-
Εγώ πήρα μία (μάλλον ελληνική) noname κλειστού τύπου (νομίζω 'Guard Silver') από το Praktiker...
55Αh, 525A κι ο θεός βοηθός!
Έκανε 80 ευρώ και η αντίστοιχη Bosch γύρω στα 110. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Έχω ανοίξει μπαταρίες από αυτές της ‘φτηνές’ και μέσα, δεν είχαν καμία σχέση με το τι έγραφαν από έξω!!.
Antonis-team.Τι εγραφαν?
-
Mε τις μπαταρίες γίνονται μεγάλες μπινιές. Έρχονται φασόν απ έξω και κολλούνται αυτοκόλητα στους χοντρέμπορους....
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
[8 μηνών μπαταρία και είχε ‘θεικοση’(δεν ξέρω αν γράφετε έτσι). Της έχω προς επίδειξη στο μαγαζί μου. Και όλα αυτά με σωστό σύστημα φόρτισης!.
antonis-team.Η θειϊκωση μπορεί όμως να οφείλεται και σε βαθειά εκφόρτιση, ή σε μή σωστή φόρτιση της στο αυτοκίνητο.
Όταν λές σωστό σύστημα φόρτισης τί εννοείς? -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Στης μεγάλες τραγουδιστικές συγκεντρώσεις, χρησιμοποιούν τεράστιας ισχύος ‘γουφερ’. Ποτέ δεν έχουν γίνει βιασμοί!. Αυτό συμβαίνει διότι το πίσω μέρος του μυαλού μας (όσοι έχουν!), σε τέτοιες δονήσεις ΑΔΡΑΝΕΙ. Όποτε οι διαταγές προς τα κάτω ατονούν!!. Προς γνώση και συμμόρφωση!!.
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
και μια συμβουλή!!.
Όταν έχετε συστήματα περισσότερο από 100 watt, από αυτά που σας σκοτώνουν τον εγκέφαλο, και ενοχλούν κατά κόρον τους γύρο σας!, χρειάζεστε και μεγαλύτερη φόρτιση καθώς και μεγαλύτερη μπαταρία. Ένα ηχητικό σύστημα για να αποδώσει όλους τους ήχους σωστά, πρέπει να παίζει στα 2/3 της τελικής τους έντασης. Αλλιώς η παραμορφώνει, η δεν αποδίδει, αλά σίγουρα γεμίζει της τσέπες του πωλητή!!.
Στης μεγάλες τραγουδιστικές συγκεντρώσεις, χρησιμοποιούν τεράστιας ισχύος ‘γουφερ’. Ποτέ δεν έχουν γίνει βιασμοί!. Αυτό συμβαίνει διότι το πίσω μέρος του μυαλού μας (όσοι έχουν!), σε τέτοιες δονήσεις ΑΔΡΑΝΕΙ. Όποτε οι διαταγές προς τα κάτω ατονούν!!. Προς γνώση και συμμόρφωση!!. Χώρια που είναι ηχορύπανση και τιμωρείτε, αν υπήρχαν όργανα τάξης!!….
antonis-team.most irrelevant post ever?
-
Όχι.
Αναφέρεται σε προηγούμενο ποστ. -
Ο χρήστης saxon_747 έγραψε:
Έχω ανοίξει μπαταρίες από αυτές της ‘φτηνές’ και μέσα, δεν είχαν καμία σχέση με το τι έγραφαν από έξω!!.
Antonis-team.Τι εγραφαν?
'Μπαταρία';
-
Έχω την εντύπωση ότι όλα πάλι μπήκανε στο μίξερ, τα Α, τα Ah, τα Α εκφόρτισης, τα altenator, η ένταση του ρεύματος, η χωρητικότητες, τα φώτα καντήλια άμα η μπαταρία έχει μεγάλη χωρητικότητα και το altenator λίγα Α φόρτισης.
Κάπου χάθηκα, δε μας τα ξεδιαλύνεις λίγο ?
-
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Όσες περισσότερες αναμονές έχουμε σε ετοιμότητα, τόσο και μεγαλύτερη μπαταρία πρέπει να έχουμε, και αντίστοιχα και alternator.
Antonis-team.Αν δεν εχω 27mA αναμονη, και τοποθετησω 50Αh μπαταρια (η οποια κανει για 30mA αναμονη) τι προβλημα υπαρχει?
Γενικα, τι ειναι καλυτερο-σωστοτερο συμφωνα με τα δεδομενα που παραθετει ο κατασκευαστης?
40, 44, 50Αh? Εχω να κερδισω κατι απο 10Αh περισσοτερα? -
Ο εναλλάκτης (alternator) παράγει εναλλασσόμενο ρεύμα το οποίο μετατρέπεται σε συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας διόδους. Πολύ παλιά αυτοκίνητα είχαν γεννήτριες (generator, δυναμό) που παρήγαγαν συνεχές ρεύμα.
Το μέγεθος του εναλλάκτη καθορίζεται από την κατανάλωση και όχι από το μέγεθος της μπαταρίας. Ο εναλλάκτης πρέπει να καλύπτει την κατανάλωση και να κρατάει την μπαταρία φορτισμένη, δεν είναι σχεδιασμένος για να φορτίζει την μπαταρία.
Το μέγεθος της μπαταρίας το καθορίζει το μέγεθος του κινητήρα και το κλίμα της περιοχής που λειτουργεί το αυτοκίνητο. Τεράστιοι κινητήρες σε περιοχές με θερμοκρασίες αρκετά κάτω από το μηδέν, απαιτούν τεράστιες μπαταρίες. Μικροί κινητήρες σε περιοχές που κάνει ζέστη, χρειάζονται μικρές μπαταρίες (μικρές απαιτήσεις ρεύματος εκκίνησης).
Ακόμα, το κλίμα της περιοχής καθορίζει τον τύπο της μπαταρίας. Σε περιοχές με πολύ κρύο θέλεις πολλές και λεπτές πλάκες στη μπαταρία, δηλαδή μεγάλο ρεύμα εκκίνησης. Για Ελλάδα (που έχει ζέστη) δεν χρειάζεσαι μεγάλο ρεύμα εκκίνησης και μια μπαταρία με λίγες και χοντρές πλάκες (δηλαδή στιβαρή κατασκευή που θα αντέξει περισσότερο) είναι προτιμότερη. Η ζωή της μπαταρίας καθορίζεται από το πόσο στιβαρή κατασκευή είναι και πότε θα μαζευτούν αρκετά κομματάκια (σκόνη) από τις πλάκες στο δάπεδο της μπαταρίας ώστε να βραχυκλώσει και να αχρηστευθεί.
-
Επίσης αν βάλεις μια μπαταρία πιο μεγάλη από όσο πραγματικά χρειάζεσαι θα καταναλώνεις περισσότερη ενέργεια για να την φορτίζεις.
Ήδη καταλάβαμε ότι δεν είναι όλες οι μπαταρίες ίδιες. Οι κοινές αν εκφορτιστούν πλήρως μερικές φορές παθαίνουν ζημιά. Για αυτό σε κάποιες εφαρμογές συνιστώνται μπαταρίες βαθειάς εκφόρτισης οι οποίες αντέχουν πολλές πλήρεις εκφορτίσεις χωρίς πρόβλημα. Οι μπαταρίες αυτές όμως ίσως υστερούν λίγο σε μέγιστο ρεύμα οπότε δεν είναι τόσο καλές για μίζες. Χρησιμοποιούνται κυρίως σαν δεύτερες μπαταρίες (όχι του κινητήρα αλλά των αξεσουάρ) σε αυτοκίνητα (τζίπ με εργάτη ή αυτά με μεγάλα ηχοσυστήματα), τροχόσπιτα και σκάφη.
-
**Ampere-hours (A•h) **
is the product of the time that a battery can deliver a certain amount of current (in hours) times that current (in amperes), for a particular discharge period. This is one indication of the total amount of charge a battery is able to store and deliver at its rated voltage. This rating is rarely stated for automotive batteries.**Cranking amperes (CA) **
also sometimes referred to as marine cranking amperes (MCA), is the amount of current a battery can provide at 32 °F (0 °C). The rating is defined as the number of amperes a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12 volt battery).Cold cranking amperes (CCA)
is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). It is a more demanding test than those at higher temperatures.**Hot cranking amperes (HCA) **
is the amount of current a battery can provide at 80 °F (26.7 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery).**Reserve capacity minutes (RCM), **
also referred to as reserve capacity (RC), is a battery's ability to sustain a minimum stated electrical load; it is defined as the time (in minutes) that a lead-acid battery at 80 °F (27 °C) will continuously deliver 25 amperes before its voltage drops below 10.5 volts.Όποιος έχει χρόνο και διάθεση ας τα μεταφράσει για τον μάστορα.
Όλοι οι εναλλάκτες είναι τριφασικές γεννήτριες εναλλασσόμενου ρεύματος, και με τις ανορθώτριες γίνεται συνεχές.
Maximum admitted stand-by intake
Είναι το μέγιστο ρεύμα εκκίνησης να φορτιστούν οι καινούργιες μπαταρίες, ώστε να - ξυπνήσουν τα υγρά και να αρχίσει η ροή των ηλεκτρονίων στις πλάκες ( ή όταν έχουν περιέλθει σε αναστροφή πολικότητας ) ανάλογα την χωρητικότητα τους σε Ah, όλοι γνωρίζουμε ότι η αργή φόρτιση είναι καλύτερη για τις μπαταρίες μολύβδου των αυτοκινήτων, μια γρήγορη φόρτιση ζεσταίνει πολύ τις πλάκες και τις παραμορφώνει, αν η παραμόρφωση είναι μεγάλη οι πλάκες στραβώνουν και ακουμπάνε η μία με την άλλη και βραχυκυκλώνουν, επίσης όταν ξεφορτιστούν τελείως και επαναφορτιστούν χάνουν το 50% της διάρκειας της ζωής τους, αν παραμείνουν για πολύ καιρό τελείως αποφορτισμένες παθαίνουν αναστροφή πολικότητας, τότε χρειάζονται πολύ λίγο ρεύμα - λίγα mA - για να επανέλθουν στη σωστή πολικότητα ( δες παραπάνω ), μετά μπορούμε να τις φορτίσουμε με 1 ampere αργά-αργά για να επανέλθουν τα υγρά τους από τη στερεή κατάσταση ( θειίκωση ) όσο μπορεί να γίνει αυτό.
Βέβαια μια μπαταρία μολύβδου ποτέ δεν επανέρχεται πλήρως μετά από αυτή την κατάσταση, στο πρώτο κρύο θα δείξει ότι έχει κουσούρι.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ο εναλλάκτης πρέπει να καλύπτει την κατανάλωση και να κρατάει την μπαταρία φορτισμένη, δεν είναι σχεδιασμένος για να φορτίζει την μπαταρία...που σημαίνει πως όταν αδειάσει από ρεύμα η μπαταρία, για να φορτιστεί πλήρως και σωστά,πρέπει να την συνδέσουμε σε φορτιστή με αργή φόρτιση,και τελικά είναι λάθος η επικρατούσα πρακτική ;
Επίσης,πώς ξέρουμε πως όντως έχει φορτιστεί πλήρως η μπαταρία που έχουμε συνδέσει;
Έχω ένα μικρό φορτιστή,και αφήνοντας μια μπαταρία να φορτίζει,ο δείκτης σιγά-σιγά μετακινείται προς τα αριστερά(λιγότερα amper).
Όταν φτάσει τέρμα αριστερά είναι σαφής ένδειξη πως η μπαταρία είναι 100% ή χρειάζεται και κάποια άλλη μέτρηση; -
Δεν είναι απόλυτη ένδειξη, πρέπει να μετρήσεις με βολτόμετρο ( πολύμετρο ) την τάση της, η καλή μπαταρία έχει τάση περισσότερη από 12.9 volt έως 13.8 volt, επίσης μπορεί να έχει εσωτερική διαρροή και να ξεφωρτιστεί μέχρι την επόμενη ημέρα.
-
Επίης,ηλεκτρολόγος μου έχει πει, πως μπορεί η μπαταρία να φαίνεται σωστή (volt π.χ) αλλά με το καιρό μειώνονται και τα Ah.
Άρα αδειάζει και ποιό εύκολα. -
Το πρωί (χωρίς να έχεις βάλει μπρος) αν η μπαταρία έχει 12,6-12,7 βολτ, είναι 100% φορτισμένη.
Με τον καιρό η επιφάνεια των πλακών σε μερικά σημεία καλύπτεται από χημικές ενώσεις (θείου) που δεν 'αφήνουν' τις πλάκες να φορτίσουν. Έτσι ακόμα κι αν είναι 100% φορτισμένη η μπαταρία, έχει μικρότερη ενεργή επιφάνεια πλακών - δηλαδή μικρότερη χωρητικότητα (Ah).
Μια φορά τον χρόνο (ή και πιο αραιά) βγάζω την μπαταρία και την φορτίζω στον φορτιστή μέχρι 15-16 βολτ γιατί έτσι μπορεί να καθαρίσουν οι πλάκες από τις ενώσεις του θείου που τις εμποδίζουν να φορτίζουν.
-
Η εργοστασιακή μπαταρία του corolla διανύει τον έβδομο χρόνο λειτουργίας της . Έχει αποφορτιστεί πλήρως, από ξεχασμένα φώτα, 3 φορές και ακόμα δεν παραδίδει πνεύμα. Ακόμα και στις παγωνιές έπαιρνε χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα
-
Οι μπαταρίες μου αντέχουν 6-7 χρόνια. 8 χρόνια νομίζω δεν άντεξε καμία.
(ετοιμάσου για μπαταρία)
Μπαταρία αυτοκινήτου...