-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Αν θέλουμε πχ να κάνουμε σπείρωμα για ανυψωτικό το οποίο καταπονείτε σε τριβή και βάρος σαφώς εκεί θα επιλέξουμε το teflon κοκ.Ertalon, Μάκη, Ertalon, όχι Teflon, για να καταλάβεις τη διαφορά πήγαινε σε κάποιον που πουλάει βιομηχανικά πλαστικά και πες του να σου δείξει το Ertalon και το Teflon, κράτα ένα μαχαιράκι και στη γωνία κόψε ένα κομματάκι σαν το νύχι σου, το Ertalon θα σε παιδέψει και το Teflon θα κοπεί σαν βούτυρο.
Αν και τα δαχτυλίδια του πάσου συνήθως είναι χάλκινα στις περιπτώσεις ανακατασκευής όταν δεν μπαίνουν τα original έχω την εντύπωση ότι κατασκευάζονται από teflon λόγω της μεγάλης αντιτριβικής τους ιδιότητας.
Οσο για τη σκληρότητά του έναντί του ertalon η αλήθεια είναι ότι δεν το ήξερα,μήπως όμως και αυτή η ιδιότητα του teflon είναι κάτι που στη συγκεκριμένη εφαρμογή το κάνει να πλεονεκτεί σε συνδιασμό με την ολισθηρότητα και την αντιτριβική του ιδιότητα?
Το σκληρό πλαστικό εκτός του ότι δεν είναι απαραίτητο να έχει ποιό ολισθηρές ιδιότητες δεν είναι επικύνδυνο να φάει και τον άξονα πρόωρα?
Εξάλλου και ο χαλκός σαν βούτυρο είναι σε σχέση με το ατσάλι του άξονα -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Πόσο σημαντικά είναι τα δαχτυλίδια? Η ζάντα δέν θα κεντράρει απο μόνη της με το σφίξιμο των μπουλονιών?
Οχι,η ζάντα κεντράρει στον οφαλό κι όχι στα μπουλόνια.
Τώρα αν το δαχτυλίδι είναι από αλουμίνιο,τεφλόν ή άλλο σκληρό πλαστικό λίγη σημασία έχει.Για δαχτυλίδια στο σημείο αυτό πρέπει να φτιάξει αλουμινένια, τα όποια πλαστικά δεν κάνουν γιατί παραμορφώνονται.
Τα δαχτυλίδια κεντράρουν την ζάντα μέχρι να τη σφίξουν τα μπουλόνια.
Μετά δεν έχουν σημασία - μια χαρά είναι τα πλαστικά.Λεωνίδα το πλαστικό πρέπει να είναι σκληρό γιατί αν οι κώνοι απ τις τρύπες των μπουλονιών είναι mm παράκεντρα (που είναι) όσο και να σφίξεις τις βίδες με το που θα πατήσει το αμάξι κάτω και κάνει λίγα km η ζάντα θα κεντράρει και πάλι στα μπουλόνια.
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Τα δαχτυλίδια κεντράρουν την ζάντα μέχρι να τη σφίξουν τα μπουλόνια.
Μετά δεν έχουν σημασία - μια χαρά είναι τα πλαστικά.Λεωνίδα το πλαστικό πρέπει να είναι σκληρό γιατί αν οι κώνοι απ τις τρύπες των μπουλονιών είναι mm παράκεντρα (που είναι) όσο και να σφίξεις τις βίδες με το που θα πατήσει το αμάξι κάτω και κάνει λίγα km η ζάντα θα κεντράρει και πάλι στα μπουλόνια.
Πιο λογικη μου φαινεται η αποψη του G60...
-
παντως στα φορτηγα δεν εχω δει τετοια λαστιχα.
-
Ο χρήστης italakias έγραψε:
παντως στα φορτηγα δεν εχω δει τετοια λαστιχα.Tα φορτηγά έχουν κώνικες ροδέλες που περνάνε πρώτα στα μπουζόνια και μετά βιδώνουν τα παξιμάδια.
Οι κώνικες ροδέλλες είναι για να κεντράρουν τη ζάντα. -
τα ξερεις καλα βλεπω
-
Σχετικό και άσχετο:
Υπάρχει περίπτωση το τιμόνι σε ενα αυτοκίνητο να τρέμει (πάρα πολύ ελαφρά) σε ταχύτητα 60-65χλμ, λόγω κακής ζυγοστάθμισης? Ειχα την εντύπωση οτι τα φαινόμενα που αφορούν ζυγοστάθμιση (γιατί τέτοια εντύπωση δίνει), γίνονται αντιληπτά σε ταχύτητες 90-120 χλμ, όπου στην περίπτωσή μου δεν συμβαίνει. -
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
Σχετικό και άσχετο:
Υπάρχει περίπτωση το τιμόνι σε ενα αυτοκίνητο να τρέμει (πάρα πολύ ελαφρά) σε ταχύτητα 60-65χλμ, λόγω κακής ζυγοστάθμισης? Ειχα την εντύπωση οτι τα φαινόμενα που αφορούν ζυγοστάθμιση (γιατί τέτοια εντύπωση δίνει), γίνονται αντιληπτά σε ταχύτητες 90-120 χλμ, όπου στην περίπτωσή μου δεν συμβαίνει.Το τρέλουλο στο τιμόνι μπορεί να προέρχεται απο πολλές αιτίες, Οπως στραβό λάστιχο,στραβιά ζάντα ακρόμπαρα με τζόγο και σπανιως στράβο ημιαξόνιο!
-
Ο χρήστης G60 έγραψε:
Αν θέλουμε πχ να κάνουμε σπείρωμα για ανυψωτικό το οποίο καταπονείτε σε τριβή και βάρος σαφώς εκεί θα επιλέξουμε το teflon κοκ.
Ertalon, Μάκη, Ertalon, όχι Teflon, για να καταλάβεις τη διαφορά πήγαινε σε κάποιον που πουλάει βιομηχανικά πλαστικά και πες του να σου δείξει το Ertalon και το Teflon, κράτα ένα μαχαιράκι και στη γωνία κόψε ένα κομματάκι σαν το νύχι σου, το Ertalon θα σε παιδέψει και το Teflon θα κοπεί σαν βούτυρο.
Αν και τα δαχτυλίδια του πάσου συνήθως είναι χάλκινα στις περιπτώσεις ανακατασκευής όταν δεν μπαίνουν τα original έχω την εντύπωση ότι κατασκευάζονται από teflon λόγω της μεγάλης αντιτριβικής τους ιδιότητας.
Οσο για τη σκληρότητά του έναντί του ertalon η αλήθεια είναι ότι δεν το ήξερα,μήπως όμως και αυτή η ιδιότητα του teflon είναι κάτι που στη συγκεκριμένη εφαρμογή το κάνει να πλεονεκτεί σε συνδιασμό με την ολισθηρότητα και την αντιτριβική του ιδιότητα?
Το σκληρό πλαστικό εκτός του ότι δεν είναι απαραίτητο να έχει ποιό ολισθηρές ιδιότητες δεν είναι επικύνδυνο να φάει και τον άξονα πρόωρα?
Εξάλλου και ο χαλκός σαν βούτυρο είναι σε σχέση με το ατσάλι του άξοναΤο πολυαμίδιο ( Ertalon ) Μάκη είναι υλικό αυτολίπαντο, το χρησιμοποιούν ακόμα και για ράουλα στις ερπύστριες, αν κάνεις παξιμάδι με τετράγωνο σπείρωμα για το ανυψωτικό θα καταρρεύσει αμέσως το σπείρωμα από θλίψη λόγω βάρους.
Και επειδή το παρατραβήξαμε, σου παραθέτω 2 φωτό από το σύστημα ανύψωσης της σούβλας του Κλιό που έφτιαξα, το ίδιο σύστημα χρησιμοποιώ στα μηχανήματα συσκευασίας που φτιάχνω, εμένα είναι όπως είπα η καθημερινότητα μου, δε μιλάω θεωρητικά μόνο, αλλά τα φτιάχνω κιόλας, το τεφλόν δεν παίζει σε καμμία μηχανουργική κατασκευή για εξαρτήματα σαν αυτά που συζητάμε, τέλος.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Το πολυαμίδιο ( Ertalon ) Μάκη είναι υλικό αυτολίπαντο,
'Οταν λες αυτολίπαντο, τι εννοείς ότι το υλικό έχει ιδιότητες έκρισης κάποιου λιπαντικού? ! (Οι μ@λ@κιες γράφω?)
-
Ο χρήστης tractioner έγραψε:
Το πολυαμίδιο ( Ertalon ) Μάκη είναι υλικό αυτολίπαντο,
'Οταν λες αυτολίπαντο, τι εννοείς ότι το υλικό έχει ιδιότητες έκρισης κάποιου λιπαντικού? ! (Οι μ@λ@κιες γράφω?)
Μέσα στο μίγμα του υλικού περιέχεται μικρό ποσοστό λιπαντικού, πιο καλό παράδειγμα είναι το ΡΕ ( Πολυαιθυλαίνιο ) το οποίο περιέχει αρκετό λάδι, αυτή άλλωστε είναι και η αιτία που στις κόλλες στιγμής στις οδηγίες γράφουν ότι είναι ακατάλληλη η κόλλα για συγκολλήσεις σε τεφλόν ( είναι αντικολλητικό υλικό από τη φύση του ) και σε πλαστικά που περιέχουν έλαια, όπως Πολυαιθυλαίνιο και άλλα πλαστικά.
Ρίξε μια ματιά στα βιομηχανικά πλαστικά και στις ιδιότητες τους, επίσης και για τις εφαρμογές που είναι κατάλληλο το κάθε ένα.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Μέσα στο μίγμα του υλικού περιέχεται μικρό ποσοστό λιπαντικού,
Σε ευχαριστώ για την απάντηση,
Να ρωτήσω κ κάτι επιπλέον,αυτό το μικρό ποσοστό λιπαντικού συν το χρόνο δεν αποβάλετε?
Π.χ. αν είναι ράουλο κ ανάλογα με τις καταπονήσεις, τριβές, εναλλαγές θερμοκρασιών κπλ δεν ''ξεραίνετε'' ? -
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Το πολυαμίδιο ( Ertalon ) Μάκη είναι υλικό αυτολίπαντο,
'Οταν λες αυτολίπαντο, τι εννοείς ότι το υλικό έχει ιδιότητες έκρισης κάποιου λιπαντικού? ! (Οι μ@λ@κιες γράφω?)
Μέσα στο μίγμα του υλικού περιέχεται μικρό ποσοστό λιπαντικού, πιο καλό παράδειγμα είναι το ΡΕ ( Πολυαιθυλαίνιο ) το οποίο περιέχει αρκετό λάδι, αυτή άλλωστε είναι και η αιτία που στις κόλλες στιγμής στις οδηγίες γράφουν ότι είναι ακατάλληλη η κόλλα για συγκολλήσεις σε τεφλόν ( είναι αντικολλητικό υλικό από τη φύση του ) και σε πλαστικά που περιέχουν έλαια, όπως Πολυαιθυλαίνιο και άλλα πλαστικά.
Ρίξε μια ματιά στα βιομηχανικά πλαστικά και στις ιδιότητες τους, επίσης και για τις εφαρμογές που είναι κατάλληλο το κάθε ένα.
στο site που έγραψες είδα ότι έχει πολυουρεθάνη πολύ χρησιμο υλικό ειδικά για βάσεις μηχανής νομίζω ότι σε μορφή κόλας είναι ότι πρέπει γιαυτή τη δουλειά ποια είναι η γνώμη σου?
tnx! -
Λάζαρε είναι καλή η ιδέα σου, όμως θέλει δοκιμές, επίσης πρέπει να βρείς την ποσότητα που θέλεις, το εργοστάσιο πουλάει μικ΄ρες ποσότητες ? Ρώτησε τους που δίνουν στην περιοχή τους, καταστήματα βιομηχανικών ειδών κλπ.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Λάζαρε είναι καλή η ιδέα σου, όμως θέλει δοκιμές, επίσης πρέπει να βρείς την ποσότητα που θέλεις, το εργοστάσιο πουλάει μικ΄ρες ποσότητες ? Ρώτησε τους που δίνουν στην περιοχή τους, καταστήματα βιομηχανικών ειδών κλπ.λέει ότι πουλάει σε μορφή κόλας 1 κιλό αλλά και σωληνάρια των 60 ml ... στη περιοχή μου δεν έβρισκα ...
-
διαπιστωθηκε οτι τα λαστιχα και τα δαχτυλιδια ειναι σε καλη κατασταση.
προσεχως ζυγοσταθμιση τροχων επι του αυτοκινητου.
ξερει κανεις που?? θεσσαλονικη.
-
τρεμει μπροστα η πισω η μπρος πισω;
-
Ο χρήστης tragos έγραψε:
διαπιστωθηκε οτι τα λαστιχα και τα δαχτυλιδια ειναι σε καλη κατασταση.προσεχως ζυγοσταθμιση τροχων επι του αυτοκινητου.
ξερει κανεις που?? θεσσαλονικη.
Τα δαχτυλίδια μπορεί να είναι σε καλή κατάσταση, αλλά την ελαφριά πλαστική παραμόρφωση που υφίστανται την ώρα του φρεναρίσματος δεν υπάρχει μηχάνημα να σου την δείξει, όταν αφήσεις τον φρένο επανέρχονται στη θέση τους, δεν μιλάμε για mm αλλά για μερικά δέκατα τα οποία είναι αρκετά για να παρουσιάσουν τρέμουλο.
Βάλε αλουμινένια ελαφρώς σφηνωτά στη ζάντα με ακρίβεια λίγων εκατοστών του mm στο κέντρο του μουαγιέν. -
Χωρίς να είμαι ειδικός, να πω μερικά σχετικά με αυτά που είχα καταλάβει όταν είχα αλλάξει ζάντες και είχα το ίδιο πρόβλημα:
- Το να βρεις σωστά δαχτυλίδια (σε μέγεθος) ήταν πανεύκολο. Ανάλογα με τις προδιαγραφές της ζάντας και του αυτοκινήτου, έβαζες τον κατάλληλο τύπο (σε διάμετρο και πάχος). Αυτά περί τόρνου που λέτε, κατασκευής σε 'ακριβείς' διαστάσεις από ειδικά υλικά κ.λπ. μου φαίνονται εξωπραγματικές δυσκολίες.
- Μου είχαν βάλει αλουμινένια (ή τέλος πάντων μεταλλικά) και το κόστος τους ήταν αμελητέο (συμπεριλαμβανόταν αυτονόητα στο κόστος των ζαντών).
- Έχω την αίσθηση ότι το δαχτυλίδι κεντράρει αρχικά τον τροχό ώστε να τον πιάσουν σωστά τα μπουλόνια. Αφού η ζάντα βιδωθεί κεντραρισμένη, νομίζω ότι το δαχτυλίδι παίζει ελάχιστο ρόλο και δεν δέχεται όλες τις καταπονήσεις.
- Όταν είχα το ανεξήγητο τρέμουλο (και ενώ ζυγοσταθμίσεις κ.λπ. τα δείχναν ολα οκ) ένας λαστιχάς είχε σηκώσει την μπροστινή ρόδα στον αέρα και έβαλε ταχύτητα ώστε να τη δει να γυρίζει. Το ότι η ρόδα γύριζε έκκεντρα ήταν φανερό με μια προσεκτική ματιά και δεν ήταν θέμα 'χιλιοστών του χιλιοστού'.
- Στην περίπτωσή μου είχαν γίνει δύο λάθη που είχαν προκαλέσει το πρόβλημα: α) Λάθος διαστάσεων δαχτυλίδια (που δεν κέντραραν σωστά) Αντικαταστάθηκαν και το πρόβλημα μειώθηκε αλλά παρέμεινε, λόγω του ότι β) Μου είχαν βάλει μπουλόνια μεταβλητού καρέ σε ζάντες που δεν δέχονταν τέτοιου είδους μπουλόνια (το αμάξι έχει καρέ 98 και οι ζάντες είχαν 100).
-
Ο τροχός όταν τα μπουλόνια είναι σωστά βιδωμένα δεν συγκρατείται από τον αφαλό.
Το πλαστικό/αλουμινένιο δαχτυλίδι μόνο τον κεντράρει για το σφίξιμο - μετά δεν έχει καμία σημασία.Στα άλλα είδη τροχών όπως ανέφερε ο G60 το κεντράρισμα γίνεται από τα μπουλόνια ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΦΙΞΕΙ Ο ΤΡΟΧΟΣ. Μετά το σφίξιμο τα μπουλόνια δεν παραλαμβάνουν πλάγιες δυνάμεις για κεντράρισμα.
Δεν έχω δει υπολογισμό ροπής μπουλονιών τροχού αλλά είναι παράλογο να νομίζει κανείς ότι ο τροχός σταθεροποιείται από πλάγιες δυνάμεις στον αφαλό ή από τα μπουλόνια - τα μπουλόνια θα στράβωναν και ο αφαλός θα παραμορφωνόταν (όπως συμβαίνει όταν τα μπουλόνια είναι χαλαρά).
Εύκολα διαπιστώνεται αν τοποθετηθεί μια ζάντα χωρίς δαχτυλίδι στο αυτοκίνητο. Μόλις τα μπουλόνια σφίξουν κανονικά δεν πρόκειται να μετακινηθεί ούτε δέκατο του χιλιοστού παρόλο που η ζάντα δεν ακουμπάει στον αφαλό.Όσο για την ζυγοστάθμιση επί του αυτοκινήτου σαφώς και έχει μικρότερη ακρίβεια από τα μηχανήματα που μπορούν και ζυγοσταθμίζουν (εκτός του αυτοκινήτου) ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΗΣ ΖΑΝΤΑΣ.
τρεμει τρεμει τρεμει