-
Στην προσπάθεια να έχουμε αντικειμενικό τρόπο μέτρησης των επιδόσεων των συμμετεχόντων σε αγώνες ράλι, υπολόγισα τις διαφορές που έχουν οι συμμετέχοντες με αυτοκίνητα Ν4, Α6 και Α5 στις χωμάτινες ειδικές που έχουν γίνει ως τώρα.
Τα στοιχεία τα πήρα από το περιοδικό 4Τ τεύχη Απριλίου και Μαίου 2004, που αντίστοιχα περιγράφουν και παραθέτουν τους χρόνους για τα ράλι Ολυμπιακό και Στερεάς.
Η μέση ωριαία που επιτυγχάνουν τα Ν4 στις συγκεκριμένες διαδρομές είναι 74,37 χλμ., τα Α6 70,94, ενώ τα Α5 67,33 χλμ. Το ράλι Στερεάς ήταν σαφώς γρηγορότερο από το Ολυμπιακό.
Τα Ν4 πέτυχαν στο Ολυμπιακό 70,38 χ. α. ω., έναντι 77,99 στο Στερεάς. Τα ίδια ακριβώς παρατηρούνται και στις κατηγορίες Α6 και Α5. Η Α6 πέτυχε στον Πύργο 67,98 χ. α. ω. , έναντι 73,88 στο Στερεάς και η Α5 είχε στον Πύργο 64,47 χ. α. ω. έναντι 69,88 στο Στερεάς. ( Από τους υπολογισμούς έχει εξαιρεθεί η ειδική Καλυβάκια 2 του Ολυμπιακού γιατί ήταν μικρότερη σε μήκος από το αναγραφόμενο στους 4Τ). Άξιο παρατήρησης είναι ότι ανάμεσα στους 2 αγώνες η διαφορά της μέσης ωριαίας μεταβάλλεται ανάλογα με την κλάση. Η διαφορά μέσης ήταν 7,61 για τα Ν4 , 5,9 για τα Α6 και 5,41 χλμ. για την Α5.
Η διαφορά ανάμεσα στα Ν4 και τα Α6 είναι 3,43 χ. α. ω. ή 2,22 δευτερόλεπτα ανά χλμ. ειδικής. Η διαφορά ανάμεσα στα Ν4 και Α5 είναι 7,04 χ. α. ω. ή 4,93 δευτερόλεπτα ανά χλμ.. Τέλος η διαφορά ανάμεσα στα Α6 και Α5 είναι 3,61 χ. α. ω. ή 2,71 δευτερόλεπτα ανά χλμ. ειδικής.
Επανέρχομαι στη διαφορά μέσης ανά κλάση στους 2 αγώνες. Η Α5 είχε τη μικρότερη διαφορά χλμ. . Η ερμηνεία που μπορώ να δώσω είναι ότι οι οδηγοί (οι νικητές για να ακριβολογώ) της Α5 είναι απόλυτα διαβασμένοι και προετοιμασμένοι και για τους 2 αγώνες, πράγμα που πάει να πει ότι «εξαντλούν» τα αυτοκίνητά τους και την οδήγησή τους και στα αργά και στα γρήγορα κομμάτια των ειδικών. Οι οδηγοί (νικητές) της Ν4 φαίνεται , ή να αντιμετωπίζουν επιδερμικά τους 2 αυτούς αγώνες, πηγαίνοντας «αέρα» στα γρήγορα ενώ στα αργά.. «εν τάξει μωρέ και τι έγινε;», ή τα αυτοκίνητά τους έχουν πολλά ακόμα περιθώρια, ενώ για την Α6 ισχύει κάτι ενδιάμεσο .
Η γρηγορότερη ειδική είναι οι Βωξίτες με μέση 98,46 , ενώ η πιο αργή είναι η Σμέρνα του Ολυμπιακού με μέση 66,15 χ. α. ω. Επίσης, τη μεγαλύτερη μέση σε ειδική πέτυχε αυτοκίνητο της Α6.
Συγκριτικά αναφέρω τα αποτελέσματα του Ακρόπολις όπου τα Α8 πέτυχαν μέση 81,06 χλμ., τα Α6 72,00 ενώ τα Ν4 70,94 χλμ. Άξιο παρατήρησης επίσης είναι ότι στο Ακρόπολις τα Α6 είναι γρηγορότερα από τα Ν4 , αντίθετα με ότι συμβαίνει στους ελληνικούς αγώνες.Λάμπης Κουρτέσης
Υ.Γ. Αφού λένε ότι ο παπάς ευλογεί πρώτα τα γένια του, ας γράψω και για τη μέση ωριαία στο Παραλληλοδρόμιο. Από το τεύχος Μαίου των 4Τ έχουμε με τη χρήση V Box, Ν4 (Ψύλλος) χρόνος 1.37.70 ή 73,69 χ. α. ω., ενώ Α6 (Αθανασούλας) 1.43.05 ή 69,87 χ. α. ω. , δηλαδή η μέση ωριαία στο Παραλληλοδρόμιο προσομοιάζει στη μέση ωριαία των ελληνικών ειδικών διαδρομών.
-
Στην προσπάθεια να έχουμε αντικειμενικό τρόπο μέτρησης των επιδόσεων των συμμετεχόντων σε αγώνες ράλι, υπολόγισα τις διαφορές που έχουν οι συμμετέχοντες με αυτοκίνητα Ν4, Α6 και Α5 στις χωμάτινες ειδικές που έχουν γίνει ως τώρα.
Τα στοιχεία τα πήρα από το περιοδικό 4Τ τεύχη Απριλίου και Μαίου 2004, που αντίστοιχα περιγράφουν και παραθέτουν τους χρόνους για τα ράλι Ολυμπιακό και Στερεάς.
Η μέση ωριαία που επιτυγχάνουν τα Ν4 στις συγκεκριμένες διαδρομές είναι 74,37 χλμ., τα Α6 70,94, ενώ τα Α5 67,33 χλμ. Το ράλι Στερεάς ήταν σαφώς γρηγορότερο από το Ολυμπιακό.
Τα Ν4 πέτυχαν στο Ολυμπιακό 70,38 χ. α. ω., έναντι 77,99 στο Στερεάς. Τα ίδια ακριβώς παρατηρούνται και στις κατηγορίες Α6 και Α5. Η Α6 πέτυχε στον Πύργο 67,98 χ. α. ω. , έναντι 73,88 στο Στερεάς και η Α5 είχε στον Πύργο 64,47 χ. α. ω. έναντι 69,88 στο Στερεάς. ( Από τους υπολογισμούς έχει εξαιρεθεί η ειδική Καλυβάκια 2 του Ολυμπιακού γιατί ήταν μικρότερη σε μήκος από το αναγραφόμενο στους 4Τ). Άξιο παρατήρησης είναι ότι ανάμεσα στους 2 αγώνες η διαφορά της μέσης ωριαίας μεταβάλλεται ανάλογα με την κλάση. Η διαφορά μέσης ήταν 7,61 για τα Ν4 , 5,9 για τα Α6 και 5,41 χλμ. για την Α5.
Η διαφορά ανάμεσα στα Ν4 και τα Α6 είναι 3,43 χ. α. ω. ή 2,22 δευτερόλεπτα ανά χλμ. ειδικής. Η διαφορά ανάμεσα στα Ν4 και Α5 είναι 7,04 χ. α. ω. ή 4,93 δευτερόλεπτα ανά χλμ.. Τέλος η διαφορά ανάμεσα στα Α6 και Α5 είναι 3,61 χ. α. ω. ή 2,71 δευτερόλεπτα ανά χλμ. ειδικής.
Επανέρχομαι στη διαφορά μέσης ανά κλάση στους 2 αγώνες. Η Α5 είχε τη μικρότερη διαφορά χλμ. . Η ερμηνεία που μπορώ να δώσω είναι ότι οι οδηγοί (οι νικητές για να ακριβολογώ) της Α5 είναι απόλυτα διαβασμένοι και προετοιμασμένοι και για τους 2 αγώνες, πράγμα που πάει να πει ότι «εξαντλούν» τα αυτοκίνητά τους και την οδήγησή τους και στα αργά και στα γρήγορα κομμάτια των ειδικών. Οι οδηγοί (νικητές) της Ν4 φαίνεται , ή να αντιμετωπίζουν επιδερμικά τους 2 αυτούς αγώνες, πηγαίνοντας «αέρα» στα γρήγορα ενώ στα αργά.. «εν τάξει μωρέ και τι έγινε;», ή τα αυτοκίνητά τους έχουν πολλά ακόμα περιθώρια, ενώ για την Α6 ισχύει κάτι ενδιάμεσο .
Η γρηγορότερη ειδική είναι οι Βωξίτες με μέση 98,46 , ενώ η πιο αργή είναι η Σμέρνα του Ολυμπιακού με μέση 66,15 χ. α. ω. Επίσης, τη μεγαλύτερη μέση σε ειδική πέτυχε αυτοκίνητο της Α6.
Συγκριτικά αναφέρω τα αποτελέσματα του Ακρόπολις όπου τα Α8 πέτυχαν μέση 81,06 χλμ., τα Α6 72,00 ενώ τα Ν4 70,94 χλμ. Άξιο παρατήρησης επίσης είναι ότι στο Ακρόπολις τα Α6 είναι γρηγορότερα από τα Ν4 , αντίθετα με ότι συμβαίνει στους ελληνικούς αγώνες.Λάμπης Κουρτέσης
Υ.Γ. Αφού λένε ότι ο παπάς ευλογεί πρώτα τα γένια του, ας γράψω και για τη μέση ωριαία στο Παραλληλοδρόμιο. Από το τεύχος Μαίου των 4Τ έχουμε με τη χρήση V Box, Ν4 (Ψύλλος) χρόνος 1.37.70 ή 73,69 χ. α. ω., ενώ Α6 (Αθανασούλας) 1.43.05 ή 69,87 χ. α. ω. , δηλαδή η μέση ωριαία στο Παραλληλοδρόμιο προσομοιάζει στη μέση ωριαία των ελληνικών ειδικών διαδρομών.
-
Στην προσπάθεια να έχουμε αντικειμενικό τρόπο μέτρησης των επιδόσεων των συμμετεχόντων σε αγώνες ράλι, υπολόγισα τις διαφορές που έχουν οι συμμετέχοντες με αυτοκίνητα Ν4, Α6 και Α5 στις χωμάτινες ειδικές που έχουν γίνει ως τώρα.
Τα στοιχεία τα πήρα από το περιοδικό 4Τ τεύχη Απριλίου και Μαίου 2004, που αντίστοιχα περιγράφουν και παραθέτουν τους χρόνους για τα ράλι Ολυμπιακό και Στερεάς.
Η μέση ωριαία που επιτυγχάνουν τα Ν4 στις συγκεκριμένες διαδρομές είναι 74,37 χλμ., τα Α6 70,94, ενώ τα Α5 67,33 χλμ. Το ράλι Στερεάς ήταν σαφώς γρηγορότερο από το Ολυμπιακό.
Τα Ν4 πέτυχαν στο Ολυμπιακό 70,38 χ. α. ω., έναντι 77,99 στο Στερεάς. Τα ίδια ακριβώς παρατηρούνται και στις κατηγορίες Α6 και Α5. Η Α6 πέτυχε στον Πύργο 67,98 χ. α. ω. , έναντι 73,88 στο Στερεάς και η Α5 είχε στον Πύργο 64,47 χ. α. ω. έναντι 69,88 στο Στερεάς. ( Από τους υπολογισμούς έχει εξαιρεθεί η ειδική Καλυβάκια 2 του Ολυμπιακού γιατί ήταν μικρότερη σε μήκος από το αναγραφόμενο στους 4Τ). Άξιο παρατήρησης είναι ότι ανάμεσα στους 2 αγώνες η διαφορά της μέσης ωριαίας μεταβάλλεται ανάλογα με την κλάση. Η διαφορά μέσης ήταν 7,61 για τα Ν4 , 5,9 για τα Α6 και 5,41 χλμ. για την Α5.
Η διαφορά ανάμεσα στα Ν4 και τα Α6 είναι 3,43 χ. α. ω. ή 2,22 δευτερόλεπτα ανά χλμ. ειδικής. Η διαφορά ανάμεσα στα Ν4 και Α5 είναι 7,04 χ. α. ω. ή 4,93 δευτερόλεπτα ανά χλμ.. Τέλος η διαφορά ανάμεσα στα Α6 και Α5 είναι 3,61 χ. α. ω. ή 2,71 δευτερόλεπτα ανά χλμ. ειδικής.
Επανέρχομαι στη διαφορά μέσης ανά κλάση στους 2 αγώνες. Η Α5 είχε τη μικρότερη διαφορά χλμ. . Η ερμηνεία που μπορώ να δώσω είναι ότι οι οδηγοί (οι νικητές για να ακριβολογώ) της Α5 είναι απόλυτα διαβασμένοι και προετοιμασμένοι και για τους 2 αγώνες, πράγμα που πάει να πει ότι «εξαντλούν» τα αυτοκίνητά τους και την οδήγησή τους και στα αργά και στα γρήγορα κομμάτια των ειδικών. Οι οδηγοί (νικητές) της Ν4 φαίνεται , ή να αντιμετωπίζουν επιδερμικά τους 2 αυτούς αγώνες, πηγαίνοντας «αέρα» στα γρήγορα ενώ στα αργά.. «εν τάξει μωρέ και τι έγινε;», ή τα αυτοκίνητά τους έχουν πολλά ακόμα περιθώρια, ενώ για την Α6 ισχύει κάτι ενδιάμεσο .
Η γρηγορότερη ειδική είναι οι Βωξίτες με μέση 98,46 , ενώ η πιο αργή είναι η Σμέρνα του Ολυμπιακού με μέση 66,15 χ. α. ω. Επίσης, τη μεγαλύτερη μέση σε ειδική πέτυχε αυτοκίνητο της Α6.
Συγκριτικά αναφέρω τα αποτελέσματα του Ακρόπολις όπου τα Α8 πέτυχαν μέση 81,06 χλμ., τα Α6 72,00 ενώ τα Ν4 70,94 χλμ. Άξιο παρατήρησης επίσης είναι ότι στο Ακρόπολις τα Α6 είναι γρηγορότερα από τα Ν4 , αντίθετα με ότι συμβαίνει στους ελληνικούς αγώνες.Λάμπης Κουρτέσης
Υ.Γ. Αφού λένε ότι ο παπάς ευλογεί πρώτα τα γένια του, ας γράψω και για τη μέση ωριαία στο Παραλληλοδρόμιο. Από το τεύχος Μαίου των 4Τ έχουμε με τη χρήση V Box, Ν4 (Ψύλλος) χρόνος 1.37.70 ή 73,69 χ. α. ω., ενώ Α6 (Αθανασούλας) 1.43.05 ή 69,87 χ. α. ω. , δηλαδή η μέση ωριαία στο Παραλληλοδρόμιο προσομοιάζει στη μέση ωριαία των ελληνικών ειδικών διαδρομών.
-
Πάμε πάλι. Άσφαλτος τώρα. Ν4-Α6 σημειώσατε 2. Ευρώπη γίναμε! Εν τάξει. Στα χαρτιά (και στην πράξη) κέρδισαν τα Ν4, αλλά τα Α6 έτριξαν τα δόντια τους. Μέση ωριαία για τον νικητή (Ν4) 98,28 χλμ., έναντι 98,26 χλμ. ανά ώρα του νικητή της Α6. Αυτό πάει να πει ότι αν έτρεχαν και τα δύο αυτοκίνητα σε ένα ντράγκστερ της 1 ώρας, στον τερματισμό θα ήταν πρώτο το Ν4 κατά 20 μέτρα σε σχέση με το Α6. Το πρώτο Α5 πέτυχε 89,89 χ.α.ω., ενώ το γρηγορότερο Α5 (αν αφαιρεθούν τα καπέλλα) πέτυχε μέση ωριαία 91,17 χλμ. Εδώ το πρώτο Α5 φθάνει στο τέρμα του ντράγκστερ με 8,39 χλμ καθυστέρηση σε σχέση με το νικητή του αγώνα. Η διαφορά αν ανα χλμ. Α5 Ν4΄είναι 3,42 δυτερόλεπτα αρκετά μειωμένη από την αντίστοιχη διαφορά σε χωμάτινες επιφάνειες, που είναι 4,93 δεύτ/χλμ.
Άξιο παρατήρησης το γεγονός ότι ενώ στο χώμα τα Α6 υπερτερούν των Α5 κατά 2,71 δευτ/χλμ. στην άσφαλτο αυξάνεται η διαφορά τους στα 3,42 δευτ.ανα χλμ. Επίσης η διαφορά ανα χλμ ειδικής ανάμεσα στα Α6 και Ν4 πρακτικά είναι μηδενική.
Πως αναλύουμε τα γεγονότα; Είτε ότι τα Ν4 δεν είναι και ότι το καλύτερο για την άσφαλτο (π.χ. ελλειπές στήσιμο), είτε ότι τα Α6 πάσχουν από τις ίδιες αιτίες στο χώμα. Ισοδύναμα, οι της Ν4 οδηγούν καλύτερα στο χώμα, οι της Α6 στην άσφαλτο και το ερωτηματικό είναι η Α5. Οι οδηγοί της Α5 πάνε αέρα στο χώμα σε σχέση με την Α6, μειώνουν τη διαφορά τους στην άσφαλτο σε σχέση με τη Ν4, αλλά είναι 'αργοί' στην άσφαλτο σε σχέση με την Α6.
Μπάχαλο το κάναμε!
Φιλικά
Λάμπης Κουρτέσης -
Πιστεύω πως τα Ν4 έχουν υπερκράτημα στο χώμα, στην άσφαλτο όμως δεν το εκμεταλλεύονται ανάλογα ή/και δεν έχουν αρκετή ισχύ σε σχέση με το βάρος τους. Στο χώμα πάλι είναι αισθητά βαρύτερα, αλλά η καταπληκτική πρόσφυση τα 'ξελασπώνει' σε σχέση με ένα ίδιου βάρους και ισχύος εμπροσθιοκίνητο που απλά θα σπινάριζε. Είναι δε και πιο ευκολοογήγητα εφόσον λόγω 4κίνησης δεν σπινάρουν (τόσο).
Επίσης τα Α6 είναι πιο ισχυρά από τα Α5, πιο φαρδιά και πατάνε καλύτερα στην άσφαλτο, όπου και η περισσότερη ισχύς τα ωθεί ψηλά, αλλά στο χώμα δεν μπορούν να βάλουν την επιπλέον αυτή ισχύ κάτω τόσο καλά όσο τα Α5, τα οποία επιπλέον ευνοούνται (έστω και λίγο) στα στενά κομμάτια λόγω διαστάσεων.
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ (;) ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ