-
Ο χρήστης camber έγραψε:
Άρα όσο φαγώνονται τα ελαστικά μου, μειώνεται η τελική ταχύτηταΗ ταχύτητα που δείχνει το κοντέρ είναι ίδια για ίδιες στροφές κινητήρα αλλά η πραγματική σου ταχύτητα μειώνεται για ίδιες στροφές κινητήρα. Η μέγιστή σου όμως μπορεί να αυξηθεί αν οι σχέσεις είναι κατάλληλα ρυθμισμένες. Πχ αν πριν πηγαινες με 200 με 5600 με μέγιστη ισχύ 5750 ίσως η μικρότερη περιφέρεια που κονταίνει τη σχέση να επιτρέψει στον κινητήρα να εκμεταλλευτεί το περίσσευμα ισχύος και να φτάσει τις 5750 και εκεί ίσως το κέρδος σου να είναι μεγαλύτερο από την απώλεια!
Ιδανικά σχεδιασμένο κιβώτιο για σπόρ χρήση προβλέπει να πιάνεις τη μέγιστη ταχύτητα στις στροφές μέγιστης ισχύος. Αν την πιάνεις με λιγότερες στροφές το κιβώτιο είναι μακρύ και χάνεις σε επιτάχυνση αλλά κερδίζεις σε πιο ήσυχο ταξίδι και με λιγη βοήθεια κατηφόρα, ευνοϊκό αέρα μπορεί να δείς πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα. Αν την πιάνεις με περισσότερες στροφές τότε θα την πιάνεις πιο εύκολα πιο πολές φορές.Αν νομίζετε ότι τα ραντάρ έχουν περισσότερη ακρίβεια..... μόνο αν είναι σωστά καλιμπραρισμένα και αν στοχεύει καλά ο χρήστης και αν δεν υπάρχουν άλλοι κινούμενοι στόχοι κλπ και άλλα αν....
Στην Αγγλία σε δικαστήριο μπορούσες να απαιτήσεις να δεις αποδεικτικό πολύ πρόσφατου καλιμπραρίσματος της συσκευής, πρέπει νομίζω να μην είναι πάνω από 7 ημερών. Αν είναι αθωώνεσαι...!Προσωπικά επιμένω, ίσως επειδή το διαθέτω κιόλας.... GPS σε μεγάλη ανοιχτή επίπεδη ευθεία υπερτερεί σε ακρίβεια αλλά και απλότητα από όλους τους μέχρι τώρα περιγραφέντες τρόπους. Και για μέτρηση τελικής αλλά και για τσεκάρισμα λάθους κοντέρ.
-
Ο χρήστης SharpShooter έγραψε:
Και μια σκέψη που μου ήρθε μόλις τώρα. Άρα όσο φαγώνονται τα ελαστικά μου, μειώνεται η τελική ταχύτητα
Κατά μερικά μέτρα ανά ώρα!!
Με πρόχειρο υπολογισμό, αν φαγωθούν κατά 2 χιλιοστά χάνω περίπου 1.5 χλμ τελικής.
Ισχύει όμως κι αυτό που λέει ο onyx. Δηλαδή ίσως με τη μικρότερη διάμετρο να ανεβάζει περισσότερες στροφές ο κινητήρας, άρα η πραγματική ταχύτητα να παραμείνει ίδια ή να αυξηθεί -
Ο χρήστης camber έγραψε:
Με πρόχειρο υπολογισμό, αν φαγωθούν κατά 2 χιλιοστά χάνω περίπου 1.5 χλμ τελικής...ψειρίζουμε τη μαϊμού μου φαίνεται....
...αλλά όπως έχω ξαναπεί πολύ μ' αρέσει η χωρίς ουσιαστική χρησιμότητα χρήση των μαθηματικών, της φυσικής κλπ σε θέματα της καθημερινής μας ζωής έτσι για την πλάκα μας! -
camber
Nα μια μέτρηση του αυτοκινήτου σου στις 6500 ..... συμφωνεί ;;;
μια με rolling 1964 και μια με στάνταρ περίμετρο.Gearbox:- TT 150
Tyre:- 205 55 16Top Gear gives 36.081 KPH/1000 RPM and a top speed of 234.529 KPH at 6500 RPM
Engine speeds in top gear:-
40 KPH = 1109 RPM 50 KPH = 1386 KPM 60 KPH = 1663 RPM 80 KPH = 2217 RPM
100 KPH = 2772 RPM 110 KPH = 3049 RPM 130 KPH = 3603 RPM 160 KPH = 4434 RPMTop Speed in 1 gear = 59.556 KPH
And changes into 2 gear at 3829 RPM dropping 2671 RPM
Top Speed in 2 gear = 101.098 KPH
And changes into 3 gear at 4373 RPM dropping 2127 RPM
Top Speed in 3 gear = 150.256 KPH
And changes into 4 gear at 5138 RPM dropping 1362 RPM
Top Speed in 4 gear = 190.073 KPH
And changes into 5 gear at 5268 RPM dropping 1232 RPM
Top Speed in 5 gear = 234.529 KPH
Gearbox:- TT 150
Tyre:- 205 / 55 / 16 rolling 1964Top Gear gives 35.709 KPH/1000 RPM and a top speed of 232.106 KPH at 6500 RPM
Engine speeds in top gear:-
40 KPH = 1120 RPM 50 KPH = 1400 KPM 60 KPH = 1680 RPM 80 KPH = 2240 RPM
100 KPH = 2800 RPM 110 KPH = 3080 RPM 130 KPH = 3641 RPM 160 KPH = 4481 RPMTop Speed in 1 gear = 58.941 KPH
And changes into 2 gear at 3829 RPM dropping 2671 RPM
Top Speed in 2 gear = 100.054 KPH
And changes into 3 gear at 4373 RPM dropping 2127 RPM
Top Speed in 3 gear = 148.704 KPH
And changes into 4 gear at 5138 RPM dropping 1362 RPM
Top Speed in 4 gear = 188.109 KPH
And changes into 5 gear at 5268 RPM dropping 1232 RPM
Top Speed in 5 gear = 232.106 KPH
-
Το Ford Focus εχει ενα test mode οπου το οδόμετρο δείχνει διάφορες πληροφορίες.
Οταν το κάνω να δείχνει ταχύτητα, τότε η ψηφιακή ένδειξη είναι 5 με 10 χιλιόμετρα κάτω της αναλογικής!!! Π.χ. 85 στην ψηφιακή έναντι 90 του δείκτη κοντέρ.
Βέβαια δεν ξέρω κατά πόσο η ψηφιακή θα είναι ακριβής. Επίσης έχω αλλάξει από 175/70 σε 185/60 οπότε ίσως να έπαιξε και αυτό έναν μικρό ρολάκο...
-
Συμφωνούμε Βασίλη
Χθες πήγα μια βόλτα και σημειώνω τα αποτελέσματα. Δυστυχώς είχε κίνηση και δεν μπόρεσα να ξεπεράσω τις 6.000 στροφές. Τις στροφές αυτές τις πιάνω αμέσως. Μετά πρέπει να περιμένεις πολύ για να ανέβουν περισσότερο.
Τα παρακάτω είναι για περιφέρεια ελαστικού (205/55Χ16) 1965.32 mm δηλαδή μικρότερη κατά 1% της πραγματικής (1985.17)
[list:r4vtwptn]Στροφές_Χλμ. Κοντέρ_Πραγματικά_Διαφορά
2500_______91________89_______2
3000______112_______107_______5
3500______130_______125_______5
4000______150_______143_______7
4500______165_______161_______4
5000______180_______179_______1
5500______200_______197_______3
6000______220_______214_______6[/list:u:r4vtwptn]
Καταπληκτικό το εργαλείο της Quaife!
Στο site της Michelin USA επίσης βρήκα τις περιφέρειες των ελαστικών της Michelin.
Για το δικό μου (Michelin Primacy) δίνει 841 στροφές το μίλι για ταχύτητα 45 μίλια/ώρα.
Κάνοντας τις πράξεις, έχουμε περιφέρεια 1913.61 στα 72.42 χλμ/ώρα, δηλαδή περίπου 3.5% λιγότερη της μέγιστης. -
Ενδιαφέροντα νούμερα. Πολύ φανερό το μη αναλογικό λάθος.
Εκεί που λες πραγματικά θα έπρεπε να λες υπολογισμένα.... και μην ξεχνάμε και το λάθος του στροφομέτρου!
Πάντως τουλάχιστον στα υπολογισμένα το λάθος αν υπάρχει είναι μικρό και αναλογικό (πολλαπλασιασμένο λάθος της διάστασης του ελαστικού) οπότε δεν χαλάει το μη αναλογικό λάθος! -
Ο χρήστης camber έγραψε:
Συμφωνούμε Βασίλη
Χθες πήγα μια βόλτα και σημειώνω τα αποτελέσματα. Δυστυχώς είχε κίνηση και δεν μπόρεσα να ξεπεράσω τις 6.000 στροφές. Τις στροφές αυτές τις πιάνω αμέσως. Μετά πρέπει να περιμένεις πολύ για να ανέβουν περισσότερο.
Τα παρακάτω είναι για περιφέρεια ελαστικού (205/55Χ16) 1965.32 mm δηλαδή μικρότερη κατά 1% της πραγματικής (1985.17)
[list:31jkmceo]Στροφές_Χλμ. Κοντέρ_Πραγματικά_Διαφορά
2500_______91________89_______2
3000______112_______107_______5
3500______130_______125_______5
4000______150_______143_______7
4500______165_______161_______4
5000______180_______179_______1
5500______200_______197_______3
6000______220_______214_______6[/list:u:31jkmceo]
Καταπληκτικό το εργαλείο της Quaife!
Στο site της Michelin USA επίσης βρήκα τις περιφέρειες των ελαστικών της Michelin.
Για το δικό μου (Michelin Primacy) δίνει 841 στροφές το μίλι για ταχύτητα 45 μίλια/ώρα.
Κάνοντας τις πράξεις, έχουμε περιφέρεια 1913.61 στα 72.42 χλμ/ώρα, δηλαδή περίπου 3.5% λιγότερη της μέγιστης.Αρα τα 235 -240 που μπορεί δείχνει το αυτοκίνητο πρέπει να αντιστοιχούν σε 225 - 230 τουλάχιστον.
Για το σφάλμα του στροφομέτρου που λέει ο onyx .... υπάρχει λύση
Την επόμενη φορά που θα πάς για service ζήτα από το μηχανικό να βάλει το tester να σου τσεκάρει το στροφόμετρο (δήθεν ότι παρατήρησες κάποιο πρόβλημα). Εκεί θα δείς την απόκλιση του - αν έχει και πόσο έχει - σε διάφορες στροφές !!!
Πάντως σε καινούργια αυτοκίνητα δεν έχω δει παραπάνω από 50 σαλ. απόκλιση και πάντα δείχνουν περισσότερο ..... δεν χάθηκε και ο κόσμος για 2-3 χλμ. -
Ωραίο το προγραμματάκι της Quaife αλλά οι περιφέρειες που έχει είναι γύρω στο 2% λιγότερες ή γενικά διαφορετικές από αυτές που μου βγάζει άλλο προγραμματάκι που υπολογίζει διαφορές αν αλλάξεις λάστιχα (το Tiresize).
Θα κοιτάξω το site της Michelin που εμπιστεύομαι περισσότερο από τους άλλους και θα καταγράψω ό,τι μου χρειάζεται για να το περάσω και να το σώσω. Επίσης είδα ότι τα αρχεία διαφορικών και ελαστικών (*.dat) είναι σε απλό text πλήρως τροποποιήσιμο οπότε έβγαλα τα περίεργα μοντέλα της Quaife και έβαλα τα λάστιχα σε σειρά μεγέθους.
Επίσης δεν σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις 2 διαφορετικές σχέσεις διαφορικού για κάποιες ταχύτητες όπως σε μερικά VW, Smart κλπ οπότε πρέπει να κάνεις μερικούς υπολογισμούς πρώτα.... -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ωραίο το προγραμματάκι της Quaife αλλά οι περιφέρειες που έχει είναι γύρω στο 2% λιγότερες ή γενικά διαφορετικές από αυτές που μου βγάζει άλλο προγραμματάκι που υπολογίζει διαφορές αν αλλάξεις λάστιχα (το Tiresize).
Θα κοιτάξω το site της Michelin που εμπιστεύομαι περισσότερο από τους άλλους και θα καταγράψω ό,τι μου χρειάζεται για να το περάσω και να το σώσω. Επίσης είδα ότι τα αρχεία διαφορικών και ελαστικών (*.dat) είναι σε απλό text πλήρως τροποποιήσιμο οπότε έβγαλα τα περίεργα μοντέλα της Quaife και έβαλα τα λάστιχα σε σειρά μεγέθους.
Επίσης δεν σου δίνει τη δυνατότητα να έχεις 2 διαφορετικές σχέσεις διαφορικού για κάποιες ταχύτητες όπως σε μερικά VW, Smart κλπ οπότε πρέπει να κάνεις μερικούς υπολογισμούς πρώτα....Οι περιφέρειες των ελαστικών πρέπει να είναι κοντά στην RC και όχι σε αυτή που δίνουν οι κατασκευαστές.
Για κιβώτια με 2 τελικές σχέσεις φτειάχνεις 2 διαφορετικά και τα βλέπεις μαζί. -
Στο δικό μου μέτρησα με GPS και είδα οτι κλέβει 5% σε όλες τις ταχύτητες.
Δηλαδή λέει 105 και πας με 100, λέει 210 και πας με 200.
-
Ο χρήστης georgex έγραψε:
Στο δικό μου μέτρησα με GPS και είδα οτι κλέβει 5% σε όλες τις ταχύτητες.Δηλαδή λέει 105 και πας με 100, λέει 210 και πας με 200.
Τι αυτοκίνητο;
-
Otan ego metrisa to konter tou saab me to gps mou edeikse ta eksis:
100 konter....98 pragmatika
120 >>.........118 >>
140 >>.........136 >>
160 >>.........156 >>
180 >>.........173 >>
200 >>.........193 >>
220 >>.........213 >>
240 >>.........233 >>Parapano den piga...an kai isos pigaine ligo akoma...apla protimisa na kopso gia logous asfaleias....
H metrisi ayti egine se Germaniki ethniki odo,xoris orio taxititas kai me poly periorismeni kinisi ston dromo.
Pos sas fainontai ta noumera????
Emena mou ekane entyposi oti apo ta 170-180 kai pano,i diafora paramenei statheri sta 7 km/h pano apo to pragmatiko...
H etereia dinei teliki 235 sto aytokinito.
H ekti taxytita ana 1000 strofes mou dinei kai 50 km/h....makrioutsiko e???? -
Ο χρήστης camber έγραψε:
Στο δικό μου μέτρησα με GPS και είδα οτι κλέβει 5% σε όλες τις ταχύτητες.
Δηλαδή λέει 105 και πας με 100, λέει 210 και πας με 200.
Τι αυτοκίνητο;
To λέω στην υπογραφή: Skoda Octavia 4x4 Combi
Πόσο κλέβουν τα κοντέρ;