-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Απορία turbo κυριολεκτικά και μεταφορικά.Σε κάθε αυτοκίνητο το turbo μπαίνει σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα ή αν προτιμάτε σε συγκεκριμένες rpm. Αν δεν ισχύει αυτό τότε η απορία μου είναι λάθος. Αν ισχύει όμως δώστε τα φώτα σας. Τι γίνεται και ποιά είναι η φθορά (?) του turbo όταν η κίνηση στο δρόμο είναι τέτοια που ο οδηγός πρέπει να οδηγεί πάνω στα όρια του turbo? Πότε θα 'μπαίνει' και πότε θα 'βγαίνει'...
Δεν υπάρχει κάποια φθορά σε αυτή την περίπτωση?
Δεν ξέρω, γίνομαι κατανοητός?θελεις να πεις οτι εαν ενα τουρμπο μπαινει πχ γυρω στις 3000 στροφες εαν το λειτουργεις συνεχεια απο 2800-3500 πχ?
Αν ναι δεν εχει κανενα θεμα.Θεμα εχει οταν το λειτουργεις εκτος χαρτη σε παραπανω στροφες απο τις προτεινομενες.
Αυτο ομως δεν μπορεις να το κανεις εαν δεν εχεις καποιο προβλημα στο αυτοκινητο,και εαν δεν το εχεις φουσκωσει τρελα απο θεμα πιεσης. -
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
Απορία turbo κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Σε κάθε αυτοκίνητο το turbo μπαίνει σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα ή αν προτιμάτε σε συγκεκριμένες rpm. Αν δεν ισχύει αυτό τότε η απορία μου είναι λάθος. Αν ισχύει όμως δώστε τα φώτα σας. Τι γίνεται και ποιά είναι η φθορά (?) του turbo όταν η κίνηση στο δρόμο είναι τέτοια που ο οδηγός πρέπει να οδηγεί πάνω στα όρια του turbo? Πότε θα 'μπαίνει' και πότε θα 'βγαίνει'...
Δεν υπάρχει κάποια φθορά σε αυτή την περίπτωση?
Δεν ξέρω, γίνομαι κατανοητός?θελεις να πεις οτι εαν ενα τουρμπο μπαινει πχ γυρω στις 3000 στροφες εαν το λειτουργεις συνεχεια απο 2800-3500 πχ?
Αν ναι δεν εχει κανενα θεμα.Θεμα εχει οταν το λειτουργεις εκτος χαρτη σε παραπανω στροφες απο τις προτεινομενες.
Αυτο ομως δεν μπορεις να το κανεις εαν δεν εχεις καποιο προβλημα στο αυτοκινητο,και εαν δεν το εχεις φουσκωσει τρελα απο θεμα πιεσης.Κι αν το λειτουργώ 2900 - 3100 ή ακόμα πιο κοντά στο 3000?
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Απορία turbo κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Σε κάθε αυτοκίνητο το turbo μπαίνει σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα ή αν προτιμάτε σε συγκεκριμένες rpm. Αν δεν ισχύει αυτό τότε η απορία μου είναι λάθος. Αν ισχύει όμως δώστε τα φώτα σας. Τι γίνεται και ποιά είναι η φθορά (?) του turbo όταν η κίνηση στο δρόμο είναι τέτοια που ο οδηγός πρέπει να οδηγεί πάνω στα όρια του turbo? Πότε θα 'μπαίνει' και πότε θα 'βγαίνει'...
Δεν υπάρχει κάποια φθορά σε αυτή την περίπτωση?
Δεν ξέρω, γίνομαι κατανοητός?θελεις να πεις οτι εαν ενα τουρμπο μπαινει πχ γυρω στις 3000 στροφες εαν το λειτουργεις συνεχεια απο 2800-3500 πχ?
Αν ναι δεν εχει κανενα θεμα.Θεμα εχει οταν το λειτουργεις εκτος χαρτη σε παραπανω στροφες απο τις προτεινομενες.
Αυτο ομως δεν μπορεις να το κανεις εαν δεν εχεις καποιο προβλημα στο αυτοκινητο,και εαν δεν το εχεις φουσκωσει τρελα απο θεμα πιεσης.Κι αν το λειτουργώ 2900 - 3100 ή ακόμα πιο κοντά στο 3000?
Οπως το καταλαβαινω, η φραση 'μπαινει το τουρμπο' δεν αφορα καποιο διακοπτη, σε στυλ οπως το φως 'τωρα το αναβω, τωρα το σβηνω' ή το διακοπτη καποιου ηλεκτροκινητηρα. Περιστρεφεται συνεχεια απο τα καυσαερια, και οταν λεμε οτι 'μπαινει' εννοουμε οτι τοτε αρχιζει να μας αποδιδει. Οσο εχει λαδακι να γυρναει δεν παθαινει κατι.
Το προβλημα ειναι αν λειτουργει σε υψηλες στροφες (πηγαινεις τσιτα) και μολις φτασεις σβησεις τον κινητηρα, τοτε παλιοτερα (τωρα νομιζω το εχουν λυσει το θεμα) σταματουσε και η παροχη λαδιου, οπότε γυρναγε χωρις λιπανση και μας αφηνε χρονους, ή κομματια πτερυγιων στην εξατμιση. Αν κανω λαθος διορθωστε με. -
πολλοι βαζουν τουρμποταιμερ να εχουν το κεφαλι τους ησυχο, αλλοιως προσεκτικο ζεσταμα λαδιων στην εκκινηση και κρυωμα λιγο πριν την σταθμευση. Ακουγεται απλο αλλα ειναι σκοτουρα η αναμονη οποτε τουρμπο ταιμερ και τελος.
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
Ενδιαφέρον το τελευταίο. Δε θα έβγαζα όμως ντουμάνι;Μπορεί να μη βγάζεις ντουμάνι και οι βαλβίδες να έχουν αποκτήσει το τριπλάσιο μέγεθος από τη βρώμα!!!
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Οπως το καταλαβαινω, η φραση 'μπαινει το τουρμπο' δεν αφορα καποιο διακοπτη, σε στυλ οπως το φως 'τωρα το αναβω, τωρα το σβηνω' ή το διακοπτη καποιου ηλεκτροκινητηρα. Περιστρεφεται συνεχεια απο τα καυσαερια, και οταν λεμε οτι 'μπαινει' εννοουμε οτι τοτε αρχιζει να μας αποδιδει. Οσο εχει λαδακι να γυρναει δεν παθαινει κατι.
Το προβλημα ειναι αν λειτουργει σε υψηλες στροφες (πηγαινεις τσιτα) και μολις φτασεις σβησεις τον κινητηρα, τοτε παλιοτερα (τωρα νομιζω το εχουν λυσει το θεμα) σταματουσε και η παροχη λαδιου, οπότε γυρναγε χωρις λιπανση και μας αφηνε χρονους, ή κομματια πτερυγιων στην εξατμιση. Αν κανω λαθος διορθωστε με.σωστος ο τριαινας.Το τουρμπο δεν μπαινει παντα σε συγκεκριμενες στροφες.Εξαρταται απο το φορτιο,ανηφορα/κατηφορα/πιεση στο πενταλ/πεταλουδα κλπ.
Και με 3000 στροφες να το πας στη Γερμανια δεν θα παθει τιποτα.
Το προβλημα ειναι οταν το σβηνεις με πυρωμενο μαντεμι μετα απο σκισιμο,ή οταν το πλακωνεις κρυο.
Το τουρμποταιμερ σε οσα αυτοκινητα εχω δει,το εχουν ρυθμισει μαξ 2 λεπτα.Παπαρια προστασια δλδ μιας και τα λαδια οταν το εχεις σκισει και ειναι 130 βαθμους,σε 2 λεπτα ουτε 127 δεν θα προλαβουν να πανε.Το δε μαντεμι μολις θα εχει ξεκοκκινησει απο το πυρωμα,αλλα δεν θα ειναι κρυο τοσο ωστε να σβησεις.Στο δικο μου μετα απο σκισιμο 15 λεπτων,ακομα και με λαδια σε φυσιολογικα πλαισια(100-115) επειδη εχω πυρομετρο μπορω και βλεπω ποτε εχει κρυωσει απο θερμοκρασια καυσαεριων.Ενδειξη παιρνω στα 3 εκατοστα απο την κεφαλη,πολυ κοντα δλδ για να εχω ασφαλη μετρηση.με τα απο τετοιο σκισιμο,τα καυσαερια για να πεσουν κατω απο 450 κελσιου για να μπορω να σβησω,θελει πανω απο 10 λεπτα σταματημενος.Εαν το παω χαλαρα με 2-3000 στροφες θα χρειαστει 3-4 λεπτα.Το καλυτερο τουρμποταιμερ,ειναι χαλαρη βολτα κανα 2-3 χλμ μεχρι να επανελθουν φυσιολογικα θερμοκρασιες λαδιων,ωστε να μπορεις να σβησεις με λογικες θερμοκρασιες.
Το αλλο προβλημα με τα τουρμπο ειναι οταν τα λειτουργεις σε υπερβολικες στροφες.Συνηθως μεχρι 130-140.000 στροφες εχουν το οριο τους.Ενα σκισμενο κολλαρο πιεσεως ομως,ενας λασκα σφικτηρας στα κολλαρα/σωληνωσεις,ενα τρυπιο ιντερκουλερ απο πετραδακι,μια σκαστρα που χανει κλπ αρκει για να στροφαρει το τουρμπο σε απαγορευτικα νουμερα.Αυτο γινεται γιατι τα συμπιεσμενα αερια βρισκουν διαφυγη απο την διαρροη,με αποτελεσμα η τουρμπινα να σπρωχνει κι αλλο για να πιασει την επιθημιτη πιεση λειτουργιας.Εαν ειναι μικρη η διαρροη ειναι δυσκολο να το καταλαβεις.Εαν ειναι μεγαλη το καταλαβαινει και χαζος. -
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Απορία turbo κυριολεκτικά και μεταφορικά.Σε κάθε αυτοκίνητο το turbo μπαίνει σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα ή αν προτιμάτε σε συγκεκριμένες rpm. Αν δεν ισχύει αυτό τότε η απορία μου είναι λάθος. Αν ισχύει όμως δώστε τα φώτα σας. Τι γίνεται και ποιά είναι η φθορά (?) του turbo όταν η κίνηση στο δρόμο είναι τέτοια που ο οδηγός πρέπει να οδηγεί πάνω στα όρια του turbo? Πότε θα 'μπαίνει' και πότε θα 'βγαίνει'...
Δεν υπάρχει κάποια φθορά σε αυτή την περίπτωση?
Δεν ξέρω, γίνομαι κατανοητός?Υπάρχουν 2 ειδών turbo που λες το ένα είναι με στρόβιλο-συμπιεστή δηλ. αυτό το οποίο την ενέργεια την παίρνει από τα καυσαέρια της εξάτμισης ο στρόβιλος δηλαδή, όπου με κοινό άξονα με τον συμπιεστή συμπιέζει τον αέρα και υπάρχει και το turbo όπου την κίνηση την παίρνει από τον ιμάντα του στροφαλοφόρου που συνήθως τον ακούς σαν κομπρέσορα. Για να τα πούμε Ελληνικά και τα 2 συστήματα είναι τρόπος υπερπλήρωσης ή υπερτροφοδότησης. Πράγματι η φτερωτή (ή αν θέλεις το turbo) περιστρέφεται από την ώρα που θα πάρει εμπρός το μοτέρ. Από εκεί και πέρα σε γενικές γραμμές εάν οδηγάς με την μέθοδο του αυγού, υπερπλήρωση είναι δύσκολο να δεις δηλ. αν οδηγάς οικονομικά. Αν τώρα του δώσεις, θα σου δώσει.
Φθορά που ρωτάς υπάρχει όταν το πατάς κρύο αλλά και άμα το σβήσεις πυρωμένο όπου και προγράφτηκε. -
Για την ακρίβεια, ο κομπρέσσορας δεν είναι τούρμπο.
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
Πράγματι η φτερωτή (ή αν θέλεις το turbo) περιστρέφεται από την ώρα που θα πάρει εμπρός το μοτέρ.Όχι ακριβώς.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Για την ακρίβεια, ο κομπρέσσορας δεν είναι τούρμπο.Κολλήσαμε στη μετάφραση τώρα.
Είναι υπερτροφοδοτής ή υπερπληρωτής που είπα παραπάνω που στα αγγλικά το λένε turbo. Κομπρέσορας υπάρχουν πολλά πράγματα που λένε από αεροφυλάκια μέχρι και μουσικά όργανα.
Δες εδώ http://el.wikipedia.org/wiki/Υ�% ... F%83%CE%B7]
Πράγματι η φτερωτή (ή αν θέλεις το turbo) περιστρέφεται από την ώρα που θα πάρει εμπρός το μοτέρ.
Όχι ακριβώς.
Αιτιολόγησέ το.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Για την ακρίβεια, ο κομπρέσσορας δεν είναι τούρμπο.Πράγματι η φτερωτή (ή αν θέλεις το turbo) περιστρέφεται από την ώρα που θα πάρει εμπρός το μοτέρ.
Όχι ακριβώς.
για πες...
-
Ο χρήστης Κώστας-Χανιά έγραψε:
Για την ακρίβεια, ο κομπρέσσορας δεν είναι τούρμπο.
Κολλήσαμε στη μετάφραση τώρα.
Είναι υπερτροφοδοτής ή υπερπληρωτής που είπα παραπάνω που στα αγγλικά το λένε turbo. Κομπρέσορας υπάρχουν πολλά πράγματα που λένε από αεροφυλάκια μέχρι και μουσικά όργανα.
Δες εδώ http://el.wikipedia.org/wiki/Υ�% ... F%83%CE%B7]
Πράγματι η φτερωτή (ή αν θέλεις το turbo) περιστρέφεται από την ώρα που θα πάρει εμπρός το μοτέρ.
Όχι ακριβώς.
Αιτιολόγησέ το.
Δεν κολλήσαμε σε καμία μετάφραση, ο μηχανικός κομπρέσσορας δεν έχει τουρμπίνα (στρόβιλο) για να είναι 'turbo'.
Όσο για το δεύτερο, οκ, αν είναι καμιά μικρή τουρμπίνα και υπάρχουν αρκετά καυσαέρια τότε θα γυρίζει. Ελάχιστα βέβαια σε σχέση με όταν υπάρχει φορτίο και φυσικά δεν ανεβάζει πίεση.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Για την ακρίβεια, ο κομπρέσσορας δεν είναι τούρμπο.
Κολλήσαμε στη μετάφραση τώρα.
Είναι υπερτροφοδοτής ή υπερπληρωτής που είπα παραπάνω που στα αγγλικά το λένε turbo. Κομπρέσορας υπάρχουν πολλά πράγματα που λένε από αεροφυλάκια μέχρι και μουσικά όργανα.
Δες εδώ http://el.wikipedia.org/wiki/Υ�% ... F%83%CE%B7]
Πράγματι η φτερωτή (ή αν θέλεις το turbo) περιστρέφεται από την ώρα που θα πάρει εμπρός το μοτέρ.
Όχι ακριβώς.
Αιτιολόγησέ το.
Δεν κολλήσαμε σε καμία μετάφραση, ο μηχανικός κομπρέσσορας δεν έχει τουρμπίνα (στρόβιλο) για να είναι 'turbo'.
Όσο για το δεύτερο, οκ, αν είναι καμιά μικρή τουρμπίνα και υπάρχουν αρκετά καυσαέρια τότε θα γυρίζει. Ελάχιστα βέβαια σε σχέση με όταν υπάρχει φορτίο και φυσικά δεν ανεβάζει πίεση.
Καλά. Πιστεύω ο έχων την απορία να κατάλαβε.
-
Ισχύουν τα ίδια είτε είναι turbo βενζίνη ή πετρέλαιο??? (L200 ας πούμε)
-
Ο χρήστης Megane98hp έγραψε:
Ισχύουν τα ίδια είτε είναι turbo βενζίνη ή πετρέλαιο??? (L200 ας πούμε)Στους πετρελαιοκινητήρες συνήθως έως καθόλου δεν βάζουν κομπρέσσορες, επίσης τα καυσαέρια τους είναι πιο ψυχρά από των βενζινοκινητήρων οπότε οι τουρμπίνες τους έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτός είναι και ο λόγος ( τα χαμηλά σε θερμοκρασίρες καυσαέρια ) που οι μεγάλοι ντήζελ έχουν μεταβλητά πτερύγια στο θερμό κομμάτι τους ( στην πλευρά των καυσαερίων ) πρίν λίγα χρόνια όμως η Porsche χρησιμοποιώντας στρόβιλους από Inconell που αντέχει περισσότερο στις θερμοκρασίες από το μαντέμι, έφτιαξε τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για τα αυτοκίνητα της.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ισχύουν τα ίδια είτε είναι turbo βενζίνη ή πετρέλαιο??? (L200 ας πούμε)
Στους πετρελαιοκινητήρες συνήθως έως καθόλου δεν βάζουν κομπρέσσορες, επίσης τα καυσαέρια τους είναι πιο ψυχρά από των βενζινοκινητήρων οπότε οι τουρμπίνες τους έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτός είναι και ο λόγος ( τα χαμηλά σε θερμοκρασίρες καυσαέρια ) που οι μεγάλοι ντήζελ έχουν μεταβλητά πτερύγια στο θερμό κομμάτι τους ( στην πλευρά των καυσαερίων ) πρίν λίγα χρόνια όμως η Porsche χρησιμοποιώντας στρόβιλους από Inconell που αντέχει περισσότερο στις θερμοκρασίες από το μαντέμι, έφτιαξε τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για τα αυτοκίνητα της.
Πάντα λεπτομερέστατος
Με πιο απλά λόγια σε ένα L200 μπορώ να το 'δουλεύω' στο υποθετικό όριο των 3000 στροφών που αναφέρθηκε πριν?
Μετά απο σκληρή χρήση πρέπει να αφήνω να 'ηρεμεί' πριν σβήσω? -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ισχύουν τα ίδια είτε είναι turbo βενζίνη ή πετρέλαιο??? (L200 ας πούμε)
Στους πετρελαιοκινητήρες συνήθως έως καθόλου δεν βάζουν κομπρέσσορες, επίσης τα καυσαέρια τους είναι πιο ψυχρά από των βενζινοκινητήρων οπότε οι τουρμπίνες τους έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτός είναι και ο λόγος ( τα χαμηλά σε θερμοκρασίρες καυσαέρια ) που οι μεγάλοι ντήζελ έχουν μεταβλητά πτερύγια στο θερμό κομμάτι τους ( στην πλευρά των καυσαερίων ) πρίν λίγα χρόνια όμως η Porsche χρησιμοποιώντας στρόβιλους από Inconell που αντέχει περισσότερο στις θερμοκρασίες από το μαντέμι, έφτιαξε τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για τα αυτοκίνητα της.
2 σημειωσεις.
στο αντιτορπιλικο Μιαουλης που υπηρετησα,ειχα στην επιστασια μου και τις 2 emergency μηχανες.Ηταν 3κυλινδρες GM με υπερσυμπιεστη τυπου roots!! (1943 κατασκευη )
Ινκονελ σε αξονα τουρμπο και φτερωτες εχουν τα Μιτσουμπισι εβο απο το 1995.
Σε καποιες εκδοσεις του 9 ειχαν ινκονελ αξονα με μαγνησιο φτερωτη εισαγωγης+τιτανιου φτερωτη εξαγωγης=-30% στο βαρος αξονα/φτερωτων.Τουρμπιζει -300-400 στροφες χαμηλοτερα,και τρελη αποκριση στα μισογκαζα(πατα-ασε κατα την διαρκεια στροφης δλδ) -
Να το αφήνεις τουλάχιστον 3΄. Μπορείς όμως να προγραμματίζεις και την άφιξη σου, τα τελευταία λίγα χλμ κόβε ρυθμό και όταν φτάνεις άσε το στο ρελαντί να κυκλοφορεί το λάδι να κρυώνει, γιατί αν σβύσεις αμέσως με την τουρμπίνα καυτή, λάδι στον άξονας της περνάει τους 500c, αν σβύσεις και δεν κυκλοφορεί η ποσότητα που θα παραμείνει στον άξονα θα καρβουνιάσει, τα κάρβουνα αυτά προστίθενται συνέχεια και κάποια στιγμή γεμίζει ο χώρος των κουζινέτων από κάρβουνα λαδιού τα οποία είναι πολύ σκληρά, και αρχίζουν να γδέρνουν τον άξονα της τουρμπίνας, οπότε περνάει λάδι και καίγεται και βλέπεις την κάπνα στην εξάτμηση.
Όταν όμως το δουλέψεις στο ρελαντί 2-3΄πέφετι η θερμοκρασία της τουρμπίνας και το λάδι δεν κινδυνεύει τόσο πολύ να καρβουνιάσει, αν έχει και νερά στον άξονα της ακόμα καλύτερα, γιατί υπάρχει έξτρα κυκλοφορητής που κυκλοφορεί τα νερά του ψυγείου στο cartridge της τουρμπίνας και ρίχνει τη θερμοκρασία στα κουζινέτα. -
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
Ισχύουν τα ίδια είτε είναι turbo βενζίνη ή πετρέλαιο??? (L200 ας πούμε)
Στους πετρελαιοκινητήρες συνήθως έως καθόλου δεν βάζουν κομπρέσσορες, επίσης τα καυσαέρια τους είναι πιο ψυχρά από των βενζινοκινητήρων οπότε οι τουρμπίνες τους έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτός είναι και ο λόγος ( τα χαμηλά σε θερμοκρασίρες καυσαέρια ) που οι μεγάλοι ντήζελ έχουν μεταβλητά πτερύγια στο θερμό κομμάτι τους ( στην πλευρά των καυσαερίων ) πρίν λίγα χρόνια όμως η Porsche χρησιμοποιώντας στρόβιλους από Inconell που αντέχει περισσότερο στις θερμοκρασίες από το μαντέμι, έφτιαξε τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για τα αυτοκίνητα της.
2 σημειωσεις.
στο αντιτορπιλικο Μιαουλης που υπηρετησα,ειχα στην επιστασια μου και τις 2 emergency μηχανες.Ηταν 3κυλινδρες GM με υπερσυμπιεστη τυπου roots!! (1943 κατασκευη )
Ινκονελ σε αξονα τουρμπο και φτερωτες εχουν τα Μιτσουμπισι εβο απο το 1995.
Σε καποιες εκδοσεις του 9 ειχαν ινκονελ αξονα με μαγνησιο φτερωτη εισαγωγης+τιτανιου φτερωτη εξαγωγης=-30% στο βαρος αξονα/φτερωτων.Τουρμπιζει -300-400 στροφες χαμηλοτερα,και τρελη αποκριση στα μισογκαζα(πατα-ασε κατα την διαρκεια στροφης δλδ)Oι ντήζελ της GM ( Detroit Diesel ) είναι δίχρονες με τετραβάλβιδα καπάκια, και έχουν τους Roots για τη σάρωση και τούρμπο εξάτμισης για την πίεση στους κυλίνδρους, δεν γνωρίζω πότε προσέθεσαν τα τούρμπο, ίσως λίγο πρίν ή λίγο μετά το 1950, είναι μια μικτή κατάσταση που άλλη δουλειά κάνουν οι κομπρέσσορες και άλλη τα τούρμπο στους GM, τουλάχιστον αυτό ήταν το configuration στα μοντέλα του 1985
-
αυτοι που υπηρχαν στα δικα μας αντιτορπιλικα παντως ειχαν μονο roots .Ηταν βεβαια ολα μεχρι το 1945 κατασκευη.
-
Ο χρήστης dim8 έγραψε:
Ισχύουν τα ίδια είτε είναι turbo βενζίνη ή πετρέλαιο??? (L200 ας πούμε)
Στους πετρελαιοκινητήρες συνήθως έως καθόλου δεν βάζουν κομπρέσσορες, επίσης τα καυσαέρια τους είναι πιο ψυχρά από των βενζινοκινητήρων οπότε οι τουρμπίνες τους έχουν και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτός είναι και ο λόγος ( τα χαμηλά σε θερμοκρασίρες καυσαέρια ) που οι μεγάλοι ντήζελ έχουν μεταβλητά πτερύγια στο θερμό κομμάτι τους ( στην πλευρά των καυσαερίων ) πρίν λίγα χρόνια όμως η Porsche χρησιμοποιώντας στρόβιλους από Inconell που αντέχει περισσότερο στις θερμοκρασίες από το μαντέμι, έφτιαξε τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για τα αυτοκίνητα της.
2 σημειωσεις.
στο αντιτορπιλικο Μιαουλης που υπηρετησα,ειχα στην επιστασια μου και τις 2 emergency μηχανες.Ηταν 3κυλινδρες GM με υπερσυμπιεστη τυπου roots!! (1943 κατασκευη )
Ινκονελ σε αξονα τουρμπο και φτερωτες εχουν τα Μιτσουμπισι εβο απο το 1995.
Σε καποιες εκδοσεις του 9 ειχαν ινκονελ αξονα με μαγνησιο φτερωτη εισαγωγης+τιτανιου φτερωτη εξαγωγης=-30% στο βαρος αξονα/φτερωτων.Τουρμπιζει -300-400 στροφες χαμηλοτερα,και τρελη αποκριση στα μισογκαζα(πατα-ασε κατα την διαρκεια στροφης δλδ)Φτου γαμώτο πάλι δεν ήταν γερμανοί αυτοί που τα έφτιαξαν αυτά, ούτε το ένα, ούτε το άλλο!!!
Ρε, τι σου είναι ο κόσμος!!!
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........