-
Καλησπέρα. Κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σήμερα διαπιστώνω πως έκανε ένα θόρυβο. Σταματώ ανοίγω καπό και ακούω έναν ήχο που παραπέμπει σε ρουλεμάν και αυξάνεται η συχνότητα του στριγγλιτού με τις στροφές. Παρατηρώ επίσης πως τα υγρά του δοχείου διαστολής είναι χαμηλά. Θερμοκρασίες κανονικότατες οπότε φτάνω μέχρι το σπίτι. Το αφήνω λίγη ώρα και διαπιστώνω πως έχει μαζευτεί νερό κάτω από το αμάξι...αυτοψία...ψυκτικά υγρά. Φαίνεται να γλύφουν στο πλάι του μπλόκ και στάζουν στο έδαφος από το τελείωμα του κάρτερ. Λογικά θέλω τρόμπα νερού σκέπτομαι. Έχει 198,000χλμ. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι από πού χάνει τα υγρά; Να φανταστώ ο θόρυβος είναι από το ρουλεμάν αλλά γιατί να χάνει υγρά; Κάποια τσιμούχα θα έχει αλλά πως τα παίζει έτσι ξαφνικά και ταυτόχρονα με τον θόρυβο από το ρουλεμάν χάνει και υγρά. Τα ''παίζει'' το αξονάκι μήπως και παρασύρει στον γκρεμό και την τσιμούχα;
Δεύτερη ερώτηση: να αλλάξω και τον τεντωτήρα του ιμάντα; Έχει και μια τροχαλία. Να την αλλάξω και αυτήν; Τρόμπα, τεντωτήρας και τροχαλία έχουν 198,000χλμ μιας και δεν έχουν αλλαχτεί ποτέ. Η τρόμπα δεν κινείται από τον ιμάντα εκκεντροφόρου αλλά από αυτόν του δυναμό να σημειώσω.
Και τέλος να βάλω φλαντζόκολα κατά την εγκατάσταση της τρόμπας; Έχει φλάντζα μέσα στο κουτί της τρόμπας βέβαια και θα σφίξω με ροπόκλειδο αλλά σκεπτόμουν μήπως να εφάρμοζα ένα μικρό στρώμα κόλας μεταξύ τρόμπας και μπλόκ.
(Παραδόξως ιμάντα εκκεντροφόρου χρειάζεται ανά 160,000χλμ και τον άλλαξα στα 150,000χλμ μαζί με τεντωτήρα και τροχαλία)
-
Καλησπέρα. Κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σήμερα διαπιστώνω πως έκανε ένα θόρυβο. Σταματώ ανοίγω καπό και ακούω έναν ήχο που παραπέμπει σε ρουλεμάν και αυξάνεται η συχνότητα του στριγγλιτού με τις στροφές. Παρατηρώ επίσης πως τα υγρά του δοχείου διαστολής είναι χαμηλά. Θερμοκρασίες κανονικότατες οπότε φτάνω μέχρι το σπίτι. Το αφήνω λίγη ώρα και διαπιστώνω πως έχει μαζευτεί νερό κάτω από το αμάξι...αυτοψία...ψυκτικά υγρά. Φαίνεται να γλύφουν στο πλάι του μπλόκ και στάζουν στο έδαφος από το τελείωμα του κάρτερ. Λογικά θέλω τρόμπα νερού σκέπτομαι. Έχει 198,000χλμ. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι από πού χάνει τα υγρά; Να φανταστώ ο θόρυβος είναι από το ρουλεμάν αλλά γιατί να χάνει υγρά; Κάποια τσιμούχα θα έχει αλλά πως τα παίζει έτσι ξαφνικά και ταυτόχρονα με τον θόρυβο από το ρουλεμάν χάνει και υγρά. Τα ''παίζει'' το αξονάκι μήπως και παρασύρει στον γκρεμό και την τσιμούχα;
Δεύτερη ερώτηση: να αλλάξω και τον τεντωτήρα του ιμάντα; Έχει και μια τροχαλία. Να την αλλάξω και αυτήν; Τρόμπα, τεντωτήρας και τροχαλία έχουν 198,000χλμ μιας και δεν έχουν αλλαχτεί ποτέ. Η τρόμπα δεν κινείται από τον ιμάντα εκκεντροφόρου αλλά από αυτόν του δυναμό να σημειώσω.
Και τέλος να βάλω φλαντζόκολα κατά την εγκατάσταση της τρόμπας; Έχει φλάντζα μέσα στο κουτί της τρόμπας βέβαια και θα σφίξω με ροπόκλειδο αλλά σκεπτόμουν μήπως να εφάρμοζα ένα μικρό στρώμα κόλας μεταξύ τρόμπας και μπλόκ.
(Παραδόξως ιμάντα εκκεντροφόρου χρειάζεται ανά 160,000χλμ και τον άλλαξα στα 150,000χλμ μαζί με τεντωτήρα και τροχαλία)
-
Καλησπέρα. Κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σήμερα διαπιστώνω πως έκανε ένα θόρυβο. Σταματώ ανοίγω καπό και ακούω έναν ήχο που παραπέμπει σε ρουλεμάν και αυξάνεται η συχνότητα του στριγγλιτού με τις στροφές. Παρατηρώ επίσης πως τα υγρά του δοχείου διαστολής είναι χαμηλά. Θερμοκρασίες κανονικότατες οπότε φτάνω μέχρι το σπίτι. Το αφήνω λίγη ώρα και διαπιστώνω πως έχει μαζευτεί νερό κάτω από το αμάξι...αυτοψία...ψυκτικά υγρά. Φαίνεται να γλύφουν στο πλάι του μπλόκ και στάζουν στο έδαφος από το τελείωμα του κάρτερ. Λογικά θέλω τρόμπα νερού σκέπτομαι. Έχει 198,000χλμ. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι από πού χάνει τα υγρά; Να φανταστώ ο θόρυβος είναι από το ρουλεμάν αλλά γιατί να χάνει υγρά; Κάποια τσιμούχα θα έχει αλλά πως τα παίζει έτσι ξαφνικά και ταυτόχρονα με τον θόρυβο από το ρουλεμάν χάνει και υγρά. Τα ''παίζει'' το αξονάκι μήπως και παρασύρει στον γκρεμό και την τσιμούχα;
Δεύτερη ερώτηση: να αλλάξω και τον τεντωτήρα του ιμάντα; Έχει και μια τροχαλία. Να την αλλάξω και αυτήν; Τρόμπα, τεντωτήρας και τροχαλία έχουν 198,000χλμ μιας και δεν έχουν αλλαχτεί ποτέ. Η τρόμπα δεν κινείται από τον ιμάντα εκκεντροφόρου αλλά από αυτόν του δυναμό να σημειώσω.
Και τέλος να βάλω φλαντζόκολα κατά την εγκατάσταση της τρόμπας; Έχει φλάντζα μέσα στο κουτί της τρόμπας βέβαια και θα σφίξω με ροπόκλειδο αλλά σκεπτόμουν μήπως να εφάρμοζα ένα μικρό στρώμα κόλας μεταξύ τρόμπας και μπλόκ.
(Παραδόξως ιμάντα εκκεντροφόρου χρειάζεται ανά 160,000χλμ και τον άλλαξα στα 150,000χλμ μαζί με τεντωτήρα και τροχαλία)
-
Kλασική περίπτωση βλάβης,που θά'λεγε και ο Τσάκωνας!
Το ρουλεμάν είναι στα τελευταία του(από κει βγαίνουν τα νερά),και πιθανόν αν δεν αλλάξεις τρόμπα σύντομα,να μπλοκάρει και να μείνεις. -
Αύριο πρωί την παίρνω στα χέρια μου και προχωρώ σε αντικατάσταση. Απλά σκεπτόμουν πως θα ταν καλό να αλλαχτούν και ο τεντωτήρας και η τροχαλία
-
Ο χρήστης etsii έγραψε:
Και τέλος να βάλω φλαντζόκολα κατά την εγκατάσταση της τρόμπας; Έχει φλάντζα μέσα στο κουτί της τρόμπας βέβαια και θα σφίξω με ροπόκλειδο αλλά σκεπτόμουν μήπως να εφάρμοζα ένα μικρό στρώμα κόλας μεταξύ τρόμπας και μπλόκ.Ότι λένε οι οδηγίες του ανταλλακτικού/φλάντζας.
Αν λένε να μη βάλεις κόλλα, να μη βάλεις.
(στις φλάντζες που δεν θέλουν κόλλα, όταν βάλεις μπορεί να μην είναι η κατανομή της κόλλας να μην είναι ίδια σε όλη την επιφάνεια και να πιεσθεί εκεί περισσότερο η φλάντζα και να χαλάσει) -
Στο TIS (technical information system) της Ford δεν αναφέρει για φλαντζόκολα πάντως, οπότε μάλλον καλύτερα να μην βάλω.
-
Η αντλία νερού σου παρέδωσε το πνεύμα της, οι αντλίες νερού των αυτοκινήτων στεγανοποιούν όχι με τσιμούχα, αλλά με μηχανική σαλαμάστρα ( mechanical seal ) αυτή είναι μια γυαλισμένη έδρα που επάνω της τρίβεται ένα σκληρό κάρβουνο το οποίο πιέζεται αξονικά από ένα ελατήριο, όταν φαγωθεί το κάρβουνο υπάρχει δοαρροή νερού από τα πρόσωπα έδρας / κάρβουνου και τα νερά φεύγουν σιγά - σιγά από μια μικρή τρύπα που υπάρχει από κάτω από το σημείο εκείνο.
Η άλλη περίπτωση είναι να είδε ήττα το ρουλεμάν της τροχαλίας ( εξ ού και το τσίριγμα, από διαλυμένο ρουλεμάν είναι ) από το σφίξιμο του ιμάντα, ή από εξωτερικά νερά που εισχώρησαν από κατεστραμένη τσιμούχα που προστατεύει το ρουλεμάν ( εκεί υπάρχει ελαστική τσιμούχα ) και στις 2 περιπτώσεις πάς για αντλία.
Αν δεν βάλεις φλατζόκολλα, άλοιψε με λάδι και από τις 2 πλευρές την χάρτινη φλάτζα ( είναι βελανιδόχαστο ή μαλακός περμανίτης ) έτσι μαλακώνει και στεγανοποιεί καλύτερα με το σφίξιμο, μη ξεχάσεις να καθαρίσεις καλά το πρόσωπο που πατάει η αντλία στο μοτέρ από τα υπολείματα της παληάς φλάτζας.
Καλή επιτυχία.
-
Ευχαριστώ για την ενημέρωση, θα την μελετήσω και από κοντά μόλις τη βγάλω να δω πως στο καλό διαλύθηκε σύμφωνα με αυτά που μου είπες φίλε 21_Quadra. Θα ανεβάσω και φωτό αν ενδιαφέρουν.
Τελικά πήρα και τον τεντωτήρα και την τροχαλία (πανάκριβοι οι τεντωτήρες ακόμα και με έκπτωση) μιας και είχαν τα ίδια χιλιόμετρα με την τρόμπα μήπως έχουν αρχίσει να την ακούν και αυτά
-
Τέλείσα με τις εργασίες αργά το απόγευμα Μου αρκετές ώρες αφου ουσιαστικά υπήρχε 10εκ. κενό για να δουλέψουν τα εργαλεία και τα χέρια. Τελικά δεν διακρίνω κάτι τραγικό με την τρόμπα, τα πτερύγια κομπλέ δεν έχει κάποιο τζόγο. Φαίνεται όμως που έχανε υγρά από το αξονάκι λογικά όπως περιέγραψε ο φίλος 21_Quadra πιο πάνω. Επίσης το ρουλεμάν πρέπει να ήταν σε κακά χάλια αφού το ένιωθα να κολλά στην περιστροφή με τα χέρια. Το ίδιο και για το ρουλεμάν του τεντωτήρα, ένιωθες τις ''γρατσουνιές'' από τις μπίλιες αν το περιγράφω σωστά.
Τελικά η φλάντζα είναι μεταλλική σαν έλασμα. Στο μέσο της, κατά μήκος, έχει ένα βουναλάκι και προφανώς στεγανοποιεί με δαύτο.
Το εντυπωσιακό ήταν που δεν υπήρχε ίχνος σκουριάς, βρώμας ή οτιδήποτε άλλο. Τρόμπα και μπλόκ όσο μπορούσα να δω ήταν πεντακάθαρα. Έχω αλλάξει 3-4 φορές τρόμπα νερού σε αυτοκίνητα, προσεγμένα με σωστές αλλαγές υγρών ψυγείου, αλλά τόσο καθαρό ''τοπίο'' πρώτη φορά.
Τρόμπα νερού