-
-
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Για Θεσσαλονίκη ξέρουμε τίποτα?
Μου τις έχουν στείλει από κατάστημα ελαστικών σε έναν κάπου κοντά στη Δελφών, απέναντι από το Νοσοκομείο Αφροδίσιων και Δερματικών νόσων, αλλά δε θέλω μόνο ίσιωμα, έχουν και κάποιες φθορές μικροχτυπηματάκια, οπότε φαντάζομαι θα χρειαστεί αμμοβολή και έπειτα ηλεκτροστατική βαφή!
Γνωρίζεται κανένα καλό κατάστημα στα Βόρεια?πόσο σε χρέωσε? αν το έκανες τελικά...
-
Ο χρήστης wannabe έγραψε:
Για Θεσσαλονίκη ξέρουμε τίποτα?
Μου τις έχουν στείλει από κατάστημα ελαστικών σε έναν κάπου κοντά στη Δελφών, απέναντι από το Νοσοκομείο Αφροδίσιων και Δερματικών νόσων, αλλά δε θέλω μόνο ίσιωμα, έχουν και κάποιες φθορές μικροχτυπηματάκια, οπότε φαντάζομαι θα χρειαστεί αμμοβολή και έπειτα ηλεκτροστατική βαφή!
Γνωρίζεται κανένα καλό κατάστημα στα Βόρεια?πόσο σε χρέωσε? αν το έκανες τελικά...
Το ίσιωμα τότε σε 2 ζάντες που είχαν 'αρπάξει' ελάχιστα, ήταν 30€ αν θυμάμαι καλά...
-
σου είπε τιμή για βάψιμο?
30 καλά ακούγονται. -
Καλημερα σε ολους,
Στο panda 100hp, οι ζαντουλες μου την εχουν ακουσει λιγο οποτε απο οτι διαβασα μαλλον παω και εγω στον Πεττα για ισιωμα. Ξερει κανεις ποσο χρονο χρειαζεται να τις κρατησει ???
Μονο για ισιωμα ενδιαφερομαι.. Ακομα Ξερει καποιος καλος ανθρωπος που μπορω να βρω evo-corse ζαντες ??? Γιατι στην χειροτερη με βλεπω να ψαχνω για 4αδα σιδερενιες απο barchetta.. -
Νομίζω ότι σου βάζει ο Πέττας πρόχειρες μέχρι να σου παραδώσει τις δικές σου, πάρε τηλ. και ρώτα πριν κάνεις άλλη κίνηση, σγορά κλπ.
-
Πρόσεχε όμως στον Πέττα να μην τις βέλει στον τόρνο!!!
Μου το έκανε σε κάτι ζέντες και τις πέταξα!!Στον φούρνο με καλίμπρα!!
-
Ο χρήστης wannabe έγραψε:
σου είπε τιμή για βάψιμο?
30 καλά ακούγονται.Σιδηρουργείο είναι εκεί, δε βάφει!
Όταν είχα πάει ψαχνόμουν γιατί το μόνο που έβλεπα γύρω μου ήταν προπέλες από μηχανές σκαφών!Για βάψιμο είχα διαβάσει στο Scooby για ένα βαφείο προς ευκαρπία μεριά κάνε ένα search στο forum τους κάτι θα βρεις!
-
Λυστε μου μια απορια : Ακουω για ζαντες, αλουμινιου, σιδερενιες 15αρες, 17αρες κλπ, κλπ. Περαν της προφανους διαφορας στην εμφανιση υπαρχουν πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα της καθεμιας?
Πχ εχω ακουσει οτι η σιδερενια στραβωνει και η αλουμινενια σπαει σε μια δεδομενου (ελληνικου)μεγεθους λακουβα...
Το 15 ή 17 ιντσες ειναι η διαμετρος ή εχει να κανει και με το παχος του τροχου? Επηρεαζει και τα λαστιχα ? Τις τριβες? Την αεροδυναμικη ? Την καταναλωση ?
Δωστε ξανα τα φωτα σας ! -
Χωρις πολλα πολλα θε ελεγα οτι σε μια 'Ελληνικη λακουβα' σαφως η σιδερενια ζαντα παρεχει ασφαλεια λογο στο οτι σωστα δεν στραβωνει και δεν 'φευγει' το λαστιχο απο την θεση του.
Η αλουμινενια σπαει και πας στο χαντακι αν εχεις και χιλιομετρα.
Οι 15ρες και 17ρες που ακους ειναι η διαμετρος σε ιντζες της εκαστοτε ζαντας.
Τα πλεονεκτηματα της 'φαρδιας' ζαντας και του χαμηλωτερου προφιλ με αυξηση του πελματος του ελαστικου ειναι η πιο αμεση ανταποκριση του τιμονιου στην αλλαγη κατευθυνσης ,πιο σταθερη τροχια στις στροφες και καλυτερη συμπεριφορα του αυτ/του στα φρενα!Απο την αλλη εχει μεγαλυτερη καταναλωση λογο μεγαλυτερης τριβης της επιφανειας του ελαστικου ,'κοπαναει' σε μικροανωμαλιες και 'σαμαρια' του δρομου ,χανεις σε σταθεροτητα σε βρεγμενο οδοστρωμα, αποφευγεις σαν τον διαολο τις λακουβες ,χανεις σε ανεση στο ταξιδι (θορυβος,βοη,) χανεις σε επιταχυνση ειδικα αν δεν εχεις ιπποδυναμη ,κουραζεις δηλ τον κινητηρα μεγαλωνεις τον συντελεστη αεροδυναμικης σου και φυσικα πληρωνεις πολυ περισσοτερα για να τα εχεις αυτα!
Οι σιδερενιες δεν εχουν τιποτα απο τα παραπανω αρνητικα των μεγαλων αλουμινενιων.
Τα πλεονεκτηματα τους ειναι τα τελειως αντιστροφα! -
Eγω καταλαβαινω οτι οι αλουμινενιες εχουν μονο μειονεκτηματα !! Τοτε γιατι τις βαζουν και τις διαφημιζουν? Μονο για την ομορφια ?
-
Δεν είναι ακριβώς έτσι όπως σου τα είπε ο φίλος ο coupeas αλλά κάπως έτσι, μην ξεχνάς ότι τα εργοστάσια που φτιάχνουν ζάντες αλουμινίου δεν γνωρίζουν τις λακούβες με ISO που έχουμε στην Ελλάδα, ίσως τότε να άλλαζαν την μελέτη τους σε σχρδίαση και κτάματα αν είμαστε βέβαια και μεγάλη αγορά
Επίσης το αλουμίνιο απάγει ευκολότερα την θερμοκρασία από τον τροχό και την πλύμνη, άλλωστε ο τρόπος κατασκευής της αλουμινινένιας ζάντα ( με χύτευση ) επιτρέπει να δημιουργηθούν σχήματα που λειτουργούν σαν επιπλέον απαγωγείς της θερμοκρασίας βοηθώντας ακόμα περισσότερο την ψύξη των φρένων και των ρουλμάν των τροχών, ιδιαίτερα των πίσω τροχών που δεν αερίζονται επαρκώς όπως οι μπροστινοί.
Μια καλή γερή και ελαφριά ζάντα βοηθάει πολύ στο καλύτερο κράτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο αφού μειώνει αρκετά το μη φερόμενο βάρος από την ανάρτηση. Μικρότερο μη φερόμενο βάρος σημαίνει λιγότερες αναπηδήσεις των τροχών στις ανωμαλίες του δρόμου ( μη φερόμενο βάρος είναι τα ψαλίδια, οι τροχοί, οι πλύμνες, τα φρένα, τα ημιαξόνια, και τα μισά αμορτισέρ )
Και βέβαια δεν στραβώνουν όλες το ίδιο εύκολα, ανάλογα το κράμα, την σχεδίαση το βάρος και την αξιοπιστία που δίνει το κάθε εργοστάσιο στα προϊόντα του, υπάρχουν ζάντες ελαφρές και ανθεκτικές ) μαγνησίου ) και ζάντες που στραβώνουν μόλις δολυν τη λακούβα πριν καν πέσουν μέσα.
-
Μόνον αν το παρακάνεις και καταλήξεις σε υπερβολικά χαμηλό λάστιχο έχεις πρόβλημα. Περισσότερο κινδυνεύεις αν δεν προσέχεις την πίεση των ελαστικών. Και όσο πιο χαμηλό προφίλ τόσο δεν φαίνεται με το μάτι πόσο έχει πέσει η πίεση και έτσι την πατάς.
Υπάρχουν αλουμινίου και αλουμινίου... οι καλές έχουν τα πλεονεκτήματα που αναφέρθηκαν οι όχι καλές μπορεί να είναι πιο βαριές και από σιδερένιες και όχι καλά ζυγισμένες...
Υπάρχουν διαφορές στην επεξεργασία επιφάνειας και βαφής για αντοχή σε άλατα, οξέα και γκρατζουνιές.
Υπάρχουν χυτές (cast) και σφυρήλατες (forged) και άλλα είδη ενδιάμεσα. Οι σφυρήλατες είναι πιο σπάνιες πιο ακριβές αλλά ελαφρύτερες και ανθεκτικότερες. Επίσης υπάρχουν ζάντες μονοκόμματες και διαιρούμενες. Οι δεύτερες εξυπηρετούν πιο ειδικούς σκοπούς και μάλλον δεν συνιστώνται για γενική χρήση.
Οι **διαστάσεις των ζαντών **αναφέρονται (εκτός λίγων εξαιρέσεων) σε ίντσες. Διάμετρος επί πλάτος πχ 15χ6, 16χ7, 17χ8 κλπ. Άλλα χαρακτηριστικά είναι το είδος της **διατομής **(κάτι γράμματα J, H Κλπ). Επιπλέον στο θέμα του ταιριάσματος έχει σημασία ο αριθμός των τρυπών για μπουλόνια και η απόσταση αυτών που εκφράζεται σαν αριθμός τρυπών επί διάμετρος κύκλου που περνάει από το κέντρο των τρυπών και το λέμε καρέ πχ **καρέ 5χ120 **δηλαδή 5 τρύπες σε έναν κύκλο διαμέτρου 120 χιλιοστών (τέρμα οι ίντσες). Πολύ σημαντική έννοια το **οφσετ **που έχει σχέση με το πόσο μέσα έξω κάθεται η ζάντα σε σχέση με το επίπεδο της πλύμνης που θα βιδωθεί και που θέλεις να είναι το σωστό για να μην αλλάξει η συμπεριφορά προς το χειρότερο, να μην καταπονούνται τα ρουλεμάν και για να μην βρίσκει η ζάντα και το λάστιχο είτε προς τα έξω στο φτερό είτε προς τα μέσα σε θόλο, ανάρτηση και φρένα. Σαν αξεσουάρ υπάρχουν και τα λεγόμενα αποστασιακά (spacers) που τοποθετούμενα μεταξύ πλύμνης (=μουαγιέ) και ζάντας επηρεάζουν το οφσετ και αυξάνουν το μετατρόχιο.
Τέλος υπάρχει και το μέγεθος της κεντρικής τρύπας της ζάντας ο **αφαλός **που λέμε, επίσης σε χιλιοστά πχ 73. Καθώς αυτή η τρύπα είναι το σημείο της ζάντας που πρέπει να πάρει τα πάνω κάτω φορτία και όχι τα μπουλόνια καλό είναι να είναι η σωστή και όχι μεγαλύτερη που γεμίζει με αμφίβολης ποιότητας προσαρμογείς (αντάπτορες). -
Οι αλουμινίου που μπαίνουν στα απλά αυτοκίνητα είναι ΓΤΠ και στο μόνο που πλεονεκτούν είναι η εμφάνιση (ακόμα και στο βάρος είναι χειρότερες απο τις σιδερένιες).
Όταν πάμε σε κατηγορία EVO, STi, M3 ή δέν ξέρω τί, αλλάζουν τα δεδομένα αλλά φυσικά αλλάζει και η τιμή προς τα πάνω.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Οι αλουμινίου που μπαίνουν στα απλά αυτοκίνητα είναι ΓΤΠ και στο μόνο που πλεονεκτούν είναι η εμφάνιση (ακόμα και στο βάρος είναι χειρότερες απο τις σιδερένιες).Όταν πάμε σε κατηγορία EVO, STi, M3 ή δέν ξέρω τί, αλλάζουν τα δεδομένα αλλά φυσικά αλλάζει και η τιμή προς τα πάνω.
Μην είσαι απόλυτος, έχω Renault 21 Τurbo του 1989 και φοράει από το εργοστάσιο μαγνήσια πανάλαφρα, και μετά από 300.000 χλμ που έχει το αυτοκίνητο, δεν έχει στραβώσει καμμία ποτέ, και έχει περάσει όχι μόνο από όλες τις λακκούβες του λεκανοπεδίου, αλλά όλης της Ελλάδας και έχει πάει και σε κατσάβραχα για την παρακολούθηση όλων των Ακρόπολις από τότε και όχι μόνο.
Τελικά είναι στην ποιότητα και στην προσοχή που δίνει ο κατασκευαστής, υπάρχει τεράστια εταιρία Ιταλική με όνομα βαρβάτο, που όσες κατασκευάζει στην Ιταλία είναι περίφημες και όσες φτιάχνει στην Ταϋλάνδη στραβώνουν πριν μπούνε στην λακκούβα.
-
Έχω παρατηρήσει οτι στα παλιά αυτοκίνητα οι ζάντες αλουμινίου ήταν πραγματικά ελαφριές. Έχω δεί απο κοντά γνήσιες ζάντες σκαραβαίου, Fiat 128, Mercedes W124 κτλ.
Βέβαια αυτά τα αυτοκίνητα τότε δέν είχαν χαμηλοπρόφιλα ελαστικά και ήταν και πολύ ελαφρύτερα απο τα σύγχρονα. Αν έμπαιναν σε καινούριο αυτοκίνητο πιστεύω δέν θα άντεχαν καθόλου.
-
Σαφώς και τα 40-45άρια έχουν σκληρότερα πλαϊνά.
Η δική μου διάσταση είναι 195/55/15 αλλά από τα πρώτα λάστιχα έβαλα 195/50/15 γιατί είχανε 40% λιγότερα χρήματα, είχα καλύτερη πληροφόρηση και κόντυνε λίγο το βήμα του που το ήθελα.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Οι αλουμινίου που μπαίνουν στα απλά αυτοκίνητα είναι ΓΤΠ και στο μόνο που πλεονεκτούν είναι η εμφάνιση (ακόμα και στο βάρος είναι χειρότερες απο τις σιδερένιες).Και εγώ θα διαφωνήσω, τουλάχιστον αν συμβαίνει (που μάλλον συμβαίνει) δεν είναι ο κανόνας.
Έχω ακούσει για περιπτώσεις που οι μαμά αλουμινένιες ζάντες αποδείχτηκαν και ελαφρύτερες και πολύ ανθεκτικότερες. -
Οι 17άρες ζάντες(7x17) που φορά το αυτοκίνητό μου από τη μαμά Opel δηλώνεται ότι έχουν offset 39mm. Κοιτάζοντας ωστόσο σε καταλόγους κοτυφαίων εταιρειών (BBS, Enkei, Kosei) βρήκα διάφορα μοντέλα με offset είτε 35 είτε 38 είτε 40 χιλιοστά.
Σε περίπτωση που προχωρούσα σε αλλαγή ζαντών, αν επέλεγα αντίστοιχη διάσταση με 1 χιλιοστό διαφορά στο όφσετ (38 ή 40 αντί 39), θα είχα πρόβλημα συμπεριφοράς του οχήματος και θα απαιτούνταν η χρήση αποστατών; -
Μπα... Προτίμησε με 1 χιλιοστο προς τα έξω πάντως...
Περί ζαντών γενικώς