-
Kalispera paidia!!!!Thelo na kano mia erotisi sxetika me to turbo.....exo parei edo kai lgous mines to a3 1.8 tfsi kai exo kanei mexri stigmis 4000 xiliometra!!!prin lige meres ematha pos tha prepei na to zestaino,kryono gia ena dio lepta gia kali leitourgia tou turbo....!!!toso kairo dn to ekana auto...to esvina amesos sinithos....vevea meta apo diadromes mesa se poli me liga xiliometra kai strofes afou to estrona kirios!!!den iparxei logos na anisixo etsi;;;;kana 2-3 fores to esvisa meta apo taxidi amesos...!!!kapoios na me kathisixasei.......EYXARISTO
Kαλως ηλθες στο φορουμ,σε παρακαλω να γραφεις στα ελληνικα ομως γιατι απαγορευονται τα greeklish [MOD]
-
Kalispera paidia!!!!Thelo na kano mia erotisi sxetika me to turbo.....exo parei edo kai lgous mines to a3 1.8 tfsi kai exo kanei mexri stigmis 4000 xiliometra!!!prin lige meres ematha pos tha prepei na to zestaino,kryono gia ena dio lepta gia kali leitourgia tou turbo....!!!toso kairo dn to ekana auto...to esvina amesos sinithos....vevea meta apo diadromes mesa se poli me liga xiliometra kai strofes afou to estrona kirios!!!den iparxei logos na anisixo etsi;;;;kana 2-3 fores to esvisa meta apo taxidi amesos...!!!kapoios na me kathisixasei.......EYXARISTO
Kαλως ηλθες στο φορουμ,σε παρακαλω να γραφεις στα ελληνικα ομως γιατι απαγορευονται τα greeklish [MOD]
-
Kalispera paidia!!!!Thelo na kano mia erotisi sxetika me to turbo.....exo parei edo kai lgous mines to a3 1.8 tfsi kai exo kanei mexri stigmis 4000 xiliometra!!!prin lige meres ematha pos tha prepei na to zestaino,kryono gia ena dio lepta gia kali leitourgia tou turbo....!!!toso kairo dn to ekana auto...to esvina amesos sinithos....vevea meta apo diadromes mesa se poli me liga xiliometra kai strofes afou to estrona kirios!!!den iparxei logos na anisixo etsi;;;;kana 2-3 fores to esvisa meta apo taxidi amesos...!!!kapoios na me kathisixasei.......EYXARISTO
Kαλως ηλθες στο φορουμ,σε παρακαλω να γραφεις στα ελληνικα ομως γιατι απαγορευονται τα greeklish [MOD]
-
Δεν έκανες και ότι καλύτερο ειδικά στα πρώτα του χλμ που το στρώνεις αλλά εντάξει δεν θα πάθει κ τίποτα αν δεν συνεχίσεις να κάνεις τα ίδια. Καλό είναι στην αρχή μέχρι να πέσει το ρελαντί να μην ξεκινάς και όταν φτάνεις στον προορισμό σου τα τελευταία 2-3 χλμ να τα κάνεις χαλαρά και όταν σταθμεύεις να περιμένεις 1 λεπτό.
-
Ο χρήστης A31.8tfsi έγραψε:
Kalispera paidia!!!!Thelo na kano mia erotisi sxetika me to turbo.....exo parei edo kai lgous mines to a3 1.8 tfsi kai exo kanei mexri stigmis 4000 xiliometra!!!prin lige meres ematha pos tha prepei na to zestaino,kryono gia ena dio lepta gia kali leitourgia tou turbo....!!!toso kairo dn to ekana auto...to esvina amesos sinithos....vevea meta apo diadromes mesa se poli me liga xiliometra kai strofes afou to estrona kirios!!!den iparxei logos na anisixo etsi;;;;kana 2-3 fores to esvisa meta apo taxidi amesos...!!!kapoios na me kathisixasei.......EYXARISTOKαλως ηλθες στο φορουμ,σε παρακαλω να γραφεις στα ελληνικα ομως γιατι απαγορευονται τα greeklish [MOD]
A31.8tfsi
έχουμε το ίδιο αμάξι (ή τουλάχιστον τον ίδιο κινητήρα )
Όσο το αμάξι είναι εργοστασιακό κτλ, δεν έχεις πρόβλημα με το 'ζέσταμα' και 'κρύωμα'.
Σίγουρα τα άκρα δεν είναι καλά.
Απλά όταν λίγο πριν φτάσεις στον προορισμό σου (3-4 λεπτά πριν ας πούμε) να κόβεις για να προλαβαίνει να πέσει η θερμοκρασία στα λάδια της μηχανής.Εναλλακτικά αντί να σου λέει ο καθένας τα 'δικά του', το αμάξι σου έχει αισθητήρα που μετράει τη θερμοκρασία λαδιού και μπορείς να τη δεις μέσα από το μενού του καντράν.
Αν η θερμοκρασία είναι γύρω από τους 95 βαθμούς, τότε άφοβα μπορείς να το σβήνεις με το που φτάνεις στο προορισμό σου.Το ίδιο και στο ξεκίνημα:
Όταν ξεκινάς, να περιμένεις να ανέβει η θερμοκρασία του νερού στους 90 βαθμούς και αφού περάσουν επιπλέον 2-3 λεπτά (τόσο περίπου χρόνο χρειάζεται για να φτάσουν τα λάδια τους 85+ βαθμούς), μπορείς να το πατάς.
Εναλλακτικά, πάλι μπορείς να γυρίζεις στη θερμοκρασία λαδιού για να την παρακολουθείς και πότε 'περνάει' τους 85 βαθμούς για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο ότι μπορείς να το 'πατήσεις'.Αυτή ας πούμε ότι είναι η γενικότερη οδηγία που πρέπει να δίνεται ασχέτως αν το αμάξι φοράει κινητήρα με τούρμπο (ή και κομπρέσσορα) ή όχι.Ακόμα και ατμοσφαιρικό να είναι το αμάξι, αν πηγαίνεις 'τάπα' μέχρι να φτάσεις στον προορισμό σου και με το που φτάσεις, το σβήσεις, πάλι προξενείς 'τσάμπα' καταπόνηση.
Τώρα...το τι κάνω εγώ:
1)εκκίνηση:
συνήθως κοιτάω το 'οργανάκι' που δείχνει τη θερμοκρασία νερού της μηχανής.Με το που φτάσει στους 90 βαθμούς αν θέλω να το πιέσω το αμάξι, το γυρίζω στη θερμοκρασία λαδιού για να δω σε τι επίπεδο βρίσκομαι.Αν έχει ξεπεράσει τους 80 βαθμούς, το λειτουργώ κανονικά.Αν όχι, τότε συνεχίζω να οδηγώ σα να το στρώνω.
Γενικά για την εκκίνηση τα λάδια θέλουν περισσότερο χρόνο να ζεσταθούν το χειμώνα.Το καλοκαίρο προλαβαίνουν και ζεσταίνονται σχεδόν παράλληλα με το νερό της μηχανής.Παρατήρησα ότι τώρα το καλοκαίρι, τα λάδια είχαν ζεσταθεί αρκετά (είχαν πάνω από 80 βαθμούς), όταν η θερμοκρασία νερού πρώτο-έφτανε τους 90.Αντίθετα το χειμώνα, τα λάδια δεν έχουν προλάβει να ανέβουν πάνω από 70 βαθμούς όταν το νερό πρώτο-φτάσει στους 90.2)σβήσιμο:
φτάνοντας στον προορισμό μου, περίπου 3-4 λεπτά πριν, κόβω και πηγαίνω χαλαρά.ΑΝ πριν πήγαινα 'τάπα', λίγο πριν σβήσω τη μηχανή, γυρίζω στη θερμοκρασία λαδιού για να τσεκάρω ότι είναι γύρω στους 95 βαθμούς (για το φόβο των Ιουδαίων,αφού πχ μπορεί το καλοκαίρι λόγω των 40+ βαθμών εξωτερικής θερμοκρασίας, να μην πρόλαβα με κρυώσει τελείως).
Αν για οποιοδήποτε λόγο, η θερμοκρασία λαδιών είναι πάνω από 97-98 βαθμούς, το αφήνω στο ρελαντί και το πολύ σε 2 λεπτά (ακόμα και το καλοκαίρι), η θερμοκρασία πέφτει στους 'φυσιολογικούς' βαθμούς (~95) και τότε το σβήνω.
Αντίθετα από την εκκίνηση, η θερμοκρασία λαδιού θέλει περισσότερο προσοχή το καλοκαίρι, αφού λόγω της υψηλής εξωτερικής θερμοκρασίας, τα λάδια δεν ψύχονται πολύ.Από την άλλη πλευρά, το χειμώνα, 1-2 λεπτά χαλαρής οδήγησης είναι αρκετά για να πέσουν τα λάδια από τους 105-109 βαθμούς στους 95.Πιστεύω ότι ακολουθώντας την παραπάνω διαδικασία κατά την εκκίνηση και το σβήσιμο, ακόμα και το αμάξι να είναι φουλ 1ο ή και 2ο στάδιο, δεν θα αντιμετωπίσει κάποιος πρόβλημα.
Όπως καταλαβαίνεις, δεν μιλάμε για υπερβολές αλλά για πράγματα που θεωρητικά πρέπει να κάνει κάποιος ακόμα κι αν έχει ατμοσφαιρικό αμάξι.
Απλά στα turbo η θερμοκρασία του λαδιού ανεβαίνει πολύ εύκολα απλά κάνοντας ένα γερό άνοιγμα (πχ 2ας και 3ης) ενώ με το ατμοσφαιρικό μοτέρ, η θερμοκρασία λαδιού είναι πιο...αναίσθητη.ΥΓ:Άποψή μου είναι γενικότερα ότι το turbo timer είναι γι'αυτούς που βαριούνται να περιμένουν μέσα στο αμάξι μέχρι να κρυώσουν τα λάδια ή βαριούνται να μπουν στη διαδικασία να πάνε χαλαρά για 5 λεπτά πριν φτάσουν στον προορισμό τους ώστε τα λάδια να προλάβουν να κρυώσουν.
ΥΓ2:**elteo **, καινούριο οργανάκι? -
Το τούρμπο πρέπει να κρυώσει, κυρίως ο άξονας του που καρβουνιάζει τα λάδια όταν σταματήσει να γυρίζει και είναι ακόμα πολύ ζεστός έως κόκκινος, γιατί όταν σβήνουμε την μηχανή σταματάει να λαδώνεται η τουρμπίνα, αν σταματήσουμε αμέσως το τούρμπο γυρίζει ακόμα με κάποιες λίγες ή πολλές χιλιάδες στροφές οπότε μένει το σήμείο της έδρασης του χωρίς λάδι, έτσι κάθεται στα κουζινέτα ή στα ρουλεμάν αν είναι ρουλεμανάτο και όπως είναι καυτός ο άξονας και χωρίς λάδι όλα εκεί μέσα γδέρνονται και καρβουνιάζει το λάδι που παραμένει στο σημείο εκείνο αφού δεν κυκλοφορεί, γιαυτό περιμένουμε, για να πέσουν οι στροφές του τούρμπο και να κρυώσει όσο είναι δυνατόν ο άξονας του, τα κάρβουνα που δημιουργούνται μέσα στο cartridge του τούρμπο όταν γίνουν αρκετά γδέρνουν τον άξονα και το thrust και πας για επισκευή τουρμπίνας, δεν περιμένουμε για να πέσει η θερμοκρασία στο λάδι.
-
Εκτός αν ο κινητήρας έχει τρομπίτσα που συνεχίζει να κυκλοφορεί τα ζουμιά για να ψύχεται η τουρμπίνα ακόμα κι όταν σβήσεις οπότε μπορείς να είσαι πιο χαλαρός.
Πάντως είναι καλό όχι μόνο για το τούρμπο αλλά για όλα τα τριβόμενα και θερμαινόμενα μέταλλα να έχουν τη δυνατότητα να ηρεμήσουν προτού σβήσεις. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Εκτός αν ο κινητήρας έχει τρομπίτσα που συνεχίζει να κυκλοφορεί τα ζουμιά για να ψύχεται η τουρμπίνα ακόμα κι όταν σβήσεις οπότε μπορείς να είσαι πιο χαλαρός.ο 1.8 ΤSI (EA888) έχει αυτό που λες.
-
diladi den tithetai thema apo toso noris kai liga xiliometra pano tou(4000)na exei pathei kati stin dinami toy i na exei karvouniasei esto k ligo i tourmpina;;;merikes fores to niotho to amaxi na anevazei strofes kai n feugei pio grigora apo alles.......auto gt simvainei;;;entaxei milame vevea gia mikri diafora....!!!!
Τα greeklish απαγορεύονται λέμε (Moderator)
-
Πώς καταλαβαίνουμε οτι η τουρμπίνα έχει σταματήσει να περιστρέφεται? Κάπου είχα διαβάσει οτι τα πολύ μεγάλα τούρμπο που έχουν τα dragster μπορεί να συνεχίζουν να περιστρέφονται ακόμα και 1 ώρα μετά το σβήσιμο της μηχανής
Με την πεταλούδα κλειστή και τη μηχανή σβηστή (αρα δέν έχει υποπίεση για να ανοίξει η σκάστρα) δέν θα πρέπει η πίεση που θα διμιουργηθεί μεταξύ πεταλούδας και τουρμπινας να τη φρενάρει σχετικά γρήγορα?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Εκτός αν ο κινητήρας έχει τρομπίτσα που συνεχίζει να κυκλοφορεί τα ζουμιά για να ψύχεται η τουρμπίνα ακόμα κι όταν σβήσεις οπότε μπορείς να είσαι πιο χαλαρός.
Πάντως είναι καλό όχι μόνο για το τούρμπο αλλά για όλα τα τριβόμενα και θερμαινόμενα μέταλλα να έχουν τη δυνατότητα να ηρεμήσουν προτού σβήσεις.Η τρομπίτσα όπως την λες είναι μόνο για την μερική κυκλοφορία από τα νερά της μηχανής για την ψύξη του cartidge στη θέση των κουζινέτων και λειτουργεί για λίγα λεπτά της ώρας όταν σβύσεις τον κινητήρα, δεν έχει σχέση με τα λάδια που λιπαίνουν τον άξονα του τούρμπο και που είναι τα ίδια λάδια του κινητήρα και κυκλοφορούν με την αντλία λαδιού του κινητήρα και σταματάει η κυκλοφορία τους όταν σταματήσει ο κινητήρας.
Απλώς βοηθάει να κρυώσει λίγο πιο γρήγορα το επόμαχο σημείο για να μην τηγανίζονται τα παραμένοντα λάδια σε εκείνο το σημείο, μην νομίζεις όμως ότι μπορεί να κάνει κάτι όταν μετά από μια γρήγορη βόλτα σβύσουμε αμέσως τον κινητήρα και όλο το τούρμπο έχει 500-600οc, γιαυτό πρέπει κανείς να προγραμματίζει 4-5 ΄πριν να φθάσει χαλαρά στον προορισμό του και να το αφήσει 30-60' στο ρελαντί πριν το σβύσει, προσέχουμε για να έχουμε.
TURBO TIMER