-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Δεν το φανταζόμουν σε καμία περίπτωση ότι τα χιονολάστιχα 'υποκαθιστούν' ή ακόμα καλύτερα πλεονεκτούν σε τέτοιο βαθμό των αλυσίδων. Τις τελευταίες μέρες έριξε το χιονάκι του στην Ορεστιάδα και ένας συμφαντάρος έχει ένα Golf στο οποίο φοράει χιονολάστιχα. Παρατήρησα λοιπόν ότι προσφέρουν πάρα πολύ καλό κράτημα είτε σε πάγο, είτε σε χιόνι, ακόμα και αν πρόκειται για χιόνι σεβαστού ύψους.Αυτό δεν ισχύει απόλυτα. Τα χειμερινά ελαστικά φυσικά προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση σε σχέση με τα θερινά σε χιόνι, πάγο αλλά και σε βρεγμένο και σε στεγνό οδόστρωμα με χαμηλές θερμοκρασίες. Επίσης σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ καλύτερα από θερινά ελαστικά με αλυσίδες. Ωστόσο γενικά δεν υποκαθιστούν τις αλυσίδες, οι οποίες είναι απαραίτητες όταν υπάρχει αρκετό χιόνι πάνω στο δρόμο. Ειδικά σε ανηφορικές διαδρομές με αρκετό χιόνι, αν χρειαστεί να σταματήσεις ακόμα και με χειμερινά ελαστικά είναι πάρα πολύ δύσκολο να ξαναξεκινήσεις χωρίς αλυσίδες.
-
Ο χρήστης XENO έγραψε:
Έχει δείκτη Τ (190χαω)...προτείνει αυτό προφανώς επειδή το δουλεύει πολύ και είναι ευχαριστημένος. Να πάω προς Goodyear Ultragrip / Nokian WR G2 / Pirelli Sotozerro?
Δεν γράφεις για τί χρήση τα θέλεις.
Τα Goodyear Ultragrip / Pirelli Sotozerro / Michelin Alpine / Bridgestone Blizzak είναι πολύ καλά.
Εγώ στο δικό μου έχω τα Continental Wintercontact T810 με δείκτη Η, που κάνουν για χιόνι και λάσπες-βροχές και κρύο γενικά καιρό και παράλληλα σου επιτρέπουν να κάνεις και ταξίδια με αρκετά λογικές ταχύτητες, χωρίς να λειώνουν σε 5.000 χλμ, και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
χρήσιμο link (από παραπάνω συζήτηση) για χειμερινά ελαστικά και για τις συνθήκες χρήσης τους:
http://www.snowclub.gr/forums/index.php ... =8421&st=0' target='_blank
http://www.safedriver.gr/index.php?productID=16' target='_blankΚίνηση σε επαρχιακό κυρίως και εθνικό οδικό δίκτυο όπου υπάρχουν τμήματα καθαρού οδοστρώματος, αλλά και 'στενάκια' στην πόλη με πολύ χιόνι και πάγο ακόμα και όταν οι κεντρικοί δρόμοι έχουν σχετικά καθαρίσει...Επίσης επισκέψεις σε χιονοδρομικά για τα ΣΚ που προβλέπεται να γίνονται όλο και περισσότερες για τους επόμενους 2 μήνες τουλάχιστον.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Όλα αυτά τα χιονολάστιχα λειτουργούν με χιόνι ή με χιόνι πάνω σε πάγο. Αν όμως βρεθείς σε πάγο παγωμένο σαν γυαλί ούτε αυτά δεν φτάνουν και τότε μόνο με λάστιχα με καρφιά ή αλυσίδες έχεις ελπίδα...Οι γωνίες από τα τακούνια του πέλματος δίνουν την πρόσφυση στον πάγο, γι αυτό τα χιονολάστιχα έχουν περισσότερες και οξείες γωνίες στα τακούνια. Έχουν ΑΡΚΕΤΕΣ φορές περισσότερη πρόσφυση στον πάγο από τα καλοκαιρινά.
-
Δηλαδή μου λες ότι το λάστιχο έχει αξιοπρεπή συντελεστή τριβής με τον πάγο ή ότι το λάστιχο με τις ελαστικές γωνίες του καρφώνεται στον σκληρό και εντελώς λείο πάγο???
Δεν θυμάμαι τα ονόματα του είδους του πάγου αλλά στο κακό είδος (black ή blue ice, εννοώ αυτό που δεν το βλέπεις και όταν σου τύχει κάνεις πατινάζ σαν να έπεσες σε λάδια) δεν νομίζω να τα καταφέρνουν. Στα άλλα είδη πάγου που έχουν ασπριδερό χρώμα και μη λεία επιφάνεια ναι, κάνουν σημαντική διαφορά για τους λόγους που αναφέρεις και εκεί απευθύνονται. Ας γίνει όμως αντιληπτό ότι δεν καλύπτεσαι με αυτά παντού και επίσης ας μην νομίζουμε ότι επειδή φορέσαμε χιονολάστιχα πηγαίνουμε στα χιόνια όπως πάμε σε απλό βρεγμένο... -
Για να ενημερώσω κι εγώ από τα ξένα - και παγωμένα - μέρη που ζώ, τα χειμερινά ελαστικά έχουν καλύτερη συμπεριφορά σε σχέση με τα καλοκαιρινά ως εξής:
α) Αύξηση της πρόσφυσης κατά 30-50% σε βρεγμένη-στεγνή άσφαλτο με θερμοκρασία κάτω από 7 C.
β) Αύξηση της πρόσφυσης τουλάχιστον κατά 75% σε χιονισμένη άσφαλτο
γ) Αύξηση της πρόσφυσης τουλάχιστον κατά 50% στον πάγο
Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως στον πάγο πας αέρα-πατέρα, αλλά στο χιόνι πας κανονικά & αρκετά άνετα θα έλεγα....
-
Πάντως τα all weather μου ζορίζονται με το κρύο, για την ακρίβεια στην αρχή και μέχρι να ζεσταθούν μπορεί να σπινιάρω λίγο ενώ και το ABS μπήκε χτές το βράδυ σε ένα απότομο φρενάρισμα, αρκετά βίαια μάλιστα. Με -10 όλα αυτά
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δηλαδή μου λες ότι το λάστιχο έχει αξιοπρεπή συντελεστή τριβής με τον πάγο ή ότι το λάστιχο με τις ελαστικές γωνίες του καρφώνεται στον σκληρό και εντελώς λείο πάγο???
Δεν θυμάμαι τα ονόματα του είδους του πάγου αλλά στο κακό είδος (black ή blue ice, εννοώ αυτό που δεν το βλέπεις και όταν σου τύχει κάνεις πατινάζ σαν να έπεσες σε λάδια) δεν νομίζω να τα καταφέρνουν. Στα άλλα είδη πάγου που έχουν ασπριδερό χρώμα και μη λεία επιφάνεια ναι, κάνουν σημαντική διαφορά για τους λόγους που αναφέρεις και εκεί απευθύνονται. Ας γίνει όμως αντιληπτό ότι δεν καλύπτεσαι με αυτά παντού και επίσης ας μην νομίζουμε ότι επειδή φορέσαμε χιονολάστιχα πηγαίνουμε στα χιόνια όπως πάμε σε απλό βρεγμένο...Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν έως και 20 φορές καλύτερη πρόσφυση στον πάγο σε σχέση με τα καλοκαιρινά λάστιχα (την πρόσφυση στον πάγο την δίνουν οι ακμές από τα τακούνια, στο χιόνι είναι διαφορετικός ο μηχανισμός πρόσφυσης).
Δεν είναι σαν να πηγαίνεις σε βρεγμένη άσφαλτο,
αλλά είναι σαφώς καλύτερα από τα καλοκαιρινά που κάνεις καλλιτεχνικό πατινάζ.Είναι σαν τα παπούτσια, ακόμα και τρακτερωτά μπορεί να γλιστράνε απελπιστικά στα χιόνια ενώ με μια μαλακή μπότα snowboard που δεν έχει ιδιαίτερα τρακτερωτή σόλα, περπατάς άνετα στο χιόνι.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Πάντως τα all weather μου ζορίζονται με το κρύο, για την ακρίβεια στην αρχή και μέχρι να ζεσταθούν μπορεί να σπινιάρω λίγο ενώ και το ABS μπήκε χτές το βράδυ σε ένα απότομο φρενάρισμα, αρκετά βίαια μάλιστα. Με -10 όλα αυτάΠοια All Weather έχεις & τι διάσταση??
-
Pirelli P2500 185/65/R14.
Δεν ήταν τπτ το ιδιαίτερο στους Ελληνικούς δρόμους αλλά στην Γαλλία τα πάνε πολύ καλά ενώ ακόμα και σε χιόνι ( λιγο έτσι ) δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Απλά με το πολύ κρύο είναι λογικό να μην έχουν καλή επίδοση. Θυμίζουν λίγο τον κακό τους εαυτό που έδειχναν στην Ελληνική άσφαλτο, αλλά και πάλι είναι καλύτερα. -
Όντως με τα συνήθη θερινά ελαστικά η πρόσφυση μειώνεται σημαντικά σε στεγνή άσφαλτο κάτω από τους 5-6 βαθμούς. Το παρατηρώ κάθε χειμώνα. Αν ζούσα σε κατάλληλο μέρος θα τα έβαζα οπωσδήποτε.
-
Εγώ όπως έγραψα και στην προηγούμενη σελίδα, παρήγγειλα ένα σετ Vredestein Quatrac 3 RFT (205/55R16 91V) τα οποία θα έρθουν τη Δευτέρα......θα πώ εντυπώσεις αργότερα...
To δικό σου βγήκε στο τεστ Auto Bild (09/2008): befriedigend (ικανοποιητικό)...
Το δικό μου το βγάζουν μέτριο για χειμερινό (κάτω του ικανοποιητικού), με μεγάλη αύξηση κατανάλωσης και μέτρια απόδοση στο χιόνι-πάγο αλλά και βρεγμένο δρόμο
Η διάσταση του test ήταν μεν 205/55R16 αλλά για ελαστικό με δείκτη ταχύτητας 'Η' και όχι 'V'
-
Ένα θέμα το οποίο παρατήρησα με τα χειμερινά λάστιχα στους ελληνικούς δρόμους είναι το εξής.
Μαζεύουν πολλές πέτρες στο πέλμα (όλοι οι δρόμοι είναι γεμάτοι χαλίκια...)
Αυτό έχει επιπτώσεις? 'Τραυματίζει' το λάστιχο? -
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Ένα θέμα το οποίο παρατήρησα με τα χειμερινά λάστιχα στους ελληνικούς δρόμους είναι το εξής.
Μαζεύουν πολλές πέτρες στο πέλμα (όλοι οι δρόμοι είναι γεμάτοι χαλίκια...)
Αυτό έχει επιπτώσεις? 'Τραυματίζει' το λάστιχο?Σε όλα τα λάστιχα μπορεί να σφηνώσει κάποιο χαλίκι αλλά υπάρχουν μερικά λάστιχα που πραγματικά γεμίζουν με χαλίκια (έχουν μαγνήτη) και μετά κάνουν τσικ-τσικ στο δρόμο. Θυμάμαι κάτι παλιά Goodyear Vector που συνέχεια μάζευαν χαλίκια.
Τα χιονολάστιχα που ξέρω - ευτυχώς - δεν μαζεύουν χαλίκια, συνήθως μαζεύουν πολύ μικρά πετραδάκια στις λεπτές σχισμές του πέλματος.
-
-
Μάριε, τί γίνεται με τους δρόμους? Έχει χιόνια? Πάγο? θα είμαι στο δρόμο την Δευτέρα, ελπίζω να φτιάξει λίγο...
-
Ο χρήστης rx8_drifter έγραψε:
Μάριε, τί γίνεται με τους δρόμους? Έχει χιόνια? Πάγο? θα είμαι στο δρόμο την Δευτέρα, ελπίζω να φτιάξει λίγο...Παναγιώτη δεν έχει χιόνια στην Autobahn, έχει όμως πάγο σε πολλά σημεία οπότε όχι πάνω από 120 θα έλεγα εγώ....
Οι δε επαρχιακοί έχουν λιωμένο χιόνι-πάγο σε ποσοστό 50%....πάρα πολύ προσοχή στα φρεναρίσματα & τις στροφές!!
-
Μόνο autobahn θα κινηθώ...
Ελπίζω να μην έχουμε απρόοπτα... -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Ένα θέμα το οποίο παρατήρησα με τα χειμερινά λάστιχα στους ελληνικούς δρόμους είναι το εξής.
Μαζεύουν πολλές πέτρες στο πέλμα (όλοι οι δρόμοι είναι γεμάτοι χαλίκια...)
Αυτό έχει επιπτώσεις? 'Τραυματίζει' το λάστιχο?Σε όλα τα λάστιχα μπορεί να σφηνώσει κάποιο χαλίκι αλλά υπάρχουν μερικά λάστιχα που πραγματικά γεμίζουν με χαλίκια (έχουν μαγνήτη) και μετά κάνουν τσικ-τσικ στο δρόμο. Θυμάμαι κάτι παλιά Goodyear Vector που συνέχεια μάζευαν χαλίκια.
Τα χιονολάστιχα που ξέρω - ευτυχώς - δεν μαζεύουν χαλίκια, συνήθως μαζεύουν πολύ μικρά πετραδάκια στις λεπτές σχισμές του πέλματος.
δεν μαζεύουν εύκολα πετραδάκια γιατί η σχεδίαση του πέλματός τους είναι τέτοια που να τα διώχνει όπως και το χιόνι. Ναι στις μικρές σχισμές μπαίνουν μικρά πετραδάκια , που όμως δεν κάνουν θόρυβο.
-
Tί να σου πώ... Εγώ παρατήρησα ότι επειδή τα αυλάκια είναι μεταλύτερα γεμίζουν πετραδάκια τα οποία θορυβούν. (και τα αυλάκια στα χειμερινά είναι μεγαλύτερα απ τα καλοκαιρινά), εκός απ τις λεπτές σχισμές που είναι γεμάτες.
Να συμβαίνει μόνο στα δικά μου?
Χειμερινα Ελαστικα