-
Στα τέλη του καλοκαιριού οδήγησα για λίγο το αμάξι του πατέρα μου (VOLVO S40 1.6) και διαπίστωσα το εξής:
Σταματημένος και στο ρελαντί, όταν το τιμόνι τερμάτιζε στην μία ή την άλλη κατεύθυνση, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν από 800 σε 1000-1100. Το πσιλοκουβέντιασα με 1-2 ανθρώπους, δεν βρήκαμε άκρη, και το προσπέρασα. Μια πολύ απλοϊκή εκδοχή έλεγε ότι η ντίζα του γκαζιού είναι σε επαφή / επηρεάζεται από την κρεμαγιέρα. Πρόσφατα διαπίστωσα παρόμοιο φαινόμενο στο 106 μου. Σ’ αυτή την περίπτωση μάλιστα όταν το τιμόνι τερμάτιζε έπεφτε λίγο και η ένταση των φώτων. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει το φαινόμενο;Ευχαριστώ πολύ
-
Στα τέλη του καλοκαιριού οδήγησα για λίγο το αμάξι του πατέρα μου (VOLVO S40 1.6) και διαπίστωσα το εξής:
Σταματημένος και στο ρελαντί, όταν το τιμόνι τερμάτιζε στην μία ή την άλλη κατεύθυνση, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν από 800 σε 1000-1100. Το πσιλοκουβέντιασα με 1-2 ανθρώπους, δεν βρήκαμε άκρη, και το προσπέρασα. Μια πολύ απλοϊκή εκδοχή έλεγε ότι η ντίζα του γκαζιού είναι σε επαφή / επηρεάζεται από την κρεμαγιέρα. Πρόσφατα διαπίστωσα παρόμοιο φαινόμενο στο 106 μου. Σ’ αυτή την περίπτωση μάλιστα όταν το τιμόνι τερμάτιζε έπεφτε λίγο και η ένταση των φώτων. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει το φαινόμενο;Ευχαριστώ πολύ
-
Στα τέλη του καλοκαιριού οδήγησα για λίγο το αμάξι του πατέρα μου (VOLVO S40 1.6) και διαπίστωσα το εξής:
Σταματημένος και στο ρελαντί, όταν το τιμόνι τερμάτιζε στην μία ή την άλλη κατεύθυνση, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν από 800 σε 1000-1100. Το πσιλοκουβέντιασα με 1-2 ανθρώπους, δεν βρήκαμε άκρη, και το προσπέρασα. Μια πολύ απλοϊκή εκδοχή έλεγε ότι η ντίζα του γκαζιού είναι σε επαφή / επηρεάζεται από την κρεμαγιέρα. Πρόσφατα διαπίστωσα παρόμοιο φαινόμενο στο 106 μου. Σ’ αυτή την περίπτωση μάλιστα όταν το τιμόνι τερμάτιζε έπεφτε λίγο και η ένταση των φώτων. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει το φαινόμενο;Ευχαριστώ πολύ
-
Ο χρήστης kamarian έγραψε:
Στα τέλη του καλοκαιριού οδήγησα για λίγο το αμάξι του πατέρα μου (VOLVO S40 1.6) και διαπίστωσα το εξής:
Σταματημένος και στο ρελαντί, όταν το τιμόνι τερμάτιζε στην μία ή την άλλη κατεύθυνση, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν από 800 σε 1000-1100. Το πσιλοκουβέντιασα με 1-2 ανθρώπους, δεν βρήκαμε άκρη, και το προσπέρασα. Μια πολύ απλοϊκή εκδοχή έλεγε ότι η ντίζα του γκαζιού είναι σε επαφή / επηρεάζεται από την κρεμαγιέρα. Πρόσφατα διαπίστωσα παρόμοιο φαινόμενο στο 106 μου. Σ’ αυτή την περίπτωση μάλιστα όταν το τιμόνι τερμάτιζε έπεφτε λίγο και η ένταση των φώτων. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει το φαινόμενο;Ευχαριστώ πολύ
gia na voithisw ayto simvenei kai se 206 xwris na xreiazetai na termatizei to timoni...
me kathe kinisi sxedon tou timoniou oi strofes anevainoun otan einai sto relanti... -
ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ Η ΗΛΕΚΤΡΟΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΤΙΜΟΝΙ? ΑΝ ΝΑΙ ΤΟΤΕ Η ΑΙΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩΝΤΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ Η ΗΛΕΚΤΡΟΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΤΙΜΟΝΙ? ΑΝ ΝΑΙ ΤΟΤΕ Η ΑΙΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩΝΤΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ.Και τα 2 αυτοκίνητα έχουν υδραυλικό τιμόνι. Επίσης πρέπει να σημειώσω ότι δεν παρουσιάζουν αρρυθμίες και το φαινόμενο σχετίζεται αποκλειστικά με το τερμάτισμα του τιμονιού. Αν θυμάμαι καλά και τα 2 αυτοκίνητα ήταν κρύα όταν έγιναν αυτές οι παρατηρήσεις, αλλά δεν έχω πολυασχοληθεί με το ζήτημα και δεν ξέρω αν το κάνουν και όταν δουλεύουν σε νορμάλ θερμοκρασία.
Φανταστείτε με το τερμάτισμα του τιμονιού σαν να δίνει μόνο του το αυτοκίνητο μια μικρή γκαζιά.
Την παραπάνω απάντηση δεν την καταλαβαίνω εφόσον το φαινόμενο συμβαίνει μόνο όταν το τιμόνι φτάσει στο τέρμα του. -
Ο χρήστης kamarian έγραψε:
Φανταστείτε με το τερμάτισμα του τιμονιού σαν να δίνει μόνο του το αυτοκίνητο μια μικρή γκαζιά.
Την παραπάνω απάντηση δεν την καταλαβαίνω εφόσον το φαινόμενο συμβαίνει μόνο όταν το τιμόνι φτάσει στο τέρμα του.Το φαινόμενο που περιγράφεις παρουσιάζεται στα περισσότερα αν όχι όλα τα αυτοκίνητα με υδραυλικό τιμόνι. Πολύ γενικά, έχει σχέση με τις απότομες μεταβολές φορτίου της υδραυλικής αντλίας όταν τερματίζει η διαδρομή του τιμονιού. Αυτό το απότομο 'ζόρισμα' της αντλίας στο τέρμα, έχει αντίκτυπο στο φορτίο του κινητήρα, από τον οποίο άλλωστε παίρνει κίνηση.
Με λίγα λόγια δηλαδή, το σύστημα ελέγχου του κινητήρα χρειάζεται κάποιο χρόνο για να επαναφέρει τις στροφές στο ρελαντί όταν αλλάζει απότομα το φορτίο.
-
Sostos o BTS... einai logiko na symvainei auto kai na prostheso oti DEN kanei kalo na termatizoume to timoni viaia!!!
-
Ρε παιδιά αυτό το έχουμε αναπτύξει και σε αλλο post.
Λοιπόν μιά και καλή για να ξέρετε.
Το ηλεκτρονικό management της μηχανής κάθε αυτοκινήτου φροντίζει π.χ. η μηχανή να έχει για ρελαντί 800-900 στροφές. Αν λοιπόν οι στροφές για οποιδήποτε πέσουν, τότε το ηλεκτρονικό σύστημα φροντίζει να δώσει λίγο γκάζι για να τις επαναφέρει εκεί που είναι πρέπει. Λοιπόν κατά την λειτουργία του υδραυλικού τιμονιού ενεργοποιήται η αντλία πίεσης ρίχνοντας λίγο τις στροφές του ρελαντί αφού τραβά δύναμη απο την μηχανή. Οπως είναι φυσικό το σύστημα προσπαθεί να τις επαναφέρει πίσω, αλλά αισθανόμενο ότι η μηχανή κάπου εξακολουθεί να ζορίζεται τότε ανεβάζει κάτι παραπάνω για να καλύψει την κατανάλωση δυνάμεως που απαιτεί η λειτουργία της αντλίας πίεσης. Λοιπόν μη φοβάσαι, αυτο που κάνει το Volvo σου είναι απόλυτα φυσιολογικό. -
Ευχαριστώ πολύ παιδιά, ήσασταν κατατοπιστικότατοι.
Ένας μικρός γρίφος!