Navigation

    • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • CLASSIC
    • ΤΙΜΕΣ
    • VIDEO
    • 4ΤΡΟΧΟΙ
    • Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Popular
    Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    1. Home
    2. Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    3. Περι λιπαντικών γενικώς [#2]
    • 1
    • 2
    • 190
    • 191
    • 192
    • 193
    • 194
    • 449
    • 450
    • 192 / 450
    Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις
    79
    8987
    208676
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • N
      nickolas last edited by

      Πλέον δε βγάζεις άκρη ούτε από τους τεχνικούς πίνακες. Πχ. το TBN που αφορά τη διάρκεια ζωής του λαδιού, δεν ξέρεις πως θα πέσει και πολλά νεότερα λάδια με χαμηλότερο ΤΒΝ από παλαιότερα αντέχουν περισσότερο (και είναι καλύτερα λάδια γενικότερα πχ. αντέχουν καλύτερα στην εξάχνωση). Ο μόνος τρόπος είναι να γίνουν συγκεκριμένα τεστ/δοκιμές και εκεί έχει το λόγο η ίδια η Ford και οι οργανισμοί πιστοποιήσεων όπως ο Ευρωπαικός ACEA. Οπότε το ιδανικό είναι να βάλεις λάδια που έχουν περάσει τα τεστ της Ford για τον κινητήρα σου, που όπως σου είπαν πιο πάνω είναι η Ford 913b προδιαγραφή. Αν δεν βρεις τέτοιο λάδι, προσέχεις πέρα από το ιξώδες να είναι τουλάχιστον ACEA A1 (και όχι Α3 για παράδειγμα που δεν είναι κατάλληλο για το μοτέρ σου). Δεν έχεις κανένα λόγο να αλλάξεις το ιξώδες επειδή φορτώθηκε χιλιόμετρα το μοτέρ. Τα μεγαλύτερα ιξώδη σε μοτέρ που καίνε λάδια, κουκουλώνουν το όποιο πρόβλημα και επιταχύνουν τη φθορά και το τέλος τους.

      1 Reply Last reply Reply Quote 0
      • A
        akis_drive last edited by

        Ο χρήστης nickolas έγραψε:
        Πλέον δε βγάζεις άκρη ούτε από τους τεχνικούς πίνακες. Πχ. το TBN που αφορά τη διάρκεια ζωής του λαδιού, δεν ξέρεις πως θα πέσει και πολλά νεότερα λάδια με χαμηλότερο ΤΒΝ από παλαιότερα αντέχουν περισσότερο (και είναι καλύτερα λάδια γενικότερα πχ. αντέχουν καλύτερα στην εξάχνωση). Ο μόνος τρόπος είναι να γίνουν συγκεκριμένα τεστ/δοκιμές και εκεί έχει το λόγο η ίδια η Ford και οι οργανισμοί πιστοποιήσεων όπως ο Ευρωπαικός ACEA. Οπότε το ιδανικό είναι να βάλεις λάδια που έχουν περάσει τα τεστ της Ford για τον κινητήρα σου, που όπως σου είπαν πιο πάνω είναι η Ford 913b προδιαγραφή. Αν δεν βρεις τέτοιο λάδι, προσέχεις πέρα από το ιξώδες να είναι τουλάχιστον ACEA A1 (και όχι Α3 για παράδειγμα που δεν είναι κατάλληλο για το μοτέρ σου). Δεν έχεις κανένα λόγο να αλλάξεις το ιξώδες επειδή φορτώθηκε χιλιόμετρα το μοτέρ. Τα μεγαλύτερα ιξώδη σε μοτέρ που καίνε λάδια, κουκουλώνουν το όποιο πρόβλημα και επιταχύνουν τη φθορά και το τέλος τους.

        Ευχαριστώ ..
        Για όλα τα φταίνει οι 'κίτρινες' τελευταίες σελίδες παλιού περιοδικού ενημέρωσης(auto motor &sport 1997) το οποίο έλεγε γενικούς κανόνες για τα λάδια... με το 15w 50 που είχα πρίν ακουγόντουσαν οι βαλβίδες....

        1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • A
          akis_drive last edited by

          Ψάχνοντας στο Net έφτασα εδώ: http://www.madeinrace.gr/full_product.p ... 1299704658
          και όπως πολύ σωστά είπατε πρώτοι είδα στο τρίτο αστεράκι
          http://www.madeinrace.gr/pg_view.php?pg=3
          omg!!!!
          Εάν αφήσω το red line 10w 40 που είναι a3 εώς να φύγει το καλοκαίρι. Υπάρχει πιθανότητα να κάνο ζημιά? (με το 15w 50 πούχα πρίν ήμουν σχεδόν 6 μήνες )
          Ευχαριστώ για όλα παιδιά! Μου ξαναστήσατε (αναστήσατε μια που είναι επίκαιρο..) τη σκέψη στο θέμα λάδια!

          1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • N
            nickolas last edited by

            Θα σου έλεγα να τα αλλάξεις. Βάλε τα Motul που βρήκες τα οποία μπορείς να κρατήσεις πολλά χιλιόμετρα (δες το manual πόσο)

            1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • ?
              A Former User last edited by

              Αμάν με την πιπίλα των εξωτερικών θερμοκρασιών και την επιλογή λαδιών. Αν βάζετε καλό συνθετικό λάδι ένα 30άρι καλύπτει όλες τις εξωτερικές θερμοκρασίες χειμώνα καλοκαίρι. Όπως έχω πει τόσες φορές η εξωτερική θερμοκρασία πλέον δεν παίζει και τόσο ρόλο παρά μόνο στην εκκίνηση. Οπότε ναι, με ένα 15-κάτι δεν βοηθάς σε εκκίνηση με -10 βαθμούς αλλά με ένα 0ή 5-30 κάνεις τη δουλειά σου όλο το χρόνο και στην κρύα εκκίνηση πάλι πιο παχύ από όσο θέλεις είναι (κατά δεκάδες φορές παχύτερο). Αν ο κατασκευαστής θέλει *-30 μη βάζετε *-40 και σίγουρα όχι *-50. Όπως ειπώθηκε απλά καλύπτεις τη ζημιά και ταυτόχρονα την επιβαρύνεις.

              Οι προτάσεις του 1997 είναι πολύ παλιές. Κι εγώ τότε έλεγα ότι το 15-50 είναι το τέλειο λάδι για την ζεστή Ελλάδα.... όμως από τότε πολλά έχουν αλλάξει στον κόσμο των λαδιών, των κινητήρων αλλά και στα μυαλά μου!

              Αν ο ford κινητήρας σου θέλει Α1 και του βάζεις Α3 όσο καλό λάδι κι αν είναι είναι ακατάλληλο και δεν του κάνεις καλό. Βάζε Α1.

              1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • M
                mousatos last edited by

                Ο χρήστης akis_drive έγραψε:

                Εάν αφήσω το red line 10w 40 που είναι a3 εώς να φύγει το καλοκαίρι. Υπάρχει πιθανότητα να κάνω ζημιά?

                Όχι διότι στην πραγματικότητα έχεις ήδη 50άρι στις υψηλές θερμοκρασίες.
                http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=5&pcid=21

                HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 4.7

                HTHS στους 150C = 4.7 που αντιστοιχεί σε 50άρι.

                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • N
                  nickolas last edited by

                  Είναι αδύνατον να φτάσει το λάδι του στους 150C. Εκτός ίσως αν μπει σε πίστα με >40C και κάνει πολλούς γύρους χωρίς cool down. Ακόμη και τότε πάντως, στα σύγχρονα μοτέρ σε κόβει τόσο πολύ ο εγκέφαλος που είναι αδύνατον να το υπερθερμάνεις! Για αυτό άλλωστε, μεταξύ άλλων, η Ford σου λέει 30άρι. Επιπλέον, και πιο βασικό, το λάδι είναι ACEA A3 και όχι A1 που θέλει ο κινητήρας του άρα καλό/κακό λάδι, είναι ακατάλληλο λάδι.

                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                  • 2
                    21-quadra last edited by

                    Ο χρήστης nickolas έγραψε:
                    Είναι αδύνατον να φτάσει το λάδι του στους 150C. Εκτός ίσως αν μπει σε πίστα με >40C και κάνει πολλούς γύρους χωρίς cool down. Ακόμη και τότε πάντως, στα σύγχρονα μοτέρ σε κόβει τόσο πολύ ο εγκέφαλος που είναι αδύνατον να το υπερθερμάνεις! Για αυτό άλλωστε, μεταξύ άλλων, η Ford σου λέει 30άρι. Επιπλέον, και πιο βασικό, το λάδι είναι ACEA A3 και όχι A1 που θέλει ο κινητήρας του άρα καλό/κακό λάδι, είναι ακατάλληλο λάδι.

                    Mάλλον σου λείπει η εμεπιρία από κινητήρες τούρμπο με τέρμα γκάζι και ανηφόρα.

                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                    • N
                      nickolas last edited by

                      Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:

                      Είναι αδύνατον να φτάσει το λάδι του στους 150C. Εκτός ίσως αν μπει σε πίστα με >40C και κάνει πολλούς γύρους χωρίς cool down. Ακόμη και τότε πάντως, στα σύγχρονα μοτέρ σε κόβει τόσο πολύ ο εγκέφαλος που είναι αδύνατον να το υπερθερμάνεις! Για αυτό άλλωστε, μεταξύ άλλων, η Ford σου λέει 30άρι. Επιπλέον, και πιο βασικό, το λάδι είναι ACEA A3 και όχι A1 που θέλει ο κινητήρας του άρα καλό/κακό λάδι, είναι ακατάλληλο λάδι.

                      Mάλλον σου λείπει η εμεπιρία από κινητήρες τούρμπο με τέρμα γκάζι και ανηφόρα.

                      Tί χρονολογίας? Σου λέει 30άρι λάδι ο κατασκευαστής?
                      edit: Επίσης να θυμίσω ότι εδώ μιλάμε για Ford Zetec.

                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                      • ?
                        A Former User last edited by

                        Με Α3 αν δεν το σηκώνει μπορεί να ανεβάσει τρελλές πιέσεις σε κάποια σημεία που μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε αστοχία υλικού.

                        (ο διορθωτής το τρελλές το θέλει με 1 λ αλλά εγώ είμαι παλιάς σχολής και επιμένω με δύο, προφέρεται και καλύτερα!)

                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                        • A
                          akis_drive last edited by

                          Συνοψίζοντας.
                          Βάζω ώς στόχο αυτά
                          http://www.madeinrace.gr/full_product.p ... 1299704658
                          Αναρωτιέμαι γιατί η Ford(z-tech) έχει τόσο ειδική ομάδα λιπαντικών..
                          Α1 δηλαδή καλύτερη ροή από ότι έβγαλα συμπέρασμα από παλιότερες απαντήσεις,πράγμα που συνεπάγεται ότι κάνει μιά απόσβεση και σε οικονομία βενζίνης(έμμεσα)?
                          Σε αυτό http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/
                          γιατί λέει and for no standard engines
                          τα motul τα είχα παρεξηγήσει και ίσως να είναι η εξαίρεση στον κανόνα του ότι διαφημίζεται, βρωμάει...κάποιος που είχε συνεργείο μου είχε πει ότι άνοιξε μοτέρ που χρησιμοποιούσε motul και ήταν μές την καπνίλα....αυτή όπως φαίνεται ήταν η μισή αλλήθεια..γιατί η άλλη μισή είναι εάν χρησιμοποιούσε το συγκεκριμένο motul που χρειαζόταν ο κινητήρας....

                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                          • ?
                            A Former User last edited by

                            Ή κατά πόσον ο κινητήρας ήταν σε καλή κατάσταση λειτουργίας.
                            Και η μάρκα δεν σημαίνει κάτι υπάρχουν motul μάπα και motul κορυφαία.

                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                            • N
                              nickolas last edited by

                              Δεν είναι μόνο η Ford, όλοι σχεδόν, έχουν τις προδιαγραφές τους. Από GM μέχρι Porsche. Μόνο που σου λένε αλλαγές κάθε 30.000χλμ. ή 50.000χλμ. δε θα μπορούσαν αλλιώς, δεν αντέχουν όλα τα λάδια τόσο. Τουλάχιστον είναι προδιαγραφές και όχι συγκεκριμένα λάδια όπως πχ. στο GTR (Μobil 1 0W-40 αλλιώς Mobil 1 10W-40 και θα δεις πτώση της απόδοσης του μοτέρ, τίποτα άλλο). Τώρα, δεν είναι μόνο τα Motul που βρήκες. Υπάρχουν πολλά. Ενδεικτικά δες εδώ http://www.opieoils.co.uk/c-698-wss-m2c-913-b.aspx
                              Επίσης υπάρχει και η νεότερη 913c Ford προδιαγραφή, που είναι συμβατή με τα μοτέρ που θέλουν 913b, άρα τη βάζεις άφοβα, και ως πιο σύγχρονη είναι προτεινόμενη πχ. δες εδώ http://www.opieoils.co.uk/c-1251-wss-m2c-913-c.aspx
                              Τα motul από ότι βλέπω στα λινκ που σου δίνω είναι πολύ ακριβά. Θα έψαχνα τα Fuchs Titan από το τελευταίο link που έχουν νορμάλ τιμή.

                              1 Reply Last reply Reply Quote 0
                              • A
                                akis_drive last edited by

                                Ευχαριστώ όλους!
                                Το θέμα αυτό είναι άκρως επίκαιρο και sosάρα αφού έχει άμεση σχέση με την μακροζωία και την απόδωση του κινητήρα..

                                1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                • E
                                  edmond last edited by

                                  εχουμε στην δουλεια ενα επαγγελματικο βαν της renault. (μοντ. 02, μηχανη 3.0 diesel)
                                  κοιταξαμε το βιβλιο του κατασκευαστη για να αλλαξουμε λαδια (το πηραμε μτχ) και αναφερει 25-40!!
                                  παιζει αυτο?

                                  1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                  • ?
                                    A Former User last edited by

                                    Πολύ πρωτότυπο, δεν το έχω ξανακούσει! Μάλλον 15-40 πρέπει να είναι.

                                    1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                    • E
                                      edmond last edited by

                                      οπως και να' χει, πηραμε κανα δυο τηλεφωνα σε σχετικα συνεργεια και μας ειπαν για 10-40 συνθετικα.
                                      οπως και τελικα εγινε η αλλαγη.
                                      μου εκανε επιπλεον εντυπωση οτι πηρε περιπου 6 λιτρα -χωρις φιλτρο- οταν το mercedes sprinter που οδηγω (2.1)
                                      παιρνει 10! μαζι με φιλτρο.
                                      anyway..

                                      1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                      • ?
                                        A Former User last edited by

                                        Καλή επιλογή αρκεί να καλύπτει και τυχόν άλλες προδιαγραφές που ζητάει.
                                        Περισσότερο για πλάκα το λέω, το θεωρώ απίθανο να θέλει κάτι που να μην στο καλύπτει συνθετικό 10-40.

                                        1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                        • A
                                          akis_drive last edited by

                                          Ερώτηση,
                                          τα selenia racing γιατί δέν περιλαμβάνουν στα χαρακτηριστικά τους, τί ACEA έχουν?
                                          http://www.flitalia.it/en/fl/component/ ... temid,254/
                                          http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm
                                          Ευχαριστώ

                                          1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                          • ?
                                            A Former User last edited by

                                            Αφού είναι 10W-60 σίγουρα είναι Α3 και δεν είναι Α1 ή Α5.
                                            Γιατί δεν το λένε δεν ξέρω. Αφού έτσι κι αλλιώς απευθύνονται σε ειδικό κοινό αποφύγαν να πληρώσουν την ACEA για την πιστοποίηση;

                                            1 Reply Last reply Reply Quote 0
                                            • First post
                                              Last post
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 190
                                            • 191
                                            • 192
                                            • 193
                                            • 194
                                            • 449
                                            • 450
                                            • 192 / 450
                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΕΛΛΑΔΑ
                                              • ΚΟΣΜΟΣ
                                              • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
                                              • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 4Τ
                                              • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • TEST
                                              • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
                                              • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
                                              • ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ
                                            • VIDEO
                                              • 4TTV
                                              • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CANDID CAMERA
                                            • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΛΕΞΙΚΟ
                                            • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
                                              • ΔΟΚΙΜΕΣ – ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
                                              • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • FORMULA 1
                                              • WRC
                                              • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
                                              • ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4T CLASSIC
                                              • ΜΟΝΤΕΛΑ
                                              • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ
                                              • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
                                              • ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ/ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
                                            • ΑΓΟΡΑ
                                              • ΠΩΛΗΣΕΙΣ
                                              • ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
                                              • ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
                                            • 2ΤΡΟΧΟΙ
                                              • ΟΔΗΓΟΥΜΕ
                                              • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                              • ΑΓΩΝΕΣ
                                              • CLASSIC
                                            • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
                                            • MENU
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • 4ΤΡΟΧΟΙ
                                            • ΣΥΓΚΡΙΣΗ
                                            • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
                                            • ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
                                            • ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ
                                            • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
                                            • ΧΡΗΣΙΜΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
                                            • ΚΟΚ

                                            logo footer

                                            coty











                                            • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
                                            • ΑΓΩΝΕΣ
                                            • ΔΟΚΙΜΕΣ
                                            • CLASSIC
                                            • ΤΙΜΕΣ
                                            • VIDEO
                                            • FORUM
                                            4T FORUM
                                            4T LIBRARY
                                            • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
                                            • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ FORUM
                                            • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
                                            • ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ 4TROXOI.GR
                                            Powered by nxcode.gr