήνομαι να πάω και σε καλύτερα χωρίς όμως να χαμηλώσει το αυτοκίνητο. Επίσης ακόμη μια παράμετρος είναι ότι τείνω προς πιο μαλακή/άνετη ανάρτηση από την τωρινή (δεν θα πήγαινα όμως στα μαμά sachs).
ΥΓ. * Αναφέρομαι σε εργοστασιακη συνθήκη γιατί τα Bilstein Β6 τώρα είναι ανακατασκευασμένα και αρκετά σκληρά. -
Τα B6 πάντως και μαμά μαλακά δεν είναι.... Μήπως εννοείς τα Β4;
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Τα B6 πάντως και μαμά μαλακά δεν είναι.... Μήπως εννοείς τα Β4;Όχι,... εννοώ τα Β6. Όταν ήταν στη εργοστασιακή τους συνθήκη, ήταν σφιχτά αλλά μέσα στα όρια της άνεσης και της καλής ποιότητας κύλισης. Μετά από την ανακατασκευή που τους έκανα (όταν είχαν ήδη γράψει 140.000 χλμ περίπου ) έγιναν σκληρά - βέβαια με κορυφαία συμπεριφορά σε στροφιλίκια. Τώρα το αυτοκίνητο, κοπανάει σε εγκάρσιες ανωμαλίες, πολύ μάλιστα αν πέσει σε λακούβες, και σε ανώμαλο οδόστρωμα τρίζει ολόκληρο, και θα έλεγα ότι επηρεάζεται η πορεία του και από τις ανωμαλίες του εδάφους. Αυτό δεν το έκανε με τα εργοστασιακά b6, ήταν σφιχτό αλλά δεν κοπάναγε. Τώρα σκέφτομαι ως επιλογή και τα koni ή κάποια άλλη λύση που να προσφέρει πιο σφιχτή συμπεριφορά από τα sachs, με την ίδια όμως ποιότητα κύλισης.
-
Το πιθανότερο,να μήν 'συνεργάζεται' το ελατήριο.. άν είναι μαλακώς προοδευτικό,θα κοπανάει αβέρτα!!!...θέλεις αντίστοιχα σκληρό ελατήριο.....μόνο έτσι θα δουλέψει!!
-
Ο χρήστης ohristou έγραψε:
Για corsa c 1.4 τι προτεινετε. KYB excel-g η SACHS adventage; Αν ξερετε και τιμές;Το δεύτερο είναι πιο 'ανεκτικό' σε σχέση με το πιο σκληρό KYB.......
-
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Το πιθανότερο,να μήν 'συνεργάζεται' το ελατήριο.. άν είναι μαλακώς προοδευτικό,θα κοπανάει αβέρτα!!!...θέλεις αντίστοιχα σκληρό ελατήριο.....μόνο έτσι θα δουλέψει!!ευχαριστώ για την απάντηση, αλλά όταν πρωτοέβαλα τα Β6 συνεργαζόταν πολύ καλά με τα εργοστασιακά ελατήρια. Το φαινόμενο του κοπανήματος άρχισε μετά την ανακατασκευή. Ίσως όπως γράφεις να χρειάζεται τώρα πιο σκληρά ελατήρια, αλλά δεν θα πάω σε τέτοια λύση. Μάλλον θα ακολουθήσω την (δική μου) πεπατημένη και θα ξαναβάλω καινούργια Β6. Ρώτησα και η τιμή που μου δώσανε είναι 630 περασμένα και ευθυγράμμιση. Τί λέτε για την τιμή;
-
Τα Β6 ειναι για μαμα ελατηρια
Αυτα φοραει και μενα η slk μου -
Ο χρήστης touring the m3 1.6 έγραψε:
Για corsa c 1.4 τι προτεινετε. KYB excel-g η SACHS adventage; Αν ξερετε και τιμές;
Το δεύτερο είναι πιο 'ανεκτικό' σε σχέση με το πιο σκληρό KYB.......
Oταν λες πιο αθεκτικο εννοεις οτι κραταει για παραπανω χιλιομετρα; Για πες μου αν μπορεις μια ταξη μεγεθους ποσο κραταει το ενα και ποσο το αλλο. Τα sachs ειναι πιο ακριβα; Ειναι και τα δυο αεριου λαδιου;
-
Ανεκτικό......όχι τόσο σκληρό κατα κάποιο τρόπο......Αερίου-Λαδιού και τα δύο.....Περίπου ίδιες τιμές,με εύρος40 ευρώ ένθεν κακείθεν,στα 300 με περαστικά!!
-
Ο χρήστης XENO έγραψε:
....Μάλλον θα ακολουθήσω την (δική μου) πεπατημένη και θα ξαναβάλω καινούργια Β6. Ρώτησα και η τιμή που μου δώσανε είναι 630 περασμένα και ευθυγράμμιση. Τί λέτε για την τιμή;Πάντως για το δικό μου τα Β6 βγαίνουν σε δύο εκδόσεις, τα twin και τα πιο ακριβά mono. Κάποιος είχε εξηγήσει τη διαφορά τους, δε θυμάμαι. Πάντως είχα δώσει το κάτι παραπάνω για τα 'καλά'.
-
Η ανακατασκευη παντως δεν ειναι ευκολη υποθεση, απ'οτι εχω διαβασει παιζει πολυ ρολο ο μαστορας οπως επισης και ο χαρακτηρας που θελει να δωσει στο αμορτισερ, μπορει να γινει εντελως διαφορετικο αναλογα με το τι θελει ο καθενας αλλα ειναι δυσκολη δουλεια να βρεις το ιδανικο.
-
@onyx
τα μονά έχω.@efthymis
Φαίνεται ότι έχεις δίκιο για τη δυσκολία της ανακατασκευής. Όπως είχε γράψει κι ο 21 Quadra παραπάνω είναι και θέμα ιξώδους του λαδιού και της πίεσης του αερίου για να γίνει σωστή δουλειά. Όταν βάλω τα καινούργια Β6 θα πάω τα παλιά/ανακατασκευασμένα Β6 ξανά για γέμισμα και θα προσπαθήσουμε με τον μηχανικό να βρούμε μια ρύθμιση που να ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου (ξεροκέφαλος ). Η ιδανική για μένα θα ήταν κάτι ανάμεσα από την εργοστασιακή ρύθμιση των Β6 και εκείνη των sachs που φορούσε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο. -
Βάζει πάλι αέριο ( άζωτο ) ή μόνο λάδι ? οπότε μιλάμε για μετατροπή μόνο σε λαδιού μετά από το άνοιγμα και αυτός είναι ο λόγος που αλλάζουν χαρακτήρα ?
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Βάζει πάλι αέριο ( άζωτο ) ή μόνο λάδι ? οπότε μιλάμε για μετατροπή μόνο σε λαδιού μετά από το άνοιγμα και αυτός είναι ο λόγος που αλλάζουν χαρακτήρα ?Νομίζω ότι βάζει αέριο, αλλά δεν ξέρω αν είναι άζωτο. Θα τον ρωτήσω. Ούτως ή άλλως τα παλιά θα γίνουν 'πειραματόζωα'.
Εσύ Παναγιώτη, τί έβαλες στα αμορτισέρ που γέμισες; -
Ο χρήστης XENO έγραψε:
Βάζει πάλι αέριο ( άζωτο ) ή μόνο λάδι ? οπότε μιλάμε για μετατροπή μόνο σε λαδιού μετά από το άνοιγμα και αυτός είναι ο λόγος που αλλάζουν χαρακτήρα ?
Νομίζω ότι βάζει αέριο, αλλά δεν ξέρω αν είναι άζωτο. Θα τον ρωτήσω. Ούτως ή άλλως τα παλιά θα γίνουν 'πειραματόζωα'.
Εσύ Παναγιώτη, τί έβαλες στα αμορτισέρ που γέμισες;Tα δικά μου εμπρός είναι ΚΟΝΙ κόκκινα ( μόνο λαδιού, ρυθμιζόμενα στην αποσυμπίεση, σε αυτά αναφέρομαι ) και έβαλα fork oil 5-20 synthetic blend της Valvoline, ήταν στην αρχή πολύ σφιχτό χωρίς να κοπανάει, όπως το ήθελα, προχτές και μετά από 600 χλμ το πίεσα με το χέρι το αυτοκίνητο και μου φάνηκε λίγο πιο μαλακό και σκέφτηκα να τα βγάλω να τα σφίξω λίγο ακόμα, όμως έκανα για δουλειά μια διαδρομή περίπου 40 χλμ και μόλις γύρισα το πίεσα με τον ίδιο τρόπο και ήταν το ίδιο σκληρό, ίσως και λίγο περισσότερο από ότι στην αρχή, αυτό σημαίνει πως όσο ζεσταίνεται το αμορτισέρ το λάδι χοντραίνει ( 5-20 ιξώδες ) και σφγγει το αμορτισέρ, οπότε δεν θα τα βγάλω για να τα σφίξω, να πω εδώ ότι στον δρόμο ούτε που καταλαβαίνεις διαφορές, ούτε κοπανάει τίποτα, απλά τέλειο για το αμάξι και τα γούστα μου.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Βάζει πάλι αέριο ( άζωτο ) ή μόνο λάδι ? οπότε μιλάμε για μετατροπή μόνο σε λαδιού μετά από το άνοιγμα και αυτός είναι ο λόγος που αλλάζουν χαρακτήρα ?
Νομίζω ότι βάζει αέριο, αλλά δεν ξέρω αν είναι άζωτο. Θα τον ρωτήσω. Ούτως ή άλλως τα παλιά θα γίνουν 'πειραματόζωα'.
Εσύ Παναγιώτη, τί έβαλες στα αμορτισέρ που γέμισες;Tα δικά μου εμπρός είναι ΚΟΝΙ κόκκινα ( μόνο λαδιού, ρυθμιζόμενα στην αποσυμπίεση, σε αυτά αναφέρομαι ) και έβαλα fork oil 5-20 synthetic blend της Valvoline, ήταν στην αρχή πολύ σφιχτό χωρίς να κοπανάει, όπως το ήθελα, προχτές και μετά από 600 χλμ το πίεσα με το χέρι το αυτοκίνητο και μου φάνηκε λίγο πιο μαλακό και σκέφτηκα να τα βγάλω να τα σφίξω λίγο ακόμα, όμως έκανα για δουλειά μια διαδρομή περίπου 40 χλμ και μόλις γύρισα το πίεσα με τον ίδιο τρόπο και ήταν το ίδιο σκληρό, ίσως και λίγο περισσότερο από ότι στην αρχή, αυτό σημαίνει πως όσο ζεσταίνεται το αμορτισέρ το λάδι χοντραίνει ( 5-20 ιξώδες ) και σφγγει το αμορτισέρ, οπότε δεν θα τα βγάλω για να τα σφίξω, να πω εδώ ότι στον δρόμο ούτε που καταλαβαίνεις διαφορές, ούτε κοπανάει τίποτα, απλά τέλειο για το αμάξι και τα γούστα μου.
Χαίρομαι που βρήκες το σωστό σημείο. Άλλαξες τσιμούχες και βαλβίδες ή μόνο το λάδι; Θα ρωτήσω τον μηχανικό τί λάδια βάζει και θα το προσπαθήσουμε.
-
Δεν άλλαξα τίποτα, προσπάθησε να βάλεις πολύτυπο λάδι για αμορτισέρ, είναι σαφώς προτιμότερο από το μονότυπο, γιατί τα αμορτισέρ ζεσταίνονται και το λάδι γίνεται λεπτότερο με αποτέλεσμα να μαλακώνουν στη διαδρομή, ειδικά αν είναι επαρχιακός δρόμος με μικροανωμαλίες.
Μην πείς είναι για μοτό και όχι για αυτοκίνητο, τα αμορτισέρ είναι ίδια όλα στη λειτουργία τους, ειδικά στις μοτό ζεσταίνονται περισσότερο από ένα απλό αυτοκίνητο, οπότε το λάδι εκεί έχει να αντιμετωπίσει σκληρότερες συνθήκες.
-
κε Παναγιωτη για αμορτισερ που προοριζεται για σπορ χρηση σε επαρχιακο δρομο(peugeot sport routier) τι λαδι προτεινετε και αν ξερετε, τι λαδι θα μπορουσε να εχει απο το εργοστασιο?
Γιατι, ειναι η αληθεια 1 φορα καταφερα να αισθανθω οτι καπως μαλακωσαν τα αμορτισερ υστερα απο σκληρη χρηση.
Τωρα φοραω 300 λιμπρες ελατηριο, αλλα προκειται να κατεβω σε 225 μετα το rebuilt για καλυτερη ανεση στην καθημερινη χρηση. -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
...αυτό σημαίνει πως όσο ζεσταίνεται το αμορτισέρ το λάδι χοντραίνει ( 5-20 ιξώδες ) και σφγγει το αμορτισέρ... -
Ο χρήστης S3 έγραψε:
κε Παναγιωτη για αμορτισερ που προοριζεται για σπορ χρηση σε επαρχιακο δρομο(peugeot sport routier) τι λαδι προτεινετε και αν ξερετε, τι λαδι θα μπορουσε να εχει απο το εργοστασιο?
Γιατι, ειναι η αληθεια 1 φορα καταφερα να αισθανθω οτι καπως μαλακωσαν τα αμορτισερ υστερα απο σκληρη χρηση.
Τωρα φοραω 300 λιμπρες ελατηριο, αλλα προκειται να κατεβω σε 225 μετα το rebuilt για καλυτερη ανεση στην καθημερινη χρηση.Δεν ξέρω τι ιξώδες έχουν τα αμορτισέρ της Peugeot ( τα φτιάχνει μόνη της, είναι δικής της κατασκευής σε δικό της εργοστάσιο ) ακόμα και η ΚΟΝΙ εδώ που μιλούσαμε, δεν ξέρει, μου είπε ότι έχει ένα κωδικό για λάδι, αυτόν τον κωδικό παραγγέλνει στην Ολλανδία στην ΚΟΝΙ και αυτό το λάδι βάζει.
Εγώ έβαλα αυτό που έδειξα, μου δουλεύει πολύ καλά οπότε σταμάτησα να ψάχνω περαιτέρω, δεν είμαι δα και ο ειδικός, παλαιότερα που δεν υπήρχαν συνθετικά πολύτυπα για αμορτισέρ, στη μοτό μου έπαιζα με τα ιξώδη, πχ έβαζα 50% της ποσότητας Νο5 και 50% της ποσότητας Νο10, έτσι είχα ιξώδες Νο7.5, πάντα για fork oil μιλάω που έχει μέσα αντιαφριστικά κλπ.
Δεν μπορώ να βοηθήσω περισσότερο, υπάρχουν ειδικοί για αμορτισέρ, νομίζω ότι μαζί τους θα βρείς άκρη.
Περί Αναρτήσεων