Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Καθώς έχει καιρό να βρέξει μαζεύεται σκόνη στο δρόμο που θα επιδεινώσει το πρόβλημα της κακής ασφάλτου. Και καθώς ζεσταίνει ο καιρός η άσφαλτος κακής ποιότητας θα ζεσταθεί και θα γλυστράει ακόμα περισσότερο.
Σαφώς και προβλέπεται να μπαίνει το ABS ακόμα και με μέτρια πίεση σε στεγνό αλλά γλυστερό δρόμο... καμιά φορά και με αστείες ταχύτητες πχ 30-40χλμ.
Η αίσθηση όταν μπαίνει νωρίς είναι ότι η επιβράδυνσή σου είναι απελπιστική και αν είσαι άτυχος κινδυνεύεις να μην φρενάρεις αρκετά και να χτυπήσεις κάτι/κάποιον.
Επίσης το ABS μπορεί να μπει πολύ εύκολα/νωρίς με μειωμένη επιβράδυνση στις 2 πιο κάτω περιπτώσεις:
- αν ο δρόμος έχει ανωμαλίες (ειδικά αν δεν έχεις καλά αμορτισέρ) αφού τότε ελαφραίνει το τροχός, μειώνεται η πρόσφυσή του και πάει να μπλοκάρει.
- σε πισωμήχανα αυτοκίνητα και σε απότομο πάτημα (προτού δηλαδή φορτιστεί ο εμπρός άξονας και αποκτήσει μεγαλύτερη πρόσφυση).
Εφόσον τα αμορτισέρ σου είναι καλά και τους δρόμους δεν μπορείς να τους αλλάξεις αναγκαστικά θα προσέχεις τα ελαστικά σου και τον τρόπο οδήγησης (αποστάσεις και ετοιμότητα).
Και πρώτα θα πατάς φρένο και μετά συμπλέκτη (έτσι ο κινητήρας εμποδίζει το μπλοκάρισμα του εμπρός άξονα στα προσθιοκίνητα).
Σε ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις!
Όσα μου λες μου δίνουν πάσα για ορισμένες ερωτήσεις.
Πρωτ' απ' όλα αν και η επιβράδυνση είναι απελπιστικά μικρή και χωρίς ABS δεν είναι μικρότερη η απόσταση πέδησης και διορθώστε με αν κάνω λάθος. Βέβαια αυτό δεν ισχύει σε δρόμο με ανώμαλη επιφάνεια όπως είπες κι εσύ. (Δεν υπήρχε βέβαια ανώμαλη επιφάνεια σε καμία από τις δύο περιπτώσεις που αναφέρω).
Σχετικά με τον τρόπο φρεναρίσματος όταν υπάρχουν ABS ο οδηγός κατόχου της Ford λέει πατήστε τέρμα το φρένο και αφήστε τα ABS να ρυθμίσουν την πίεση. Αυτό για φρεναρίσματα πανικού φυσικά. Στις δικές μου περιπτώσεις δεν ήταν αναγκαίο να πατήσω τέρμα το φρένο γιατί ήταν περιστατικά που υπήρχε χώρος για ένα πιο ομαλό φρενάρισμα. Μήπως όμως από τη στιγμή που επενέβησαν τα ABS έπρεπε να πατηθεί τέρμα το φρένο; Η λογική μου λέει πως όχι μιας και αφού ήδη με μισοπατημένο φρένο οι τροχοί είχαν τάση να μπλοκάρουν, επιπλέον πίεση θα επέφερε απλά πιο έντονη λειτουργία των ABS και όχι κάποιο όφελος. Είναι όντως έτσι;
Για το ζήτημα του συμπλέκτη. Πώς τον χρησιμοποιούμε για φρεναρίσματα πανικού από υψηλές ταχύτητες; Ρωτάω για να δω κατά πόσο είναι εύκολο να επωφεληθεί κανείς από την πέδηση του κινητήρα. Φυσικά σε μικρές ταχύτητες δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια μέχρι να σβήσει ο κινητήρας.
Κλείνοντας να αναφέρω πως το Escort είναι αμάξι 12ετίας. Να υποθέσω πως υπάρχει αρκετή εξέλιξη μέσα σε αυτό το διάστημα στην απόδοση των συστημάτων ABS;