-
Καλημέρα.
Ήρθε επιτέλους η ώρα να αλλάξω λάστιχα στο αυτοκίνητο.
Έχω το Opel Astra g sport 1.4 και αν δεν κάνω μεγάλο λάθος φοράει 205/50R16 .
Τα μαμίσια είναι Continental και δεν μπορώ να πώ ότι ήταν και άσχημα.
Λοιπόν θα ήθελα από όποιον έχει όρεξη προτάσεις για ιδίων διαστάσεων λάστιχα. Είναι σημαντική για μένα η απόσταση φρεναρίσματος σε στεγνό και βρεγμένο καθώς και η άνεση ει δυνατόν.
Μένω Χανιά και 3 φορές το χρόνο πάω Ναύπλιο αν αυτό σημαίνει κατι.
Κάνω καθημερινά μερικά χιλιόμετρα μεσα στην πόλη και που και που ταξιδάκια.
Παρακαλώ όσοι ξέρουν ας δίνουν και ενδεικτικές τιμεςTo θέμα μεταφέρθηκε από την 'Αυτοκίνηση' [moderator]
-
Καλημέρα.
Ήρθε επιτέλους η ώρα να αλλάξω λάστιχα στο αυτοκίνητο.
Έχω το Opel Astra g sport 1.4 και αν δεν κάνω μεγάλο λάθος φοράει 205/50R16 .
Τα μαμίσια είναι Continental και δεν μπορώ να πώ ότι ήταν και άσχημα.
Λοιπόν θα ήθελα από όποιον έχει όρεξη προτάσεις για ιδίων διαστάσεων λάστιχα. Είναι σημαντική για μένα η απόσταση φρεναρίσματος σε στεγνό και βρεγμένο καθώς και η άνεση ει δυνατόν.
Μένω Χανιά και 3 φορές το χρόνο πάω Ναύπλιο αν αυτό σημαίνει κατι.
Κάνω καθημερινά μερικά χιλιόμετρα μεσα στην πόλη και που και που ταξιδάκια.
Παρακαλώ όσοι ξέρουν ας δίνουν και ενδεικτικές τιμεςTo θέμα μεταφέρθηκε από την 'Αυτοκίνηση' [moderator]
-
Μια ακόμα ερώτηση.
Κάποιος σαν εμένα που δεν τρέχει τα λάστιχα, θα ωφεληθεί σε κάτι - εκτός βέβαια τιμής - αν κατέβει δείκτη ταχύτητας, π.χ. από H σε T; -
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Μια ακόμα ερώτηση.
Κάποιος σαν εμένα που δεν τρέχει τα λάστιχα, θα ωφεληθεί σε κάτι - εκτός βέβαια τιμής - αν κατέβει δείκτη ταχύτητας, π.χ. από H σε T;Οχι.
Αντίθετα θα χάσεις και σε πρόσφυση και σε αντοχή.
Εαν δεν τρέχεις να βάλεις αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής. -
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Μια ακόμα ερώτηση.
Κάποιος σαν εμένα που δεν τρέχει τα λάστιχα, θα ωφεληθεί σε κάτι - εκτός βέβαια τιμής - αν κατέβει δείκτη ταχύτητας, π.χ. από H σε T;Οχι.
Αντίθετα θα χάσεις και σε πρόσφυση και σε αντοχή.
Εαν δεν τρέχεις να βάλεις αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής.Εγώ δεν θα ήμουν τόσο αρνητικός γιατί δεν καταλαβαίνω το γιατί θα χάσει σε πρόσφυση όπως λέει ο Βασίλης. Νομίζω ότι μπορεί να φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας πιο εύκολα και να είναι και πιο άνετα. Αλλά καλό είναι να έχουν δείκτη φορτίου όχι λιγότερο από τα εργοστασιακά. Ο δείκτης φορτίου είναι ένας αριθμός που για νορμάλ αυτοκίνητα είναι περίπου 79-88+ και συχνά αναφέρεται αμέσως μετά την διάσταση.
-
Εγω να προσθεσω αν βαλεις νεα λαστιχα τα οποια ειναι μιας φορας/κατευθυνσης (POTENZA 720, ολα τα βροχολαστιχα ,κ.λ.π) να στα τοποθετησουν σωστα .Εχω δει παρα πολλα αυτοκινητα τα οποια φορανε τα λαστιχα αναποδα ,δηλ τα τοξα να κοιτουν προς τα πισω.Εκτος και αν ειναι για καλυτερο κρατημα στην οπισθεν οποτε παω πασο
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Εχω δει παρα πολλα αυτοκινητα τα οποια φορανε τα λαστιχα αναποδα ,δηλ τα τοξα να κοιτουν προς τα πισω....Αυτό το έχω παρατηρήσει και σε φωτογραφία από διαφήμιση του Accord αν δεν κάνω λάθος. Άντε μετά να τους πιστέψεις για αυτά που λένε, όταν δεν ξέρουν να βάλουν σωστά τα λάστιχα
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μια ακόμα ερώτηση.
Κάποιος σαν εμένα που δεν τρέχει τα λάστιχα, θα ωφεληθεί σε κάτι - εκτός βέβαια τιμής - αν κατέβει δείκτη ταχύτητας, π.χ. από H σε T;Οχι.
Αντίθετα θα χάσεις και σε πρόσφυση και σε αντοχή.
Εαν δεν τρέχεις να βάλεις αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής.Εγώ δεν θα ήμουν τόσο αρνητικός γιατί δεν καταλαβαίνω το γιατί θα χάσει σε πρόσφυση όπως λέει ο Βασίλης. Νομίζω ότι μπορεί να φτάνουν σε θερμοκρασία λειτουργίας πιο εύκολα και να είναι και πιο άνετα. Αλλά καλό είναι να έχουν δείκτη φορτίου όχι λιγότερο από τα εργοστασιακά. Ο δείκτης φορτίου είναι ένας αριθμός που για νορμάλ αυτοκίνητα είναι περίπου 79-88+ και συχνά αναφέρεται αμέσως μετά την διάσταση.
Η διαφορά ανάμεσα σε δύο ελασστικά της ίδιας διάστασης με διαφορετικό δείκτη ταχύτητας , είναι στη γόμα και πολλές φορές και στο σκελετό.
Αλλάζει λοιπόν η ποιότητα της γόμας και δεν είναι απλώς πιό μαλακή η σύνθεση της. Σε συνθήκες έντονης φόρτισης του ελαστικού ( πχ. φρενάρισμα , στροφές με υψηλή ταχύτητα) , η διαφορά τους είναι αρκετά σημαντική.
Σε πολλά τεστ ελαστικών, 2 ελαστικά του ίδιου κατασκευαστή με διαφορετικό συντελεστή ταχύτητας συμπεριφέρονται τελείως διαφορετικά , πάντα όμως αυτό με τον υψηλότερο δείκτη ταχύτητας έχει καλύτερα αποτελέσματα. -
Ο χρήστης ΒΑΣΙΛΗΣ έγραψε:
Η διαφορά ανάμεσα σε δύο ελασστικά της ίδιας διάστασης με διαφορετικό δείκτη ταχύτητας , είναι στη γόμα και πολλές φορές και στο σκελετό.
....πάντα όμως αυτό με τον υψηλότερο δείκτη ταχύτητας έχει καλύτερα αποτελέσματα.Χμμ, έχεις δίκιο ότι υπάρχουν κατασκευαστικές διαφορές σε σκελετό και σε γόμα αλλά μετά για απόδειξη της καλύτερης απόδοσης του πιο υψηλού δείκτη ταχύτητας αναφέρεσαι σε τεστ ελαστικών. Μα εκεί ο στόχος είναι η βέλτιστη απόδοση στις ειδικές συνθήκες και σε συνθήκες έντονης φόρτισης ενώ ο φίλος μας δε ζητάει κάτι τέτοιο! Αν είναι έτσι τότε πρέπει να πάμε όλοι και να βάλουμε λάστιχα με όσο γίνεται υψηλότερο δείκτη ταχύτητας!
Προκειμένου να αντιμετωπίσει της υψηλότερες ταχύτητες ίσως η γόμα να είναι σκληρότερη (ώστε να φθείρεται λιγότερο και όχι μαλακότερη) και τα τοιχώματα και σκελετός πιο άκαμπτος. Ο σκελετός μάλλον βοηθάει στο φρενάρισμα και μάλλον χαλάει την άνεση αλλά η σκληρότερη γόμα (αν ισχύει αυτό) είναι μειονέκτημα. Αλλά σαν πιο βασικό θεωρώ το γεγονός ότι αργεί να ζεσταθεί που σημαίνει ότι σε κάποιον ήσυχο οδηγό που κάνει πχ μικρές αποστάσεις κυρίως μέσα σε πόλη τα λάστιχα ποτέ δε θα φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας.... Αυτός ο χρήστης λοιπόν δε θα είναι σε γενικές γραμμές καλύτερα με ένα λάστιχο που στις συνθήκες που το κυκλοφορεί βρίσκεται στη θερμοκρασία καλής λειτουργίας του? (έστω κι αν ο πιο στιβαρός σκελετός του άλλου θα φρενάρει λίγο καλύτερα κλπ)Θυμάμαι την εποχή των Michelin MXV και MXT ότι τα υποδεέστερα (λιγότερο σπορτίφ) δεύτερα σε μερικές περιπτώσεις πλεονεκτούσαν γιατί ακριβώς έφταναν πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας ενώ τα πρώτα ειδικά σε ελαφριά αυτοκίνητα αργούσαν χαρακτηριστικά μέχρι να αποκτήσουν το πλεονέκτημα.
-
Ευχαριστώ πάρα πολύ όσους απάντησαν και οφείλω να πω ότι ήταν πολλοί και αρκετά κατατοπιστικοί.
Ακόμα προσπαθώ να καταλήξω σε συμπέρασμα αν και πιθανότατα τελικά θα κινηθώ ανάμεσα στα 720 με T και τα Dulop SP 01με H.
Αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει περεταίρω και όσον αφορά στα Dunlop, μιας και είναι καινούριο σχετικά λάστιχο (ως μοντέλο) ή σχετικά με την επιλογή δείκτη ταχύτητας (onyx κι εγώ αυτά που λες σχετικά με τη θερμοκρασία σκεφτόμουν και έκλινα προς τα T) είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτος -
onyx !
Δεν νομίζω πως διαφωνούμε πουθενά , αλλά το ερώτημα ήταν, 'αν ωφελείται κάποιος αν κατέβει δείκτη ταχύτητας'. Υποθέτω ότι το 'κατεβει' εννοεί μικρότερο δείκτη ταχ. από την υπόδειξη του κατασκευαστή.
Εαν είναι έτσι , εκτός της τιμής (που και αυτό είναι αμφισβητούμενο λόγω μεγαλύτερης αντοχής) , δεν νομίζω ότι υπάρχει κέρδος. Μάλιστα τα 30 εκ. διαφοράς ενός φρεναρίσματος (που μακάρι να μην χρειαστεί ποτέ) θα κάνουν τη διαφορά. -
Για την τιμή και εγώ αμφιβάλλω αν συμφέρει και δεν ξέρω αν αξίζει και να ασχοληθείς, άντε να βρείς και χαμηλής ταχύτητας λάστιχα....
Αλήθεια αναφέρθηκες πιο πριν σε τεστ ίδιων ελαστικών με διαφορετικό δείκτη ταχύτητας. Έχεις κανένα link σχετικό?
Θέλω να δω τις διαφορές και ιδίως αν οι συγκρίσεις είναι σε στάδια πχ 1ος γύρος που τα αργά μπορεί να έχουν ζεσταθεί ενώ τα άλλα όχι, 2ος γύρος κλπ. Δεν αμφιβάλλω ότι το 'γρήγορο' φρενάρει καλύτερα αλλά ισχύει αυτό από το πρώτο φρενάρισμα σε σχέση με ένα ζεστό αργό ή αφού ζεσταθεί?Πάντως κάτω από H δείκτη ταχύτητας δεν θα κατέβαινα για κανονικά λάστιχα (όχι χιονιού) σε κανονικό αυτοκίνητο (δηλαδή όχι τζιποειδές). Αισθάνομαι ότι θα υστερεί σε δομική αντοχή για ασφαλή γενική χρήση.
-
onyx !
Δυστυχώς δεν έχω link , όλα είναι σε παλιά τεύχη περιοδικών. Τέτοιες συγκρίσεις δεν έχουν , μόνο τα κλασσικά δηλ. φρενάρισμα στεγνο-βρεγμένο ,κύκλο , αποφυγή εμποδίου κλπ. Πολλά έχουν και ταχύτερο γύρο πίστας.
Συμφωνώ με αυτό που λες για τα Η , μόνο πολύ λίγα αυτοκίνητα πόλης χρειάζονται Τ (έχουν μικρό βάρος και δεν χρειάζονται παραπάνω) -
Τελικά για να κλείνει το topic όσον αφορά σε μένα μετά τις καλές κριτικές από άλλα μέλη που διάβασα αύριο βάζω τα Bridgestone Potenza 720 195/60/R15 H σε τιμή €340 μετά από πολλές φορές αναφορά ότι πρόκειται για τα 'γνήσια'.
Wish me good luck. Επίσης μία ερώτηση σε όποιον έχει όρεξη... λογικά με αλλαγή ελαστικών θέλει ζυγοστάθμιση. Χρειάζεται επίσης ευθυγράμμιση ή δεν υπάρχει κανένας λόγος για κάτι τέτοιο; -
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Τελικά για να κλείνει το topic όσον αφορά σε μένα μετά τις καλές κριτικές από άλλα μέλη που διάβασα αύριο βάζω τα Bridgestone Potenza 720 195/60/R15 H σε τιμή €340 μετά από πολλές φορές αναφορά ότι πρόκειται για τα 'γνήσια'.Που τα βάζεις αυτά? Έχω κι εγώ ακριβώς την ίδια διάσταση και αλλάζω σύντομα (1 TD ακόμη ). Στείλε PM αν θες....
-
Ο χρήστης drizzt έγραψε:
Τελικά για να κλείνει το topic όσον αφορά σε μένα μετά τις καλές κριτικές από άλλα μέλη που διάβασα αύριο βάζω τα Bridgestone Potenza 720 195/60/R15 H σε τιμή €340 μετά από πολλές φορές αναφορά ότι πρόκειται για τα 'γνήσια'.
Wish me good luck. Επίσης μία ερώτηση σε όποιον έχει όρεξη... λογικά με αλλαγή ελαστικών θέλει ζυγοστάθμιση. Χρειάζεται επίσης ευθυγράμμιση ή δεν υπάρχει κανένας λόγος για κάτι τέτοιο;Ζυγοστάθμιση .. οπωσδήποτε.
Ευθυγράμμιση .. αν είχες κάποια παρατήρηση με το τιμόνι. Εγώ πάντως πάντα κάνω και ευθυγράμμιση , αφού είναι ευκαιρία που το αυτοκίνητο βρίσκεται εκεί.
Αγορά / Αντικατάσταση Ελαστικών στο Opel Astra g 1.4 sport