-
Ο χρήστης RTouris έγραψε:
Παιδιά για μαμά 225/24R17...Δεν ξέρω και πολλά πολλά από ζάντες, αλλά αυτό το 24 είσαι σίγουρος ότι είναι σωστό;
-
οι ζαντες προφανως ειναι το '17' Χρηστο.Στη 'σειρα' του ελαστικου πρεπει να'γινε το λαθος
-
Καλησπέρα,
Η σωστή διάσταση είναι η 225/45R17........είναι κοινότυπη στις 17άρες ζάντες
-
Βλέπω στο βιβλίο του αυτοκινήτου πως ΔΕΝ προτείνονται ελάχιστες διαστάσεις ζάντας...
Σε παλαιότερη συζήτηση θυμάμαι όμως πως κάποιος μου είχε πει πως υφίσταται κάτι τέτοιο καθώς μπορεί να προκύψει πρόβλημα με τις ελεύθερες διαστάσεις των δισκόφρενων..Εξ'ού και η απορία μου περί του 15 η 16 ίντσες τελικά, γιατί ακόμα και από οικονομικής πλευράς βλέπω υπάρχουν διαφορές της τάξης του 15% (με φθηνότερα τα 15άρια εννοείται)...
-
Στο δικο μου Audi το βιβλίο του κατασκευαστή έλεγε απο 235/45/17 στο καλοκαιρινό να πάμε σε 205/55/16 σε χειμερινό. Δες στην πόρτα του οδηγό στο μεταλλικο ταμπελάκι τι διάσταση δίνει για τα χειμερινά σου.
Όταν πηγα στον λαστιχα μου είδαμε ότι επειδή είναι μεγάλα τα φρένα δεν χωρούσαν όλες οι 16άρες. Νομίζω ήθελε καρε 112 και πάνω. Δοκιμάσαμε μερικες και βρήκαμε ποια μας ταιριάζει. Επιπλέον για σιγουριά στον βιβλίο οδηγιών γράφει και από τι καρέ και πάνω χωράς σε 16άρες. Για 15άρες σε κόβω χλωμό -
Σε ποιο περίπου τμήμα του βιβλίου οδηγιών τα αναφέρει όλα αυτά; Το έχω μπροστά μου και στην ενότητα 'τροχοί και ελαστικά', σελ. 230 δεν αναφέρει τίποτα...ούτε και πίσω στους πίνακες διαστάσεων και τεχνικών χαρακτηριστικών...
-
Η ελάχιστη διάμετρος ζάντας που μπορείς να βάλεις εξαρτάται απο το δισκόφρενο. Χοντρικά η 16άρα χωράει μέχρι ~300 χιλιοστά δισκόφρενο, η 15άρα μέχρι ~270 χιλιοστά. Εξαρτάται και απο τη ζάντα γιατί δέν έχουν όλες τον ίδιο χώρο απο μέσα και πρέπει να γίνει δοκιμή πάνω στο αμάξι για να είσαι σίγουρος.
Επομένως για τα χειμερινά σου προτείνω να βάλεις όσο πιό μικρή ζάντα σου επιτρέπει το δισκόφρενο σε σιδερένια. Οι σιδερένιες είναι πιό ελαφριές και πιό ανθεκτικές στα χτυπήματα απο τις αλουμινένιες.
-
Ο λαστιχάς μου μου πρότεινε το Hankook W409 'studdable', προφανώς χωρίς τα καρφάκια (εν Ελλάδι) σε 205/55R16 http://www.hankooktireusa.com/product/t ... sp?pid=910' target='_blank' target='_blank τι λέτε; στα 400 ευρά περίπου το σετ και περίπου 150 οι 4 μεταλλικές ζάντες..τελικό γύρω στα 600 με ζυγοστάθμιση και περαστικά.
-
Ο χρήστης RTouris έγραψε:
Ο λαστιχάς μου μου πρότεινε το Hankook W409 'studdable', προφανώς χωρίς τα καρφάκια (εν Ελλάδι) σε 205/55R16 http://www.hankooktireusa.com/product/t ... sp?pid=910' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank' target='_blank τι λέτε; στα 400 ευρά περίπου το σετ και περίπου 150 οι 4 μεταλλικές ζάντες..τελικό γύρω στα 600 με ζυγοστάθμιση και περαστικά.το site δεν δίνει λεπτομέρειες για το ελαστικό. Τί δείκτη ταχύτητας έχει; (στο PDF με τις διαστάσεις δίνει μόνο δείκτη Τ)
Για τί χρήση το θέλεις; υπάρχουν και άλλα που είναι δοκιμασμένα (και σε μεγαλύτερο δείκτη Η, V) με εξαιρετικές επιδόσεις, γιατί ο λαστιχάς προτείνει μόνο αυτό; -
Έχει δείκτη Τ (190χαω)...προτείνει αυτό προφανώς επειδή το δουλεύει πολύ και είναι ευχαριστημένος. Να πάω προς Goodyear Ultragrip / Nokian WR G2 / Pirelli Sotozerro?
-
Καλησπέρα,
Τελικά δεν το απέφυγα το κόστος των χειμερινών, σήμερα όλα είναι χιονισμένα και δεν πάει βήμα το αμάξι με τα Conti.....
Παρήγγειλα ένα σετ Vredestein Quatrac 3 RFT (205/55R16 91V) από Αγγλία επειδή τα βρήκα 45% φθηνότερα από εδώ!!!
Εντυπώσεις είς το εγγύς μέλλον....
-
Ο χρήστης RTouris έγραψε:
Έχει δείκτη Τ (190χαω)...προτείνει αυτό προφανώς επειδή το δουλεύει πολύ και είναι ευχαριστημένος. Να πάω προς Goodyear Ultragrip / Nokian WR G2 / Pirelli Sotozerro?Δεν γράφεις για τί χρήση τα θέλεις.
Τα Goodyear Ultragrip / Pirelli Sotozerro / Michelin Alpine / Bridgestone Blizzak είναι πολύ καλά.
Εγώ στο δικό μου έχω τα Continental Wintercontact T810 με δείκτη Η, που κάνουν για χιόνι και λάσπες-βροχές και κρύο γενικά καιρό και παράλληλα σου επιτρέπουν να κάνεις και ταξίδια με αρκετά λογικές ταχύτητες, χωρίς να λειώνουν σε 5.000 χλμ, και είμαι πολύ ευχαριστημένος.
χρήσιμο link (από παραπάνω συζήτηση) για χειμερινά ελαστικά και για τις συνθήκες χρήσης τους:
http://www.snowclub.gr/forums/index.php ... =8421&st=0
http://www.safedriver.gr/index.php?productID=16 -
Το καρέ σχετίζεται με την ακτίνα του κύκλου στην περιφέρεια του οποίου βρίσκονται οι τρύπες, συνήθως αναφέρεται ο αριθμός των τρυπών και μετά η διάμετρος πχ 5/114. Άλλο ένα σημείο προσοχής είναι η κεντρική τρύπα - αφαλός της ζάντας (πχ 73mm) που καλύτερα να είναι σωστή χωρίς μετατροπές και δαχτυλίδια αντάπτορες κλπ. Αντιλαμβάνεστε ότι με λάθος καρέ η ζάντα απλά δεν θα μπαίνει ασχέτως με τους δίσκους.... και άλλο καρέ εκτός από το σωστό δεν μπορεί να μπει σε ένα αυτοκίνητο...
Το δικό μου έχει δίσκους 298mm σε ζάντες 7x15 άρα μέχρι τόσο πρέπει να χωράνε... Υποθέτω ότι καθώς και οι ζάντες έχουν διαφορές σε offset και σε σχήμα (αυτό το J ή Η που αναγράφεται) η απλή αναφορά δεν αρκεί και καλά κάνεις και δοκιμάζεις.
Νομίζω προτιμώνται οι σιδερένιες (ίσως θέλουν και διαφορετικά μπουλόνια). Υποθέτω ότι θα αντέχουν περισσότερο σε κακουχίες αλάτια και μεταλλικές αλυσίδες και βέβαια είναι και φτηνότερες.Το βάρος και η εμφάνιση περνάνε σε δεύτερη μοίρα. -
Eίναι γνωστό οτι το Αλάτι ( και το αλατι επίσης )καταστρέφει τις ζάντες αλουμινιού. Έχει ξαναγραφτεί στο φόρουμ αυτό.
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Eίναι γνωστό οτι το Αλάτι ( και το το bravo μου καίει λάδια επίσης )καταστρέφει τις ζάντες αλουμινιού. Έχει ξαναγραφτεί στο φόρουμ αυτό.ενω τις σιδερενιες οχι.
-
Δε θα προσφέρω κάποια σημαντική πληροφορία με αυτό το ποστ, απλά ήθελα να εκφράσω την 'έκπληξή' μου!
Δεν το φανταζόμουν σε καμία περίπτωση ότι τα χιονολάστιχα 'υποκαθιστούν' ή ακόμα καλύτερα πλεονεκτούν σε τέτοιο βαθμό των αλυσίδων. Τις τελευταίες μέρες έριξε το χιονάκι του στην Ορεστιάδα και ένας συμφαντάρος έχει ένα Golf στο οποίο φοράει χιονολάστιχα. Παρατήρησα λοιπόν ότι προσφέρουν πάρα πολύ καλό κράτημα είτε σε πάγο, είτε σε χιόνι, ακόμα και αν πρόκειται για χιόνι σεβαστού ύψους. Αντίθετα, τα δικά μου Bridgestone B340 δινοπάθησαν να με κινήσουν σε χιόνι-λάσπη-πάγο ~5 εκατοστών και τελικά μετά από 3-4 σκαψίματα με το χέρι στην προσπάθεια να επανακτήσω πρόσφυση τοποθέτησα τις αλυσίδες. Περιττό να πω ότι με τα χιονολάστιχα το Golf του συμφαντάρου είχε ελάχιστο σπινιάρισμα στην αρχή και μετά το αυτοκίνητο κινήθηκε 'σχεδόν όπως στο στεγνό'.
Υ.Γ. Διαπίστωσα δε ότι σε συνθήκες παγετού-χιονιού με το αντισπίν ανοιχτό δε μπορούσα να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Λόγω του παρατεταμένου σπινιαρίσματος φίμωνε τον κινητήρα και ψόφαγε. Έπρεπε να το κλείσω για να δω άσπρη μέρα, τουλάχιστον πριν κολλήσω εντελώς.
-
Ο χρήστης aserf έγραψε:
Δε θα προσφέρω κάποια σημαντική πληροφορία με αυτό το ποστ, απλά ήθελα να εκφράσω την 'έκπληξή' μου!Δεν το φανταζόμουν σε καμία περίπτωση ότι τα χιονολάστιχα 'υποκαθιστούν' ή ακόμα καλύτερα πλεονεκτούν σε τέτοιο βαθμό των αλυσίδων. Τις τελευταίες μέρες έριξε το χιονάκι του στην Ορεστιάδα και ένας συμφαντάρος έχει ένα Golf στο οποίο φοράει χιονολάστιχα. Παρατήρησα λοιπόν ότι προσφέρουν πάρα πολύ καλό κράτημα είτε σε πάγο, είτε σε χιόνι, ακόμα και αν πρόκειται για χιόνι σεβαστού ύψους. Αντίθετα, τα δικά μου Bridgestone B340 δινοπάθησαν να με κινήσουν σε χιόνι-λάσπη-πάγο ~5 εκατοστών και τελικά μετά από 3-4 σκαψίματα με το χέρι στην προσπάθεια να επανακτήσω πρόσφυση τοποθέτησα τις αλυσίδες. Περιττό να πω ότι με τα χιονολάστιχα το Golf του συμφαντάρου είχε ελάχιστο σπινιάρισμα στην αρχή και μετά το αυτοκίνητο κινήθηκε 'σχεδόν όπως στο στεγνό'.
Υ.Γ. Διαπίστωσα δε ότι σε συνθήκες παγετού-χιονιού με το αντισπίν ανοιχτό δε μπορούσα να ξεκινήσω το αυτοκίνητο. Λόγω του παρατεταμένου σπινιαρίσματος φίμωνε τον κινητήρα και ψόφαγε. Έπρεπε να το κλείσω για να δω άσπρη μέρα, τουλάχιστον πριν κολλήσω εντελώς.
Κάτι ξέρουν οι Βορειοευρωπαίοι που πάντα χρησιμοποιούν χιονολάστιχα έ???
Όσο για το Αντισπίν, αυτό επιβάλετε να βγαίνει εκτός λειτουργίας στα νέα BMW στο χιόνι, το γράφει άλλωστε και το manual (τουλάχιστον το δικό μου)
-
Όλα αυτά τα χιονολάστιχα λειτουργούν με χιόνι ή με χιόνι πάνω σε πάγο. Αν όμως βρεθείς σε πάγο παγωμένο σαν γυαλί ούτε αυτά δεν φτάνουν και τότε μόνο με λάστιχα με καρφιά ή αλυσίδες έχεις ελπίδα...
-
Ο χρήστης RTouris έγραψε:
Σε ποιο περίπου τμήμα του βιβλίου οδηγιών τα αναφέρει όλα αυτά; Το έχω μπροστά μου και στην ενότητα 'τροχοί και ελαστικά', σελ. 230 δεν αναφέρει τίποτα...ούτε και πίσω στους πίνακες διαστάσεων και τεχνικών χαρακτηριστικών...Αρχηγέ εγώ έχω Α4 Quattro
και λέει στην 273 Τροχοι και ελαστικά.....Για τεχνικούς λόγους οι αλυσίδες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο σε συγκεκριμμένους συνδυασμούς ελαστικών -ζαντών
Ζάντα 7Jx16
Offset 42mm
Διαστάσεις ελαστικού 205/55Επιτρεπόμενος κρικος αλυσίδας 15mm μόνο στο άνωθεν ελαστικό.
Αν δείς πόσο χώρο κερδίζεις στον θόλο και στην απόσταση από την ανάρτηση από 235/45/17 σε 205/55/16 δεν θα το πιστεύεις.
-
Με το ίδιο offset με την αλλαγή που αναφέρεις κερδίζεις 15 χλιοστά από κάθε πλευρά του ελαστικού.... Για φαντάσου, είναι ακριβώς όσο θέλεις για να χωρέσει η αλυσίδα των 15 χιλοστών!!
Χειμερινα Ελαστικα