-
Πολύ πιο γρήγορο, πιο εύκολο στις ανηφορές, λιγότερη τριβή αλλά μεγάλη προσοχή στις λακκούβες και τα σαμαράκια.
Το έχω κάνει σε παλιό μου mtb.
-
Ευχαριστώ πολύ.
-
Ο χρήστης rocsta έγραψε:
...οι ζάντες είναι (αρκετά) πιο ακριβές. Σιγουρά οι δικές του είναι τόσο χάλια και δε σώζονται; Η σκουριά μη σε φοβίζει, και οι δικές μου ήταν χάλια μαύρα, αλλά με κάτι σφουγγαράκια κουζίνας έγιναν καινούργιες. Ίσως με ακτινολόγηση να ψιλοέρχονται.Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Επειδή το μόνο που πρόλαβα να ρίξω ήταν μερικές φευγαλέες ματιές προτού το κατεβάσω στο υπόγειο του σπιτιού μου (τώρα είμαι 200km μακριά), δεν ξέρω αν σώζονται οι ζάντες. Θυμάμαι όμως κατά τη μεταφορά ότι η πίσω ρόδα 'έπαιζε' πολύ. Ενθαρρυντικό αυτό που λες για τις σκουριές.. Θα είναι το πρώτο που θα δω όταν επιστρέψω και το λύσω.Παρακολούθησα λίγο τα posts με το ποδήλατο που αποκατέστησες.. πολύ όμορφο. Είδα ότι είσαι στη Θεσσαλονίκη, παρεμπιπτόντως. Υπάρχει κάποιο/α ποδηλατάδικο/α που εμπιστεύεσαι/προτείνεις;
-
Το πρόβλημα είναι ότι ο περισσότερος κόσμος πηγαίνει σε mtb 'για να μπορεί να κάνει παντού' και τελικά καταλήγει να παιδεύεται στους δρόμους της πόλης. Χτες κατά τις 11 το βράδυ ξεκινήσαμε με 2 φίλους για την διαδρομή Ελληνικό - Βάρκιζα. Εγώ με το fitness, ενώ οι άλλοι δυο με trekking και mtb αντίστοιχα. Όταν σταματούσα σε κανένα φανάρι για να τους περιμένω, οι χρόνοι ήταν περίπου +1 λεπτό για το trekking και με αναβάτη που έχει βάλει πάνω από 3.000 χιλιόμετρα σε λιγότερο από χρόνο, ενώ ο φίλος με το mountain ήταν γύρω στο 5άλεπτο πίσω και έτοιμος να πεθάνει από την εξάντληση.
Όποιος αγοράζει mountain ενώ τελικά κάνει πολύ περισσότερο στην πόλη, έχει κάνει τραγικά λάθος αγορά. Η κούραση είναι 5νταπλάσια και η ταχύτητα λιγότερο από την μισή, όσο και να χτυπιέσαι. Σαν να προσπαθείς να βγεις στον αυτοκινητόδρομο με τρακτέρ.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Όποιος αγοράζει mountain ενώ τελικά κάνει πολύ περισσότερο στην πόλη, έχει κάνει τραγικά λάθος αγορά. Η κούραση είναι 5νταπλάσια και η ταχύτητα λιγότερο από την μισή, όσο και να χτυπιέσαι. Σαν να προσπαθείς να βγεις στον αυτοκινητόδρομο με τρακτέρ.Περιγράφεις εμένα.
-
καλα στους ελληνικους δρομους δεν θα το ελεγα, εδω εγω φιλαω καθε μερα τις σιδερενιες ζαντουλες μου στο πεζο 30ετιας που εχω, ο συγκατοικος με αλουμινενιες ζαντες και ανθρακονηματα κλπ και τις εχει κανει σαν αυγο σε 3 μηνες μεσα.(Βεβαια και το Λονδινο καροδρομους εχει αλλα τεσπα). Η καλυτερη λυση κατ εμε ειναι κριαρι μεν αλλα με λιιιγο πιο φαρδυ ζαντολαστιχο.
-
Τι πιέσεις αέρα βάζετε στα λάστιχα ; Αυτές που αναγράφονται πάνω στα πλαϊνά; Αν ναι, πρέπει να είναι κοντά στο μέγιστο ή στο ελάχιστο (εμένα αναφέρει από 3,5 έως 5,5 bar !! ) ;;
-
Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Καταρχήν τι λάστιχο είναι αυτό και για τι χρήση. Έπειτα το βάρος του ποδηλάτου και του αναβάτη, και αν είναι το μπροστά ή το πίσω.
Υπάρχουν πίνακες, αλλά το καλύτερο είναι το οπτικό τεστ. Φουσκώνεις, ανεβαίνεις επάνω και κοιτάς να μην μαγουλιάζουν. -
Να κάνω εγώ τον συνήγορο του διαβόλου (mtb).
Κατ' αρχή σχεδόν όλοι συμφωνούμε ό,τι τα mtb είναι ο μοναδικός τύπος ποδηλάτου που μπορεί να πάει παντού.
Κανένας άλλος τύπος ποδηλάτου δεν έχει την ικανότητα να κινείται σε όλα τα είδη και ποιότητες επιφανειών δρόμου.
Όταν διαβάζω για trekking που μπορούν να κινούνται με άνεση σε χωματόδρομους (ακόμα και βατούς) μου έρχονται γέλια.Μετά διαβάζω ό,τι τα mtb στις πόλεις είναι τρακτέρ στο δρόμο και ό,τι είναι τραγικό λάθος η αγορά τους.
Υπερβολικά όλα αυτά το λιγότερο.
Αν μιλάμε για κίνηση κανονικά στους δρόμους μιμούμενοι αυτοκίνητα και μηχανές, ναι μπορεί να μην κάνουν, αλλά η μαγεία του ποδηλάτου είναι αυτή η άνεση που μας δίνει να κινούμαστε σχετικά 'ανορθόδοξα' από πλατείες, πεζοδρόμια και γενικά εκεί όπου δεν πάνε αυτοκίνητα, μηχανές κλπ και αυτός ο τρόπος κίνησης είναι γήπεδο των mtb.
Εγώ πχ που μένω σε μικρή πόλη θα με δυσκόλευε το να κινούμε με οτιδήποτε άλλο εκτός απο mtb γιατί στην ουσία χρησιμοποιώ ελάχιστα τους δρόμους.
Αλλά και στην Αθήνα δεν είναι λίγες φορές που στο κέντρο της έχω δει mtb να κυκλοφορούν μια χαρά στα πεζοδρόμια στα παρκάκια στις πλατείες 'κλέβοντας' μέτρα και χρόνο.
Μετά διαβάζω ό,τι με την αλλαγή των ελαστικών τους αλλάζουν δραματικά την ικανότητα κίνησης τους στον δρόμο.
Νομίζω και πάλι υπερβολές.
Το πραγματικό 'πρόβλημα' των mtb δεν είναι τα φαρδιά λάστιχα τους και ό,τι αυτό σημαίνει, αλλά το 'κοντό' τους γρανάζωμα, δηλαδή η κοντή σχέση μετάδοσης που έχουν για προφανείς λόγους.
Με την αλλαγή των ελαστικών σαφώς υπάρχει βελτίωση αλλά η σχέση μετάδοσης παραμένει η ίδια, οπότε και 'πόδια πιστόνια' να έχεις που λένε και οι ποδηλάτες δεν μπορούν τα πράγματα να αλλάξουν δραματικά.
Ένα mtb με καλά φουσκωμένα λάστιχα (βασικό αυτό) μπορεί να κινείται σε επίπεδη άσφαλτο (χωρίς κόντρα αέρα) μεταξύ
20-25 km/h ανετότατα και χωρίς να βγάζει το λάδι στον αναβάτη του και διατηρώντας πάντα τις εκτός δρόμου ικανότητες του.
Από εκεί και πέρα τα πράγματα δυσκολεύουν αλλά τα mtb δεν είναι ποδήλατα που καταπίνουν ασφάλτινα χλμ, αλλά νομίζω ό,τι είναι ο υπαριθμ 1 τύπος ποδηλάτου που σε κάνουν να χαμογελάς από ευχαρίστηση. -
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Τι πιέσεις αέρα βάζετε στα λάστιχα ; Αυτές που αναγράφονται πάνω στα πλαϊνά; Αν ναι, πρέπει να είναι κοντά στο μέγιστο ή στο ελάχιστο (εμένα αναφέρει από 3,5 έως 5,5 bar !! ) ;;Γνώμη μου, αφού κινείσαι σε άσφαλτο, πίσω βάλε το μέγιστο και μπροστά περίπου 10% λιγότερο (εμπειρικά είναι αυτά).
Αν σου αρέσει να νοιώθεις πιο ενδοτικό - μαλακό το ποδήλατο σου κατέβασε πίεση. -
Ο χρήστης JarnoT έγραψε:
Είδα ότι είσαι στη Θεσσαλονίκη, παρεμπιπτόντως. Υπάρχει κάποιο/α ποδηλατάδικο/α που εμπιστεύεσαι/προτείνεις;Εγώ το δικό μου το πήγα για λάστιχα - ντίζες και γενικό συμάζεμα στο action bike στη Δελφών (κοντά στη Συνδίκα), νιώθουν και ο μπαμπάς και τα παιδιά εκεί. Ο μπαμπάς πρέπει να ήταν παλιά στην εθνική ομάδα ποδηλασίας. Καλές τιμές επίσης, συστείνεται ανεπιφύλακτα.
Σέλα - grips πήρα από το Bike Megastore που έχει μεγάλη ποικιλία και καλές τιμές, μανέτες από ίντερνετ. -
Ο χρήστης thvarveris έγραψε:
Τι πιέσεις αέρα βάζετε στα λάστιχα ; Αυτές που αναγράφονται πάνω στα πλαϊνά; Αν ναι, πρέπει να είναι κοντά στο μέγιστο ή στο ελάχιστο (εμένα αναφέρει από 3,5 έως 5,5 bar !! ) ;;
Γνώμη μου, αφού κινείσαι σε άσφαλτο, πίσω βάλε το μέγιστο και μπροστά περίπου 10% λιγότερο (εμπειρικά είναι αυτά).
Αν σου αρέσει να νοιώθεις πιο ενδοτικό - μαλακό το ποδήλατο σου κατέβασε πίεση.Δεν ξέρω πόσο αντέχει ένα τέτοιο λάστιχο ...
Του έβαλα 3,5 bar (50 psi) και νόμιζα ότι θα ...εκραγεί (ήταν σχεδόν πέτρα) !! Μόλις έβαλα βέβαια πάνω την κορμοστασιά μου (110 κιλά) το λάστιχο 'έκατσε' εμφανώς ... Άντε και του βάζω πίσω 5,5 bar (80 psi, τι πιέσεις είν' τούτες ρε παιδιά ;; ) και κάθομαι πάνω... Δεν υπάρχει περίπτωση να σκάσει το λάστιχο...; -
Έχω την εντύπωση πάντως ότι όσο πιο ξεφουσκωτο είναι το λάστιχο, τόσο πιο πολύ κουράζεσαι στην ασφαλτο.
Το απογευματακι θα πάω πάλι για μια βολτουλα στα νότια, Βάρκιζα, ή Λαιμό. Από αύριο όμως επιστρέφει ο βοριάς και πετάμε
-
@thvarveris +οο ... η ελευθερία που σου δίνει το mtb δεν συγκρίνεται με τίποτα. Αλλωστε η ομορφιά του να ποδηλατείς είναι στην φύση, στα βουνά, όχι στην ζούγκλα των δρόμων.
πχ
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Έχω την εντύπωση πάντως ότι όσο πιο ξεφουσκωτο είναι το λάστιχο, τόσο πιο πολύ κουράζεσαι στην ασφαλτο.Το απογευματακι θα πάω πάλι για μια βολτουλα στα νότια, Βάρκιζα, ή Λαιμό. Από αύριο όμως επιστρέφει ο βοριάς και πετάμε
Εννοείται αυτό, έχει τρομερή διάφορα στις τριβές.
Sent from my MB860 using smoke signals.
-
what is this? το βρήκα σε ρολόι χεριού. Πώς μετρά?
4th Generation Advanced Electrocardiography Technology ECG Sensor provides accurate Heart Rate Measure
Built-in ECG Pulse Sensor requires NO chest strap
-
Ο χρήστης A-Viper7 έγραψε:
Καλησπέρα,
Ψάχνω να αλλάξω τα λάστιχα στο mountain μου και λέω να βάλω δρόμου με μικρότερο πλάτος από τα τωρινά μου που είναι 26χ1.95. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι αν υπάρχει κάποιος περιορισμός στο ελάχιστο πλάτος που μπορώ να διαλέξω (εκτός της σαμπρέλας) ή αν μπορώ να πάρω οτιδήποτε σε 26άρα διάμετρο.
Ευχαριστώβάλε έως 1.5' πλάτος σέμισλικ και όχι σκέτο σλικ με την ανάλογη ΠΑΝΤΑ σαμπρέλα.
παρακάτω ίσως θες άλλη ζάντα.Όχι! Kατεβαίνεις μέχρι 1'', αλλά πρόσεξε .
Θα δω διαφορά στην άσφαλτο ή @@? Ρωτάω γιατί είμαι τελείως άσχετος, απλά προσπαθώ να κάνω λίγο πιο ξεκούραστο το καθημερινό πήγαινε-έλα.
Aν το έχεις φουσκωμένο σωστά ( 1.2'' 90psi, 1'' 120psi ή ότι γράφουν) θα είσαι αισθητά πιο γρήγορος με την ίδια κούραση. Βέβαια ετοιμάσου να νιώθεις τις ανωμαλίες και τις αναταράξεις γενικά να μεταφέρονται. Επίσης εγώ στο φρενάρισμα σε βρεγμένο έχω θέμα ( 26x1'').
Επίσης σε τέτοιες πιέσεις, θα χρειάζεσαι φούσκωμα περίπου κάθε εβδομάδα. Μη σε παραξενεύει, είναι φυσιολογικό.
Αν πέσει η πίεση σε τέτοια λαστιχάκια, θα *φουιτάρουν *γρήγορα.Για το θέμα trekking/fitness - mtb είμαι εντελώς σύμφωνος με αυτά που λέει ο Χρήστος.
Εννοείται αυτό, έχει τρομερή διάφορα στις τριβές.
Εγώ πρέπει να πατάω σε 1mm^2 x2
-
το 1.5 ίντσα πάει στο ανεκτό όριο ώστε να μην γίνει η ζωή σου δύσκολη.
-
Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο όμορφα είναι κάποια ηλιοβασιλέματα με ποδηλατάδα στην Αθηναϊκή βίστα.
Όσο και να χτυπιέμαι όμως με το iPhone δεν μπορώ να πάρω την φωτογραφία που θέλω γιατί δεν με αφήνει να εστιάσω εκεί που θέλω εγώ και να φωτομετρήσω από διαφορετικό σημείο. Πρέπει να αρχίσω να παίρνω την μικρή Canon μαζί.
-
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Τι πιέσεις αέρα βάζετε στα λάστιχα ; Αυτές που αναγράφονται πάνω στα πλαϊνά; Αν ναι, πρέπει να είναι κοντά στο μέγιστο ή στο ελάχιστο (εμένα αναφέρει από 3,5 έως 5,5 bar !! ) ;;Πάντα στο άνω όριο βάζω, για προστασία ζάντας και λιγότερες τριβές. Άντε στην αρχή που είναι ο κ@λος λίγο άμαθος να βάζεις λιγότερο. Μία τρόμπα μπορεί να μας σώσει από πολλές ακτινολογήσεις...
Η ζωή...ποδήλατο!