-
Ο χρήστης ΧρηστοςΣ8 έγραψε:
Καθε δυο χρονια υγρα και καθε 80-90.000 βαλβολινες.
Δεν στοιχιζουν και πολλα η αλλαγη τους.Οκ. Να σε καλά.
-
Ο χρήστης katsikas έγραψε:
Να κάνω μια ερώτηση. Οι βαλβολίνες και τα υγρά φρένων θέλουν αλλαγή στα αυτοκίνητα. Εγώ προσωπικά πιστεύω οτι θέλουν. Πιο είναι όμως το σωστό ???
Θέλουν .
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Στο βιβλιαράκι δεν έχω προσέξει πουθενά να το λέει. Τα υγρά φρένων κάθε 2χρόνια???
Στο δικό μου βιβλιαράκι πάντως, στα μεγάλα service (των 45.000 χλμ) μεταξύ άλλων έχει αλλαγή υγρών φρένων και βαλβολινης. Υγρό υδραυλικό τιμονιού όμως δεν έχει, αλλα φροντίζω να αλλαχθει κι αυτό.
Sent from my Neo V using Tapatalk
-
Ο χρήστης Alxnks έγραψε:
Να κάνω μια ερώτηση. Οι βαλβολίνες και τα υγρά φρένων θέλουν αλλαγή στα αυτοκίνητα. Εγώ προσωπικά πιστεύω οτι θέλουν. Πιο είναι όμως το σωστό ???
Θέλουν .
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Στο βιβλιαράκι δεν έχω προσέξει πουθενά να το λέει. Τα υγρά φρένων κάθε 2χρόνια???
Στο δικό μου βιβλιαράκι πάντως, στα μεγάλα service (των 45.000 χλμ) μεταξύ άλλων έχει αλλαγή υγρών φρένων και βαλβολινης. Υγρό υδραυλικό τιμονιού όμως δεν έχει, αλλα φροντίζω να αλλαχθει κι αυτό.
Sent from my Neo V using Tapatalk
Θα το ψάξω καλύτερα!!
-
Για τα τιμόνια.
Δεν είναι πάντα εύκολο ούτε δίκαιο να συγκρίνουμε τιμόνια με βάση τις στροφές τους, δεν είναι πανάκεια οι λίγες στροφές πχ σε αυτοκίνητο με 2,6 στροφές μπορεί οι ρόδες να στρίβουν λιγότερο από ότι σε άλλο με 3 στροφές. Δηλαδή το βήμα τους ίσως είναι το ίδιο αλλά το 'γρήγορο' απλά τελειώνει εκεί που το άλλο συνεχίζει, κοινώς είμαι ριγμένος με το 2,6. Στην πράξη αυτό που μετράει είναι το εύρος κύκλου στροφής που εξαρτάται από τη γωνία που στρίβει η ρόδα, την όλη γεωμετρία και των δύο αξόνων αλλά και το μεταξόνιο και μετατρόχιο. Για όλους αυτούς τους λόγους ίσως δεν έχει και τόσο σημασία να εγκωμιάζουμε τη μισή στροφή λιγότερη σε διαφορετικά αυτοκίνητα. Αυτό που έχει σημασία είναι στην πράξη και εκ του αποτελέσματος, πόσο εύκολα κάνεις επιτόπου ή πόσο εύκολα στρίβεις σε φουρκέτα ή αποφεύγεις τη χελώνα/πέτρα/πεζό κλπ. Γενικά οι ρυθμίσεις είναι διαφορετικές από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο λαμβάνοντας υπόψη και μεταξόνιο και βάρος. Στα προ υποβοήθησης τιμόνια αναγκαστικά είχες πολλές στροφές για να είναι πιο εύκολο να τα γυρίσεις, δηλαδή δεν ήταν τόσο επιλογή αλλά ανάγκη (νομίζω η παλιά μας Mercedes W115 είχε 5 στροφές αλλά είχε και μεγάλη γωνία στροφής τροχών). Με την υποβοήθηση αυτό πλέον δεν ισχύει και τα κριτήρια είναι διαφορετικά.
Γρήγορο τιμόνι είναι πιο άμεσο αλλά κάνει το αυτοκίνητο και πιο νευρικό. Γενικά στα σπορ αυτοκίνητα θέλεις το κάπως γρήγορο τιμόνι αλλά στα ταξιδιάρικα θέλεις ένα πιο αργό τιμόνι που ευνοεί την ευστάθεια, δηλαδή που να αλλάζει δύσκολα κατεύθυνση, να περνάς πάνω από ανωμαλία με 150χλμ και να μην χρειάζεται διόρθωση γιατί αυτό προσφέρει ηρεμία και ασφάλεια. Η όλη συμπεριφορά και η αδράνεια στο κέντρο ρυθμίζεται και γενικά σε μεγάλο αυτοκίνητο θέλεις και μεγαλύτερη γωνία στροφής τροχών για να πετύχεις αποδεκτό κύκλο στροφής.
Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση αργού τιμονιού είναι στα σμαρτάκια που αν και χωρίς βάρος εμπρός ο κατασκευαστής επέλεξε ένα αργό τιμόνι 3,5 στροφών. Αυτό έγινε γιατί λόγω μικρού μεταξονίου (1,81 ή κάπου εκεί) ένα πιο γρήγορο τιμόνι μπορεί σε μεγαλύτερες ταχύτητες να προκαλούσε μεγάλη αστάθεια και να οδηγούσε σε εύκολη απώλεια ελέγχου και ανατροπή. Σε συνδυασμό με τη μικρή γωνία στροφής των τροχών για λόγους χώρου ποδιών επιβατών βλέπουμε ένα αυτοκίνητο με μικρό μεταξόνιο και 3,5 στροφές που δεν έχει την ευχέρεια ελιγμών που θα έπρεπε για πόλη με βάση το μέγεθός του.
Και βέβαια μετά από όλα αυτά υπάρχουν και τα τιμόνια μεταβλητού βήματος.... που αν λειτουργήσουν όπως πρέπει τα κάνουν όλα σωστά.... αν είναι η λέξη κλειδί γιατί φαίνεται ότι μερικοί δεν τα βρίσκουν ακόμα της απολύτου αρεσκείας τους. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση αργού τιμονιού είναι στα σμαρτάκια που αν και χωρίς βάρος εμπρός ο κατασκευαστής επέλεξε ένα αργό τιμόνι 3,5 στροφών. Αυτό έγινε γιατί λόγω μικρού μεταξονίου (1,81 ή κάπου εκεί) ένα πιο γρήγορο τιμόνι μπορεί σε μεγαλύτερες ταχύτητες να προκαλούσε μεγάλη αστάθεια και να οδηγούσε σε εύκολη απώλεια ελέγχου και ανατροπή. Σε συνδυασμό με τη μικρή γωνία στροφής των τροχών για λόγους χώρου ποδιών επιβατών βλέπουμε ένα αυτοκίνητο με μικρό μεταξόνιο και 3,5 στροφές που δεν έχει την ευχέρεια ελιγμών που θα έπρεπε για πόλη με βάση το μέγεθός του.γενικα με βρισκει συμφωνο η συγκεκριμενη θεση με εξαιρεση το κομματι που εχω απομονωσει παραπανω...
'Σε συνδυασμό με τη μικρή γωνία στροφής των τροχών ' - νομιζω οτι ειναι λαθος...η γωνια δεν ειναι μικρη ...ειναι κανονικη
μπορει να μην κοβει τοσο (8.75 κυκλος στροφης για τα F2 451 με μηκος 2.7 vs 2.5 που εχει το 450) οσο το πχ ΙQ (7.80) αλλα ειναι παρομιο το 'κοψιμο'' με ενα i10 (9,50) ή C1 (9,65) η το UP (10)'για λόγους χώρου ποδιών επιβατών' - νομιζω λαθος...αν δει κανεις την γεωμετρια και την τοποθετηση των τροχων σε σχεση με τα ποδια οδηγου συνοδηγου θα καταλαβει οτι δεν επηρεαζει το ενα το αλλο...
νομιζω οτι η πιο σωστη τοποθετηση θα ηταν οτι εχει ενα αργο τιμονι με 'νορμαλ' γωνια γεωμετρια στροφης τροχων'
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
για να μην ανοιξω αλλο θεμα, 1 ερωτησουλα για αγγλο/γερμανο-μαθεις
- πως λεγονται **στα αγγλικα και/ η γερμανικα **οι πλαστικοι θολοι των τροχων (αυτοι που ειναι πανω απο τις ροδες
για προστασια απο νερα- λασπες του χωρου του κινητηρα)....για να γκουγκλαρω
και μια δευτερη ακομη ερωτηση για 'φαναρτζοδουλεια'
- ξερετε αν οι θολοι, απο καποιο αλλο μοντελο ΦΙΑΤ (κουπε-πουντο...κλπ), κανουν για BARCHETTA μου? (ΜΥ 99), η τελως παντων αν μπορει να γινει πατεντα δηλαδη απο αλλο μοντελλο-μαρκα, οτι να ειναι δηλαδη, σε στυλ κοψε-ραψε-μονταρισε, απο γατα-μαστορα?
Δεν νομίζω να ταιριάζει απο άλλο μοντέλο. Υπάρχει το eper που έχει όλα τα ανταλλακτικά και τους κωδικούς .
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2ok ευχαριστω BILL...τα παρηγγειλα μεταχ. στον γνωστο Ολλανδο (HENK) με 50 ευρω τα 2 (δεξ-αρισ) + μεταφορικα. Του εστειλα και το λινκ σου απο eper, μη μου στειλει αλλα αντι αλλων....οποτε σιγα σιγα μαζευεται η βαρκουλα και μετα το πασχα παω φανοποιο για σενιαρισμα-ισιωμα προφυλακτηρα και τοποθετηση θολων.
- πως λεγονται **στα αγγλικα και/ η γερμανικα **οι πλαστικοι θολοι των τροχων (αυτοι που ειναι πανω απο τις ροδες
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Για τα τιμόνια.... -
Ο χρήστης MAD-MAX-13 έγραψε:
'Σε συνδυασμό με τη μικρή γωνία στροφής των τροχών ' - νομιζω οτι ειναι λαθος...η γωνια δεν ειναι μικρη ...ειναι κανονικη
μπορει να μην κοβει τοσο (8.75 κυκλος στροφης για τα F2 451 με μηκος 2.7 vs 2.5 που εχει το 450) οσο το πχ ΙQ (7.80) αλλα ειναι παρομιο το 'κοψιμο'' με ενα i10 (9,50) ή C1 (9,65) η το UP (10)Από αυτό που λες προκύπτει αυτό που λέω γιατί αν η γωνία στροφής τροχών ήταν κανονική τότε με το μεταξόνιο που έχει θα έπρεπε να έχει κύκλο στροφής πολύ, πάρα πολύ μικρότερο και όχι συγκρίσιμο ή και χειρότερο από αυτοκίνητα σαφώς μεγαλύτερου μεταξονίου. Το μήκος δεν έχει σημασία το μεταξόνιο μετράει (και μετατρόχιο και τυχόν κλίση τροχών κατά το στρίψιμο κλπ). Βλέπεις και μόνος σου ότι το iQ αν και με μεγαλύτερο μεταξόνιο έχει σαφώς μικρότερο κύκλο στροφής.
-
οταν λεμε οτι ενα μοτερ εχει 'βαρεσει μπιελα' τι εννοουμε?
που οφειλεται? (χλμ, συντηρηση, κακη κατσκευη)
επισκευαζεται η πρακτικα ειναι τελειωμενο, το μοτερ?
στοιχιζει πολυ?...για να βαρεσει μπιελα, ειναι σειρα αστοχιων και προβληματων και με επακολουθα προβληματα, η μια και οξω?
(σα να λεμε κοπηκε ο ιμαντας χρονισμου...η η ωρα η κακια)αναρωτιεμαι (δεν ξερω δηλαδη), αν αξιζει τον κοπο...μιλαμε για αυτοκινητο που ΑΝ δεν ειχε προβλημα με την μπιελα, πουλιεται 2-3 χιλιαρικα με το ζορι, και ο φιλος το δινει 900 ευρω. Υποθετω οτι θα ειναι πολυ ακριβη ζημια για να το δινει ετσι χαμηλα.
Δεν ενδιαφερομαι να το αγορασω, (εκτος και εαν, και ισως, για ανταλλακτικα kai με πολυυυ παζαρι). Αναρωτιεμαι απλως....(προκειται για μια BARCHETTA φιατ 1.8 μοτερ VVT 16v) να κανει παρεα στην δικια μου που ειναι μια χαρα (knock wood)
Τι λετε?
-
πιο φτηνά θα κοστίσει να βρεί ένα μεταχείρο με ότι ρίσκο συνεπάγεται. Αν έχει καλό μηχανικό μπορεί αυτός να βρεί με ευθύνη του ένα καλό μοτέρ.
-
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
οταν λεμε οτι ενα μοτερ εχει 'βαρεσει μπιελα' τι εννοουμε?
που οφειλεται? (χλμ, συντηρηση, κακη κατσκευη)
επισκευαζεται η πρακτικα ειναι τελειωμενο, το μοτερ?
στοιχιζει πολυ?...για να βαρεσει μπιελα, ειναι σειρα αστοχιων και προβληματων και με επακολουθα προβληματα, η μια και οξω?
(σα να λεμε κοπηκε ο ιμαντας χρονισμου...η η ωρα η κακια)αναρωτιεμαι (δεν ξερω δηλαδη), αν αξιζει τον κοπο...μιλαμε για αυτοκινητο που ΑΝ δεν ειχε προβλημα με την μπιελα, πουλιεται 2-3 χιλιαρικα με το ζορι, και ο φιλος το δινει 900 ευρω. Υποθετω οτι θα ειναι πολυ ακριβη ζημια για να το δινει ετσι χαμηλα.
Δεν ενδιαφερομαι να το αγορασω, (εκτος και εαν, και ισως, για ανταλλακτικα kai με πολυυυ παζαρι). Αναρωτιεμαι απλως....(προκειται για μια BARCHETTA φιατ 1.8 μοτερ VVT 16v) να κανει παρεα στην δικια μου που ειναι μια χαρα (knock wood)
Τι λετε?
Mόνο το μοτέρ;Τι να το κάνεις;Πιο χρήσιμο να έχεις ένα αμάξωμα.Μοτέρ βρίσκεις και πιο καινούργιο καθώς μέχρι το 2005 έμπαινε στο punto hgt.
-
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
οταν λεμε οτι ενα μοτερ εχει 'βαρεσει μπιελα' τι εννοουμε?
που οφειλεται? (χλμ, συντηρηση, κακη κατσκευη)
επισκευαζεται η πρακτικα ειναι τελειωμενο, το μοτερ?
στοιχιζει πολυ?...για να βαρεσει μπιελα, ειναι σειρα αστοχιων και προβληματων και με επακολουθα προβληματα, η μια και οξω?
(σα να λεμε κοπηκε ο ιμαντας χρονισμου...η η ωρα η κακια)αναρωτιεμαι (δεν ξερω δηλαδη), αν αξιζει τον κοπο...μιλαμε για αυτοκινητο που ΑΝ δεν ειχε προβλημα με την μπιελα, πουλιεται 2-3 χιλιαρικα με το ζορι, και ο φιλος το δινει 900 ευρω. Υποθετω οτι θα ειναι πολυ ακριβη ζημια για να το δινει ετσι χαμηλα.
Δεν ενδιαφερομαι να το αγορασω, (εκτος και εαν, και ισως, για ανταλλακτικα kai με πολυυυ παζαρι). Αναρωτιεμαι απλως....(προκειται για μια BARCHETTA φιατ 1.8 μοτερ VVT 16v) να κανει παρεα στην δικια μου που ειναι μια χαρα (knock wood)
Τι λετε?
Κατ’ αρχή με τρόμαξες…….
Τι χιλιόμετρα έχει κάνει?.
Μια μπιέλα εξαρτάτε πόσο βάρεσε!. Από 600ε έως 2500ε η μηχανή.
Μα εάν έχουμε καθαρή καρότσα, (με το κανονικό προφυλακτήρα!!!!.....) ανεκτό σασμάν κλπ, φουλ στην αποθήκη στο εργοστάσιο!.......
Α. -
αυτο εννοουσα ολο μαζι το αμαξι, στα 900 το ζηταει..
οποτε αυτο θα κανω, παζαρακι σαν ανταλλακτικα και βλεπουμε, και ααααν καποτε χρειστω μοτερ, αν και δεν τα σκιζω τα αμαξια, θα δω τοτε τι υπαρχει στην αγορα.ευχαριστω για συμβουλες
-
Ο χρήστης ELTASSOS έγραψε:
αυτο εννοουσα ολο μαζι το αμαξι, στα 900 το ζηταει..
οποτε αυτο θα κανω, παζαρακι σαν ανταλλακτικα και βλεπουμε, και ααααν καποτε χρειστω μοτερ, αν και δεν τα σκιζω τα αμαξια, θα δω τοτε τι υπαρχει στην αγορα.ευχαριστω για συμβουλες
Αν έχεις χώρο πάρτο.
-
Το 'βάρεσε μπιέλα' ή άρπαξε μπιέλα έχει να κάνει με αυξημένη φθορά στα κουζινέτα στα άκρα της μπιέλας.
Αυτή η φθορά μπορεί να προκύψει από το χρόνο και τα χλμ αλλά φαίνεται ότι συνήθως αρκούν λίγα μόνο δευτερόλεπτα χωρίς λάδι για να γίνει η ζημιά. Τώρα αυτό μπορεί να έγινε είτε επειδή δεν υπήρχε αρκετό λάδι εκεί που πρέπει (πολύ χαμηλή στάθμη λαδιού, πολλά πλευρικά g, βουλωμένοι αυλοί) είτε γιατί δεν είχε αρκετή πίεση το λάδι (πχ λάθος λάδι ή υπερθέρμανση).
Η επισκευή απαιτεί άνοιγμα κινητήρα οπότε αφού το κάνεις δεν θα αλλάξεις μόνο αυτό που φαίνεται να πάσχει αλλά θα θεωρήσεις ότι και όλοι οι άλλοι κύλινδροι είναι σε κατάσταση παρατσάκ και γενικά η όλη κατάσταση θα σου προκύψει γενική επισκευή κινητήρα... Αξίζει να τον επισκευάσεις αν σκόπευες να κάνεις βελτίωση (σφυρήλατα, ελαφρύματα, ζυγίσματα κλπ) αλλιώς δεν συμφέρει, βρίσκεις έναν καλούτσικο μτχ.
Σαν ανταλλακτικά είναι καλή κίνηση και είναι πολλά που μπορεί να χρειαστείς ακόμα και από τον κινητήρα. -
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Έμεινε απο μπαταρία εν κινήσει;
Eίναι εφικτό, αν τα φτύσει ο εναλλάκτης ή ο ανορθωτής. Η μπαταρία παύει να φορτίζεται, αντίθετα σηκώνει όλα τα φορτία (φώτα κλπ) μέχρι να αδειάσει --> σβήνει η ECU.
Το δυναμό είναι ο ανορθωτής;
-
Το δυναμο ειναι η γεννητρια του ρευματος: ειναι αυτο που το γυριζει ο κινητηρας μεσω ιμαντα κ παραγει το ρευμα, δηλαδη αυτο:
λογω τροπου λειτουργιας, παραγει εναλλασομενο ρευμα οποτε χρειαζεται μια συσκευη που λεγεται ανορθωτης κ δουλεια της ειναι να μετατρεπει το εναλλασομενο ρευμα σε συνεχες.
-
Αν θέλουμε να είμαστε τυπικοί, αυτό είναι εναλλακτης, το δυναμό παράγει συνεχές.
Sent from my Note II using smoke signals.
-
Ο ανορθωτής συνήθως είναι επάνω στον εναλλάκτη, πάει πακέτο.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Αν θέλουμε να είμαστε τυπικοί, αυτό είναι εναλλακτης, το δυναμό παράγει συνεχές.Sent from my Note II using smoke signals.
Σωστο.
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........