-
Καλησπερα και συγνωμη αν γινομαι ενωχλιτικος με την ασχετοσινη μου στα ελαστικα!!
δεν κριβω οτι δεν ηξερα ΤΟΙΠΟΤΑ!!!!! εδω μεσα αρχισα να πληροφορουμε!!
Ναι εγραψα οτι δεν ξερω αλλο λαστιχο εκτος του Yokohama ( αυτο μου προτινανε αυτο εβαζα) το θεμα ειναι οτι ηταν χαμιλου προφιλ 185/60 και 195/50 και δεν μου εδεινε την εντυπωση στην οδηγιση οτι το λαστιχο πλαγιαζε στης στροφες, μου αρεσε παντος που ηταν μαλακο! και ειχαι καλο κρατιμα!
τωρα ομως παμε σε αλλες διαστασεις και σε αλλο βαρος αμαξιου και αλλα κυβικα !!
δεν ξερω τον τροπο να επιλεξω : Π.Χ υποθικε απο φιλο εδω οτι ενα λαστιχο 91V θα ζεστενετε ποιο αργα απο ενα 89Η της ιδας μαρκας-τυπου σε εν μαξι σαν το Α4
ποια ειναι τα κρυτιρια που επιλεγουμε ενα ελαστικο συμφωνα με της αναγκες & το αμαξι μας;;;;;;;;;;;;;;; ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΕΘΕΣΑ ΣΩΣΤΑ Ε;
-
Ο χρήστης lioyfka έγραψε:
...ποια ειναι τα κρυτιρια που επιλεγουμε ενα ελαστικο συμφωνα με της αναγκες & το αμαξι μας;;;;;;;;;;;Πολλά κριτήρια. Αλλά πρώτα πρέπει να ξεκαθαρίσεις τις ανάγκες σου. Τι θέλεις. Δυστυχώς ξέρεις μόνο τα υπάρχοντα λάστιχα και ίσως να έχεις προσέξει 1-2 τομείς που σου φαίνεται να υστερούν. Έτσι τουλάχιστον ξέρεις να πεις θέλω κάτι που σε σχέση με αυτό που είχα να κάνε έτσι κι έτσι....
Τα συνήθη κριτήρια
- Η τιμή είναι σχεδόν πάντα από τα σημαντικότερα κριτήρια.
- Προηγούμενη εμπειρία σε συνδυασμό με φόβο του καινούργιου σε καθιστά δέσμιο μιας μάρκας πχ Yokohama, αυτό ξέρω, μην μπλέξω με τίποτα περίεργα...
- Γνώμες φίλων και γνωστών, γίνεσαι δέσμιος αυτών, των εμπειριών και των προκαταλήψεων
- Γνώμες λαστιχάδων, δέσμιος των συμφερόντων του καθενός... (εκτός εξαιρέσεων)
Τα σωστά κριτήρια, υποτίθεται ο καλός λαστιχάς μπορεί να σε βοηθήσει....
- Η τιμή, αυτό δεν αλλάζει αλλά σε σχέση και με τα άλλα προσόντα
- **Διαστάσεις **να είναι οι σωστές.
- **Ημερομηνία **κατασκευής που αναφέρεται στο τοίχωμα (0909=9η εβδομάδα του 2009) προτιμάς φρέσκο, λίγων μηνών.
- **προδιαγραφές **ταχύτητας, φορτίου, traction (σχετικό με υγρό φρενάρισμα), θερμοκρασίας, πίεσης κλπ.
- **Βάρος **δύσκολο να εκτιμηθεί αλλά γενικά τα ελαφριά κάνουν καλό συνολικά.
- **Διάρκεια **ζωής (πραγματικής, δηλαδή να κρατάει και όχι απλά να μην έχει φθαρεί, στην Ελλάδα λίγα φθείρονται). Θέλεις σκληρό πέλμα αλλά αυτό μπορεί να γλυστράει... υπάρχουν όμως ποιότητες και ποιότητες.
- **Θόρυβος **δεν είναι σημαντικό γιατί στην Ελλάδα οι δρόμοι είναι γλυστεροί άρα ήσυχοι, σε άγριο δρόμο όμως η διαφορά μπορεί να είναι σημαντική. Εξαρτάται από το υλικό και τη σχεδίαση (πολλές εγκοπές και διακοπές του υλικού θα κάνουν φασαρία) αλλά πρακτικά δεν μπορείς να πολυκαταλάβεις.
- **Άνεση **θέλεις μεγάλο προφίλ μαλακά πλαινά, ελαφρύ λάστιχο
- **σταθερότητα **σε μεγάλες ταχύτητες, τα χαμηλά προφίλ βοηθάνε αλλά τα φαρδιά ελαστικά ακολουθούν τυχόν επιμήκεις γραμμές του δρόμου.
- **τιμόνι **με καλή πληροφόρηση θέλει σκληρά πλαινά και χαμηλό προφίλ. Μερικούς όμως μπορεί η υπερβολική λεπτομέρεια και πληροφόρηση να τους φανεί σαν νευρικότητα.
- **Φρενάρισμα **θέλεις χαμηλό προφίλ, φαρδύ ελαστικό και αρκετή πίεση
- **να ζεσταίνεται **σχετικά γρήγορα, το λάστιχο μέχρι να ζεσταθεί γλυστράει και το πόσο θέλει εξαρτάται από το βάρος και την ισχύ του αυτοκινήτου, την συμπεριφορά σου και φυσικά το λάστιχο. Σε ενδιαφέρει για μικρές διαδρομές να ζεσταίνεται γρήγορα. Πολλοί το θυσιάζουν για καλύτερη μέγιστη πρόσφυση. Από την άλλη δεν θέλεις να παραζεσταίνεται, ειδικά το καλοκαίρι μερικά σαπουνιάζουν και πάλι γλυστράνε!
- **Πρόσφυση **θέλεις μαλακό πέλμα αλλά αυτό θα φθείρεται γρήγορα. Επίσης άλλα είναι καλά στο στεγνό και άλλα στο βρεγμένο. Ειδικά στο βρεγμένο παίζει ρόλο το σχέδιο του πέλματος. Στο στεγνό θέλεις λίγες χαραμάδες και πολύ λάστιχο. (τα Yokohama γενικά θεωρούνται καλά στο στεγνό και μέτρια στο βρεγμένο)
- **Κράτημα **τι γίνεται στο όριο και μετά από αυτό. Εδώ δεν υπάρχει μαγική συνταγή αλλά η έννοια της γωνίας ολίσθησης παίζει ρόλο. Θέλεις και να έχει πρόσφυση και να σε προειδοποιεί και όταν γλυστρήσει να το κάνει ομαλά και ελεγχόμενα. Συνήθως όσο πιο μεγάλη πρόσφυση τόσο πιο απότομα φεύγει... (το λέμε και πιο απόλυτη συμπεριφορά ενώ το αντίθετο το λέμε φιλικό λάστιχο)
- αντοχή στην **υδρολίσθηση **προτιμάς στενό λάστιχο με πολλά αυλάκια. Τα πέλματα σε V σχήμα τα πάνε καλά.
Και άλλα...
Και κάθε λάστιχο προσπαθεί να συνδυάσει τα ασυμβίβαστα όσο καλύτερα μπορεί. Αλλού πλεονεκτεί το καθένα και αλλού μειονεκτεί, η δυσκολία είναι να βρεις το σωστό συνδυασμό για τα γούστα σου, το αυτοκίνητό σου, τον τρόπο που οδηγάς και την τσέπη σου. Επειδή οι περισσότεροι δεν ξέρουμε τι έχουμε ούτε καλά καλά τι θέλουμε καταλήγουμε να πάρουμε αυτό που ξέρουμε κι από πριν ή το πιο φτηνό κι ο Θεός βοηθός...
Ή... μπαίνουμε στο forum και ρωτάμε μαζεύουμε γνώση και γνώμες και αποφασίζουμε!
-
Τα dunlop sport maxx τί λένε παιδιά?
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Τα dunlop sport maxx τί λένε παιδιά?Κάπως παλιά δεν είναι αυτά ;
-
Με αυτά ήρθε το superb που πήγα και το είδα χθες. 17αρια.
-
Ο χρήστης Govus έγραψε:
Τα dunlop sport maxx τί λένε παιδιά?
Κάπως παλιά δεν είναι αυτά ;
Είναι 4ετίας αλλά πολύ καλά λάστιχα υψηλών επιδόσεων. Πρόσφατα βγήκε το sport maxx tt σαν συνέχειά του
-
Ο χρήστης Neos έγραψε:
Οδηγήστε ρε Energy με 65άρι προφίλ να νιώσετε τι σημαίνει πληροφόρηση
Νιώθεις σαν να πατάει σε σαπουνάδες το αυτοκίνητο και γλιστράει προς όποια κατεύθυνση λάχει
Θυμάμαι μια φορά που μπήκα σε στροφή με πολλά χιλιόμετρα με αυτά τα λάστιχα (πατινάζ ήταν αυτό, όχι στρίψιμο), μετά ήταν λερωμένα στα πλαϊνά! Που σημαίνει ότι το λάστιχο λύγισε τελείωςΚαλέ μου άνθρωπε!Συμφωνώ μέχρι και στις τελείες.-
μια χαρα λαστιχα ειναι ,τουλαχιστον σε προειδοποιουν οτι χανεις προσφυση οχι σαν κατι αλλα που πας για το χωραφι στο πρωτο γλυστριμα.
Πως να χάσεις κάτι που δεν έχεις (με τα Energy εννοώ) ?
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Τα dunlop sport maxx τί λένε παιδιά?
Κάπως παλιά δεν είναι αυτά ;
Είναι 4ετίας αλλά πολύ καλά λάστιχα υψηλών επιδόσεων. Πρόσφατα βγήκε το sport maxx tt σαν συνέχειά του
Σ'ευχαριστώ φίλε μου
-
Ο χρήστης konstantinosV έγραψε:
Τα dunlop sport maxx τί λένε παιδιά?
Κάπως παλιά δεν είναι αυτά ;
Είναι 4ετίας αλλά πολύ καλά λάστιχα υψηλών επιδόσεων. Πρόσφατα βγήκε το sport maxx tt σαν συνέχειά του
Σ'ευχαριστώ φίλε μου
Φίλος στο Mazda6 club όταν τα έβαλε έλεγε τα καλύτερα γι'αυτά
-
Αυτα τα λαστιχα φοραω κι εγω στο δικο μου αυτοκινητο (Dunlop SP SPORT MAXX). Με αρκετη εως πολυ πιεση καθημερινα ηταν σε πολυ καλο επιπεδο για περιπου ενα χρονο ή 25.000 χλμ. Τωρα που εχω φτασει στα δυο χρονια και στα 40.000 ειναι πολυ οριακα για το στυλ οδηγησης που κανω.... Με ηρεμη οδηγηση πολυ πιθανο να βγαλουν περισσοτερα ποιοτικα χλμ. και να αντεξουν περισσοτερα χρονια...
Συνολικα θα ελεγα αρκετα καλο λαστιχο, σχετικα αθορυβο, καλη προσφυση στο στεγνο και στο βρεγμενο (αν και καναδυο φορες ειχαμε καποια μικρα θεματακια υδρολισθησης πανω σε στροφη ευτυχως χωρις δυσαρεστα αποτελεσματα...). -
**απο bathan :**Για μένα να διαλέξεις κάποια απο τα παρακάτω (με σειρά προτεραιότητας) :
Michelin Pilot Exalto (αν υπάρχει στην διάστασή σου), Contipremiumcontact2, Yokohama C-drive, Dunlop Fast Response με δείκτη V γιατί δεν χρειάζεσαι παραπάνωΜετα απο ψαξιμο μαλον θα παω για Continetal premium contact2 . τιμη 330 ευρω μαλον καλη ειναι και η τιμη!! ε;;;
Τα michelin μονο energy στο νουμερο που θελω (195/65/15)
και για το energy δεν διαβασα και οτι το καλητερο εδω μεσα!!!ενας λαστιχας μου ειπε οτι αν ηθελανα βαλω 205/60/15/ ειναι το ιδιο σε τελικη διαμετρο με το 195/65/15.
θα ηταν καλητερο σαν κρατιμα (λογικα) αλλα σαν συνδιασμος με το αμαξι θα ειναι καλο;;; ή θα το ζοριζει;;
-
Ο χρήστης lioyfka έγραψε:
Μετα απο ψαξιμο μαλον θα παω για Continetal premium contact2 . τιμη 330 ευρω μαλον καλη ειναι και η τιμη!! ε;;;
Πολύ καλή επιλογή τα premiumcontact2 και η τιμή φαίνεται καλή
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Μετα απο ψαξιμο μαλον θα παω για Continetal premium contact2 . τιμη 330 ευρω μαλον καλη ειναι και η τιμη!! ε;;;
Πολύ καλή επιλογή τα premiumcontact2 και η τιμή φαίνεται καλή
Και στην λίγο μεγαλύτερη διάσταση (205/55/16) τα κατάφερε πάρα πολύ καλά στο συγκριτικό του AutoBild.
-
υπάρχει κάπου ... αυτό το συγκριτικό ?
-
Στο τωρινό autobild σίγουρα...
-
http://www.kumho-tyres.gr/main/AutoBild_test.pdf
Υπαρχει κι εδω για οσους ενδιαφερονται....
Πρεπει να ειναι η δοκιμη που αναφερατε πιο πριν.
-
Δεν είναι αυτή ακριβώς... Η τελευταία είναι με golf VI αφενός, αφετέρου από αυτή που έβαλες λείπει το saver...
Ελαφρώς off-topic, αλλά εγώ είμαι της άποψης πως εφόσον κάνουμε κρα για τέτοια τεστ, καλό θα ήταν να αγοράζουμε το συγκεκριμένο τεύχος...
-
το περίεργο είναι ... ότι διαφορετικά τέστ .... για τα ίδια λάστιχα ... βγάζουν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα ....
-
Ζηταω συγνωμη τοτε για την παραπληροφορηση......
@ JohnKyr Αν εχεις τα αποτελεσματα απο το αλλο test του Autobild θα ηταν ενδιαφερον να δουμε τις διαφορες μεταξυ τους...
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Δεν είναι αυτή ακριβώς... Η τελευταία είναι με golf VI αφενός, αφετέρου από αυτή που έβαλες λείπει το saver...Ελαφρώς off-topic, αλλά εγώ είμαι της άποψης πως εφόσον κάνουμε κρα για τέτοια τεστ, καλό θα ήταν να αγοράζουμε το συγκεκριμένο τεύχος...
drdino δεν ανέφερε κανείς ... ότι το τεστ, είναι στο τρέχον περιοδικό..... Πιστεύω ότι οι περισσότεροι έχουν σταματήσει να αγοράζουν περιοδικά, γιατί η ποιότητα τους έχει πέσει πάρα πολύ, είδικά για τους 4Τ, δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που είχαν κάνει τέστ ελαστικών. Αν η αγορά μας δεν σηκώνει 20 περιοδικά αυτοκινήτου, καλύτερα να κλείσει το 80% και να σοβαρευτούνε οι υπόλοιποι.
Johnny_S thanks για το pdf. To πρώτο site που κοιτάω, είναι αυτό της ADAC.
εδώ για παράδειγμα τα P7, είναι εντελώς άχρηστα ....
http://www.autoexpress.co.uk/products/t ... noise.htmlξεφυλλίζοντας το σιτε της KUMHO .... έχει ενδιαφέρον να δούμε τι λέει για το ίδιο λάστιχο, με μόνη διαφορά τον δείκτη ταχύτητας ....
http://www.kumho-tyres.gr/tires/kh11.php
.........Tread Wear Traction Temperature
.......HR VR WR HR VR WR HR VR WR
15' 340 320 280 A AA AA A A A
16' 340 320 280 A AA AA A A Aόσο πιο πολύ ανεβαίνει ο δείκτης ταχύτητας, τόσο πιο μαλακό είναι το λάστιχο
και έχει καλύτερη πρόσφυση .... σύμφωνα πάντα με την Kumho
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια....