-
Θυμάμαι πως επί κυβέρνησης Μητσοτάκη σε μια νύχτα η βενζίνη (σούπερ με μόλυβδο τότε) από τις 90 δραχμές που είχε, πήγε στις 180. Οπότε αυτό ήταν απλώς επιπλέον φόρος...
Τότε οι πρατηριούχοι είχαν βγάλει φυλλάδια πόσο ήταν το ποσοστό που κερδίζει κάθε μεσάζων: Αρχική τιμή του πετρελαίου εισαγομένου στην Ελλάδα, κόστος και κέρδος διυλιστηρίου, φόρος, κέρδος πρατηριούχου.
Το κέρδος του πρατηριούχου ήταν 3-4 δραχμές, ενώ το κέρδος του διυλιστηρίου αν θυμάμαι καλά γύρω στις 15 δραχμές. Οι φόροι ήταν η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφία.
Αργότερα, πριν μπούμε στην ΟΝΕ, ή μάλλον ΓΙΑ να μπούμε, ο Σημίτης έκοβε φόρο από τα καύσιμα κάθε βδομάδα. Είχαμε γίνει ΟΑΣΗ!!! Μετά δεν ξέρω αν τον ξαναβάλανε...
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Kala milame titsataki etoimos imoun na balo ena tetoio 8ema kai ego giati edo pera exoun trela8ei...ka8e bdomada akribainei i benzini
Gia na katalabo auto den isxuei stin europi...e?
Asxeto alla mou elege i mitera mou oti anebainei kai to dolario...?Mporei kaneis na ta syndiasei ola auta?
Asxeto2: Arxes Dek2001 pou eixa proter8ei eixe .99c to galoni i 'apli'...kai tora $2.30
Asxeto3: Pos ginete kai stin Ameriki i benzines tou exoun tosa liga oktania (87-89-92)? Tetoies stin Ellada den eixame oute prin er8oun ta katalitika... (8a mou peite pola kibika/xamili sympiesi alla apo tin alli kati Honda S2000 pos ta bgazoun pera? Kai ean ta bgazoun pera pios o logos na stin Ellada oi idoktites grigoron autokiniton na bazoun Super Plus 99+)O τροπος που υπολογιζουν τα οκτανια εναι διαφορετικος στις ΗΠΑ.
Στην Ευρωπη και αλλαχου εχουν το RON. Στις ΗΠΑ την υπολογιζουν σαν ΜΟΝ +RON /2
Η διαφορα ειναι περιπου 4 οκτανια. Οποτε η Καλιφορνεζικη Σουπερ ειναι 91 οκτανια δηλαδη 95 RON. Σε αλλες πολιτειες εχουν μεχρι 94 και 95 οκτανια. Δηλαδη 98-100 οκτανια RON. Οποτε μην ανησυχεις οτι οι ΗΠΑ δεν εχουν καλες βενζινες.
http://www.type2.com/bartnik/octane.htm
Νικος
Anteeee
ma kala eblepa kai 87 89 91 kai elega kai ego den mpore re c
Pantos ta teleutaia xronia dystixos exei yperdiplasiastei i timi tis benzinis edo , ti polemoi ginonte , ti leuta tis amerikis xanonte, ti to iraq to 'pirame'...tin benzini akomi akribi tin plironoume edo
WHY?
(toulaxiston kati pou perimene o mesos amerikanos apo ton polemo 8a itan ipo8eto i fthini benzini) -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Θυμάμαι πως επί κυβέρνησης Μητσοτάκη σε μια νύχτα η βενζίνη (σούπερ με μόλυβδο τότε) από τις 90 δραχμές που είχε, πήγε στις 180. Οπότε αυτό ήταν απλώς επιπλέον φόρος...Τότε οι πρατηριούχοι είχαν βγάλει φυλλάδια πόσο ήταν το ποσοστό που κερδίζει κάθε μεσάζων: Αρχική τιμή του πετρελαίου εισαγομένου στην Ελλάδα, κόστος και κέρδος διυλιστηρίου, φόρος, κέρδος πρατηριούχου.
Το κέρδος του πρατηριούχου ήταν 3-4 δραχμές, ενώ το κέρδος του διυλιστηρίου αν θυμάμαι καλά γύρω στις 15 δραχμές. Οι φόροι ήταν η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφία.
Αργότερα, πριν μπούμε στην ΟΝΕ, ή μάλλον ΓΙΑ να μπούμε, ο Σημίτης έκοβε φόρο από τα καύσιμα κάθε βδομάδα. Είχαμε γίνει ΟΑΣΗ!!! Μετά δεν ξέρω αν τον ξαναβάλανε...
Τελικα υπηρχε λινκ για τη φορολογια:
- Τα ελάχιστα επίπεδα φορολογίας των καυσίμων κίνησης ορίζονται ως εξής:
για τη βενζίνη: 417 ECU ανά 1000 λίτρα από την 1η Ιανουαρίου 1998, κατόπιν 450 ECU από την 1η Ιανουαρίου 2000 και 500 από την 1η Ιανουαρίου 2002
για το πετρέλαιο ντήζελ και την κηροζίνη: 310 ECU ανά 1000 λίτρα από την 1η Ιανουαρίου 1998, κατόπιν 343 ECU από την 1η Ιανουαρίου 2000 και 393 από την 1η Ιανουαρίου 2002
για το υγραέριο: 141 ECU ανά 1000 kg από την 1η Ιανουαρίου 1998, κατόπιν 174 ECU από την 1η Ιανουαρίου 2000 και 224 από την 1η Ιανουαρίου 2002
για το φυσικό αέριο: 2,9 ECU ανά gigajoule από την 1η Ιανουαρίου 1998, κατόπιν 3,5 ECU από την 1η Ιανουαρίου 2000 και 4,5 από την 1η Ιανουαρίου 2002.Απο την 1η Ιανουαριου 2002 ειναι 50 λεπτα το λιτρο
Οποτε αν ενα λιτρο εχει 85 λεπτα η ενα λιτρο εχει 95 λεπτα πληρωνετε το ελαχιστο 50 λεπτα φορο. Δηλαδη ο φορος παραμενει σταθερος. Το ποσοστο διακυμαινεται αν η τιμη της βενζινας ειναι μεταξυ 85 και 95 λεπτα σε 58,8% μεχρι 52,6%.Και να και η συγκριση με τα Αμερικανικα:
http://api-ec.api.org/filelibrary/ACF15F.PDF
http://api-ec.api.org/policy/index.cfm?bitmask=001001005000000000#
Περιληπτικα:
Μεσος ορος της τιμης :
βενζινας 1,66 δολ το γαλλονι
πετρελαιο 1,59 δολ το γαλλονι
Ποσοστο φορων ανα γαλλονι:
Βενζινη:34,7% το γαλλονι
Πετρελαιο: 44,1% το γαλλονιΤο πιο υψηλο φορο τον εχει η Χαβαη με 54,7 λεπτα το γαλλονι για βενζινα και 60 λεπτα το γαλλονι για το πετρελαιο.
Νομιζω οτι τουλαχιστο εγω εμαθα και μερικα πραγματα.
Απο δω μπορουμε να βγαλουμε τα συμπερασματα μας για τι τι γινεται. Ο καθενας τα δικα του.
Νικος
-
Και υπόψιν, από αυτά που έγραψες φαίνεται πως οι φόροι στην ΕΕ είναι οι ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ! Πράγμα που σημαίνει πως κατά το δοκούν μπορούν να επιβάλλουν μεγαλύτερο χαράτσι (βλέπε Ιταλία... και σχεδόν όλοι πλέον παίρνουν οικονομικά ντήζελ)
Οπότε μάλλον εσάς σας τα παίρνουν οι πολυεθνικές εταιρείες και εμάς η πολυεθνική ΕΕ!
-
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Και υπόψιν, από αυτά που έγραψες φαίνεται πως οι φόροι στην ΕΕ είναι οι ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ! Πράγμα που σημαίνει πως κατά το δοκούν μπορούν να επιβάλλουν μεγαλύτερο χαράτσι (βλέπε Ιταλία... και σχεδόν όλοι πλέον παίρνουν οικονομικά ντήζελ)Οπότε μάλλον εσάς σας τα παίρνουν οι πολυεθνικές εταιρείες και εμάς η πολυεθνική ΕΕ!
Ετσι φαινεται. Εστω και αν πληρωνουμε πολυ λιγωτερο απο το μεσο καταναλωτη, η μεριδα του λεοντος παει στις πετρελαιοβιομηχανιες.
Αντε να μην πω την γνωμη μου και που τις εχω τις πετρελαιοβιομηχανιες.
Νικος
-
exo 2 apories eimai 18 xronon kai molis exo pari diploma o 8ios mou mou xarise ena toyota celica ae83 i prwti mou aporia einai an mporo na vazo benzini amolibdi gia ti prnei super kai i 2 to autokinito dn exei kataliti 8a mporo na vgazo karta kausaerion ?
Καλως ηλθες στο φορουμ ,γραφε με ελληνικους χαρακτηρες γιατι τα greeklish απαγορευονται απο τον κανονισμο[mod]
-
Fobero anasththike to topic meta apo 6 xronia
File mou kalytera kane ena kounourgio thread pou na exei sxesh me auto pou rotas alliws that xathei h erwthsh sou mesa sto 'asxeto' topic.Epi tou thematos, tora exei arxisei kai ginetai popular edw (USA) to migma benzinhs me ethanolh se pososto 15/85 kai onomazetai E85. H E85 einai kalyterh apo agwnistikh benzinh kai einai pio fthnh apo thn aplh amolibdh... $2,79 to galoni.
** Γραφε με ελληνικους χαρακτηρες γιατι τα greeklish απαγορευονται απο τον κανονισμο[mod] **
-
Το Ε85 (Αιθανολη περιπου 85% αιθανολη και 15% βενζινη)ειναι πολυ διαδεδομενο στις μεσο δυτικες πολιτειες.
Εδω που ειμαι εγω δεν υπαρχουν αρκετα βενζιναδικα οποτε δεν ειναι ευκολο να βρει κανεις.
Επισης στις ΗΠΑ χρησιμοποιουνε καλαμποκι οποτε πολλες φορες δημιουργουνται προβληματα οταν γινεται Αιθανολη και οχι τις υπολοιπες χρησεις (αλευρι, ψωμι κτλ κτλ). Προβληματα εννοω οτι επηρεαζεται η οικονομια μια και υπαρχει μια ορισμενη εκταση που παραγει καλαμποκι και οταν συμφερει οι παραγωγοι το δινουν για αιθανολη η για οτιδηποτε αλλο.Τοπικα οι βελτιωτες των αυτοκινητων εχουν αρχισει να δημιουργουν ειδικα προγραματα για την χρηση Ε85. διαφορετκο χρονισμο, διαφορετικη πιεση αν εχει τουρμπο κτλ κτλ. Λογος ειναι οτι τα οκτανια του Ε85 ειναι υψηλοτερα απο την κανονικη βενζινη. Οποτε πολλοι την παρομοιαζουν με αγωνιστικα καυσιμα και πανω απο 100 οκτανια.
Βεβαια επειδη η καυση ειναι διαφορετικη συνηθως χρειαζεται πιο πολλη ποσοτητα Ε85 για μια δεδομενη αποσταση. Υποθετω αντι να χρησιμοποιει 10 λιτρα στα 100 χλμ ισως να θελει 11 λιτρα.
Ενα πραγμα στις ΗΠΑ δεν χρειαζεται να αναφερουν τα οκτανια στο Ε85 οποτε καμμια φορα οταν λενe οι Ε85 ειναι 105 οκτανια δεν ειναι σωστο. Πρεπει να υπολογιζουν τα οκτανια με το συνηθησμενο τροπο. (R+M)/2 .
Νικος
-
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Το Ε85 (Αιθανολη περιπου 85% αιθανολη και 15% βενζινη)ειναι πολυ διαδεδομενο στις μεσο δυτικες πολιτειες.
Εδω που ειμαι εγω δεν υπαρχουν αρκετα βενζιναδικα οποτε δεν ειναι ευκολο να βρει κανεις.
Επισης στις ΗΠΑ χρησιμοποιουνε καλαμποκι οποτε πολλες φορες δημιουργουνται προβληματα οταν γινεται Αιθανολη και οχι τις υπολοιπες χρησεις (αλευρι, ψωμι κτλ κτλ). Προβληματα εννοω οτι επηρεαζεται η οικονομια μια και υπαρχει μια ορισμενη εκταση που παραγει καλαμποκι και οταν συμφερει οι παραγωγοι το δινουν για αιθανολη η για οτιδηποτε αλλο.Τοπικα οι βελτιωτες των αυτοκινητων εχουν αρχισει να δημιουργουν ειδικα προγραματα για την χρηση Ε85. διαφορετκο χρονισμο, διαφορετικη πιεση αν εχει τουρμπο κτλ κτλ. Λογος ειναι οτι τα οκτανια του Ε85 ειναι υψηλοτερα απο την κανονικη βενζινη. Οποτε πολλοι την παρομοιαζουν με αγωνιστικα καυσιμα και πανω απο 100 οκτανια.
Βεβαια επειδη η καυση ειναι διαφορετικη συνηθως χρειαζεται πιο πολλη ποσοτητα Ε85 για μια δεδομενη αποσταση. Υποθετω αντι να χρησιμοποιει 10 λιτρα στα 100 χλμ ισως να θελει 11 λιτρα.
Ενα πραγμα στις ΗΠΑ δεν χρειαζεται να αναφερουν τα οκτανια στο Ε85 οποτε καμμια φορα οταν λενe οι Ε85 ειναι 105 οκτανια δεν ειναι σωστο. Πρεπει να υπολογιζουν τα οκτανια με το συνηθησμενο τροπο. (R+M)/2 .
Νικος
Που μενεις εσυ Νικο?
Εχεις δικιο οτι η χρηση της Ε85 ή Ε70 το χειμωνα ειναι πιο διαδεδομενη στα φορτηγα και στισ μεσο δυτικες πολιτειες.
Εγω μενς λιγο πιο εξω απο το Los Angeles και τα δυο πρατηρια που ξερω ειναι γυρω στα 35 μιλια μακρυα.
Παντως η βελτιωση στην υποδυναμη κυριως σε υπερτροφοδοτουμενα αυτοκινητα ειναι πολυ μεγαλη (μεγαλυτερη απο MS109 αγωνιστικη βενζινη) κυριως λογω του cooling effect που εχει.
Εγω με mild tuning ειδα βελτιωση απο 287whp σε 306whp ολα αυτα με ενα τurbo που δουλευε εξω απο την ιδανικη ευρος λειτουργειας.
Συνηθως οταν παω σε racing events εχω ενα tire trailer στο οποιο βαζω και 3 ρεζερβουαρ (3χ6=18gal ~70-75 lit) με Ε85 οποτε δεν υπαρχει προβλημα. -
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Το Ε85 (Αιθανολη περιπου 85% αιθανολη και 15% βενζινη)ειναι πολυ διαδεδομενο στις μεσο δυτικες πολιτειες.ΕΕΕ???
η Ε85 δεν ειναι το αντιθετο απο αυτο που λες? 85% βενζινη και 15% αιθανολη?
ειμαι σχεδον βεβαιος για αυτο -
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Το Ε85 (Αιθανολη περιπου 85% αιθανολη και 15% βενζινη)ειναι πολυ διαδεδομενο στις μεσο δυτικες πολιτειες.
ΕΕΕ???
η Ε85 δεν ειναι το αντιθετο απο αυτο που λες? 85% βενζινη και 15% αιθανολη?
ειμαι σχεδον βεβαιος για αυτοΟχι ειναι 85% αιθανολη...
http://en.wikipedia.org/wiki/E85Μαλιστα επειδη το energy content ειναι χαμηλοτερο πρεπει να ψεκαζεις 30% καυσιμο... εγω σκεψου χρησιμοποιω 1000cc injectors σε ενα Mazda MX5 πρωτης γενιας
-
Ο χρήστης QsisVTS έγραψε:
Το Ε85 (Αιθανολη περιπου 85% αιθανολη και 15% βενζινη)ειναι πολυ διαδεδομενο στις μεσο δυτικες πολιτειες.
ΕΕΕ???
η Ε85 δεν ειναι το αντιθετο απο αυτο που λες? 85% βενζινη και 15% αιθανολη?
ειμαι σχεδον βεβαιος για αυτοΗ αιθανολη κυμαινεται μεταξυ 85% και 70%.
Το οτι το χειμωνα στις ΗΠΑ εχουν την 'χειμερινη' βενζινα(winter blend) που μπορει να εχει μεχρι και 10% αιθανολη. Αυτο το ποσοστο ειναι ασφαλες για τα αυτοκινητα. -
Ο χρήστης MAX POWER έγραψε:
Το Ε85 (Αιθανολη περιπου 85% αιθανολη και 15% βενζινη)ειναι πολυ διαδεδομενο στις μεσο δυτικες πολιτειες.
Εδω που ειμαι εγω δεν υπαρχουν αρκετα βενζιναδικα οποτε δεν ειναι ευκολο να βρει κανεις.
Επισης στις ΗΠΑ χρησιμοποιουνε καλαμποκι οποτε πολλες φορες δημιουργουνται προβληματα οταν γινεται Αιθανολη και οχι τις υπολοιπες χρησεις (αλευρι, ψωμι κτλ κτλ). Προβληματα εννοω οτι επηρεαζεται η οικονομια μια και υπαρχει μια ορισμενη εκταση που παραγει καλαμποκι και οταν συμφερει οι παραγωγοι το δινουν για αιθανολη η για οτιδηποτε αλλο.Τοπικα οι βελτιωτες των αυτοκινητων εχουν αρχισει να δημιουργουν ειδικα προγραματα για την χρηση Ε85. διαφορετκο χρονισμο, διαφορετικη πιεση αν εχει τουρμπο κτλ κτλ. Λογος ειναι οτι τα οκτανια του Ε85 ειναι υψηλοτερα απο την κανονικη βενζινη. Οποτε πολλοι την παρομοιαζουν με αγωνιστικα καυσιμα και πανω απο 100 οκτανια.
Βεβαια επειδη η καυση ειναι διαφορετικη συνηθως χρειαζεται πιο πολλη ποσοτητα Ε85 για μια δεδομενη αποσταση. Υποθετω αντι να χρησιμοποιει 10 λιτρα στα 100 χλμ ισως να θελει 11 λιτρα.
Ενα πραγμα στις ΗΠΑ δεν χρειαζεται να αναφερουν τα οκτανια στο Ε85 οποτε καμμια φορα οταν λενe οι Ε85 ειναι 105 οκτανια δεν ειναι σωστο. Πρεπει να υπολογιζουν τα οκτανια με το συνηθησμενο τροπο. (R+M)/2 .
Νικος
Που μενεις εσυ Νικο?
Εχεις δικιο οτι η χρηση της Ε85 ή Ε70 το χειμωνα ειναι πιο διαδεδομενη στα φορτηγα και στισ μεσο δυτικες πολιτειες.
Εγω μενς λιγο πιο εξω απο το Los Angeles και τα δυο πρατηρια που ξερω ειναι γυρω στα 35 μιλια μακρυα.
Παντως η βελτιωση στην υποδυναμη κυριως σε υπερτροφοδοτουμενα αυτοκινητα ειναι πολυ μεγαλη (μεγαλυτερη απο MS109 αγωνιστικη βενζινη) κυριως λογω του cooling effect που εχει.
Εγω με mild tuning ειδα βελτιωση απο 287whp σε 306whp ολα αυτα με ενα τurbo που δουλευε εξω απο την ιδανικη ευρος λειτουργειας.
Συνηθως οταν παω σε racing events εχω ενα tire trailer στο οποιο βαζω και 3 ρεζερβουαρ (3χ6=18gal ~70-75 lit) με Ε85 οποτε δεν υπαρχει προβλημα.Τώρα μένω στο Connecticut Παλιά έμενα στην California. Ξέρω ότι η βενζίνα με τα 91 οκτάνια είναι χάλια κυρίως για τα υπέρ-τροφοδοτούμενα (είχα δύο Subaru). Άμα το αυτοκίνητο είναι για αγωνιστική χρήση τότε φυσικά με λιγάκι tuning γίνεται πολύ συμφέρον το Ε85.
Άμα είναι για καθημερινό πάντα πρέπει να ανησυχείς για το αν θα μείνεις από Ε85.
35 μίλια είναι μακριά και αν δεν είναι βολικά τότε το πληρώνεις ακόμα πιο ακριβό.Νικος
Τιμες Καυσιμων Εν ΗΠΑ και αλλαχου