-
Πόσοι συμφορουμίτες έχουμε Vespa; (όχι οποιοδήποτε σκούτερ αλλά Vespa της Piaggio ).
Ας συγκεντρωθούμε εδώ λοιπόν για να λέμε οτιδήποτε περι βεσπας, είτε για νέα είτε για παλιά μοντέλα -
Πόσοι συμφορουμίτες έχουμε Vespa; (όχι οποιοδήποτε σκούτερ αλλά Vespa της Piaggio ).
Ας συγκεντρωθούμε εδώ λοιπόν για να λέμε οτιδήποτε περι βεσπας, είτε για νέα είτε για παλιά μοντέλα -
Πόσοι συμφορουμίτες έχουμε Vespa; (όχι οποιοδήποτε σκούτερ αλλά Vespa της Piaggio ).
Ας συγκεντρωθούμε εδώ λοιπόν για να λέμε οτιδήποτε περι βεσπας, είτε για νέα είτε για παλιά μοντέλα -
Corradino D'Ascanio: ο εφευρέτης της Vespa.
Ο Corradino D’Ascanio, η μεγάλη ιδιοφυία της αεροναυτικής μηχανικής που εφηύρε τη Vespa, είναι το θέμα της έκθεσης που σχεδιάστηκε και οργανώθηκε από το Ίδρυμα Piaggio, με τη συνεργασία του αρχιτέκτονα Enrico Agonigi, στο Μουσείο Piaggio στην Pontedera (www.museopiaggio.it). Η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό έως και τις 31 Ιανουαρίου.
Παρουσιάζοντας μια εκτενή συλλογή από διάφορες δουλειές του, αυθεντικά σχέδια, έγγραφα και εκδόσεις της εποχής, καθώς επίσης και ορισμένα από τα πιο παλιά και αντιπροσωπευτικά μοντέλα Vespa από τη συλλογή του Μουσείου της Piaggio, η έκθεση τιμά τόσο τον D'Ascanio όσο και τη γέννηση ενός πραγματικού σημείου αναφοράς του ιταλικού στιλ και της βιομηχανίας, διάσημο πλέον σε όλο τον κόσμο.
Με βάση τη δημιουργία του πρώτου μοντέλου, του «98cc» το οποίο δημιουργήθηκε από τον D’Ascanio με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις 23 Απριλίου του 1946, περισσότερα από 17 εκατομμύρια σκούτερ Vespa έχουν παραχθεί και πωληθεί παγκοσμίως. Και η επιτυχία του πρώτου και πιο διάσημου σκούτερ συνεχίζεται: οι ετήσιες πωλήσεις της Vespa το 2011 πρόκειται να φθάσουν το αξιοσημείωτο ρεκόρ των 150.000 οχημάτων. Πενήντα χιλιάδες πουλήθηκαν το 2003, αλλά από το 2006 και μετά πωλούνται ετησίως πάνω από 100.000 σκούτερ Vespa, με τα στοιχεία πωλήσεων να είναι συνεχώς αυξητικά.
Στα εγκαίνια της έκθεσης παραβρέθηκαν στελέχη από την τοπική αυτοδιοίκηση της Τοσκάνης και του Αμπρούτζο καθώς και ένας ξεχωριστός καλεσμένος, ο ηθοποιός Luca Zingaretti, ο οποίος ενσαρκώνοντας το ρόλο του Corradino D’Ascanio, απήγγειλε στο κοινό μία σειρά επιστολών που άφησε πίσω του ο σπουδαίος μηχανικός. Αυτό τα έγγραφα, μαζί με προσωπικά του αντικείμενα, παραχωρήθηκαν από την οικογένεια του D’Ascanio στους διοργανωτές της έκθεσης στο Μουσείο της Piaggio.
Το τμήμα της έκθεσης που είναι αφιερωμένο στην ενότητα ο άνθρωπος παρουσιάζεται μέσα από μία συλλογή που επιμελήθηκε η Maria D’Ascanio, η οποία μας μεταφέρει στο φυσικό περιβάλλον όπου εργάζονταν ο Corradino D'Ascanio, με αυθεντικά αντικείμενα και έπιπλα. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν μία πολύ μεγάλη συλλογή από φωτογραφίες και διάφορα έγγραφα από όλη τη διάρκεια της ζωής του, από τα παιδικά του χρόνια στο Popoli, στο Abruzzo, τα χρόνια που έζησε στην Αμερική μέχρι και την άφιξη του στην Piaggio.
Στο επίκεντρο της ενότητας η ιδιοφυία –εισαγωγή στον κατάλογο της έκθεσης από τον Giorgetto Giugiaro– βρίσκεται μία μεγάλη συλλογή από οχήματα, πατέντες και σχέδια, που εξετάζουν τον επαγγελματισμό και τη καινοτομικότητα του Corradino D'Ascanio (Popoli, 1 Φεβρουαρίου 1891 - Pisa, 6 Αυγούστου 1981).
Τα εκθέματα εξετάζουν τις ρίζες αυτής της μηχανικής ιδιοφυίας που οδήγησε τον D'Ascanio να πατεντάρει το πρώτο πρωτότυπο ενός σύγχρονου ελικοπτέρου και, ανάμεσα στο 1945 και 1946, τη Vespa, βάζοντας τα θεμέλια μίας ιστορίας, γεμάτης επιτυχίες, και ενός από τα πιο σημαντικά σύμβολα της Ιταλικής βιομηχανίας αλλά και δημιουργικότητας.
Η δημιουργικότητα του Corradino D’Ascanio δεν περιοριζόταν στη μηχανολογία, αλλά εκδηλωνόταν και σε άλλους τομείς όπως υποδηλώνει και η ενότητα ο μάγος, με σχολιασμό στον κατάλογο επιμελήθηκε ο Costantino Frontalini. Οι χιλιάδες ιδέες του περιλαμβάνουν και τις πιο πρωτότυπες συνθέσεις και κατασκευές για τις εμπορικές εκθέσεις στις οποίες παρουσιαζόταν η Vespa, με εφέ σχεδιασμένα να προκαλέσουν έκπληξη όπως 'η Vespa πάνω σε ένα κλαδί ροδακινιάς ' ή 'η Vespa μέσα σε πίδακα νερού'. Αυτά τα εντυπωσιακά γραφικά μπορεί κανείς να τα απολαύσει στην έκθεση, όπως δημιουργήθηκαν με χρήση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας από το εργαστήριο του Percro, του Πανεπιστημίου της Sant’Anna, στην Πίζα.
Η τελευταία ενότητα της έκθεσης στρέφεται στο θρύλο που κρύβεται πίσω από την προσωπικότητα αυτού του μεγάλου εφευρέτη (παρουσιάζεται στον κατάλογο από την Donatella Puliga): δίπλα στα πιο σημαντικά μοντέλα που έχουν δημιουργηθεί από τον D'Ascanio, προβάλλεται μία σειρά από κινηματογραφημένες συνεντεύξεις με φίλους, συναδέλφους και ανθρώπους που πέρασαν από τη ζωή του, σκιαγραφώντας μία ξεχωριστή φιγούρα, που ζει στις καρδιές όσων τον γνώρισαν.
Καλλιτέχνες που συνεισέφεραν στην έκθεση είναι ο Daniel Schinasi (ο οποίος σχεδίασε το πορτρέτο που χρησιμοποιήθηκε ως σύμβολο της έκθεσης), ο Alberto Fremura (που σχεδίασε τα τέσσερα σκίτσα, το καθένα αφιερωμένο σε μία ενότητα της έκθεσης), ο σεναριογράφος Mario Cristiani από την Πίζα, ο οποίος επιμελήθηκε την ανάγνωση των επιστολών από τον Luca Zingaretti στα εγκαίνια με συνοδεία μελωδιών του ακορντεονίστα Fabio Ceccarelli, τις οποίες συνέθεσε ειδικά για την περίσταση.
Η έκθεση θα συνοδευτεί από μία ειδική συλλογή γραμματοσήμων, την Τρίτη 20 Δεκεμβρίου από τις 14.00 έως τις 20.00 μ.μ., στο Μουσείο της Piaggio. Η σειρά έχει σχεδιαστεί από την Maria Cecilia Imiotti, εμπνεύστηκε από μία διάσημη φωτογραφία του Corradino D’Ascanio, και θα αρχειοθετηθεί στο ΜουσείοΤαχυδρομείου και Τηλεπικοινωνιών της Ρώμης.
http://www.autobild.gr/index.php?cat_id=548&page_id=5230 -
-
Am i eligible with this??
Για να είμαι ειλικρινής δεν ήμουν ποτέ οπαδός της παλιάς βέσπας (με εξαίρεση το 50ρι βεσπίνο),είχα πολύ καιρό στο μυαλό μου όμως να πάρω την αναβίωση της στη μορφή gts.Βρέθηκε μια εξαιρετική 250 στο δρόμο μου και το αποφάσισα...
Η εξάτμιση είναι leo vince vintage,έδωσε τον ήχο που χρειαζόταν!
-
Εγω προσφατα εφερα πισω στη ζωη...αυτην εδω την δεσποινιδα των 17 ετων....
Ειχε σπασμενο γραναζι τεταρτης...και ηταν στην ακινησια για καμποσο διαστημα....τωρα μηχανολογικα και ηλεκτρολογικα ειναι στο 99,9%...και εαν τα οικονομικα μας το επιτρεψουν και βρει χρονος ελευθερος....σε λιγους μηνες θα ειναι και εμφανισιακα σε καλυτερη κατασταση...
-
-
Thanks...!!!
-
-
Η **Λέσχη Βέσπα Βόλου ** (***Vespa Club Volos ***) με υπερηφάνεια ανακοινώνει την ανάληψη της διοργάνωσης των δύο κορυφαίων ετήσιων εκδηλώσεων στο χώρου του δημοφιλούς σκούτερ στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, θα διοργανώσει την 15η Χειμερινή Πανελλήνια Συνάντηση και την 24η Πανελλήνια Συνάντηση Βέσπα. Η πρώτη, θα πραγματοποιηθεί από 3-5 Μαρτίου 2012 στο Βόλο ενώ η δεύτερη θα φιλοξενηθεί στη Μηλίνα, με τη στήριξη του Δήμου Νοτίου Πηλίου το τελευταίο Σαββατοκύριακο του προσεχούς Αυγούστου.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων της Χειμερινής Συνάντησης έχει οριστικοποιηθεί και περιλαμβάνει εκτός από το επίσημο γεύμα και το καθιερωμένο πάρτυ σε κεντρική μπυραρία της πόλης, επίσκεψη των προσκεκλημένων στο Βιοτεχνικό Μουσείο Τσαλαπάτα και περουσίαση των δίτροχων στο κέντρο του Βόλου, εφ'όσον ο καιρός το επιτρέψει!
Πρόκειται για εξαιρετικά δημοφιλείς σε πανελλαδικό επίπεδο συγκεντρώσεις που προσελκύουν πλήθος επισκεπτών, φίλων και κατόχων της βέσπα, από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Λόγω της θέσης της περιοχής μας στο κέντρο της χώρας, το ενδιαφέρον αναμένεται ιδιαίτερα αυξημένο ενώ και τα μηνύματα από τις ομοειδείς λέσχες είναι πολύ ενθαρρυντικά. Αναμένεται λοιπόν πλήθος επισκεπτών στην περιοχή μας με αφορμή τις εκδηλώσεις αυτές.
Το Vespa Club Volos, μετά την διοργάνωση (με τη συνδρομή βεβαίως του Δ. Νέας Ιωνίας) της έκθεσης Βέσπα στο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Ιωνίας πριν δύο χρόνια, που έγινε αντικείμενο συζήτησης σε πανελλήνιο επίπεδο, απέδειξε πως είναι σε θέση να φέρει σε πέρας εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου, κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει και η ομόφωνη ανάθεση των δύο φετινών εκδηλώσεων από τη γενική συνέλευση των Vespa Club Ελλάδος.
Περισσότερες πληροφορίες, καθώς και συνεχής ενημέρωση, υπάρχουν τόσο στο επίσημο site ( http://www.vespaclubvolos.com ) όσο και στη σελίδα της λέσχης στο facebook (vespa club volos). Η έδρα της λέσχη στεγάζεται σε νέο, υπό διαμόρφωση ακόμη, χώρο, επί των οδών Ελλησπόντου-Εθν. Αγώνων στη Νέα Ιωνία Βόλου. Θα μας βρείτε κάθε Δευτέρα μετά τις 8:30 το βράδυ.
**Vespa Club Volos**![](http://img204.imageshack.us/img204/4593/vespaafisa.jpg)
-
Μετα απο 19 χρονια με μια PX 150 δυστυχως LML,τον Ιουλιο του 2011 πηρα την γνησια επανεκδοση της ΡΧ σε κοκκινο χρωμα μια κουκλα που δεν εχει καμμια σχεση με την αχρηστη LML που ειχα
-
Πες μας εντυπώσεις από την καινούρια PX 150. Ποιότητα κατασκευής, συμπεριφορά, κατανάλωση. Επειδή ειναι αρκετά φιμωμένο το μοτέρ είναι και πολύ οικονομικό έχω ακούσει από κάτοχο
-
Δεν είναι κάπως υπερτιμημένη στα 3+ χιλιάρικα ;
-
Ο χρήστης STAX έγραψε:
Μετα απο 19 χρονια με μια PX 150 δυστυχως LML,τον Ιουλιο του 2011 πηρα την γνησια επανεκδοση της ΡΧ σε κοκκινο χρωμα μια κουκλα που δεν εχει καμμια σχεση με την αχρηστη LML που ειχαΜεγεια το ΡΧακι....καλες βολτες.....!!!
Βαλε καμμια φωτο....εαν θες....
-
Ειμαι πολυ ευχαριστημενος, βεβαια εχω μονο 2000 χλμ.πολυ συντομα θα βγαλω την καταλυτικη εξατμιση και θα βαλω την νορμαλ χωρις τον καταλυτη, επειδη ειχα δραματικη εμπειρια με την LML ...αυτη μου φαινεται Rols-Roy!
-
για ποιον λογο να αφαιρεσεις τον καταλυτη?το οτι ειναι ζημιογονο για το περιβαλλον αλλα κ για την υγεια σου,δεν αξιζει κατι για σενα?
-
Ο χρήστης STAX έγραψε:
Μετα απο 19 χρονια με μια PX 150 δυστυχως LML,τον Ιουλιο του 2011 πηρα την γνησια επανεκδοση της ΡΧ σε κοκκινο χρωμα μια κουκλα που δεν εχει καμμια σχεση με την αχρηστη LML που ειχαΚαλοριζικη και καλοταξιδη η ΡΧ
Αν θες βαλε καμια φωτο
-
Καλησπέρα και από εμένα!
Κάτοχος ενώς κούκλου βεσπίνου 50s του 81 εδώ και 3 χρόνια
και μελλοντικός κάτοχος πολλών άλλων βεσποειδών! -
Στέλιο καλωσήρθες στο φορουμ
Βαλε καμια φωτογραφια του βεσπινο, να το θαυμασουμε
Vespa Forum