-
Nickolas
Οταν αγοραζεις ενα μεταχειρισμενο αυτοκινητο, το αγοραζεις για μερος της αρχικης του αξιας. Μεσα σε αυτο το μερος της αρχικης αξιας, προφανως υπαρχει και μερος του ΦΠΑ που ειχε πληρωθει απο τον πρωτο αγοραστη κατα την αγορα του αυτοκινητου. Οπως καταλαβαινεις ειναι αδυνατον (και τελικα μη εφαρμοσιμο) να καθονται να υπολογιζουν ποσο απο το αρχικο φπα πληρωσα οταν αγορασα το μεταχειρ. αυτοκινητο, να το παρω πισω απο την αγγλικη πχ κυβερνηση και οταν ερθω εδω να πληρωσω παλι μερος του 18% επι της αρχικης αξιας, αναλογα με το τι μερος της αρχικης αξιας πληρωσα οταν αγορασα το αυτοκινητο. Μεγαλο μπλεξιμο...
soisiz
δεν ειναι ετσι πια. Αφου καταδικαστηκαμε, αλλαξε το συστημα, και παλι πληρωνεις, αλλα δεν ειναι πια εναντια στους νομους της ΕΕ νομιζω.
Το κολπο παιζεται στο οτι η ΕΕ δεν μπορει να υποδειξει τι φορους θα χωσει η ελληνικη κυβερνηση στα **καινουρια **αυτοκινητα, που εχει αντικτυπο και στα μεταχειρ, εισαγωμενα. Τι συμβαινει:
Αμα το ταδε αυτοκινητο κανει καινουριο στην Αγγλια 100 και στην ελλαδα 200 λογω φορων (που ειναι δικαιωμα της ελληνικης κυβερνησης να βαλει οτι φορους θελει στα καινουρια), και το αγορασεις εσυ στην αγγλια μεταχειρ. 50, η ελληνικη κυβερνηση θα σε χρεωσει φορους μεχρι να φτασει στα 100. Αφου δηλαδη πληρωσες το μισο της τιμης (λογο παλαιοτητας+μεταχειρ καταστασης), θα μας δωσεις και εμας το μισο του φορου αφου αμα το αγοραζες στην ελλαδα θα πληρωνες στην τιμη το μισο αυτου του φορου.
Πιο απλα:
Αυτοκινητο Α κανει 100 καινουριο και 50 μεταχειρ στην αγγλια
Αυτοκινητο Α κανει 200 καινουριο και 100 μεταχειρ (ΙΔΙΑ κατασταση) στην ΕλλαδαΑμα αγορασεις απο αγγλια, θα μας δωσεις αλλα 50 μεχρι να φτασουμε στα 100 που θα πληρωνες στην ελλαδα αμα το αγοραζες απο εδω.
-
Ο χρήστης soisiz έγραψε:
Το φέρνεις,πληρώνεις ο,τι σου πουν και μετα καταφευγεις στο ευρωπαικο δικαστηριο,λες οτι πληρωσες δασμους ενώ δε θα πρεπε.Δικαιωνεσαι,παιρνεις τα λεφτα σου πισω,ταυτοχρονα το ελληνικο κρατος τρωει αλλο ενα προστιμο γιατι το να πληρωσεις δασμους σε εισαγωγη απο χωρα της ενωσης (ενδοκοινωτικη αποκτηση)δε συμβαδιζει με τις οδηγιες-εντολες της ενωσης.Αμ δε! Το δημόσιο απλά δεν σε πληρώνει. Και δεν μπορείς με τίποτα να το αναγκάσεις να σε πληρώσει, γιατί δεν υπάρχει δυνατότητα αναγκαστικής εκτέλεσης εναντίον του κράτους.
-
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ - ΟΧΗΜΑΤΑΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
-
Ποιο είναι το ύψος των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων για εισαγόμενα
αυτοκίνητα οχήματα ή αποστελλόμενα από άλλο κράτος- μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
και πως προσδιορίζεται η φορολογητέα αξία;
Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, κατά τον
τελωνισμό, είναι το τέλος ταξινόμησης, ο φόρος προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.) και
ο δασμός όσον αφορά τα οχήματα που εισάγονται από τρίτες χώρες.
Α. ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ι.Χ.
Τέλος Ταξινόμησης
Στα επιβατικά αυτοκίνητα το ύψος των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης,
προσδιορίζεται με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους και την αντιρρυπαντική
τους τεχνολογία.
Οι συντελεστές αυτοί, κατά περίπτωση εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα:ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΠροδιαγραφές της οδηγίας 98/69ΕΚ (παραγωγή έτους 1999
- 2000 και μετά) (*)Προδιαγραφές της οδηγίας 94/12/ΕΚ(παραγωγή έτους 1994
- 1999 και 2000) ()Προδιαγραφές των οδηγιών 91/441/ΕΟΚ,89/458ΕΟΚ &
88/76/ΕΟΚ (παραγωγή έτους μέχρι και 1993) ()Συμβατικής τεχνολογίας
Μέχρι 900 κ.ε.7% 16%27% 41%
Από 901-1400 κ.ε. 15% 30%55%73%
Από 1401-1600 κ.ε.25% 50% 106%142%
Από 1601-1800 κ.ε.35%62%143%165%
Από 1801-2000 κ.ε.50%92%240%296%
Από 2001 κ.ε. και πάνω 88%158%371%
385%
(*) Το έτος παραγωγής όπως ενδεικτικά αναφέρεται στις στήλες του σχετικού
πίνακα, δεν αποτελεί απόλυτο κριτήριο για την υπαγωγή του αυτοκινήτου στον
κατάλληλο συντελεστή τέλους ταξινόμησης αλλά απαιτείται η προσκόμιση κατά τον
τελωνισμό βεβαίωσης ή πιστοποιητικού που εκδίδεται από την Υπηρεσία Μεταφορών
και Επικοινωνιών της αρμόδιας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από τα οποία προκύπτουν
οι προδιαγραφές της οδηγίας που πληροί το συγκεκριμένο όχημα.
Οι παραπάνω συντελεστές του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών οχημάτων
μειώνονται κατά 50% όταν πρόκειται για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.
Φορολογητέα αξία
Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία
που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία:
α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου.
Προκειμένου για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα την τιμή χονδρικής πώλησης
του αντιστοίχου τύπου αυτοκινήτου κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή
αγορά, μετά την αφαίρεση και ενός ποσοστού, λόγω φθοράς του αυτοκινήτου, από τη
συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:
Πάνω από 6 και μέχρι 12 μήνες από την ημερομηνία της πρώτης θέσης σε κυκλοφορία
και με την προϋπόθεση ότι έχει διανύσει περισσότερα από 6.000 χιλιόμετρα, μείωση
της αξίας σε ποσοστό 7%
Από 1 μέχρι και 2 έτη14%
Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη21%
Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη28%
Πάνω από4 μέχρι και 5 έτη34%
Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη40%
Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη 46%
Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη52%
Πάνω από 8 μέχρι και 9 έτη57%
Πάνω από 9 μέχρι και 10 έτη62%Πάνω από 10 μέχρι και 11 έτη 67% Πάνω από 11 μέχρι και 12 έτη70% Πάνω από 12 μέχρι και 13 έτη 73% Πάνω από 13 μέχρι και 14 έτη76% Πάνω από 14 μέχρι και 15 έτη79% Πάνω από 15 έτη 80%
β) Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.
Παρατήρηση: Σε περίπτωση που η τιμή χονδρικής πώλησης είναι μικρότερη από την
τιμή αγοράς τότε η φορολογητέα αξία θα διαμορφωθεί με βάση τη δεύτερη τιμή.
Β. ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΕΣ
Τέλος Ταξινόμησης
Οι μοτοσικλέτες με κυλινδρισμό κινητήρα από 51 κυβικά εκατοστά και πάνω
καταβάλουν τέλος ταξινόμησης. Το ύψος των συντελεστών του οποίου, προσδιορίζεται
με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα των μοτοσικλετών.
Οι συντελεστές αυτοί, κατά περίπτωση εμφανίζονται στον παρακάτω πίνακα:ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΠΟΣΟΣΤΟ Από 51 μέχρι 125 κ.ε.2% Από 126 μέχρι 249 κ.ε.3% Από 250 μέχρι 900 κ.ε. 9% Από 901 μέχρι 1400 κ.ε.15% Από 1401 μέχρι 1600 κ.ε. 18% Από 1601 μέχρι 1800 κ.ε.22% Από 1801 κ.ε. και πάνω32%
Φορολογητέα αξία
Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία
που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία :
α) Για τις καινούργιες μοτοσικλέτες την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία.
Προκειμένου για μεταχειρισμένες μοτοσικλέτες την τιμή χονδρικής πώλησης του
αντιστοίχου τύπου μοτοσικλέτας κατά το χρόνο κυκλοφορίας της στη διεθνή αγορά,
μετά την αφαίρεση και ενός ποσοστού, λόγω φθοράς της μοτοσικλέτας, από τη συνήθη
χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης :
Από 1 μέχρι και 2 έτη 14%Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη21% Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη25% Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη 32% Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη35% Πανω από 6 μέχρι και 7 έτη39% Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη42% Πάνω από 8 έτη46%
Παρατήρηση: Η τεκμαρτή αυτή αξία, δεν μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής
αγοράς.
β) Τον εισαγωγικό δασμό που πράγματι καταβάλουν.
γ) Τα παρεπόμενα έξοδα με τα οποία επιβαρύνονται οι μοτοσικλέτες (όπως έξοδα
προμήθειας, μεσιτείας, τόκων φόρτωσης, εκφόρτωσης, ασφάλισης και μεταφοράς στο
εσωτερικό της χώρας).
Γ. ΦΟΡΤΗΓΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Τέλος Ταξινόμησης
Τα φορτηγά οχήματα και οι βάσεις τους καταβάλουν τέλος ταξινόμησης που
προσδιορίζεται με βάση το μικτό τους βάρος, τη μορφή τους (ανοικτά - κλειστά),
την αντιρρυπαντική τους τεχνολογία και τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους.
Οι συντελεστές του τέλους αυτού κατά περίπτωση εμφανίζονται στον παρακάτω
πίνακα:
Φορτηγά οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που πληρούν τις προδιαγραφές των
οδηγιών 91/542/Ε.Ο.Κ. φάση Β΄ ή 96/69/Ε.Κ. :
α) Φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους, ανεξάρτητα
κυλινδρισμού, ποσοστό 5%.
β) Ανοικτά φορτηγά αυτοκίνητα μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους, ανεξάρτητα
κυλινδρισμού, ποσοστό 7%.
γ) ΚΚλειστά φορτηγά μικτού βάρους μέχρι και 3,5 τόνουςΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΠΟΣΟΣΤΟ ΤΕΛΟΥΣ Μέχρι και 900 κ.ε.6% Από 901 - 1400 κ.ε.14% Από 1401 - 1800 κ.ε. 18% Από 1801 - 2000 κ.ε. 21% Από 2001 κ.ε. και πάνω26%
δ) Οι μεταχειρισμένες βάσεις των φορτηγών των προηγούμενων περιπτώσεων 5% για
την περίπτωση α΄ και 7% για τις περιπτώσεις β΄ και γ΄.
ε) Οι συντελεστές των προηγούμενων περιπτώσεων α΄ έως και δ΄ προσαυξάνονται κατά
ποσοστό 30% προκειμένου για αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές των
παραπάνω οδηγιών.
στ) Στην περίπτωση κλειστών φορτηγών που προκύπτουν από μετατροπή επιβατικών οι
παραπάνω συντελεστές της περίπτωσης γ΄ τριπλασιάζονται και υπολογίζονται επί της
φορολογητέας αξίας, όπως αυτή διαμορφώνεται για τα επιβατικά.
Φορολογητέα αξία
Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία
που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία :
α) Για τα καινούργια φορτηγά αυτοκίνητα την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία.
Προκειμένου για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα η παραπάνω αξία καθορίζεται από την
αρμόδια Τελωνειακή Υπηρεσία Αξιών με βάση τα σχετικά στοιχεία που διαθέτει. Η
τεκμαρτή αυτή αξία, δεν μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής αγοράς.
β) Τον εισαγωγικό δασμό που πράγματι καταβάλουν.
γ) Τα παρεπόμενα έξοδα με τα οποία επιβαρύνονται τα οχήματα (όπως έξοδα
προμήθειας, μεσιτείας, τόκων φόρτωσης, εκφόρτωσης, ασφάλισης και μεταφοράς στο
εσωτερικό της χώρας).
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Φ.Π.Α.:
Ο συντελεστής του Φ.Π.Α. με τον οποίο επιβαρύνονται τόσο τα ενδοκοινοτικώς
αποκτώμενα όσο και τα εισαγόμενα από τρίτες μη Κοινοτικές χώρες, μεταφορικά
μέσα, είναι δεκαοκτώ τοις εκατό (18%), και υπολογίζεται επί της φορολογητέας
αξίας η οποία διαμορφώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 19 και 20 του ν.
2859/2000 'Κώδικας Φ.Π.Α.', δηλαδή από το άθροισμα της αξίας αγοράς των
καταβαλλόμενων στη χώρα μας δασμών και φόρων και των εξόδων εισαγωγής
(μεταφορικά έξοδα, ασφάλιστρα, κ.λ.π.).
Δεν αποτελούν διαμορφωτικά στοιχεία της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του
Φ.Π.Α. το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης και ο ίδιος ο Φ.Π.Α.
2. Τι αφορά το Εφάπαξ Πρόσθετο Ειδικό Τέλος (Ε.Π.Ε.Τ.);
Το Εφάπαξ Πρόσθετο Ειδικό Τέλος (Ε.Π.Ε.Τ.) ενσωματώθηκε στο θεσπισθέν από τις
διατάξεις του ν.2682/1999 (Φ.Ε.Κ. 16/Α΄), τέλος ταξινόμησης.
3. Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται να προσκομίσουν οι ενδιαφερόμενοι κατά τον
τελωνισμό των αυτοκινήτων οχημάτων;
Τα δικαιολογητικά που επισυνάπτουν οι ενδιαφερόμενοι με την κατάθεση της Ειδικής
Δήλωσης, κατά τον τελωνισμό των αυτοκινήτων οχημάτων είναι :-
Δήλωση ¶φιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.)
-
Το τιμολόγιο αγοράς ή το ιδιωτικό συμφωνητικό θεωρημένο από την αρμόδια
Προξενική Αρχή εφόσον έχει αγορασθεί από ιδιώτη -
Έγκριση τύπου οχήματος ή πιστοποιητικό για την αντιρρυπαντική τεχνολογία του
αυτοκινήτου. -
Τη ξένη άδεια κυκλοφορίας
-
Ειδικό επαληθευτικό δελτίο αξίας
-
Ποιος είναι ο χρόνος κατάθεσης της Ειδικής Δήλωσης για τον τελωνισμό των
οχημάτων;
Η Ειδική Δήλωση κατατίθεται :
-Για τα μεταφερόμενα ή αποστελλόμενα αυτοκίνητα οχήματα από τα λοιπά κράτη -
μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το αργότερο τη 15η ημέρα του επόμενου μήνα, από το
μήνα που πραγματοποιήθηκε η είσοδος του αυτοκινήτου στη χώρα, χωρίς να
δεσμεύεται ο ενδιαφερόμενος να καταθέσει τη δήλωση αυτή και σε χρόνο
προγενέστερο από την ημερομηνία που προαναφέρθηκε.
-Για τα εισαγόμενα από τρίτες χώρες αυτοκίνητα οχήματα, τη 15η ημέρα από τη θέση
αυτών σε ανάλωση. -
Σε ποια κοινοτική οδηγία που αφορούν την αντιρρυπαντική τεχνολογία θα
υπαχθούν τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα που προέρχονται από τα κράτη -
μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Οι κοινοτικές οδηγίες που αφορούν την αντιρρυπαντική τεχνολογία των επιβατικών
αυτοκινήτων που προέρχονται από τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι
οποίες λαμβάνονται υπόψη για να υπολογιστεί σ' αυτά το τέλος ταξινόμησης, είναι
οι εξής:
-Η οδηγία 98/69 Ε.Κ. και μεταγενέστερη
-Η οδηγία 94/12 Ε.Κ.
-Οι οδηγίες 91/441 Ε.Ο.Κ., 89/458 Ε.Ο.Κ. και 88/76 Ε.Ο.Κ.
-Τα αυτοκίνητα που δεν πληρούν καμία από τις παραπάνω οδηγίες, χαρακτηρίζονται
συμβατικής τεχνολογίας.
Κατά τον τελωνισμό του αυτοκινήτου για την υπαγωγή του στον κατάλληλο συντελεστή
τέλους ταξινόμησης απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης ή πιστοποιητικού, που
εκδίδεται από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της αρμόδιας Νομαρχιακής
Αυτοδιοίκησης, από τα οποία προκύπτουν οι προδιαγραφές της οδηγίας που πληροί το
συγκεκριμένο όχημα. -
Ποιοι έχουν υποχρέωση κατάθεσης Δήλωσης ¶φιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) και πότε αυτή
κατατίθεται; -
Η Δήλωση ¶φιξη Οχήματος (Δ.Α.Ο.) κατατίθεται για όλα τα κοινοτικά οχήματα
κατά την είσοδό τους στη χώρα μας, με εξαίρεση εκείνα που μεταφέρονται από
πρόσωπα τα οποία έχουν τη συνήθη κατοικία τους στο εξωτερικό, εφόσον
εξομοιώνονται με πρόσωπα που θεμελιώνουν δικαίωμα προσωρινής εισαγωγής. Υπόχρεοι
να καταθέσουν Δήλωση ¶φιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) είναι ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή
ο παραλήπτης του οχήματος ή ο νόμιμος αντιπρόσωπος του, ή το πρόσωπο στην κατοχή
του οποίου τίθεται το όχημα. -
Η Δήλωση ¶φιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) κατατίθεται:
α) Για τα κοινοτικά οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα στο εσωτερικό της χώρας
κατατίθεται στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή, δηλαδή στο Τελωνείο εισόδου του
οχήματος, στο εσωτερικό της χώρας.
β) Για τα αποστελλόμενα ή μεταφερόμενα, από τα λοιπά κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, έμφορτα κοινοτικά οχήματα κατατίθεται στην πλησιέστερη Τελωνειακή Αρχή
κατά την άφιξή τους, δηλαδή στον πρώτο τόπο προορισμού, ο οποίος θεωρείται και
ως ο τόπος της πρώτης εκφόρτωσης των οχημάτων στο εσωτερικό της χώρας.
Αν μεσολαβεί αργία, η δήλωση αυτή, κατατίθεται την πρώτη εργάσιμη ημέρα, που
ακολουθεί.
-
-
telika zoume stin pio mamakismeni xora toy kosmoy kai to mono pou 'kerdizoume' einai na mas pianoun ton *olo.
Diesel apagoreyete , agora aytokinitoy apo EU prepei na pliroseis ta maliokefala sou kai oxi mono....plironoume & plironoume & plironoume & dostoy ta prostima apo tin EU.
Ti na po ...? oi italoi petagontai mexri germania , agorazoun mia koukla 535d touring h' mia 740d (mou einai adinaton na sigratiso auti tin stigmi ta salia mou) tin fernoun stin xora toys, plironoun 200-600 euro gia tis pinakides kai voila mia 740d me pinakides italia.to martirio mas den tha teliosei pote .....
OUF ta pa kai isixasa !!!
-
Mπράβο ρε alexastrag. Επιτέλους να ξέρουμε τις μας γίνεται!
Έξοχο post! Με τους δασμούς γνωρίζεις τί γίνεται? Η τιμή ενός S2000 στην από την Ιαπωνία είναι 2.600.000 γιέν κάπου 19500 ευρώ! Συμφέρει να το φέρεις μόνος καινούργιο (εδώ η τιμή προσεγγίζει τα 50000)?
ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΝΑ ΦΕΡΟΥΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ;