-
Ο χρήστης amazing έγραψε:
Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν το δυναμό θέλει άλλαγμα?(Χωρίς να το πάμε σε συνεργείο)Συμπτώματα:
-Όπως σου ανέφερε ήδη ο Bill33 το λαμπάκι μπαταρίας είναι μια ένδειξη προβλήματος
-Κάνει θόρυβο το ρουλεμάν του
-Δεν φορτίζει σωστά την μπαταρία, να δινει δλδ ρεύμα αλλά όχι όσο πρέπει. Σε αυτή την περίπτωση το λαμπάκι μπορεί να μην ανάψει, να ανάψει αχνά ή να αναβοσβήνει που και που.Το δυναμό δεν τον αλλάζεις εύκολα συνήθως του κάνεις σερβις , καρβουνάκια + ρουλεμάν και θα σε πάει άλλα τόσα χρόνια.
-
Απορία καθαρά ακαδημαϊκής φύσης από υπαρκτό πρόβλημα:
Το λαμπάκι της μπαταρίας μου ανάβει όταν οι στροφές του κινητήρα ξεπεράσουν τις 3800-4200 και παραμένει αναμμένο μέχρι να ανεβάσω σχέση ή γενικά να πέσουν οι στροφές κάτω από τις ~3500. Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν άλλαξα δυναμό (μάλιστα ένα μήνα μετά το βγάλαμε από το αυτοκίνητο, το πήγαμε από εκεί που το αγόρασε ο μηχανικός μου, το βάλαμε στο μηχάνημα του μηχανικού που κάνει ανακατασκευές/πουλάει δυναμό και δεν έδειξε να έχει πρόβλημα) και έξι μήνες μετά επιδεινώθηκε γι' αυτό και το δυναμό θα αλλάξει/επισκευαστεί χωρίς χρέωση (πήγαμε πλέον με το αυτοκίνητο εκεί και το διαπίστωσε και ο ίδιος). Η τάση στο ρελαντί είναι στο 13.8 και όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τις 4000 στροφές πέφτει στο 12, ενώ με φώτα/κλιματιστικό/πίσω αντίσταση αναμμένα πέφτει στο 11.
Η απορία είναι η εξής: τι θα μπορούσε να προκαλεί στο δυναμό αυτή την αστοχία; -
Δυναμό ή αλτερνέιτορ Κυριάκο;
-
Στα της ευθυγράμμισης.
Δεν θεωρώ τους απλούς λαστιχάδες κατάλληλους για ευθυγράμμιση. Είναι δουλειά γνώστη ή και μηχανικού.
Ο απλός λαστιχάς που βάζει βγάζει λάστιχα και κάνει ζυγοστάθμιση για μένα είναι εντελώς ανεπαρκής. Εκτός αν έχει ειδικευθεί και το να έχει το μηχάνημα δεν σημαίνει κάτι. Σε μερικές περιπτώσεις δεν είναι απλό πράμα.
Σε μερικά αυτοκίνητα αν έχουν φθαρεί τα ελαστικά παρεμβύσματα (σινεμπλόκ) μπορεί να είναι πολύ δύσκολη μια σωστή ευθυγράμμιση. Σε κάποια αυτοκίνητα πάλι προβλέπεται η αντικατάσταση κάποιων βιδών ρύθμισης μετά από 2-3 πειράγματα. Θα μου το κάνει ο λαστιχάς αυτό;;; Δεν έχω δει ακόμα ευθγράμμιση από λαστιχά που να ακολουθεί πλήρως τις οδηγίες του κατασκευαστή, απλά βάζει περίπου το σωστό μοντέλο από τη λίστα του υπολογιστή στην οθόνη και τέρμα. Πιο συγκεκριμένα στις BMW που ξέρω οι επίσημες τιμές που δίνονται για την ευθυγράμμιση προβλέπουν συγκεκριμένη φόρτιση της ανάρτησης με συγκεκριμένο βάρος ανά θέση και πορτπαγκάζ. Χωρίς αυτή τη φόρτιση το αυτοκίνητο δεν κάθεται ώστε να ανοίξει λίγο το κάμπερ (όπως προβλέπει η ανάρτηση) οπότε αναμενόμενο το ότι παιδευόταν ο άσχετος στρίβοντας τη βίδα τέρμα (αυτή που δεν πολυπαίζουμε) να δώσει όσο κάμπερ χρειαζόταν... Και αρχίζει και λέει διάφορα σοφά για τρακαρίσματα, στραβά ψαλίδια, φαγωμένα σινεμπλόκ κλπ κλπ....gakost, κάνεις λάθος στο περί σύγκλισης, σε διορθώνω! Είναι αυτό που λέει η λέξη πόσο συγκλίνουν οι τροχοί, δηλαδή πόσο το εμπρός μέρος του τροχού κοιτάει λίγο πιο μέσα από το πίσω. Η ύπαρξή της μπορεί να ακούγεται λάθος αλλά χρειάζεται γιατί σε κίνηση του αυτοκινήτου ή φρενάρισμα κλπ καταργείται. Αν και οι δύο τροχοί έχουν ίδια σύγκλιση (ή απόκλιση) θα πάς ίσια αν υπάρχει διαφορά δε θα πας ίσια.... Βέβαια που θα πας τελικά επηρεάζεται και από τους πίσω τροχούς.
Σε σύγχρονο αυτοκίνητο δεν αλλάζεις θέση στο τιμόνι γιατί υπάρχει αισθητήρας της θέσης του τιμονιού για να ξέρει που κοιτάει το τιμόνι ώστε να ενεργήσει ανάλογα το ESP. Αν λοιπόν ο αισθητήρας λέει ότι έχεις το τιμόνι λίγο δεξιά ενώ το έχεις ίσιο θα κάνει πράγματα που μπορεί να μην είναι όσο αποδοτικά πρέπει εως και επικίνδυνα.
-
Ο χρήστης amazing έγραψε:
Καμιά ιδέα?οταν στο κανει αυτο πιθανον να συντονιζει ο κινητηρας σε αυτες τις στροφες, να περναει καποιος κραδασμος μεσα
να ελεγχθει το καλωδιο γειωσης και τροφοδοσιας το λιγοτερο μεχρι την πλακετα του ραδιοcd το πιο απιθανο -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
gakost, κάνεις λάθος στο περί σύγκλισης, σε διορθώνω! Είναι αυτό που λέει η λέξη πόσο συγκλίνουν οι τροχοί, δηλαδή πόσο το εμπρός μέρος του τροχού κοιτάει λίγο πιο μέσα από το πίσω. Η ύπαρξή της μπορεί να ακούγεται λάθος αλλά χρειάζεται γιατί σε κίνηση του αυτοκινήτου ή φρενάρισμα κλπ καταργείται. Αν και οι δύο τροχοί έχουν ίδια σύγκλιση (ή απόκλιση) θα πάς ίσια αν υπάρχει διαφορά δε θα πας ίσια.... Βέβαια που θα πας τελικά επηρεάζεται και από τους πίσω τροχούς.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Στα της ευθυγράμμισης.
Δεν θεωρώ τους απλούς λαστιχάδες κατάλληλους για ευθυγράμμιση. Είναι δουλειά γνώστη ή και μηχανικού.
Ο απλός λαστιχάς που βάζει βγάζει λάστιχα και κάνει ζυγοστάθμιση για μένα είναι εντελώς ανεπαρκής. Εκτός αν έχει ειδικευθεί και το να έχει το μηχάνημα δεν σημαίνει κάτι. Σε μερικές περιπτώσεις δεν είναι απλό πράμα.
Σε μερικά αυτοκίνητα αν έχουν φθαρεί τα ελαστικά παρεμβύσματα (σινεμπλόκ) μπορεί να είναι πολύ δύσκολη μια σωστή ευθυγράμμιση. Σε κάποια αυτοκίνητα πάλι προβλέπεται η αντικατάσταση κάποιων βιδών ρύθμισης μετά από 2-3 πειράγματα. Θα μου το κάνει ο λαστιχάς αυτό;;; Δεν έχω δει ακόμα ευθγράμμιση από λαστιχά που να ακολουθεί πλήρως τις οδηγίες του κατασκευαστή, απλά βάζει περίπου το σωστό μοντέλο από τη λίστα του υπολογιστή στην οθόνη και τέρμα. Πιο συγκεκριμένα στις BMW που ξέρω οι επίσημες τιμές που δίνονται για την ευθυγράμμιση προβλέπουν συγκεκριμένη φόρτιση της ανάρτησης με συγκεκριμένο βάρος ανά θέση και πορτπαγκάζ. Χωρίς αυτή τη φόρτιση το αυτοκίνητο δεν κάθεται ώστε να ανοίξει λίγο το κάμπερ (όπως προβλέπει η ανάρτηση) οπότε αναμενόμενο το ότι παιδευόταν ο άσχετος στρίβοντας τη βίδα τέρμα (αυτή που δεν πολυπαίζουμε) να δώσει όσο κάμπερ χρειαζόταν... Και αρχίζει και λέει διάφορα σοφά για τρακαρίσματα, στραβά ψαλίδια, φαγωμένα σινεμπλόκ κλπ κλπ....gakost, κάνεις λάθος στο περί σύγκλισης, σε διορθώνω! Είναι αυτό που λέει η λέξη πόσο συγκλίνουν οι τροχοί, δηλαδή πόσο το εμπρός μέρος του τροχού κοιτάει λίγο πιο μέσα από το πίσω. Η ύπαρξή της μπορεί να ακούγεται λάθος αλλά χρειάζεται γιατί σε κίνηση του αυτοκινήτου ή φρενάρισμα κλπ καταργείται. Αν και οι δύο τροχοί έχουν ίδια σύγκλιση (ή απόκλιση) θα πάς ίσια αν υπάρχει διαφορά δε θα πας ίσια.... Βέβαια που θα πας τελικά επηρεάζεται και από τους πίσω τροχούς.
Σε σύγχρονο αυτοκίνητο δεν αλλάζεις θέση στο τιμόνι γιατί υπάρχει αισθητήρας της θέσης του τιμονιού για να ξέρει που κοιτάει το τιμόνι ώστε να ενεργήσει ανάλογα το ESP. Αν λοιπόν ο αισθητήρας λέει ότι έχεις το τιμόνι λίγο δεξιά ενώ το έχεις ίσιο θα κάνει πράγματα που μπορεί να μην είναι όσο αποδοτικά πρέπει εως και επικίνδυνα.
αρα καποιος που το εχει το αντικειμενο θα πρεπει μετα τις ρυθμισεις το τιμονι να κατσει στην ιδια θεση που ηταν σωστα?
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Απορία καθαρά ακαδημαϊκής φύσης από υπαρκτό πρόβλημα:
Το λαμπάκι της μπαταρίας μου ανάβει όταν οι στροφές του κινητήρα ξεπεράσουν τις 3800-4200 και παραμένει αναμμένο μέχρι να ανεβάσω σχέση ή γενικά να πέσουν οι στροφές κάτω από τις ~3500. Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν άλλαξα δυναμό (μάλιστα ένα μήνα μετά το βγάλαμε από το αυτοκίνητο, το πήγαμε από εκεί που το αγόρασε ο μηχανικός μου, το βάλαμε στο μηχάνημα του μηχανικού που κάνει ανακατασκευές/πουλάει δυναμό και δεν έδειξε να έχει πρόβλημα) και έξι μήνες μετά επιδεινώθηκε γι' αυτό και το δυναμό θα αλλάξει/επισκευαστεί χωρίς χρέωση (πήγαμε πλέον με το αυτοκίνητο εκεί και το διαπίστωσε και ο ίδιος). Η τάση στο ρελαντί είναι στο 13.8 και όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τις 4000 στροφές πέφτει στο 12, ενώ με φώτα/κλιματιστικό/πίσω αντίσταση αναμμένα πέφτει στο 11.
Η απορία είναι η εξής: τι θα μπορούσε να προκαλεί στο δυναμό αυτή την αστοχία;Μπορει να μην ειναι προβλημα του εναλλακτηρα,αλλα του ρυθμιστη τασης που ελεγχει τον εναλλακτηρα.Το λαμπακι εχει την μια του ακρη συνδεδεμενη με το + της μπαταριας και την αλλη με το + του εναλλακτηρα.Οταν ανοιγουμε το διακοπτη( αλλα δεν βαζουμε εμπρος τον κινητηρα), τοτε το ρευμα περναει μεσα απο το λαμπακι και αυτο αναβει.Οταν βαλουμε εμπρος τοτε ο εναλλακτηρας αρχιζει να δινει ρευμα και το λαμπακι σβηνει αφου τοτε εχει στα δυο του ακρα + και +.Οταν επομενως ξεπερνας τις 3800-4200 και αναβει το λαμπακι σου, σημαινει οτι σε εκεινο το φασμα στροφων και επανω ο εναλλακτηρας σου δεν δινει ρευμα(ισως απο προβλημα στον ρυθμιστη τασης).Τα 13,8 στο ρελαντι ειναι νορμαλ αλλα τα 12 οταν εισαι πανω απο τις 4000 δειχνουν αυτο ακριβως, οτι τοτε δεν παραγει ρευμα ο εναλλακτηρας και η ταση που μετρας ειναι αυτη της μπαταριας η οποια ειναι αυτη που τωρα δινει ρευμα στο κυκλωμα.Ενας καλος ηλεκτρολογος ειναι η προτινωμενη λυση.Μπορει να ειναι χιλια-δυο τα προβληματα και να εχεις αυτα τα αποτελεσματα,απο ταση ιμαντα,απο ακαταλληλο εναλλακτηρα για το συγκεκριμμενο ηλεκτρικο συστημα,απο κακη τοποθετηση,απο κακη ρυθμιση του αυτοματου,απο κακες γειωσεις κλπ.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Δυναμό ή αλτερνέιτορ Κυριάκο;Το ίδιο δεν είναι; Στα αγγλικά το δυναμό λέγεται alternator.
-
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
Δυναμό ή αλτερνέιτορ Κυριάκο;
Το ίδιο δεν είναι; Στα αγγλικά το δυναμό λέγεται alternator.
Το δυναμό, παράγει ρεύμα από το κινούμενο μέρος του, τον ρότορα. Έτσι έχουμε μεγάλη φθορά στο συλλέκτη και τα καρβουνάκια. Ο συλλέκτης του, είναι με τομείς, μικρά παράλληλα κομμάτια κατ άξονα, μονωμένα μετάξι τους. Τέτοια συστήματα παραγωγής, έχουν παρέρθει ανεπίστρεπτα.
Σήμερα όλα τα οχήματα, φοράνε εναλλάκτες alternator. Αυτά παράγουν ρεύμα από το σταθερό τους μέρος, μαξιλάρια – πηνία, και τον ρότορα τον χρησιμοποιούν απλά για την διέγερση μέσο ρυθμίσεως της τάσεως από τον ηλεκτρονικό αυτόματο, που συνήθως έχει και ενσωματωμένα τα κάρβουνα.
Δεν έχει συλλέκτη μα δυο δαχτυλίδια. Επομένως ανύπαρκτοι σπινθηρισμοί και φθορές. Μα όπως κάθε κινούμενο - τριβόμενο εξάρτημα θέλει και αυτό service σε ορισμένα τακτά χρονικά διαστήματα, που περίπου τα ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.
Α. -
Που θα βρειτε δυναμο σε σημερινο αυτοκινητο,τα δυναμο σταματησαν να τοποθετουνται σε αμαξια απο τα τελη του 50-αρχες 60.
Το ιδιο ειναι ως προς την εννοια που του δινουμε εμεις,πχ λεμε δυναμο και εννοουμε τον εναλλακτηρα.(τα δυναμο ηταν βαρια,ογκωδη και εδιναν συνεχη ταση,με αρκετα προβληματα στο ρελαντι σε αντιθεση με τους εναλλακτηρες που ειναι μικροι,ελαφροι,δινουν εναλλασσομενη ταση και λειτουργουν και στο ρελαντι) -
Ο χρήστης r200 έγραψε:
αρα καποιος που το εχει το αντικειμενο θα πρεπει μετα τις ρυθμισεις το τιμονι να κατσει στην ιδια θεση που ηταν σωστα?
Μπορεί να έχεις σωστή ευθυγράμμιση αλλά το τιμόνι να μην είναι ίσιο, όταν οι τροχοί είναι στην ευθεία. Όμως ένας σωστός τεχνίτης το προσέχει αυτό και φροντίζει (για 'αισθητικούς' ας πούμε λόγους) το τιμόνι σου να είναι ολόισιο όταν και οι τροχοί κοιτάζουν ευθεία.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Σε μερικά αυτοκίνητα αν έχουν φθαρεί τα ελαστικά παρεμβύσματα (σινεμπλόκ) μπορεί να είναι πολύ δύσκολη μια σωστή ευθυγράμμιση.
Για την ακρίβεια, αδύνατη! Όλα στραβώνουν ανεξέλεγκτα μόλις η ανάρτηση βρεθεί υπό φορτίο.
-
Τα Altenators είναι γεννήτριες τριφασικού εναλλασόμενου ρεύματος, για το λόγω αυτό υπάρχουν στο εσωτερικό του και εκατέρωθεν των δακτυλιδιών, 2 πλακέτες που έχουν ενσωματωμένες τις 6 ανορθώτριες του εναλλασόμενου ρεύματος σε συνεχές ρεύμα, και επειδή το ρεύμα αυτό κατευθύνεται στην μπαταρία δεν χρειάζεται να υπάρχουν μετά την ανόρθωση πυκνωτές που να κάνουν πλήρη εξομάλυνση του AC σε DC.
Εκτός από τις βλάβες λοιπόν του αυτόματου και της πολύ αργής φθοράς στα δαχτυλίδια και τα κάρβουνα, αν απαιτούμε συνεχώς πολύ ρεύμα από την γεννήτρια ( altenator ) οι ανορθώτριες παθαίνουν αποκόλληση από την πλακέτα ( οι ηλεκτρονικοί το ξέρουν το φαινόμενο σαν ψυχρή κόλληση ), όταν λοιπόν ανοίγουμε το altenator για να αλλάξουμε τα 2 ρουλεμάν και τον αυτόματο που έχει ενσωματωμένα και τα καρβουνάκια, καλό είναι με ένα κολλητήρι 80-100 watt και κόλληση να ξανακολλήσουμε τις ανορθώτριες στην πλακέτα έστω και αν δεν φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα, ένα φρεσκάρισμα στην κόλληση τους μόνο καλό θα τους κάνει.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Τα Altenators είναι γεννήτριες τριφασικού εναλλασόμενου ρεύματος, για το λόγω αυτό υπάρχουν στο εσωτερικό του και εκατέρωθεν των δακτυλιδιών, 2 πλακέτες που έχουν ενσωματωμένες τις 6 ανορθώτριες του εναλλασόμενου ρεύματος σε συνεχές ρεύμα, και επειδή το ρεύμα αυτό κατευθύνεται στην μπαταρία δεν χρειάζεται να υπάρχουν μετά την ανόρθωση πυκνωτές που να κάνουν πλήρη εξομάλυνση του AC σε DC.Εκτός από τις βλάβες λοιπόν του αυτόματου και της πολύ αργής φθοράς στα δαχτυλίδια και τα κάρβουνα, αν απαιτούμε συνεχώς πολύ ρεύμα από την γεννήτρια ( altenator ) οι ανορθώτριες παθαίνουν αποκόλληση από την πλακέτα ( οι ηλεκτρονικοί το ξέρουν το φαινόμενο σαν ψυχρή κόλληση ), όταν λοιπόν ανοίγουμε το altenator για να αλλάξουμε τα 2 ρουλεμάν και τον αυτόματο που έχει ενσωματωμένα και τα καρβουνάκια, καλό είναι με ένα κολλητήρι 80-100 watt και κόλληση να ξανακολλήσουμε τις ανορθώτριες στην πλακέτα έστω και αν δεν φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα, ένα φρεσκάρισμα στην κόλληση τους μόνο καλό θα τους κάνει.
Πολύ ορθά φίλε!. Πάντα ανανεώνω της κολλήσεις, γιατί σχεδόν πάντα, και συνήθως με ειμίνεκρες μπαταρίες, παρουσιάζονται τα φαινόμενα αυτά, όταν καλείτε το παραγωγό ρεύματος εξάρτημα, να υπερβάλει εαυτό!. Έχω συναντήσει και με δυο φάσεις alternator, σε κάτι γαλλικά.
Οι 6 δίοδοι, ‘καρφωμένες’ επάνω σε ψήκτρα, απλά στέλνουν το θετικό μέρος του διαγράμματος του ρεύματος προς την μπαταριά. Οι τρις όταν είναι πάνω από το 0, και οι τρις όταν είναι κάτω από το 0, λόγο κατευθυντικότητας των διόδων. Έτσι παίρνουμε ένα ρεύμα με ορθή πολικότητα, μα με αυξομειούμενη τάση. Αυτό δεν ενοχλεί. Όσο ποιο πολλά ‘μαξιλάρια’ έχουμε και ζευγάρια διόδων, τόσο πλέον συνεχές είναι.
Φιλικά
Α. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Σε μερικά αυτοκίνητα αν έχουν φθαρεί τα ελαστικά παρεμβύσματα (σινεμπλόκ) μπορεί να είναι πολύ δύσκολη μια σωστή ευθυγράμμιση.
Για την ακρίβεια, αδύνατη! Όλα στραβώνουν ανεξέλεγκτα μόλις η ανάρτηση βρεθεί υπό φορτίο.
Ορθά φίλε!. Μέχρι και 10ο έχω βρει σε αυτοκίνητο με φθαρμένα συνεμπλόκ, όταν το ανώτερο επιτρεπτό είναι 0,5 έως και 1,5 κατά τον κατασκευαστή περίπου. Τότε η φθορά των ελαστικών είναι κραυγαλέα, και το ‘βούτηγμα’ κατά το φρενάρισμα ανεξέλεγκτο…..
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Μέχρι και 10ο έχω βρει σε αυτοκίνητο με φθαρμένα συνεμπλόκ, όταν το ανώτερο επιτρεπτό είναι 0,5 έως και 1,5 κατά τον κατασκευαστή περίπου. Τότε η φθορά των ελαστικών είναι κραυγαλέα, και το ‘βούτηγμα’ κατά το φρενάρισμα ανεξέλεγκτο…..
Α.Εγώ είχα πετύχει στο δρόμο Yugo που στην επιτάχυνση έβλεπες και με το μάτι τους εμπρός τροχούς να συγκλίνουν και το αμάξι να σηκώνεται σούζα!
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Τα Altenators είναι γεννήτριες τριφασικού εναλλασόμενου ρεύματος, για το λόγω αυτό υπάρχουν στο εσωτερικό του και εκατέρωθεν των δακτυλιδιών, 2 πλακέτες που έχουν ενσωματωμένες τις 6 ανορθώτριες του εναλλασόμενου ρεύματος σε συνεχές ρεύμα, και επειδή το ρεύμα αυτό κατευθύνεται στην μπαταρία δεν χρειάζεται να υπάρχουν μετά την ανόρθωση πυκνωτές που να κάνουν πλήρη εξομάλυνση του AC σε DC.
Εκτός από τις βλάβες λοιπόν του αυτόματου και της πολύ αργής φθοράς στα δαχτυλίδια και τα κάρβουνα, αν απαιτούμε συνεχώς πολύ ρεύμα από την γεννήτρια ( altenator ) οι ανορθώτριες παθαίνουν αποκόλληση από την πλακέτα ( οι ηλεκτρονικοί το ξέρουν το φαινόμενο σαν ψυχρή κόλληση ), όταν λοιπόν ανοίγουμε το altenator για να αλλάξουμε τα 2 ρουλεμάν και τον αυτόματο που έχει ενσωματωμένα και τα καρβουνάκια, καλό είναι με ένα κολλητήρι 80-100 watt και κόλληση να ξανακολλήσουμε τις ανορθώτριες στην πλακέτα έστω και αν δεν φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα, ένα φρεσκάρισμα στην κόλληση τους μόνο καλό θα τους κάνει.
Πολύ ορθά φίλε!. Πάντα ανανεώνω της κολλήσεις, γιατί σχεδόν πάντα, και συνήθως με ειμίνεκρες μπαταρίες, παρουσιάζονται τα φαινόμενα αυτά, όταν καλείτε το παραγωγό ρεύματος εξάρτημα, να υπερβάλει εαυτό!. Έχω συναντήσει και με δυο φάσεις alternator, σε κάτι γαλλικά.
Οι 6 δίοδοι, ‘καρφωμένες’ επάνω σε ψήκτρα, απλά στέλνουν το θετικό μέρος του διαγράμματος του ρεύματος προς την μπαταριά. Οι τρις όταν είναι πάνω από το 0, και οι τρις όταν είναι κάτω από το 0, λόγο κατευθυντικότητας των διόδων. Έτσι παίρνουμε ένα ρεύμα με ορθή πολικότητα, μα με αυξομειούμενη τάση. Αυτό δεν ενοχλεί. Όσο ποιο πολλά ‘μαξιλάρια’ έχουμε και ζευγάρια διόδων, τόσο πλέον συνεχές είναι.
Φιλικά
Α.Ευχαριστώ θερμά και τους δύο! Μάθαμε και κάτι καινούριο σήμερα!
-
Ο χρήστης SU-30 έγραψε:
Που θα βρειτε δυναμο σε σημερινο αυτοκινητο,τα δυναμο σταματησαν να τοποθετουνται σε αμαξια απο τα τελη του 50-αρχες 60.
Το ιδιο ειναι ως προς την εννοια που του δινουμε εμεις,πχ λεμε δυναμο και εννοουμε τον εναλλακτηρα.(τα δυναμο ηταν βαρια,ογκωδη και εδιναν συνεχη ταση,με αρκετα προβληματα στο ρελαντι σε αντιθεση με τους εναλλακτηρες που ειναι μικροι,ελαφροι,δινουν εναλλασσομενη ταση και λειτουργουν και στο ρελαντι)
Διόρθωση φίλε, μετά το 65 καθιερώθηκαν.
Μα και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν σε μηχανές θαλάσσης, μικρού μεγέθους, μα σε άλλη μορφή.
Αυτά ονομάζονται και είναι μίζες δυναμό μαζί!.
Πατάς το μπουτόν του start και λειτουργούν σαν μίζες και όταν αφήσεις το μπουτόν δουλεύουν σαν δυναμό!. Υπάρχει κατάλληλη ‘διάταξη’, που αλλάζει την γωνία σφήνωσης του ρεύματος, (έτσι δεν λέγετε φίλε 21?), και μετατρέπει το ηλεκτρικό μοτέρ (μίζα), σε ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος, (μηχανή δυναμό).
Α. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Μέχρι και 10ο έχω βρει σε αυτοκίνητο με φθαρμένα συνεμπλόκ, όταν το ανώτερο επιτρεπτό είναι 0,5 έως και 1,5 κατά τον κατασκευαστή περίπου. Τότε η φθορά των ελαστικών είναι κραυγαλέα, και το ‘βούτηγμα’ κατά το φρενάρισμα ανεξέλεγκτο…..
Α.Εγώ είχα πετύχει στο δρόμο Yugo που στην επιτάχυνση έβλεπες και με το μάτι τους εμπρός τροχούς να συγκλίνουν και το αμάξι να σηκώνεται σούζα!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ένα αυτοκίνητο που από την κούτρα του, θέλει 3ο απόκλιση!.
Α.
Διάφορες Τεχνικές απορίες..........