-
Ο χρήστης nonos έγραψε:
saxon απαντησα και στα τελευταια ερωτηματα σου στο citroen topic οσο πιο καλα μπορουσα..ισως να μην την ειδες λογω του χαμου με τις 1000 σελιδες στο citroen topic..Ειδα την απαντηση σου βρε, σε ευχαριστω πολυ.
Το αμαξι την επομενη βδομαδα θα μπει 'μεσα' για μαζεματακια οποτε θα δουμε και αυτο το θεμα.
Απλα επειδη προκειται για φρενα, ειπα να ρωτησω και τους ψιτροενακιδες... -
καλησπεριζω το φορουμ... παιδες μια βοηθεια!!! πριν απο 10 μερες αλλαξα αμορτισερ στο σεατ λεον... λογω δουλειας δεν πολυκυκλοφορουσα με το αμαξι αλλα με τη μηχανη. σημερα παρατηρησα οτι οταν παταω φρενω ακουγεται ενας εντονος θορυβος ενα ΤΑΚ απο το μπροστινο μερος καθε φορα που παταω το φρενο και στο ξεκινημα απο σταση καποιες φορες. λογω του προχωρημενου της ωρας ο μαστορας εχει φυγει. τη σκατα μπορει να ειναι;ποτε δεν ειχα τετοιου ειδους προβλημα.
-
Ο χρήστης tzortzis έγραψε:
καλησπεριζω το φορουμ... παιδες μια βοηθεια!!! πριν απο 10 μερες αλλαξα αμορτισερ στο σεατ λεον... λογω δουλειας δεν πολυκυκλοφορουσα με το αμαξι αλλα με τη μηχανη. σημερα παρατηρησα οτι οταν παταω φρενω ακουγεται ενας εντονος θορυβος ενα ΤΑΚ απο το μπροστινο μερος καθε φορα που παταω το φρενο και στο ξεκινημα απο σταση καποιες φορες. λογω του προχωρημενου της ωρας ο μαστορας εχει φυγει. τη σκατα μπορει να ειναι;ποτε δεν ειχα τετοιου ειδους προβλημα.Μπορεί να είναι βάση μηχανής ή κάποιο αμορτισέρ μπροστά να θέλει λίγο σφίξιμο (που είναι πιθανότερο μια και έκανες αλλαγή πρόσφατα).
-
ευχαριστω αδερφε.. δευτερα μιας και εχω ρεπο θα παω πρωι πρωι...
-
το 306 έκανε τον ίδιο ακριβώς ήχο. Ήταν βάση μηχανής. ίσως τα παλιά αμορτισέρ να τα είχαν παίξει και να μην είχαν σωστή λειτουργία, με αποτέλεσμα να την 'ακούει' η βάση. Αυτό είναι συχνότερο σε αυτοκίνητα με σκληρά αμορτισέρ
-
Ε όχι δα, δεν έχουν σχέση τα αμορτισέρ με τη βάση μηχανής. Αν ο ήχος είναι 'τοκ', ίσως θέλει σφίξιμο αμορτισέρ. Αν είναι 'ντουπ' και τον νιώθεις σαν χτύπημα στην καρότσα, τότε είναι πιθανώς βάση μηχανής.
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Ε όχι δα, δεν έχουν σχέση τα αμορτισέρ με τη βάση μηχανής. Αν ο ήχος είναι 'τοκ', ίσως θέλει σφίξιμο αμορτισέρ. Αν είναι 'ντουπ' και τον νιώθεις σαν χτύπημα στην καρότσα, τότε είναι πιθανώς βάση μηχανής.+1 σε ολα
-
Σε Escort '98 έχω την αίσθηση ότι τα ABS πιάνουν πολύ πιο εύκολα απ' ότι παλιότερα. Σίγουρα αυτό έχει να κάνει και με την ποιότητα του οδοστρώματος. Μου έχει συμβεί χωρίς τέρμα φρένο, με το πεντάλ να έχει διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής του βέβαια, τα ABS να τεθούν σε λειτουργία παρατεταμένα για κάποια απόσταση. Αυτό το θυμάμαι 2 τουλάχιστον φορές, τη μία πιο έντονα.
Βέβαια υπάρχουν και σημεία που δεν επεμβαίνουν τα ABS ακόμη και με δυνατό φρενάρισμα. Αλλά χωρίς να έχει πατηθεί τέρμα το φρένο δε θυμάμαι να μου 'χει ξανασυμβεί ποτέ!
Το αυτοκίνητο έχει αναρτήσεις Bilstein περίπου 5ετίας και λάστιχα Michelin Pilot Exalto φορεμένα 1,5 χρόνο πάνω κάτω. Το λαμπάκι του ABS δεν έχει ανάψει ποτέ στην πορεία, αλλά όπως είπα έχω την αίσθηση ότι τα ABS επεμβαίνουν σε περιπτώσεις που νομίζω ότι δε θα έπρεπε. Και το αποτέλεσμα είναι ένα φρενάρισμα που δεν κάνει αισθητή την επιβράδυνση στους επιβάτες...
Ακούω απόψεις!
-
Να δώσω και τις μετρήσεις από το φρενόμετρο του ΚΤΕΟ οι οποίες είναι αρκετά πρόσφατες:
Φρένα:
Μπροστά Αριστερά: 268
Μπροστά δεξιά: 246
Πίσω Αριστερά: 203
Πίσω δεξιά: 179Χειρόφρενο:
Πίσω Αριστερά: 146
Πίσω δεξιά: 129Βάρος Αυτοκινήτου: 1222 kg
Το αυτοκίνητο πίσω έχει ταμπουρόφρενα. Βλέπω ότι η κατανομή αριστερά - δεξιά είναι 52 - 48 στον μπροστινό άξονα και 53 - 47 στον πίσω και μπρος - πίσω είναι 57 - 43.
Τα αναφέρω αυτά ανεξάρτητα από όσα είπα για το ABS. Είναι τυχαίο που και οι δύο δεξιοί τροχοί φρενάρουν λιγότερο από τους αριστερούς τους; (4% μπροστά και 6% πίσω).
Όσο για τη συμπεριφορά που περιγράφω για τα ABS περιμένω να ακούσω κάποια άποψη! Ευχαριστώ!
-
Όταν φρενάρεις περιμένω να τραβάει αριστερά.... δεν είναι καλό...
Σχετικά με το ABS καλό θα ήταν να μπορούσες να βρεις ποιος τροχός πάει να μπλοκάρει πρώτος.
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Το αυτοκίνητο πίσω έχει ταμπουρόφρενα. Βλέπω ότι η κατανομή αριστερά - δεξιά είναι 52 - 48 στον μπροστινό άξονα και 53 - 47 στον πίσω και μπρος - πίσω είναι 57 - 43.
4% μπροστά και 6% πίσω
Εχω την εντυπωση πως δεν ειναι τοσο μεγαλο το ποσοστο διαφορας.
Επισης, το βαρος του οδηγου-δοκιμαστη δεν παιζει ρολο? -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Όταν φρενάρεις περιμένω να τραβάει αριστερά.... δεν είναι καλό...Σχετικά με το ABS καλό θα ήταν να μπορούσες να βρεις ποιος τροχός πάει να μπλοκάρει πρώτος.
Καλά περιμένεις, αλλά είναι ανεπαίσθητο...
Όσο για τα ABS πώς μπορώ να το καταλάβω αυτό; Πάντως ο ήχος φαίνεται να ακούγεται και από τους 2 τροχούς και τα περιστατικά συνέβησαν με το αυτοκίνητο να κινείται ευθύγραμμα. Δεν ήταν σε στροφή για να είναι ο εσωτερικός τροχός αφόρτιστος και να είναι πιο επιρρεπής σε μπλοκάρισμα. Εμένα μου προξενεί μεγάλη εντύπωση. Σίγουρα οι δρόμοι μας γλιστράνε, αλλά υπάρχουν τμήματα που γλιστράνε τόσο πολύ ώστε να μπλοκάρουν οι τροχοί χωρίς τέρμα πατημένο το φρένο;
Το αυτοκίνητο πίσω έχει ταμπουρόφρενα. Βλέπω ότι η κατανομή αριστερά - δεξιά είναι 52 - 48 στον μπροστινό άξονα και 53 - 47 στον πίσω και μπρος - πίσω είναι 57 - 43.
4% μπροστά και 6% πίσω
Εχω την εντυπωση πως δεν ειναι τοσο μεγαλο το ποσοστο διαφορας.
Επισης, το βαρος του οδηγου-δοκιμαστη δεν παιζει ρολο?Όντως δεν είναι τόσο μεγάλο. Ψάχνοντας στο Internet έπεσα πάνω σε αυτό το topic --> http://www.opel-club.gr/vbulletin/showthread.php?t=6168, του Opel Club στο οποίο αναφέρεται πως το ΚΤΕΟ δικαιολογεί απόκλιση αριστερά δεξιά στη δύναμη πέδησης μέχρι 30%. Δε μπορώ βέβαια να ξέρω αν όντως είναι σωστό το νούμερο που δίνεται. Πάντως δεδομένου ότι στο 6% γίνεται αντιληπτή μια μικρή απόκλιση στην πορεία του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα στο 30% θα είναι μεγάλη.
Όσο για το βάρος του οδηγού δε νομίζω να παίζει ρόλο ώστε να επηρεαστεί τόσες μονάδες το ποσοστό. Αν ήταν ο οδηγός θα ήταν λογικό να είναι μπροστά μεγαλύτερη η απόκλιση απ' ότι πίσω, εδώ συμβαίνει όμως το αντίθετο. Δε ξέρω πάντως αν και η κατάσταση των αναρτήσεων παίζει ρόλο στη φρενομέτρηση. Η αριστερή μπροστά είναι πιο μαλακή από τη δεξιά...
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Εχω την εντυπωση πως δεν ειναι τοσο μεγαλο το ποσοστο διαφορας.
Επισης, το βαρος του οδηγου-δοκιμαστη δεν παιζει ρολο?Όντως δεν είναι τόσο μεγάλο. Ψάχνοντας στο Internet έπεσα πάνω σε αυτό το topic --> http://www.opel-club.gr/vbulletin/showthread.php?t=6168, του Opel Club στο οποίο αναφέρεται πως το ΚΤΕΟ δικαιολογεί απόκλιση αριστερά δεξιά στη δύναμη πέδησης μέχρι 30%. Δε μπορώ βέβαια να ξέρω αν όντως είναι σωστό το νούμερο που δίνεται. Πάντως δεδομένου ότι στο 6% γίνεται αντιληπτή μια μικρή απόκλιση στην πορεία του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα στο 30% θα είναι μεγάλη.
Διαφορα πεδης πορειας 15%-30% στον εμπροσθιο αξονα ειναι αποδεκτο ( γραφεται ομως στις δευτερευουσες παρατηρησεις), στα 31% το αμαξι κρινεται ακαταλληλο
Η μικρη αποκλιση μπορει να γινεται αντιληπτη λογω πχ διαφορετικης προσφυσης του καθε ελαστικου, διαφορα στα αμορτισερ, λογω οδοστρωματος κτλ.
Επισης, διαφορα στη** διακυμανση** πεδης απο 10-20% ειναι αποδεκτη ,ενω σε μεγαλυτερο ποσοστο, κρινεται ακαταλληλη.Τα νουμερα που παρεθεσες παραπανω, σε τι μοναδα μετρησης αντιστοιχουν?
-
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Εχω την εντυπωση πως δεν ειναι τοσο μεγαλο το ποσοστο διαφορας.
Επισης, το βαρος του οδηγου-δοκιμαστη δεν παιζει ρολο?Όντως δεν είναι τόσο μεγάλο. Ψάχνοντας στο Internet έπεσα πάνω σε αυτό το topic --> http://www.opel-club.gr/vbulletin/showthread.php?t=6168, του Opel Club στο οποίο αναφέρεται πως το ΚΤΕΟ δικαιολογεί απόκλιση αριστερά δεξιά στη δύναμη πέδησης μέχρι 30%. Δε μπορώ βέβαια να ξέρω αν όντως είναι σωστό το νούμερο που δίνεται. Πάντως δεδομένου ότι στο 6% γίνεται αντιληπτή μια μικρή απόκλιση στην πορεία του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα στο 30% θα είναι μεγάλη.
Διαφορα πεδης πορειας 15%-30% στον εμπροσθιο αξονα ειναι αποδεκτο ( γραφεται ομως στις δευτερευουσες παρατηρησεις), στα 31% το αμαξι κρινεται ακαταλληλο
Η μικρη αποκλιση μπορει να γινεται αντιληπτη λογω πχ διαφορετικης προσφυσης του καθε ελαστικου, διαφορα στα αμορτισερ, λογω οδοστρωματος κτλ.
Επισης, διαφορα στη** διακυμανση** πεδης απο 10-20% ειναι αποδεκτη ,ενω σε μεγαλυτερο ποσοστο, κρινεται ακαταλληλη.Τα νουμερα που παρεθεσες παραπανω, σε τι μοναδα μετρησης αντιστοιχουν?
Στο χαρτί έχει ένα N σε παρένθεση, υποθέτω λοιπόν Newton. Αν και γενικά πίεση μετράται, συνήθως σε kPa απ' όσο ξέρω. Πάντως σίγουρα η μονάδα είναι διαφορετική από μετρήσεις που εμφανίζουν τετραψήφια νούμερα στο αποτέλεσμα, γιατί αν ήταν ίδια δε θα έπρεπε να λειτουργούσαν τα φρένα.
Τι ορίζεται πέδη πορείας και διακύμανση πέδης παραπάνω; Να φανταστώ πως το δεύτερο είναι αυτό που λέω εγώ; Η δύναμη που ασκείται στις δισκόπλακες και στις καμπάνες;
Πάντως αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι η λειτουργία του ABS. Δε ξέρω αν κάποιος έχει εμπειρία από παρόμοια συμπεριφορά. Αλλά πόσο να γλιστράει ένα στεγνό οδόστρωμα (ακόμη και τα άθλια ελληνικά οδοστρώματα); Δεν είναι πάγος... Υπάρχει κάποια δοκιμή, κάποια μέτρηση για τα ABS;
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Τι ορίζεται πέδη πορείας και διακύμανση πέδης παραπάνω; Να φανταστώ πως το δεύτερο είναι αυτό που λέω εγώ; Η δύναμη που ασκείται στις δισκόπλακες και στις καμπάνες;
H διαφορα πεδης μεταξυ των δισκων του εμπροσθιου αξονα, ειναι η διαφορα που παρουσιαζει η αποδοση του δεξιου φρενο απο το αριστερο.
Η διακυμανση ειναι οταν η δυναμη που ασκειται σε καθε μεμονωμενο φρενο δεν ειναι σταθερη. Πχ στραβια δισκοπλακα, οπου σε καποιο σημειο θα φρεναρει δυνατα και σε αλλο λιγοτερα (λογω στραβωμαρας)
Αν κανω λαθος καποιος να με διορθωσει.
Πάντως αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι η λειτουργία του ABS. Δε ξέρω αν κάποιος έχει εμπειρία από παρόμοια συμπεριφορά. Αλλά πόσο να γλιστράει ένα στεγνό οδόστρωμα (ακόμη και τα άθλια ελληνικά οδοστρώματα); Δεν είναι πάγος... Υπάρχει κάποια δοκιμή, κάποια μέτρηση για τα ABS;
Στο 107 φρεναρω συνεχεια με το abs.
Τα κ@λ@ οικολογικα ελαστικα μαλλον φταινε. -
Τι λάστιχα φοράει; Πάντως το Pilot Exalto είναι ένα καλό λάστιχο. Και δεν είναι ξεραμένα ακόμη....
-
Continental Ecocontac.
Για να προσαραζει καμμια ψαροτρατα στη μαρινα, καλα ειναι. -
Δυστυχώς σε αυτήν τη διάσταση δεν υπάρχουν άλλες επιλογές.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Δυστυχώς σε αυτήν τη διάσταση δεν υπάρχουν άλλες επιλογές.Ε, θα αλλαξουμε διασταση.
Θα δεις και θα μου πεις απο κοντα. -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Στο 107 φρεναρω συνεχεια με το abs.
Τα κ@λ@ οικολογικα ελαστικα μαλλον φταινε.Αυτό για κάν' το λίγο πιο λιανά για να καταλάβω πως έχει το πράγμα!
Μιλάς για τέρμα φρένο; Και όταν φρενάρεις με ABS νιώθεις τα G της επιβράδυνσης ή το φρενάρισμα είναι χαλαρό;
Αυτά... Και ξέχασα! Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις