-
Τα θεωρείτε ως διαφήμιση σχεδιασμού (για τα επόμενα μοντέλα), σας αρέσει αν βγαίνουν σχεδόν αυτούσια στην παραγωγή (Audi TT, Audi A2, Nissan Micra - mm.e, Nissan Primera - Fusion, Seat Altea, και αρκετά ακόμη) ή δεν θέλετε να τα βλέπετε μπροστά σας;
-
Τα θεωρείτε ως διαφήμιση σχεδιασμού (για τα επόμενα μοντέλα), σας αρέσει αν βγαίνουν σχεδόν αυτούσια στην παραγωγή (Audi TT, Audi A2, Nissan Micra - mm.e, Nissan Primera - Fusion, Seat Altea, και αρκετά ακόμη) ή δεν θέλετε να τα βλέπετε μπροστά σας;
-
Τα θεωρείτε ως διαφήμιση σχεδιασμού (για τα επόμενα μοντέλα), σας αρέσει αν βγαίνουν σχεδόν αυτούσια στην παραγωγή (Audi TT, Audi A2, Nissan Micra - mm.e, Nissan Primera - Fusion, Seat Altea, και αρκετά ακόμη) ή δεν θέλετε να τα βλέπετε μπροστά σας;
-
Aνάλογα την περίπτωση.
Το ΤΤ ήταν κάτι πετυχημένο, όπως και άλλα μοντέλα.
Πάντως γενικά πιστεύω ότι με τα πρωτότυπα οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να δώσουν το στίγμα των μελλοντικών τους μοντέλων.
Οι σχεδιαστικές ανησυχίες των εταιρειών, ''φωτογραφίζονται'' κατά κάποιον τρόπο στα πρωτότυπα μοντέλα.
Πιστεύω ότι ναι μεν μερικά μπορούν να βγούν αυτούσια στην παραγωγή, αλλά τα περισσότερα χρειάζονται περισσότερη δουλειά για να είναι πιο ολοκληρωμένα. -
Πιστεύετε ότι έχει καμιά σημασία η κατηγορία του αυτοκινήτου; Π.χ. τα κουπέ γίνονται αμέσως πιο εύπεπτα, επειδή εκ φύσεώς τους πρέπει να είναι δυναμικά; Ενώ τα μικρά ή τα οικογενειακά πρέπει να είναι πιο συντηρητικά, άρα τα πρωτότυπα είναι απλά φιλολογικού ενδιαφέροντος;
-
Προφανώς μιλάς από σχεδιαστικής άποψης και μόνο καθώς τα πρωτότυπα συν τοις άλλοις υπάρχουν για να δείχνει η κάθε εταιρία νέες τεχνολογικές λύσεις σε κινητήρα και άλλα υποσυστήματα, εκμετάλλευση χώρου κ.λ.π. Όσο αφορά το σχεδιασμό λοιπόν προσωπικά μου αρέσει οι εταιρίες να «ρισκάρουν» σχεδιαστικά στα μοντέλα παραγωγής (ένα πρωτότυπο είναι απελευθερωμένο στη σχεδίαση εξ αρχής ) οπότε η έγκριση για παραγωγή ενός πρωτοτύπου όπως σχεδόν το φαντάστηκε ο σχεδιαστής του μπορώ να πω ότι πολλές φορές με ενθουσιάζει. Μιλάω φυσικά για πρωτότυπα που οι εταιρίες εκθέτουν για να σφυγμομετρήσουν τις προτιμήσεις ή όχι πάνω στο σχεδιασμό ενός μοντέλου που το πολύ να κυκλοφορήσει σε ένα χρόνο και όχι σε πρωτότυπα για το αυτοκίνητο του 2010...
-
εδω καπου δεν μπαινει κ το παραδειγμα του Chris Bangle?
-
Ναι, Παύλο, μιλάω μόνο σχεδιαστικά, γιατί πολλά κουφά παίζονται κυρίως με τα μηχανικά μέρη. Π.χ. σούπερ-μίνι παρουσιάζεται με τετρακίνηση και 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο, οικογενειακό 3500 κυβικά κ.ο.κ.
Τώρα για τον Bangle, παρ'ότι δεν με ενθουσιάζουν τα μοντέλα που βγήκαν από το χέρι του στη BMW, οφείλω να ομολογήσω ότι είναι εντυπωσιακά στο δρόμο, σκέτα θηρία. Εξαίρεση η 645, σκέτη κούκλα και εντυπωσιακότατη.
Ανυπομονώ να τη δω και στο δρόμο. Νομίζω ότι αυτό που έχει ξεσηκώσει θύελλες ενάντια στον Bangle, είναι ότι ο κόσμος δεν ήθελε να αλλάξει η σχεδιαστική γραμμή της εταιρίας. Ίσως είναι κατά βάση συντηρητικό το κοινό της. Ίσως να φταίει ότι ο ίδιος υποστηρίζει με πολύ πάθος τις νέες γραμμές, όπως άλλωστε και η εταιρία...δηλαδή δεν παραμένουν χαμηλών τόνων, όπως παλιά... -
Τα πρωτότυπα πέρα από το να παρουσιάζουν το που σκέφτεται να πάει ή κάθε εταιρία όσων αφορά τον τεχνικό και σχεδιαστικό τομέα κάνουν και κάτι ακόμα. Βοηθούν το κοινό να συνηθίσει νέες φόρμες που αν παρουσιάζονταν κατευθείαν σε οχήματα παραγωγής ίσως να προκαλούσαν σε βαθμό που να απορριφθούν.
Καλά τα πρωτότυπα αλλά στην πλειοψηφία τους θέλουν πολύ δουλειά πριν μπουν στην παραγωγή. Συχνά δυστυχώς βλέπουμε πρωτότυπα που μας ενθουσιάζουν αλλά δεν παράγονται ποτέ. -
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Τα πρωτότυπα πέρα από το να παρουσιάζουν το που σκέφτεται να πάει ή κάθε εταιρία όσων αφορά τον τεχνικό και σχεδιαστικό τομέα κάνουν και κάτι ακόμα. Βοηθούν το κοινό να συνηθίσει νέες φόρμες που αν παρουσιάζονταν κατευθείαν σε οχήματα παραγωγής ίσως να προκαλούσαν σε βαθμό που να απορριφθούν.
Καλά τα πρωτότυπα αλλά στην πλειοψηφία τους θέλουν πολύ δουλειά πριν μπουν στην παραγωγή. Συχνά δυστυχώς βλέπουμε πρωτότυπα που μας ενθουσιάζουν αλλά δεν παράγονται ποτέ.Συμφωνώ μαζί σου.
Τα πρωτότυπα είναι σαν ένα γκάλοπ που γίνεται, έτσι ώστε να δούν και τις αντιδράσεις του κοινού σε ωέες γραμμές και σχέδια.
Βέβαια στην -ειδική-περίπτωση της BMW...
στου κουφού την πόρτα...
Πρωτότυπα!