-
Προσωπικά οδηγάω 4 αυτοκίνητα σε συχνή βάση, αλλά μόνο το 1 έχει xenon. Διαφορά δεν στη φωτεινότητα. Απλά είναι πιο ξεκούραστα. Γνώμη μου, ότι το 99% των αγοραστών after-market, είναι κάγκουρες... Σιγά τον πιτσιρικά με τις πιτσιλίθρες και τον πολυεστέρα στους προφυλακτήρες, να μην τον νοιάζει που θα στραβώσει. Του αρκεί που στραβώνει, για να ΄κάνει την παρουσία του αισθητή....
the loudest in the room, is the weakest in the room.... -
Όποιο μουφοξένον είναι πίσω μου φωτίζει την οροφή (εσωτερικά).
Άλλα λίγο, άλλα πολύ - διαβάζεις εφημερίδα.Αν δεν φωτίζουν την οροφή είναι καλά.
-
διαισθανομαι μια επιθετικότητα...
Οχι προς το προσωπο μου βεβαιως αλλα προς.... την κριτικη σκεψη.
Δεν υποστιριζω οτι βρηκα..... το Αγιο Δισκοποτυρο των xenon αλλα μια διαφορετικη προσεγκιση απο το 'μια σκετη λαμπα στο φαναρι'
και ειπα να το δουμε χωρις αφορισμους που προερχονται απο ΣΑΦΩΣ 'φτυνιαρικες' καταστασης που τις λουζομαστε ολοι μας. -
Φωκίων, είναι απλό το πράγμα. Αν υπήρχε φτηνός τρόπος να μπουν σωστά xenon, ΟΛΕΣ οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα το έκαναν, δεν είναι αυτοί ηλίθιοι και οι μαστρομήτσοι της γειτονιάς τα γατόνια. Υπάρχει πολύ συγκεκριμένος λόγος γιατί δεν το κάνουν, παρόλο που θα είχαν σίγουρη αύξηση στις πωλήσεις τους.
Για να μπουν xenon που θα φωτίζουν σωστά, μακρύτερα και φωτεινότερα από τα κοινά φώτα χωρίς να στραβώνουν και να αποτελούν δημόσιο κίνδυνο, πρέπει να συνδυαστούν με ένα πολύπλοκο -και ακριβό- σύστημα που να ανταποκρίνεται στις κλίσεις του αμαξώματος λόγω επιταχύνσεων/επιβραδύνσεων, στις λακκούβες, στο μεγαλύτερο ή μικρότερο φορτίο στις εμπρός και πίσω αναρτήσεις ρίχνοντας ή ανεβάζοντας την δέσμη μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Επίσης, οι φανοί πρέπει να είναι σχετικά καθαροί ώστε να μειώνονται οι διαθλάσεις που προκαλούν επιπλέον ενόχληση.
Όταν αυτά λείπουν, καταλήγουμε είτε με μια φωτιστική πηγή τόσο εκτυφλωτικά δυνατή ώστε να στραβώνουμε όλους όσους έχουν την ατυχία να βρεθούν στον δρόμο μας, είτε με ρύθμιση της δέσμης τόσο χαμηλά που τελικά βλέπουμε χειρότερα από πριν, ο λόγος γιατί τα ΚΤΕΟ συνήθως γράφουν στις παρατηρήσεις ότι τα a/m xenon φώτα φωτίζουν πολύ χαμηλά.
-
ΧΛ, δεν είναι απόλυτα αυτά πάντως. Πχ στην Αμερική το self-leveling και ο καθαρισμός δεν είναι υποχρεωτικός.
Επίσης, από αυτό που βλέπω εγώ, το πρώτο δεν καταφέρνει και πολλά στις λακκούβες. Σκέψου μόνο πως ελεγκτής υπάρχει μόνο από τη μια μεριά της ανάρτησης. Μόνο όταν φορτώνεται το αυτοκίνητο γίνεται δουλειά.
Ούτε ιδιαίτερα ακριβό είναι, άλλο το πόσο το χρεώνουν οι βιομηχανίες. -
Που το βρήκες ότι δεν είναι υποχρεωτικό το self-levelling στην Αμερική; Πέρσι που είχα ψάξει επίσημες πηγές για Ευρώπη και Αμερική για να τις παραθέσω σε αυτό το νήμα άλλα είχα βρει.
-
Μωρέ ας βάζουν **φανάρια που παίρνουν λάμπες xenon **κι ας μην έχουν αυτόματη ρύθμιση του ύψους της δέσμης ή/και πλύσιμο του προβολέα.
-
Ενδεικτικά:
European regulations require that the headlamp leveling of HID-equipped cars be linked to the suspension system of the car so the lamps don't glare into oncoming traffic when the rear of the car is loaded down or the car is heading uphill. Xenon-equipped European vehicles imported to this country all have self-leveling systems. American regulations don't require auto-leveling. It remains to be seen whether US automakers will install self-leveling systems if not required to by law (my guess is they won't).
Επίσης, ο NHTSA έχει λάβει πολλά παράπονα για glare από εργοστασιακά συστήματα xenon (X5, ML κλπ) που έχουν τα συστήματα αυτά που αναφέρεις.
ΙΜΗΟ, ούτε τα εργοστασιακά είναι εντελώς ανώδυνα κατά κανόνα.
ΥΓ: ECE R48 αν θυμάμαι καλά για Ευρώπη
-
Γειά σας,
- H επιλογή 790 ευρώ φώτα bi-xenon στο fiat 500 αξίζει? Είναι καλή τιμή?
- Είναι καλής ποιότητας όσο αφορά στο να μη τυφλώνει? Δε θέλω σε καμία περίπτωση να τυφλώσω κάποιον. Και να συμπεριλάβετε ότι μένω Κρήτη και οι δρόμοι είναι χάλια με συνεχόμενες στροφές, ανηφόρες, κατηφόρες σε στενούς δρόμους.
- Η ορατότητα αυξάνεται το βράδυ με αυτά τα φώτα στη μικρή σκάλα? Με τα απλά φώτα όπως αυτά του Colt Mitsubishi έχω πρόβλημα ορατότητας στη μικρή σκάλα το βράδυ.
- Γλιτώνεις έστω και λίγο το τύφλωμα από τα καγκουρο-xenon και τα καγκουρο-προβολάκια αν έχεις εσύ bi-xenon?
Ευχαριστώ
-
Ο χρήστης Joun έγραψε:
Γειά σας,- H επιλογή 790 ευρώ φώτα bi-xenon στο fiat 500 αξίζει? Είναι καλή τιμή?
- Είναι καλής ποιότητας όσο αφορά στο να μη τυφλώνει? Δε θέλω σε καμία περίπτωση να τυφλώσω κάποιον. Και να συμπεριλάβετε ότι μένω Κρήτη και οι δρόμοι είναι χάλια με συνεχόμενες στροφές, ανηφόρες, κατηφόρες σε στενούς δρόμους.
- Η ορατότητα αυξάνεται το βράδυ με αυτά τα φώτα στη μικρή σκάλα? Με τα απλά φώτα όπως αυτά του Colt Mitsubishi έχω πρόβλημα ορατότητας στη μικρή σκάλα το βράδυ.
- Γλιτώνεις έστω και λίγο το τύφλωμα από τα καγκουρο-xenon και τα καγκουρο-προβολάκια αν έχεις εσύ bi-xenon?
Ευχαριστώ
Εργοστασιακα απο Ιταλια ή τοποθετημενα εδω ;
-
Ο χρήστης Joun έγραψε:
Γειά σας,- H επιλογή 790 ευρώ φώτα bi-xenon στο fiat 500 αξίζει? Είναι καλή τιμή?
- Είναι καλής ποιότητας όσο αφορά στο να μη τυφλώνει? Δε θέλω σε καμία περίπτωση να τυφλώσω κάποιον. Και να συμπεριλάβετε ότι μένω Κρήτη και οι δρόμοι είναι χάλια με συνεχόμενες στροφές, ανηφόρες, κατηφόρες σε στενούς δρόμους.
- Η ορατότητα αυξάνεται το βράδυ με αυτά τα φώτα στη μικρή σκάλα? Με τα απλά φώτα όπως αυτά του Colt Mitsubishi έχω πρόβλημα ορατότητας στη μικρή σκάλα το βράδυ.
- Γλιτώνεις έστω και λίγο το τύφλωμα από τα καγκουρο-xenon και τα καγκουρο-προβολάκια αν έχεις εσύ bi-xenon?
Ευχαριστώ
- Αν είναι εργοστασιακά, με τις προδιαγραφές της ΕΕ, είναι εξαιρετική τιμή και, ναι, αξίζει.
- Όλα τα φώτα xenon ενοχλούν περισσότερο από ένα σωστά ρυθμισμένο συμβατικό φως σε κάποιες στιγμές. Απλά τα εργοστασιακά τις περισσότερες φορές ενοχλούν ελάχιστα~αρκετά, ενώ τα after market στραβώνουν τον θεό συνεχώς.
- Η ορατότητα αυξάνεται θεαματικά όταν έχεις εργοστασιακά xenon στην μεσαία σκάλα. Στην μεγάλη, απλά σκοτώνουν, αλλά φυσικά δεν μπορείς να οδηγείς έτσι συνεχώς. Τις περισσότερες φορές όμως δεν θα χρειάζεσαι καν την μεγάλη σκάλα.
- Πολύ λίγο. Αν είναι το κύριο κριτήριο σου για την αγορά, μάλλον θα απογοητευτείς.
-
Εργοστασιακά. Τώρα σκέφτομαι να παραγγείλω το αμάξι.
-
Ο χρήστης Χρήστος Λάππας έγραψε:
Γειά σας,
- H επιλογή 790 ευρώ φώτα bi-xenon στο fiat 500 αξίζει? Είναι καλή τιμή?
- Είναι καλής ποιότητας όσο αφορά στο να μη τυφλώνει? Δε θέλω σε καμία περίπτωση να τυφλώσω κάποιον. Και να συμπεριλάβετε ότι μένω Κρήτη και οι δρόμοι είναι χάλια με συνεχόμενες στροφές, ανηφόρες, κατηφόρες σε στενούς δρόμους.
- Η ορατότητα αυξάνεται το βράδυ με αυτά τα φώτα στη μικρή σκάλα? Με τα απλά φώτα όπως αυτά του Colt Mitsubishi έχω πρόβλημα ορατότητας στη μικρή σκάλα το βράδυ.
- Γλιτώνεις έστω και λίγο το τύφλωμα από τα καγκουρο-xenon και τα καγκουρο-προβολάκια αν έχεις εσύ bi-xenon?
Ευχαριστώ
- Αν είναι εργοστασιακά, με τις προδιαγραφές της ΕΕ, είναι εξαιρετική τιμή και, ναι, αξίζει.
- Όλα τα φώτα xenon ενοχλούν περισσότερο από ένα σωστά ρυθμισμένο συμβατικό φως σε κάποιες στιγμές. Απλά τα εργοστασιακά τις περισσότερες φορές ενοχλούν ελάχιστα~αρκετά, ενώ τα after market στραβώνουν τον θεό συνεχώς.
- Η ορατότητα αυξάνεται θεαματικά όταν έχεις εργοστασιακά xenon στην μεσαία σκάλα. Στην μεγάλη, απλά σκοτώνουν, αλλά φυσικά δεν μπορείς να οδηγείς έτσι συνεχώς. Τις περισσότερες φορές όμως δεν θα χρειάζεσαι καν την μεγάλη σκάλα.
- Πολύ λίγο. Αν είναι το κύριο κριτήριο σου για την αγορά, μάλλον θα απογοητευτείς.
+00
επιπλέον για μένα τα xenon είναι εξοπλισμός ασφαλείας. Ας μην βάλεις συναγερμό ή μεταλλικο χρώμα αλλα βάλε εργοστασιακά xenon. Προσοχή γιατι σε μερικές αντιπροσωπείες θεωρούν εργοστασιακά αυτά που βάζουν στην Ελλάδα. -
Ο χρήστης Joun έγραψε:
4) Γλιτώνεις έστω και λίγο το τύφλωμα από τα καγκουρο-xenon και τα καγκουρο-προβολάκια αν έχεις εσύ bi-xenon?Δεν ξέρω πώς το φαντάζεσαι αυτό και το ρωτάς.... είναι σαν να λες αν υπάρχει περίπτωση να αφήσεις έγκυο κάποια με την οποία το κάνεις ενώ κάποιος άλλος φοράει το προφυλακτικό. Η απάντηση θεωρώ ότι είναι προφανής, όχι δεν σε γλυτώνει.... μπορείς όμως να τον τυφλώσεις κι εσύ πολύ πιο δυνατά από ότι με κοινά φώτα... οπότε τουλάχιστον νιώθεις μια κάποια ικανοποίηση....
-
Σε πολύ θεωρητική βάση (πολύ όμως!), επειδή έχεις περισσότερο φως συνεχώς μπροστά σου, η ίριδα του ματιού σου είναι ελαφρώς πιο κλειστή, άρα δεν ενοχλείται τόοοοοσο πολύ από τα φώτα των άλλων.
Στην πράξη, οι διαφορές είναι πολύ μικρές. Βρίσκω πάντως ότι ταξιδεύω πολύ πιο ξεκούραστα με το BMW βράδυ, παρά με το Bora, αλλά αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες (πολύ καλύτερα φώτα, φωτοχρωματικοί καθρέπτες, ευκολία στην προσπέραση, ευκολία στο να χάσεις κάποιον που σε ακολουθεί με κακορυθμισμένα φώτα κλπ). Επίσης, με το BMW σπάνια ταξιδεύω με τις βαρβάτες συνθήκες κακοκαιρίας που βιώνω συχνά με το Bora (χιονοθύελλες, πυκνή ομίχλη, καταρρακτώδη βροχή), οπότε τέτοιες συγκρίσεις είναι ελαφρώς άδικες και άκυρες.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
- Γλιτώνεις έστω και λίγο το τύφλωμα από τα καγκουρο-xenon και τα καγκουρο-προβολάκια αν έχεις εσύ bi-xenon?
Δεν ξέρω πώς το φαντάζεσαι αυτό και το ρωτάς.... είναι σαν να λες αν υπάρχει περίπτωση να αφήσεις έγκυο κάποια με την οποία το κάνεις ενώ κάποιος άλλος φοράει το προφυλακτικό. Η απάντηση θεωρώ ότι είναι προφανής, όχι δεν σε γλυτώνει.... μπορείς όμως να τον τυφλώσεις κι εσύ πολύ πιο δυνατά από ότι με κοινά φώτα... οπότε τουλάχιστον νιώθεις μια κάποια ικανοποίηση....
Για παράδειγμα ξέρω μια κοπέλα που τράκαρε λόγο τυφλώματος από xenon σε μια στροφή σε ολισθηρό δρόμο λόγο βροχής. Σε αυτή τη περίπτωση μήπως το τύφλωμα δεν είναι τόσο θανατηφόρο αν έχεις και εσύ bi-xenon (στη μικρή σκάλα βέβαια)??
Κακές προσωπικές εμπειρίες με αυτοκίνητα bi-xenon δεν έχω πολλές. Τους περισσότερους τους συναντώ σε ευθείες ευτυχώς μέχρι τώρα.
Μου τη σπάνε πιο πολύ τα προβολάκια που συναντάω συνέχεια. Με τυφλώνουν αλλά όχι σε υπερβολικό σημείο ώστε να χάσω τον έλεγχο του αμαξιού. Αυτά τα προβολάκια μήπως τα εξουδετερώνει όταν έχεις bi-xenon??
Όσο αφορά εκδικήσεις και σκόπιμα τυφλώματα μπορώ να σκεφτώ μόνο μία περίπτωση που συμβαίνει συχνά. Κάποιος θέλει να κάνω στην άκρη για να περάσει και με τυφλώνει από πίσω αφού εγώ ποτέ δε θα πατήσω τη λωρίδα έκτακτης ανάγκης για κανέναν γκαζοφωνιά. Τότε το ενδεχόμενο να τον τυφλώσω και εγώ όταν με περάσει είναι πολύ δελεαστικό.
-
Ο χρήστης Joun έγραψε:
Μου τη σπάνε πιο πολύ τα προβολάκια που συναντάω συνέχεια. Με τυφλώνουν αλλά όχι σε υπερβολικό σημείο ώστε να χάσω τον έλεγχο του αμαξιού. Αυτά τα προβολάκια μήπως τα εξουδετερώνει όταν έχεις bi-xenon??Are you for real....???
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μου τη σπάνε πιο πολύ τα προβολάκια που συναντάω συνέχεια. Με τυφλώνουν αλλά όχι σε υπερβολικό σημείο ώστε να χάσω τον έλεγχο του αμαξιού. Αυτά τα προβολάκια μήπως τα εξουδετερώνει όταν έχεις bi-xenon??
Are you for real....???
Λέω μήπως η όχληση δεν είναι και τόσο μεγάλη αν έχεις bi-xenon.
Μου έρχεται λογικό γιατί, όταν είσαι με τα απλά φώτα στη μικρή σκάλα το βράδυ σε στροφές και τρέχεις λίγο παραπάνω..., ανοίγεις τα μάτια σου σα γαρίδα για να μπορείς να βλέπεις. Μήπως με τα xenon πηγαίνεις άνετα και αναπαυτικά στη μικρή σκάλα και όταν σου κάθεται το προβολάκι μετά τη στροφή δε σου έρχεται κάπως απότομα?
-
Ο χρήστης Joun έγραψε:
Μου τη σπάνε πιο πολύ τα προβολάκια που συναντάω συνέχεια. Με τυφλώνουν αλλά όχι σε υπερβολικό σημείο ώστε να χάσω τον έλεγχο του αμαξιού. Αυτά τα προβολάκια μήπως τα εξουδετερώνει όταν έχεις bi-xenon??
Are you for real....???
Λέω μήπως η όχληση δεν είναι και τόσο μεγάλη αν έχεις bi-xenon.
Μου έρχεται λογικό γιατί, όταν είσαι με τα απλά φώτα στη μικρή σκάλα το βράδυ σε στροφές και τρέχεις λίγο παραπάνω..., ανοίγεις τα μάτια σου σα γαρίδα για να μπορείς να βλέπεις. Μήπως με τα xenon πηγαίνεις άνετα και αναπαυτικά στη μικρή σκάλα και όταν σου κάθεται το προβολάκι μετά τη στροφή δε σου έρχεται κάπως απότομα?
βασικά αυτό...Η κόρη του ματιού δεν είναι τόσο 'ανοιχτή'(όταν έχεις xenon φώτα) όσο με το να έχεις 'απλά' φώτα και έτσι τα προβολάκια και τα αρύθμιστα φώτα σε ενοχλούν (κάπως) λίγοτερο.
Το είχα παρατηρήσει αυτό αλλάζοντας αμάξια που έχουν και δεν έχουν xenon και μου είχε κάνει εντύπωση.
Επιπλέον αν σε τυφλώνει τόσο πολύ, τραβάς κι εσύ το μοχλουδάκι σου και τσοουουουουουπ...τα xenon φώτα/μεγάλη σκάλα στη μούρη του άλλου και ησυχάζεις γιατί πλέον εσύ βλέπεις και πάλι
(βέβαια το να ανάψεις τη μεγάλη σκάλα στη 'μούρη' του άλλου προσωπικά μόνο επικίνδυνο μου φαίνεται, αλλά υπάρχουν φορές που μου έχει 'τελειώσει' η υπομονή γιατί απλώς ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ και από το να σκοτωθώ γιατί δεν είδα τίποτα, ας σκοτωθεί ο άλλος που είναι και ανεύθυνος. ) -
«από Κάβουρας » 17/10/10 11:45
ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ και από το να σκοτωθώ γιατί δεν είδα τίποτα, ας σκοτωθεί ο άλλος που είναι και ανεύθυνος.»
Και σίγουρα καλέ μου φίλε, μην στραβωμένος, καρφωθεί επάνω σου!!.... οι μύγες καρφώνονται στα φανάρια…….καμία στην κεραία!!!......
ΑΝΤΩΝΗΣ.
Φώτα Xenon...