-
VT; δεν το καταλαβα.
ενα απλό Fiat Panda 1.2 ειναι . (όχι 4x4)
αντικατάσταση του μοτέρ υποβοήθησης τιμονιού. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Όταν ανοίγεις τα κλειδιά, και το αμάξι είναι VT
Tελικα τι ακριβως ειναι VT?
Ηλεκτρικη υποβοηθηση?Στο δικό σου, που δεν ανάβει αυτή η ένδειξη, το σύστημα της ηλεκτρικής υποβοήθησης, χωρίζετε σε δυο κομμάτια, 420ε και 660ε αντίστοιχα.
Η βλάβη σου ήταν σίγουρα στον ‘εντολέα’ περιστροφής, για αυτό και στην θέση 0 της κρεμαγιερας είχες ‘τριγμό’.To τιμονι ή μαλλον η ηλεκτρικη υποβοηθηση, αποτελειται απο δυο μερη:
Το 'ηλεκτρικο κέντρο' και το 'κιτ υδραυλικου τιμονιου' (παρ'ολο που ειναι ηλεκτρικο, ετσι ειναι η περιγραφη) και ειναι οι κωδικοι 71733465 & 71733464 αντιστοιχα.
Με λιγα λογια αποτελειται απο εναν εγκεφαλο (αισθητηρες) και ενα ηλεκτρικο μοτερ. Κοστος, 495€ και 261€ αντιστοιχα με βασει το e-per.
Eγω αλλαξα στο Punto μονο το μοτερ με κοστος 211€ (μου εκαναν εκπτωση 23% οπως γραφω παραπανω).
Εργασια δε χρεωθηκε.Επισης:
Τις περισσοτερες φορες , το μοτερ ειναι υπαιτιο για την απωλεια της υποβοηθησης.Η Φιατ αναφερει πως το μοτερ ενδεχεται να σταματησει τη λειτουργια του προσωρινα προκειμενου να προστατευθει απο στιγμιαια υπερθερμανση (και συνεπως καψιμο) λογω συνεχους χρησης κατα τη διαρκεια πχ μιας δυσκολης μανουβρας.
Μεγαλο ρολο παιζει και η μπαταρια. Οταν η δικια μου ηταν στα τελευταια της, το τιμονι αραια και που εβγαζε σφαλμα. Σταματησε τα 'νερα' μολις αλλαχθηκε η μπαταρια.
Καλο θα ηταν, τελος, να μη βαζεις κατευθειαν μπρος το αμαξι, αλλα να αφηνεις να τελειωνουν τα διαγνωστικα (να σβυσουν ολα τα λαμπακια) και μετα να δινεις μιζα. Καμμια φορα 'μπερδευεται' ο αισθητηρας του τιμονιου και βγαζει σφαλμα.
Γιατί σίγουρα χρειάζεται 1 ώρα σκάρτα.
10 λεπτα χρειαζεται, και αυτο αν χρησιμοποιεις απλο κατσαβιδι.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Φίλε Saxon, εν πρώτης μιλάμε για Panda και όχι για Punto.To μοτερ ηλεκτρικου τιμονιου και οι αισθητηρες ειναι οι ιδιοι.
Οι κωδικοι που παρεθεσα ειναι απο το e-per. Οντως αφορουν δεξιοτιμονα (βαριομουν να ψαξω τα Ελληνικα), αλλα οι κωδικοι ουσιαστικα δεν αλλαζουν.
Οσο για την ωρα εργασιας: ο χρονος που δινει ο κατασκευαστης ειναι ο ανωτερος δυνατος. Καποιος που ξερει τι κανει, αλλαζει το μοτερ σε 10-15λεπτα.
-
Φίλε ArrowsFA1 μετά την πρώτη μου καταχώρηση δεν ξανα μπήκα στο φορουμ. Μπαίνω τώρα εντελώς τυχαία. Εγραψα στο google το ονομά μου να δω τι θα βγαλει και η πρωτη καταχωρηση ηταν αυτη στο φορουμ και ετσι ειδα τι ειχα γραψει τον οκτώβριο αν δεν κανω λαθος. Καλο παντως..χαχα...Οσο για τα κεφαλαια γραμματα δεν φωναζα.Απλα βαριεμε να γραφω με μικρα και τόνους (οπως τωρα)και γραφω με κεφαλαια για πιο συντομα...Οσον αφορα το Φιατακι μου μια χαρα ειναι.. Δεν εχει εμφανισει τιποτα αλλο. Αφου τα αλλαξα σχεδον ολα τι αλλο μενει να φτιαξω; Τιποτα.!!!Καλημερες και καλο Πασχα σε ολους.
-
Ο χρήστης ΘΩΜΑΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ έγραψε:
Φίλε ArrowsFA1 μετά την πρώτη μου καταχώρηση δεν ξανα μπήκα στο φορουμ. Μπαίνω τώρα εντελώς τυχαία. Εγραψα στο google το ονομά μου να δω τι θα βγαλει και η πρωτη καταχωρηση ηταν αυτη στο φορουμ και ετσι ειδα τι ειχα γραψει τον οκτώβριο αν δεν κανω λαθος. Καλο παντως..χαχα...Οσο για τα κεφαλαια γραμματα δεν φωναζα.Απλα βαριεμε να γραφω με μικρα και τόνους (οπως τωρα)και γραφω με κεφαλαια για πιο συντομα...Οσον αφορα το Φιατακι μου μια χαρα ειναι.. Δεν εχει εμφανισει τιποτα αλλο. Αφου τα αλλαξα σχεδον ολα τι αλλο μενει να φτιαξω; Τιποτα.!!!Καλημερες και καλο Πασχα σε ολους.μη βιαζεσαι υπαρχει και 2ος γυρος.......το απευχομαι καλο πασχα
-
-
εγω θα τα εβγαζα και θα το αφηνα ετσι βαρυ και ασηκωτο θα εκανα μπρατσα τσαμπα ετσι
-
Ειναι προβλημα στα παντα αυτο. Εχω rent a car και απο τα 14 που εχω τα 4 εχουν βγαλει προβλημα.
Το προβλημα ειναι συνηθος στον αισθητηρα στρεψης . βρησκεται μεσα στην κολονα του τιμονιου . αμα κατεβασεις την κολονα βγαινει με 2 ασφαλειες.
δεν πωληται σαν ανταλακτικο και σε υποχρεωνουν να αλλαξης κολονα.....500ευρω+
βασικα ειναι το μονο προβλημα που μου εχουν βγαλει τα παντακια -
Πρόσφατα το έπαθε σε Grande Punto γνωστή μας. Δεν ξέρω τι έγινε τελικά, αλλά θα της το άλλαζαν με εγγύηση.
-
στα 70.000χλμ χτες βραδυ μου εκανε το εξης:
για λιγο αναψε το κοκκινο λαμπακι του τιμονιου, και το τιμονι ειχε μια 'περιεργη αισθηση' που τελικα καταλαβα οτι ηταν σα να ειχε χασει την επαναφορα του.
Δηλ εστριβε κανονικα, αλλα δεν ενιωθα τη δυναμη σαν ελατηριο που παει να το επαναφερει, επρεπε εγω να το επαναφερω.
Τριξιματα κλπ δεν εκανε.Μετα απο λιγη ωρα εσβησε το λαμπακι και ξαναλειτουργησε κανονικα με επαναφορα.
Μετα απο αλλη λιγη ωρα το ξανακανε για λιγο για 2η φορα και μετα παλι επανηλθε μονο του !!!Σημερα δεν μου εκανε τιποτα σχετικο με το τιμονι, αλλα σε καποια στιγμη αναψε το κιτρινο λαμπακι του αεροσακκου και το κοκκινο του χειροφρενου (χωρις να εχω καθολου χειροφρενο)
αυτα εσβησαν μολις εσβησα και ξαναναψα τη μηχανη.Τωρα τι κουφα ειναι αυτα?
Ειναι προβλημα του τιμονιου και θα εμφανιστει μονιμα σε λιγο?
Ειναι προβλημα ηλεκτρικων?
Μηπως τα φτυνει η μπαταρια?Τι μπορω να κανω?
-
Πόσο καιρό την έχεις την μπαταρία σου;
-
εχεις δικιο, δεν εδωσα ολες τις πληροφοριες.
το αμαξι (1.2 dynamic) ειναι ακριβως 4 ετων και εχει την μαμα μπαταρια ακομα.
Αλλα τετοια κολπα δεν μου ειχε κανει, χτες και σημερα πρωτη φορα αναψανε τα λαμπακια ετσι στα καλα καθουμενα.Εχω 1 χρονο εγγυηση ακομα, οποτε αν ειναι προβλημα με το τιμονι πιστευω θα με καλυψει.
Το θεμα ειναι οτι το εκανε 2 φορες και μετα εφτιαξε μονο του, χωρις καν να αναβοσβησω τη μηχανη (για το θεμα του τιμονιου)
Αν το παω στο service ετσι οπως ειναι, θα μπορουν να διαπιστωσουν κατι?
ή πρεπει να ειναι μονιμα αναμενο το λαμπακι και να μη δουλευει?(καλα, σιγουρα θα το παω καποια στιγμη, αλλα ρωταω μηπως τυχον ειναι καποιο συγκεκριμενο κλασσικο προβλημα που το γνωριζει καποιος)
-
Εγω θα ελεγα οτι ειναι η ηλεκτρικη υποβοηθηση καθως σε πολλα fiat εχει ξανακουστει το ιδιο φαινομενο.....αλλα τα λαμπακια του αεροσακου και του χειροφρενου που κολανε ?
Γνωστος μου παντως με grande punto αλλαξε την κολονα του τιμονιου για το παραπανω προβλημα. -
κι εγω το πρωτο που σκεφτηκα ηταν αυτο.
αλλα δεν εμεινε μονιμο το προβλημα (τουλαχιστον προς το παρον).μετα, ελα ντε, που κολλανε ξαφνικα να αναψουν και τα αλλα λαμπακια?
γι αυτο υποπτευομαι μηπως ειναι γενικο ηλεκτρικο το προβλημα.εν τω μεταξυ, επειδη υπαρχει και η εγγυηση, με διαολιζει αυτη η κατασταση της αμφιβολιας.
-
Καταρχήν πρόβλημα στην κολόνα του τιμονιού βγάλανε κυρίως τα Grande Punto και αυτό ΜΟΝΟ τα πρώτα μοντέλα...Οι περισσότεροι 'άτυχοι' ήταν μάλλον τυχεροί καθώς αλλάχτηκε με την εγγύηση.
Επειδή και το grande punto και ειδικά το pandaκι που είναι και απο τα πιο σωστα αμάξια της αγοράς τα ξέρω πολύ καλά,καθώς το panda το έχει η κοπέλα μου θα σου πω οτι κατα 99.9999% είναι πρόβλημα μπαταρίας.Αμα θες πάνε σε κάποιο συνεργείο και βάλτε το αμάξι στο διαγνωστικό.Το πιθανότερο είναι να μη βγάλει τίποτα.
Απλά (ειδικά μετα απο 4 χρόνια με την ίδια μπαταρία - και ειδικά τώρα που πιάσαν τα κρύα) σκέψου οτι η μονάδα των αερόσακων, όπως και του τιμονιού θέλουν κάποια τάση για να λειτουργίσουν σωστά.Όταν η μπαταρία ειναι στα τελευταία της κάνει τέτοια κόλπα το αμάξι.
Έτσι ακριβώς την έπαθε κολλητός μου με Grande punto που του άναψε στα καλα καθούμενα μια δυο φορες το λαμπάκι του τιμονιού και το διαγνωστικό δεν έβγαζε τίποτα (έσβηνε το λαμπακι μετα και το τιμόνι πάλι ΟΚ).Τελικώς το άφησε και μετά απο καμια δυο βδομάδες καπουτ η μπαταρία...έμεινε το αμάξι και αναγκάστηκε να την αλλάξει.
Απλά μη φτάσεις σε αυτό το στάδιο.
Άλλαξε την μπαταρία σου με μια ποιοτική.και η εργοστασιακή marelli (αν δεν κάνω λάθος) είναι πολύ καλή.
**
Να το ξέρεις: είναι πρόβλημα της μπαταρίας ! ** -
Ο χρήστης tommygun έγραψε:
κι εγω το πρωτο που σκεφτηκα ηταν αυτο.
αλλα δεν εμεινε μονιμο το προβλημα (τουλαχιστον προς το παρον).μετα, ελα ντε, που κολλανε ξαφνικα να αναψουν και τα αλλα λαμπακια?
γι αυτο υποπτευομαι μηπως ειναι γενικο ηλεκτρικο το προβλημα.εν τω μεταξυ, επειδη υπαρχει και η εγγυηση, με διαολιζει αυτη η κατασταση της αμφιβολιας.
όπως έγραψα στο ακριβως απο πανω post τα λαμπάκι ανάψαν γιατί δεν υπήρχε σωστή ή αρκετή τάση για τις μονάδες.
Άλλαξε την μπαταρία επειγόντως και θα δεις οτι δεν θα σε ξανα ενοχλήσει τίποταΚαι για να μη σε πιάσουν και αδιάβαστο σε κανένα συνεργείο,να ξέρεις οτι σε αυτή την περίπτωση ακόμα και κατι άλλο να είναι (που δεν παίζει ! - τα ξέρω πολύ καλά τα fiat ) απο την μπαταρία θα ξεκινήσεις πάλι, οπότε...
(ΥΓ: Δεν ξέρω αν ισχύει αλλα μου έχουν πει σε συνεργείο (και το έζησα και σήμερα :S ) οτι αμα μήνεις απο μπαταρία ή αμα η μπαταρία ειναι στα τελευταία της και δεν έχει σταθερές τάσεις κτλ μπορεί να σου κάψει μονάδες όπως αερόσακων κτλ...)
-
thanks, εχεις δικιο, θα ξεκινησω απο μπαταρια να εχω το κεφαλι μου ησυχο και βλεπω μετα αν και τι θα κανει
μηπως θυμασαι απ΄εξω ποσα Α μπαταρια φοραει το Panda και ποση να βαλω τωρα?
(στο οικογενειακο εβαλα προσφατα 60αρα, σιγουρα πριν φοραγε μικροτερη)
-
Ο χρήστης tommygun έγραψε:
thanks, εχεις δικιο, θα ξεκινησω απο μπαταρια να εχω το κεφαλι μου ησυχο και βλεπω μετα αν και τι θα κανειμηπως θυμασαι απ΄εξω ποσα Α μπαταρια φοραει το Panda και ποση να βαλω τωρα?
(στο οικογενειακο εβαλα προσφατα 60αρα, σιγουρα πριν φοραγε μικροτερη)
Αν δεν κάνω λάθος φοράει ή 42αρα ή 45αρα...
Αν θες βάλε λίγο μεγαλύτερη να είσαι πιο κυριλέ -
Βάλτο στο διαγνωστικό πρώτα να δεις αν η βλάβη οφείλεται σε χαμηλή τάση μπαταρίας.
Κατά πάσα πιθανότητα οφείλεται στην μπαταρία(μιας και σύμφωνα με τα λεγόμενά σου είναι η πρώτη).
Ακόμα κι αν δεν είναι η μπαταρία εφόσων έχεις 5ετη εγγύηση η βλάβη καλύπτεται.
Η μπαταρία που φορά επάνω είναι 50AH και η Marelli κοστίζει 66€. -
ευχαριστω ολους,
το πηγα και μου ειπαν οτι εδειχνε χαμηλη ταση, το ABS δεν επικοινωνουσε με τον εγκεφαλο κλπ
εβαλα μια 50αρα Μarelli με 61Ε (το μονο κακο οτι δεν ειναι κλειστου τυπου), πιστευω να λυθηκε το θεμα.
Τωρα αμα ειναι να χαλασει και το τιμονι, το καλο που του θελω να το κανει πριν περασει η 5ετια...
Fiat Panda, πρόβλημα με ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού