-
-
γεια σας
να ρωτησω κατι?
τι σημάδια μπορεί να δειξει η μπαταρία οταν φτάνει στα τελειώματα της??? -
Mπορεί να γυρνάει με δυσκολία ο κινητήρας το πρωί (ειδικά το χειμώνα).
Υπάρχουν και άλλα συμπτώματα βέβαια. -
Αυτή την περίοδο είμαι στον στρατό με αποτέλεσμα να μην χρησιμοποιείται το αυτοκίνητό μου και να αποφορτίζεται η μπαταρία.Το ερώτημα μου επειδή δεν ξέρω σχεδόν τίποτα σχετικά με τον τρόπο που λειτουργεί το ηλεκτρικό σύστημα ενός αυτοκινήτου έχει να κάνει με τον τρόπο φόρτισης της μπαταρίας.
Όταν είναι σε λειτουργία το αυτοκίνητο πώς φορτίζεται η μπαταρία;
Αν έχω το αυτοκίνητο στο ρελαντί φορτίζεται η μπαταρία;
Με μια μικρή βόλτα στην πόλη διάρκειας 20 λεπτών φορτίζεται ή μήπως το φορτίο που χρειάζεται για να βάλεις μπρος είναι μεγαλύτερο από αυτό που κερδίζεις με μια μικρή βόλτα;
Η φόρτιση εξαρτάται από τον αριθμό των στροφών ή από την ταχύτητα με την οποία κινούμαι;
Εάν κινούμαι με τον κινητήρα στις 3.000 στροφές θα φορτίζεται;
Ζητώ συγγνώμη αν σας κούρασα αλλά είμαι τελείως άσχετος με το θέμα.
Κάθε σχέψη ή άποψη είναι ευπρόσδεκτη.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων... -
Όταν έχουμε το αυτοκίνητο για καιρό ακίνητο, καλό είναι να αποσυνδέουμε τον αρνητικό πόλο.
Στο ρελαντί όχι, δεν φορτίζεται η μπαταρία σωστά.Αν έχει αδειάσει, το καλύτερο είναι με σύνδεση σε φορτιστή.
Γενικά σε συνθήκες πόλης (χαμηλές στροφές, νύχτα με χαμηλές στροφές και αναμμένα διάφορα αξεσουάρ, μικρές διαδρομές και λειτουργία μίζας συχνά λόγω σταμάτα-ξεκίνα από θέση στάθμευσης) η μπαταρία δεν συντηρείται σωστά.
Βέβαια πολλοί θα βρεθούν να πουν, πως ακόμα και με αυτές τις συνθήκες, αλλάζουν μπαταρία κάθε 5 χρόνια.. -
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Στο ρελαντί όχι, δεν φορτίζεται η μπαταρία σωστά.Αν έχει αδειάσει, το καλύτερο είναι με σύνδεση σε φορτιστή.Οπότε να υποθέσω ότι ήταν απόλυτα φυσιολογικό που μετά από 1,5 μήνα ακινησίας (με 1 λεπτό μόνο λειτουργίας στο ρελαντί) η ενός έτους μπαταρία μου βρέθηκε νεκρή.
Του έκανα μια βόλτα 20 Km σε ανοικτό δρόμο (100-160km/h). Αύριο θα φανεί αν ήταν αρκετό.Φορτιστή που βρίσκουμε;
-
Σχεδόν παντού!
-
Όντως σχεδόν παντού!
Στο πράκτικερ, στα carrefoure έχουν αν δεν κάνω λάθος, σε μαγαζιά με αξεσουάρ αυτοκινήτων ακόμα και σε μερικά βενζινάδικα μπορεί να βρεις... -
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Στο ρελαντί όχι, δεν φορτίζεται η μπαταρία σωστά.Αν έχει αδειάσει, το καλύτερο είναι με σύνδεση σε φορτιστή.Αν φορτισουμε τη λογω ακινησιας 'νεκρη'μπαταρια (ενος ετους απο την ημν/νια αγορας) με τον φορτιστη, και στη συνεχεια χρησιμοποιουμε τακτικα το ΙΧ, η μπαταρια θα επανελθει σε 'φυσιολογικο' πλαισιο λειτουργιας ή θα ειναι ζωντανη για λιγο καιρο και σε 2-3 μηνες παπαλα?
ΥΓ : Ο φορτιστης εχει πανω απο 30-40 ευρω? -
Ναι, θα επανέλθει εντελώς, αρκει να μην εχει μεινει τελειως αφόρτιστη για πολύ καιρό.
Φορτιστές ξεκινούν από 20 ευρώ οι πιο απλοί, γύρω στα 40 οι αξιοπρεπείς και ανεβαίνουν όσο γίνονται πιο 'έξυπνοι' (με πολλαπλά στάδια φόρτισης, λειτουργία συντήρησης της μπαταρίας, έλεγχο ρεύματος φόρτισης κ.λπ.) Ένας των 40 ευρώ αρκεί για να κάνεις τη δουλειά σου. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Ναι, θα επανέλθει εντελώς, αρκει να μην εχει μεινει τελειως αφόρτιστη για πολύ καιρό.
Φορτιστές ξεκινούν από 20 ευρώ οι πιο απλοί, γύρω στα 40 οι αξιοπρεπείς και ανεβαίνουν όσο γίνονται πιο 'έξυπνοι' (με πολλαπλά στάδια φόρτισης, λειτουργία συντήρησης της μπαταρίας, έλεγχο ρεύματος φόρτισης κ.λπ.) Ένας των 40 ευρώ αρκεί για να κάνεις τη δουλειά σου.Δεν θα επανέλθει εντελώς. Αν η τάση των στοιχείων στις μπαταρίες εκκίνησης πέσει κάτω από μια συγκεκριμένη στάθμη, η μπαταρία παθαίνει ανεπανόρθωτη ζημιά. Δεν καταστρέφεται εντελώς με την πρώτη, θα έχει χάσει όμως οριστικά ένα ποσοστό της χωρητικότητας της.
-
Ο χρήστης zorz έγραψε:
Ναι, θα επανέλθει εντελώς, ...........Ένας φορτιστης των 40 ευρώ αρκεί για να κάνεις τη δουλειά σου.
Δεν θα επανέλθει εντελώς....δεν καταστρέφεται εντελώς με την πρώτη, θα έχει χάσει όμως οριστικά ένα ποσοστό της χωρητικότητας της.
Εχω και εγω καποια αμφιβολια για το αν θα επανελθει πληρως.
Το θεμα ειναι αν αξιζει να δωσεις χρηματα για φορτιστη (εννοειται οτι εχεις καλωδια εκκινησης απο μπαταρια αλλου ΙΧ), την στιγμη που μπαταρια δεν αλλαζεις και καθε μερα. Αρα αμα ηρθε η ωρα της, στο καλο να παει. Βεβαια, αν σου μεινει πχ στο γκαραζ και εχει ρευμα για να μπορεσεις να κανεις τη δουλεια σου με τον φορτιστη και μεχρι να την αλλαξεις αμεσα η μεσα στον μηνα, εχει καλως. Τεσπα.
Ευχαριστω για τις απαντησεις. -
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
Στο ρελαντί όχι, δεν φορτίζεται η μπαταρία σωστά.Αν έχει αδειάσει, το καλύτερο είναι με σύνδεση σε φορτιστή.
Αν φορτισουμε τη λογω ακινησιας 'νεκρη'μπαταρια (ενος ετους απο την ημν/νια αγορας) με τον φορτιστη, και στη συνεχεια χρησιμοποιουμε τακτικα το ΙΧ, η μπαταρια θα επανελθει σε 'φυσιολογικο' πλαισιο λειτουργιας ή θα ειναι ζωντανη για λιγο καιρο και σε 2-3 μηνες παπαλα?
ΥΓ : Ο φορτιστης εχει πανω απο 30-40 ευρω?Την Παρασκευή το Lidl είχε με 20€ ένα ωραίο μικρό ηλεκτρονικό τελείως αυτόματο φορτιστή για όλα τα είδη των μπαταριών, ήδη φόρτισα 2 μπαταρίες άψογα.
-
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
Βεβαια, αν σου μεινει πχ στο γκαραζ και εχει ρευμα για να μπορεσεις να κανεις τη δουλεια σου με τον φορτιστη και μεχρι να την αλλαξεις αμεσα η μεσα στον μηνα, εχει καλως.Να διευκρινίσω ότι εγώ μιλάω για πλήρη φόρτιση, 10+ ώρες, πιθανώς με αφαίρεση της μπαταρίας από το αυτοκινητο. Μια τέτοια φόρτιση όποτε βλέπεις ότι η μπαταρία είναι αρκετά αφόρτιστη (αυτό μπορεί να γίνεται π.χ. ανά 6 μήνες αν κινείς το αμάξι ελάχιστα) θα σε γλιτώσει από πολλά βάσανα. Εγώ έχω έναν φορτιστή των 40 ευρώ εδώ και καμιά δεκαετία και τον έχω αποσβέσει πολλές φορές μέχρι τώρα.
-
Θα μπορούσαμε μιλώντας σε πολύ γενικές γραμμές να θεωρήσουμε ότι η φόρτιση της μπαταρίας κατά την λειτουργία του αυτοκινήτου ξεκινά από το σημείο των 3.000 στροφών περίπου και ότι είναι ανεξάρτητη από την ταχύτητα του αυτοκινήτου;
-
Κατά κανόνα και με φυσιολογικά ηλεκτρικά φορτία, η φόρτιση ξεκινάει από το ρελαντί. Τουλάχιστον εγώ και στα δύο αυτοκίνητα μετράω περίπου 13,5V στους πόλους σταθερά από το ρελαντί και πάνω. Ανεξαρτήτως αν έχω αναμμένα φώτα κ.λπ. Αυτοκίνητα που δεν το πετυχαίνουν αυτό (λόγω παλαιότητας ή βλάβης) μπορείς να τα καταλάβεις από τη μικρή πτώση της έντασης των φώτων όταν οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί.
Άρα δεν είναι θέμα να γκαζώνεις (να ανεβαζεις στροφές) η καλή φόρτιση. Αλλά θέλει χρόνο. Αν η μπαταρία είναι ψιλοάδεια (κάτω του 50%) θέλει αργή φόρτιση σε φορτιστή κάνα 10ωρο για να επανέλθει ή ταξίδι στην...Αλεξανδρούπολη. -
μα μετρώντας την τάση δεν έχεις ένδειξη για το αν φορτίζει απαραίτητα
Η φόρτιση απαιτεί συγκεκριμένο ρεύμα, και πιθανόν με όλους τους καταναλωτές αναμένους και ρελαντί δεν φτάνει
-
Το να έχεις 13,5V στους πόλους και να μη φορτίζει (να μην έχεις ρεύμα) δε γίνεται. Το ρεύμα φόρτισης εξαρτάται από το βαθμό φόρτισης (πόσο 'γεμάτη' είναι) της μπαταρίας.
Σε ένα σύστημα φόρτισης που για τον όποιο λόγο δουλεύει οριακά (π.χ. πολλές καταναλώσεις), θα έχεις τάση φόρτισης π.χ. 12,5V και τότε όντως δε θα φορτίζει. Μπορεί να έχεις και 12V, και τότε αποφορτίζει κιόλας. Αλλά να έχεις 13,5V στους πόλους και να μη φορτίζει, ουχί. -
Δλδ απαξ και βάλεις μπροστά το αμάξι το βολτόμετρο δεν καρφώνεται στα 13.5 βολτ?
προσοχή όχι με σβηστή τη μηχανή -
Πήρα 2 μπαταρίες γύρω στα 180 ευρώ Bosch. Ξέρω ότι θα μπορούσα να βρω ίδιου τύπου με ~60 ευρώ έκαστη, αλλά όπως και να έχει......έκανα βλακεία;
Μπαταρία αυτοκινήτου...