-
Τελικά μέχρι 2000cc υπάρχει τεκμήριο ή όχι;
-
Τελικά μέχρι 2000cc υπάρχει τεκμήριο ή όχι;
-
Τελικά μέχρι 2000cc υπάρχει τεκμήριο ή όχι;
-
Αμα χρησιμοποιησεις το search και ψαξεις λιγο το φορουμ, θα βρεις πολλες απαντησεις
-
Το τεκμήριο βασίζεται πλέον στην εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου η οποία πρέπει να είναι μέχρι 50.000€. Δηλ.
Εργοστασιακή τιμή = Τιμή έκθεσης - ΦΠΑ - Δασμοί - Έξοδα μεταφοράς - Κέρδος εμπόρου.
Ουσιαστικά σημαίνει πως σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα με τιμή έκθεσης γύρω στα 85.000-100.000 ευρώ είναι χωρίς τεκμήριο . Καταλαβαίνεις πως μένουν πολύ λίγα (αν και εκλεκτά) αυτοκίνητα εκτός της προσιτής(για αγορά) λίστας.Αν τώρα η εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη από 50.000€ τότε υπόκεισαι σε ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης γι'αυτό το αυτοκίνητο.
Το τεκμήριο δεν λειτουργεί αθροιστικά. Μπορείς να έχεις όσα αυτοκίνητα θέλεις αρκεί η εργ. αξία τους να είναι κάτω από 50.000.
Βέβαια, για να μην επαληθεύσουμε την ρήση που λέει πως 'βρήκε ο γύφτος βούτηρο και άλειψει και τον κ%$ο του' , θα πρέπει να συνυπολογίσεις στα κριτήρια απόκτησης αυτοκινήτου και τα πολύ υψηλότερα έξοδα συντήρησης ενός αυτοκινήτου με μεγαλύτερο κυβισμό από τον μέχρι πρότινος προσιτό (1600-2000κ.ε).
Όχι βρήκαμε να πάρουμε π.χ. μια Porsche που δεν έχει τεκμήριο, και πάμε να την πάρουμε έχοντας μισθό χιλιάρικου (το επισημαίνω γιατί έχω ακούσει διάφορα κουλά...) και δεν γνωρίζουμε τα έξοδα συντήρησης ενός τέτοιου ιδιαίτερου αμαξιού.
Εδώ το δικό μου το Elise με τον απλό 1.8L Toyota VVTLi κινητήρα του και για να του αλλάξεις δισκόπλατο (ενδεικτικά αναφέρω μια πανεύκολη για άλλα γήινα αμάξια επισκευή) θα πρέπει να ξηλώσεις ΟΛΟ το πίσω μέρος.
As simple as that!
Αυτή όμως η απλή επισκευή-αντικατάσταση μεταφράζεται σε περίπου 7-8 εργατοώρες ξήλωμα-βάλσιμο. Θα μπορούσες λοιπόν να τιμολογήσεις εσύ το κόστος αυτό έτσι για να αποκτήσεις μια ιδέα περί του τι σημαίνει να έχεις ένα αμάξι είτε ιδιαίτερο είτε ακριβό? (δηλ. ένας-δυο άνθρωποι σ'ένα συνεργείο εξειδικευμένο χωρίς μεγάλη πελατειακή βάση για μία ολόκληρη μέρα να ασχολούνται απλά με το να ανοίξουν χώρο να κάνουν μια απλή εργασία.Το αντίστοιχο συμβαίνει (ή θα συμβεί) και με όλα τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού (>2.500κ.ε). Άλλο να έχεις Jimny και άλλο Santa Fe 2.7, άλλο Wrangler και άλλο Grand Cherokee Overland, άλλο C200K και άλλο Ε500 V8. Ελπίζω να είμαστε σε θέση να αναλογιζόμαστε όλοι τις διαφορές που θα προκύψουν...
Αυτά τα ολίγα...
-
Όλα αυτά που αναφέρεις είναι σωστά και να συμπληρώσω ότι αφορούν το τεκμήριο διαβίωσης. Με το τεκμήριο αγοράς τι έχει γίνει γνωρίζει κανένάς;
Το πόθεν έσχες δηλαδή; Αν πχ ένα αυ6τοκίνητο κάνει 15000€ και πας να το πάρεις θα σου ζητήσουν δήλωση με αυτό το ποσόν; -
Το τεκμήριο λειτουργεί αθροιστικά. Δηλαδή αν έχεις πολλά για τα οποία ισχύει το τεκμήριο τότε προσθέτονται όλα τα τεκμήρια.... Βέβαια για να έχεις πολλά με τεκμήριο μάλλον δεν σε απασχολεί....
Το μή τεκμήριο όμως όχι, δεν είναι αθροσιτικό! Μπορείς να έχεις πολλά αυτοκίνητο χωρίς τεκμήριο. Που μαθηματικά είναι αυτονόητο, προσθέτοντας 0+0 πάλι 0 κάνει! (αστειεύομαι στην τελευταία πρόταση)Εκτός από τα έξοδα συντήρησης είναι και τα έξοδα σε περίπτωση ζημιάς και τα έξοδα χρήσης όπως βενζίνης, ετήσιου σήματος και ασφάλισης και μάλιστα όλοι ξέρουμε πως αυτά τα τρία θα ακριβύνουν σχετικά σύντομα!
Το πόθεν έσχες ισχύει κανονικά και δεν έχει καμία σχέση με τα τεκμήρια διαβίωσης!
-
Δηλαδή παιδία αν πάρω (λέμε τώρα – ένα όνειρο τρελό, όνειρο απατηλό) ένα αμάξι με 4.000 και τιμή (εργοστασιακή) 50.000€ τότε δεν θα έχω τεκμήριο ας είναι και τόσα κ.εκ ;
-
Ακριβως ετσι ειναι. Και Viper να παρεις, αμα εχει κατω απο 50κ εργοστασιακη τιμη (και ας κανει 200 χιλιαρικα με φορους κλπ), δεν εχεις τεκμηριο.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Ακριβως ετσι ειναι. Και Viper να παρεις, αμα εχει κατω απο 50κ εργοστασιακη τιμη (και ας κανει 200 χιλιαρικα με φορους κλπ), δεν εχεις τεκμηριο.Αυτό ισχύει και για τα μεταχειρισμένα (εσωτ. - εξωτ.) υπό κάποιες συνθήκες. Δηλ. μιας και επιτρέπεται (και υπό συνθήκες φορολογικά πλέον συμφέρει) η εισαγωγή μεταχειρισμένων τριετίας (τώρα δηλ. μπορείς να πάρεις μεταχειρισμένο π.χ από Γερμανία μοντέλο '01 με την ίδια φορολογία με τα καινούρια αυτοκίνητα), μπορείς να πάρεις ένα αυτοκίνητο του οποίου η εργοστασιακή αξία μεν να ήταν πάνω από 50.000 ευρώ την χρονολογία 1ης κυκλογφορίας αλλά με την απαξίωση στην διετία τριετία (που είναι αρκετή στην Ευρώπη μιας και εκεί αλλάζουν γρήγορα τα αμάξια τους) αλλά όταν πλέον εσύ πηγαίνεις να το αγοράσεις να είναι πλέον κάτω από το όριο που σου επιβάλλει το Ελλ. κράτος.
Το ίδιο ισχύει και για τ'αυτοκίνητα με 1η κυκλοφορία στην Ελλάδα (κάποιων αδικημένων ή κάποιων που δεν τους επηρέαζε το τεκμήριο διαβίωσης, βλ. εταιρικά).Αυτό σημαίνει πως πολλά ακόμα αυτοκίνητα απρόσιτα ως καινούρια αποκτούν άλλη προοπτική όταν συμβιβάζεσαι να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, ανεβάζοντας τον πήχυ από 90-100.000 στα περίπου 130-150.000 αρχικής τιμής...
Ηλίου φαεινότερο, πως ισχύει για το κόστος συντήρησης ό,τι είχα αναφέρει και πιο πάνω. Ίσως να είναι και ακόμα πιο αυξημένο το κόστος, μιας και σχεδόν όλα αυτά τ'αυτοκίνητα δεν θα συνοδέυονται πλέον από εγγύηση που θα έχει ήδη λήξει, και είναι εν γένει ακόμα πιο 'εξωγήινα' και απρόσιτα στο 99.9% του πληθυσμού...
btw, με 11.000.000 πληθυσμός αυτό το 99.9% σημαίνει πως υπάρχουν περίπου 11.000 πολίτες που διέθεσαν, διαθέτουν ή μπορούν να διαθέσουν ποσά της τάξης των 130-150.000 ευρώ (ή και πολλαπλάσιά τους) ΚΑΙ για αγορά τέτοιων αυτοκινήτων ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ και την δυνατότητα να το συντηρήσουν κιόλας...Πολλοί δεν ακούγονται? Να τα χαίρονται πάντως όσοι τα'χουν (λεφτά τε και αυτοκίνητα)!Για ελαφρές υποτιμολογήσεις που μπορούν να περάσουν απ'τα κιτάπια του τελωνείου δεν μίλησε ακόμα κανένας...
Εκτός από τα έξοδα συντήρησης είναι και τα έξοδα σε περίπτωση ζημιάς και τα έξοδα χρήσης όπως βενζίνης, ετήσιου σήματος και ασφάλισης και μάλιστα όλοι ξέρουμε πως αυτά τα τρία θα ακριβύνουν σχετικά σύντομα!
Σωστά το επισήμανες αυτό Onyx... Μιας και μιλάμε για μεταξωτά βρακιά, να θυμόμαστε πως μιλάμε και για το κόστος του ίδιου του μεταξιού .
Ο Θεός να μας φυλάει, αλλά αν, κούφια η ώρα, 'γνωριστούμε από κοντά' με κάποιο τέτοιο αμάξι, άντε και εμείς ΄ρστω την γλυτώσαμε με την όποια μικρή-μεγάλη ζημιά που έγινε, ο άλλος δεν έχετε ιδέα τι κουστουμάκι θα του κάνει το συνεργείο. Μιλάμε για έμφραγμα μόλις το ακούσετε. Η αναλογία να ξέρετε πως ξεκινάει από το 4-5:1, και τείνει στο 'άπειρο', αν μιλάμε για carbon κλπ.. Εδώ βέβαια μπαίνει ο παράγοντας της μικτής ασφάλειας που συνοδεύει ΟΛΑ αυτά τα αμάξια (αν θες κάνε αλλιώς ).Για παράδειγμα θα σας φέρω το δικό μου ταπεινό αμάξι σε σχέση με τα άλλα 'εξωγήινα' αμάξια που αναφέρουμε. Σας επεσήμανα στην αρχή του thread τις εργατοώρες που απαιτούνται για τετριμμένες για τους λοιπούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συντηρήσεις. Πάμε παρακάτω λοιπόν.
Όλο το αυτοκίνητο είναι ουσιαστικά δυο ενιαία κομμάτια: Το μπροστινό fibre κομμάτι μέχρι τις πόρτες και το πίσω (απ΄το roll bar και μετά). Κόστος εκάστου τεμαχίου? 2.500€ άνευ βαφής και τοποθέτησης (γι'αυτήν μιλήσαμε ήδη! ) Αν, κούφια η ώρα ακουμπήσω κανέναν μπροστά, προσθέτουμε το carbon υποπλαίσιο που έχει μπροστά το οποίο λειτουργεί ως ζώνη πρόσκρουσης (Τιμή: άγνωστος Χ), μαζί με το σετ της ψυγειάρας. Your move guys! (Έχω μικτή όμως και γω! )Γι'αυτό φαίνεται το έκαναν να στρίβει και να φρενάρει καλά! Συμφέρει να είναι στημένο καλύτερο στο δρόμο παρά να ακουμπήσει σε κάποιον άλλον! Μάγκες οι Άγγλοι!
Σε κάποια άλλη φάση θα σας πω τιμές για τα απλά αναλώσιμα μου (λάστιχα, απλά σέρβις, κλπ) και θα προσπαθήσω να μάθω και για άλλα αμάξια της τάξης αυτής και άνω (Porsche, Maserati, Μερσεντέ 500αρες, Μπεμβέ Τουμητρία και Τουμηπέντε, κλπ στρατοσφαιρικά αμάξια που κοστίζουν αρκετά περισσότερα από το δικό μου και ας είναι και πιο χρηστικά... ).
Μέχρι τότε ρωτήστε αυτούς που έχουν EVO V? και Impreza πόσο τους στοιχίζουν να τα πηγαίνουν πίτα, όπως αρέσκονται... Στην Αγγλία μόλις τώρα η Subaru κατέβασε μέχρι και 50% τις τιμές των ανταλλακτικών της μετά από 'εξέργερση' των κατόχων πως τους γδύνουν ακόμα και σε απλές επισκέψεις στα συνεργεία. Αλήθεια τί γίνεται εδώ; Ξέρει κανείς;Αυτά τα ολίγα προς σκέψη και περισυλλογή και περαιτέρω επεξεργασία, για να αντιληφθούμε (όλοι μας) πως ναι μεν καλά είναι να θες ακριβό αμάξι αλλά δεν είναι το παν να το πάρεις, αλλά να είσαι σε θέση να το κρατήσεις.
Δεν είναι βλάκες οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι που ναι μεν έχουν χαμηλότερες τιμές από εμάς, αλλά έχουν προ πολλού καταλάβει πόσο πολύ επιβαρύνει ένα αμάξι τέτοιου βεληνεκούς τον οικογενειακό ή προσωπικό τους προϋπολογισμό. Πιστεύω πως και εκεί ισχύει το 99.9% (άντε να είναι 99%? Πολύ λέω? ), απλά είναι περισσότεροι πληθυσμιακά, εξ ου και λογικά μας φαίνονται πως έχουν περισσότερα τέτοια αμάξια.Αναμένω περαιτέρω εποικοδομητικό σχολιασμό γιατί μάλλον έγραψα πολλά
-
Sorry για το ασχετο ποστ, αλλα πονεσα με αυτα που ειπε ο theo111r
Τheo: δεν ξερω για την Elise mk2 αλλα η mk1 εχει πολυεστερικα (και οχι ανθρακονηματινα) τα εμπρος και πισω κομματια, οποτε αμα το ακουμπησεις πουθενα και σου σπασει τιποτα, ελα σε εμενα να στο επισκευασω
Ηδη εχω φτιαξει ενα πισω φτερο Elise mk1, που ειχε σπασει ενα κομματι και φυσικα στην Τrident του ελεγαν να αλλαξει ΟΟΟΟΛΟ το πισω καπακι. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Sorry για το ασχετο ποστ, αλλα πονεσα με αυτα που ειπε ο theo111rΤheo: δεν ξερω για την Elise mk2 αλλα η mk1 εχει πολυεστερικα (και οχι ανθρακονηματινα) τα εμπρος και πισω κομματια, οποτε αμα το ακουμπησεις πουθενα και σου σπασει τιποτα, ελα σε εμενα να στο επισκευασω
Ηδη εχω φτιαξει ενα πισω φτερο Elise mk1, που ειχε σπασει ενα κομματι και φυσικα στην Τrident του ελεγαν να αλλαξει ΟΟΟΟΛΟ το πισω καπακι.Μα δεν έγραψα κάτι διαφορετικό! Απλά είπα πως το μπροστινό υποπλαίσιο (κάτω από το fibre μπροστινό...) είναι carbon...
Φαντάζεσαι να ήταν carbon όλο το εξωτερικό ; Θα έκανε τουλάχιστον διπλάσια τιμή το αμάξι απ'ότι κάνει τώρα...pm τα στοιχεία σου για να σε βάλω στο Elise support database μου Δεν ξέρεις ποτέ τι μπορεί να σου συμβεί (ασχέτως της ασφάλειας που μπορεί να έχει κάποιος για το αμάξι του και τον ίδιο...)
-
...και να μην ξεχνάμε το ότι ΟΛΑ τα αυτοκίνητα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ εργαστασιακής τιμής CIF με 1η άδεια έως 31/12/1992 έχουν μηδέν τεκμήριο διαβίωσης. Νομίζω πως δεν είναι πολύ γνωστό αυτό και ακόμα και οι έμποροι που πουλάνε τέτοια αυτοκίνητα (που δεν είχαν καμμιά τύχη να τα ξεφορτωθούν...) το αναφέρουν πολύ σπάνια. Φυσικά τα περί συντήρησης κλπ ισχύουν ακόμα περισσότερο για μια Ferrari 328 του '85.....
-
Ο χρήστης 993cc Man έγραψε:
...και να μην ξεχνάμε το ότι ΟΛΑ τα αυτοκίνητα ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ εργαστασιακής τιμής CIF με 1η άδεια έως 31/12/1992 έχουν μηδέν τεκμήριο διαβίωσης. Νομίζω πως δεν είναι πολύ γνωστό αυτό και ακόμα και οι έμποροι που πουλάνε τέτοια αυτοκίνητα (που δεν είχαν καμμιά τύχη να τα ξεφορτωθούν...) το αναφέρουν πολύ σπάνια. Φυσικά τα περί συντήρησης κλπ ισχύουν ακόμα περισσότερο για μια Ferrari 328 του '85.....Να και κάτι που όντως μου είχε διαφύγει...
Αυτό είναι pretty good news για όσους ενδιαφέρονται για παλιά αυτοκίνητα και restoration.Λέτε να φέρω κανένα Shelby AC Cobra?
-
Λέτε να φέρωκανένα Shelby AC Cobra?
Οχι, γιατι το οτι δεν υπαρχουν τεκμηρια δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν και δασμοι εκτελωνισμου...Εκτος αν βρεις κανενα που ειναι ηδη στην Ελλαδα (με ελληνικες πινακιδες εννοειται).
-
Cobra ίσως όχι αλλά κάποιο φθηνό σπορ αυτοκίνητο 20-25 ετών με τιμή στο εξωτερικό γύρω στα 10-15000 ευρώ (αγορασμένο πάντα από κάποιον specialist και όχι από τον οποιονδήποτε μαντρά) μπορεί.... οι δασμοί είναι μεγάλοι για αυτοκίνητα προ-'90 αλλά εξίσου μεγάλη είναι και η μείωση λόγω παλαιότητας... δηλαδή το 346% για αυτοκίνητα 2001cc+ γίνεται μόλις 69.2% με την μείωση κατά 80%. Στο 70% ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα οι δασμοί έτσι κι αλλιώς (όχι ότι είναι και λίγο βέβαια) και τελικά μιλάμε για τελική τιμή στα 17-25000 .....όλα αυτά βέβαια στην θεωρία γιατί με τα ελληνικά τελωνεία ποτέ δεν ξέρεις
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Λέτε να φέρωκανένα Shelby AC Cobra?
Οχι, γιατι το οτι δεν υπαρχουν τεκμηρια δεν σημαινει οτι δεν υπαρχουν και δασμοι εκτελωνισμου...Εκτος αν βρεις κανενα που ειναι ηδη στην Ελλαδα (με ελληνικες πινακιδες εννοειται).
Αν το βγάλεις με πινακίδες ΕΛΠΑ? Μου έχει δοθεί η εντύπωση πως τότε τα ρπάγματα αλλάζουν με το τελωνείο...ή δεν είναι έτσι;;;
-
Να υποθεσω οτι εννοεις πινακιδες ΦΙΛΠΑ.
Μπορεις να βγαλεις πινακιδες ΦΙΛΠΑ αλλα τοτε το αυτοκινητο μπορεις να το κυκλοφορεις ΜΟΝΟ για να πας και να γυρισεις σε-απο ραλλυ αντικα (μαλιστα ΜΟΝΟ αν συμμετεχεις), για να πας-γυρισεις σε συνεργειο, και καποιος που μαλλον ξερει τι λεει μου ειπε οτι μπορεις και τις Κυριακες να κυκλοφορεις. -
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Να υποθεσω οτι εννοεις πινακιδες ΦΙΛΠΑ.
Μπορεις να βγαλεις πινακιδες ΦΙΛΠΑ αλλα τοτε το αυτοκινητο μπορεις να το κυκλοφορεις ΜΟΝΟ για να πας και να γυρισεις σε-απο ραλλυ αντικα (μαλιστα ΜΟΝΟ αν συμμετεχεις), για να πας-γυρισεις σε συνεργειο, και καποιος που μαλλον ξερει τι λεει μου ειπε οτι μπορεις και τις Κυριακες να κυκλοφορεις.Ακριβώς αυτό εννοούσα. Και δεν νομίζω να με χάλαγε, να 'κουνώ' 25-50 Κυριακές ένα AC Cobra, μια GTAm, ή ό,τιδήποτε άλλο παρεμφερές 60-70s αυτοκίνητο... Το τέλειο αγχωλυτικό κάτω από όλες τις συνθήκες (ακόμα και βροχή ή χιόνια )
Εσένα;;;
-
Οσο και αν ΔΕΝ με χαλαλει να εχω κατι τετοιο για τις Κυριακες, αλλο τοσο (και αφανταστα περισσοτερο) θα με χαλαγε τις υπολοιπες μερες να καθομαι και να το κοιταω και να μην μπορω να το βγαλω εξω....
Λοιπον, για τα τεκμηρια:
Οτιδηποτε ειναι απο 2071cc και κατω (14 φορολογησιμοι ιπποι, και οχι μεχρι 2lt), ανεξαρτητως αξιας.
Οτιδηποτε καινουριο, ανεξαρτητως κυβικων, εχει εργοστασιακη (προ φορων) αξια κατω των 50κ ευρω.
Οτιδηποτε μεταχειρισμενο με πρωτη αδεια προ της 1-1-1992.
Οτιδηποτε μεταχειρισμενο μετα '92, οπου η εργοστασιακη του αξια (την χρονια που βγηκε η πρωτη αδεια του συγκεκριμενου αυτοκινητου) ΜΕΙΟΝ την απαξιωση συμφωνα με τους πινακες του τελωνειου (ενδεικτικα 62% για 9 εως 10 χρονια) ειναι κατω των 50κ ευρω
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΚΜΗΡΙΟ.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ