-
Χάρη, λέω αν οι δίσκοι δεν έχουν ρωγμές και δεν έχουν κάνει σαφή φθορά με πατούρα τότε κράτα τους και παίξε με τακάκια, κάνουν διαφορά. Και πάντα καλό πάτημα και μετά καλό στρώσιμο.
Αν αλλάξεις δίσκους να προτιμήσεις γνωστής μάρκας... τα national αν είναι κάτι ισπανικά κρατήσου μακριά. Οι τρυπητοί έχουν και μειονεκτήματα... λιγότερη επιφάνεια και αυξημένος κίνδυνος ρωγμών και στραβώματος. Καλύτερα απλοί ή χαρακτοί (που φθείρουν γρήγορα τα τακάκια...). Υπάρχουν και τρυπητοί αλλά όχι πέρα ως πέρα (ιατρικά: με βοθρία και όχι τρήματα)
Οπωσδήποτε να ανοίξεις τα πίσω ταμπούρα και να ελέγξεις κυλινδράκια για διαρροές και ίσως να αλλάξεις και επιφάνειες τριβής και καλή ρύθμιση.
Να αλλάξεις πλήρως τα υγρά αν δεν το έχεις κάνει τα τελευταία 2 χρόνια και να ελέγξεις τα μαρκούτσια. Αν έχουν γεράσει βάλε καινούργια αλλά μην βάλεις αεροπορικού τύπου, νομίζω ότι στο αυτοκίνητό σου τα φρένα είναι ήδη πολύ ενισχυμένα (δυνατό σερβό), απλά θα μπλοκάρεις πιο εύκολα... -
το δυνατο σεβρο δεν δινει δυναμη στα φρενα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Χάρη, λέω αν οι δίσκοι δεν έχουν ρωγμές και δεν έχουν κάνει σαφή φθορά με πατούρα τότε κράτα τους και παίξε με τακάκια, κάνουν διαφορά. Και πάντα καλό πάτημα και μετά καλό στρώσιμο.
Αν αλλάξεις δίσκους να προτιμήσεις γνωστής μάρκας... τα national αν είναι κάτι ισπανικά κρατήσου μακριά. Οι τρυπητοί έχουν και μειονεκτήματα... λιγότερη επιφάνεια και αυξημένος κίνδυνος ρωγμών και στραβώματος. Καλύτερα απλοί ή χαρακτοί (που φθείρουν γρήγορα τα τακάκια...). Υπάρχουν και τρυπητοί αλλά όχι πέρα ως πέρα (ιατρικά: με βοθρία και όχι τρήματα)
Οπωσδήποτε να ανοίξεις τα πίσω ταμπούρα και να ελέγξεις κυλινδράκια για διαρροές και ίσως να αλλάξεις και επιφάνειες τριβής και καλή ρύθμιση.
Να αλλάξεις πλήρως τα υγρά αν δεν το έχεις κάνει τα τελευταία 2 χρόνια και να ελέγξεις τα μαρκούτσια. Αν έχουν γεράσει βάλε καινούργια αλλά μην βάλεις αεροπορικού τύπου, νομίζω ότι στο αυτοκίνητό σου τα φρένα είναι ήδη πολύ ενισχυμένα (δυνατό σερβό), απλά θα μπλοκάρεις πιο εύκολα...-Υγρά φρένων έχω αλλάξει μέσα στον τελευταίο χρόνο.
-Δεν θέλω να βάλω τρυπητούς (προτιμώ χαρακτούς), αλλά σε κάποιες μάρκες αυτό είναι το 'σπορ' entry level τους. Λες οι απλοί να ναι καλοί;
-Ο ένας δίσκος μου έχει ένα σπασιματάκι στην εσωτερική επιφάνειά του, στις μια απ τις 2 πλευρές του (λέω 2 καθ' ότι είναι αεριζόμενος). Ίσως να πρέπει να βάλω φωτό για να γίνω κατανοητός. Ιδιαίτερη πατούρα δεν υπάρχει, αλλά αυτό το σπάσιμο δεν μου αρέσει και πολύ. Ιδιαίτερα σκεφτόμενος ότι το επόμενο 4μηνο θα μαι μακρυά απ το σπίτι, θα κάνω χλμ μάλλον ζορισμένα (έχει ωραίες καφροδιαδρομές ο βόρειος Έβρος ) και δεν θέλω να μπλέξω με άγνωστους μάστορες. -
Πέρασα ΚΤΕΟ και βρήκαν πως έχω θέμα μπροστά με μια ανισοκατανομή που φτάνει το 15%. Φαίνεται και στο δρόμο. Τι μπορεί να είναι; Τακάκια και δισκόπλακες είναι καινούρια, ν' αλλάξω τα σωληνάκια με μεταλλικά, που ούτως ή άλλως ήθελα να το κάνω; Έχω βρει στο Ebay με 90€ (με την αποστολή). Λέω να κάνω αυτή την αλλαγή και ν' αλλάξω και τα υγρά ώστε να δούμε αν θα βελτιωθεί...
Μετά, τι άλλο μπορεί να είναι; Να θέλουν σερβις οι μπροστινές δαγκάνες (τσιμουχάκια κλπ κλπ)To κιτάκι με τα μεταλλικά σωληνάκια είναι το παρακάτω:
http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-Punto-GT-Goo ... 286.c0.m14(έχω τα φρένα του Punto GT μπρος - πίσω )
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Πέρασα ΚΤΕΟ και βρήκαν πως έχω θέμα μπροστά με μια ανισοκατανομή που φτάνει το 15%. Φαίνεται και στο δρόμο. Τι μπορεί να είναι; Τακάκια και δισκόπλακες είναι καινούρια, ν' αλλάξω τα σωληνάκια με μεταλλικά, που ούτως ή άλλως ήθελα να το κάνω; Έχω βρει στο Ebay με 90€ (με την αποστολή). Λέω να κάνω αυτή την αλλαγή και ν' αλλάξω και τα υγρά ώστε να δούμε αν θα βελτιωθεί...
Μετά, τι άλλο μπορεί να είναι; Να θέλουν σερβις οι μπροστινές δαγκάνες (τσιμουχάκια κλπ κλπ)To κιτάκι με τα μεταλλικά σωληνάκια είναι το παρακάτω:
http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-Punto-GT-Goo ... 286.c0.m14(έχω τα φρένα του Punto GT μπρος - πίσω )
Kαθάρισμα και γρασάρισμα οι γλύστρες στις δαγκάνες, αν κάποια κολλάει ελαφρά φαίνεται από την ανομοιόμορφη φθορά στα τακάκια, επίσης καλό είναι να αλλαχτούν και τα λαστιχάκια των εμβόλων μαζί και οι φούσκες προστασίας των εμβόλων, χρειάζεσαι δηλαδή ένα σετ επισκευής για δαγκάνες.
Ρίξε και μια ματιά στα εμπρός αμορτισέρ και στα top mount, καλό θα του κάνεις.
-
+1
Φρένα από τα παλιά = ...φρένα από τα παλιά.
Αυτά δεν βγήκαν καλά.
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Πέρασα ΚΤΕΟ και βρήκαν πως έχω θέμα μπροστά με μια ανισοκατανομή που φτάνει το 15%. Φαίνεται και στο δρόμο. Τι μπορεί να είναι; Τακάκια και δισκόπλακες είναι καινούρια, ν' αλλάξω τα σωληνάκια με μεταλλικά, που ούτως ή άλλως ήθελα να το κάνω; Έχω βρει στο Ebay με 90€ (με την αποστολή). Λέω να κάνω αυτή την αλλαγή και ν' αλλάξω και τα υγρά ώστε να δούμε αν θα βελτιωθεί...
Μετά, τι άλλο μπορεί να είναι; Να θέλουν σερβις οι μπροστινές δαγκάνες (τσιμουχάκια κλπ κλπ)To κιτάκι με τα μεταλλικά σωληνάκια είναι το παρακάτω:
http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-Punto-GT-Goo ... 286.c0.m14(έχω τα φρένα του Punto GT μπρος - πίσω )
Kαθάρισμα και γρασάρισμα οι γλύστρες στις δαγκάνες, αν κάποια κολλάει ελαφρά φαίνεται από την ανοποιόμορφη φθορά στα τακάκια, επίσης καλό είναι να αλλαχτούν και τα λαστιχάκια των εμβόλων μαζί και οι φούσκες προστασίας των εμβόλων, χρειάζεσαι δηλαδή ένα σετ επισκευής για δαγκάνες.
Ωραία. Η τιμή των 90€ για τα σωληνάκια είναι καλή, έτσι δεν είναι; Στην Ελλάδα δεν νομίζω να βρω φθηνότερα... Μόνον αν τα φτιάξει κάποιος που κάνει αυτή την δουλειά στο χέρι, αλλά μάλλον στα ίδια θα βγουν και δεν ξέρω αν θα είναι και το ίδιο καλά...
Τι θα μου πρότεινες;Το σετ επισκευής, απ' όσο γνωρίζω δεν είναι και πολύ ακριβό... Οι δαγκάνες μπροστά είναι οι στάνταρ Girling που φορούσαν τα Punto GT1 (οι GT3 είναι πιο ακριβές! ). Θα πάρω και υγρά φρένων ΑΤΕ, πόσα περίπου να υπολογίσω; Δηλαδή, πόσα υγρά χωράει το κύκλωμα; Δεν έχω αλλάξει ποτέ όλα τα υγρά και δεν ξέρω!
Τέλος, μια πρόταση για αξιόπιστο φρενά (με φρενόμετρο) με πμ από όποιον έχει να προτείνει κάτι παρακαλώ!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Ρίξε και μια ματιά στα εμπρός αμορτισέρ και στα top mount, καλό θα του κάνεις.
Τα αμορτισερ είναι σχετικά καινούρια... εεε...50Κ χλμ έχουν!
Όχι και φρέσκα φρέσκα, αλλά μάλλον δεν είναι για αλλαγή. Τα top mount, ίσως να έχουν ένα θέμα, μιας και δεν έχουν αλλαχτεί και το αυτοκίνητο έχει 112Κ χλμ πλέον... -
Να σας πω και γω για το tucson.
Εχει πολυ καλη αισθηση το πενταλ και φρεναρει μια χαρα. Σε κατι καταβασεις που τα ζορισα πολυ δεν μειωθηκε η αποδοση τους. Τα αλλαξα τα εμπρος στα 39000 χλμ. Εννοειται οτι εβαλα τα γνησια παλι. Οι δισκοι εχουν λιγο δοντι.
Οποιος ξερει μπορει να μου πει τι σημαινει οταν μαυριζει η ζαντα πολυ γρηγορα απο την σκονη των φρενων? Μαλακο τακακι μηπως? -
Τελικά παράγγειλα τα σωληνάκια της Goodridge, αφού στην Ελλάδα δεν παίζει να έβρισκα τέτοια τιμή, για τα επώνυμα πήγαινα πάνω από 100€. Θ' αγοράσω από Λαμπριανίδη υγρά φρένων, τα ΑΤΕ Racing Blue, θα φτάσει 1 lt; Ή να πάρω και δεύτερο;
Θ' αγοράσω και το σετ επισκευής των μπροστινών δαγκανών και θα είμαι κομπλέ ελπίζω (με τα φρένα δεν παίζουμε και προσπαθούμε πάντα για το καλύτερο δυνατό! Στην τελική, τα ανταλακτικά θα πάνε κάνα 120-130€ το πολύ όλα μαζί, ε και τα εργατικά 60-70€; Άντε λίγο παραπάνω; ).Περιμένω προτάσεις φρενάδων όπως είπα.
-
Σε ποιά περιοχή;
Πάντως πριν κανά χρόνο, άλλαξα και γω τα σωληνάκια (μαζί με δίσκους) με μεταλλικά, και δεν ένοιωσα καμία διαφορά σε αίσθηση ή φρενάρισμα. -
Ο χρήστης BASSstarlet έγραψε:
Σε ποιά περιοχή;
Πάντως πριν κανά χρόνο, άλλαξα και γω τα σωληνάκια (μαζί με δίσκους) με μεταλικά, και δεν ένοιωσα καμία διαφορά σε αίσθηση ή φρενάρισμα.Αθήνα, με προτίμηση στα Νότια Προάστια.
Δεν ξέρω αν θα δω διαφορά, θα ...το δοκιμάσω πάντως! Σκέφτομαι να ρωτήσω και για μια αντλία φρένων από Punto GT, πόσο να κάνει καινούρια...
Γιατί τώρα έχω την απλή. Όχι πως είναι απαραίτητο, αλλά θα 'ξανανιώσει' όλο το σύστημα... -
Γενικά μην τα κάνεις όλα μαζί, θα πειράζεις ένα ένα για να βρεις τι φταίει.
Πρώτα διαπιστώνεις το πρόβλημα με νέα μέτρηση μήπως σου είπαν βλακεία ή το μηχάνημά τους είναι μάπα ή δεν ξέρουν να το χειριστούν καλά.
Οπτικός έλεγχος προηγείται.- τα ελαστικά δείχνουν υγιή, είναι φουσκωμένα στην ίδια πίεση (σημαντικό) και έχουν την ίδια φθορά;
- δείχνουν υγιείς οι δίσκοι, ίδιας εμφάνισης και φθοράς;
- να σιγουρευτείς ότι δεν έχεις διαρροές οπότε θα είχες μείνει από υγρά στο δοχειάκι. Αν η στάθμη πέφτει να βρεις τη διαρροή.
- ελέγχεις τα παλιά μαρκούτσια ότι δεν είναι για πέταμα δηλαδή να μην διογκώνεται της κακής μεριάς τόσο που να φαίνεται με το μάτι ή να μην κάνει βυζί. Αν καλά δεν τα πειράζεις ακόμα.
Μετά αρχίζεις να πειράζεις
- σιγουρεύεις την εξαέρωση μήπως έχει αέρα στο κύκλωμα περισσότερο στην μία μεριά.
Εδώ καλύτερα να αλλάξεις και υγρά αν δεν το έχεις κάνει τα τελευταία 2-3 χρόνια. Αν έχεις πάρει και μαρκούτσια ευκαιρία να τα αλλάξεις.
Μετά αρχίζεις να επισκευάζεις
- τσεκάρεις και επισκευάζεις δαγκάνες.
- Αν όχι τότε μελετάς την καθαρότητα και σωστή λειτουργία της αντλίας και διαπερατότητα των αυλών.
Τέλος κλείνεις με αλλαγή τακακιών.
Μια και πήγες στον φρενά μην ξεχνάς και τον πίσω άξονα, φρένα και χειρόφρενο.
Σε κάθε στάδιο πειράγματος τσεκάρεις με φρενόμετρο.
Και εγώ θα ήθελα στοιχεία για φρενά, τον εκτίμησα όταν έλεγα ότι δεν φρενάρει και ο μάστορας απλά μου άλλαζε δίσκους και τακάκια ενώ χρειαζόταν πιο σωστή ολική αντιμετώπιση. Για φρένα δεν θέλω γενικό συνεργείο αλλά ειδικό.
-
onyx!
Σωστή είναι η διαδικασία που περιγράφεις, αλλά ξεκινάω με τα εξής:
-Έχω αλλάξει πρόσφατα δισκόπλακες μπροστά και τακάκια.
-Εχω αλλάξει τακάκια και πίσω, ενώ και οι δισκόπλακες πίσω είναι σε άριστη κατάσταση.
-Έχω κάνει σερβις στις δαγκάνες πίσω (αλλαγή των τσιμουχών).Τι δεν έχω αλλάξει λοιπόν;
-Μαρκούτσια (γι' αυτό παρήγγειλα και τα μεταλλικά). Κι αυτά μετά από 10 χρόνια φθείρονται.
-Τσιμούχες στις μπροστινές δαγκάνες.
-Υγρά φρένων ( ).
-Τρόμπα (προαιρετική αυτή... ).Θεωρώ πως αν αλλαχτούν όλα τα παραπάνω (ίσως όχι η τρόμπα, θα δω αναλόγως την τιμή και αν όντως υπάρχει διαφορά της απλής τρόμπας με αυτήν του Punto GT...). Λογικά και το πρόβλημα θα λυθεί και θα βελτιωθεί το φρενάρισμα...
Και το κόστος θα παραμείνει σε πολύ λογικά επίπεδα (δεν ξέρω τιμές για την τρόμπα, αν έχει κάποιος link για eper, ας ποστάρει. ).
-
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
(δεν ξέρω τιμές για την τρόμπα, αν έχει κάποιος link για eper, ας ποστάρει. ). -
Ο χρήστης kotetsi έγραψε:
(δεν ξέρω τιμές για την τρόμπα, αν έχει κάποιος link για eper, ας ποστάρει. ).
Grazie.
-
Τρόμπα Punto GT: 137,86 €
Ε, λέω αυτήν να μην την αλλάξω προς το παρόν... -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Τρόμπα Punto GT: 137,86 €
Ε, λέω αυτήν να μην την αλλάξω προς το παρόν...Ειναι και παλια η τιμη,υπολόγισε +10% τουλαχιστον.
-
Ο χρήστης BILL33 έγραψε:
Τρόμπα Punto GT: 137,86 €
Ε, λέω αυτήν να μην την αλλάξω προς το παρόν...Ειναι και παλια η τιμη,υπολόγισε +10% τουλαχιστον.
Είναι...ανυπολόγιστη, άσε!
Προς το παρόν αφήνω την παλιά και πιθανόν να προτείνω στον φρενά να την επισκευάσουμε κι αυτήν (με άλλα τσιμουχάκια κλπ) , αλλά μάλλον θα την αφήσω ως έχει... -
Ο χρήστης HighFidelity έγραψε:
Τρόμπα Punto GT: 137,86 €
Ε, λέω αυτήν να μην την αλλάξω προς το παρόν...Ειναι και παλια η τιμη,υπολόγισε +10% τουλαχιστον.
Είναι...ανυπολόγιστη, άσε!
Προς το παρόν αφήνω την παλιά και πιθανόν να προτείνω στον φρενά να την επισκευάσουμε κι αυτήν (με άλλα τσιμουχάκια κλπ) , αλλά μάλλον θα την αφήσω ως έχει...Γιατι να την πειραξεις;Εχει καποιο προβλημα;if it ain't broke, don't fix it
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις