-
Θύμιο, εγώ σε γάλλο δεν θα έβαζα τα τουράνζα...
Αν τα εξαλτο τα βρεις σε λογική τιμή σε σχέση με αυτά που βλέπεις τώρα, βάλε τα άφοβα. Εγώ έχω ξαναερωτευτεί το αμαξάκι μου.
-
Μήπως ψάχνω εντελώς λάθος τελικά;;;
Στα διάφορα τεστ γράφουν για απόδοση σε στεγνό, βρεγμένο, χιόνι.
Δεν γράφουν όμως για απόδοση σε παγωμένο οδόστρωμα. Με ενδιαφέρει πχ να ταξιδεύω μόνο Καλαμάτα-Αθήνα με γρήγορο σχετικά αυτοκίνητο (Α3 1.8Τ). Εψαχνα λοιπόν πάντα για καλό θερινό ελαστικό. Είχα μάλιστα μόλις καταλήξει στο goodyear F1 asymmetric.
Ομως βλέπω ότι όλα τα θερινά έχουν απόδοση 0 στο χιόνι. Εντάξει, στα χιόνια δεν πάω, αλλά ο δρόμος που λέω τον χειμώνα ειδικά το πρωί μπορεί να έχει ψιλοχιόνι και πάγο που τον κάνει επικίνδυνο...Μήπως λοιπόν θα έπρεπε να κοιτάζω για ελαστικό all-season έχοντας κάποια μικρά μείον; πχ Goddyear F1 all-season
To ότι έχει πολύ καλύτερη απόδοση στο χιόνι σημαίνει ότι θα πηγαίνει καλύτερα από το θερινό σε παγωμένο οδόστρωμα ή λάθος τα λέω; -
Το καλύτερο πράγμα για το παγωμένο οδόστρωμα είναι η οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες και χωρίς απότομες κινήσεις σε τιμόνι, φρένα και γκάζι.
Στο παγωμένο οδόστρωμα μια χαρά παρεκτρέπεσαι και με ελαστικά παντός καιρού, αν δεν προσέχεις και ξεπεράσεις τους φυσικούς νόμους.
Ο δρόμος που κινείσαι πιο πολύ πρόβλημα έχει με τη γλίτσα κάποιες φορές, παρά με τον πάγο. Για χιόνι εξαιρετικά σπάνια.Τόσο σπάνια που δεν αξίζει να ασχολήσαι.
Θερινά λοιπόν ολοχρονίς από εμένα και προσοχή στον καιρό μερικές φορές. -
Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση.
Πάντως καλό θα ήταν να δούμε ποιό έχει καλύτερο κράτημα στις συνθήκες πάγου-γλίτσας. Το θερινό ή το all-season?
Εννοείται ότι και τα 2 θέλουν προσοχή.
-
To παγωμένο οδόστρωμα και το χιόνι είναι τελείως διαφορετικά πράματα. Σε πάγο θέλεις αλυσίδες, καρφιά ή έστω πολύ ειδικά άγρια λάστιχα.
Αυτό που θα χάνεις κάθε μέρα από τις 360 μέρες του χρόνου θα είναι μεγαλύτερο από αυτό που θα κερδίσεις τις 5 μέρες του χρόνου (που αν θες ίσως μπορείς και να αποφύγεις τελείως τη διαδρομή).
Προσωπική μου άποψη, για την Ελλάδα να επιλέξεις με κύριο κριτήριο την απόδοση σε στεγνό, να φυλάγεσαι λίγο στο βρεγμένο και να αποφεύγεις τα χιόνια... -
Σωστά όλα αυτά, αλλά καμιά φορά ξεκινάς το πρωί για διαδρομή Καλαμάτα-Αθήνα και κοντά στη θέση 'καλογερικό', για όσους ξέρουν την περιοχή, δεν ξέρεις για πότε πιάνει πάγο, αν έχει κρατήσει πάγο από τη νύχτα, αν είναι κάτω ψιλόχιονο ή ποιός ξέρει τι άλλο επικίνδυνο...
Και για να πω την αλήθεια, προτιμώ τις 5 μέρες το χρόνο, ή την μία άσχημη στιγμή, να κινδυνέψω όσο λιγότερο γίνεται παρά να έχω άψογο κράτημα στο στεγνό τις υπόλοιπες 360 μέρες.
Μπορεί βέβαια να κάνω και εντελώς λάθος σκέψη.
-
Ο χρήστης fonzareli έγραψε:
Σωστά όλα αυτά, αλλά καμιά φορά ξεκινάς το πρωί για διαδρομή Καλαμάτα-Αθήνα και κοντά στη θέση 'καλογερικό', για όσους ξέρουν την περιοχή, δεν ξέρεις για πότε πιάνει πάγο, αν έχει κρατήσει πάγο από τη νύχτα, αν είναι κάτω ψιλόχιονο ή ποιός ξέρει τι άλλο επικίνδυνο...Και για να πω την αλήθεια, προτιμώ τις 5 μέρες το χρόνο, ή την μία άσχημη στιγμή, να κινδυνέψω όσο λιγότερο γίνεται παρά να έχω άψογο κράτημα στο στεγνό τις υπόλοιπες 360 μέρες.
Μπορεί βέβαια να κάνω και εντελώς λάθος σκέψη.
η μονή λύση για πάγο/χιόνι είναι χιονολάστιχα (που δεν είναι πανάκεια) ή ασφάλτινα με αλυσίδες (με οσα μειονεκτήματα έχουν αυτές)
καμία απο τις παραπάνω λύσεις δεν θα σε σώσει 100% αν δεν έχεις τη λογική για να αντιμετοπίσεις μια τέτοια κατάσταση
και μια και πρόκειται για 5 μέρες το χρόνο ΙΜΟ καλύτερα αλυσίδες
-
Καλύτερα κάλτσες
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Θύμιο, εγώ σε γάλλο δεν θα έβαζα τα τουράνζα...Αν τα εξαλτο τα βρεις σε λογική τιμή σε σχέση με αυτά που βλέπεις τώρα, βάλε τα άφοβα. Εγώ έχω ξαναερωτευτεί το αμαξάκι μου.
Κων/νε ξέρεις ποιό είναι το μόνο που με προβληματίζει με τα Εξάλτο;; Είναι δείκτη ταχύτητας V κι εγώ έχω σκάρτα 175 τελική...Αν σκεφτείς οτι το 306 δεν είναι και βαρύ, α**υτά τα ελαστικά πότε θα ζεσταίνονται;;
**
Πάντως τα Εξάλτο τα βρήκα 320, σε σχέση με τα 350 που ζητούν οι υπόλοιποι δεν είναι καθόλου κακή τιμή... -
Ο χρήστης krej έγραψε:
...Αν φοράς σκληρή ανάρτηση σίγουρα θα χρειαστείς πιο άκαμπτα πλαινά....Αν κάποιος μπορεί θα ήθελε να πει δυο λόγια περισσότερο για αυτό; Ποιο είναι το σκεπτικό;
Ευχαριστώ! -
Ο χρήστης j.marr έγραψε:
Σωστά όλα αυτά, αλλά καμιά φορά ξεκινάς το πρωί για διαδρομή Καλαμάτα-Αθήνα και κοντά στη θέση 'καλογερικό', για όσους ξέρουν την περιοχή, δεν ξέρεις για πότε πιάνει πάγο, αν έχει κρατήσει πάγο από τη νύχτα, αν είναι κάτω ψιλόχιονο ή ποιός ξέρει τι άλλο επικίνδυνο...
Και για να πω την αλήθεια, προτιμώ τις 5 μέρες το χρόνο, ή την μία άσχημη στιγμή, να κινδυνέψω όσο λιγότερο γίνεται παρά να έχω άψογο κράτημα στο στεγνό τις υπόλοιπες 360 μέρες.
Μπορεί βέβαια να κάνω και εντελώς λάθος σκέψη.
η μονή λύση για πάγο/χιόνι είναι χιονολάστιχα (που δεν είναι πανάκεια) ή ασφάλτινα με αλυσίδες (με οσα μειονεκτήματα έχουν αυτές)
καμία απο τις παραπάνω λύσεις δεν θα σε σώσει 100% αν δεν έχεις τη λογική για να αντιμετοπίσεις μια τέτοια κατάσταση
και μια και πρόκειται για 5 μέρες το χρόνο ΙΜΟ καλύτερα αλυσίδες
Αλυσίδες σε άσφαλτο απλά με πρωινό πάγο ή ψιλόχιονο νομίζω δεν παίζουν καθόλου! Ουτε βέβαια και κάλτσες διότι θα σκιστούν.
Το ερώτημα νομίζω δεν απαντήθηκε: Στον παγωμένο το πρωί δρόμο τα χιονολάστιχα είναι καλύτερα ή τα θερινά ή τα all-season ή τι άλλο;
Κανένα δεν θα μας σώσει απόλυτα, το ξέρω. Ρωτάω για τις μεταξύ τους διαφορές!
-
έχοντας κάνει 1000χλμ με χιονολάστιχα στην Αυστρία, το κράτημα τους στις συνθύκες που αναφέρεις ήταν σαφώς πολύ καλύτερο από τα summer, ΑΛΛΑ
1.έχουν πιο μικρή διάρκεια ζωής
2.κάνουν θόρυβο
3.υπερθερμαίνονται σχετικά εύκολα, αν πηγαίνεις πάνω από 140-150 χαω
4.δεν νομίζω ότι αξίζει να τα βάλεις για να περνάς 'ΜΟΝΟ' το καλογερικό. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
...Αν φοράς σκληρή ανάρτηση σίγουρα θα χρειαστείς πιο άκαμπτα πλαινά....
Αν κάποιος μπορεί θα ήθελε να πει δυο λόγια περισσότερο για αυτό; Ποιο είναι το σκεπτικό;
Ευχαριστώ!Το σκεπτικό είναι το εξής;
Μια σκληρή ανάρτηση είναι λιγότερο ενδωτική στους κραδασμούς και στις παραμορφώσεις. Τοποθετώντας ένα ελαστικό με μαλακά πλαϊνά, το ελαστικό υπόκειται ευκολότερα στις πιέσεις που η ανάρτησή σου δεν παραλαμβάνει τόσο εύκολα. Αποτέλεσμα είναι το ελαστικό να 'σαπουνιάζει', δηλαδλη να πατά περισσότερο στο εξωτερικό του και να δίνει την εντύπωση πως μετατοπίζεται ο άξονας προς το εξωτερικό της στροφής. Ουσιαστικά η σκληρή ανάρτηση δημιουργεί συνθήκες αυξημένης έντασης, η οποία εκτονώνεται μέσω των ελστικών. Αν τα πλαϊνά του είναι αρκούντως σκληρά, είναι δυσκολότερο να χάσει την πρόσφυσή του. Γι αυτό το λόγο τα ελαστικά επιδόσεων έχουν εξαιρετικά σκληρά πλαϊνά.Επίσης υπάρχει και θέμα στην αίσθηση. Μια σκληρή ανάρτηση κάνει το τιμόνι αμεσότερο. Το μαλακό πλαϊνο δίνει την εντύπωση πως 'γονατίζει' , δημιουργώντας μια περίεργη αίσθηση στο τιμόνι.
-
Οπότε προφανώς έχουμε για τον πάγο:
Χιονολάστιχα > all season > θερινάΑφού λοιπόν τα χιονολάστιχα είναι υπερβολή, το ερώτημα επαναπροσδιορίζεται: All season vs summer...
πχ http://www.goodyeartires.com/goodyearti ... erformance
vs
http://www.goodyeartires.com/goodyearti ... erformance
δείτε εδώ τη σύγκριση: http://www.goodyeartires.com/goodyearti ... dewall=BSW
-
δεν νομίζω οτι μπορεί να απαντηθεί το ερώτημα έτσι απλά
οπως σου έγραψα τα χιονολάστιχα δεν είναι πανάκεια (σε παγο αν δεν έχουν καρφί δύσκολα τα πράγματα) ούτε το all season θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο αν πας να περάσεις με παραπάνω χιλιόμετρα απο οσα ορίζουν οι νόμοι της φυσικής
σε ψιλόχιονο (πασπάλισμένο και πριν αρχίσει να υγροποιείτε πανω στην ασφαλτο) μπορεί να περάσεις και με ασφάλτινα
προσωπικά στα νότια που είσαι -και εφόσον δεν πας στα χιονοδρομικά συχνά- θα επέλεγα ασφάλτινα και αλυσίδες/καλτσες στο πορτ μπαγκαζ
θεωρώ οτι για τον πάγο η λύση είναι αλυσίδα
-
Αφού είναι σε γνωστή διαδρομή και ξέρεις τα κακά σημεία αξίζει να είσαι πολύ προσεκτικός εκεί που πρέπει. Όπως βλέπεις οι νόμοι της φύσης στον πάγο δεν προβλέπουν τυπική πρόσφυση με χημικούς δεσμούς κλπ αφού έχει μηδαμινό συντελεστή πρόσφυσης αλλά μόνο μηχανική πρόσφυση με μηχανική εμπλοκή δηλαδή καρφιά, αλυσίδες ή πολύ άγριο λάστιχο που λόγω μικρής επιφάνειας επαφής μπορεί να ασκήσει μεγάλη πίεση ώστε να σπάσει και να διεισδύσει στον πάγο...
-
Ο χρήστης fonzareli έγραψε:
Οπότε προφανώς έχουμε για τον πάγο:
Χιονολάστιχα > all season > θερινάΑφού λοιπόν τα χιονολάστιχα είναι υπερβολή, το ερώτημα επαναπροσδιορίζεται: All season vs summer...
πχ http://www.goodyeartires.com/goodyearti ... erformance
vs
http://www.goodyeartires.com/goodyearti ... erformance
δείτε εδώ τη σύγκριση: http://www.goodyeartires.com/goodyearti ... dewall=BSW
Πάρε 4 χειμερινά και 4 σιδερένιες ζάντες και τις λίγες φορές που κάνεις αυτό το ταξίδι να αφιερώνεις 15΄να βάζεις τα χειμερινά, αν τα φυλάς και σε σκοτεινό μέρος θα κρατήσουν αρκετά.
-
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΟΥΟ Τ1R.ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΦΗΜΗ ΓΙΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΤΙΜΗ.
-
Μα δεν κάνω μία στο τόσο αυτό το ταξίδι... Μόνο αυτό κάνω!
-
Ο χρήστης fonzareli έγραψε:
Σωστά όλα αυτά, αλλά καμιά φορά ξεκινάς το πρωί για διαδρομή Καλαμάτα-Αθήνα και κοντά στη θέση 'καλογερικό', για όσους ξέρουν την περιοχή, δεν ξέρεις για πότε πιάνει πάγο, αν έχει κρατήσει πάγο από τη νύχτα, αν είναι κάτω ψιλόχιονο ή ποιός ξέρει τι άλλο επικίνδυνο...Και για να πω την αλήθεια, προτιμώ τις 5 μέρες το χρόνο, ή την μία άσχημη στιγμή, να κινδυνέψω όσο λιγότερο γίνεται παρά να έχω άψογο κράτημα στο στεγνό τις υπόλοιπες 360 μέρες.
Μπορεί βέβαια να κάνω και εντελώς λάθος σκέψη.
Λόγω κλιματολογικών συνθηκών (υγρασία, πάγος το πρωί) σκέψου για All season ελαστικά , πχ. τα Vredestein QUATRAC 2 η καλύτερα τα 3.
Άλλη προσέγγιση διαλέγεις κάτι σε Yoko C-Drive, Bridge ER300 και όταν είναι να περάσεις τα δύσκολα ξεφουσκώνεις όσο παίρνει τα λάστιχα. Στο πρώτο βενζινάδικο τα ξαναφουσκώνεις άμεσα.
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]