-
Νομίζω ότι στο Manual της 203 αναφέρεται σε παραπάνω από 700ml στα 1000χλμ αλλά όπως και νάχει εγώ ξέρω ότι το λάδι παίζει ρόλο!
Με Mobil1 0W40 πάω από αλλαγή σε αλλαγή (Περίπου κάθε 10000χλμ πλέον) με κατανάλωση γύρω στα 500ml ενώ με Aral 5W40 είμαι αρκετά πιο κάτω, αντίστοιχα με Castrol Edge 0W30 έχει ζητήσει λίτρο στα 5000χλμ και φυσικά δεν ξαναμπήκαν)Το αυτοκίνητο έχει 90000χλμ από τα οποία αρκετά σε στροφαρίσματα και όχι τόσο τύπου χιλιομετροφάγος μερκεντέ
-
700ml λιπαντικο ανα 1000χλμ αναγεται στις φριτεζες και οχι σε μοτερ καθημερινης χρησης
το οτι το γραφει στο μανουαλι εμενα προσωπικα δεν μου λεει τιποτα -
Τα αμάξια πρέπει - σε κανονική οδήγηση - να καταναλώνουν λάδι γύρω στα 100ml/1000km για μακροζωία του κινητήρα.
Με καλά λάδια (που εξατμίζονται πολύ λίγο) μπορεί η κατανάλωση λαδιού να μειωθεί κι άλλο χωρίς φθορές στον κινητήρα.
Μεγαλύτερη κατανάλωση λαδιού σημαίνει κακοφτιαγμένο/κακοστρωμένο κινητήρα.
Για να μην αλλάζουν όμως συνέχεια κινητήρες στα πλαίσια της εγγύησης οι κατασκευαστές δίνουν περιθώριο μέχρι 1 λίτρο λάδι στα 1000 χλμ.
Μεγαλύτερη κατανάλωση δεν θα μπορούσαν να μας πούνε ότι είναι ανεκτή γιατί θα άρχιζε να καπνίζει η εξάτμιση.Αν είχα αμάξι που έκαιγε 500 ml λάδι στα 1000 χλμ δεν θα ήμουν ευχαριστημένος ούτε θα ξαναγόραζα τέτοια μάρκα αμάξι (βέβαια μέχρι να το ξεφορτωθώ θα συμπλήρωνα λάδι όποτε κατέβαινε η στάθμη).
-
Αν τα καίει έτσι κι αλλιώς ναι έχεις δίκιο, κάτι δεν πάει καλά, αν όμως είσαι συνέχεια κόφτες θα κάψει κάτι παραπάνω τι να κάνει...
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Το μανουαλ συνηθως γραφει και δικαιολογει καταναλωση λιπαντικου.Ναι με αναγωγη σε τεραστιες ποσοτητες λαδιου για να ειναι 'καλυμενες' οι αντιπροσωπιες στην φριτεζα που θα σου πουλησουν και θα σου πουν με μεγαλη αυτοπεποιθηση οτι η καταναλωση λαδιου ειναι εντος οριων του κατασκευαστη.
Ασχετως οτι εσυ θα εχεις καταντησει να οδηγας διχρονη φλορετα του 1963. -
Ο χρήστης panorg έγραψε:
Το μανουαλ συνηθως γραφει και δικαιολογει καταναλωση λιπαντικου.
Ναι με αναγωγη σε τεραστιες ποσοτητες λαδιου για να ειναι 'καλυμενες' οι αντιπροσωπιες στην φριτεζα που θα σου πουλησουν και θα σου πουν με μεγαλη αυτοπεποιθηση οτι η καταναλωση λαδιου ειναι εντος οριων του κατασκευαστη.
Ασχετως οτι εσυ θα εχεις καταντησει να οδηγας διχρονη φλορετα του 1963.Δεν θα υπερασπιστώ τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά φτάνεις και στο άλλο άκρο. Υπάρχουν 1002 παράγοντες για να κάψει λάδι ένας κινητήρας (κακό λιπαντικό, κακή οδήγηση, υφέρπουσα βλάβη κ.α.). Αν μπορούσαν να το φτιάχνανε να μην καίει θα το κάνανε και το καπό θα ήταν κλειδωμένο και θα άνοιγε μόνο στο σέρβις. Αναφέρουν σαφώς όμως στις οδηγίες του ότι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να ελέγχει περιοδικά.
-
Ο χρήστης Professeur έγραψε:
Το μανουαλ συνηθως γραφει και δικαιολογει καταναλωση λιπαντικου.
Ναι με αναγωγη σε τεραστιες ποσοτητες λαδιου για να ειναι 'καλυμενες' οι αντιπροσωπιες στην φριτεζα που θα σου πουλησουν και θα σου πουν με μεγαλη αυτοπεποιθηση οτι η καταναλωση λαδιου ειναι εντος οριων του κατασκευαστη.
Ασχετως οτι εσυ θα εχεις καταντησει να οδηγας διχρονη φλορετα του 1963.Δεν θα υπερασπιστώ τις αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά φτάνεις και στο άλλο άκρο. Υπάρχουν 1002 παράγοντες για να κάψει λάδι ένας κινητήρας (κακό λιπαντικό, κακή οδήγηση, υφέρπουσα βλάβη κ.α.). Αν μπορούσαν να το φτιάχνανε να μην καίει θα το κάνανε και το καπό θα ήταν κλειδωμένο και θα άνοιγε μόνο στο σέρβις. Αναφέρουν σαφώς όμως στις οδηγίες του ότι ο ίδιος ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να ελέγχει περιοδικά.
Μιλαμε για κανονικες συνθηκες γενικοτερα.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Eίναι λογικό να ξεμένει από έλαιο, όπως πολύ λογικό είναι μια φορά την εβδομάδα να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του ελαίου και των άλλων υγρών, όπως του ψυγείου, των φρένων κλπ, αν θέλουμε το μοτέρ μας να είναι υγιές και το όχημα μας ασφαλές, τα καπό στα αυτοκίνητα ανοίγουν για να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από τον οδηγό του οχήματος, αλλιώς θα ήταν κλειδωμένα και θα είχαν τα κλειδιά μόνο τα συνεργεία.
Ανοίγουμε το καπό για να ελέγξουμε όλες τις στάθμες των υγρών μήπως και έχει συμβεί κάτι ΑΠΡΟΟΠΤΟ και άδειασαν τα υγρά. Και εν προκειμένω για να μιλήσουμε ως μηχανικοί: Δικαιολογεί το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ΠΛΗΝ της περιόδου προσαρμογής(στρωσίματος) του αυτοκινήτου απώλεια ελαίου σε τόσο μεγάλο βαθμό; Αν όχι, τότε είναι σαφής δήλωση προβλήματος ως γνωστόν. Διότι για να υπάρχει απώλεια ελαίου, αυτό κάπου καταλήγει και πιθανότατα όχι στο χώρο προβλεπόμενης λίπανσης.
Απρόοπτο είναι να αδειάσει πχ το υγρό των υαλοκαθαριστήρων;
Το υγρό των καθαριστήρων είναι αναλώσιμο! Το λάδι είναι ανανεώσιμο! Και όπως αναφέρεται η συγκεκριμένη κουβέντα τότε εμένα μου φαίνεται φυσιολογικό και δικαιολογημένο να ''στεγνώσει'' το αμάξι και από υγρά φρένων! Λογικό? Γιατί όχι? Μα τι λέμε τώρα...
-
Όχι, λάθος κάνεις. Ένας κινητήρας καταναλώνει λιπαντικό κατά την λειτουργία του, τα έμβολα των δαγκανων ή των ταμπούρων δεν καταναλώνουν υγρό φρένων.
Αυτό αναρωτιέμαι και εγώ, τι λέμε τώρα. -
Πάντως μου κάνει εντύπωση το ότι οι κινητήρες υψηλής απόδοσης ενώ καίνε λάδι (πολλές φορές πάνω απο 1000ml στα 1000χλμ) δεν βγαίνει ίχνος γαλάζιου καπνού από τις εξατμίσεις.
Θυμάμαι όταν παρέλαβα την Ιταλίδα από Αθήνα μου υπέδειξαν να κοιτάξω τα λάδια μόλις φτάσω Θεσσαλονίκη.Οντως την επομένη πρόσθεσα κάτι λιγότερο από 1 λίτρο σε συνολικά 650χλμ.Σιγά σιγά όμως η κατανάλωση μειώθηκε και δε ξεπερνάει ποτέ το 1 λίτρο στα 1000χλμ.
-
Ο χρήστης heras έγραψε:
οποιος ακολουθει τα βιβλιαρακια που λενε αλλαγη λαδιων καθε 30.000χλμ να ειναι ετοιμος για τις συνεπειες
ή βαζει τα νεροζουμια των αντιπροσωπειωντα λαδια θελουν τακτικοτατο ελεγχο και αλλαγη καθε 7.500- 10.000χλμ μαξιμουμ....και δοξα τω θεω υπαρχει μεγαλη ποικιλια απο αξιολογοτατα aftermarket λαδια σοβαρων εταιρειων για καθε μοτερ
Τα ''νεροζούμια'' όπως τα αποκάλεσες ων αντιπροσωπειών και τα ''βιβλιαράκια'' είναι αυτά που δίνει ο κατασκευαστής ο οποίος ξέρει το αυτοκίνητο καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο και είναι και αυτά τα οποία εξασφαλίζουν την εγγύηση του κατασκευαστή για οποιαδήποτε βλάβη! Όποιος κάνει του κεφαλιού του από εκεί και πέρα καταντάει με ''σπασμένα'' μοτέρ και ''σώσον,ελέησον'' στην αντιπροσωπεία για επισκευή! Και ως απτό παράδειγμα δίνω τις βελτιώσεις ιπποδύναμης που γίνονται σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία και καταστρέφουν αυτοκίνητα κατά συρροή! Δεν είμαστε εμείς οι κατασκευαστές και για αυτό δεν μπορούμε να τους κρίνουμε χωρίς να γνωρίζουμε ακόμα και την παραμικρή τεχνική λεπτομέρεια του αυτοκινήτου που αυτοί κατασκεύασαν!
-
Υποθέτοντας πως βάζεις τα νεροζούμια της αντιπροσωπείας και βάση του συλλογισμού σου θεωρήσουμε πως είναι ό,τι καλύτερο κλπ κλπ κλπ, γιατί ανησυχείς που καις λάδια;
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Eίναι λογικό να ξεμένει από έλαιο, όπως πολύ λογικό είναι μια φορά την εβδομάδα να κάνουμε έλεγχο της στάθμης του ελαίου και των άλλων υγρών, όπως του ψυγείου, των φρένων κλπ, αν θέλουμε το μοτέρ μας να είναι υγιές και το όχημα μας ασφαλές, τα καπό στα αυτοκίνητα ανοίγουν για να γίνονται τακτικοί έλεγχοι από τον οδηγό του οχήματος, αλλιώς θα ήταν κλειδωμένα και θα είχαν τα κλειδιά μόνο τα συνεργεία.
Ανοίγουμε το καπό για να ελέγξουμε όλες τις στάθμες των υγρών μήπως και έχει συμβεί κάτι ΑΠΡΟΟΠΤΟ και άδειασαν τα υγρά. Και εν προκειμένω για να μιλήσουμε ως μηχανικοί: Δικαιολογεί το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ΠΛΗΝ της περιόδου προσαρμογής(στρωσίματος) του αυτοκινήτου απώλεια ελαίου σε τόσο μεγάλο βαθμό; Αν όχι, τότε είναι σαφής δήλωση προβλήματος ως γνωστόν. Διότι για να υπάρχει απώλεια ελαίου, αυτό κάπου καταλήγει και πιθανότατα όχι στο χώρο προβλεπόμενης λίπανσης.
Αυτό που εγραψε παραπανω ο 21Quadra [edit: και ο Onyx τωρα που το ειδα καλυτερα] είναι ακριβώς αυτο που πρεπει να γινεται απο τον μέσο άνθρωπο/ιδιοκτήτη/οδηγό.
Ο έλεγχος είναι προληπτικός, όχι για να διαπιστωθεί η ζημια και να επισκευαστεί αλλα για να προληφθεί μεσω των ενδείξεων που συλλέγονται.Ο Νώε έφτιαξε την κιβωτό **ΠΡΙΝ **αρχίσει η βροχή.
Απρόοπτα συμβάινουν, ναι, αλλα ο συχνός έλεγχος βοηθά να ανακαλυφθούν θεματα ΠΡΙΝ γινουν απρόοπτα.
Τα αυτοκινητα ειναι πολυπλοκες εφευρέσεις. Δεν ειναι απαράιτητο οτι θα συμπεριφέρονται το ίδιο όλα. Είναι ηδη 5 ετών το δικό σου, έχει ενηλικιωθεί πια. Σκέψου οτι καποιοι έχουν σακχαρωδη διαβήτη απο τα 25 τους, καποιοι κατεβαζουν μπακλαβαδες/καταίφια μεχρι τα 90 τους. Η συγκριση τετοιου ειδους (όπως με το BMW που δεν καιει λαδι), είναι ατοπη.
Όσο για το λαδι που καίει, ναι μου φαίνεται αρκετό, και καλο θα ήταν να μπεις απο κάτω να δεις αν ειναι λερωμενο κατι να σε οδηγησει προς πιθανη διαρροή η οτι άλλο. Δες εξατμιση αν το καιει. Οδηγείς ήρεμα? Πηγαινεις τσιτα συνεχεια? Ολα παιζουν ρόλο, συν αυτο που ανεφεραν παραπανω για διαφορετικες μαρκες λαδιου στα ίδια χαρακτηριστικα.
Επίσης συγγνώμη για την ερώτηση, τι ακριβώς μηχανικός είσαι? Λογισμικού? Αν ναι, το καταλαβαίνω το σχόλιο περι manual. Για όλα τα υπόλοιπα πράγματα, το manual ειναι απλά μια καλή αρχή και όχι οι 10 απαράβατες εντολες του Μωυσή (πολύ βιβλικό παραδειγμα έπεσε σημερα, το κλεινω τώρα).
Για να λυθεί κάθε απορία είμαι μηχανολόγος μηχανικός με αρκετές εμπειρίες σε συνεργεία αυτοκινήτων από μικρό παιδί μιας και ο πατέρας μου ενασχολείται με τα αυτοκίνητα 40 και πλεον χρόνια! Το manual θα μου επιτρέψεις να το χαρακτηρίσω βιβλίο απαράβατων εντολών μιας και ο κατασκευαστής εγγυάται για την καλή λειτουργία του αυτοκινήτου μόνο αν αυτό τηρείται ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ και ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ. Επιπλέον,δεν υπάρχει κανένας άλλος άνθρωπος,ούτε καν ο πιο έμπειρος μηχανικός αυτοκινήτων του κόσμου, που να ξέρει κάθε τεχνική λεπτομέρεια για να μπορεί να συντάξει ή να βρει και να τηρήσει εμπειρικούς κανόνες για μια τέτοια κατασκευή. Ας μην ξεχνάμε πως το manual είναι πόνημα που αποτελεί αποτέλεσμα χιλιάδων ωρών εργασίας και συνεργασίας επιστημόνων πολλών κλάδων όπως για παράδειγμα μεταλλουργών, μηχανολόγων, ηλεκτρολόγων,ηλεκτρονικών κτλπ. Οπότε αποκλείεται να βγει κάτι τόσο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό από άτομο που κατέχει πρακτική μηχανολογία και ψήγματα άλλων επιστημονικών κλάδων που προανέφερα. Είναι από δύσκολο έως ακατόρθωτο και φυσικά αναποτελεσματικό και χωρίς εγγύηση!
-
Γιατί δεν ακολουθείς λοιπόν τις οδηγίες του κατασκευαστή;
Έλεγχος της στάθμης λαδιού και συμπλήρωμα αν χρειαστεί.Αφού το αμάξι καίει λιγότερο από 700 ml / 1000 km δεν πρόκειται να κάνει τίποτε η αντιπροσωπεία.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Υποθέτοντας πως βάζεις τα νεροζούμια της αντιπροσωπείας και βάση του συλλογισμού σου θεωρήσουμε πως είναι ό,τι καλύτερο κλπ κλπ κλπ, γιατί ανησυχείς που καις λάδια;Ανησυχώ γιατί έχω την υποψία μήπως υπάρχει πρόβλημα στο αυτοκίνητο το οποίο είτε από έλλειψη τεχνογνωσίας δεν μπορεί να βρει ο επίσημος αντιπρόσωπος που το έχει αναλάβει είτε εσκεμμένα το κρύβει για να παρέλθει ο χρόνος της εγγύησης και μετά να μου εμφανίσει μια ''καινούργια,ασύλληπτη,ανευ προηγουμένου'' βλάβη στο αυτοκίνητο της οποίας το κόστος θα κληθώ να πληρώσω ο ίδιος. Για αυτό δεν ευθύνεται ο κατασκευαστής ούτε τα manual ούτε και τα ''νεροζούμια'' που αναφέρεις επανειλημμένα και με τόση εμμονή...
-
Ο χρήστης xronopoulosg έγραψε:
τα ''νεροζούμια'' που αναφέρεις επανειλημμένα και με τόση εμμονή...Πρώτη φορά τα ανέφερα
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
τα ''νεροζούμια'' που αναφέρεις επανειλημμένα και με τόση εμμονή...
Πρώτη φορά τα ανέφερα
Ανακαλώ αμέσως και ζητώ συγγνώμη για το συγκεκριμένο λάθος! Δεν έχει ξαναναφερθεί αυτό από εσένα!
-
Επι του θέματος όμως drdino γιατί νομίζω πως αφήνουμε το δάσος και βλέπουμε το δέντρο!
-
Εγώ πάντως έχω την εντύπωση ότι για τα βιβλιαράκια ασχολείται κάποιος φρεσκοδιορισμένος απόφοιτος πολυτεχνείου που τον έχουν για τη λάντζα και τον χώνουν να πάει να συνεργαστεί με το τμήμα μάρκετινγκ για να βγει το εγχειρίδιο.... Ο στόχος είναι οι δεύτεροι να προωθήσουν το image του οχήματος και να γράψουν τα politically correct πράματα και ο πρώτος να προσθέσει τα ανούσια γενικά τεχνικά στοιχεία (πχ συστήνεται συνδυασμός των ποδιών για την ομαλή εκκίνηση κλπ) και να προσέξει μη γράφουν χοντρές κοτσάνες οι άλλοι...
-
Ο χρήστης sv2 έγραψε:
Πάντως μου κάνει εντύπωση το ότι οι κινητήρες υψηλής απόδοσης ενώ καίνε λάδι (πολλές φορές πάνω απο 1000ml στα 1000χλμ) δεν βγαίνει ίχνος γαλάζιου καπνού από τις εξατμίσεις.Θυμάμαι όταν παρέλαβα την Ιταλίδα από Αθήνα μου υπέδειξαν να κοιτάξω τα λάδια μόλις φτάσω Θεσσαλονίκη.Οντως την επομένη πρόσθεσα κάτι λιγότερο από 1 λίτρο σε συνολικά 650χλμ.Σιγά σιγά όμως η κατανάλωση μειώθηκε και δε ξεπερνάει ποτέ το 1 λίτρο στα 1000χλμ.
1l σε 650χλμ με το καλημερα ειναι ο ορισμος της φριτεζας
τωρα με κατι λιγοτερο απο 1λ σε 1000χλμ εσυ εισαι ικανοποιημενος;;;;;;;
Περίεργη συμπεριφορά Mercedes c-180 kompressor