-
Χαλαρά hankook k115, bridgestone t001 η pilot sport 3.
-
Ο χρήστης nikospappas έγραψε:
Λάστιχα για την κορολλα!
Ήρθε η ώρα για νέα τετράδα, το αμάξι είναι Ε12 1.6 VVTI του 2004, με 270.000 χλμ. Αυτό θα είναι το πέμπτο σετ ελαστικών, μετά τα τραγικά bridgestone πρώτης τοποθέτησης (νομίζω er300, ούτε θυμάμαι πια), πήγα σε michelin pilot, primacy και μετά energy, το οποίο τελικά ταίριαξε περισσότερο από τα άλλα στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Διάσταση 195 /60 /15 δείκτης H (ή και V). Πρώτη σκέψη μου είναι η σίγουρη λύση, τα Energy Saver Plus, αλλά σκέφτομαι σοβαρά τα P1 της Pirelli (μου αρέσουν πολύ στο σαιτ της εταιρίας και τα παρουσιάζουν όλα πολύ ωραία, μόνο καφέ δεν ψήνουν!) και εναλλακτικά ίσως κάποιο αντιστοιχο μοντέλο της Nokian.
Σημείωση: το αυτοκίνητο γράφει 30.000+ χλμ το χρόνο, αλλάζω λάστιχα κάθε 2 με 2,5 χρόνια, σε αστικό / ημιαστικό περιβάλλον** η πίεση είναι 37 Psi και στα ταξίδια 34 (λόγω υψηλών ταχυτήτων).**
Είμαι ανοικτός σε ιδέες, αλλά πλιζ όχι σε continental! Thanx!Μαλλον αναποδα τα λες.
Ο κατασκευαστης προτεινει 32 psi στην πολη και 36 psi σε ταξιδι με υψηλες ταχυτητες (εχουμε το ιδιο αυτοκινητο).Όντως ανάποδα τα λέω
Μπερδέυομαι γιατί παίζω με μεγάλες πιέσεις σε καθημερινή χρήση για λόγους κατανάλωσης...
Ευχαριτώ Χρήστο, Αλέξανδρε και Νίκο για τις συμβουλές.
Λοιπόν ανακεφαλαιώνω και λέω, ψάχνω για οικολογικό, με χαμηλή αντίσταση στη κύλιση ελαστικό για την Κορόλλα. Το ποτένζα που προτάθηκε το θεωρώ εξαιρετικό ελαστικό, αλλά μάλλον θα ήθελα κάτι σε ecopia.
Ιδανικά θα έβαζα το Ecopia 001S της Bridgestone ή το eline της Νοkian (θα κυκλοφορήσει σε 2 μήνες). Αμφότερα όμως δεν γνωρίζω αν έρχονται στη χώρα μας και αν υπάρχει η διάσταση που ψάχνω (195 / 60 /15). Νομίζω πως και τα δύο βγαίνουν σε 195 / 65 /15.
Συμπερασματικά, Ecopia EP150, Energy Saver +, P1 Cinturato, ή Nokian Line (και αυτό την άνοιξη έρχεται)???Οφφτοπικ, Νίκο τι μέση κατανάλωση έχεις στη Κορόλλα σου?
-
Ο χρήστης vasilis 1200101 έγραψε:
Όντως ανάποδα τα λέω
Μπερδέυομαι γιατί παίζω με μεγάλες πιέσεις σε καθημερινή χρήση για λόγους κατανάλωσης...Kαι στη βροχη κανεις τον σταυρο σου?
-
Θέλει προσοχή, αν το παρακάνεις και κακή συμπεριφορά μπορεί να έχεις και θα φθείρεις πρόωρα τα λάστιχά σου οπότε τα λεφτά που γλύτωσες θα τα δώσεις για λάστιχα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Θέλει προσοχή, αν το παρακάνεις και κακή συμπεριφορά μπορεί να έχεις και θα φθείρεις πρόωρα τα λάστιχά σου οπότε τα λεφτά που γλύτωσες θα τα δώσεις για λάστιχα.+1
Ο πολυς αερας στα λαστιχα ειναι ΜΟΝΟ για ΚΑΛΗ εθνικη.
Ουτε για το Αθηνα-Πατρα. Ουτε για μεγαλους επαρχιακους.
ΜΟΝΟ οπου σκοπευεις να πας ευθεια και μονο ευθεια.
Θα σε πουλησει στο φρεναρισμα, θα σε πουλησει σε στροφες, για το βρεγμενο δε το συζηταμε καν...
Κανονικα πρεπει μολις βγαινεις απο εθνικη να μειωνεις τις πιεσεις εστω και για 50 χλμ εκτος εθνικης. Δε ξερεις τι μπορει να συναντησεις.
Εγω ειχα την ατυχια και μ@λ@κι@ στον εγκεφαλο να μεινω 4 μερες πανω στο Πηλιο με πιεσεις ταξιδιου, το αμαξι δε παταγε πουθενα και χαζογλιστραγε συνεχεια και παντου. Για την ανεση αστο καλυτερα, ειχε μεινει στην Αθηνα!Προσοχη στον αερα που βαζετε δεν ειναι παιξε γελασε.
-
Θα σε πουλήσει σε στροφές;
-
Ο χρήστης Sinanai έγραψε:
Θα σε πουλήσει σε στροφές;Εχει σωστη συμπεριφορα ενα λαστιχο με +5-6 πιεση απο το φυσιολογικο?
Θα γλιστρησει μια ωρα αρχιτερα, αν οχι 2... -
Αν δεν βάλεις +5psi απ' το κανονικό όταν πρόκειται να στρίψεις σοβαρά, τότε και κακή απόδοση θα έχουν και θα τα φτύσουν πάρα πολύ γρήγορα.
-
Μην το παρατραβήξουμε το θέμα, λίγο παραπάνω βοηθάει αλλά αρκετό παραπάνω δημιουργεί προβλήματα.
Ας μην προσπαθήσουμε να καθορίσουμε πόσο είναι το λίγο και πόσο το αρκετό, με διαφορετικά αυτοκίνητα, λάστιχα, πιέσεις και συνήθειες άκρη δε θα βγάλουμε και θα παρεξηγηθούμε. -
Ο χρήστης Sinanai έγραψε:
Αν δεν βάλεις +5psi απ' το κανονικό όταν πρόκειται να στρίψεις σοβαρά, τότε και κακή απόδοση θα έχουν και θα τα φτύσουν πάρα πολύ γρήγορα.Δε λεμε για σοβαρα. Για νορμαλ οδηγηση επαρχιακου λεμε...
Αν και δε συμφωνω απολυτως.
Μαλλον πρεπει να προσθεσεις οτι ο δρομος που θα πας να στριψεις σοβαρα, θα εχει μια αλφα προσφυση.
Αν δεν εχει θα γλιστρας παντου τσαμπα. -
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Όντως ανάποδα τα λέω
Μπερδέυομαι γιατί παίζω με μεγάλες πιέσεις σε καθημερινή χρήση για λόγους κατανάλωσης...Kαι στη βροχη κανεις τον σταυρο σου?
Παραδόξως, όχι... μετά από εξακοσιες + χιλιάδες χιλιόμετρα, έχω μάθει να κρατάω αποστάσεις. Δεν ξέρω, πάντως στη βροχή δεν εχω αντιμετωπίσει προβλήματα, ούτε στο ραφτίνκ το προχθεσινό στη Μεσογείων.
Θέλει προσοχή, αν το παρακάνεις και κακή συμπεριφορά μπορεί να έχεις και θα φθείρεις πρόωρα τα λάστιχά σου οπότε τα λεφτά που γλύτωσες θα τα δώσεις για λάστιχα.
Το γνωρίζω και σε ευχαριστώ για τη φιλική συμβουλή. Να σου πω την αλήθεια δεν με ενδιαφέρει να γλυτώσω λεφτά. Θα έβαζα Barum...
Έχω μπει στο τριπάκι του hypermiling και θέλω να το εξαντλήσω όσο μπορώ. Αυτή τη στιγμή κινούμαι εντός αστικού και ημιαστικού κύκλου με 7.7 l/100km. Έχω δρόμο ακόμα!Όποιος έχει πρόταση για οικολογικό λάστιχο έχω ανοιχτά τα αυτιά μου. Ευχαριστώ!
-
ερωτήσεις για θέματα που δεν κατέχω καθόλου:
1)αν πχ η ford λέει PSI 32, και βάλει κανείς 34 έχει μειωμένη κατανάλωση; χάνει σε κρατήματα μήπως;
για Εγνατία οδό είναι καλύτερα να αυξάνονται οι πιέσεις;
2) χειμώνα σε καλοκαίρι πόσο κατεβἀζουμε;
3) οι αναρτήσεις (αμορτισέρ -ελατήρια ) στα 81.000 χλμ που έχω στο focus από 07/2006 με στρωτή οδήγηση ως τώρα, υπάρχει περίπτωση να θέλουν αλλαγή;
το να τα μετρήσω κάπου κοστίζει κάτι;ευχαριστώ.
-
Οι κατασκευαστές όταν προτείνουν πιέσεις λαμβάνουν υπόψιν και τον παράγοντα 'άνεση'. Κάθε αυτοκίνητο και κάθε λάστιχο είναι διαφορετικά αλλά από προσωπική εμπειρία 2-3 PSI παραπάνω βελτιώνουν την εικόνα που έχει ο οδηγός στη σβέλτη οδήγηση. Μπορεί να μην βελτιώνεται το κράτημα (μπορεί και να βελτιώνεται) αλλά το τιμόνι γίνεται σαφέστερο και τα λάστιχα δεν 'μαγουλιάζουν'. Προσωπικά σε Focus Mk1 βάζω 34 PSI (αντί για 30 ή 32 που προτείνει η Ford αναλόγως της ταχύτητας και του βάρους) καθώς τα Yokohama c.Drive2 που έχω έχουν μαλακά πλαϊνά και παρατηρώ καλύτερη συμπεριφορά υπό πίεση με υψηλότερη πίεση.
-
Κι εγώ αισθάνομαι καλύτερα με λίγο παραπάνω, συνήθως να και μόνος ή με 1 επιβάτη χρησιμοποιώ τις πιέσεις για μετριο (όχι φούλ φόρτωμα) δηλαδή αυτά τα 2-3psi παραπάνω. Αντίστοιχα κάτι παραπάνω μπορεί να θέλει ένα λάστιχο με μαλακό σκελετό σε σχέση με άλλο πιο σφιχτό για να νιώσει 'σωστό'.
Για ταξίδια και μεγάλες ταχύτητες σε εθνική που η άσφαλτος είναι καλή και η άνεση πάει σε δεύτερη μοίρα ενώ θέλεις αντοχή σε θερμοκρασίες και ζόρια συνιστάται η αυξημένη πίεση. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις (σε κάποια αυτοκίνητα που λέει για 160χλμ/ώρα) η προτεινόμενη είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την συνηθισμένη.
Δε λέει πουθενά να έχεις άλλη πίεση χειμώνα καλοκαίρι. Απλά πρέπει να ελέγχεις την πίεση ώστε 'κρύος' (είτε είναι με -10 το χειμώνα είτε με +40 το καλοκαίρι) να έχεις την σωστή πίεση. Που προφανώς θα ανέβει μετά από λίγη χρήση. -
Βεβαια αν μετρησεις τον αερα στα λαστιχα Αυγουστο και μετα παλι Νοεμβρη, μη παραξενευτεις αν δεις -5 ή -6 κατω απ' οσο ειχες βαλει... Οχι δε χανουν τα λαστιχα σου, απλα οι διαφορες στη θερμοκρασια ειναι αρκετα αισθητες.
-
Ο χρήστης Orestis.D έγραψε:
Βεβαια αν μετρησεις τον αερα στα λαστιχα Αυγουστο και μετα παλι Νοεμβρη, μη παραξενευτεις αν δεις -5 ή -6 κατω απ' οσο ειχες βαλει... Οχι δε χανουν τα λαστιχα σου, απλα οι διαφορες στη θερμοκρασια ειναι αρκετα αισθητες.Φυσικά χάνουν και τα λάστιχα (τόσο από τους πόρους του καουτσκούκ, όσο και από τις ζάντες αλλά και από τις βαλβίδες). 1-2 PSI το μήνα είναι στα φυσιολογικά πλαίσια.
ΥΓ: Χθες βγάλαμε αυτοκίνητο φίλου από ακινησία μετά από ενάμιση χρόνο σε στεγασμένο και κλειστό χώρο αποθήκης. Μου το έφερε προς φύλαξη με 40+ PSI και το πήρε πίσω με 30. Not bad...
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Βεβαια αν μετρησεις τον αερα στα λαστιχα Αυγουστο και μετα παλι Νοεμβρη, μη παραξενευτεις αν δεις -5 ή -6 κατω απ' οσο ειχες βαλει... Οχι δε χανουν τα λαστιχα σου, απλα οι διαφορες στη θερμοκρασια ειναι αρκετα αισθητες.
Φυσικά χάνουν και τα λάστιχα (τόσο από τους πόρους του καουτσκούκ, όσο και από τις ζάντες αλλά και από τις βαλβίδες). 1-2 PSI το μήνα είναι στα φυσιολογικά πλαίσια.
ΥΓ: Χθες βγάλαμε αυτοκίνητο φίλου από ακινησία μετά από ενάμιση χρόνο σε στεγασμένο και κλειστό χώρο αποθήκης. Μου το έφερε προς φύλαξη με 40+ PSI και το πήρε πίσω με 30. Not bad...
παροτι τα ειχε τσιτωσει με αερα.....ισως και παλι να εχουν θεμα στο σκελετο τους απο την ακινησια.....
-
@vasilis1200101
Τωρα εχω 9,2 λιτ/100χλμ, αλλα το αυτοκινητο κανει λιγα χιλιομετρα γυρω 7-8 την ημερα και αυτα σε 2-3 κινησεις.
Δουλευει παντα κρυο και δεν προλαβαινει να ζεσταθει.
Παλιοτερα ειχα 7,5 με 8λιτ/100χλμ. -
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Βεβαια αν μετρησεις τον αερα στα λαστιχα Αυγουστο και μετα παλι Νοεμβρη, μη παραξενευτεις αν δεις -5 ή -6 κατω απ' οσο ειχες βαλει... Οχι δε χανουν τα λαστιχα σου, απλα οι διαφορες στη θερμοκρασια ειναι αρκετα αισθητες.
Φυσικά χάνουν και τα λάστιχα (τόσο από τους πόρους του καουτσκούκ, όσο και από τις ζάντες αλλά και από τις βαλβίδες). 1-2 PSI το μήνα είναι στα φυσιολογικά πλαίσια.
ΥΓ: Χθες βγάλαμε αυτοκίνητο φίλου από ακινησία μετά από ενάμιση χρόνο σε στεγασμένο και κλειστό χώρο αποθήκης. Μου το έφερε προς φύλαξη με 40+ PSI και το πήρε πίσω με 30. Not bad...
Κλειστή (προθεσμιακή) κατάθεση με τόση λίγη χασούρα, πραγματικά Not bad...
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
παροτι τα ειχε τσιτωσει με αερα.....ισως και παλι να εχουν θεμα στο σκελετο τους απο την ακινησια.....Κάθε τόσο το έκανα-μπρος πίσω για να μην κάνουν flat spot. Μέχρι τα 140 που το πήγε δεν παρατήρησε κραδασμούς αλλά μικρή σημασία έχει καθώς έχει ήδη παραγγείλει καινούρια λάστιχα.
Κλειστή (προθεσμιακή) κατάθεση με τόση λίγη χασούρα, πραγματικά Not bad...
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]