-
Με αφορμη την κακοκαιρια τις τελευταιες μερες και αυτα που εβλεπα στους δρομους αναρωτιεμαι ποσο εκπαιδευμενος και ποσο ικανος ειναι ο ελληνας οδηγος σε ασχημες καιρικες συνθηκες(βροχη,ομιχλη,χιονι,παγετο).Ειδα τραγελαφικα γεγονοτα,σκεφτομουνα να βαλω αυτο το θεμα και την ψηφοφορια απο καιρο,αλλα το χθεσινο ηταν το αποκορυφωμα.επειδη κατα καποιο τροπο το φορουμ μας αποτελει μια μικροκοινωνια θα ηθελα να ψηφισετε ποσο ικανο θεωρειτε τον εαυτο σας,ετσι ωστε να σχηματισουμε μια γενικοτερη εικονα.Ψηφιστε ειλικρινα και παραθεστε ολες σας τις αποψεις σχετικα με το θεμα
-
Με αφορμη την κακοκαιρια τις τελευταιες μερες και αυτα που εβλεπα στους δρομους αναρωτιεμαι ποσο εκπαιδευμενος και ποσο ικανος ειναι ο ελληνας οδηγος σε ασχημες καιρικες συνθηκες(βροχη,ομιχλη,χιονι,παγετο).Ειδα τραγελαφικα γεγονοτα,σκεφτομουνα να βαλω αυτο το θεμα και την ψηφοφορια απο καιρο,αλλα το χθεσινο ηταν το αποκορυφωμα.επειδη κατα καποιο τροπο το φορουμ μας αποτελει μια μικροκοινωνια θα ηθελα να ψηφισετε ποσο ικανο θεωρειτε τον εαυτο σας,ετσι ωστε να σχηματισουμε μια γενικοτερη εικονα.Ψηφιστε ειλικρινα και παραθεστε ολες σας τις αποψεις σχετικα με το θεμα
-
Με αφορμη την κακοκαιρια τις τελευταιες μερες και αυτα που εβλεπα στους δρομους αναρωτιεμαι ποσο εκπαιδευμενος και ποσο ικανος ειναι ο ελληνας οδηγος σε ασχημες καιρικες συνθηκες(βροχη,ομιχλη,χιονι,παγετο).Ειδα τραγελαφικα γεγονοτα,σκεφτομουνα να βαλω αυτο το θεμα και την ψηφοφορια απο καιρο,αλλα το χθεσινο ηταν το αποκορυφωμα.επειδη κατα καποιο τροπο το φορουμ μας αποτελει μια μικροκοινωνια θα ηθελα να ψηφισετε ποσο ικανο θεωρειτε τον εαυτο σας,ετσι ωστε να σχηματισουμε μια γενικοτερη εικονα.Ψηφιστε ειλικρινα και παραθεστε ολες σας τις αποψεις σχετικα με το θεμα
-
Θεωρω οτι ειμαι μετριος...
Το καλο μου ειναι οτι αντιλαμβανομαι τον κινδυνο και δεν τρεχω... Εχω ομως το κακο οτι φοβαμαι τετοιες καταστασεις και αυτο δεν ειναι καλο...
Επισης Δεν ειμαι σε θεση να ελεγξω καταστασεις οπως υδρολισθηση και υπερστροφη-υποστροφη αν αυτες συμβουν... Επισης Δεν εχω ABS το οποιο σε βρεγμενο μου εχει χρειαστει...Παραδειγμα, προ ημερων ειχα παει αεροδρομιο να παραλαβω ατομο, και εβερε καταρακτωδως σε σημειο να μη βλεπεις πανω απο 20-30 μετρα... αμεσως εκοψα στα 60 και πηγαινα αργα με φωτα, ενω εβλεπα τους κλασσικους γελοιους ελληναρες να παιζουν φωτα και να πηγαινουν με 100-120 στην αριστερη... εν τω μεταξυ οταν εμπαινες στα τουνε στην ΠΥ αδειαζε ο δρομος απο νερα, και μετα ενα κυμα... Πολυ επικινδυνη κατασταση... Μιλαμε πιθανοτητες τρελλης καραμπολας...
-
Συμφωνειτε με το οτι πιο επικινδυνοι ειναι μερικοι κατοχοι 4χ4,γιατι πιστεουν οτι οτι και να κανουν η τετρακινηση θα τους σωσει?
-
Άλλοι έχουν εμπιστοσύνη στην τετρακίνηση, άλλοι στις εκπληκτικές δυνατότητες του αυτοκινήτου ('Αφού κόστισε 50.000 ευρώ η κούρσα, σιγά μην κωλώσει στο χιονάκι. Δεν ξέρουν οι Γερμανοί που τρώνε χιόνι κάθε χρόνο και ξέρεις εσύ;'), άλλοι στις άριστες οδηγικές τους ικανότητες ('Έχω οδηγήσει σε πίστα-κατάγομαι από την Πίνδο-έχω επαγγελματικό δίπλωμα κλπ, τι μου λες τώρα;'), με λίγα λόγια ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΓΑ γιατί ό,τι και να κάνεις, ο απέναντι μπορεί ν' ανήκει σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες.
-
-Καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο (Το καλό αυτοκίνητο είναι πραγματικά σύμαχος σε τέτοιες καταστάσεις Audi Quattro, Volvo, Toyota Land Cruiser(Όταν δεν φυσάει) ΙΜΟ είναι τα καλύτερα Παντός Καιρού)
-Καλά ΛΑΣΤΙΧΑ
-Αλυσίδες, Κινητό, Φακό
-O κλιματισμός σε καλή αναλογία με την έξω κατάσταση και ας κάνει λίγο κρύο μέσα- Απστάσεις ασφαλείας
- Χαλαρές κινήσεις, προβλεψιμότητα της κατάστασης και της συμπεριφοράς των άλλων.
-Μια δεύτερη αλαξιά ρούχα, ξηροί καρποί, λίγο μέλι και ένα βρασμένο τσίπουρο με ζάχαρη στο πορτ μπαγκαζ
Και πας παντού!!!!
Μερικές φορές αφήνουμε τους άλλους να βγάλουν τα κάστανα και απλά ακολουθούμε.......
Αν πχ έχει παλιόκαιρό και πηγαίνεις κάπου που δεν ξέρεις αφήνεις τον ντόπιο και απλά ακολουθείςΜεγαλύτερος κίνδυνος ο ΠΑΓΟΣ (καλύτερα κάτσε σπίτι!!!!!!)
-
Εγώ ψήφησα 'πολύ καλό' συνδυάζοντας κάποια πράγματα:
- το αυτοκίνητο είναι πάντα σωστά προετοιμασμένο (σε όλους τους τομείς από ελαστικά κινητήρα, ανάρτηση, φρένα μέχρι ...)
- πάντα υπάρχουν εργαλεία, αλυσίδες, γάντια εργασίας, καλώδια για παροχή ρεύματος, φακός, σχοινί ρυμούλκησης, νερό κ ότι άλλο απαραίτητο για την 'κακιά στιγμή'
- Ενημερώνομε πάντα για τις καιρικές συνθήκες πριν από ταξίδια (εντάξυ όταν υπάρχει λόγος κ όχι όταν είναι χαρά Θεού )
- Προσαρμόζομε κ οδηγώ ιδιαίτερα αμυντικά στις δύσκολες συνθήκες προσέχοντας ιδιαίτερα το τι κάνουν οι άλλοι κ το τι μπορεί να συμβεί κ θεωρώ πάντα ότι μπορώ να ανταπεξέλθω σε λιγότερο άσχημες καταστάσεις από ότι πραγματικά μπορώ (ώστε να μην θεωρήσω ότι το έχω κ τελικά αποδειχθεί ότι....)
Με βάση τα παραπάνω και 14 χρόνια που έχω το δίπλωμα και έχω καλύψει συνολικά γύρω στα 400.000χλμ έχοντας αντιμετωπίσει από πλημμύρες, χιόνια κλπ κλπ θεώρησα ότι μπορώ να τοποθετήσω τον εαυτό μου στους 'πολύ καλούς' αφού δύσκολα θα ξεκίναγα κάτι στο οποίο δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω, χώρια που το αυτοκίνητο είναι σωστά προετοιμασμένο!
Τέλος να δηλώσω ότι η απάντηση του cpp μπορώ να πω ότι με κάλυψε απόλυτα
-
Συμφωνωντας με ολα οσα ειπατε παραπανω, να συμπληρωσω οτι τα παντα εχουν να κανουν με την εμπειρια. Αυτη 8α διω3ει τον φοβο, που μπορει να γινει επικινδυνος σε ορισμενες καταστασεις(πχ. αποτομο φρεναρισμα ή/και αποτομη αλλαγη λωριδας) κ η εμπειρια παλι 8α σε κανει να 'διαβαζεις' τον δρομο κ τους αλλους οδηγους. Σε συνδυασμο με την αυτοσυγκρατηση (αν εχεις ικανοτερο αυτοκινητο, 4χ4 οπως ειπατε παραπανω), τον αυτοελεγχο κ την γνωση του αυτοκινητου σου, δε 8α εχεις προβλημα στην πλειοψηφια των περιπτωσεων.
Επειδη μου αρεσουν τα τα3ιδια κ δεν κολλαω ποτε στον καιρο, εχω μαζεψει αρκετη εμπειρια απο 'ακραιες' συν8ηκες κ παρα τα 2 χρονια σχεδον που εχω διπλωμα, βαμολογησα καλα τον εαυτο μου.
ΥΓ: 8ετικο πιστευω στην περιπτωση μου ειναι οτι εχω διαβασει ΠΟΛΥ για το πως να αντιμετωπιζεις διαφορες καταστασεις πολυ πριν παρω διπλωμα στα χερια μου. Ετσι, ημουν αρκετα προετοιμασμενος κ υστερα απλως τα εφαρμοζα στην πρα3η.
-
Σε βρεγμενο οδόστρωμα κινούμαι ταχύτερα απο οτι σε στεγνό
Σε χιόνι εχω σχεδον μηδενικη εμπειρία και οταν το βλεπω αποφεύγω τις μετακινήσεις
Στην βροχη απλά δεν παιζομαι,αλλα δεν μπορω να εξηγήσω αντικειμενικά πως συμβαίνει αυτό -
Γενικά στην Ελλάδα υπάρχουν δυστηχώς πολλοί άσχετοι οδηγοί ιδιαίτερα στις κακές καιρικές συνθήκες! Επειδή πηγαινοέρχομαι Χαλκίδα τις τελευταίες μέρες στην Μαλακάσα έχει χιονάκι....έχω δεί απίστευτα πράγματα και 4 τρακαρίσματα χωρίς λόγο και αιτία...! Πάντως γενικά δεν έχουμε εμπειρία από κακές καιρικές συνθήκες και αυτό φαίνετε αφού πολλοί με το παραμικρό νομίζουν ότι έρχεται η συντέλια του κόσμου και οδηγούν με μικρές ταχύτητες κάτι που είναι επικίνδυνο και για τους άλλους χρήστες των δρόμων.
Πάντως το παν είναι το αυτοκίνητο σου να είναι σε πολύ καλή κατάσταση και γενικά να ξέρεις να το χρησιμοποιείς και στις δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Εγώ με 1 χρόνο στο χέρι το δίπλωμα πιστεύω ότι είμαι αρκετά καλός και στη βροχή αλλά και στο χιόνι αφού έχω οδηγήσει πολλά χιλιόμετρα και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με χιόνι κ πάγο. Βέβαια δεν λέω και μεγάλες κουβέντες...προφανώς και ακόμα είμαι άπειρος αφού κάθε φορά που οδηγώ σε δύσκολες συνθήκες ανακαλύπτω και άλλα πράγματα που πρέπει να προσέχω.Τέλος, η οδήγηση σε βροχή,χιόνι,πάγο θέλει 'μαλακό' ποδαράκι
-
Δυστυχώς με κακές καιρικές συνθήκες τα ταξίδια είναι... καλύτερα
Λιγότερη κίνηση, οι περισσότεροι φοβούνται από άγνοια πιο πολύ, οι μπάτσοι στα κλουβιά τους.
Ειδικά με τα χιόνια χτες ήταν απόλαυση
-
Κανω πολλα ταξιδια με το αυτοκινητο και μπορω να πω οτι γενικα τα παω πολυ καλα ......αλλα στις κακες καιρικες συνθηκες μεγαλο ρολο παιζει και ο τυπος του αυτοκινητου που οδηγεις οσον αφορα το υψος απο το εδαφος τοσο του αμαξοματος αλλα και τοσο του οπτικου πεδιου του οδηγου...
-
Η ερώτηση είναι πόσο ικανό οδηγό θεωρείτε τον εαυτό σας.... Έτσι τα περί αυτοκινήτου και αξεσουάρ αν και εξαρτώνται από τον οδηγό δεν είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ικανότητά του που όπως εγώ καταλαβαίνω εννοείται κυρίως πίσω από τα χειριστήρια..... (γκάζι φρένο τιμόνι και χρήση όλων των αισθήσεων αφής, όρασης, ακοής, όσφρησης κλπ)
Επίσης θα πρέπει να προσδιορίσουμε τι εννοούμε κακές καιρικές συνθήκες. Βροχή σκέτη μπορεί να είναι ήδη κακή ειδικά σε κακό δρόμο που μαζεύει νερά και επιπλέον χειροτερεύει με αέρα, χιόνι σκέτο, χιόνι και αέρα, χαλάζι, με πάγο κλπ και το σημαντικό αν είμαστε μόνοι μας στο δρόμο ή με άλλους και σε δρόμο με νησίδα ή όχι....
Λόγω μειωμένης εμπειρίας σε καταστάσεις με χιόνια και πάγους αναγκαστικά με τοποθετώ κάτω από το πολύ καλό. Την εμπειρία αυτή την έχω εφόσον επιλέγω να αποφύγω να οδηγήσω σε τέτοιες συνθήκες αφενός αναγνωρίζοντας την άγνοια πολλών γύρω μου και αφετέρου τη δικιά μου που δεν σκοπεύω να την βελτιώσω δοκιμάζοντας την τύχη μου που νομίζω παίζει μεγάλο ρόλο.... Άρα καλός αλλά αν δεν έπαιζε ο πάγος θα έβαζα πολύ καλός! Υποθέτω ότι με την εμπειρία που διαθέτω σε αντίστοιχη ερώτηση στη Φινλανδία θα ήμουν μέτριος.... Αντίστοιχα κάποιος από Αφρική μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του πολύ καλό στα δύσκολα αν ξέρει τα μυστικά της οδήγησης σε αμμόλοφο και σε αμμοθύελλα που εγώ δεν θεώρησα άξια να αναφέρω καν! Κι ας κάνει τετακέ με την πρώτη γλίτσα!
Έτσι λοιπόν καταλήγω ότι με θεωρώ καλό γιατί έχω και μελετήσει και ξέρω τι πρέπει να κάνω ακόμα και σε συνθήκες που δέν έχω συναντήσει ή έχω περιορισμένη εμπειρία. Έχω κάνει και εξάσκηση και προσομοίωση και νοητικές ασκήσεις(δεν ξέρω πώς να το πώ αλλά έχω μάθει ότι αποτελεί μέρος εκπαίδευσης ειδικών ώστε να αντιδράσουν σωστά αν χρειαστεί). Και βέβαια, το σπουδαιότερο, έχω αποδείξει στο παρελθόν ότι αυτά που ξέρω τα κάνω σωστά σε περίπτωση πανικού! -
Δεν θελω να φανω κακος αλλα θα ηθελα αυτοι που θεωρουν τον εαυτο τους αριστο να το τεκμηριωσουν.
-
Ο χρήστης giatros έγραψε:
Δεν θελω να φανω κακος αλλα θα ηθελα αυτοι που θεωρουν τον εαυτο τους αριστο να το τεκμηριωσουν.Εγώ έβαλα άριστο γιατί δεν είχε να βάλω 'ΘΕΟΣ'
-
Ο χρήστης giatros έγραψε:
Δεν θελω να φανω κακος αλλα θα ηθελα αυτοι που θεωρουν τον εαυτο τους αριστο να το τεκμηριωσουν.Με τα λογια οτι θες τεκμηριώνεις..
-
Εγώ θεωρώ προσωπικά τον εαυτό μου μέτριο κάτω από τέτοιες συνθήκες.
Γι'αυτό και αποφεύγω να παίρνω το αμάξι μου κάτω από τέτοιες συνθήκες και γενικώς δεν πάω γυρεύοντας
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Δεν θελω να φανω κακος αλλα θα ηθελα αυτοι που θεωρουν τον εαυτο τους αριστο να το τεκμηριωσουν.
Με τα λογια οτι θες τεκμηριώνεις..
Σωστοςςςςςςςς
-
Ισως τό χειρότερο πού μπορώ να σκεφτώ ότι θά μου τύχει στό δρόμο νά είναι η υδροολίσθηση μέ αρκετά χιλιόμετρα στήν ευθεία ή ακόμα χειρότερα σέ κάποια ανοιχτή καμπή τών αρκετών χιλιομέτρων/ώρα.
Δέν μού έχει τύχει μέν ακόμα (παρατεταμένο φαινόμενο),αλλά πρίν τό συναντήσω μπροστά μου,στο safetrack,τό θεωρούσα ίσως καί κάτι απλό.
Αριστος οδηγός σέ τέτοιο φαινόμενο,μού φαίνεται δύσκολο να υπάρχει,εκτός καί άν πηγαίνει προληπτικά αργά.
Ο λόγος είναι η μή προβλεψιμότητα.
Ψήφισα 'καλός',λόγω του ότι δέν τρέχω μέ ταχύτητες 'στεγνού' καί μόνον.
ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΚΑΚΕΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΥΚΕΣ