Apr 16, 2009, 1:04 AM

Ο χρήστης zorz έγραψε:

Από εκεί και πέρα, αν μιλάμε για 'τσαρούχωμα' πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής: Έχει νόημα να μιλάμε για 'ευαισθησία' του ABS όταν 'τσαρουχώνουμε'? Όταν, δηλαδή, στην ουσία του λέμε 'ενεργοποιήσου όσο πιο γρήγορα μπορείς!'... Διότι άλλο 'ευαισθησία' (π.χ. το αν θα επέμβει ή όχι σε στιγμιαία μικρο-μπλοκαρίσματα του ενός εκ των τεσσάρων τροχών κατά το σχεδόν οριακό φρενάρισμα), άλλο 'χρόνος απόκρισης'. Στο 'τσαρούχωμα' μας ενδιαφέρει το δεύτερο. Αλλά είτε συμβατικά είναι τα σωληνάκια είτε υψηλής πίεσης, αν ξαφνικά 'ανέβουμε πάνω στο φρένο' με 50km/h σε ένα συνηθισμένο δρόμο θα μπλοκάρουμε σε 'dt' και το ABS θα ενεργοποιηθεί, στην ουσία, ακαριαία.

Νομίζω ότι πρέπει να επιστρέψουμε λίγο στα βασικά γιατί έχουμε παρερμηνεύσει μερικά πράγματα. Αυτό που γράφεις δεν έχει νόημα γιατί το ABS δεν ενεργοποιείται 'μία φορά'. Δεν έχει διαφορά το τσαρούχωμα από το απλό πάτημα για τις μικρομετρικές αλλαγές που κάνει το ABS. Ο κύκλος που περιγράφεις, το 'έλεγξε για μπλοκάρισμα-άσε φρένο-ξαναπάτα-επανέλαβε' γίνεται συνεχώς από το ABS. Όταν γίνεται αυτό με λχ. 50-100Hz η απόκριση που έχουν τα τακάκια μετά την κίνηση της αντλίας είναι που έχει σημασία και με τα braided σωληνάκια υπάρχει μικρότερη απόσβεση αυτής της κίνησης (γιατί ο όγκος του κυκλώματος παραμένει σταθερός).

Καταλαβαίνω τι λες, αλλά προφανώς εσύ δεν κατάλαβες τι λέω εγώ:
Μη μπερδεύουμε την 'ευαισθησία' του ABS (πόσο 'νωρίς' μπαίνει, i.e. πόσο 'κοντά' στο απόλυτο μπλοκάρισμα πρέπει να φτάσει κάποιος τροχός για να ενεργοποιηθεί η αντίστοιχη ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα) με το πόσο γρήγορα αποκρίνεται το όλο κύκλωμα (=response time) στις εντολές του λογισμικού. Τα σωληνάκια υψηλής μπορεί να επηρεάσουν το δεύτερο [με τον τρόπο που περιγράφεις κι εσύ πιο πάνω] αλλά δεν κάνουν το ABS περισσότερο ή λιγότερο 'ευαίσθητο', i.e. να εμπλέκεται 'νωρίτερα' ή 'πιο δύσκολα' όταν προσπαθούμε να φρενάρουμε αρκετά δυνατά μεν, χωρίς να το ενεργοποιήσουμε δε. Όταν μιλάμε για 'τσαρούχωμα', παίζουμε διαφορετικό παιχνίδι.