-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
Είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ (τουλάχιστον σε προσθιοκίνητο αμάξι) να μη φθαρούν τα μπροστινά ελαστικά περισσότερο από τα πίσω.
- Στο 95% των περιπτώσεων έχουν μεγαλύτερο βάρος να σηκώσουν
- Φορτίζονται και πιέζονται περισσότερο κατά το φρενάρισμα, οποιασδήποτε ισχύος και αν είναι αυτό
- Χαζοσπινιάρουν μια στο τόσο, ακόμα και χωρίς να πιεστούν
κτλ
Γι' αυτό μια αλλαγή εμπρός-πίσω στα 10-15 χιλ χλμ και όταν η διαφορά στη φθορά μπορεί να μην είναι καθόλου ορατή είναι η ενδεδειγμένη κίνηση.
Αντίθετα, σε περίπτώσεις έντονης φθοράς ΔΕΝ κάνουμε την αλλαγή αυτή γιατί το αυτοκίνητο θα γίνει πιο επικίνδυνο με απότομες αντιδράσεις.αι καλα....
Σε τι διαφωνεις δηλαδη;
-
επαναλαμβανω,
οτι σε εναν φουλ ηρεμο οδηγο , το οποιο αντιπροσωπευει τον περισσοτερο πληθυσμο του δρομου, ειναι απειροελαχιστη η διαφορα στην φθορα για να ειναι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ η ενναλαγη ελαστικων μπρος πισω...
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
επαναλαμβανω,οτι σε εναν φουλ ηρεμο οδηγο , το οποιο αντιπροσωπευει τον περισσοτερο πληθυσμο του δρομου, ειναι απειροελαχιστη η διαφορα στην φθορα για να ειναι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ η ενναλαγη ελαστικων μπρος πισω...
Γιατι ομως να μην τα φθειρεις ομοιομορφα και τα 4 αμα μπορεις και να επιμηκύνεις την ζωη τους;
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
επαναλαμβανω,
οτι σε εναν φουλ ηρεμο οδηγο , το οποιο αντιπροσωπευει τον περισσοτερο πληθυσμο του δρομου, ειναι απειροελαχιστη η διαφορα στην φθορα για να ειναι ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ η ενναλαγη ελαστικων μπρος πισω...
Γιατι ομως να μην τα φθειρεις ομοιομορφα και τα 4 αμα μπορεις και να επιμηκύνεις την ζωη τους;
ποσο να την επιμηκυνει;;
-
@popolaros
Οχι, κανεις λαθος και επιπλεον, δεν διαβασες ΟΛΑ αυτα που αναφερω αλλα εστιασες μεμονωμενα και απαντησες αντιστoιχα.
Αναφερθηκα σε νορμαλ συνθηκες και οχι στην ακραια περιπτωση με Focus RS 43χλγμ ροπης με κινηση εμπρος. Εκει ναι, αν αλλαζεις καθε 10κ λαστιχα, θα κανεις στα 3κ εμπρος πισω.
Οταν λεμε 'ομοιομορφα' για να καταλαβαινομαστε, εννοουμε οτι θα κανουμε μπρος-πισω οταν εχουμε ομοιομορφη φθορα σε ολοκληρη την πλευρα του πελματος, -οχι δηλαδη εμφανη μεγαλυτερη φθορα στην εσωτερικη πλευρα (αρνητικο καμπερ) του πελματος ή στην εξωτερικη αντιστοιχα- , ΚΑΙ οχι το αν οι μπροστινοι τροχοι θα εχουν μεγαλυτερη φθορα απο τους πισω!
Οι τροχοι εμπρος σε σχεση με τους πισω, σαφως και θα εχουν, αφου στην περιπτωση που λεμε, οι μπροστινοι ειναι κινητηριοι.
To θεμα ειναι ΝΑ ΓΙΝΕΙ η αλλαγη μπρος-πισω ΣΤΗΝ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ κατα περιπτωση
και συμφωνα με την χρηση, ΠΕΡΙΟΔΟ των 15-20κ χλμ (για νορμαλ λαστιχα που 'λειτουργουν' 45-60κ περιπου ή maximum σε περιοδο 3 ετων, οτι προηγηθει), ωστε ακριβως να μειωθει αρκετα η αναμενομενη πολυ μεγαλυτερη φθορα που θα υπηρχε μεταξυ των ελαστικων στον μπροστα και πισω αξονα, αν δεν γινοταν ΠΟΤΕ το μπρος-πισω, αυξανοντας ετσι τελικα και την συνολικη διαρκεια σωστης λειτουργιας αυτων. -
Οσο αισθανεσαι ασφαλεια με τα ιδια λαστιχα .
-
To άλλο που μπορεί να κάνει κανείς είναι (σε μπροστοκίνητο) αντί για μπρος-πίσω, να αφήσει να φαγωθούν τα μπροστινά λάστιχα τελείως και να αλλάξει μόνο αυτά, και στη δεύτερη αλλαγή να αλλάξει και τα πίσω. Είναι μια τακτική που ακολουθούν σχεδόν στάνταρ στην Αμερική όπου γράφουν πολλά χλμ (αλλάζοντας τα μπροστά λάστιχα ανά 2 αλλαγές των πίσω μιας και τα περισσότερα είναι πισωκίνητα εκεί), αλλά προϋποθέτει ότι δε σκοπεύεις να αλλάξεις τύπο ελαστικών (δλδ δε θα βάλεις άλλα λάστιχα).
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Οσο αισθανεσαι ασφαλεια με τα ιδια λαστιχα .ποσοι ειναι αυτοι που μπορουν να κρινουν την ασφαλεια?
-
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
Οσο αισθανεσαι ασφαλεια με τα ιδια λαστιχα .
ποσοι ειναι αυτοι που μπορουν να κρινουν την ασφαλεια?
Aστο καλυτερα...Εσυ αλλαξε τα ολα για δικη σου ασφαλεια. Αμα απαντας ετσι, σημαινει οτι δεν εχεις επαφη και δεν αισθανεσαι τις αντιδρασεις του αυτοκινητου.
-
Δεν υπάρχουν οι κανόνες των 10 ή 15 ή 20 Κ Κm όσον αφορά τη φθορά των ελαστικών για κάνεις αλλαγές εμπρός - πίσω.......ενδεικτικό το παράδειγμα του popol@ros:
Ο χρήστης popol@ros έγραψε:
......2) αν εμενα μου δοσεις ενα φοκους RS θα χρειαζομαι ΜΠΡΟΣΤΙΝΑ λαστιχα ανα 5.000 χιλιομετρα. αυτο τι σημαινει δηλαδη?? οτι ανα 1.000 χιλιομετρα θα πρεπει να τα κανω μπρος πισω?Η καλύτερη μέθοδος είναι η μέτρηση βάθους πέλματος, εάν βρεθεί απόκλιση εμπρός - πίσω άνω του 1-1,5mm (που συνήθως υπάρχει διαφορά σύμωνα με τους παράγοντες που ανέφερε και ο aserf) τότε κάνεις την αλλαγή.....
Εγώ τουλάχιστον στα δικά μου Dunlop SP Sport 01 (RFT) έτσι έκανα (τυχαία στα 15000ΚΜ) με διαφορές 1,3mm εμπρός - πίσω (περισσότερη ζωή τα εμπρός είχαν βέβαια, πισωκίνητο γαρ).
ΥΓ: Δεν ξέρω πόσα ΚΜ ακόμα θα βγάλουν, σε σύνολο έχουν 19000ΚΜ μόλις και περίπου 5,5mm βάθος πέλματος.
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
Οσο αισθανεσαι ασφαλεια με τα ιδια λαστιχα .
ποσοι ειναι αυτοι που μπορουν να κρινουν την ασφαλεια?
Aστο καλυτερα...Εσυ αλλαξε τα ολα για δικη σου ασφαλεια. Αμα απαντας ετσι, σημαινει οτι δεν εχεις επαφη και δεν αισθανεσαι τις αντιδρασεις του αυτοκινητου.
πωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω
-
Δεν μιλαμε για πχ την μανα μου και ποσο ποσο μπορει να αντιληφθει αν ενα ελαστικο εχει μισοξεφουσκωσει.
Ειμαστε σε ενα αυτοκινητιστικό φορουμ οποτε μιλαμε για ανθρωπους που εχουν μια καποια εμπειρια,αλλη μεγαλυτερη και αλλοι μικροτερη . -
Αν και θεωρητικά ο Γρηγόρης έχει δίκιο για την εναλλαγή, στην πράξη συμφωνώ με τον Ποπολάρο. Ο λόγος είναι απλός, θέλω καλύτερη πρόσφυση πίσω για να μην φέρνω σβούρες στο πρώτο φρενάρισμα πάνω σε στροφή (πχ ακινητοποιημένο όχημα)... Εξάλλου κι έτσι βγάζω πάρα πολλά χιλιόμετρα μέχρι να χρειαστεί αντικατάσταση το σετ λόγω φθοράς των εμπρός.
-
Στο δικό μου πισωκίνητο υπάρχει σαφής διαφορά στον τρόπο φθοράς των ελαστικών. Εμπρός τρώγονται από έξω (μου είπαν ότι είναι συνηθισμένο) και πίσω από μέσα (λόγω αρνητικού κάμπερ). Τα άλλαξα στα 15000χλμ ψιλοτυχαία μια και είχαν βγει οι τροχοί για να αλλάξω αμορτισέρ. Η διαφορά στη φθορά ήταν ελάχιστη. Καλό είναι να τα αλλάζω ώστε η φθορά μέσα έξω κάθε ελαστικού να είναι παρόμοια αλλιώς θα χρειάζονται πιο συχνά αντικατάσταση.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Στο δικό μου πισωκίνητο υπάρχει σαφής διαφορά στον τρόπο φθοράς των ελαστικών. Εμπρός τρώγονται από έξω (μου είπαν ότι είναι συνηθισμένο) και πίσω από μέσα (λόγω αρνητικού κάμπερ). Τα άλλαξα στα 15000χλμ ψιλοτυχαία μια και είχαν βγει οι τροχοί για να αλλάξω αμορτισέρ. Η διαφορά στη φθορά ήταν ελάχιστη. Καλό είναι να τα αλλάζω ώστε η φθορά μέσα έξω κάθε ελαστικού να είναι παρόμοια αλλιώς θα χρειάζονται πιο συχνά αντικατάσταση.Τα καλά πισωκίνητα έχουν φαρδύτερη (αν όχι και συνολικά μεγαλύτερη) διάσταση πίσω, οπότε μπρος-πίσω δεν γίνεται
-
Ο χρήστης Coyot έγραψε:
Στο δικό μου πισωκίνητο υπάρχει σαφής διαφορά στον τρόπο φθοράς των ελαστικών. Εμπρός τρώγονται από έξω (μου είπαν ότι είναι συνηθισμένο) και πίσω από μέσα (λόγω αρνητικού κάμπερ). Τα άλλαξα στα 15000χλμ ψιλοτυχαία μια και είχαν βγει οι τροχοί για να αλλάξω αμορτισέρ. Η διαφορά στη φθορά ήταν ελάχιστη. Καλό είναι να τα αλλάζω ώστε η φθορά μέσα έξω κάθε ελαστικού να είναι παρόμοια αλλιώς θα χρειάζονται πιο συχνά αντικατάσταση.
Τα καλά πισωκίνητα έχουν φαρδύτερη (αν όχι και συνολικά μεγαλύτερη) διάσταση πίσω, οπότε μπρος-πίσω δεν γίνεται
σε αυτο το φορουμ καποτε ειχανε και τα καλα προσθιοκινητα....
-
**edit mod **
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Αν και θεωρητικά ο Γρηγόρης έχει δίκιο για την εναλλαγή, στην πράξη συμφωνώ με τον Ποπολάρο. Ο λόγος είναι απλός, θέλω καλύτερη πρόσφυση πίσω για να μην φέρνω σβούρες στο πρώτο φρενάρισμα πάνω σε στροφή (πχ ακινητοποιημένο όχημα)... Εξάλλου κι έτσι βγάζω πάρα πολλά χιλιόμετρα μέχρι να χρειαστεί αντικατάσταση το σετ λόγω φθοράς των εμπρός.Aυτα που αναφερω περι αλλαγης στα 15-20κ, πρωτον δεν βγηκαν απο το μυαλο μου και δευτερον εχουν αποτελεσει πραξη ΚΑΙ για εμενα μεταξυ αλλων, και λειτουργουν.
Επιπλεον ο λογος που λες δεν ισχυει, απο την στιγμη που το ελαστικο που μεταφερεται πισω ΔΕΝ ειναι 'τελειωμενο' δεν εχει ληξει η διαρκεια σωστης λειτουργιας του, δεν τιθεται θεμα καμμιας σβουρας η αποσταθεροποιησης του πισω μερους.
Εν τω μεταξυ εντελως τυχαια(?) δυο απο εσας (Puntolord και onyx) αλλαξατε στα 15κ...
Τα 15-20κ ειναι υπολογισμενα και καλυπτουν το ευρος των minimum mm και της μεγιστης
διαφορας στα ευρειας αγορας (οχι ημισλικ, πολυ υψηλων επιδοσεων κτλ) πελματα μεταξυ εμπρος και πισω ελαστικων, μιας και δεν εχουν, ουτε
ασχολουνται ολοι με εργαλεια μετρησης χιλιοστομετρων.
Aυτα τα νουμερα χλμ αλλαγης οπως ανεφερα και στην αρχη, ισχυουν για φυσιολογικους μεχρι σχετικα 'ανησυχους' σε ενα βαθμο ρυθμους μετακινησης και οχι για αυτους που επιδιδονται ανα πασα στιγμη σε φαναρομαχιες-σπιναρισματα απο σταση, ή εχουν εξωφρενικη ισχυ/ροπη για τους Ελληνικους δρομους. -
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
**edit mod **Το ποστ σβήστηκε γιατί ήταν σχόλιο για άλλο χρήστη κοινώς mod.
-
Ο χρήστης Κίκιζας Γρηγόρης έγραψε:
......Εν τω μεταξυ εντελως τυχαια(?) δυο απο εσας (Puntolord και onyx) αλλαξατε στα 15κ...Εγώ τα άλλαξα μετά τους 2 γύρους στην πίστα, συνέπεσε με το 'ψυχολογικό' όριο των 15Κ Km.....
...... ή εχουν εξωφρενικη ισχυ/ροπη για τους Ελληνικους δρομους.
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]