-
κάτι απλό βέβαια η αλλαγή λαδιών αλλά, επειδή πάντα υπάρχει ο καλός τρόπος εκτέλεσης κάποιας δουλειάς και ο κακός θα ήθελα να μάθω όταν το κάνεις μόνος σου τί πρέπει να κάνεις και τι δεν πρέπει!
-
κάτι απλό βέβαια η αλλαγή λαδιών αλλά, επειδή πάντα υπάρχει ο καλός τρόπος εκτέλεσης κάποιας δουλειάς και ο κακός θα ήθελα να μάθω όταν το κάνεις μόνος σου τί πρέπει να κάνεις και τι δεν πρέπει!
-
κάτι απλό βέβαια η αλλαγή λαδιών αλλά, επειδή πάντα υπάρχει ο καλός τρόπος εκτέλεσης κάποιας δουλειάς και ο κακός θα ήθελα να μάθω όταν το κάνεις μόνος σου τί πρέπει να κάνεις και τι δεν πρέπει!
-
Από όσα εμαθα εγώ με τα παθήματα μου...
Πάντα σφίγγουμε το φίλτρο λαδιού με το χέρι κι όχι με εργαλείο. Πάντα αλλάζουμε φλαντζούλα στην τάπα του κάρτερ. Πάντα ελέγχουμε μετά από λίγο το φίλτρο και τη στάθμη λαδιού. -
την ροδελα θες να πεις.
την γυρνας αναποδα και κανει καινουρια πατουρα.σημαντικο ειναι το αλεν που θα χρειαστεις να ειναι το σωστο ,γιατι οι ταπες καρτερ χαλανε ευκολα ειδικα αν ειναι ζεστη η μηχανη.
-
Πριν βγάλεις την βίδα του κάρτερ, ανοίγεις την τάπα πλήρωσης.
Καλό θα ήταν να είναι ζεστά τα λάδια, όχι βέβαια καυτά γιατί αλλιώς θα χεις άλλο θέμα.
Μόλις καταλάβεις ότι η βίδα είναι έτοιμη να βγει, τράβα την απότομα γιατί αλλιώς είναι εξαιρετικά πιθανό το λάδι να μπει στο μανίκι σου.Άστο να στραγγίξει καλά, μην βιαστείς. Αλλάζεις φυσικά την ροδέλα, αν έχεις αλουμινένιο κάρτερ προσοχή στο σφίξιμο μην χαλάσεις τις βόλτες.
Αλλαγή φίλτρου πάντα, όταν βάλεις το καινούριο μπορείς να βάλεις λίγο καθαρό λαδάκι στο λαστιχάκι περιμετρικά.
Γέμισε το μοτέρ περίπου στα 3/4 της ποσότητας που ξέρεις ότι παίρνει, περίμενε ένα 5λεπτο και μετά συμπλήρωσε το υπόλοιπο βλέποντας και την βέργα.
Όταν πρωτοβάλεις μπρος, λογικά θα ανάψει το λαμπάκι πίεσης λαδιού. Μετά από μερικά δεύτερα, πρέπει να σβήσει.
Μην ξεχάσεις να βιδώσεις την τάπα του κάρτερ ε; Έχω δει πολλά ευτράπελα...
-
Αν για κάποια αιτία δεν έχετε την χάλκινη ροδέλα ( όχι αυτή που έχει και λάστιχο ) όταν αλλάζετε λάδια, πιάστε τη στη άκρη με μια πένσα και κοκκινίστε την επάνω από το γκαζάκι και κρυώστε την, γίνετε πάλι το ίδιο μαλακή σαν καινούργια και δε χρειάζεται υπερβολικό σφίξιμο, η ροδέλλα σκληραίνει πολύ όταν είναι σφιγμένη και με το ξεπύρωμα επανέρχεται και την χρησιμοποιείται άφοβα.
-
Μάθαμε αρκετά πραγματάκια !!!! Είδατε η συζήτηση τι επιτυγχάνει;;;;;
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Άστο να στραγγίξει καλά, μην βιαστείς. Αλλάζεις φυσικά την ροδέλα, αν έχεις αλουμινένιο κάρτερ προσοχή στο σφίξιμο μην χαλάσεις τις βόλτες.
Αλλαγή φίλτρου πάντα, όταν βάλεις το καινούριο μπορείς να βάλεις λίγο καθαρό λαδάκι στο λαστιχάκι περιμετρικά.
Γέμισε το μοτέρ περίπου στα 3/4 της ποσότητας που ξέρεις ότι παίρνει, περίμενε ένα 5λεπτο και μετά συμπλήρωσε το υπόλοιπο βλέποντας και την βέργα.
Όταν πρωτοβάλεις μπρος, λογικά θα ανάψει το λαμπάκι πίεσης λαδιού. Μετά από μερικά δεύτερα, πρέπει να σβήσει.
Μην ξεχάσεις να βιδώσεις την τάπα του κάρτερ ε; Έχω δει πολλά ευτράπελα...Επιπλεον:
1/ Αναλογως το 'στησιμο' του κινητηρα του αυτοκινητου και αφου εχετε αφαιρεσει το παλιο φιλτρο και το καρτερ εχει στραγγισει, σηκωστε με γρυλλο διαδοχικα τους τροχους. Θα παρατηρησετε οτι σε καποια θεση, θα αρχισει η ροη λαδιου ξανα και μαλιστα θα παρει περιπου ενα 5λεπτο να ξαναστραγγισει εντελως, οποτε θα παρετε 'ρεστα' τουλαχιστον ακομη 200 ml παλιο λαδι
2/ Συμπληρωνοντας τα σωστότατα του drdino:
Συνηθως, η ποσοτητα λαδιου που αναγραφεται στο manual, ειναι ελαχιστα μεγαλυτερη απο την πραγματικα απαιτουμενη.
Για αυτο: Αφου ολοκληρωσεις την πληρωση του κινητηρα με ελαχιστα λιγοτερο λαδι απο οτι αναφερι το manual με ή χωρις φιλτρο (συνηθως -250 ml) και προφανως εχεις ηδη βιδωσει πωμα πληρωσης, ταπα καρτερ και φιλτρο, η σωστη μετρηση της ποσοτητας λαδιου που εχεις τελικα βαλει, γινεται μετα απο επανεκκινηση και ζεσταμα 3 εως 5 λεπτων-σβησιμο κινητηρα και μετρημα μετα απο 8-10 λεπτα. Τοτε ο δεικτης λαδιου πρεπει να ειναι στα 4/5 του min-max, αν οχι συμπληρωνεις λιγο-λιγο, 100 ml τη φορα. (Ωστε να μην εχεις δεικτη πανω απο το max, με οτι αυτο συνεπαγεται-δες manual ). -
**1/ Αφου αφησετε καλα το καρτερ να στραγγισει (τουλαχιστον 20 λεπτα) και πριν βγαλετε το φιλτρο για αντικατασταση, λειτουργηστε τον κινητηρα για 10-15 δευτερα maximum, σβηστε και περιμενετε αλλα 5 λεπτα. **
Το σίγουρο άρπαγμα των κουζινέτων το καταλαβαίνουμε αμέσως η μετά από καμμιά 500αριά χιλιόμετρα ?
-
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
'
1/ Αφου αφησετε καλα το καρτερ να στραγγισει (τουλαχιστον 20 λεπτα) και πριν βγαλετε το φιλτρο για αντικατασταση, λειτουργηστε τον κινητηρα για 10-15 δευτερα maximum, σβηστε και περιμενετε αλλα 5 λεπτα.Υπερβολές που κάνουν πολλαπλάσιο κακό .
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
**1/ Αφου αφησετε καλα το καρτερ να στραγγισει (τουλαχιστον 20 λεπτα) και πριν βγαλετε το φιλτρο για αντικατασταση, λειτουργηστε τον κινητηρα για 10-15 δευτερα maximum, σβηστε και περιμενετε αλλα 5 λεπτα. **Το σίγουρο άρπαγμα των κουζινέτων το καταλαβαίνουμε αμέσως η μετά από καμμιά 500αριά χιλιόμετρα ?
οντως αυτο θα ειναι τραγικο για τον κινητηρα.
θυμαμαι ενας το εκανε σε ενα ντατσουν του 70 αγροτικο.
γυρναγε μιζα ΑΛΛΑ χωρις να παρει μπροστα η μηχανη.τα 10-15 δευτερα μονο ζημια θα κανουν.
ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΡΙΚΑ ΚΑΚΑ ΠΟΣΤ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΠ ΟΤΟΥΣ ΜΟΝΤΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΑ .
-
Ο χρήστης famas έγραψε:
Πάντα σφίγγουμε το φίλτρο λαδιού με το χέρι κι όχι με εργαλείο.Αν και έτσι λένε όλα τα τεχνικά εγχειρίδια, στην πράξη σε πολλά αυτοκίνητα δέν είχει αρκετό χώρο να το πιάσεις καλά και να το σφίξεις με το χέρι και επιπλέον απο τα λάδια θα γλυστράει, οπότε προσωπικά το σφίγγω όσο πάει με το χέρι και του δίνω και μισή στροφή με το εργαλείο.
-
ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΡΙΚΑ ΚΑΚΑ ΠΟΣΤ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΠ ΟΤΟΥΣ ΜΟΝΤΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΑ
ΟΚ. Αφου ειστε ολοι τοσο σιγουροι για το αρπαγμα με μια 'μιζιά', γιατι τοσο στην ουσια ειναι τα 10 δευτερα, ζηταω συγνωμη και επειδη δεν εχω προσβαση, ας σβησουν το ποστ μου οι MOD. Aλλα δεν το εξηγει καποιος καλυτερα το θεμα προκλησης ζημιας μεσα σε 10 δευτερα και το λαδι αυτο που περισευει που ηταν (υποθετω στην τρομπα λαδιου;), ωστε να μαθουμε και οι 'αδαεις'; (χωρις κανενα ιχνος ειρωνειας.)
-
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
ΤΕΛΙΚΑ ΜΕΡΙΚΑ ΚΑΚΑ ΠΟΣΤ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΑΠ ΟΤΟΥΣ ΜΟΝΤΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΑΟΚ. Αφου ειστε ολοι τοσο σιγουροι για το αρπαγμα με μια 'μιζιά', γιατι τοσο στην ουσια ειναι τα 10 δευτερα, ζηταω συγνωμη και επειδη δεν εχω προσβαση, ας σβησουν το ποστ μου οι MOD. Aλλα δεν το εξηγει καποιος καλυτερα το θεμα προκλησης ζημιας μεσα σε 10 δευτερα και το λαδι αυτο που περισευει που ηταν (υποθετω στην τρομπα λαδιου;), ωστε να μαθουμε και οι 'αδαεις'; (χωρις κανενα ιχνος ειρωνειας.)
Υπαρχει η δυνατοτητα τροποποιησης του μηνυματος σου απο μερους σου.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Υπαρχει η δυνατοτητα τροποποιησης του μηνυματος σου απο μερους σου.
[/quote]
Εγινε, το τροποποιησα. Αλλα περιμενω καποιες τεχνικες εξηγησεις, τεκμηριωμενες, για να 'μαθω' και να μην 'παθω' (αν και στο SEAT Ιbiza που εχω και το εκανα 2 φορες, εκτος του οτι δεν ειμαι 'κουφος', μετα απο 3 service και 2 ΚΤΕΟ δεν 'διαγνωστηκε' προβλημα, εκτος αν με 'δουλευουν', οποτε...)
-
-
Ο χρήστης jerald έγραψε:
Θα πειραξουν δηλαδη 10 δευτερολεπτα?? Ηδη στο μοτερ θα εχουν ξεμεινει λιγα λαδια...Αυτο εννοουσα και αυτα τα λαδια ηθελα να ξεφορτωθω. Και τα 10 δευτερα ειναι χρονομετρημενα, οχι 'ξεχαστηκα' και εκανα μισο ή 1 λεπτο!!!. Αλλα θα δουμε απο τις απαντησεις των φιλων του forum στο topic, μπορει να υπαρχει τεχνικη λεπτομερεια που να βγαζει εντελως 'fault' την ενεργεια. Σε καθε περιπτωση, οτι ειναι υπερβολικη ενεργεια το δεχομαι, τοσο λαθος ομως; (Οσο ζεις, Μαθαινεις!)
-
οταν το αυτοκινητο ακινητοποιηθει για μια δυο μερες παλι ολο το λαδι θα στραγκιξει στο καρτερ
αλλα παρολα αυτα δεν κολλαει με την πρωτη μιζια
οποτε δεν ειναι λαθος αυτο που ειπε το παλικαρι -
τεχνικές για την αλλαγή λαδιών