-
baltsiotis είδα ένα βιντεάκι στο youtube...
-
κι έπεσα και πάνω σ'αυτό: japanese ad : Mazda Familia rotary coupe 1968
και σ'αυτό: MAZDA FAMILIA Ad
-
NIGA μου βγαζει οτι το βιντεο αυτο δεν υπαρχει πλεον!
-
εμένα μου βγαίνει κανονικά
-
το βιντεάκι είναι από το κινητό μου.
Το Familia Rotary είναι το R100 στις άλλες αγορές.
να εξηγήσω λίγο πως έχει η ονοματοθεσία mazda, γιατί πολλές φορές δημιουργούνται παρεξηγήσεις, π.χ. wikipedia Κλπ.
Μέχρι και τη δεκαετία του 80 και 90, η εταιρεία είχε άλλα ονόματα για την ιαπωνική αγορά και άλλα για τη διεθνή. Κλασσικά, ένα όνομα μετραφερόταν σε διαδοχικά μοντέλα, ειδικά το ιαπωνικό. Π.χ. Capella για την Ιαπωνία, 616 για τον υπόλοιπο κόσμο περίπου, που μετά έγινε 626 κλπ ενώ το capella έμεινε. Αυτό βέβαι δεν τε έκανε μόνο η Μαζντα.Το πρόβλημα μεγαλώνει καθώς μεχρι και τις αρχές του 80 έχουμε ένα μοντέλο με συμβατικό παλινδρομικό κινητήρα και ένα με περιστροφικό (wankel).'Αρα έχουμε για το ίδιο αμάξωμα
capella/616 (ή 618 για το 1. και Capella Rotary/RX-2 για το wankel (όλα στη συγκεκριμένη περίπτωση sedan και coupe). όπως και σε άλλες εταιρείες μερικά ονόματα αλλάζουν στην Αμερική, κάτι που επιτείνει το χαμό.Όσο για το βίντεο του R100, είναι το πρώτο μαζικής wankel της Μαζντα (μετά το NSU Ro80) . Είχαν έρθει και στην Ελλάδα πολύ λίγα, μάλλον λιγότερα από 50. τελευταία μαρτυρία είναι για ένα πριν τρια χρόνια που ανήκε σε πολύ γνωστή ηθοποιό, βέβαια χωρίς τον 10Α κινητήρα που κάνει μια περιουσία. Σήμερα στις δύο χώρες που έχουν αυτά τα μαζντα (τα βάνκελ) πέραση-συλλεκτική 'αξία' (ΑU, NZ) είναι το πιο ακριβό από όλα τα βάνκελ μαζικής παραγωγής, όπως επίσης και ΗΠΑ. Τα show cars πάνε πάνω από 20-22 χιλ. ευρώ, ανάλογα την κατάσταση του κινητήρα.[πολύ υψηλή τιμή για ένα πολύ λίγο αξιόπιστο αμάξι (φρενα, κράτημα κλπ). Χωρίς των αυθενικό κινήτήρα όμως, πριν από δυο μήνες ένα που ήταν επίσης show car (τα πάντα πάνω του ΝΟS) έπιασε 16 χιλ ευρώ, υπολογίζω έχασε κανα δεκάρικο χιλιάδεσ.
χαιρετώ
-
Συνεχίζω με ένα ακόμη μοντέλο της mazda δεκαετίας το 1960, το μόνο άλλωστε που πουλήθηκε σε μεγάλους αριθμούς, και εντάσσεται στα τρίκυκλα, γνωστά ως 'μηχανές', που σημάδεψαν την αυτοκίνηση στην Ελλάδα. Πολλά στοιχεία για τα τρίκυκλα υπάρχουν στο βιβλίο 'Made in Greece', όπως φαντάζομαι γνωρίζετε οι περισσότεροι, καθώς πολλά συναρμολογούνταν στην Ελλάδα, ή ήταν ημι-ελληνικής κατασκευής ή πατέντας. Το Τ600, σε αντίθεση με το μεταγενέστερο Τ1500 ερχόταν από την Ιαπωνία. Το Τ1500 ερχόταν CKD και συναρμολογείτο στο εργοστάσιο της Mazda στο Μαρούσι (μαζί με τα 323 και Β1600). Το 1959, ένα χρόνο πριν το πρωτο επιβατικό, αρχίζει να παράγεται το Κ360, που στη συνέχεια με κινητήρα 600 κ.ε. και πιο μακρύ ονομάζεται Τ600. Αποτελεί τη συνέχεια μιας σειράς τρικύκλων από το 1935 και μετά. Τελευταία παραγωγή ήταν το 1971, μάλιστα το Τ600 κατασκευάστηκε και στη Ν. Κορέα ως ΚΙΑ Τ600. Απ' όσο έχω καταλάβει στην ιαπωνία ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές το Κ360. Τα τρίκυκλα αυτά φαίνεται ότι εξήχθησαν στην Ταϊβάν, και πιθανώς Ταϋλάνδη και άλλες χώρες της ΝΑ Ασίας. Λίγα κομμάτια πήγαν αρχικά στην Αυστραλία. Δεν έχω εντοπίσει εξαγωγές τους στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Β. Αφρική. Σήμερα στην Ιαπωνία το Κ360 (και όχι το Τ600) έχει κάποια συλλεκτική αξία, όχι τόση όμως όση το Daihatsu Midget, μερικά δε υπάρχουν σε διάφορα μουσεία microcars και μη ανά τον κόσμο.
Το δικό μου, 1967, είναι σε διαδικασία αποκατάστασης. Αγοράστηκε σε αρκετά καλή κατάσταση από έναν υδραυλικό στην Αγία Παρασκευή και βρισκόταν αποθηκευμένο για χρόνια (το βρήκα από τη χρυσή ευκαιρία). Αν και 2-3 ακόμη έχου ν εντοπιστεί εν κυκλοφορία στην Αττική (+ένα σε φωτό του φορουμ), πρέπει να υπάρχουν μερικά ακόμη σε νησιά (βέβαια στη μεγάλη τους πλειοψηφία είναι Τ1500). Εκτός από το παρμπρίζ τα άλλα τζάμια ήταν κανονικά πλαστικά (αν και έχω και τα αυθεντικά τζάμια, στο δικό μου είναι αλλαγμένα). Στη δεκαετία και που παρήχθησαν οι αλλαγές ήταν ελάχιστες, η μόνη διαφορά που ξεχωρίζει είναι ότι τα μεταγενέστερα (στην Ελλάδα), εχόυν το πάνω μέρος βαμμένο άσπρο.
Τα ανταλλακτικά είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν εδώ (η μαζντα δεν έχει τίποτα), οι μάστορες έχουν φυλάξει μόνο λίγα πράγματα από Τ1500 που ψιλοκινούνται, και η μόνη λύση, εκτός από το να βρεθεί ένα για γδύσιμο, είναι το yahoo auctions.jp, στο οποίο όμως ουσιαστικά βρίσκεται μόνο ότι είναι κοινό με Κ360. ¨οπως βέβαια θα ξε΄ρουν όσοι ασχολούνται με γιαπωνέζικα το yahoo στοιχίζει πολύ καθώς, πέρα από το εμπόδιο της γλώσσας, οι γιαπωνέζοι αρνούνται να στείλουν στο εξωτερικό. Άρα χτυπάς μέσω διαμεσολαβητή στην ιαπωνία και πληρώνεις το τίμημα το ανταλλακτικού, το ταχυδρομείο προς τον διαμεσολαβητή, την προμήθειά του και το ταχυδρομείο προς Ελλάδα. Όπως καταλαβέναιτε το πρότζεκτ πάει αργά.Δύο φωτογραφίες από το τρίκυκλο όπως το βρήκα.
Αφού το πήρα, πήγε για έλεγχο και σερβις, όπου και φτιάχτηκαν διάφορα πραγματάκια. Αν και χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, θα ανοιχτεί στο μέλλον η μηχανή, μιας και κατά τύχη υπάρχουν στο συνεργείο που τα παω σχετικά ανταλλακτικά αφού ένας μάστορς που συνατξιοδοτήθηκε πέρυσι ήταν από τους εξπέρ αυτών των τρικύκλων. Μάλιστα υπήρχε και ανταλλακτικό για τη 'βάση του σαζμαν' -ας το πούμε έτσι-, που έχει κάποιο πρόβλημα (αλλαγή στο μέλλον). Ο παλιός ιδιοκτήτης βρήκε και μερικά ακόμη ανταλλακτικά (μου τα πούλησε), όπως τάσια, τα στελέχη των αυθεντικών καθρεφτών και διάφορα μηχανικά. Μετά από αυτά η 'μηχανή' μπήκε στο τρένο του ΟΣΕ και αποθηκεύεται στη Θεσσαλονίκη όπου υπάρχει χώρος, δυστυχώς έξω.
Από κοντά τα πράγματα δεν είναι τόσο καλά
Οπως καταλαβαίνετε τα καλύμματα των καθισμάτων είναι πατέντα. Έτσι μου ρχεται να τα κρατήσω ως σφραγίδα της εποχής.
Ημι-χειροκίνητος υαλοκαθαριστήρας
Σκίαστρα από κόντρα πλακέ
Πρόσθετο (από τον ιδιοκτήτη) φωτάκι για όπισθεν
Εδώ παλαιότερο μοντέλο, όλο πράσινο
Τα αυθεντικά καθίσματα και εσωτερικό
Το Σάββατο εξορμώ για Ασπρόπυργο, όπου ένας ισχυρίζεται ότι έχει κάποια πραγματάκια.
Από τα ανταλλακτικά που μου πούλησε ο ιδιοκτήτης ξεχωρίζω τη μαύρη βάση για τη ρεζέρβα που έμπαινε στην καρότσα. Μέχρι στιγμής δεν την έχω βρει σε κανένα προσπέκτους ή φωτο εποχής.Εδώ βρίσκεται γιαπωνέζος συλλέκτης με πλήρεις περιγραφές ττων κ360/Τ600 στα γιαπωνέζικα και εξαιρετικές φωτό από τον κινητήρα (αερόψυκτος, τετράχρονος)
http://www.geocities.jp/mazda_k360/k360p1.htm
μερικές φωτό από το σάιτ
Το προβληματικό τους σημείο, καθόσον βρήκα στο συνεργείο τρεις 'βάσεις' (ανταλλακτικά)
Το τιμόνι που πήρα από την ιαπωνία. Ήταν καταχωρημένο σε λάθος αυτοκίνητο (mazda 800) οπότε δεν το χτύπησε κανείς
και ένα βιντεάκι από την 15θήμερη βόλτα που του κάνουν στη θεσσαλονίκη, ακούστε τον ήχο του κινητήρα.
-
Πώ, πώ δύσκολο αντικείμενο ανακατασκευής διάλεξες! Αυτό με το διαμεσολαβητή στο ebay Ιαπωνίας πώς γίνεται; Μπορείς να δώσεις περισσότερες λεπτομέρειες;
-
συγνωμη γιατι δεν σου εστελναν πραγματα οι ιαπωνες?
εχω αγορασει παρα πολλα απο μικροπραγματα μεχρι ζαντες, μπλοκε διαφορικα, μεχρι και κιβωτια ταχυτητων
δεν ειχα ποτε κανενα προβλημα με αυτους ουτε με την μεταφορα και να σημειωθει οτι ηταν οι μονοι που οσες φορες ζητησα την κλασσικη ελληνικη παγαποντια(μικροτερο τιμολογιο...για λογους τελωνειου) το δεχτηκαν ολοι! -
κατά καιρούς διαφημίζουν διάφοροι ότι κάνουν αυτή τη διαμεσολάβηση, αλλά είτε είναι ιάπωνες που δεν ξέρουν αγγλικά και δουλεύουν με τον 'αυτόματο μεταφραστή', είτε είναι αναξιόπιστοι. Τη δικιά μου (είναι ευρωπαία που ζει στην Ιαπωνία) τη βρήκα μέσω καταχώρησης που είχε στο ebay. Η διαδικασία έχει ως εξής. Κοιτάς εσύ στο yahoo τι θές. Αυτό είναι μανίκι καθόσον πρέπει να βάλεις π΄χ. toyota στα γιαπωνέζικα και το μοντέλο στα γιαπωνέζικα όπως πουλιόταν στην Ιαπωνία (άρα θέλει ψαξιμο, copy-paste Κλπ). Όμως σε μερικά μοντέλα προτιμούν οι πωλητές τον αριθμό πλαισίου p.x.όχι mazda savanna (δηλ. RX-7), αλλά SA22 (ΟΚ αυτό λατινικά). Αφού το εντοπίσεις, της στέλενεις τον κωδικό του αντικειμένου (είναι εμφανές ποιος είναι) και μια μικροπεριγραφή για σιγουριά π.χ. fender mirrors και της λές μέχρι πόσο να ποντάρει. Αν το κερδίσεις αυτή πληρώνει τον πωλητή (μαζί με τα ταχυδρομικά στην Ιαπωνία). Μετά, ανάλογα με την τιμή, σου βγάζει την προμήθειά της και τα ταχυδρομικά για Ελλάδα (που είναι πολλά) και σουμάρει. Αφού πληρώσεις (κανονικά Paypal δηλαδή), στο στέλνει. Μέχρι στιγμής είναι εξαιρετικά αξιόπιστη.
Εν τω μεταξύ: Πράγματα από την Ιαπωνία έχω πάρει 2-3 φορές εκτός yaho auctions, με αυτούς δεν είχα πρόβλημα. Όμως αυτοί που βάζουν sto yahoo ή δεν ξέρουν αγγλικά ή 99% έχουν 'will not ship internationally'. Αν ξέρεις κανέναν που να χει ανταλλακτικά 60ς και 70ς και στέλνει έτσι θα ήμουν ευτυχής να μου τον πεις (εννοώ εκτός ebay). Ανταλλακτικά από 60σ και 70σ δεν βάζουν στο ebay και από όσο λένε σε διάφορα φορυμ οι ειδήμονες επειδή θεωρείται κάτι σαν εθνική κληρονομιά, δεν θέλουν να φεύγουν στο εξωτερικό ούτε οχήματα ούτε ανταλλακτικά εκείνης της εποχής. Προφανώς για νεότερα δεν υπάρχει πρόβλημα, π.χ. δεκάδες FD (RX7 τρίτης γενιάς) φεύγουν κάθε μήνα. Αλλά απ' ότι λένε, για να αγοράσεις ένα Cosmo τοu 1967 αν δεν έχεις μεταπωλητή είναι μεγάλο μανίκι, αφού και η κρατική μηχανή βάζει εμπόδια.
-
A, συγγνώμην τώρα πρόσεξα ότι μιλούσες για το yahoo κι όχι το ebay.
-
Με την ευκαιρία της παρουσίασης του Τ600 θα παρακαλούσα όποιον εντοπίσει κανένα (σε οποιαδήποτε κατάσταση) να με πληροφορήσει σχετικά ή έστω να βγάλει καμιά καλή φωτό για να δούμε τα χαρακτηριστικά του.
-
Η μεταφορά με το τραίνο είναι κάτι που δεν είχα σκεφτεί! Πόσο κοστίζει; Μέχρι και από το τραίνο πώς το μετέφερες; Φαντάζομαι δεν έχει πινακίδες έτσι;
-
Η μεταφορά με το τραίνο ήταν η πιο φτηνή λύση, 119 ευρώ από Ρουφ για το Σταθμό Θεσσαλονίκης (ασυνόδευτο). Όμως από τις 15 Αυγούστου, πιθανόν λόγω του σκανδάλου των βαγονιών, το κόψανε 'μέχρι νεοτέρας'. Τρία που χω στείλει πήγαν μέχρι εκεί είτε με τον 'γερανό', είτε μόνα τους. Είχα πάρει προσωρινές πινακίδες ΦΙΛΠΑ, αν και την τελευταία φορά που δεν υπήρχαν για καιρό ομολογώ ότι πέρασε απ' το μυαλό μου να ξεμοντάρω από ενα φτιαγμένο... Όχι ότι είναι απαραίτητο όταν θα το παραλάβει εκεί γερανός και δεν παέι μόνο του. Το ζήτημα με το τραίνο είναι (ήταν) να κινείται το αυτοκίνητο για να φορτωθεί. Υπάρχει και η λύση της νταλίκας που γυρνάει θεσσαλονίκη ξεφόρτωτη. με έναν που μου συστήσανε, και μίλησα είναι κανά 200+ ευρώ, προφανώς να κινείται, και του το βγάζεις στην εθνική και το αφήνει στην είσοδο θεσ/νικης στην εθνική.
Υπάρχει ακόμη η λύση του συνοδευόμενου για Θεσαλονίκη. Μπάινεις το βράδυ, βγαίνεις το πρωί (με κουκέτα) και αντίστροφα. ϊσως είναι ακόμη πιο φτηνά. Δεν το χω χρησιμοποιήσει, όμως το κάναν και κάνουν φίλοι που έπρεπε να συνεχίσουν για Φλώρινα Κομοτινή κλπ με στάσεις, οπότε κερδίζαν τον ύπνο.
-
Τι ειναι οι προσωρινές πινακίδες ΦΙΛΠΑ;
-
Λυπάμαι οι γνώσεις μου για τους συλλόγους και τα διοκητικά παρελκόμενα είναι μηδενικές. Απ οσο έχω καταλάβει υπάρχει η δυνατότητα τα μέλη να παίρνουν για μερικές μέρες πινακίδες που δεν αντιστοιχούν σε συγκεκριμένο όχημα για να μετακινήσουν το δικό τους υπό ανακατασκευή, π.χ. από το συνεργείο στο φαναρτζή. Όμως στην πράξη αυτές είναι σπάνια διαθέσιμες, δηλ. πρέπει να περιμένεις μερικές βδομάδες, εκτός αν είσαι τυχερός. Δεν ξέρω τι ακριβώς προβλέπεται, αλλά νομίζω ότι δεν θα πρόκειται για Υπ. απόφαση ή εγκύκλιο του Υπουργείου, αλλά πράξη του Δ.Σ., το περιεχόμενο της οποίας αγνοώ.
-
Ο χρήστης baltsiotis έγραψε:
Υπάρχει ακόμη η λύση του συνοδευόμενου για Θεσαλονίκη.
Έτσι έφερα το Rover από Αθήνα - Θεσσαλονίκη γιατί δεν είχε ούτε πινακίδες ούτε τίποτα. Οδική βοήθεια από Γουδί μέχρι το Ρουφ, φόρτωμα το βράδυ στο τραίνο, ύπνος στην κλινάμαξα, και από σταθμό Θεσσαλονίκης μέχρι το σπίτι...
ε, χαράματα ήταν, ψοφόκρυο έκανε, ψυχή δε ήταν στους δρόμους, αυτά...
-
Το τρενο το σκεφτηκα και εγω για να ανεβασω το TRIUMPH αλλα δυστυχως δεν υπηρχε κατ΄ευθειαν συρμος και το αμαξι δεν επαιρνε μπροστα!Για μεταφορικη με φορτηγο μου ζηταγανε πανω απο 500Ε χωρις τη δυνατοτητα να μου το φορτωσουν επανω(Επρεπε να πληρωσω και γερανο)!Η τρτη λυση οπου και προτιμησα ηταν εταιρεια SERVICE οπου θα ανεβαινε να παραλαβει ενα τρακαρισμενο και με την ευκαιρια ανεβασε και το δικο μου(απλα μου κατσε!!!)
Για τις πινακιδες ΦΙΛΠΑ τωρα, οταν ειχα παει εκει και τους ειχα ρωτησει αν εχουν καποιον για να μου κατεβασει το αυτοκινητο μου ειπαν οτι θα μου δωσουν αυτοι πρωσορινες πινακιδες ωστε να το κατεβασω και να ολοκληρωσω την αναπαλαιωση στην Αθηνα(ταπετσαριες)!
Το Τ600 που σου ειπα εχει ρεζερβα και ειναι διχρωμο(Ασπρο πανω , πρασινο κατω)!Και σε καλη κατασταση(μου μοιαζει σε μενα που ειμαι ασχετος με τα μοντελα αυτα!)
Ερωτηση!Τα Τ1500 ηταν πολυεστερικα γιατι αυτα που εχω βρει ειναι!
-
Που είναι αυτό το Τ600 που λές;
Όντως τα Τ1500 είναι πολυεστερικά. Δεν ξέρω αν ήταν και πουθενά αλλού, αλλά νομίζω στην Ιαπωνία ήταν λαμαρίνα.
-
Κοζανη!
Και τον τελευταιο χρονο(Αν θυμαμαι καλα) παρκαρισμενο μονιμα σε πιλοτη πολυκατοικιας!
Βεβαια του χει φορτωσει καποια σκουπιδια αλλα δεν νομιζω να του εχει προκαλεσει προβλημα!(Δεν του χει φορτωσει και μπαζα οπως σε ενα FIAT-POLSKI 125p pick up που ηταν παρατημενο διπλα στη Μαραθωνος(Πολυ πριν τους Ολυμπιακους!))
-
Για το Τ1500-λαμαρίνα
http://japanesenostalgiccar.com/picture ... picnum=312
Classic Mazda